פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

הוצאה לפועל- עזרה

יריב 20/01/14
שלום,

 אישרו לי באופן חריג לעשות פריסה של 18 תשלומים לחוב אחד בהוצאה לפועל וזה עדיין הרבה ובנוסף אי לי כרטיס אשראי או שיקים. אם אעשה איחוד תיקים זה יסייע לי גם בעיכול הזה?



תודה

איחוד תיקים

עו"ד תומר שזר מנהל 22/01/14
גם תעשה איחוד, תשלם כל חוב, יוסר העיקול.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערב טוב

משה 20/01/14


אם חייב שאין לו

רכוש או משכורת או ערבים או מה להפסיד מה שנקרא, אם הוא בא להוצאה לפועל

לרשם נניח ואומר אין לי כלום לא יכול לשלם כלום, מה הרשם יכול לעשות לו

תכלס?







חוץ מצו יציאה מהארץ והגבלתרשיון נהיגה?







איזה כוח יש לרשם נגד חייב כזה?  אין מטלטלין אני גר אצל ההורים וגם חושב ללכת לפשטר

נקיטת פעולות כנגד החייב

עו"ד תומר שזר מנהל 22/01/14
אפשר כפי שרשמת להטיל עיכוב יציאה, הגבלה על אי חידוש רישיון נהיגה, ועיקול משכורת אם יש.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלת תשלום מלקוח

אורן 19/01/14
שלום רב,נתתי שרות למועדון אירועים,במשך למעלה מחודשיים בית העסק קיבל שירותים ממני,וסירב לשלם,לאחרונה הודעתי לבית העסק כי אני מפסיק לתת להם שרות עד לקבלת תשלום מהם,בתגובה,הם הפסיקו את ההתקשרות עימי,ומסרבים לשלם עבור כל העבודה שנתתי להם במהלך החודשים,אשמח לעזרתכם..

פתיחת תיק הוצאה לפועל

עו"ד תומר שזר מנהל 22/01/14
אם יש לך חשבונית או אפילו תעודות משלוח חתומה - אפשר לקדם את התיק באמצעות סעיף 81 כלומר - פתיחה ישירות בהוצל"פ לאחר משלוח מכתב התראה בנוסח מסויים ובכפוף לכך שסכום החוב עומד בגובה התקנות.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו עיכוב יציאה

גבריאל שוש 19/01/14
אם בנתב"ג מתברר שיש צו עיכוב מהארץ האם ניתן לשלם את הקנס בשדה והיכן

תודה

עיכוב יציאה מן הארץ

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
למיטה הבנתי - לא.

רק בלשכת ההוצאה לפועל שבה ניתן העיקול.

ניתן לברר אודות חוב לפני הטיסה (תעשה בגוגל בדיקת עיכוב יציאה).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מתמחרים שכ"ט לחייבים, לפי תיק, לפי בקשה , זמן טיפול וכו

בר 19/01/14
איך מתמחרים שכ"ט לחייבים, לפי תיק, לפי בקשה , זמן טיפול וכו...

שכ"ט לחייב

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
לפי כל מה שתואר, ובעיקר כמה זמן שיושקע בתיק.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נושים רודפים אחרי אחרי גרושת החייב

בתיה 19/01/14
שלום רב,

פנתה אלי אישה שהתגרשה לפני שנתיים, ניתן פס"ד בביהמ"ש בעניינה. כעת נושים פונים  אליה ומאיימים כי יממשו הליכים בהוצלפ בגין חובות שצבר הגרוש לאחר מועד הגירושין. השאלות שלי, האם ניתן לחייב גרושה בחובות הבעל שנצברו לאחר תום הנישואין. והאם ניתן בגין חובות שצבר הבעל במהלך הנישואין. יודגש כי הפס"ד האמור אינו  כלל דמי מזונות.



לצערי לא עסקתי בתחום ההוצלפ ואני מנסה לסייע לאישה, לכן אודה לכל פיסת מידע/הפנייה מקדמת בעניין.



רוב תודות,

בתיה

גביה כנגד גרושה

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
למיטב הבנתי כל עוד האישה לא חתמה על מסמך כלשהו כלפי נושים אלו - אין כל אפשרות לגבות ממנה בגין חובות של בעלה או של הגרוש שלה היא אישיות משפטית נפרדת לחלוטין...



