פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דו"ח שגוי
סיכוי טוב לזיכוי
מהירות מופרזת
מה בעצם ניתן לעשות על מנת להקל בעונש?
אציין כי אין בעברי שום סוג של עבירת תנועה כלשהי לאחר 10 שנים של נהיגה.
האם מדובר בהזמנה לדין?
אתה יכול גם לפני תחילת המשפט לדבר עם התובעת ולנסות לסגור איתה עיסקה. תגיד לה שאתה מתכוון להודות (אם אכן כך הדבר) ולאור עברך התעבורתי מה היא תבקש.
קצבת ניידות שמגיעה לי, ולא ניתנת לי
סיפרתי דברים כהווייתם, בתקווה שתגיע עזרה כלשהי.
פשוט קשה לי להסתדר רק עם משכורת של 1,800 ש"ח בחוד (שאותה אני מרוויחה מעבודה של 4 שעות ביום), ומחצית מקצבת הביטוח הלאומי הולכת לי על מוניות, שבאמצעותן אני מגיעה לעבודה (אני לא מסוגלת להגיע בכלל לתחנת האוטובוס, משום שאין לי שיווי משקל, ואני נופלת תמיד. גופי מלא פצעים).
יש חוק דרקוני בביטוח לאומי, המחייב אותי לוותר על קצבת נכות כדי לקבל קצבת ניידות, וזה לא מאפשר לי לחיות כבן-אדם נורמלי.
כלומר: כדי לקבל קצבת ניידות, עלי לוותר על קצבת הנכות.
אם כך, אז מה ההבדל? לא יהיה פה, או לא יהיה שם. מה זה משנה?
אני פשוט רוצה לקבל קצבת ניידות ללא רכב, כי מגיע לי לכל הדעות, לפי מצבי הגופני, שמדרדר מיום ליום.
תאונה
האם את המיוצג ע"י עו"ד ,לצורך קבלת הפיצויים המגיעים לך מכח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ?
האם פנית לעורך דינך הנושא?
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוקיות דוח חניה
דוח ללא שם עורך הדוח
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חדשות חדשות חדשות! חוברות הממל"ז באיכות מעולה
ספר ההפעלה באנגלית
ספר ההפעלה בעברית
ספר הפירוט של המכשיר
נוהל 1
נוהל 2
כל מי שצריך צבעוני יש.
עוד לא עברתי על סך הגודל במגה שזה תופס אך אם אתם מעוניינים שאפרסם זאת כאן תגידו לי.
כמו כן שמתי לב שהם שינו את ספרי ההוראות ממה שהיה לפני שנים- עת אבא שלי צילם מהם בשנים 95-99. הם העלימו את השינויים שהם עשו במכשיר.
מעיון קצר - הספר בעברית הוא כלום לעומת האנגלית. באנגלית מפורט הרבה ובעברית העלימו נתונים רבים.
כמו כן השוטר עבר על הוראות ההפעלה - נתנו לי להחזיק ולהשתמש במכשיר, וזאת בלי אישור של ראשי ענף התנועה. - המסקנה, כל הדוחות אחרי פסולים על הסף בשל כך - עד סיום המשמרת. עורך דין הרוצה את סיוע במקרים של כאלו שנפסו בכביש 5 אחרי השעה 01:30 בלילה בתאריך במאי 2009 מוזמן לפנות אלי.
על כל עדות במשפט 250 שח דמי מחיה ועוד 200 שח על כל דיון נוסף - רק למקרים שלי -תחילת מאי 2009 כביש 5.
כמי שהוא יודע אלקטרוניקה אני יודע שמה שרשום בספרים הוא בדרך כלל לא מה שיש בפועל, זאת כדי שלא יעתיקו את הנושא. כך שאמינות הספרים די אפסית מבחינת המהיימנות שלהם.
אני יודע שהמשטרה הכניסה קבלים במכשיר ולדעתי בלי אישור של היצרן.
איך יוצרים קשר עם היצרן כדי שישלח תצהיר שהוא לא אישר לשים קבלים. ואיך אני מוכיח את הקבלים במכשיר עצמו?
ממי עלי לבקש את המכשיר כי התביעה מתנגדת לכך.
תשאל רק את מנהלי האתר על אישור הפירסום
הכל טוב ויפה אבל מה זה השכר מכר הזה?
מי גובר תמרור אין עצירה או זה המתיר חניה בסייגים
בהמשך הרחוב תמרור האוסר חניה (29ב') ומתחתיו שלט "לרכב מעל 4 טון".
חניתי לאחר התמרור השני (29ב') וקיבלתי דוח על חניה בשעות המותרות רק לדיירי הרחוב.
ביקשתי להישפט משום שהעיריה לא נענתה לפנייתי אליהם לבטל את הדוח.
האם ניתן לקבל סיוע בהפנייה לחוקי תעבורה מתאימים או לפיסקי דין דומים או סתם בעצה.
תודה למשיבים
למיטב ידעתי כאשר קיימת סתירה שניהם אינם תקפים
"החניה מותרת רק לדיירי הרחוב" – חוקי ?!?!?!
ראה תקנה 77
(א) מועצה של עיריה או של מועצה מקומית רשאית, בהסכמת שר הפנים ושר התחבורה, להתקין חוקי עזר בדבר –
(1) ....
(2) הסדר כלי רכב העומדים בתוך תחומי העיריה או המועצה המקומית, בדרך איסור או בדרך אחרת;
כל שעליך לעשות הוא לבדוק במחלקת תשתיות/תימרור שברשות המקומית אם השלט/תמרור מאושר והוצב כדין.
זימון עד מומחה
שאלותי:
א. כיצד ומתי מבקשים מבית המשפט לזמן את העד?
ב.מה שכרו של עד מומחה (ד"ר לכמיה)?
ג. האם בית המשפט או העד יכולים לסרב לבקשה?
ד. כאשר מדיניות התביעה לתבוע גם כאשר בתיק אחר המומחה מטעמה גורס אחרת, האם ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד התביעה(המדינה)?
בתודה,
חיים
הזמנת עד
אני מניח שאתה מתכוון לד"ר גופר.
בפני איזה שופט נדון תיקך?
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש בבעלותי רכב עם מנוע לא תקין
מה עליי לעשות?
פתרון אפשרי - הפקדת רשיון רכב במשרד התחבורה
רכב מושבת
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
אני אשמח לייעוץ שלכם בעניין דו"ח
מקרה שקרה לי לפני כחודשיים, ואני אשמח לייעוץ שלכם:
הייתי בטיול ( שישי - שבת ) לפני כחודשיים בכינרת, והחנתי את הרכב כ 10 מטר משפת המים.
ביום שבת בבוקר הגיע פקח ואמר " רכבים 100 מטר מקו חוף - עוד חצי שעה מחלקים דוחות"
הזזתי את הרכב, ולקראת שעות הצהריים רציתי ללכת. קיפלתי את כל הציוד, ריכזתי אותו במקום אחד, אספתי את הזבל - הכל היה מוכן להעמסה למכונית.
הבאתי את הרכב קרוב והעמסתי את הציוד.
בדיוק שסיימתי ( האוטו היה מונע, כל הדלתות היו פתוחות, כולל הבגאז' ) הגיע פקח והביא לי קנס לפי "חוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים התשנ"ז 1997"
השאלה היא האם ללכת להישפט או לשלם את הקנס??
טיעונים:
*העמסתי ציוד
*לא חניתי ולא נסעתי בפרעות - הרכב היה מונע והייתי לידו ( כמו שפקח לא יכול לתת דו"ח למישהו שעוצר באדום לבן כשהוא ברכב )
אני אשמח לעזרתכם ולתשובות אמיתיות!!
תודה מראש!!
אופיר
פקח של מי?
פקח של מי?
אם מדובר בפקח של רשות הטבע והגנים או של המשטרה הירוקה, הרי שבסמכותו לתת דוח שכזה.
בנוגע לפקח עיריה, איני יודע האם מותר לו אבל לא נראה לי הגיוני שהעיריה אוכפת כאלה עבירות מכיוון שמדובר בחוק ותקנות ולא בחוק עזר עירוני.
קנס עם כתובת שגויה
כתובת שגויה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משפט תעבורה
היה פקק, אני השתלבתי בתנועה בהתאם לתמרור האט. הנהג שכביכול עקפתי התעצבן צפר כמו משוגע. אני נבהלתי, סגרתי החלונות והדלתות. הוא ירד מהרכב באמצע הפקק והציג תעודה, לא הייתי בטוחה איזו תעודה והייתי מבוהלת ולכן לא עצרתי מה גם שלא היה איפה לעצור. לימים זומנתי לעשות למשטרה ואכן מדובר בקצין משטרה, לא תנועה. כעת יש לי זימון למשפט על שני העבירות הנ"ל. מה כדאי לטעון? האם להודות? האם שווה לשכור עו"ד?
האם כדאי לי להודות, במקום להישפט, מכיוון וזו מילה שלי מול מילה של שוטר, אף שהיה ללא מדים ואני מכחישה כי ראיתי תעודת שוטר?
לפי דבריך
מבחינה חוקית צריך לראות את המקום ואז יהיה אפשר לדעת האם זה נעשה בצורה חוקים או לא (האם היה קו רצוץ או לא ועוד אלמנטים).
בכול אופן לפי דבריך זה נשמע שהוא פשוט התרגז שהוא היה זה שנעקף ללא קשר לחוקיות.
אם כך היה ותצליחי להוכיח להסביר זאת במשפט הזי תצאי זכאית.
תוכלי לחזור לאותה צומת ולראות מהצד האם עברת עבירת תנועה או לא .
חנייה על מדרכה לבעלי תו נכה
אני בעלה ירדתי מהרכב להסדיר תשלום בדואר, רצוי לציין כי אישתי נשארה ברכב והרכב מונע.
איך שנכנסתי לדואר עצרה ניידת לצידה של אישתי והשוטר שישב בתוכה החל מיד לצעוק על אישתי והחל לכתוב לה דו"ח כשאישתי ניגשה אל השוטר וניסת להסביר לו שהיא עם תו נכה הוא החל לאיים עלייה ולצעוק עלייה באיומים שהוא ייקח לה את התו נכה. כשיצאתי מהדואר וניסית להסביר לשוטר שבעצם לא נעשה פה שום עבירה מאחר ובגב תו הנכה הישן (הדף) רשום שחור על גבי לבן כי
"נכה רשאי להחנות את רכבו הנושא תו נכה, במקום שאין החנייה מותרת בו אם התקיימו כל אלה:החנייה נעשית באופן שאין בה סיכון לעוברי דרך ואין היא מונעת מעבר חופשי להולכי רגל,לעגלות ילדים או לעגלות נכים.החנייה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה.
השוטר המשיך בשלו ורשם לאישתי קנס של 500 ש"ח.
עוד אוסיף כי בידיי תמונות המוכיחות את דיברתי.
שאלתי היא מה עלי לעשות בקרה שכזה?
במידה וכך היה
לגבי השוטר פשוט בושה אם כך הוא התנהג אני מתבייש שיש לנו שוטרים גם אם האף למעלה גם מתי שלא צריך רק בגלל שהחוק איתם
צר לי שזה מה שקורה היום.
אך אני עדין קצת מופתע מכיון שאני מכיר הרבה סיפורים על שוטרים שלא מתנהגים בסדר אבל לגבי נכים תמיד היו שלווים.
(יכול להיות אגב שהשוטר נתן לה את הדוח מכיון שלא אשתך ירדה מהאוטו אלא אתה).
אך עדין זוהי לא התנהגות לאדם.
נפלת בפח!
נהיגה בזמן ערעור על גזר דין
הגשת ערעור לא מעכבת אוטומטית את הפסילה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייעוץ דחוף בנוגע לתאונת דרכים!!
הרכב הפרטי לא הספיק לבלום והתנגש בחלקה השמאלי הקדמי של המשאית תוך שהוא מסיט את ההגה שמאלה ועולה על אי התנועה שלשמאלו.
איזה טיעונים ניתן לטעון כנגד נהג המשאית??
אודה על תשובה מהירה.
תאונה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבירות קודמות
כיצד ניתן לבדוק רישום קודם.
חיפשתי באתר המשטרה ולא מצאתי.
תשובה
הדבר כרוך בתשלום.
נסה לברר גם במרכז הטלפוני של משרד התחבורה.
הרשעות קודמות
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
הכניסו לי מכשיר שאיפה בלי לשאול אותי
כמובן שהבדיקה יצאה מעולה ושחררו אותי (אסור לי לשתות אלכוהול כך שאני מוגן בכל מקרה).
האם הם מחוייבים להחליף את הפיה לכל נהג ונהג?
אני מרגיש זוועה.
מה פתאום הם שמים לי את זה.
זה היה בחניה בתוך פתח תקווה - 50 מ' אחרי צומת סגולה.
הזוי ביותר ביותר!!!
איך תובעים את המשטרה? הרי הם לא נתנו לי שום פרט שלהם.
אחרי סיוט המהירות והסיוט שהיה לי עם קצין משטרה לפני שנתיים עפתי משם כמה שיותר מהר ורק התנהגתי ילד טוב. העיקר שלא לעצבן אותם
אני התחלתי להשתעל
איך תובעים אותם? ואיך אוסרים את השימוש במכשיר הזה!
האם ניתן לאלץ אותי לנשוף
יחד עם זאת אם לא היית נושף, לא היית מפחד היום שנדבקת ממחלה, אך היית צפוי לשנתיים פסילת רשיון נהיגה...
בכל מקרה, השוטרים אמורים להחליף את פיית המכשיר לפני כל נשיפה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
פסילה עד תום ההליכים בגין עבירת מהירות
על מה התביעה מתבססת? מה אני יכול לעשות כדי להתגונן?
תשובה
השופט יעיין הן בנסיבות המקרה שרשם השוטר בחלק של ההזמנה שנשאר אצלו וירה אם יש ראיות לכאורה לביצוע העבירה. במידה שיתרשם שיש הוא יבדוק את עברך התעבורתי - כמה שנים אתה אוחז ברשיון הנהיגה ומול זה גם עבירות צברת ומה טיבן עם דגש על עבירות מהירות קודמות.
אז קיימות 2 אפשרויות:
1. לא תפסל בינתיים עד שהמשפט יערך.
2. תיפסל. לכמה זמן קשה לדעת. לרוב קוצבים את הפסילה למס' חודשים ואם המשפט לא מסתיים עד אז המשטרה יכולה לבקש להאריכה.
אני בכל אופן הייתי ניגש להתחייעץ עם עו"ד.
חלק מהתשובות אינן מדוייקות
שפט תעבורה עלול לפסול את רשיונך, עד לסיום המשפט (אשר עלול להמשך חודשים רבים).
בלי ל קשר. אתה בסכנה לפסילה ארוכה במסגרת גזר הדין, לאור המהירות הגבוהה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
נתפסתי נוהג ברכב ללא טסט
תשובה
לעניין העונש מאוד תלוי מהו עברך התעבורתי - כמה שנים אתה אוחז ברשיון הנהיגה וכמה עבירות צברת עד היום (ומהו טיבן). אם יש לך עבירת מסמכים נוספת (חוסר תוקף ביטוח / רשיון נהיגה / רשיון רכב) זה ישפיע על מידת העונש.
פסילה עד תום ההליכים
למיטב ידיעתי אין דבר כזה
אם ביהמ"ש החליט לפסול אותך עד תום ההליכים הפסילה תעמוד בתוקפה עד להחלהט אחרת של ביהמ"ש.
זה שלא יתקבל פס"ד בתוך שנה לא מחזיר לך את הרישיון.
מה שכן כמעט בטוח שאתה הזמן בו היית בפסילה יקזזו לך מהעונש.
פסילה עד תום מעבר לשנה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
דוח בזמן קבלת טיפולי כימוטרפיה כי לא נימצאה חנייה
מה לעשות?
חניית חרום
בימ"ש עשוי לקבל הטענה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכשיר קשר במונית.
שוטר עצר אותי לבד ברכבי שיש לי דיבוריתאוזניה במונית וטען שדיברתי כמו במכשיר אבל עם הנייד.
אני טוען בצדק שדיברתי רק עם המכשיר קשר הקבוע במונית כמו בשאר המונית בארץ.
בשלב הדיון הראשוני נטען שגם במונית אסור קבוע מכשיר קשר.
מעולם לא שמעתי וגם כול אלפי המוניות יש מכשיר קבוע.
מה לעשותדיון בקרוב הוכחות.
תודה.
מכשיר קשר,
יש חדש...........עזרה.
זה דחוף.
עזרה דחופה….
קיבלתי פס"ד מעירייה על כך שהכלב שלי נבח בין 2-4, משעשע, לא קיבלתי כלל הזמנה לדין כדין, ולכן אשמח לדעת ע"פ איזה סעיף אוכל לבקש בקשה לביטול פס"ד.
לב נובח בין 2 ל 4 ..
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס על חניה
השעה היתה 18:30 ובמקום אין שילוט המורה את שעות החובה בתשלום. אין גם אפשרות לקנות כרטיסים ואינני תושב העיר, כך שאין לי סידור אחר כמו איזי-פרק או הסדר סלולרי. האם זו עילה לביטול הקנס?
תודה!
לא
תשלום סלולרי אינו קשור להיותך תושב העיר או לא והוא פתוח לכולם. כנ"ל לגבי איזי-פארק.
אור אדום
הרכב לא שלי אלא של אדם אחר.
מדובר על צומת טי,כשאני חציתי את הצומת ישר ויש פניה לצד שמאל.
מה אפשר לעשות...?

