פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

שינוי כתובת בהוצל"פ

אסף 26/10/11
יש לי תיק בהוצל"פ, שרק לאחרונה התברר לי שהוא קיים. זאת מפני שנשלחה לי
התראה על פתיחתו לכתובת לא מעודכנת (בהוצל"פ, במשרד הפנים היא שונתה).

האם יש חוק (מחייב של הכנסת) שצריך לשנות את הכתובת בהוצל"פ?

תודה

שינוי כתובת בהוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום לך

היה עליך לדאוג להלחיף כתובת בהוצאה לפועל, אפילו שלא ידעת לכאורה שיש לך תיק.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקי הוצל"פ

כפיר 26/10/11
שלום יש לי שני תיקי הוצל"פ האחד נפתח בשנת 2001 שטרות שקרן החוב דהיינו 16000 ש"ח וכיום החוב עומד על סך של 60000 ש"ח ויש לי עוד תיק הוצל"פ של 4000 ש"ח נק'טו נגדי בכל ההלכים המחמירים ביותר עד להגבלת רישון עיקולים מוגבל וכיוצ"ב השאלה שלי כזאת אינני עוהד כרגע עד לפני 14 יום חתמתי אבטללה וכי הסתיימה . האם ניתן להגיש בקשה להקטנת החוב ללא ריבית והצמדה שבהוצל"פ מחשבים זאת ולכן החוב גדל מאוד וכן רציתי לשאול האם כדאי להגיש בקשה לחייב מוגבל באמצעים מה ההשלכות . וכן ברצוני לציין הנני נשוי + 2 ילדות קטינות אשתי לא עובדת חודשיים תאונת עבודה ואין לה הכנסה וכי רובצים עלינו חובות עד אין סוף אשמח עזרתך בעניין ועצתך הנני כבר אבוד ואיני יודיע מה לעשות

חייב מוגבל באמצעים או פשיטת רגל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום לך
תבקש להיות חייב מוגבל באמצעים ולשם סכום מזערי כל חודש.
ההשלעות שתהיה מוגבל בבנק ועיכוב יציאה מהארץ
או לחילופין תבחן אפשרות של הכרזה על פשיטת רגל.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיפול בתיקי הוצלפ מחו"ל

שי 26/10/11
לאחר צבירה של מעל שני מליון שח, נאלצתי לסגור את העסק ולחפש עבודה כשכיר. קיבלתי עבודה בחו"ל ועזבתי לפני שהיה לי צו עיכוב מהארץ. כרגע אין לי יכולת לחסוך כסף, היות והמשכורת מספיקה למחיה ולבית ספר לילדים, אני לא יודע מה קורה עם החובות שלי, היות וגרנו בדירה שכורה, לא היה לנו רכב או כל רכוש שהוא כי הכל נמכר והושקע בעסק. לא הייתי בארץ מעל שלש שנים מפחד. אני נשוי עם ארבעה ילדים, ואני לא מאמין שאצליח למצא עבודה בארץ ולכן אני נשאר כאן, למרות שזו עבודה שלא תואמת את הכישורים והנסיון שלי והשכר מספיק בקושי. האם אני יכול לאחד תיקים בזמן שאני בחו"ל? האם עדיף לפשוט רגל למרות שאין לי רכוש? האם בכלל אפשר להכריז על פשיטת רגל בזמן שאני בחו"ל? 

פעולות בהוצל"פ מחוץ לארץ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום
ניתן לבצע את כל הפעולות שאתה בחו"ל, צחתום על יפוי כח לעו"ד דרך הקונסוליה, והוא יבצע עבורך פעולות.
לדעתי כדאי לך ללכת על פשיטת רגל.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פשיטת רגל

מיכאל 26/10/11
אני רוצה לעשות פשיטת רגל יש נגדי תביעות שהוגשו לבית המשפט עדיין לא ניתן ססק דין. האם אני יכול להגיש בקשה לפש"ר עכשיו או צריך לחכות עד שיפתחו תיקים בהוצל"פ.

