פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

מימוש אצל צד ג'.

חייבת 08/05/11
לאחר חקירת יכולת, הוחלט על סכום לתשלום שאותו אני משמלמת בזמן.
קיבלתי הודעה שניתנה מלפני כשבוע שהרשם נענה לבקשת הזוכה ומאשר לו "מימוש/מכירה/המרה/פדיון של קופות הגמל והביטוחים" כלשון ההודעה. אץ הכיצד ייתכן????? ב. מה עלי לעשות???? תודה.

ביטול עיקול

עו"ד שזר .ת 08/05/11
צריך לבדוק את התיק לעומק על מנת להבין מה קרה פה, בכל מקרה - בגדול - צריך להגיש בקשה דחופה לביטול החלטה, עקב עמידה בצו התשלומים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פש"ר והפטר

אלון 07/05/11
האם אפשר להגיש הפטר גם לאחר חצי שנה של הכרזה בפש"ר? או חייבים להמתין 3/4 שנים???

הפטר

דרור 07/05/11
לא חייבים להמתין

הפטר ניתן להגיש בכל שלב לאחר צו פשיטת הרגל

ניר, עו"ד 11/05/11
סיכויי הבקשה תלויים בנסיבות רבות כגון רפואיות, גיל, מצב משפחתי , נכסים וכו'.

מוגבל באמצעים

דנה 07/05/11
אני זוכה בתיק הוצל"פ. החייב הוכרז כמוגבל באמצעים
תשלום ראשון החייב שילם אולם תשלום שני הוא לא שילם
האם אפשר לבקש את ביטול ההכרזה כעת? או שלהמתין לראות אם הוא ממשיך בפיגורי התשלום?
איזה טופס צריך להגיש?

פיזור

דרור 07/05/11
את יכולה לבקש פיזור תיק איחוד באמצעות טופס זוכה 1 שם תסתמני את הסעד הרצוי לך (154).
התשובה שתקבלי מרשם ההוצל"פ :
מוקדם מידי לבקש..
יתרה בחייב שישלם הפיגורים בתוך 45 יום.
או במקרה ממש קיצוני יפזר את התיק.

בכל מקרה הייתי ממתין חודש חודשיים, ורק אז מבקש לפזר התיק.

תשלום חודשי-עזרה

מרים 07/05/11
בתיק שפתחתי נגד חייב עקב צ'ק שחזר נקבע לו תשלום חודשי של 1,000 ש"ח, מה באפשרותי לעשות חוץ מחקירת יכולת נוספת, האם אפשר לבצע עיקולים גם אם הוא משלם חודש בחודשו?

תשלום חודשי

דרור 07/05/11
כל עוד החייב משלם ועוד בצו התשלומים שנקבע לו את לא יכולה לעשות הרבה.

פש"ר

אלון 07/05/11
הוכרזתי בבית משפט מחוזי כפש"ר, לפי מה שהבנתי רק אחד מהנושים הגיש תביעת חוב,האם אני יכול להגיע איתו להסדר ואחר כך ללכת להפטר? בגלל שאף נושה אחר לא הגיש תבייעת חוב בתיק. האם נושה שלא מגיש תביעת חוב תוך חצי שנה לא זכאי לתבוע שוב?

על ת חוב ועומסים

דרור 07/05/11
אם רק אחד הגיש ת. חוב תוכל להגיע עימו להסדר ולקבל הפטר תוך זמן קצר, ת. חוב ניתן להגיש תוך 180 יום מיום בו קיבל הנושה הודעה מהחייב בגין צו הכינוס.
חשוב לציין כי הכנ"ר עמוס בתביעות חוב וגם אם עברו 180 יום יש להמתין עוד מספר חודשים ולבדוק אם אכן זוהי תביעת החוב היחידה שהוגשה, ואין עוד תביעות שהוגשו במועד אך מהעומס הקיים טרם הוקלדו.
בהצלחה

סכסוך כספי

גאיה 07/05/11
בעלי נפטר לפני חצי שנה, יש לי ויכוח עם אחד ה"חברים" שלו, הוא טוען שבעלי חייב לו 20,000 ש"ח ואני טוענת שהוא מנסה לסחוט אותי, בשיחה האחרונה בינינו אמרתי לו שהוא יכול לתבוע את הכסף הזה בהליך חוקי, האם הוא יכול להפעיל הוצאה לפועל כנגדי ? או ברגע שבעלי נפטר הוא לא יכול להפעיל כנגדי הוצ"ל, תודה

"חברים"

דרור 07/05/11
יש לו מסמך ?

הסדר עם חייב אחד מתוך שלושה

איציק 07/05/11
חייבים לי 10,000 ש"ח. התיק נמצא בהוצאה לפועל. יש 3 חייבים. אחד החייבים אמר לי שהוא רוצה לשלם לי שליש מהחוב ושאני אוציא אותו מהתיק. האם מותר לי לעשות את זה ?    ואם כן אז איך עושים את זה ?

הסדר עם חייב

עו"ד שזר .ת 07/05/11
אני מניח שכל אחד מהם חייב לך ביחד ולחוד, כלומר אם תיקח מאחד שליש ותוציא אותו, אז למעשה ויתרת לו על היתרה.
באם תחליט שזו הדרך הנכונה עבורך, תוכל לקחת את הכסף, לבצע הקטנת קרן ולהגיש בקשה למחיקת חייב בתיק.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תביעה לסכום קצוב

ערן 07/05/11
שלום רב,חתמתי עם לקוח על הסכם שכירות, הלקוח נותר חייב לי 10,000 ש"ח, בהסכם מצוין שהוא אמור לשלם לי 5000 ש"ח בחודש (מבנה עסקי).האם במצב זה אוכל להגיש תביעה לסכום קצוב בהוצל"פ ?האם בסכום התביעה אני מחשב גם את המע"מ ?האם הדיון יערך מול רשם ההוצל"פ או יועבר לבימ"ש ?

תביעה על סכום קצוב

דרור 07/05/11
תביעה על סכום קצוב - כן.
יש לחשב המע"מ.
אם תוגש התנגדות הדיון יערך בשלב ראשון מול רשם.

איחוד תיקים

ארתור מזור 06/05/11
יש לי שאלה:יש לי כבר איחוד תיקים ואני חייב לשלם כל 15 ואני מקבל בצק ולפעמיים החברה לא תמיד יכולה לתת לי צק בזמן מה אני יכול לעשות אם נגיד אני ישלם נגיד 15 חודש אחד או פעמיים כל תיק איחוד יהיה מפוזר אצלי או שהם יתנו לי זמן חודש עוד כמה ימים?

אם תשלם כל חודש הכל יהיה בסדר

עו"ד שרגא משה 06/05/11
גם אם מידי פעם תשלם ביום או יומיים איחור.
אם תדלג על תשלומים תווצר בעיה.

איחוד

דרור 07/05/11
תקבל התראה טרם פיזור התיק ותדרש לשלם הפיגורים.

תשלומי נכות קטין לחשבון מוגבל

נעמה 06/05/11
שלום רב,
אני בעלת חשבון אחד ויחיד, והנני מוגבלת בחשבון זה.
לאחרונה קיבל בני 100% נכות בעבור אוטיזם-PDD. הנכות התקבלה רטרואקטיבית לשנה אחורה. למחרת היום הופקדו דמי הנכות לשנה הרטרואקטיבית לחשבון המוגבל, טרם קבלתי מכתה אישור הנכות.
יש לציין כי בחשבון קיימת יתרת חובה גבוהה מהתשלום שהופקד.
שאלתי היא - האם אני יכולה לגשת לבנק ולדרוש מהם למשוך את כספי הנכות הנ"ל? מה אני צריכה להציג לבנק כדי שיאפשר לי לעשות זאת?
תודה ויום נעים

למידע נוסף: חשבון מוגבל

תדובה

עו"ד שרגא משה 06/05/11
שיקולי הבנק כאן הם מסחריים, לא משפטיים.
מבחינת הבנק הכסף הוא שלו. אם ירצה יתן לך הלוואה.

פש"ר

אלון 06/05/11
האם מי שמקבל הפטר אחרי פשיטת רגל יכול ללמוד עריכת דין?

קבלת הפטר בפש"ר

עו"ד שזר .ת 06/05/11
כן.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

התפטרות מייצוג

ערן 06/05/11
בוקר טוב,אודה לתשובתכם בנושא נוהל התפטרות מייצוג לקוח בתיק הוצל"פ.מה הפרוצדורה ?האם יש לקבל אישור הרשם או שמא מדובר בהודעה בלבד ?האם יש צורך לנמק ההודעה / בקשה ?בברכה.

התפטרות מייצוג בתיק אזרחי כיצד מתבצע

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 06/05/11
שלום לך
בתיקים אזרחים לא חייב לקבל אישור על התפטרות מייצוג, מספיק הודעה לבית משפט בו אתה מודיע על הפסקת הייצוג.
לעיתים, וביחוד שיש דיונים קרבים בתיק, בית המשפט לא מאשר את ההתפטרות אלא לאחר קיום תנאים מסוימים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת חוב

אלון 06/05/11
היי,השבוע הוכרזתי כפושט רגל,בבדיקה שערכתי ביום הדיון נאמר לי ע"י המנהל המיוחד שרק נושה אחד הגיש תביעת חוב, מה זה תביעת חוב?ומה אם שאר התיקים שלא הגישו תביעת חוב? כמובן הכול בהליך פש"ר.

תביעת חוב בהליכי פשיטת רגל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 06/05/11
שלום לך
תביעת חוב הינה בקשה של אחד הנושים שלך לקבל את חלקו במסגרת תיק הפשט"ר במועד הראשון שיחולקו כספים.
לא כל הזוכים טואחים להגיש תביעת חוב מתוך דעה שלרוב לא מקבלים מכך כלום.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכרזת פושט רגל

אלון 06/05/11
בדיון שנערך השבוע בבית משפט מחוזי הוכרזתי כפושט רגל,פרט לכך שכבר היה לי צו כינוס,מה אומרת כעת ההכרזה מבחינתי?אני מוגן מהנושים?אני אמור להמשיך לשלם את השוברים?ומה זה אומר הכרזה כפושט רגל? תודה.

הכרזת פושט רגל אינה סיום ההליך

עו"ד שרגא משה 06/05/11
עליך להמשיך למלא דוחות ולשלם עד קבלת הפטר.

האם גרושה עונה להגדרת "נושה", ביחס לסבתא שנפטרה

דור 05/05/11
1
האם ועל סמך מה יכול בית משפט לחייב אדם גרוש וגם את אחיו להציג צוואה
לבית המשפט ולאיים עליו שאם ליציג הצוואה אז בית המשםט יורה על צו ירושה
למרות התנגדות הגרוש ואחיו?

וכל זאת לבקשת גרושתו -- בגין דירה שירשו הגרוש שלה ואחיו --  כשברור שלא
קיים חוב כלשהוא של המוריש לגרושה?

2 מה האפשרויות שניתן להתגונן? 
3 האם גרושתו עונה בכלל להגדרה "נושה" למרות שאין חוב בין הורי הגרוש אליה?
תאור המקרה:

אנו2 אחים . אמנושנפטרה לפני 5 שנים (נקרא לה הסבתא) הורישה לנו דירה באמצעות צוואה בכתב שהופקדה אצל
עו"ד(וטרם הופקדה בבימ"ש).

 לאחד מהאחים קיים  חוב של מזונות לבנו (נקרא לו הנכד) בהוצל"פ
(60000 ש"ח )

האמא של הנכד-- באמצעות עו"ד ביקשה מרשם לענייני  ירושה בבימ"ש ת"א להוציא צו ירושה  – ומשם זה עבר לבימ"ש
משפחה להוציא צו ירושה - בטענה שהיא נושה -- למרות שאין  חוב של הסבתא כלפי
אם הנכד.

בימ"ש דרש מאיתנו האחים שנמציא צוואה-- ולא רצינו מאחר:
---הגרושה לא "נושה"
----ולטענתנו אין חוב
של הסבתא כלפיה.
---- וגם זה עניין פרטי שהמדינה שאינו מחייב/מצריך  התערבות המדינה.

4  האם משלא נגיש  את הצוואה לבימ"ש- בימ"ש יכול להורות על צו ירושה=צו פורמלי-- דהיינו
הרכוש יתחלק בין הילדים באופן שווה.   וזאת  מבלי שהשופט
מנמק על מה מבוססת החלטתו

מאחר  וידוע לי שאין לא  תקדים/לא  פס"ד/ לא הוראות החוק/לא תקנות בנושא- הרי שופט לא יכול להחליט בניגוד לדעת האחים ולהורות על צו ירושה במקרה הנ"ל- האם צודק

לבית משפט קיימת סמכות

עו"ד שרגא משה 06/05/11
להוציא צו ירושה - דהיינו שהיורשים הינם יורשים על פי דין, להבדיל מירושה על פי צוואה.

כן, גם אם קיימת התנגדות של מי מהיורשים - או אף של כולם.

בבקשה סיוע!

עע 05/05/11
בני בחובות והוא בכלא. לא ידענו כמו שהוא לא ידע על ההליך אשר נפתח בהוצלפ עד לפני כחודשיים. שאז הגיע מידע מעורך הדין, אני אבו כצד ג הצעתי לרשם צו תשלומים של 100 ש"ח עד לצאתו מהכלא. הרשם נתן לב"כ הזוכה להגיב, הוא לא הסכים להצעה שלי והוסיף לטעון שמדובר "בחייב המשטמת"... שאלתי הינה האם יש לו בכלל זכות לטעון כך כאשר בני בכלל לא קיבל את ההזארה מההוצלפ? לבני לא היה זכות לחקירת יכולת שמן הסתם לא ניצל כי לא ידע! האם אני יכול לבקש מהרשם לעכב כדי שלבני תמומש זכות לחקירת יכולת?
ועוד דבר הזוכה מבקש בתגובה כל מיני מסמכים ממס הכנסה וכו... וכותב לרשם שלא פעלתי נכון בזה שלא הגשתי... איך יתכן דבר כזה אני בסה"כ צד ג,... שיוציא צו לחייב או שיחכה לחקירת יכולת כדי לדעת הלא כן?
בבקשה תעזרו לי

חייב השוהה בכלא כיצד לפעול כצד ג'

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 06/05/11
שלום לך
מקרה כגון זה היה במשרדי, והבעיה נסגרה לחלוטין! בזה שבירשתי מרשם ההוצל"פ להעביר את הכתובת של החייב בתיק ההוצל"פ לבית הכלא בו שוהה האסיר.
זה חובה חוקית לשנות כתובת להיכן שהחייב מתגורר כעת, ולכן חובה על ראש ההוצל"פ לאשר זאת.
המשמעות של החלטה זו היא שלאחר העברת הכתובת לא יוכלו לפנות אליך כלל.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיק ללא חתימה

בעל השיק 05/05/11
האם שיק ללא חתימה (חזר טכנית בגלל אי חתימה), אפשר לגבותו בהוצאה לפועל?

על פי פקודת השטרות, באין חתימה, אין שטר.

אלינור 06/05/11
ועל כן, באם מחזיק ההמחאה מגיש בקשה לביצוע שטר בהוצל"פ, מן הסתם, תעמוד לך הגנה (על דרך התנגדות) שהמדובר בזיוף החתימה! בנוסף תוכל להוכיח זאת ע"י גרפולוג ואף להתלונן במשטרה.

ושוב, ללא חתימה אין שיק!!!!!!! מחסור בחתימה עלההמחאה מוריקה את ההמחאה מעצם היותה שטר.

סכום שנפסק לטובתי ללא הצמדה וריבית

צבי 05/05/11
בפסק הדין שלה בו פסקה לטובתי סכום מסוים, נימקה שופטת את הסכום, סעיף אחר סעיף, לפי הסכומים המקוריים מלפני שנתיים. מדובר בסכומים מדוייקים (כמו חשבונות חשמל וכולי). בפסה"ד לא הזכירה כלל הצמדה וריבית. גם אם הסכום שנפסק הוגן, האם זה הוגן לקבל אותו אחרי שנתיים בלי הצמדה וריבית? האם לא כדאי כך לכל חייב לא לשלם ולמשוך את העניינים כמיטב יכולתו?

הצמדה וריבית בפסקי דין

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 06/05/11
שלום לך צבי
אין ספק שמגיע לך ריבית והצמדה, במידה ותפתח תיק הוצל"פ יחשבו לך אוטמטית את הריבית והצמדה מיום קבלת פסק הדין ועד לפרעון של החוב בפועל.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבנק העלים מידע ולא נענה לעיקול

סמי 05/05/11
הגשתי בקשת עיקול לבנק - הוא ענה שאין יתרה בחשבון , אולם לאחר כחודשיים , החייב הגיש בקשה לשינוי צו תשלומים ואני מגלה לתדהמתי שבתקופה שהוטל עיקול היה לחייב 3 תוכניות חיסכון - והוא משך שיקים מחשבונו , למה הבנק לא מגלה לי שיש תוכניות חיסכון כאשר אנימבקש לדעת את כל הנכסים שיש לחייב בבנק . מה אני אמור לעשות - אנא עזרתכם

עיקול בנק שלא בוצע

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 06/05/11
שלום לך
בנק שלא ענה לצו עיקול יש לחייבו באופן אישי בכל יתרת החוב בהוצל"פ.
תגיש בקשה לחקירת צד ג' לרשם ההוצל"פ בו הבנק יצטרך לתת דו"ח מדוע הוא לא עיקל את הכספים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבות אישית

תומר 05/05/11
בעל החברה חתם לי שהוא ערב על השק שקיבלתי מהחברה והצק חזר, שאלתי היא, האם אני צריך לנסות ולגבות את החוב בהוצל"פ מן החברה ואם הגביה לא צולחת אז לפנות לערב או שניתן לפנות ישר לערב.

תובעים את החייב והערב ביחד

עו"ד שרגא משה 06/05/11
יש מהלכים לביצוע טרם תביעת הערב.

שיק שחזר

שחר 05/05/11
אני אוחז בידי שיק שחזר מסיבת אכ"מ. ומאחוריו יש חותמת בה מצויין "זיכינו חשבון המוטב בנק מזרחי טפחות בע"מ סניף חולון" מה זה אומר? והא אני יכולל להגיש תביעה לביצוע שטר בהוצאה לפועל?

מה זה "זיכינו"?

עו"ד שרגא משה 06/05/11
כאשר ההסבה לנפרע אינה ברורה הבנק מוסיף חותמת בו הוא מאשר כי השיק הופקד לחשבון הנפרע. זה חשוב בעיקר בשיק "למוטב בלבד".

אתה יכול להגיש השיק לביצוע בהוצל"פ.

הקטנת חוב בהוצל"פ והסרת חייב מרשימת החייבים בתיק

דוד 05/05/11
שלום רב,אני זוכה בתיק הוצל"פ.גובה החוב - 8000 ש"ח.בתיק יש 3 חייבים, אחד החייבים פנה אליי והציע לשלם 4000 ש"ח ובתמורה - לא אדווח על כך להוצל"פ, אבקש כי שמו יוסר מרשימת החייבים ובמקביל אמשיך לפעול לגביית כל החוב כנגד 2 החייבים הנותרים ולאחר שאגבה את כל החוב, אחזיר לו את אותם 4000 ש"ח שמסר לי.האם אפשרי לעשות זאת, האם חובה עליי לדווח להוצל"פ על קבלת הכסף, האם ניתן להסיר רק את אחד החייבים מהתיק ולהמשיך לפעול כנגד האחרים.בתודה רבה מראש, דוד.

לא

עו"ד שרגא משה 06/05/11

הסדר חוב

מיכאל 05/05/11
יש לי איחוד תיקים בהוצל"פ. משלם 200 ש"ח בחודש. אחד התיקים הוא של בנק וגם החוב הכי גדול. האם יש לי אפשרות להגיע להסדר תשלומים עם הבנק רק בתיק הזה ?

זו העדפת נושים אסורה

עו"ד שרגא משה 06/05/11

רשות השידור והטלת הגבלות על בנק

ג'ומאנה 05/05/11
במידה ורשות השידור הגישה נגדי תביעה על סכום קצוב וכן מגבלות בחשבונות הבנק בעקבות חוב, איזה בקשה יש להגיש בכדי לבטל את ההגבלות כאמור ? לפי איזה סעיף

התנגדות לביצוע שטר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 05/05/11
שלום לך
במידה ויש לך טענות טובות אתה יכול להגיש התנגדות בהוצל"פ שבמסגרתה תבקש עיכוב הליכים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת נטל האחריות מהוריי

לליאת 04/05/11
שלום, אחי בן ה 31 מתגורר כרגע בבית הוריי. לנ"ל יש בעיה-הוא צובר חובות עד לרגע שבו מגיעים נציגי הוצל"פ לבית הוריי ומכניסים אותם ללחץ ,פחד וחרדה-כך היה עם הביטוח לאומי, נכנסו נציגים שהחלו לרשום את פריטי הרכוש של הוריי. כרגע יש לו חוב באורנג', קווי זהב, כביש 6 ויתכנו עוד. אך ניתן למנוע מצב שבו באים בדרישות להוריי?

ה"פ

דרור 07/05/11
אתה צריך להגיש המרצת פתיחה בבית משפט שלום הקרוב לבית מגוריך / פס"ד הצהרתי האומר שכל הרכוש שייך להוריך בלבד ולא לאחיך, זה יגרום לנושים להתרחק מבית הוריך.
דילוג לתוכן