פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

זקוק לייעוץ בנושא דו"ח תנועה

פרינטה משה 15/10/09
בשבת האחרונה נכנסתי לתחנת דלק בדימונה והתחנה הייתה עמוסה מאוד, כשגיליתי שפיית המילוי שלי נמצאת בצד השני של הרכב נכנסתי לחניית נכים בשביל לסובב את הרכב, כאשר הייתי בנסיעה לאחור ויש לציין שכבר 70 אחוז מהרכב היה מחוץ לחניה נעמדה מאחורי ניידת תנועה וחסמה את הנתיב שלי ולא נתנה לי להמשיך בנסיעה, השוטר שישב ליד הנהג ירד מהרכב (ללא כובע) וביקש ממני להציג רישיונות, לא תארתי לעצמי בכלל שהוא מתכוון לתת לי דו"ח על חניה בחנית נכים רק חשבתי שהוא רוצה לבדוק אותי בבדיקה שגרתית, לאחר מכן ירדתי מהרכב ובקשתי מהשוטר שיזיז את הניידת שאני יוכל לתדלק את הרכב והוא אמר לי שאין לי לאן למהר ושהוא רושם לי דו"ח על חניית הרכב בחנייה של נכים, יש לציין שהייתי שם בטיול ג'יפים עם עוד 11 רכבים וכולם ראו את מה שהיה (אני מדבר על כ 30 אנשים) כולם באו לנסות לדבר עם השוטר ולהסביר לו שלא חניתי כלל בחניה ועוד מה שכשהניידת סגרה אותי בכלל הייתי כמעט מחוץ לחניה, כך שבשום מקרה לא הייתי על חניית הנכים כשהשוטר היה לידי, אני מבקש לדעת כמה דברים,1. מה החוק לגבי זה שאני נכנס לשם סיבוב הרכב בחניית נכים או שזה מחוץ לתחום?2. האם מותר לשוטר לתת לי דו"ח כשהוא ירד מהרכב ללא כובע ועוד לפני רישום הדו"ח ציינתי זאת בפניו, יש לציין שהוא רשם זאת גם בעצמו על הדו"ח.3. האם מותר להסתובב בתחנת דלק בשביל לתדלק את הרכב מצידו השני, ואם כן האם היה מותר לי לעלות על חניית הנכים בשביל לעשות את זה. 

תשובה

eyals05 15/10/09
אין לך למה להתפס לעניין הכובע - זוהי אגדה אורבנית שלא תעזור לך במאום.
לדעתי מבחינת זה שלא החנית את הרכב בחניית נכים, בקש להישפט והבא איתך עדים שראו את המקרה, עדיף יותר מעד אחד שיחזקו את דבריך.

האם דו"ח שניתן לי ע"י קצין משטרה

דורון 15/10/09
בוקר טוב

שאלתי היא האם דו"ח שניתן לי ע"י קצין משטרה ללא מילוי פרטיו האישיים כלל ( לא מספר אישי,שם,דרגה וכו) תקף?

תשובה

eyals05 15/10/09
כל פנקס דוחות משוייך לאדם החתום עליו ולכן אין בעיה למצוא מי רשם את הדו"ח.
אתה יכול לפנות ליחידת התנועה שבה מדובר ולבקש לשכתב לך דו"ח עם פרטי רושם הדו"ח.
ביטול יהיה אפשר להשיג רק אם לא ימצאו מי רשם לך את הדו"ח והסיכוי לכך שואף לאפס.

חוסר בפרטי עורך הדוח

עו"ד אילון אורון 15/10/09
אם המשטרה לא תדע לאתר אותו ואתה תבקש להישפט ותכפור, הדוח יבוטל.
אני מניח כי המשטרה כן תוכל לאתרו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

דו"ח שנוי במחלוקת

עומר 15/10/09
קיבלתי דו"ח חניה ובו רשום את הרחוב הנכון אבל רשום ליד:10 זאת אומרת ליד מספר עשר ששמה יש חניה פרטית הדו"ח ממוחשב ורשום שהרכב צולם אך בתאור העובדות המהוות את העבירה נרשם :"במקום ניה מוסדר מבלי להצמיד כרטיס חניה בר תוקף לשמשה הקדמית או לחלון...." לא נרשם הרכב חנה או החנית/העמדת את רכבך זה חסר האם יש פה סיכוי למשהו לביטול הדו"ח תודה עומר

ניסוח חסר בדוח

עו"ד אילון אורון מנהל 15/10/09
אנ יבספק אם הדבר יעזור לך.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נהיגה ללא רישיון בכביש בין עירוני

אלמונית 14/10/09
אחותי וחבר שלה נתפסו כאשר אחותי נוהגת ברכבו כשהוא יושב לצידה. אחותי נהגה ללא רישיון כלל (לקחה רק 2 שיעורים) בכביש דימונה - באר-שבע בשעת חצות. מהו העונש שסביר שייקבלו בבית הדין לתעבורה? האם אפשרי שהנוהגת ללא רישיון תקבל מאסר? מה הסיכוי? האם בקרוב תוחמר הענישה בתחום כפי שמתפרסם בטלויזייה.
אודה על תשובתך.

אחותך התכוונה להרוס את המשפחה !

גיא "אנשים באדום" 14/10/09
האמת שאני מתקשה להגיב כי הרי צריך גם לשמור על "סגנון דיבור" ?
איזה סגנון ואיזה ....... יש כאן נסיון בוטה גס ומסוכן שהיה עלול להסתיים בתוצאה כזו עצובה וטראגית שהסיפור הזה היה מתפרסם בכלי התקשורת ובכלל לא מגיע לפורום הזה.
אחותך הרי ידעה שהיא מבצעת מעשה אסור ומסוכן, מהיכן לקחה את האומץ לעשות כן והאם לא חשבה על האסון שהיתה מביאה על משפחתה ומשפחת החבר ואחרים ? ? ? ומי זה החבר "החכם" הזה שהסכים שתסכן אותו ואחרים ככה ? שיחשוב על מצפונו אם היה קורה משהו ...
לגבי העונש, אני שואל אותך גב' אלמונית - איזה עונש היית נותנת לאותה גב' פלונית אם חלילה היתה פוגעת בך / במשפחתך ? תחשבי על כך !
האם היית מוכנה לוותר לה ? היית מוציאה אותה מהעניין בעונש קל ?
אני מקווה שהעונש שלה יהיה חמור ומרתיע כדי שאחרים יבינו ויפנימו.
אני מקווה שלפחות את הרשיון שלה "יקחו" לשנים רבות, כי אדם כמוה הוא נהגת מסוכנת, ואני חושב שנהגים מסוכנים מקומם כהולכי רגל או נוסעים בתחבורה הציבורית.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

בקשה להישפט

אסף 14/10/09
קיבלתי קנס משטרתי בקרית גת על מהירות בקשתי להישפט המשפט נקבע בקרית גת,אני מתגורר בנתניה.
אני מוכן להודות על המהירות כדי לא להישפט בקרית גת.
למי אני צריך לפנות כדי לדבר או לפקסס בקשה זו שיעבירו את מקום הדיון.?

צריך להגיש בקשה לבהימ"ש העליון - הוא המוסמך!

אורן המקורי 14/10/09

מה ההגיון בלבקש להישפט ומייד להודות?

עו"ד אילון אורון 15/10/09
הסיכוי שיחמירו עמך מעבר לקנס המקורי הרבה יותר גבוה מאשר יקלו עמך.
ניתן לבקש מנשיאת העליון, שצפויה לדחות את בקשתך.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

פתרון לבעיית הינשוף

אבי 13/10/09
האם יש חוק שאוסר למכור ולהפיץ מוצר שמונע ריח של אלכוהול וטבק מבחינת החוק

אין חוק כזה - אבל מה זה יעזור?

עו"ד אילון אורון מנהל 15/10/09

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנסות חנייה תל אביב

הראל אורי 13/10/09
הפניה:


דוחות משנת 2001-2002 ב1-2009
קיבלתי עיקול בבנק על דוחות משנים אלו.אני תושב חוזר פניתי לעירייה בתואנה לקבל
העתקי דוחות אמרו שאין אפשרות עקב הזמן שחלף.שאלתי מדוע חיכו הרבה שנים עד
לביצוע העיקול.אמרו שהיו בבית אימי מעקלים בשנת 2005 ו2008.לאימי אגב יש אישור מנוטריון
שאני לא גר איתה .כאמור שהיתי בחול שש שנים.שאלתי יש מצב לטעון להתיישנות עקב
שלוש שנים או שבע אפילו שבהן העירייה לא נקטה אמצעים כמו עיקול בבנק עד 2009?
ומה עלי לעשות? הסכום הגיע ל2600 שקלים.בתוד מראש






 

קנסות ישנים

עו"ד אילון אורון מנהל 15/10/09
ראה תשובות קודמות בנושא.

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מספר נוסעים שניתן להסיע

סתיו 13/10/09
האם נהג שטרם מלאו לו 21 שנים אבל כבר איננו נהג חדש, זאת אומרת שיש לו רשיון למעלה משנתיים, יכול להסיע ארבעה נוסעים או שעדיין חל עליו החוק של הנהג החדש עד ימלאו לו 21?

תשובה

eyals05 13/10/09
על מנת שהאיסור להסיע יותר מ-2 נוסעים ללא מלווה יתקיים, צריכים להיווצר שני תנאים שיתקיימו יחדיו:
1. הנהג הינו נהג חדש
2. הנהג מתחת לגיל 21

במידה ואחד מהתנאים לא מתקיים הרי שמותר לנהג להסיע יותר משני נוסעים, לכן במקרה שלך אם נגמרה תקופת הנהג החדש, מותר לך להסיע יותר משני נוסעים.

עובדת שהגיעה לגיל 62

סקוביבון 13/10/09
שלום,
עובדת בת 62 (עם ותק של 25 שנה באותו מקום עבודה) שמעונינת להמשיך לעבד ואנו כחברה לא רוצים להמשיך את העסקתה.
האם ניתן לפטרה?
תודה

פני לפורום דיני עבודה

עו"ד אילון אורון מנהל 15/10/09

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי שמירה על הימין

נועה 13/10/09
קיבלתי דו"ח תנועה בנסיעה בנתיב האמצעי! בכביש ירושלים ת"א ביום חמישי בלילה. השוטר טען שעברתי על תקנה 35 - אי שמירה על הימין. האם הנתיב האמצעי בכביש מהיר (כשיש נתיב שמאלי פנוי) הוא אכן אי שמירה על הימין? האם הנתיב הימני לא שמור לכלי רכב כבדים? האם אין עקרון מידתיות בדו"חות. השוטר ציין שנהגתי כחוק במהירות המותרת. הקנס אגב 250 ש"ח ו-6 נקודות. כדאי לערער?? אני עדיין המומה מהדו"ח...

למה את בהלם?

eyals05 13/10/09
אם עברת תיאוריה בשלב כלשהו בחייך, את צריכה לדעת שהנתיב האמצעי הינו נתיב שמאלי לכל דבר והשימוש בו מותר אך ורק לצורך עקיפה.
איזה עקרון מידתיות את מחפשת בדו"חות? הרי עברת על החוק...
בכל מקרה במידה ויש לך רשיון מעל חמש שנים ואין לך הרשעות תעבורה בשנתיים האחרונות, את יכולה לרשום מכתב רשום ליחידת התנועה בה בוצעה העבירה ולבקש המרה לאזהרה.
כדאי לשלוח את המכתב במהרה, שכן לוקח למשטרה זמן לענות.
במידה ואת לא מקבלת תשובה עד מועד תשלום הקנס, רצוי לשלם על מנת להימנע מכפל קנס.

גם נסיעה לא בנתיב "הכי שמאלי" זו עבירה

עו"ד אילון אורון 15/10/09
יש לנסוע בימני ביותר.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

הקראה ראשונה

בר 12/10/09
היי

האם זה דבר נורמלי בהקראה ראשונה לבקש דחייה??
האם השופט לא מתעצבן על כך...

תודה

בגבול הסביר מבחינת רב השופטים

עו"ד אילון אורון מנהל 15/10/09

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

במקרה של דריסת כלב מה האחריות?

ל.ק. 12/10/09
אתמול קפץ לי לב בין הגלגלים של האוטו. הוא לא היה קשור, הבעלים שלו אפילו לא היה ברחוב. הוא הגיע רק כששמע את הכלב צורח. אני עצרתי והסעתי אותם לבית חולים לחיות והכלב אושפז ונותח אבל יהיה בסדר. הם רוצים שאשלם עבור הטיפולים.
אני לא חושבת שאני אחראית כאן לכלב שלא היה קשור והתרוצץ לו ברחוב צר.
האם הביטוח מכסה משהו כזה? האם יש לי אחריות בעניין?
אני קצת היסטרית, הם רוצים להגיש תלונה במשטרה. אנא תשובתכם המהירה

בעל הכלב אחראי ולא את

eyals05 13/10/09
על פי החוק, בעל הכלב אחראי לכך שהכלב יהיה בכל מקום ציבורי עם חגורה והוא זה שיוליך אותו.
היה משפט בו בעל רכב שפגע בכלב דרש מבעל הכלב את הוצאות תיקון רכבו וזכה במשפט.
אל תסכימי לשלם כי זו לא אשמתך ואם הוא יאיים שיפנה לבית המשפט, אין לך מה לדאוג, בית המשפט יהיה לצידך.

עיון בחומר החקירה +דחיית מועד הקראה

נדב 12/10/09
שלום לכולם,

אני עו"ד צעיר קיבלתי במשרד ייצוג בתיק תעבורה(אנו לא עוסקים בזה בד"כ).
הוגש כתב אישום בעבירה של תאונה בה נגרם נזק לרכוש וגם נפגע אדם (האמת מדובר בפגיעות קלות מאד שאפילו לא הצריכו טיפול כלשהו והמיון שיחרר מיד).
הנאשם מבקש לטעון לחפותו.
הדיון הוא ממש בימים הקרובים.
אני רוצה לראות מה הנאשם שלי אמר לחוקר התנועה במשטרה.
השאלות:
1. האם יש בעבירות אלה זכות עיון בחומר החקירה עבירה לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה?
2. האם ניתן לפנות לתובע המשטרתי ולבקש דחייה במועד ההקראה עד ללימוד חומר החקירה?
בדיון ממש בעוד יומיים.
אודה לכל הכוונה בנושא.

תודה נדב

תתקשר אלי - 0545797575

איתי 12/10/09

תשובה לעו"ד נדב

עו"ד אילון אורון 15/10/09
ניתן לצלם את כל תיק המשטרה - יש לפנות ליחידת התביעה העירונית.
ניתן להגיש בקשת דחיה לביהמ"ש .
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

שינוי מספר ימי חופשות תמורת תשלום

סופי 12/10/09
גננת ותיקה עם הסכם חופשות שהיום לא מתאים לנהלים של מקום עבודתה, האם ניתן לחייב אותה לשנות את ההסכם (לצמצם את מספר ימי חופשה)תמורת תשלום ?

נא פני לפורום דיני עבודה

עו"ד אילון אורון מנהל 12/10/09

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דוח על עקיפה בשוליים

מיכאל 12/10/09
נעצרתי ע"י ניידת סמוייה בטענה שעקפתי מצד ימין בעת עומס תנועה.
לא היה ולא נברא.
כמובן שלא הודתי וזה נרשם בדוח.
בדוח ציין השוטר שנסע מספר מכוניות אחרי [לא מצויין כמה].
הכביש הוא עליה בעיקול ואין כל אפשרות לראות ים הנוסעים לפניך אלא אם אתה נוהג ממש נוסע לאחוריו.
לאחר מספר ימים עשיתי מספר רב של צילומים בשטח עם צלם שישב מאחורי וא"כ לידי עם מצלמה אוטומטית שמותקנת בקו הראיה של הנהג ואכן,אין אפשרות לראות רכב עוקף ובכלל.
שלחתי בקשה עם הצילומים לביטול הדוח וקיבלתי כעבור 30 יום דחיה.
אני בעל רשיון נהיגה 3 שנים עם אפס עבירות.
נותרו לי 30 יום להחליט האם לשלם או לבקש להשפט.
מבקש ייעוץ.
תודה.
מיכאל.

בקשה להישפט

עו"ד אילון אורון מנהל 12/10/09
נהג שמבקש להישפט ומגיע בגפו לביהמ"ש , עלול למצוא עצמו נענש בעונש קשה מהמקור.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה ללא רשיון רכב וטסט

סמדראבי 12/10/09
אני ואשתי היינו בעצירה מוחלטת בטיילת בת ים , כאשר{אבי} פתחתי את דלת הנהג התנגש בנו מכונית נוסעת ונגרמה תאונת פח רצינית לשני הרכבים.
לאחר מילוי הפרטים ודיווח לסוכנות הביטוח התברר כי אין לי רישיון{אבי}
שאלתי היא האם אפשר לרשום עכשיו לאחר מילוי הפרטים כי אשתי אחראית על התאונה מאחר והרשיון שלה בתוקף והאם זה עילה לתביעה

פתיחת דלת

עו"ד אילון אורון מנהל 12/10/09
שאלתך לא ברורה - עלייך לדווחאת האמת.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חנייה בחניית-נכים

אלעד 12/10/09
שלום,
קיבלתי דו"ח חנייה על חניית-נכים אשר נעשה בטעות כאשר השלט היה מוסווה בעץ ולא במקביל לסימון. החניה לא היתה מסומנת באופן ברור. הסימון דהוי ולא נראה בלילה והקווים כפולים על הכביש הסימון של הנכה על הכביש (להלן תמונות) כפי שיש בכל החניות הנכה ברחוב לא קיים. האם הסימון על הכביש חייב להיות ומיקום השלט תקין? ומה ניתן לעשות ע"מ לבטל את הדוח -שכן זה נעשה בטעות יחידה.

בקשה לביטול

אורן המקורי 12/10/09
תמיד ניתן לשלוח בקשה לביטול בהסתמך על מה שהצגת. יש לצרף את התמונה כדי לבסס את הטיעון.
כעיקרון בתמרור מעין זה ג-43 אין חובת סימון "מעטפה" ד-16 על הכביש. ממה שרואים בתמונה זה לא סימון מעטפה אלא סתם ריבוע.
במידה והבקשה לביטול תידחה תמיד ניתן לבקש ולהישפט על הדו"ח.

שאלה בנוגע לנהג חדש

דנית 11/10/09
אני נהגת חדש ,מעל גיל 21 סיימתי מלווה , נסעתי ברחוב חד סיטרי ונכנסתי ברכב חונה , לא היו נפגעים רק נזק לרכוש,מסתבר שנפלה לי הצירייה ברכב. מכיון שהרחוב היה צר וחסמתי את התנועה הגיע שוטר למקום שלקח פרטים שלי ומסר לי ללכת לדווח על התאונה במשטרת ת"א. לא עשיתי זאת כי כולם אמרו לי אין נפגעים ,את פותרת זאת רק מול בעל הרכב , מה עושים?

לא קיבלתי תשובה , אני ממש לחוצה

דנית 18/10/09

זימון למשפט

גיא 11/10/09
פניתי שמאלה לכניסה לחניה ומולי הגיע רוכב אופנוע. פגענו אחד בשני והוא נפגע פגיעה קלה.
חברת הביטוח הפנתה אותו למשטרה וזומנתי עקב כך גם אני.
הוחלט להגיש נגדי כתב אישום באשמת נהיגה לא זהירה.
האם זה מקובל עקב תאונה כל כך קלה? מה העונש הצפוי לי?
כיצד להתגונן? דרך אגב העבר שלי נקי לחלוטין

תשובה

אורן המקורי 12/10/09
בדר"כ בתאונות עם נפגעים המדיניות היא להגיש כתב אישום.
ככל שהפגיעה יותר קשה הדבר יהיה לחובת הנהג אם יורשע.
אתה תמיד יכול להתייעץ עם עו"ד (ייעוץ ראשוני חינם) כדי שהעתיד לא יהיה לוט בערפל.
ככלל קיימת חובת פסילה מינימלית של 3 חודשים לאדם שהורשע בתאונה בה נפגע אחר. זאת בנוסף לכל עונש אחר. לשופט סמכות להפחית מפסילת המינימום.

דוח ו-4 נקדות על החזקת פלאפון – מה עושים?

יוסף 11/10/09
נהגתי ברכבי כשלאוזני אוזניית בלותות' של טלפון נייד. לרגע החזקתי את הנייד ביד אחת וידי השנייה על ההגה.
לא דיברתי כלל בנייד. לא חייגתי ולא ניסיתי לעשות בו פעולה כלשהי. רק החזקתי בו.

בדיוק באותן שניות שהחזקתי את הנייד, עצר אותי שוטר רשם לי דוח בסך 1000 ש"ח ובנוסף, 4 נקודות, על החזקת נייד.
נסע איתי טרמפיסט שיכול לשמש כעד.

האם כדאי לי לבקש להישפט? או שבימ"ש עלול להחמיר את שהוטל עלי בדוח?
אינני יודע אם זה חשוב, אבל לפני כשנה קיבלתי דוח על מהירות ושילמתי אותו.

תשובה

אורן המקורי 11/10/09
משפט פותח את המשחק מחדש ואם תורשע השופט יהיה חשוף לעברך התעבורתי וקיים סיכוי סביר להחמרה בעונש.
העובדה שקיבלת דו"ח בשנתיים האחרונות מסכלת את האפשרות להמיר את הדו"ח באזהרה.
חשוב להדגיש, כי לא נדרש שתדבר בטלפון ע"מ שתואשם בעבירה הנ"ל אלא מספיק שהחזקת בו - ובלשון התקנה : "השתמשת..".
אם תגיע למשפט תוכל לזמן את מי שהיה איתך ברכב למתן עדות.

מה עושים? בנהיגה את הנייד לא מחזיקים

גיא "אנשים באדום" 11/10/09
הדוח שקיבלת הוא לאו דוקא על דיבור בנייד אלא על שימוש בו (והחזקתו כלולה בגדר "שימוש").
אין זה מעניינו של השוטר / השופט, אם דיברת בנייד או לא.
מספיק שהצצת לעבר הנייד וכך דעתך עלולה להיות מוסחת מהכביש.
זהו הסיכון שבשימוש בנייד ועל כן הוגש נגדך הדוח.
אי לכך אין כל הגיון לגשת למשפט, כמו כן אין לך אפשרות לקבל דוח אזהרה כי לפני שנה קיבלת דוח (אחד הקריטריונים לקבלת דוח אזהרה - שנתיים ללא דוחות)

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

שילמתי על חניה בכחול-לבן וקיבלתי דו"ח

יאיר 11/10/09
חניתי בכחול-לבן ברעננה, שילמתי, ובכ"ז קיבלתי דו"ח.
הסיבה, ככל הנראה, מכיון ששמתי את הכרטיס בחלון האחורי של רכבי, וזאת לפי ההוראה הכתובה על הכרטיס "נא להצמיד את הכרטיס לחלון הפונה אל המדרכה" (חניתי ברוורס).
הפקח לא ראה את הכרטיס, התלהב, ורשם דו"ח.
התקשרתי לעיריית רעננה.
המזכירה בתגובה: אין בעיה, נבדוק בתמונות. היא בודקת, ואומרת לי, מה אתה שם בחלון האחורי, אף אחד לא שם שם!, מסתבר שאין להם תמונה של החלון האחורי.

1. מה אני צריך לעשות בנידון.
2. האם יש מקום לתביעה נגדית, בגין עגמת-נפש קלה, טלפונים, ובזבוז זמן בגלישה?

עוגמת נפש ....... אני בוכה ......

גיא "אנשים באדום" 11/10/09
נו באמת, גם אתה צודק אתה יורד לרזולוציות שלא הייתי חושב עליהן.
הפקח כנראה מתוכנת להסתכל רק על החלון הקדמי ויותר מזה כנראה שמוגזם לדרוש ממנו. יחד עם זאת מה נדלקת על החלון האחורי ? למה הקדמי היה שבור ? ? ?
כתוב מכתב לעירייה ובו פירוט המקרה שלח גם את הכרטיס (אם שמרת אותו).
אם לא יתקבל הערעור, אל תבזבז את זמנו של ביהמ"ש וחסוך לעצמך את הגדלת הקנס, כי השופט לא יקבל את טיעוניך לדעתי.

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

הנני נכה צה"ל אשר מבקש את עזרתכם בדחיפות

סטודנט 11/10/09
יש כמה שאלות האם בוחן תנועה יכול להוריד רכב מהכבש ולפסול את רשיון הרכב ללא כל בדיקה? הבחון פשוט ישב בניידת טען שפנסי הרכב שלי הם מסוג קסנון ואף לא טרח לבדוק ולהרים לפחות את המכסה מנוע למרות שהסברתי לו שזהו רכב חדש והכל חוקי מהחברה ושאין לי פנסי קסנון ואף אותו בוחן לא רק שהנוא לאעצר אותי אלא הוא זומן ע"י שוטר אשר חיכה לי מתחת לבייתי. האם זה חוקי? בוסף יש לציין כי אותו בוחן תנועה לא ראה את אורות הרכב שלי דולקים לא בדק ואף לא טרח לצאת מהניידת. בנוסף מעשה עוד יותר חמור הסברתי לשוטר הנכבד כי הנני נכה נה"ל ואני לא חש בטוב ואני צריך להתפנות לבי"ח וכמו כן חיכתה לי מונית מתחת לבית מכיוון שלא יכלתי לנסוע לבי"ח. למרות שראה שיש מונית אשר מחכה לי הוא לא איפשר לי לנוסע לקבלת טיפול רפואי, אלא אמר לי שהוא הזמין בחון והוא יוריד לי את הרכב מהכביש ורק אז אני יוכל ללכת לקבל טיפול רפואי. למרות כל מהמאמצים להסביר לשוטר הצעיר והלא נחמד כי יש לי קוצר בנשימה אך הוא אמר אין מה לעשות שמעת קראתי לו בקשר(חשוב צין כי אותו שוטר דיבר עם הבוחן ואמר לו :"תבוא עכשיו יש לי הורדה"). גם כאשר הגיע הבוחן הסברתי לו שאינני ח בטוב וישנה מונית אשר לוקחת אותי לבי"ח אך הוא במקום להבין צחק אלי ואמר :"טוב טוב בסדר גם אם תשאר וגם אם תסע תקבל הורדה זה לא משנה ". כמו כן גם הרשיון נהיגה וגם רשיון הרכב נשארו אצל הבוחן ואני נאלצתי עקב מצבי הרפואי לנסוע מהמקום כאשר הרכב נעול .כאשר חזרתי למחרת מבי"ח  שכן שלי הביא את הרשיונות ואמר כי מצא אותם זרוקים על הריצפה לא רחוק מהבית שלי. אז ככה קיבלתי הורדה מהכביש ואף כתוב מכיוון שמותקן אצלי קסנון ובנוסף דו"ח על סך 1000ש"ח על הרכת פנסי קסנון. אינני מבין באיזה מדינה אנו חיים שאין כבוד וערכה קצת לא הרבהלנכה צה"ל אשר מסביר לאותום שוטרים כי זהו רכב רפואי והכל מקורי מהחברה ובעצם זה הרגלייםשלי מכיוון שאינני יכול ללכת. זקוק לעזרתם ובנוסף מה אפשר לעשות ואיפה אפשר להתלונן לגבי הבוחן והשוטר.ראוי לציין כי כאשר להכתי להעביר את הרכב טסט מחדש הוא עבר לל כל בעיה ואף ווידאו כי לא היה מותקן קסנון אף פעם ברכבי אלא מנורות של החברה מקוריות.

למה אף אחד לא יכול עזור לו???????????

גידי 14/10/09

גרירה

ענת 10/10/09
שלום רב,
חניתי באדום לבן ביום שבת שהיה גם חג שמחת תורה ולמרות זאת גררו את הרכב ונתנו לי דו"ח חנייה.
למרות שכל הרכבים שחנו לידי לא נגררו ולא קיבלו דו"ח.
האם ניתן לבטל את הדו"ח מכיוון שמדובר בחג ורק את הרכב שלי גררו?

תשובה חלקית

אורן המקורי 10/10/09
יכול להיות שהרכבים שלידך לא היו שהגיע הגרר (חנו לאחר מכן).
כמו-כן, יכול להיות שרבך היווה הפרעה גדולה יותר.
זו לא עילה לביטול שגררו אותך ואותם לא. גם תתקשה להוכיח זאת.

גרירה סלקטיבית

עו"ד אילון אורון 11/10/09
אני מניח שהסיכוי שטענתך תתקבל אינם גבוהים.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

פגיעה קלה בהולך רגל בנסיעה ברוורס

אורי 10/10/09
האם עלי ללכת למשטרה ולדווח על האירוע או לחכות שהם יקראו לי?
מה צפוי לי במקרה זה?
מה אני יכול להגיד/ לעשות כדי להקל עלי במשטרה?

חלה חובת דיווח על כל תאונה עם נפגעים!!!!

אורן המקורי 10/10/09

בבקשה תענו לי על השאלה לחוץץ מאווד

מתן 09/10/09
אז ככה אני וחבר לקחנו רכב מחבר אחר ונסענו לאיזה שהוא מקום עצרו אותנו משטרה בדקו את רישיונות הרכב ואמרנו שאנו לא יודעים איפו זה נמצא לאחר מכן השוטרת הסתכלה על המדבקה שעל השמשה וראתה כי הרכב בלי טסט כבר חודש במקום היה שוטר שהוא בוחן תנועה הוא בדק את הרכב מבחינת אורות ברקסים היגוי וכאלה ואמר לנו ככה "קחו את הדף הזה תנו אותו לבעל הרכב ותגידו לו שיעשה טסט לכב מייד ויגש לתחנת זבולון" עכשיו בגלל המצב שבעל הרכב בסך הכל עשה לנו טובה הייתי רוצה מאוד לדעת אם למישהו יש מושג לשם מה הוא אמור להגיע לשם והאם צפוי לקבל עונש נוסף מלבד הכנס כמו לקיחת הרכב או משו דומה? בבקשה תענו בדחיפות זה דחוף מאוד ואני מבקש בכל לשון של בקשה רק מי שבאמת יודע שיענה אנו נמצאים במצב של אי נעימות ורוצים לדעת לקראת מה אנו הולכים

תשובה

אורן המקורי 09/10/09
הדף שניתן לכן הוא הליקויים שהבוחן, כנראה, מצא ברכב וסביר להניח שמדובר ב"הורדה של הרכב מהכביש". היינו - אסור לנסוע בו עד לעשיית הטסט. אני מסייג את דברי. הכל תלוי מה הבוחן רשם בתחתית הדף שמסר לכם.
לאחר ביצוע הטסט צריך לחזור לתחנת המשטרה ע"מ שיבטלו את ההורדה ו"יעלו" את הרכב מחדש לכביש.
ממה שאני יודע לא צפוי קנס נוסף.

רשיון רכב

עו"ד אילון אורון 11/10/09
כיוון שבעל הרכב לא נתפס נוהג הוא לא צפוי לקבל דוח.
הוא צפוי להידרש לתקן את הליקויים.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
דילוג לתוכן