פשיטת רגל על תיקים שעדין לא נפתחו

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום לך
אתה יכול לציין בבקשה של פשיטת הרגל שיש לך תיקים שעדין לא הוגשו לביצוע

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוש החוק או ריח רע באוויר

דרור 26/10/11
פירוש לגבי המושג "ההצעות הגבוהות בלבד"
ציטוט מתוך מידע ראשוני למתעניינים בנכס – מכירה במסגרת מימוש שיעבוד לטובת בנק בכינוס נכסים בהוצאה לפועל

"לאחר קבלת כל ההצעות, תהיה התמחרות, אליה יוזמנו ההצעות הגבוהות בלבד"
קיימות סך הכל 3 הצעות:
2 מיליון ש"ח
1.3 מיליון ש"ח
1.25 מיליון ש"ח

האם יש אי איזו פרשנות לגבי מה הוא גבוה ומה לא?
האם הגיוני לערוך התמחרות למרות שההצעה הגבוהה רחוקה בעשרות אחוזים משתי ההצעות האחרות???

אישית אני מרגיש "אי נוחות" מנושא זה.

תודה על הייעוץ
דרור

התמחרות בכינוס נכסים הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
ההתמחרות נועדה שכל אחד יעלה את המחיר מעבר למה שהוא הציע.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה עוד אפשר לעשות?

יאנה 26/10/11
אני זוכה בתיק . ב20.7.12 עשיתי עיקולים יציא מארץ ובנקים
בבנקים הוא חייב לכולם ובלשכה אמרו לי שכל פעם אני צריכה לבקש מי חדש, זאת אמרת אני צריכה לשלם אגרת עיקול מחדש. מה עוד אני יכולה לעשות - זה תיק עבור משכורת חודשיים+פיצויים. החייב עוד בבית משפט אמר שלא מתקוון לשלם לי . מה אתם יכולים ליעץ לי בבקשה?
תודה יאנה

לקחת עו"ד שמתמחה בגבייה והוצל"פ

רונן 26/10/11
מדבריך עולה כי מדובר בחייב חמקן ומנוסה, ולכן חשיבות גבוהה לפעול במהירות לגבייה בטרם יהיה מאוחר.

על פי רוב עוה"ד יקח את שכ"ט אך ורק מהחייב, לכן אין סיבה שלא לשכור את שירותיו של עו"ד בתיק גבייה שכזה. חשבי, האם היית מנסה להרכיב מנוע במכוניתך ללא עזרה והכוונה מקצועית? ומה היית עושה במידה ולא היית מצליחה לבצע את הפעולה לבד? יש כ"כ הרבה עו"ד היום. בהצלחה.

אי תשלום הנקבע בפשיטת רגל

נתי 26/10/11
אני בפשיטת רגל כבר 3 שנים ושנה וחצי לא משלם כח לא יכול מה עושים?

אי תשלום

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
לא ברורה שאלתך

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרת תיקים שהתפזרו – לתיק איחוד

א.ג. 26/10/11
שלום.
היה לי תיק איחוד. עקב אי הבנה לא שילמתי כמה חודשים והתיק פוזר לפני כמה ימים. אני רוצה להחזיר את כל התיקים לתיק האיחוד. מה עלי לעשות? האם עלי להגדיש בקשה מחדש עם כל הממסכים הנלווים? האם ניתן להגיש רק בקשה רגילה? האם אני חייב קודם לשלם את הפיגור וגם לשלם קדימה 3% מסך כל התיקים? אודה לעזרתכם...

החזרת תיק איחוד שפוזר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום לך
ראשית תשלם את כל הפיגורים ואח"כ תגיש בקשה לאיחוד מחדש.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לתבוע הורי חייב מזונות ??

מבקש עזרה 26/10/11
שלום רב, האם אפשר לתבוע הורים של חייב מזונות... ההורים הינם אפוטרופסים של החייב. יש להורים רכוש רכב הכולל נכסי נדל"ן רבים. אודה על קבלת הסבר בעניין.תודה.

לא קשור לפורום הזה נא פנה לפורום משפחה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש עיקול כספי פיצויים

יפה 26/10/11
בוקר טובלהלן שירוש של התכתבות שהתכתבתי כאן לפי כמה ימים ולא קיבלתי מענה אשמח אם תעני לי אני באמת צריכה את עזרתכםשאלה: הטלתי
צו עיקול על פיצויים של בעלי אשר חייב לי מזונות בעלי פוטר מעבודתו ורצה
למשוך את הפיצויים ואני הטלתי צו עיקול דרך הוצל"פ ולאחר מכן הגשתי מימוש
עיקולים והרשם הטיל צו על חברת הביטוח כי יש להעביר את הכספים תוך 10 יום
יש לציין כי הפיצוים הינם חלק מהפנסיה של בעלי תשובת חברת הביטוח הינה שאי
אפשר לממש את חלק הפיצוים מאחר ומדובר בחלק מהפנסיה של בעלי וצריך לקבל
אישור מהמבוטח עצמו דבר שהוא די אבסורדי מאחר ובעלי לא מוכן לשלם לי את
המזונות מה עושים במצב כזה האם צו מהוצל"פ לא מחייב אותם לתת לי את הכספים גם בלי אישורואשמח לקבל תשובה מיידית

תשובה:

צודקת חברת הביטוח הפיצויים אכן שייכים למעביד ומשוחררים לעובד במקרה הוא פוטר.שאלה:שלום תודה על תשובתך אך טענתם הוא שהכספים שייכים לבעלי ולא למעביד
(המעביד שיחרר את הקופה אך לא מוכן לתת לי את ;161 הם העבירו אותו לבעלי וציינו כי רק הוא יכול להעביר לי אותו ) ורק בהסכמת בעלי יהיה ניתן לשחררם מאחר ומדובר
בפיצוים שהם במסגרת הפנסיהמה עושים במצב הזהאשמח אם אקבל תשובה אני באמת על סף יאוש....

הא

מימוש כספי מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
שלום
תגישי בקשה נוספת לרשם שבעלך מסרב לזה, ואת מבקשת צו שיעביר את הכספים חרף התנגדות בעלך.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עלי לפתוח תיק הוצל"פ חדש?

סיון 26/10/11
פתחתי נגד בעלי תיק הוצל"פ על חוב מזונות זמניים שנפסקו עבור ילדנו
בהחלטה למזונות זמניים חוייב האב לשלם מזונות רטרואקטיביים מיום הגשת התביעה.
אלא, שכעת ניתן פסק דין סופי המחייב אותו לשלם מזונות רק מיום עזיבתי את הבית ולא מיום הגשת התביעה ולפיכך הוא דורש ממני כעת כי אסגור את התיק
האם אני יכולה להמשיך ולנהל את התיק על בסיס מה שחוייב בפסק הדין הסופי? או שיש צורך לסגור התיק ולפתוח תיק חדש עם הנתונים החדשים?

סגירת תיק מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/10/11
אין סיבה לסגור את התיק.
הכי הרבה תעשי עיכוב הליכים בתיק

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחת עורך דין

יפה 25/10/11
פתחתי לבעלי תיק שכולל משכנתא ומזונות.עורך הדין שלי גובה 20 מכל סכום שייכנס שאלתי היא-
1.האם זה סכום סביר?
2.האם בעלי יצטרך לשלם הוצאות אלו גם כחלק מהתיק?הרי הוא הביא אותי למצב שבו אני חייבת לשלם לעורכיח דין על גבייה ממנו מאחר ואינו משלם

שכ"ט עורך דין

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום
פורום זה אינו נותן חו"ד על שכ"ט שמשולם לעורכי דין במסגרת ניהול תיקי הוצל"פ.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני יכול לייצג את אמא שלי בהוצאה לפועל ?

ירוחמי 25/10/11
אמא שלי , זכתה בתיק של פינוי מדירה וסכום כסף נכבד. אמא שלי לא יודעת עברית והיא די מבוגרת,האם אני יכול לייצג אותה מול ההוצאה לפועל? או בכלל בביתי משפט? תודה מראש

ייצוג של אמא

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום
רק אם הינך עו"ד אתה יכול לייצג.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדלת חוב

יגאל 25/10/11
שלום רב,
ראשית, הנני מודה על מאמצכם לסייע לכל הפונים באתר.
אבקש להעלות את שאלתי כלהלן:
לפני שנה לערך, זכיתי לקבל פס"ד נגד חב' פרטנר.
לצערי, החברה לא עמדה בחובת התשלום כולו. נאלצתי להפעיל נגדה הליך גבייה בהוצל"פ.
החברה לא נענתה לדרישות מהוצל"פ, ולא העמידה הגנות ו/או סתירות.
כיום עיקלתי לחברה חשבונות. במקביל, ביקשתי מראש הוצאה לפועל להגדיל את החוב עד כדי הוצאותי. סכום החוב הינו 270 ש"ח, אף משרד עו"ד לא הסכים לקבל את התיק ולנהלו.
בכוחות עצמי, נקטתי בכל הנדרש ונשאתי בהוצאות נסיעה ושעות עבודה.
רשמת דחתה את הבקשה להגדלת חוב.
הדבר מנוגד לכל עקרון הגבייה, נפגעתי כספית לכך ההוכחות, אולם אין מזכאים את חשבוני. טרם הוצאתי בקשה למימוש.
מה תמליצו לעשות? האם יש צורך בבקשת הבהרה לרשמת? ערר? מה נהוג בפרקטיקה?
תודה רבה מראש,
יגאל.

הגדלת חוב בתיקי הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום לך
הגדלות החוב הינם רק בגין הוצאות והליכים המותרים ע"פ חוק, ולא הוצאות אישיות כאלה ואחרות ככל שהיו.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערעור על החלטת רשם

מערער 25/10/11
אני רוצה לערער על החלטת רשם, האם הערעור למחוזי או לשלום?תודה רבה.

ערעור על החלטה של רשם בהוצאה לפועל לאיזה ערכאה?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום לך
לפי תיקון 29 לחוק ההוצל"פ הערעור על החלטה היא בבית משפט השלום.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב בני משפה של החייב

מלי 25/10/11
ברצוני לדעת האם חייב שהשאיר כתובת של ההורים ולמרות שהוא לא גר איתם יכולים לעקל דברים להורים?

עיקול להורים בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום לך
במידה והוא רשום בבית ההורים, ניתן לעקל שם.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גביית כספים בהוצל"פ

עו"ד צעיר 25/10/11
אני עו"ד שכיר, מעוניין לייצג את הורי בעניין פרטי בתיק הוצאה לפועל, המעסיק שלי (בעל משרד עו"ד) אמר שאין לו בעיה שאייצג אותם בעצמי אך הוא לא מעוניין בכך.


האם עלי להזין להוצאה לפועל את מספר חשבון הבנק הפרטי שלי בכדי שלשם יועברו כספי הגבייה (מזכיר שמדובר בחשבון פרטי של שכיר), או שמא עלי לפתוח חשבון בנק במיוחד בשביל זה?

חשבון בפתיחת תיק הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
תיתן את החשבון של ההורים שלך ותפטור את הבעיה.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה בנושא גביית חוב

דלית 25/10/11
יכול להיות שחוב שהיה ע"ס 90,000 ש"ח כולל רבית ושולם עבורו 95.000 ש"ח יכפיל את עצמו בטענה כי יש עוד חוב של ריבית להוצל"פ ולדברי פקידת עו"ד לעולם לא ניתן לצאת מזה?

כל מקרה לגופו נא לפרט

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב יציאה מהארץ

דפנה 24/10/11
שלום רב,יש נגדי צו עיכוב יציאה מהארץ ממרץ 2011 בגין חוב כספי שיש לי לבנק לאומי בחודש יוני האחרון יצא הבנק במבצע להסדר החובות של החייבים,ואני הגעתי להסדר עם העו"ד (לא משנה שבדיעבד הבנתי שאכלתי אותה ואני משלמת כפול ממה שהייתי אמורה לשלם) אבל החלטתי לא להסתבך עם החוק,וכן לחתום על הסדר תשלומים חודשיים מדובר על חוב בסך70000 ש"ח ,פניתי לעו"ד והסברתי לו שעליי לצאת מהארץ למספר ימים במסגרת עבודתי,בחודש ינואר שיבוא והוא אמר שאין שום בעיה שאדאג להביא ערב שיהיה מוכן לחתום לי ערבות שאני חוזרת לארץ ואז אוכל לצאת בלי כל בעיה.
יש לי שתי שאלות: 1. האם יש דרך לבטל לגמרי את העיכוב יציאה כל עוד אני מוכיחה לבית המשפט שאני עומדת בתשלומים שקבעתי עם העו"ד?
2. הבנתי שבתום שנה מיום ההליך (מרץ 2011) נגמר לי העיכוב יציאה האם הוא מתחדש אוטומטית ? והאם זה חוקי שהעו"ד ידרוש לחדש את העיכוב למרות שאני עומדת בהתחייבויותיי כלפיהם
ברצוני לציין שאני אישה נשואה עם שלושה ילדים ואני ממש לא מתכננת שום בריחה מהארץ ,ובטח לא בשביל סכום זעום שכזה עדיין יש לי דירה משלי ורכב ששוים קצת יותר מהחוב,
אודה על תשובתך.

ביטול עיכוב יציאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 28/10/11
שלום
1. תנסי להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ שיבטל לך את עיכוב היציאה, ותצרפי אישור שאת עומדת בצו התשלומים.
2. במידה והם לא יחדשו את עיכוב היציאה הוא יבוטל אוטומטית.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה!!!

p 24/10/11
שלום רב, האם משרדי גבייה יכולים לפתוח תיק בהוצל"פ, ללא שליחת מכתבי התראה בדואר רשום, אלא רק על בסיס שיחות טלפון?? ומה ניתן  לעשות במקרה של מסירה שלא כדין?

ביטול מסירה

עו"ד שזר .ת 24/10/11
כן - אין חובה לשלוח התראה כתובה.
ניתן להגיש בקשה לביטול המסירה במסגרת הבקשה להארכת המועד להגשת ההתנגדות.
יש להגיש גם התנגדות וגם עיכוב הליכים.
סה"כ - שלוש בקשות.
צריך לצרף תצהיר לכל אחת מהבקשות.
צריך טענות הגנה, ופירוט אודות המסירה הפסולה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

פסק דין בבית המשפט

גד שביט 24/10/11
שלום קיבלתי פסק דין נגדי על פינוי מהדירה עקב אי תשלום שכר דירה המועד עבר בשבוע שעבר .הדירה שאני אמור לעבור מתפנת עוד 14 יום .  האם הזוכים(בעלי הדירה) יכולים לבוא להחליף מנעול או לחילופין להזמין משטרה או שיש תהליך נוסף  שהזוכים צריכים לעבור. כל המשפחה לא ישנה בלילה מפחד שיבואו גורמים ויזרקו אותנו מהבית. למען הסר ספק ושיהייה ברור לחלוטין אנו רוצים לשלם את שכר הדירה שלא שולם   או להגיע להסדר מסויים עם בעל הדירה לאחר עזיבת הדירה

פינוי דירה

עו"ד שזר .ת 24/10/11
אסור להחליף מנעול על פי חוק.
אם יעשו כן - ניתן לפנות למשטרה.
צריך לפתוח תיק הוצאה לפועל ואתם אמורים לקבל התראות והודעות לפני הפינוי - לא באים ישר לפנות.
לגבי הסדר - תעזרו בעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

חוב מזונות

גלית 23/10/11
הגרוש חייב לי סכומי כסף גדולים כיוון שאינו משלם מזונות כבר שנים. כל המאמצים לגבות את הכספים עלו בתוהו - מלבד פקודות מאסר...שאלתי היא - מאחר והוריו של הגרוש מבוגרים מאוד, האם אוכל לעקל באיזושהיא דרך את כספי הירושה שלו (כשתהיה אחת כזו). אם כן כיצד? דרך הוצל"פ או דרך בית המשפט לענייני משפחה?תודה מראש.

חוב מזונות

עו"ד שזר .ת 24/10/11
זו שאלה שצריכה להישאל גם בפורום דיני משפחה.
ראי - אני לא רואה את הטעם לעקל כספי ירושה שהם מוענקים לו, שכן, גם אם תצליחי לשכנע את ביהמ"ש או את ההוצאה לפועל שיש לך זכות לעקל את הזכות הזו (אני באופן אישי סבור שאין לך זכות לעקל זכות שאת לא ניתנה לחייב), הרי שאם תעשי כן, הרי שהם יכולים פשוט לנשל אותו מהירושה, ולהערים על העיקול.
צריך להטיל את העיקול מיד לאחר מות ההורים (שיבדלו לחיים ארוכים).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

מס' תיק

ירון 23/10/11
לאחר פתיחת תיק הוצלפ על ביטול שיק,הגשת התנגדות וביהמש קבע חידוש הליכי הוצללפ,השאלות:
1.לאחר המישפט האם מס' התיק נשאר כשהיה לפני ההתנגדות או שמס' התיק משתנה.
2.האם החייב לאחר המישפט וקביעת השופט: "הליכי הוצאה לפועל יחודשו" ,צריך לעשות משהו? או שהזוכה צריך לפעול.
3. האם הגיוני שאז המשפט עברו 11 שנה ולא קרה כלום.
4.בבדיקה טלפונית עם ההוצלפ ע"פ מס' התיק מלפני ההתנגדות,נמסר לי "התיק סגור". מה המשמעות.ומה נדרש לפתוח אותו? והאם הסבירות שיפתח גדולה.מדובר על ביטול שיק של 1400ש"ח ב-1998.

הוצאת תיק מגניזה

עו"ד שזר .ת 24/10/11
אנסה להשיב אחד לאחד:
1.לאחר המישפט האם מס' התיק נשאר כשהיה לפני ההתנגדות או שמס' התיק משתנה ------
מספר תיק ההוצאה לפועל נשאר כפי שהיה, אתה מקבל מספר תיק בביהמ"ש.

2.האם החייב לאחר המישפט וקביעת השופט: "הליכי הוצאה לפועל יחודשו" ,צריך לעשות משהו? או שהזוכה צריך לפעול.----- הזוכה צריך לפעול לחדש את ההליכים.

3. האם הגיוני שאז המשפט עברו 11 שנה ולא קרה כלום.--------- יתכן צריך לבדוק את זה לעומק.

4.בבדיקה טלפונית עם ההוצלפ ע"פ מס' התיק מלפני ההתנגדות,נמסר לי "התיק סגור". מה המשמעות.ומה נדרש לפתוח אותו? והאם הסבירות שיפתח גדולה.מדובר על ביטול שיק של 1400ש"ח ב-1998.----- שוב פעם צריך לבדוק את זה, אפשר לפתוח תיק או יותר נכון להוציאו מהגניזה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

תשלום אגרה

א 23/10/11
שלום רב,
האם אני מחויב לפתוח את הדלת לפקח מטעם רשות השידור שבא לבדוק(ללא התרעה) אם יש לי טלויזיה?

אגרה לרשות השידור

עו"ד שזר .ת 24/10/11
מבחינה משפטית, זה יכול להיחשב כאילו ניסית להסתיר את העובדה שיש לך מקלט...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.

שם קודם של החייב

אש 23/10/11
שלום רב,

אשמח לקבל את עזרתכם בעניין הבא:
חייבת מסוימת ששמה שרשום על השיקים שונה מזה שרשום במרשם משרד הפנים. (ככל הנראה שם אחרי נשואין).
בשלכת ההוצאה לפועל מסרבים לפתוח תיק נגד החיייבת מבלי לצרף אישור שמראה שם קודם ושם נוכחי של החייבת.
משרד הפנים אינו מוסר אישור כזה אלא לחייבת עצמה ומכאן קיימת בעיה רצינית בפתיחת תיק הוצאה לפועל נגד אותה חייבת.

בלשכת ההוצאה לפועל נאמר כי בזק מספקת שירות אשר מאפשר קבלת מידע כזה אך השירות הזה הוא מינוי חודשי או שנתי אשר כמובן עולה המון כסף בשביל אישור אחד.

השאלה היא: האם ניתן להוציא אישור חד פעמי (בתשלום כמובן) מבזק או מכל מקור אחר מבלי להיות מנוי חודשי או שנתי לשירות הזה?
אם לא, האם יש דרך כל שהיא לפתוח תיק נגד החייבת הזאת?

אשמח לקבל את עזרתכם בנושא.

שם קודם של חייב

עו"ד שזר .ת 23/10/11
משרדי עו"ד שעוסקים בגביה פועלים עם מערכת שמקושרת למשרד הפנים, ויכולים להוציא אישור שם יהיה רשום שם משפחתה הקודם של החייבת.
פנה למשרד גביה, ותעביר את התיק לטיפולו - הוא כבר יצליח לפתוח את התיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן