פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בעל עבירה פלילית
אפשר מענה בבקשה ? האם זהו הפורום הנכון להתייעץ בו
חציית כביש באור אדום – הולך רגל
1. על חצייה באור אדום קיבלתי גם הודעת תשלום קנס וגם הזמנה לדין (עד כמה שידוע לי מקבלים בדר"כ רק הודעת קנס) האם תשלום הקנס יאפשר לי להתעלם מההזמנה לדין או שאצטרך להופיע גם במשפט?
2. השוטר לא דייק ברישום נסיבות המקרה, האם תשלום הדו"ח הופך את הכתוב להודאה מבחינתי גם בפרטי המקרה?
תשובה
אם חצית באור אדום המדובר בדו"ח שבצידו קנס בסכום של 100 שקל. ההזמנה היא על עבירה אחרת. בדוק היטב מה העבירה בה את מואשם בהזמנה.
ברגע שאתה משלם את הדו"ח - כפי שמצוין בגב הדו"ח - "רואים אותך כמי שהודה בביצוע העבירה ונשא את עונשו.
חצייה באור אדום
שני דוחות על אותו ארוע
אני מניח כי השוטר האשים אותך בעבירה אחרת בדוח ההזמנה - נא בדוק הנושא שוב, ותוכל לשתף אותנו.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
אין ממש קשר עין רציף -האם ניתן לבטל את הדוח?
באיזו עבירה מדובר ?
כיצד אתה יודע שלא היה קשר רציף ? הסרט מוכיח זאת ?
יחד עם זאת יש לי תחושה שבגלל איזה שיח אתה מנסה להתנער מהעבירה שביצעת.
אם היתה הפסקה קצרה בקשר לא נראה שזה יהווה עילה לביטול הדוח.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
קשר עין רצוף
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
נהיגה בשכרות | נשלח מאתר
מה שתית ? מה לא ידעת שאסור ?
חבל ששתית ונהגת יחד, זה עלול להוביל למצב שתהיה פצוע קשה או לא להיות בכלל !!!!!!
הגיע הזמן שנבין כי שתיה + נהיגה = תאונה >>> אסון לחיים !
מתי נתחיל לשמור על עצמנו ולנהוג באחריות ?
מתי נתחיל לשמור על כללי התנועה בכדי להגיע בשלום ליעדנו ?
מתי נפסיק לזלזל באחרים ובחיים בכלל ?
בדרך כלל לשימוע בפני קצין המשטרה לא מגיע עו"ד.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מהירות מופרזת
והייתה מאוד לחוצה.
האם זה יכול לעזור לי במשפט?
לא. אבל זה יכול לעזור לך עם אישתך.
תנסה, אולי ...... נו באמת
סלח לי שאני מתקשה להבין תירוץ מסוג כזה.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אי ביטול דו"ח – עיריית פ"ת
קיבלתי דו"ח חניה בגין אי תשלום בכחול לבן, למרות הפעלת מכשיר איזי פארק.
שלחתי בקשת ביטול ודאגתי להוציא תדפיס שהוכיח כי בעת מתן הדו"ח המכשיר פעל, למרות זאת העיריה דחתה את הבקשה.
1. האם הראיה הנ"ל מספיקה בצירוף הוכחה כי תשלום עבור המכשיר מבוצעת מכרטיס האשראי שלי/אישתי?
2. האם הפקח יכול לטעון/להוכיח כי המכשיר לא הודבק לצד הקרוב למדרכה ולכן ניתן הדו"ח (למרות שהתשלום בוצע בפועל לעיריה ויש לבטל רטרואקטיבית)?
3. במידה ואחליט להישפט ואמצא זכאי, האם העיריה תהיה מחויבת לשלם עבור אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש (היתה יכולה למנוע את ההליך המיותר)? אם כן, האם ההחזר בעבור העבודה הוא לפי שכרי?
אשמח לקבל מידע רלוונטי נוסף.
בתודה מראש.
הוצאות
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף – דחיית דיון
שאלתי היא איך אני יכולה לבקש דחיית הדיון למועד אחר , ולמי פונים .
תודה
תשובה
1. לפקסס בקשה כתובה לאלתר בה תבקש דחיית הדיון תוך הסבר מדוע הינך מבקש זאת.
2. להגיע למועד שנקבע ולבקש בו דחיית הדיון.
אני מקווה שיעתרו לבקשתך, משום שמועד ההוכחות נקבע בפניך.
אילן המבולבל
תפס אותי שוטר כאשר אני מסייע ברכבי עוד שלושה נוסעים , בזמן שאני הייתי עדיין נהג חדש ולא מלאו לי 21 שנה .
השוטר נתן לי זימון לבית המשפט לפי סעיף 12 א' 2 לפקודת התעבורה .
שאלתי היא מהו העונש שאני צפוי לקבל , בהנחה שזו העבירה הראשונה שלי , ויש לי רשיון שנה וחצי.
תודה מראש
תשובה חלקית
אתה צפוי לפסילה בפועל ואם זכרוני אינו מטעני המדובר בחובת פסילה מינימלית של 3 חודשים.
תגובה לכתב אישום בבית משפט לתעבורה – האם להגיש
וקיבלתי הזמנה למשפט וכתב אישום (לינואר 2011).
1. האם מותר לי והאם כדאי לשלוח לבית המשפט תגובה לכתב האישום
בה אפרט גם את קו ההגנה שלי (בגב הדו"ח לא מופיעה אפשרות כזו).
2.מדוע המשטרה מזמנת לבית המשפט לתעבורה ולא מזכירות
בית המשפט? היכן הפרדת הרשויות.
3. קרה לי כבר שבו קיבלתי הזמנה למשפט מהמשטרה אבל ביום
הדיון התברר במזכירות כי המשטרה כלל לא טרחה לשלוח את התיק.
האם מגיע לי פיצוי על כך (אובדן יום עבודה.)
תשובה חלקית
פנייה לפני המשפט יכול ותעשה אם אתה מבקש לשנות את מועד הדיון או מחליט להודות באשמה ומעוניין שביהמ"ש ישפוט אותך בהעדרך. במקרה שכזה אתה רשאי לפרט נסיבות המצדיקות, לדעתך, הקלה בעונש.
נ.ב.
חשוב לזכור שאם תורשע ביהמ"ש אינו כבול לקנס המקורי בדו"ח ויש סיכוי יותר מסביר שהקנס יגדל בנוסף לכל עונש אחר שיכול ויוטל עליך.
אין כתב הגנה בהליך פלילי
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
של מי האשמה?
של מי האשמה?
רכב שיוצא מחנייה ביתית ורכב שמגיע במהירות יחסית בתוך רחוב מגיח מהכביש הרכב שמגיח מתוך הכביש נכנס ברכב שיוצא מהחנייה ובכך נגרמת תאונה,לשמחתנו וברוך ה' לא נגרם נזק גופני אלא רכושי,עכשיו שאלתי היא על מי האשמה במקרה דנן,האם על הרכב שיוצא מהחנייה או על הרכב שמגי מתוך הכביש במהירות גבוהה יחסית לרחוב?
ומדוע אותו רכב אשם?
כמובו שהרכב
יש לתת זכות קדימה ביציאה מחצרים
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
דוח חניה במקום המסומן למונית ביום שבת
חניה ,בחנית מונית .
פיצוי שוטר בתאונה בגין כאב ,מכות יבשות ,הצלפת שוט
נהגת נחמדה לא ראתה שאני עומד ברמזור אדום והתנגשה בניידת עם חזית רכבה בחלק אחורי של הניידת
מהמכה עפו התיקים מהמושב האחורי לחזית הניידת המכה היתה חזקה והיינו חגורים
הנזק לכלי הרכב היה קל ,וחוץ מבחילה קלה וקצת כאב גב תחתון
לא היה משהוא מיוחד
היינו מחוייבים (חשיבות משימה)להמשיך לתיקול החלפנו פרטים וזימון והמשכנו,
שנגמר האירוע בהצלחה,מילאתי דוח פציעה וסיימתי משמרת,
בערב הכאב כבר התפתח גם לכתף ולשכמות וביקרתי רופא מומחה שביצע רישום,נתן לי כמה כדורים שלא הרגשתי בהשפעתם,רשם מספר ימי מחלה שלא לקחתי אותם,והפנה אותי לפיזיוטראפיה לכתף ולשכמות וגב תחתון שביצעתי בשעות מחוץ לעבודה כ 6 פעמים
וכיום הכל טוב ברוך השם.
ולהבהיר אין לי כוונה לתבוע את משרד הבטחון .
שאלתי היא-
לפי בדיקה שעשיתי מול הרווחה במשטרה מתברר כי לפי
www.police.gov.il/AboutPolice/DocLib2/08.01.09.pdf
אני יכול לתבוע רק את משרד הבטחון ...ולא את ענבל..
ככה שבפועל אם אני בתפקיד בניידת כנוסע אין לי ביטוח צד ג' ..ואם אני לא מוכר כנכה אז שיכאב לי כמה שיכאב אין לי ביטוח .
מחוסר ביררה אני מעוניין לתבוע את קרנית או לתבוע את הביטוח של הנהגת בגין כאב נטו ,מכות יבשות ,הצלפת שוט ,שסבלתי מהם לאורך מספר ימים,לא השביתו אותי לחלוטין אבל מבצעית הייתי צריך לתפקד עוד מספר ימים כפי יכולתי באירוע דומה ליום התאונה,ובגין טיפול של הפיזיוטרפיה כפי שיכול לעשות כל אזרח במדינה .
לא עקרוני לציין מה לקחתי ואיזה עיסויים קיבלתי סבלתי ובשקט יש לי רישומים להכל.
האם אני יכול לתבוע את הביטוח האישי של הנהגת ישירות?
אם אני חייב דרך הביטוח של המשטרה אני מבקש הסבר מפורט ?
לפי בירור מול הרווחה נאמר לי בפירוש
"שוטר במשמרת בניידת
"לא זכאי לשום פיצוי בגין כאב או נזק גופני שאינו נכות"
דהיינו .
שוטר במשמרת אין לו צד ג'.
הדבר חמור מאוד ויש לו השלכות רבות.
אין צד ג'
לכל אזרח במדינה יש אפשרות לתבוע את הביטוח צד ג' שלו ואז הביטוח תובע את הפוגע.
לפי שיחה עם ענבל מי שבמשמרת לא מכוסה.
"ענבל כן מטפלת בשוטרים מחוץ למשמרת ברכב משטרתי מחוץ למשמרת"
יוצא מזה ששוטר שמרסקים אותו והוא שוכב בבית או הולך לעבודה אבל סופג את הכאב ורוצה לתבוע בצדק את מי שנכנס בו לא יכול.
מאחר ומשרד הבטחון מכיר רק בנכות ולא בנזק כאב גופני ללא נכות.
גרוע מאוד.
כל אזרח שאין לו ביטוח תובע את "קרנית"
ומה איתנו מה .
שווה להעלות את השאלה הזאת לגורמים מחוקקים
מה שרשמתי זה לפי הנוהל. קראתי בעצמי .
אולי נצליח לעשות תקדים.?
תודה מראש.
עזרה עזרה עזרה
אבל מה עושים כאשר אין ביטוח צד ג' למשרד הבטחון
אם אין נכות אין פיצוי.
משרד הבטחון לא מפצא בגין כאבים וסבל כמו צד ג'
מה עושים
לא יכול להיות שאני חייב לוותר ולסבול בשקט.
מה עם שוטר ששובר רגל או יד ואין לו נכות
מה לוותר?...
תנו יעוץ .
דוחו"ת מהירות מהולנד – שממשיכים להגיע ולהגיע
אכן בעיה רצינית!
גם אני שילמתי כמו ילדה טובה כ- 100 יורו עבור 2 במחיר 2.
לשאלתך, לפי כמות הדוחות, כנראה ששמת ז.. על המהירות שם. יש לך שתי ברירות, או לשלםכמו ילד טוב, ואני לא יודעת בכמה דובר או לקחת את הסיכון שבפעם הבאה שתבוא, יחכו לך. בנוסף, בגלל שיתוף הפעולה בשוק האירוםאע, אתה לא יודע, אם לא יחכו לך גם במדינות אחרות באירופה שתבקר וכמה זה יעלה לך שם.
מציעה שתעשה את השיקול שלך מה שווה לך. אם זה עוזר לך תסתכל על הקנסות כחלק מעלות הטיוטל.
צר לי שאין ליב בשורות טובות בשבילך.
דו"ח חניה
חניה
קבלת דו"ח קנס לאחר 4 חודשים
שחר טרחה..דחוףףף
שלילת רישיון נהיגה לאדםנכה
חשוב לציין שללא הרכב אין לו אפשרות להגיע לטיפולים.
סיווג פסילה
פסילה לנכה
באיזו עבירה?
האם בפסילת רישוי?
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
דו"ח חנייה עיריית ירושלים
רציתי להתייעץ לגבי בעייה שיש לי עם דו"ח חנייה:
הבעיה היא שקיבלתי דוח חנייה מעיריית ירושלים, שבוצע בשנת 2007,
1. היום קיבלתי מכתב רשום ראשון. עם התראה על נקיטת הליכים, משנת 2007 עד היום זה הודעה ראשונה שאני מקבל.
2. כאשר ביררתי איפה בוצעה העבירה, ראיתי שזה ברחוב מאה שערים, בחיים לא הייתי בירושלים עם האוטו הנ"ל, ובטוח שלא ברחוב מאה שערים.
3. בשיחה עם המוקדנית נאמר שצבע הרכב הוא לבן, בעוד הרכב שלי בצבע שמפנייה.
רציתי לדעת:
1.איזה עובדות אני צריך לדעת לגבי דוחות חנייה בירושלים
2. איזה פעולות אני צריך לנקוט
3. הם מתכננים לעקל לי את החשבון, איך אני יכול למנוע את זה.
תודה רבה על העזרה.
דוח חניה
בהעדר אישור, דין הדוח להתבטל.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלילת רישיון לשלשה חדשים – מה זה אומר לאחרי כן?
תודה.
האם אתה נהג צעיר / חדש?
פסילת 3 חודשים
אם מדובר בפסילת רישוי, יש לבצע מבחן עיוני.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
העלמות רכב שחנה ברחוב
פונים למוקד העירוני
האם יש הבדל בדין בין תמרור מוסתר לצומת מוסתר?
דוח מהירות לאחר צומת
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסילת דוח על סמך אי דיוק טכני בתיאור המקום
פרטים לא מדוייקים
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול חופש
נא פני לפורום דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בעניין דוח חנייה בניגוד לתמרור
איך אפשר לתקוף את העניין?
יש לי תמונות מזירת האירוע.
תודה
ביאור הנתונים
כאשר מהמסלול הימני אפשר לראות בבירור את התמרור, אך מהמסלול השמאלי לא ניתן לראות את התמרור, ובעצם רואים את עמוד התמרור ואת הפח שממנו עשוי התמרור.
איך תוקפים תוצאה של בדיקת שכרות?
איך תוקפים נהג שיכור
הכל בלוף ....... למה ? הרי אתה מודה ששתית, אז היכן הבעיה ?
גם חצי כוס עלולה להוביל אותך לתאונה שתקלקל ותהרוס לך את החיים בצורה כזו שלא תדע מהיכן נחת עליך האסון הזה.
מה להגיד במשפט ? אל תמציא סיפורים, תפנים את הסיכון, תודה, תתנצל, תבטיח שלא תחזור על כך ותקבל את העונש בכבוד.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהיגה בשכרות | נשלח מאתר
מזמינים אותו למשפט בשל התוצאה שהתקבלה במדידה
אלכוהול ונהיגה >>> תאונה >>> אסון לחיים !
אלכוהול הרי משפיע על התנהגותנו, יש מצבים שזה בכייף כשאתה במסיבה, או לא משנה כשאתה בבית מול המרקע, אבל כשאתה נוהג זה עלול להיות מ-סו-כן ! אין לנהוג תחת השפעת אלכוהול ! השילוב הזה הרסני מאוד לך ולאחרים.
אתה מוזמן למשפט כי בדמך נמצאה רמה גבוהה יחסית למותר ללא קשר לכמות ששתית. ודרך אגב - למה בכלל מותר לשתות "אפילו טיפה" ולנהוג ? אני חושב שעדיף שאולי נהנה פחות, אבל שנישאר בחיים.
ואם אתה שואל מה להגיד במשפט - אל תמציא סיפורים, תפנים את הסיכון, תודה, תתנצל, תבטיח שלא תחזור על כך ותקבל את העונש בכבוד.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com