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש עיקול בבנק

שירלי 19/01/14
הגשתי בקשה לעיקול צד ג' בבנק במסגרת תיק הוצל"פ והבקשה אושרה. הבנק שלח בהודעה שלו את הכספים שנתפסו וכתב שהעיקול כפוף לזכויותיו. אחרי כמה חודשים (היה עיכוב הליכים) ביקשתי לממש את הכספים והגשתי בקשה למימוש בתשובה נטען על ידי ראש ההוצל"פ שאין כספים למימוש. איך יכול להיות אחרי שהבנק הודיע שיש כספים מעוקלים.

מימוש כספים מהבנק

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
לפי מה שהבנתי עוקלו כספים - אבל הבנק אמר שהזכות שלו גוברת אם יש חוב - כנראה היה חוב לבנק והבנק לקח מהכספים ופעל להפחתת החוב כלפיו.

תוכל לבקש צו לקבלת מסמכים מהבנק ואז לבדוק אם זה המקרה (זה המקרה ברוב הפעמים לפי המצב שתואר).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב בחברת פלאפון

רמי 19/01/14
שלום רב

יש לי חוב בחברת פלאפון בע"מ התיק כפי שנמסר לי הועבר לטיפול המחלקה המשפטית החוב עומד על סך 2500 ש"ח אבל עדיין לא נפתח תיק הוצל"פ



התקרשתי למחלקה המשפטית והם מסרו לי שעליי לשלם 3000 ש"ח ( 400 ש"ח שכר טרחה למרות שהתיק עדיין לא הועבר להוצל"פ) האם אני חייב לשלם להם שכר טרחה בשלב זה???? 



תודה 

שכ"ט בגין מכתב התראה

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
למיטב ידיעתי שכ"ט מינמאלי מומלץ עבור מכתב התראה הינו 231 ש"ח בצירוף מע"מ.

אני חושב שהם זכאים לדרוש זאת ממך.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היי

רני 19/01/14
היי לפני כל הליך   של תביעה בהוצאה לפועל אם זה בנק או חברת אשראי חובה לקבל אזהרה מהוצלפ?? ומה קורה אחרי שקיבלתי טופס ירוקק  הרי אין לי איך לשלם כלום אני הולך  למחרת   להוצאלפ ??   ואם אני פועל לפי האזהרה לא מעקלים לי תרישיון  שאומרים  עיקול מה זה אומר??.? הרי שילמתי לחידוש  לפני כמה חודשים 500 שקל והוא תקף 2023 -- אם מטילים עיקול על רישיון זה זמני.?

מה זה הגבלה על אי חידוש רישיון נהיגה

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
ברמת העקרון ניתן לנקוט הליכים בחלוף 30 ימים מיום המצאת האזהרה הירוקה (למעט במקרים נדירים).

אם קיבלת אזהרה ירוקה את יכול:

א. להגיש התנגודת ולטעון שאתה לא חייב (זאת אם אין פסק דין חלוט).

ב. להגיש בקשה לצו תשלומים .



לגבי עיקול רישיון נהיגה - מבוצע לאחר חצי שנה מיום המסירה.

המשמעות שבפעם הבאה שצריך לחדש את רישיון הנהיגה לא יתנו לך.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רחוב אסתר המלכה 18.1 נווה דוד חיפה

נאוה שביט 19/01/14
אני כותבת עבור אשה אשר בעלה היה מהמר   והכניס אותה לחובות מאחר ולהם היו צקים משותפים...



למרות פסק הדין לענייני משפחה הקובע שעל הבעל לשלם את חובו הוצאה לפועל לא מקבל את זה...ומחייבת את האישה שהיא אם חד הורית לשלושה ילדים לשלם ..היא משלמת כבר שש שנים 400 ש"ח לחודש אך לא נראה באופק שזה יגמר..ובינתיים חלים עליה מגבלות ללא גבולות...    מדובר באשה הנענשת ללא עוול בכפה..

אשמח לכל עזרה האשה הזאת יקרה ללבי.



בברכה



 נאוה שביט כהן

איחוד תיקים או פשיטת רגל

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
פסק דין בין שני צדדים לא יכול לחייב את הנושים - זה החוק וזו הפסיקה.

מה שאפשר לעשות - זה או להגיש בקשה לאיחוד תיקים

או להגיש בקשה לפשיטת רגל.



אם אין לה כסף שתפנה ללשכה לסיוע משפטי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אייקיוטק

יוני 18/01/14
שלום, 

הופתעתי אבל גם אני קיבלתי מכתב מהחברה המוזרה הזאת . אתאר את המקרה שלי ותאמרו לי בבקשה אם אני יכול לשבת בשקט.

בסביבות 2009 ( לא שאני זוכר בדיוק , זה התאריך במכתב שקיבלתי ) כדי להיכנס לאתר מסויים ( אין סיכוי שאזכור מהו) היה תשלום בסמס של 10 שקלים, ואכן עשיתי זאת וזה שולם, אך כנראה לא קראתי את התקנון ובמשך כחצי שנה נשלחו אלי לפלאפון בדיחה כל שבוע , אחרי כחצי שנה איכשהו הבחנתי שזה עולה כסף ( כ30 שח לחודש ) אז התקשרתי לחברה הסלולארית שתחסום אותי לשירותים האלה.

- כמו שאמרתי , על הבדיחות ששלחו לי כל שבוע שילמתי, כשחסמתי אז גם הפסקתי לקבל וגם הפסקתי לשלם, אז מה הם רוצים למען השם?.

- המכתב ממוען לשם שלי, אך באחד הסעיפים שהם מציינים שהזמנתי תוכן הם מציינים מספר טלפון רחוק משלי ( אפילו של חברת סלולר אחרת) .

מה עליי לעשות?



תודה רבה.  

פרסמו מאמר עם המנכ"ל

רענן 23/01/14
פרסמו באתר פה מאמר עם מנכ"ל חברת אקיוטק שמסביר בדיוק את הדרישה לתשלום חוב.



המאמר

חיוב בהוצעה לפועל

סרגי 18/01/14
ללפני חודש בערך הופיע בהוצאה לפועל חיוב חדש על צק משנת 2001 העם חייב לשלם אותו .... התיישנות 7 השנים תקפה פה ? ועם כן מה לעשות בתודה מראש סרגי

מתי שיק מתיישן?

עו"ד תומר שזר מנהל 19/01/14
תגיש התנגדות ותטען להתיישנות למיטב הבנתי שיק אמור להתיישן לאחר 7 שנים.לאמור יש לפתוח את התיק 7 שנים לאחר שחזר או לאחר שנרשם.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק הוצל,פ שהוחיה ללא תגובת החייב.אמור להיות גם מושמד.

עודד 18/01/14
תיק הוצל"פ הוחיה ללא תגובת החייב בכלל האם זה אפשרי מבחינת התקנות ואו שרשם ההוצל"פ חרג מסמכותו?

התיק הזה היה אמור להיות לפי התקנות לא רק סגור ואלא מבוער האם החייאת תיק מבוער לא כרוכה בחידוש תיק מלכתחילה?

החייאת תיק

עו"ד תומר שזר מנהל 18/01/14
לא

זה ניתן

צריך רק להמציא את האזהרה מחדש לחייב.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה לעשות

סרגי 19/01/14
איך אני מבטל את זה דרך אורך דין או פונה אליהם?

רכישת מוצרים בחברת טופז

ורדה חייט 18/01/14
שלום רב..אני בחודש נובמבר רכשתי מוצרי חשמל דרך חברת "טופז".החברה קבלה את כול הכסף במלאו,אך לא העבירה את הסכום הנ"ל לחברת "טקה"-מוצרי חשמל.בבירור שנעשה מול חברת "טקה"נמסר לנו,שהזמנה שלנו נמצאת בחברת "טקה",אבל תשלום מטופז לא היגיע.אין מענה בחברת "טופז" ואנו לא יודעים למי פונים ומה עושים במקרה הנ"ל.

תביעת חוב

עו"ד תומר שזר מנהל 18/01/14
אם מדובר במבטחי טופז - תבדקו את הם התפרקו ומול מי מגישים תביעת חוב - חפשו בגוגל מ מטבחי טופז.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול של האוטו

יעל 17/01/14
שלום רב,



יש לי אב חולני מאוד שעיקלו לו את הרכב. שווי הרכב הוא מעל סכום החוב באופן משמעותי, מה עושים עם ההפרש במקרה של מכירה? נאמר לי כי הרכב יימכר תוך 14 יום.

שאלתי השנייה, באם הוא מכריז על פשיטת רגל או עושה איחוד תיקים, זה עזור להחזיר את הרכב? או שזה מאוחר מדי



תודה רבה

עמכר רכב מעוקל

עו"ד משה שרגא מנהל 17/01/14
אם האב נכה והרכב משמש לו רגלים יש לנסות קודם ולבקש ביטול העיקול.



אם נמכר הרכב, אזי העודף מושב לבעל הנכס, בניכוי הוצאות המכירה כמובן.





פשט"ר לא תעזור, ככל הנראה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב בעמיגור במסגרת איחוד תיקים

אור 17/01/14
בוקראור, יש לי חוב בחב' עמיגור וחובות אחרים בהוצאה לפועל במסגרת איחוד תיקים.

ברצוני לשלם את החוב של עמיגור על מנת שאוכל לרכוש את הדירה אותה אני שוכרת במסגרת חוק הדיור הציבורי.

האם לאחר שאשלם את חובי לעמיגור תהא לי בעיה לקנות את הדירה בשל חובותי האחרים שאינם קשורים לעמיגור אך הם במסגרת איחוד התיקים?

תודה!

עמיגור

עו"ד תומר שזר מנהל 18/01/14
לא כך כך הבנתי את השאלה - נא לנסח מחדש.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה לפועל -רשות השידור

פלג 17/01/14
רקע :

בשנת 2005 מכרתי את דירתי  עקב גירושין ועברתי לגור אצל הוריי , ומאז אני מצוי בדין ודברים עם רשות השידור .  למרות תצהירים שהעברתי לרשות השידור שאני מציין בהם שאני מתגורר אצל הוריי  ולמרות שהגיע  יום בהיר חוקר מטעמן ואישר זאת, ממשיכה הרשות לנסות לגבות ממני דמי אגרה כלא כדין .



התפתחות העניינים

בתחילת חודש ינואר 2014 אני מקבל בדואר החלטה של הוצאה לפועל ,שבו מצוין שתוך 30 יום מתאריך 02/01/2014 יופעלו נגדי הגבלות שונות (אחזקת רישיון נהיגה ודרכון ,הגבלה בבנק ישראל ) .

ניגשתי תחילה לרשות השידור ואכן שם הם מאשרים שאני צודק בחלק מהשנים  ,ובכל זאת ניסו להגיע איתי להסדר שלא היה מקובל עליי. (האם מחובתם לעדכן את סכום התביעה ?)

ניגשתי להוצאה לפועל הגשתי בקשה להתנגדות , ובקשה לעיקוב הליכים והוסבר לי שזה תהליך המקובל אבל מאחר שאני מגיש באיחור עליי לפנות בבקשה נפרדת לבית המשפט ולבקש דיון דחוף בעיקוב ההליכים מאחר שתוך שבועיים מהיום ההגבלות תיכנסנה לתוקף  .

לטענתם בשנת 2011 קיבלתי הודעה .הסברתי להם שמעולם לא קיבלתי כל דרישה מהוצאה לפועל ,ולא חתמתי  ואפילו לא סירבתי לקבל  כל דרישה מהם לתשלום . בקשתי עותק של  ההודעה הקודמת אך לא יכלו להמציא לי .



בקשה

מאחר ואינני מבין בחוקים ובתקנות , מצוי אני במצב של בלבול עקב הסברים שונים מכמה גורמים ומפאת הזמן הקצר מאוד שנותר לי לצורך הטיפול בבעייתי,  אבקש את עזרתכם והכוונתכם כיצד לפעול מול המערכת האטומה והמסובכת

הוצאה לפועל אגרת טלוויזיה

עו"ד תומר שזר מנהל 18/01/14
יש כמה דרכים - יש פניות הציבור.

הדרך המעודפת מבחינתי היא גם פניות הציבור וגם בקשה לאורכה להארכת מועד בצירוף התנגדות

ואז בקשה לביטול הליכים.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איום בהוצל"פ על ביטול עסקה

נתי 16/01/14
שלום,



אני וחברי הזמנו ביום א' לופט (חדר מסיבות), ושילמנו מקדמה של 400 ש"ח באשראי. יש קבלה עליה רשום "מקדמה 400 ש"ח, יתרה לתשלום 2100".

המסיבה תוכננה להיות ביום ו'.

ביום ה' (קצת יותר מ-24 שעות לפני תחילת המסיבה), קרה הדבר ונאלצנו לבטל. התקשרנו לבעל המקום, והוא מצידו טוען שאנחנו חייבים לו 50% מהעסקה במיקרה של ביטול!

הנ"ל לא רשום בשום מקום, אך מכיוון שלבעל המקום יש את פרטי כרטיס האשראי, הוא מאיים לחייב אותנו בכל זאת יתרה של 850 שח, שיחד עם המקדמה יהוו בדיוק 50% מהעסקה.

עקב כך, פניתי לחברת האשראי לביטול הכרטיס.

 התקשרתי שוב לבעל המקום, ביקשתי לסיים בנעימות ושלדעתי גם ה-400 שח של המקדמה זה יותר מדי, עבור עסקה שלא מתבצעת, ובכל זאת את הכסף הזה אני משאיר אצלו ולא מבטל.

הוא מצידו טוען, שיפנה לעו"ד, ואני אעלץ לשלם הרבה כסף על הוצאות בית משפט ושעדיף לי לשלם את ה-850 שח.

האם הוא צודק? האם על פי חוק הוא יכול לתבוע אותי בגלל שהוא "שמר" את המקום בשבילי, ואני בטלתי יום לפני?

לתגובתכם אודה. 


רוצה להוסיף כי

נתי 16/01/14
רוצה להוסיף כי בשום מקום, לא מצויינים דמי ביטול של העסק.

תשובה

עו"ד משה שרגא מנהל 17/01/14
לטעמי מגיעים דמי ביטול כלשהם אך שיעורם אינו ברור.

אסור לו לחייב את הכרטיס ללא הרשאה .



הוא יוכל לתבוע ואתה תוכל להתגונן.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אוחז כשורה

מיש 16/01/14
בעסקה שעשיתי מול צד א קיים כשלון תמורה מלא, רמאות, חוסר תום לב וכו. צד זה קיבל עשרה שיקים במעמד חתימת החוזה כשהבטיח לחתום את חותמת החברה על גבי השיקים בשם נפרע, כל השיקים הם למוטב בלבד. אדם רמאי זה לא חתם עליהם כפי שהבטיח וכתוצאה מכך התגלגל אחד השיקים לעו"ד ששם את חותמתו בשם נפרע והחתים אדם נוסף בגב השיק כערב לשיק. האם ניתן לטעון נגד עו"ד זה שאינו אוחז כשורה מכוון שהוא קיבל שיק ללא שם נפרע ושם את חותמתו בעצמו? עו"ד זה הגיש את השיק להוצאה לפועל ואני בודק כיצד ניתן להוכיח שאינו "אוחז כשורה"

תשובה

עו"ד משה שרגא מנהל 17/01/14
ניתן לטעון שאינו אוחז כלל כיוון שלא קיבל לידיו שטר אלא מסמך שהוא מילא לבד ללא הרשאה.





מצד שני נתתם שיק ללא ציון נפרע....

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו כינוס

רון 15/01/14
שלום, כנגד חייבים ניתן צו כינוס ונקבעו תשלומים חודשיים.

1. איך החייבים יכולים לשלם לפי צו, האם הם אמורים לקבל בדואר שוברי תשלום ואז על פי השוברים לשלם או שהם צריכים מיוזמתם לברר חשבון בנק של כונס הנכסים ולשלם את התשלומים?

2. לאן נשלחים דוחות חודשיים? לכונס נכסים הרשמי או למנהל המיוחד שמונה בתיק? האם אותו מנהל מיוחד שמתמנה צריך לפנות לחייבים ולהודיע על מינויו?

3.מאחר ומדובר בבני הזוג, נקבע להם דיון לכל אחד בנפרד בתאריכים שונים. הוגשה בקשה לאיחוד תיקים ומחכים אכשיו לתגובת כונס הנכסים הרשמי. האם בנתיים החייבים צריכים לשלוח צו כינוס לנושים עם מועד דיון נוכחי וזאת למרות שתאריך הדיון יכול ליהיות וישתנה או שיש להמתין להחלטה סופית של בית המשפט?

אודה על תשובות. מדובר בבני זוג קשישים שאני מאוד מאוד רוצה לעזור להם.

צו כינוס

עו"ד מלי שטרן 16/01/14
רון שלום,

1.באחריות החייבים לדאוג לקבל שוברים. ממליצה לגשת למשרדי הכונ"ר ולבקשם שנה קדימה.

2. דוח חושי אמור להישלח הן למנהל המיוחד (בצירוף כל האסמכתאות לדיווח. תלושי שכר, אישור על קצבאות אם יש, חשבונות חשמל, גז, כבלים, מים, ארנונה, הוצאות נסיעה, רפואיות וכו'. לצרף גם הסכם שכירות..) והן לכונס הרשמי ?(מבלי לצרף את האסמכתאות. כלומר אך ורק העתק מן הדוח שמילית). המנהל המיוחד לא אמור להודיע לך על מינויו. א זה מודיעים לך בצו הכינוס.

3.צריך להגיש בקשה לאיחוד התיקים במחוזי. יש לשלוח כבר כעת העתק מצו הכינוס לכלל הנושים

בהצלחה

ביצוע פסיקה של בית המשפט

גיל5 15/01/14
בפסיקה של בית המשפט לפני יותר משנה שנתנה בהעדר הנתבעים(החברה והבעלים) נפסק שהם ביחד ולחוד ישלמו כ 20000 שח.

החברה נסגרה והבעלים ירד למחתרת(יתכן שהוא בחול) עוד לפני המשפט. כל הניסיונות לאתרו לפני המשפט ואחריו לא צלחו גם לפי הכתוב ברשויות. על חשבונותיו הידועים, הדירה והמכונית ישנם עיקולים ושיעבודים של בנקים. ידוע גם שהם חייבים הרבה כספים לנושים אחרים.

מה נשאר לי לעשות עם הפסיקה? האם יש טעם לפנות להוצאה לפועל? הרי הם לא יצליחו לאתרו כי גם אני לא הצלחתי, איזה משימות אני יכול לבקש מההוצלפ? האם להפעיל איסור יציאה מהארץ (בתנאי שאדע שהוא כאן)?

האם יש התיישנות על ביצוע פסק דין ?

פתיחת תיק הוצאה לפועל

עו"ד תומר שזר מנהל 18/01/14
יש התיישנות על פסק דין לאחר 25 שנים

אני ממליץ לפתוח תיק וכן להטיל עיקולים והגבלות, אולי יבוא היום והאדם ירצה להשתקם ואז כן אתם תלקחו בחשבון.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת מזונות אישה וילדים מהבעל

גלית 15/01/14
שלום רב,

אני ובעלי נשואים עם ילדים וכל משכורתו הולכת לטובת מזונות ילדיו מנישואיו הקודמים. בשלב מסויים החלטנו להתגרש עקב הבעיות הכלכליות שהקשו עלינו, כיוון שלא יכולתי לעמוד יותר בחובותיו הכספיים של בעלי ובחוסר יכולתו לכלכל אותנו או את עצמו. בתהליך גרושין בבית הדין הרבני, פסקו לבעלי לשלם לי ולילדי מזונות אך הדבר לא קורה. כרגע, אנחנו בתהליך שלום בית שלא נראה לי שיצליח וכייון שבעלי אינו עומד בהתחייבותו כלפי וכלפי ילדינו, אני רוצה להשתמש בהסכם ולחייב אותו לשאת בהוצאות. האם הדבר אפשרי?

תודה

פתיחת תיק הוצאה לפועל לביצוע פסק-דין בעניין מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/01/14
גלית שלום רב,



במקרה זה קיימת אפשרות לפתוח תיק הוצאה לפועל על בסיס פסק המזונות ולגבות את התשלום מהבעל באמצעות הליכי הוצאה לפועל.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת תיק הוצל"פ

גדי 15/01/14
שלום,

בשנת 1998 נפתח נגדי תיק בהוצל"פ, כי חתמתי על שטר ערבות לאחי ששכר דירה. ברגע שפנה אלי העו"ד של בעל הדירה שנה לאחר מכן, נפגשתי איתו וחתמתי איתו על הסכם לפיו אני משלם חלק מסויים מהחוב, והוא "יראה בכך סילוק סופי ומוחלט של החוב נגדי וימשיך בפעולות בתיק נגד אחי", ובאמת מאז לא פעל נגדי. במקרה אתמול נודע לי כי אני רשום עדיין כחייב באותו תיק בהוצל"פ, והחוב כרגע הוא מאות אלפי שקלים. מה ניתן לעשות, איך אני מוחק את שמי מהתיק?

מחיקת חייב מתיק ההוצאה לפועל כתוצאה מהסדר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/01/14
גדי ערב טוב,



ברגע שהגעתם להסכם כפי שתיארת - "מקפיאים" את הפעילות נגדך בתיק ההוצאה לפועל, ואולם לא ניתן לגרום "למחיקה" בפועל של שמך מהתיק, אלא שכאמור לא ניתן לנקוט כנגדך בשום פעילות.



אני ממליץ לשמור על ההסכם שחתמת עם עוה"ד לכל צרה.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משיכת כספים מקרן השתלמות ע"י הוצל"פ

מחמד מסרי 14/01/14
שלום רב,

ההוצל"פ משכה כספים מקרן ההשתלמות שלי לטובת בנק דיסקונט שהגיש תובענא עקב הפסקה זמנית של תשלומים, הדבר גרם לי נזק כאשר נלקח לי גם מהקופה בערך 15 אלף ש"ח כמס לאחר פתיחת תוכנית חסכון לפני זמן הפרעון .

אציין כאן שאני הגשתי התנגדות להוצל"פ משידעתי על התובענא אבל ההוצל"פ לא אפשרה לי להתגונן ודחתה את בקשתי, והמשיכו עם ההליכים ועיקלו לי משכורת וגם זומנתי לבירור יכולת כלכלית, ולאחרונה משיכת כספי הקרן שלי

משיכת כספים המצויים בידי הצד השלישי תוך גרימת אירוע מס

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/01/14
שלום רב,



אכן משיכות כספים מסוימות (כגון - קרן השתלמות לפני מועד פירעונה) גוררת אירוע מס, שמשמעו - תשלום מס בידי החייב כאילו הוא בעצמו משך את הכספים לפני המועד.



אם ההתנגדות שלך נדחתה, הרי שהזוכה (הבנק) היה רשאי לנהוג בצורה זו.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התישנות תיק הוצל"פ

יפעת 14/01/14
שלום רב,



לפני 18 שנים נפתח נגדי תיק הוצל"פ בגלל צ'ק שחזר ולא קבלתי על כך כל הודעה. לפני 15 שנים עזבתי את הארץ ומאז אינני מתגוררת כאן.



האם ניתן לסגור את התיק מפאת התיישנות?

 התיק נפתח ע"י עו"ד בשם בעל העסק והעו"ד כבר אינו בין החיים.

בעל העסק אינו זוכר את המקרה ולכן אינו רוצה לטפל בסגירת התיק גם אם אשלם לו את סכום החוב ללא הריבית.

מה עלי לעשות?

התיישנות חוב שנגבה באמצעות ההוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/01/14
יפעת שלום רב,



חוב שנגבה באמצעות תיק פתוח בהוצאה לפועל - אינו נתון להתיישנות. העובדה כי במשך תקופה ארוכה הזוכה לא יכל היה לגבות את החוב מפאת כך שהיית מחוץ לישראל - אינה "בעיה" של הזוכה.



ואולם, ניתן להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל תוך עתירה להורות על הפחתת ריביות/הצמדות/הוצאות שנוספו לתיק אם לדעתך הזוכה פעל/פועל שלא בתום לב ו /או ויש הצדקה להפחתה זו.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן