פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
הקפאת הליכים בעיקול מנהלי
אוהד
06/07/12
שלום,
לפני 3 ימים התדפק על תדלתי גובה מס, אשר הפקיד בידי רעייתי "כתב הרשאה לתפוסף לפרוץ ולמכור מיטלטלין עפ"י סעיף 4 לפקודת מיסים (גביה)", בגין חוב שמקורו עבירת חנייה לכאורה, בפ"ת.
תאריך העבירה לכאורה הינו ה-17.08.2009.
הודעת תשלום קנס ראשונה קיבלתי רק ב-15.02.2011.
לפיכך, כתבתי לעיריית פ"ת וטענתי להתיישנות (מעל לשנה מאירוע העבירה לכאורה).
לטענתי הזו לא קיבלתי כל תשובה, כמו גם לא דרישה נוספת לתשלום, כפל קנס, ו/או אזהרה לפני ביצוע עיקול.
(בינתיים למדתי שלא חלה התיישנות, היות והרכב הינו רכב ליסינג שלא היה בבעלותי, ולכן התיישנות חלה לא לאחר שנתיים, עקב נוהל הסבה).
כך או כך, לאחר ששלחתי טענתי להתיישנות ב-16.02.2011, לא קיבלתי כל תשובה או נסיון לגבות את החוב, ורק ב-3.7.2012 הופיע גובה המס בפתח ביתי.
אני מבקש להקפיא את תהליכי הגבייה, בין היתר משום התנהלות לא תקינה של עיריית פ"ת, התנהלות קלגסית, לא חוקית, תוך שימוש בסמכות בשררה, אך בעיקר משום שלו שפשוט היו עונים ומסבירים לי שלא חלה התיישנות, הייתי משלם את הקנס.
השאלה היא מה עלי לעשות, וחשוב מכך, היות ואינני משפטן או עורך-דין - איך לעשות.
1. מה הנוהל להוציאת צו מניעה בעיקול מנהלי? (בהנחה שצו מניעה זה מה שאני צריך)?
2. היכן עלי לבצע את התהליך? בהנחה זעלי לעזות זאת בבית-משפט - באיזה בית משפט עלי לעשות זאת - הקרוב למקום מגורי, או בבית המשפט בפ"ת?
3. אני יכול לבצע את התהליך לבד, או שמא עלי להיזדקק לעו"ד?
4. האם לתהליך יש עלויות/עמלות/אגרות? מהן?
5. אפשר לעשות זאת בכתב בפקס, או באמצעים אלקטרוניים אחרים? (אינטרנט, מייל)
כמו שניתן להבין מצרור השאלות לעיל - לא עמדתי מעולם בבעיה שכזו, ולצערי אני צריך לדעת הכל, את כל הסיפור, מה וגם איך, בשפה פשוטה, להדיוטות.
המון תודה,
אוהד
לפני 3 ימים התדפק על תדלתי גובה מס, אשר הפקיד בידי רעייתי "כתב הרשאה לתפוסף לפרוץ ולמכור מיטלטלין עפ"י סעיף 4 לפקודת מיסים (גביה)", בגין חוב שמקורו עבירת חנייה לכאורה, בפ"ת.
תאריך העבירה לכאורה הינו ה-17.08.2009.
הודעת תשלום קנס ראשונה קיבלתי רק ב-15.02.2011.
לפיכך, כתבתי לעיריית פ"ת וטענתי להתיישנות (מעל לשנה מאירוע העבירה לכאורה).
לטענתי הזו לא קיבלתי כל תשובה, כמו גם לא דרישה נוספת לתשלום, כפל קנס, ו/או אזהרה לפני ביצוע עיקול.
(בינתיים למדתי שלא חלה התיישנות, היות והרכב הינו רכב ליסינג שלא היה בבעלותי, ולכן התיישנות חלה לא לאחר שנתיים, עקב נוהל הסבה).
כך או כך, לאחר ששלחתי טענתי להתיישנות ב-16.02.2011, לא קיבלתי כל תשובה או נסיון לגבות את החוב, ורק ב-3.7.2012 הופיע גובה המס בפתח ביתי.
אני מבקש להקפיא את תהליכי הגבייה, בין היתר משום התנהלות לא תקינה של עיריית פ"ת, התנהלות קלגסית, לא חוקית, תוך שימוש בסמכות בשררה, אך בעיקר משום שלו שפשוט היו עונים ומסבירים לי שלא חלה התיישנות, הייתי משלם את הקנס.
השאלה היא מה עלי לעשות, וחשוב מכך, היות ואינני משפטן או עורך-דין - איך לעשות.
1. מה הנוהל להוציאת צו מניעה בעיקול מנהלי? (בהנחה שצו מניעה זה מה שאני צריך)?
2. היכן עלי לבצע את התהליך? בהנחה זעלי לעזות זאת בבית-משפט - באיזה בית משפט עלי לעשות זאת - הקרוב למקום מגורי, או בבית המשפט בפ"ת?
3. אני יכול לבצע את התהליך לבד, או שמא עלי להיזדקק לעו"ד?
4. האם לתהליך יש עלויות/עמלות/אגרות? מהן?
5. אפשר לעשות זאת בכתב בפקס, או באמצעים אלקטרוניים אחרים? (אינטרנט, מייל)
כמו שניתן להבין מצרור השאלות לעיל - לא עמדתי מעולם בבעיה שכזו, ולצערי אני צריך לדעת הכל, את כל הסיפור, מה וגם איך, בשפה פשוטה, להדיוטות.
המון תודה,
אוהד
קנס של עירייה- דו"ח חניה- כיצד ניתן לעכב הליכים?
עו"ד שזר .ת
07/07/12
לא בטוח שאתה בפורום המתאים, כי יש התמחות מיוחדת בביטול קנסות חניה,
על פי מה שאני יודע, הפניה צריכה להיות לאחת משתיים או לביהמ"ש לעניינים מקומיים/מנהליים של אותה עירייה, או לבית משפט שלום.
התשובה לאיזה בית משפט, קשורה לטענה שלך, באם מדובר בהתיישנות העבירה - זה ביהמ"ש אחד, ובאם מדובר בהתיישנות הקנס זה ביהמ"ש אחר.
באותו בית משפט אתה גם מגיש בקשה לצו מניעה (עיכוב הליכים).
אתה חייב להגיע פיזית לבית המשפט, ולהכין תצהיר ולצרף לו ראיות.
יש אגרה.
אם זה מנהלי/מקומי - נמוך יותר אם בכלל.
אם זה שלום בצורת המרצת פתיחה זה 650 ש"ח.
תפנה לעו"ד שמתמחה רק בתחום זה, אחרת תלך לאיבוד.
משרד עורכי דין וגישור תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
על פי מה שאני יודע, הפניה צריכה להיות לאחת משתיים או לביהמ"ש לעניינים מקומיים/מנהליים של אותה עירייה, או לבית משפט שלום.
התשובה לאיזה בית משפט, קשורה לטענה שלך, באם מדובר בהתיישנות העבירה - זה ביהמ"ש אחד, ובאם מדובר בהתיישנות הקנס זה ביהמ"ש אחר.
באותו בית משפט אתה גם מגיש בקשה לצו מניעה (עיכוב הליכים).
אתה חייב להגיע פיזית לבית המשפט, ולהכין תצהיר ולצרף לו ראיות.
יש אגרה.
אם זה מנהלי/מקומי - נמוך יותר אם בכלל.
אם זה שלום בצורת המרצת פתיחה זה 650 ש"ח.
תפנה לעו"ד שמתמחה רק בתחום זה, אחרת תלך לאיבוד.
משרד עורכי דין וגישור תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
תיק בהוצאה לפועל + עיקול בחשבון הבנק
ריקי
05/07/12
יש לי עיקול בחשבון על ידי בנק לאומי.אני אם חד הורים מקבלת סיוע בשכר דירה.האם הם יכולים לעקל לי את הסיוע ואת המשכורת שלי שהיא על סך 2000 שקלים? וע
הגנת שכר
עו"ד שרגא משה
06/07/12
בשכר עבודה יש סכומים הפטורים מעיקול, על פי חוק ועל פי מצבך.
אשר לסיוע, יש לבחון את הנסיבות לעומק.
באיזה בנק החשבון? מי המעקל?
אשר לסיוע, יש לבחון את הנסיבות לעומק.
באיזה בנק החשבון? מי המעקל?
הזמנה לבירור של חייב
שחר
05/07/12
שלום רב,
אזהרה נמסרה לחייב לפני שלושה חודשים. לא הגיש התנגדות. בוצעו עיקולים אך לא נתפס דבר.
יש הליך בהוצאה לפועל שנקרא - הזמנת חייב לבירור (זה הליך של לפני צו הבאה) שבמסגרתו יכול הזוכה לבקש מהרשם להזמין את החייב לבירור.
האם מדובר בהליך מקובל שנהוג לנקוט אותו ? מדובר בבקשה רגילה בכתב ?
אזהרה נמסרה לחייב לפני שלושה חודשים. לא הגיש התנגדות. בוצעו עיקולים אך לא נתפס דבר.
יש הליך בהוצאה לפועל שנקרא - הזמנת חייב לבירור (זה הליך של לפני צו הבאה) שבמסגרתו יכול הזוכה לבקש מהרשם להזמין את החייב לבירור.
האם מדובר בהליך מקובל שנהוג לנקוט אותו ? מדובר בבקשה רגילה בכתב ?
הזמנת חייב
עו"ד שרגא משה
06/07/12
הבקשה מתבצעת ע"י טופס שניתן להורידן מאתר הרשות.
בפועל, ככלל, לא מזמנים את החייב אלא נותנים לחייב הוראות להמציא פרטים ומסמכים.
בפועל, ככלל, לא מזמנים את החייב אלא נותנים לחייב הוראות להמציא פרטים ומסמכים.
סדר עיקולים
חיים
05/07/12
אם וכאשר עוקל רכב ברישום.
וסדר הנושים זה:
1. בנק
2.נושה -פרטי
3.ואני הזוכה- פרטי.
האם נושה מס' 3 יכול לממש לבדו? או שיש צורך להמתין למימוש של הבנק?
וסדר הנושים זה:
1. בנק
2.נושה -פרטי
3.ואני הזוכה- פרטי.
האם נושה מס' 3 יכול לממש לבדו? או שיש צורך להמתין למימוש של הבנק?
סדר בעיקולים
עו"ד שרגא משה
06/07/12
אין סדר, כולם שווים לעניין תפיסה מכירה ומימוש בכלל.
אבל, וזה אבל גדול, את התמורה מחלקים לפי הוראות הדין ובכפוף לחובות בדיני קדימה.
אבל, וזה אבל גדול, את התמורה מחלקים לפי הוראות הדין ובכפוף לחובות בדיני קדימה.
צ"ק שנשכח להפקדה
עמי
05/07/12
שלום
נתתי לפני שנתיים צ"ק למשהו והוא שכח להפקיד את צ"ק אחרי שנתיים
הלך לבנק להפקיד אך מכיוון שעבר מעל חצי שנה הבנק לא מכבד את צ"ק . שני שאלות:
1)האם הוא יוכל ללכת עם צ"ק להוצאה לפועל
2) האם יש לו קייס לתביעה משפטית
בברכה
עמי
נתתי לפני שנתיים צ"ק למשהו והוא שכח להפקיד את צ"ק אחרי שנתיים
הלך לבנק להפקיד אך מכיוון שעבר מעל חצי שנה הבנק לא מכבד את צ"ק . שני שאלות:
1)האם הוא יוכל ללכת עם צ"ק להוצאה לפועל
2) האם יש לו קייס לתביעה משפטית
בברכה
עמי
כן
עו"ד שרגא משה
06/07/12
עיקול כל חשבונות הבנקים בגין חוב של 1000 שח-
dd
05/07/12
יש משהו לא הגיוני בחוק העיקול הנהוג בארץ
לא יתכן שבגיל חוב של 1000 שח יעוקלו כל חשבונות הבנקים! אם רוצים להטיל עיקול שיטילו על הסכום המדוייק. או שאני לא מבינה משהו בסיסי. אשמח אם תסבירו לי עיקולית מדוברת :-)
לא יתכן שבגיל חוב של 1000 שח יעוקלו כל חשבונות הבנקים! אם רוצים להטיל עיקול שיטילו על הסכום המדוייק. או שאני לא מבינה משהו בסיסי. אשמח אם תסבירו לי עיקולית מדוברת :-)
עיקולית
עו"ד שרגא משה
06/07/12
ניתן לעקל כל סכום כיוון שהעיקול לא מקנה לנושה זכות מהותית בנכס המעוקל.
ניתן לממש את הסכומים המעוקלים (לקחת את הכסף) שכמובן רק בגובה סכום החוב.
הסיבה היא שנושה אחר יכול גם הוא לעקל ואז יש "תחרות" בין המעקלים.
ניתן לממש את הסכומים המעוקלים (לקחת את הכסף) שכמובן רק בגובה סכום החוב.
הסיבה היא שנושה אחר יכול גם הוא לעקל ואז יש "תחרות" בין המעקלים.
עיקול תקבולים של החייב מביטוח לאומי
הילה
05/07/12
שלום רב,
רציתי לדעת האם באפשרותי לעקל קיצבה חודשית שמגיעה לחייב מביטוח לאומי, ובמידה וכן מהו ההליך שעליי לנקוט בו.
במידה ולא עומדת לי האפשרות הנ"ל, הייתי רוצה לדעת איפה הדבר מעוגן.
בתודה מראש,
הילה
רציתי לדעת האם באפשרותי לעקל קיצבה חודשית שמגיעה לחייב מביטוח לאומי, ובמידה וכן מהו ההליך שעליי לנקוט בו.
במידה ולא עומדת לי האפשרות הנ"ל, הייתי רוצה לדעת איפה הדבר מעוגן.
בתודה מראש,
הילה
תלוי באיזו קצבה ומהו מקור החוב
עו"ד שרגא משה
06/07/12
צ'ק ביטחון
רפי
04/07/12
חתמתי על צ'ק ביטחון לחבר על דירה. הוא יצא מן הדירה והיא עברה לדייר אחר. לאחר מספר ימים הודיע בעל הבית לחברי כי היה צורך בתיקון הצנרת בדירה והוא(בעל הבית) והשוכר החדש התחלקו בהוצאה. כעת הוא מבקש מחברי לשלם לו בעבור התיקון ולאחרונה נשלח אליי מכתב המודיע לי כי אם לא ישולם החוב אני צפוי לתביעה.
- האם יש לו את הזכות להחזיק בהמחאת הביטחון שנתתי לאחר שנעזבה הדירה ואף נכנסו אליה דיירים חדשים?
- האם הוא יכול לפתוח נגדי בהליכים לפני שמיצה את ההליכים נגד החייב?
תודה רבה!
- האם יש לו את הזכות להחזיק בהמחאת הביטחון שנתתי לאחר שנעזבה הדירה ואף נכנסו אליה דיירים חדשים?
- האם הוא יכול לפתוח נגדי בהליכים לפני שמיצה את ההליכים נגד החייב?
תודה רבה!
בהחלט כן
עו"ד שרגא משה
06/07/12
כמובן שזכותך לתבוע את החבר.
טענת פרעתי או ס' 20 גביית יתר ?
בני
04/07/12
שלום רב,
נפתח תיק הוצל"פ בגין חוב ששולם(יש קבלות להכל) , נכון להיום יש דרישה לשלם את מלוא החוב.
האם כדאי לטעון טענת פרעתי או גביית יתר?
נפתח תיק הוצל"פ בגין חוב ששולם(יש קבלות להכל) , נכון להיום יש דרישה לשלם את מלוא החוב.
האם כדאי לטעון טענת פרעתי או גביית יתר?
טענת פרעתי
עו"ד שזר .ת
04/07/12
הייתי טוען גם וגם בטעות חליפיות .
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
עיקול קצבת נכות וקצבת סיעוד מקופת החולים
אבי לוי
04/07/12
שלום
רבלא
אפרט את כל הסיפור אך בקצרה אני נכה 100% חולה במחלה סופנית ואינו עובד ומקבל קצבת נכות מביטוח לאומי וכעת אושרה לי קצבת
סיעוד מקופת החולים מכבי(דרך "כלל" ביטוח) . הקצבאות נכנסות לחשבון בנק. לאחרונה עקב חוב עוקל
חשבון הבנק. מאחר והחשבון עוקל אין באפשרותו למעשה להתקיים. האם ניתן לעקל קצבת
נכות?(למיטב ידיעתי לא) .האם ניתן לעקל קצבה סיעודית? ואם לא איך, טכנית פותרים את
הבעיה שהרי יש עיקול (נושא העיקול יידון בפני עצמו אך קיימת השאלה כיצד משתמשים
בכספי הגמלה למרות העיקול. האם ניתן לקבל כספים אלו שלא דרך החשבון.תודה
רבה על עזרתך!
רבלא
אפרט את כל הסיפור אך בקצרה אני נכה 100% חולה במחלה סופנית ואינו עובד ומקבל קצבת נכות מביטוח לאומי וכעת אושרה לי קצבת
סיעוד מקופת החולים מכבי(דרך "כלל" ביטוח) . הקצבאות נכנסות לחשבון בנק. לאחרונה עקב חוב עוקל
חשבון הבנק. מאחר והחשבון עוקל אין באפשרותו למעשה להתקיים. האם ניתן לעקל קצבת
נכות?(למיטב ידיעתי לא) .האם ניתן לעקל קצבה סיעודית? ואם לא איך, טכנית פותרים את
הבעיה שהרי יש עיקול (נושא העיקול יידון בפני עצמו אך קיימת השאלה כיצד משתמשים
בכספי הגמלה למרות העיקול. האם ניתן לקבל כספים אלו שלא דרך החשבון.תודה
רבה על עזרתך!
עיקול קצבת נכות - האם חוקי???
עו"ד שזר .ת
04/07/12
יש מחלוקת בעניין זה בפסיקה.
מצד אחד - אכן אסור לעקל את הקיצבה.
מצד שני - ככל הנראה לפי התיאור שלך, לא עיקלו את הקיצבה אלא את חשבון הבנק.
לטעמי הצדק איתך, כי אם ניתן להוכיח שכל מה שיש בבנק זה רק הקיצבה אולי ניתן לשחרר אותה - אבל בגדול יש גם רשמים שחושבים אחרת, לפיהם - ברגע שהכסף בחשבון, הרי שניתן לעקלו.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
מצד אחד - אכן אסור לעקל את הקיצבה.
מצד שני - ככל הנראה לפי התיאור שלך, לא עיקלו את הקיצבה אלא את חשבון הבנק.
לטעמי הצדק איתך, כי אם ניתן להוכיח שכל מה שיש בבנק זה רק הקיצבה אולי ניתן לשחרר אותה - אבל בגדול יש גם רשמים שחושבים אחרת, לפיהם - ברגע שהכסף בחשבון, הרי שניתן לעקלו.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
צריך יעוץ
אריה
04/07/12
אני הגשתי בקשה להכריז עליי חייב מוגבל באמצעים, וקיבלתי לפני שבוע החלטה שניתן איחוד באופן זמני, ושאני צריך לשלם עד שבוע הבא סכום כסף כסף לתיק ואז יפתח התיק. היום קיבלתי פסק דין על תביעה שלא ידעתי עליה כי לא מסרו לי, וגם הסכום הוא כפול ממה שהייתי חייב. מה אני צריך לעשות? יכניסו לי את הפסק דין לתיק? אני לא חייב גם את כל הסכום שתבעו אותי.תודה רבה.
איחוד תיקים או בקשה לביטול פסק דין
עו"ד שזר .ת
04/07/12
התיק יכנס לאיחוד באופן אוטומטי.
באם אתה סבור שהסכום שגוי, תגיש בקשה לביטול פס"ד.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
באם אתה סבור שהסכום שגוי, תגיש בקשה לביטול פס"ד.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
מימוש עיקול על מקרקעין ממושכנים
שיר
04/07/12
שלוםברצוני לדעת מה קורה כאשר רשומה משכנתא על נכס, הטלתי עיקול על הנכס וכעת אני מעוניינת לממש את העיקול ולמכור הנכס מה הפרוצדורה? האם הזכות של הבנק גוברת?
מימוש עיקול מקרקעין
עו"ד שזר .ת
04/07/12
זכות הבנק הממשכן גוברת.
מצד שני- באם הוא לא ממש, הוא לא יכול למנוע ממך את המימוש.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
מצד שני- באם הוא לא ממש, הוא לא יכול למנוע ממך את המימוש.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
רוצה לפטר את העורכת דין שלנו
שירי
04/07/12
היי
לקחנו עו'ד כדי שתעשה את בעלי מוגבל באמצעים.הסכמנו על 5000 ש'ח שכר טירחה.2000 מזומן ו500 כל חודש.עברו חודשיים היא לא הצליחה לעשות את בעלי מוגבל באמצעים.רק הצליחה לעשות עיקוב על עיקול משכורת,עלידי הסדר עם הבנק . לשלם 500ש'ח כל חודש.העו'ד טוענת שבגלל שהיה לבעלי תיק איחוד ישן והוא לא הצליח לעמוד בתשלום,הרשמית לא מוכנה לעשות אותו מוגבל באמצעים עד שלא יעביר לפחות2000 שקלים לתיק האיחוד הישן כדי להראות נכונות לשלם?!ואני הבנתי שלפי החוק מוגבל באמצעים זה גם אדם שלא מסוגל כלכלית לעמוד בתשלום חובותיו.היה עיקול משכורת לבעלי על ידי הבנק שהעו'ד עשתה הסדר איתם.עיקול אחד ע'ס2000 ש'ח נשלח ע'י הנהל'ח מהעבודה של בעלי בצי'ק להוצא'לפועל.לקח כחודש עד שהגיעבזמןהז
כבר נעשה עיקוב עיקול,הציק חזר ולא נפדה כי היה כתוב לא נכון.הנהל'ח של בעלי על דעת עצמה החזירה לבעלי את כספי העיקול לחשבון הבנק והעו'ד כועסת וטענת שהיא יוצאת שקרנית ושזה נגד החוק ודורשת שהנהל'ח יכתבו צ'ק חדש ומוכנה אפילו להעביר פיזית את הצ'ק להוצאלפועל בעצמה.למרות שניסתי לסביר שהמצב בעבודה של בעלי רגיש ויש פיטורים ואני לא רוצה לטרטר אותם יותר מדי ,הצעתי להעביר מזומן2000 ש'ח להוצאלפועל בעצמי.והיא מסרבתבטענה שאין שם קופה שניתן לשלם במזומן ודורשת רק צ'ק וגם עכשיו היא מאיימת על בעלי ואומרת שעם הנהל'ח לא יעשו צ'ק אז אפשר יהיה לחייב את מקום העבודה של בעלי בכל סכום החוב יש לנו כבר תשלום הסדר עם בנק שלנו 1200 ש'ח בחודש וגם לי יש חובות בהוצאלפועל וומנסים להחזיק את הראש מעל המים כי מפרנסים 2 ילדים פנינו אליה לעזרה ובמקום עזרה קיבלנו צרה האם אנחנו יכולים לפטר אותה?ולא לשלם לה את התשלום הקרוב של 500 ש'ח כי קיבלה מאיתנו כבר 2500 ש'ח לא ברור על מה!ולא הצליחה לעשות את בעלי מוגבל באמצעים שזו הסיבה שנקבע שכ'ט של 5000 ש'ח מלכתחילה אין לנו אמון בה יותר
לקחנו עו'ד כדי שתעשה את בעלי מוגבל באמצעים.הסכמנו על 5000 ש'ח שכר טירחה.2000 מזומן ו500 כל חודש.עברו חודשיים היא לא הצליחה לעשות את בעלי מוגבל באמצעים.רק הצליחה לעשות עיקוב על עיקול משכורת,עלידי הסדר עם הבנק . לשלם 500ש'ח כל חודש.העו'ד טוענת שבגלל שהיה לבעלי תיק איחוד ישן והוא לא הצליח לעמוד בתשלום,הרשמית לא מוכנה לעשות אותו מוגבל באמצעים עד שלא יעביר לפחות2000 שקלים לתיק האיחוד הישן כדי להראות נכונות לשלם?!ואני הבנתי שלפי החוק מוגבל באמצעים זה גם אדם שלא מסוגל כלכלית לעמוד בתשלום חובותיו.היה עיקול משכורת לבעלי על ידי הבנק שהעו'ד עשתה הסדר איתם.עיקול אחד ע'ס2000 ש'ח נשלח ע'י הנהל'ח מהעבודה של בעלי בצי'ק להוצא'לפועל.לקח כחודש עד שהגיעבזמןהז
כבר נעשה עיקוב עיקול,הציק חזר ולא נפדה כי היה כתוב לא נכון.הנהל'ח של בעלי על דעת עצמה החזירה לבעלי את כספי העיקול לחשבון הבנק והעו'ד כועסת וטענת שהיא יוצאת שקרנית ושזה נגד החוק ודורשת שהנהל'ח יכתבו צ'ק חדש ומוכנה אפילו להעביר פיזית את הצ'ק להוצאלפועל בעצמה.למרות שניסתי לסביר שהמצב בעבודה של בעלי רגיש ויש פיטורים ואני לא רוצה לטרטר אותם יותר מדי ,הצעתי להעביר מזומן2000 ש'ח להוצאלפועל בעצמי.והיא מסרבתבטענה שאין שם קופה שניתן לשלם במזומן ודורשת רק צ'ק וגם עכשיו היא מאיימת על בעלי ואומרת שעם הנהל'ח לא יעשו צ'ק אז אפשר יהיה לחייב את מקום העבודה של בעלי בכל סכום החוב יש לנו כבר תשלום הסדר עם בנק שלנו 1200 ש'ח בחודש וגם לי יש חובות בהוצאלפועל וומנסים להחזיק את הראש מעל המים כי מפרנסים 2 ילדים פנינו אליה לעזרה ובמקום עזרה קיבלנו צרה האם אנחנו יכולים לפטר אותה?ולא לשלם לה את התשלום הקרוב של 500 ש'ח כי קיבלה מאיתנו כבר 2500 ש'ח לא ברור על מה!ולא הצליחה לעשות את בעלי מוגבל באמצעים שזו הסיבה שנקבע שכ'ט של 5000 ש'ח מלכתחילה אין לנו אמון בה יותר
איחוד תיקים
עו"ד שזר .ת
04/07/12
זה מקרה שדורש בדיקה פרטנית.
רק שתעדו סירוב הרשמת לאיחוד תיקים מחדש, והכרזה כמוגבל - הוא תקין באם אכן יש חוב בתיק איחוד ישן.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
רק שתעדו סירוב הרשמת לאיחוד תיקים מחדש, והכרזה כמוגבל - הוא תקין באם אכן יש חוב בתיק איחוד ישן.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
האם אפשר לפטר עו'ד
שירי
05/07/12
היי
אני מודה לכם שעניתם לי,אך לא עניתם על השאלה שלי,האם אני יכולה לפטר את העורך דין אם אין לנו בה אמון יותר?והאם חובה להעביר את כספי העיקול למרות שלא הגיעו בגלל תקלה בירוקרטית(צ'ק עיקול לא תקין שחזר)להןצאל'פ,ובנתיים בוטל העיקול
ואם כן האם חובהלהעביר דרך צ'ק עיקול ממקום העבודה כמו שטוענת העו'ד או שניתן לעקוף את זה ולשלם במזומן בהוצאל'פ כדי לא לעשות בעיות במקום העבודה של בעלי כי יש עכשיו פיטורים
אני מודה לכם שעניתם לי,אך לא עניתם על השאלה שלי,האם אני יכולה לפטר את העורך דין אם אין לנו בה אמון יותר?והאם חובה להעביר את כספי העיקול למרות שלא הגיעו בגלל תקלה בירוקרטית(צ'ק עיקול לא תקין שחזר)להןצאל'פ,ובנתיים בוטל העיקול
ואם כן האם חובהלהעביר דרך צ'ק עיקול ממקום העבודה כמו שטוענת העו'ד או שניתן לעקוף את זה ולשלם במזומן בהוצאל'פ כדי לא לעשות בעיות במקום העבודה של בעלי כי יש עכשיו פיטורים
אפשרות תביעת ריבית לאחר עיקוב בתשלום קרן פס"ד
אבי
04/07/12
שלום,פתחתי תיק הוצאה לפועל עקב אי עמידה בפסק דין שתוצאותיו הם כי אני אמור לקבל סכום של 1.5 מליון ש"ח,את התיק פתחתי על 500 אלף ש"ח לצרכיי הגרה,האם לאחר שישולם לי הקרן בגין החוב ,אני יוכל לפתוח תיק נוסף בהוצאה לפועל רק על הריביות הכלליות שמגיע לי בגין הפרש בין מועד התשלום לפי פסק הדין מול התשלום התשלום בפועל כפי שעלה בפסק הדין?.
תביעה בגין ריבית
עו"ד שזר .ת
04/07/12
צר לי לא הבנתי את השאלה, או שתנסח מחדש או שתפנה ליעוץ אישי.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
הפנו אותי לפורום הזה
אריאלה
04/07/12
שלום. אני בת 33 נושאה עם ילדה בת שנתיים. חשבונות נפרדים. נקלעתי לסיטואציה קשה מאוד עקב לקיחת הלוואות. בבנק לאומי יש לי הלוואה של 40 אלף ובבנק מיזרחי ( שבו מתנהל החשבון העו"ש ) יש לי הלוואה של 50000. כל חודש אני מחזירה לכל מקום 1000 , סך הכל 2000. אני משתכרת 6300 ברוטו , שוכרים דירה , משלמים גן וכו'. סך ההוצאות שלי יותר גבוה מהכנסות , רק הוצאות החובה. בעלי , עקב המצב הלא טוב בינינו לא עוזר.
השאלה שלי היא כזאת :
בשורה התחתונה הייתי רוצה " לחתוך" את החובות האלו = להגיע להסדר פשרה עם מחלקות הגביה של הבנקים ולהוריד את הסכום משמעותי ולסגור אותו במקום. האם אני יכולה לגשת למחלקת הגביה גם אם בנק עדיין לא טבע אותי? ( להקיד מכה , מה שנקרא ). ואם אני פותחת חשבון בבנק אחר ומעביר לשם את המשכורת , ברגע שבנק מזרחי , נגיד , טובע אותי ומגיש אותי להוצאה לפועל - הוצאה לפועל יכולה לעקל לי את חשבון בבנק אחר? ואם אני מעבירה משכורת לחשבון של אחותי , או בעלי ובנק טובע אותי , הם יכולי לעקל חשבונות של אחותי ובעלי , למרות ששמי לא יהיה רשום שם? אני רק אעביר את המשכורת לשם? הכוונה לעשות את הדברים האלו זה כדי שכשבנק יטבע אותי אני אוכל לקיים את עצמי ואת הילדה שלי ואף אחד לא יוכל לגעת לי בכסף עד שבית המשפט יפסוק סכום . שמעתי שיש דבר כזה " הארכת יכולת בלשכת הוצאה לפועל אבל לא ברור לי האם אפשר לעשות את הפעולות למען " חיתוך " החוב גם עוד לפני שבנק הגיש אותי למחלקת הגביה , לאורכי הדין? אודה על התשובה
השאלה שלי היא כזאת :
בשורה התחתונה הייתי רוצה " לחתוך" את החובות האלו = להגיע להסדר פשרה עם מחלקות הגביה של הבנקים ולהוריד את הסכום משמעותי ולסגור אותו במקום. האם אני יכולה לגשת למחלקת הגביה גם אם בנק עדיין לא טבע אותי? ( להקיד מכה , מה שנקרא ). ואם אני פותחת חשבון בבנק אחר ומעביר לשם את המשכורת , ברגע שבנק מזרחי , נגיד , טובע אותי ומגיש אותי להוצאה לפועל - הוצאה לפועל יכולה לעקל לי את חשבון בבנק אחר? ואם אני מעבירה משכורת לחשבון של אחותי , או בעלי ובנק טובע אותי , הם יכולי לעקל חשבונות של אחותי ובעלי , למרות ששמי לא יהיה רשום שם? אני רק אעביר את המשכורת לשם? הכוונה לעשות את הדברים האלו זה כדי שכשבנק יטבע אותי אני אוכל לקיים את עצמי ואת הילדה שלי ואף אחד לא יוכל לגעת לי בכסף עד שבית המשפט יפסוק סכום . שמעתי שיש דבר כזה " הארכת יכולת בלשכת הוצאה לפועל אבל לא ברור לי האם אפשר לעשות את הפעולות למען " חיתוך " החוב גם עוד לפני שבנק הגיש אותי למחלקת הגביה , לאורכי הדין? אודה על התשובה
הסדר חוב עם בנקים
עו"ד שזר .ת
04/07/12
זה רעיון לא רע לפנות למחלקות המשפטיות בטרם הבנק יגיש כנגדך תביעה.
אבל - בדרך כלל על מנת להגיע עימם להסדר, הם דרושים סכום במזומן לא מבוטל.
תנסי אולי לפנות ללשכה לסיוע משפטי אשר יעמיד לך עו"ד אשר ינסה לסייע לך בעניין.
בהצלחה.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
אבל - בדרך כלל על מנת להגיע עימם להסדר, הם דרושים סכום במזומן לא מבוטל.
תנסי אולי לפנות ללשכה לסיוע משפטי אשר יעמיד לך עו"ד אשר ינסה לסייע לך בעניין.
בהצלחה.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
חוב
גלית
04/07/12
כשלאדם יש חוב והופעל כנגדו הוצאה לפועל, מה האחוז המירבי מהמשכורת שהמעסיק צריך להפריש לחוב ?
סכומים הפטורים מעיקול משכורת לשנת 2012
עו"ד שזר .ת
04/07/12
סכומים שאינם ניתנים לעיקול ממשכורת – ינואר 2012
אם הסכומים הנ"ל מהווים יותר מ- 80% משכר העבודה החודשי, אז יקטן הסכום שאינו ניתן לעיקול לכדי 80% משכר העבודה החודשי. הסכומים הנ"ל אינם חלים על עיקול לשם תשלום מזונות
יחיד2040 ₪
רווק/גרוש/אלמן + ילד3298 ₪
רווק/גרוש/אלמן + 2 ילדים ויותר4114 ₪
בני זוג3059 ₪
זוג + ילד3549 ₪
זוג + 2 ילדים ויותר4038 ש"ח
4
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
אם הסכומים הנ"ל מהווים יותר מ- 80% משכר העבודה החודשי, אז יקטן הסכום שאינו ניתן לעיקול לכדי 80% משכר העבודה החודשי. הסכומים הנ"ל אינם חלים על עיקול לשם תשלום מזונות
יחיד2040 ₪
רווק/גרוש/אלמן + ילד3298 ₪
רווק/גרוש/אלמן + 2 ילדים ויותר4114 ₪
בני זוג3059 ₪
זוג + ילד3549 ₪
זוג + 2 ילדים ויותר4038 ש"ח
4
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
הגבלה על רישיון נהיגה
טל
04/07/12
שלום. לפי החלטת הוצל"פ אני משלם בכל חודש 400 ש"ח כבר 9 חודשים. אך עדיין ישנה הגבלה על הרישיון. האם אני יכול להגיש בקשה לבטל ההגבלה למרות שאני לא זקוק לו רק לפרנסה, אלא לניהול אורח חיים נורמטיבי. הרי אני משלם באופן קבוע מספר חודשים.
הגבלה על רישון הנהיגה
עו"ד שזר .ת
04/07/12
לפי התיאור שלך - כן , עושה רושם שניתן לבטל את ההגבלה.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
צריכה בבקשה תשובה מהירה
נטלי
03/07/12
יש נגדי תיק בהוצעה לפועל, עיקלו לי את חשבון הבנק.
הייתה יתרה זכות של 2100 ש"ח וזה עוקל, החוב עומד על סך של 4400 ש"ח.
אוטוטו צריכה להיכנס לי משכורת, זה אומר שברגע שיש לי את יתרת החוב שחשבון זה מועבר לזוכה והחשבון שלי משתחרר?
הייתה יתרה זכות של 2100 ש"ח וזה עוקל, החוב עומד על סך של 4400 ש"ח.
אוטוטו צריכה להיכנס לי משכורת, זה אומר שברגע שיש לי את יתרת החוב שחשבון זה מועבר לזוכה והחשבון שלי משתחרר?
עיקול על חשבון בנק
עו"ד שזר .ת
04/07/12
לא , על פי החוק, לאחר שהכסף עובר, העיקול ממשיך למשך 3 חודשים מיום העיקול - צריך לבדוק מתי הוטל העיקול.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
הוצאה לפועל
שולה
03/07/12
לפני כשנתיים נפתח נגדי תיק מבית חולים בארץ היותי חיילת.
המכתבים אינם הגיעו לביתי אני גרה בניינן די בעייתי שקורעים וקוראים לדיירי הבניין את המכתבים ואף אינם מגיעים בכלל לידנו.
אני רוצה למחוק את התיק הזה שנפל עלי שלא יהווה לי בעיות בהמשך.ולא ישאר לי כתם שחור לכל החיים.
איך זה אפשרי?
המכתבים אינם הגיעו לביתי אני גרה בניינן די בעייתי שקורעים וקוראים לדיירי הבניין את המכתבים ואף אינם מגיעים בכלל לידנו.
אני רוצה למחוק את התיק הזה שנפל עלי שלא יהווה לי בעיות בהמשך.ולא ישאר לי כתם שחור לכל החיים.
איך זה אפשרי?
הסדר בהוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
04/07/12
או שמשלמים את החוב הנקוב בהוצאה לפועל, או שמגיעים להסדר עם משרד עו"ד, או שמגישים התנגדות (אז צריך טענות הגנה ולפי התיאור שלך - אין לך).
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
חייב ששוהה בחו"ל
יוסי
03/07/12
קיבלתי פסק דין כנגד תושב ישראל השוהה כרגע בחו"ל ולא ברור לי מתי יחזור לארץ. האם ככל שאבצע מסירה לאימו הגר בארץ המסירה תיחשב כדין? מה הסיכויים שבקשתי לעיכוב יציאה מן הארץ טרם מתן אזהרה תתקבל?
חייב ששוהה בחו"ל
עו"ד שזר .ת
04/07/12
אם החייב בחו"ל - המסירה לאימא תהיה פסולה, אם יבוא היום והחייב יטען זאת.
דרך המלך היא לבקש מרשם ההוצאה לפועל תחליף המצאה כמו כתב תביעה - אבל יש לשקול זאת היטב שכן יש לכך השלכות כספיות לא מבוטלות.
לעניין עיכוב יציאה - זה תלוי בניסוח שלך, ותיאור העובדות.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
דרך המלך היא לבקש מרשם ההוצאה לפועל תחליף המצאה כמו כתב תביעה - אבל יש לשקול זאת היטב שכן יש לכך השלכות כספיות לא מבוטלות.
לעניין עיכוב יציאה - זה תלוי בניסוח שלך, ותיאור העובדות.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
צקים
אריק
03/07/12
יש בידי סדרת צקים שנתן שוכר. הפקדתי אחד והוא חזר.
בהוצאה לפועל ניתן להגיש את הצק שחזר או את כל הצקים.
כלומר האם צריך להפקיד בבנק כל צ'ק ורק אחרי שהוא חוזר
להעביר לגביה בהוצאה לפועל ?
בהוצאה לפועל ניתן להגיש את הצק שחזר או את כל הצקים.
כלומר האם צריך להפקיד בבנק כל צ'ק ורק אחרי שהוא חוזר
להעביר לגביה בהוצאה לפועל ?
פתיחת שיקים בהוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
04/07/12
על פי ההנחיות החדשות יש להפקיד את כל השיקים.
אבל... לאחרונה, הצלחתי לקבל אישור מהבנק שהוא מסרב לקבל את השיקים להפקדה כי החשבון מוגבל, ואף הוצאתי אישור כי החשבון מוגבל עד לתאריך איקס, וכך משרדי שיכנע את הלשכה לפתוח את התיק .
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
אבל... לאחרונה, הצלחתי לקבל אישור מהבנק שהוא מסרב לקבל את השיקים להפקדה כי החשבון מוגבל, ואף הוצאתי אישור כי החשבון מוגבל עד לתאריך איקס, וכך משרדי שיכנע את הלשכה לפתוח את התיק .
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
חייב מוגבל
דבי
03/07/12
שלום רב,
בעבר היו לי תיקים בהוצל"פ, לאחרונה הגעתי להסדר חוב עם הזוכים, והתיקים נסגרו, וכמובן הוסרו רוב ההגבלות, פרט להגבלה בבנקים שם עדיין אני מופיעה כ " מוגבל". (רציתי לציין גם שבעבר התיקים היו במסגרת אחוד תיקים, ואני בחרתי להסדיר החובות לגמרי) מדוע עדיין מופיעה כמוגבל? ואיך להסיר זאת?
תודה על תשובתכם
בעבר היו לי תיקים בהוצל"פ, לאחרונה הגעתי להסדר חוב עם הזוכים, והתיקים נסגרו, וכמובן הוסרו רוב ההגבלות, פרט להגבלה בבנקים שם עדיין אני מופיעה כ " מוגבל". (רציתי לציין גם שבעבר התיקים היו במסגרת אחוד תיקים, ואני בחרתי להסדיר החובות לגמרי) מדוע עדיין מופיעה כמוגבל? ואיך להסיר זאת?
תודה על תשובתכם
חייב מוגבל בבנקים
עו"ד שזר .ת
04/07/12
תוציא פירוט תיקים, יתכן כי אחד הנושים שכח בטעות לסגור את התיק.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
טענת פרעתי ?
דוד
03/07/12
שלום, שאלתי קצרה,
ביום X ניתן פסק דין לתשלום סכום כסף ובנוסף לפנות את הנכס.
מיד לאחר פסק הדין נפתח תיק הוצל"פ
לאחר מכן, הצדדים הגיעו להסכמה בע"פ, כי הדייר, אני, אמשיך לגור בנכס תמורת שכר דירה, לגבי הליך ההוצאה לפועל, סוכם כי אשלם במסגרת הליכי ההוצאה לפועל.
בינתיים, מסתבר כי הזוכה, הגיש נגדי, הודעות פינוי רבות בהוצאה לפועל, זאת למרות שהסכים שאגור בנכס, שנה וחצי וקיבל שכר דירה.
כאשר ערכתי חישוב של מה ששילמתי בהוצאה לפועל, גיליתי כי אם נקזז את הודעות הפינוי, שילמתי לו יותר כסף ממה שהייתי חייב לו במסגרת תיק ההוצאה לפועל.
חברים אמרו לי שהטענה היא למעשה פרעתי, כלומר אני לא חייב לשלם לו יותר כסף, כיצד לפעול ? האם לבקש ביטול הודעות הפינוי (ששילמתי בינתיים) והשבה של הכסף או לטעון פרעתי ? מה לעשות, עו"ד ביקשו ממני שכט גבוה מאוד...
ביום X ניתן פסק דין לתשלום סכום כסף ובנוסף לפנות את הנכס.
מיד לאחר פסק הדין נפתח תיק הוצל"פ
לאחר מכן, הצדדים הגיעו להסכמה בע"פ, כי הדייר, אני, אמשיך לגור בנכס תמורת שכר דירה, לגבי הליך ההוצאה לפועל, סוכם כי אשלם במסגרת הליכי ההוצאה לפועל.
בינתיים, מסתבר כי הזוכה, הגיש נגדי, הודעות פינוי רבות בהוצאה לפועל, זאת למרות שהסכים שאגור בנכס, שנה וחצי וקיבל שכר דירה.
כאשר ערכתי חישוב של מה ששילמתי בהוצאה לפועל, גיליתי כי אם נקזז את הודעות הפינוי, שילמתי לו יותר כסף ממה שהייתי חייב לו במסגרת תיק ההוצאה לפועל.
חברים אמרו לי שהטענה היא למעשה פרעתי, כלומר אני לא חייב לשלם לו יותר כסף, כיצד לפעול ? האם לבקש ביטול הודעות הפינוי (ששילמתי בינתיים) והשבה של הכסף או לטעון פרעתי ? מה לעשות, עו"ד ביקשו ממני שכט גבוה מאוד...
טענת פרעתי
עו"ד שזר .ת
04/07/12
תגיש בקשה לסגירת תיק ולחלופין בקשה בטענת פרעתי.
תצרף תצהיר, כן את דף החשבון המפרט את הודעות הפינוי אליהם חוייבם, וכן העתק מההסכם בינכם.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
תצרף תצהיר, כן את דף החשבון המפרט את הודעות הפינוי אליהם חוייבם, וכן העתק מההסכם בינכם.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
עיקול כספים בהוצאה לפועל
רינת
03/07/12
שלום
פתחתי תיק הוצאה לפועל למזונות נגד הגרוש שלי.
עשיתי נגדו הרבה הליכים שלא הביאו לדבר.
לאחרונה ביקשתי עיקול על 2 קופות הגמל שלו בפסגות ועל קרן פנסיה שלו בהראל.
שלושתם החזירו תשובה שיש כספים ואף פירטו את הסכומים אבל אמרו שלא ניתן לממש את הכספים עד שהחייב יגיע לגיל 60.
האם זה נכון ? האם אין לי כל אפשרות לקבל את הכספים מקופות הגמל ומקרן הפנסייה למרות שאין לגרוש שלי כספים אחרים והוא לא משלם לי מזונות ומצבי הכלכלי רע מאוד.
אודה על תשובותיכם
פתחתי תיק הוצאה לפועל למזונות נגד הגרוש שלי.
עשיתי נגדו הרבה הליכים שלא הביאו לדבר.
לאחרונה ביקשתי עיקול על 2 קופות הגמל שלו בפסגות ועל קרן פנסיה שלו בהראל.
שלושתם החזירו תשובה שיש כספים ואף פירטו את הסכומים אבל אמרו שלא ניתן לממש את הכספים עד שהחייב יגיע לגיל 60.
האם זה נכון ? האם אין לי כל אפשרות לקבל את הכספים מקופות הגמל ומקרן הפנסייה למרות שאין לגרוש שלי כספים אחרים והוא לא משלם לי מזונות ומצבי הכלכלי רע מאוד.
אודה על תשובותיכם
עיקול קופות גמל- האם ניתן לממשם?
עו"ד שזר .ת
04/07/12
ראשית, אתה יכולה גם לנסות פקודת מאסר, וכן הגבלות כמו אי חידוש רישיון נהיגה וכו'.
שנית, המקרה שתיארת מאוד מאוד מסובך, שכן, חברות הביטוח טוענות שאין לשחרר את הכספים, מצד שני, יש כמה פסקי דין שכן הותירו זאת - יש מחלוקת בעניין, אולי שווה לך לשכור עו"ד שינסה להשיג את הכסף עבורך, תמורת אחוזים מההצלחה.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
שנית, המקרה שתיארת מאוד מאוד מסובך, שכן, חברות הביטוח טוענות שאין לשחרר את הכספים, מצד שני, יש כמה פסקי דין שכן הותירו זאת - יש מחלוקת בעניין, אולי שווה לך לשכור עו"ד שינסה להשיג את הכסף עבורך, תמורת אחוזים מההצלחה.
משרד עורכי דין וגישור - תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל פורום הוצאה לפועל וחובות
עזרה דחופה
רועי
02/07/12
שלום, יש לי 2 תיקים בהוצל"פ, עשו לי עיכוב יציאה, עיקול המשכורת עיקול חשבון הבנק, הגשתי בקשה לחקירת יכולות, קבעו לי תאריך לעוד 3 חודשיים.
א. האם ניתן להגיש בקשה לבטול העיקולים עד לחקירת היכולות או להקדמת חקירת היכולות.?( יש לציין שאני בעל משפחה ומאוד קשה לי עם ההגבלות עליה)
א. האם ניתן להגיש בקשה לבטול העיקולים עד לחקירת היכולות או להקדמת חקירת היכולות.?( יש לציין שאני בעל משפחה ומאוד קשה לי עם ההגבלות עליה)
עיקול משכורת
עו"ד שזר .ת
02/07/12
ניתן להגיש בקשה לצו ביניים עד לחקירה, פנה לעו"ד.
משרד עורכי דין וגישור תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום
משרד עורכי דין וגישור תומר שזר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום




