פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם מותר לחנות רכב מסחרי בחניה פרטית
מולי
30/09/10
אני מתגורר בבניין משותף שבו יש חניה תת קרקעית זוגית הנתחמת בין קירות/עמודים, במצב הנורמלי שני רכבים משפחתיים בקושי נכנסים לחניה כיוון שהיא מאוד צרה, ובכן הבעיה היא שהשכן החביב שלי החליט שהוא מעמיד שם רכב מסחרי גדול (סוג של טרנזיט)
שאלתי היא האם הדבר מותר ? או שפשוט אשאר חסר אונים אנא עיזרו לי בהקדם
שאלתי היא האם הדבר מותר ? או שפשוט אשאר חסר אונים אנא עיזרו לי בהקדם
התשובה נגזרת מהשאלות האם מדובר בחניה פרטית או לא, ואם לא כיצד הוקצו החניות במסגרת חלוקת הרכוש המשותף
עו"ד אנושי אלי
01/10/10
מחיר שונה כקנס
אלי
30/09/10
חניתי בשכונה בבאר שבע . קיבלתי דוח על 100 שקלים.
בקופה נאמר לי בדואר כי המחרי הוא 250 ולא 100 שקלים.
מה עושים והאם ידועה התופעה מסוג זה ?
בקופה נאמר לי בדואר כי המחרי הוא 250 ולא 100 שקלים.
מה עושים והאם ידועה התופעה מסוג זה ?
משלמים 100 ש"ח ,
מיקו
30/09/10
על סמך מה אומרים לך 250 ש"ח ?
מהירות מירבית
אלי
30/09/10
מהי המיהרות המירבית באיזור תעשיה
בן 0 ל 90 קמ"ש .
מיקו
30/09/10
דוח
נילי
30/09/10
רשום בדוח כך: הנהגת הנל נסעה ברכבה ברחוב.....לכיוון צפון, בהגיעה לצומת הרחובות....פנתה ימינה בנסיעה רצופה ולא צייתה לתמרור ב-37 המוצב בצומת מצד ימין,התמרור ניראה היטב לעין,עמדתו כ-10 מ ממקום האירוע והייתי בקשר עיין רצוף עם הרכב בעת ביצוע העבירה.זה קרה בתאריך 15.8.10.
דברי הנהגת: אני נסעתי לאט,ואתה צריך להוכיח שאני לא עצרתי.
הטענה שלי היא כזו: ליד התמרור יש שיח ענק שמסתיר את תהליך העצירה והמשך הנסיעה.אמנם אמרתי שנסעתי לאט זאת לאחר שעצרתי ולא בטוח שהוא ראה את העצירה.
מה עושים?
דברי הנהגת: אני נסעתי לאט,ואתה צריך להוכיח שאני לא עצרתי.
הטענה שלי היא כזו: ליד התמרור יש שיח ענק שמסתיר את תהליך העצירה והמשך הנסיעה.אמנם אמרתי שנסעתי לאט זאת לאחר שעצרתי ולא בטוח שהוא ראה את העצירה.
מה עושים?
רק אם את בטוחה בכך... קדימה למשפט.
עו"ד אנושי אלי
30/09/10
תגובה לנילי
גיא "אנשים באדום"
30/09/10
לפי הציטוט שלך הדו"ח רשום כיאות ובאופן די מקצועי.
אם את חושבת שהשוטר לא ראה את עצירתך, גשי למקום המדויק בו עמד השוטר, וצלמי משם את המקום, השיח וזאת כאשר רכב עומד מאחורי השיח ובאותו מעמד מי שעומד ליד השיח לא יכול לראות את הרכב.
אם וכאשר יהיו לך תמונות תוכלי לבקש להשפט, אלא שעלייך לזכור שהשופט הוא המחליט והקובע והוא עלול שלא להשתכנע מדברייך, ואז הוא עלול גם להענישך יותר מאשר העונש שנרשם לך בדוח.
נשמח להתעדכן על תוצאות המהלך שלך בצרוף בקשה לנהיגה אחראית.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
אם את חושבת שהשוטר לא ראה את עצירתך, גשי למקום המדויק בו עמד השוטר, וצלמי משם את המקום, השיח וזאת כאשר רכב עומד מאחורי השיח ובאותו מעמד מי שעומד ליד השיח לא יכול לראות את הרכב.
אם וכאשר יהיו לך תמונות תוכלי לבקש להשפט, אלא שעלייך לזכור שהשופט הוא המחליט והקובע והוא עלול שלא להשתכנע מדברייך, ואז הוא עלול גם להענישך יותר מאשר העונש שנרשם לך בדוח.
נשמח להתעדכן על תוצאות המהלך שלך בצרוף בקשה לנהיגה אחראית.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
אישור
לימור
30/09/10
יש לי רכב על שמי ומי שנוהג בו באופן קבוע זה חבר שלי האם אני צריכה לתת לו אישור רשמי לכך? יפוי כח?
אישור על בעלות ברכב
עו"ד אנושי אלי
30/09/10
לימור,
תלוי לשם מה האישור.
שימי לב שיש הרבה אנשים נוהגים ברכב לא שלהם, ללא אישור רישמי בכתב - אלא בהסכמת בעלי הרכב.
אני הייתי מציע להיפך, שהוא יתן לך תצהיר רישמי שהוא אחראי לכל עבירה שהרכב יבצע.
כיוון שאם הרכב יצולם עובר באור אדום, (סתם דוגמה) אזי הדו"ח ישלח על שמך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
תלוי לשם מה האישור.
שימי לב שיש הרבה אנשים נוהגים ברכב לא שלהם, ללא אישור רישמי בכתב - אלא בהסכמת בעלי הרכב.
אני הייתי מציע להיפך, שהוא יתן לך תצהיר רישמי שהוא אחראי לכל עבירה שהרכב יבצע.
כיוון שאם הרכב יצולם עובר באור אדום, (סתם דוגמה) אזי הדו"ח ישלח על שמך.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
קבלי ממנו הבטחה לנהיגה אחראית שלו
גיא "אנשים באדום"
30/09/10
את לא צריכה לתת לו שום אישור שהוא נוסע ברכב שלא על שמו.
בהנחה שהוא נוהג באופן אחראי ולא מעורב בכל מיני אירועים בהם מתעסקת המשטרה אין כל סיבה לאישור כזה.
גם במקרה בו הוא ביצע עבירת תנועה, בדרך כלל השוטר יתמקד בדוח ולא בכך שבעל הרכב הוא לא הנהג.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
בהנחה שהוא נוהג באופן אחראי ולא מעורב בכל מיני אירועים בהם מתעסקת המשטרה אין כל סיבה לאישור כזה.
גם במקרה בו הוא ביצע עבירת תנועה, בדרך כלל השוטר יתמקד בדוח ולא בכך שבעל הרכב הוא לא הנהג.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
ביטול דוח רגיל עקב טעות במיקום
יהונתן
29/09/10
שלום רב,
אתמול נרשם לי דוח על אי עצירה בעצור בצומת בכביש ריק. כלומר רק לא עצרתי מוחלט, זה לא שלקחתי חלילה למישהו את זכות הקדימה. בכל אופן לאחר קריאה חוזרת שמתי לב שהשוטר רשם בדוח צומת אחד לפני בכ20 מטר מהצומת שבה נהגתי (הוא טעה). אם אין שם תמרור בצומת ההיא שרשומה בדוח האם יש עילה לביטול ? מה ניתן לעשות בעניין ?
בתודה וחג שמח
יהונתן
אתמול נרשם לי דוח על אי עצירה בעצור בצומת בכביש ריק. כלומר רק לא עצרתי מוחלט, זה לא שלקחתי חלילה למישהו את זכות הקדימה. בכל אופן לאחר קריאה חוזרת שמתי לב שהשוטר רשם בדוח צומת אחד לפני בכ20 מטר מהצומת שבה נהגתי (הוא טעה). אם אין שם תמרור בצומת ההיא שרשומה בדוח האם יש עילה לביטול ? מה ניתן לעשות בעניין ?
בתודה וחג שמח
יהונתן
טעות בצומת כעילה לביטול דו"ח
עו"ד אנושי אלי
30/09/10
יהונתן
יפה מאוד על ההבחנה, אכן ניתן לנצל עובדה זו לטובתך.
אך בדוק היטב את הנתונים בטרם תפנה לביטול הדו"ח.
אגב, שים לב שזכות קדימה ניתנת לעיתים גם ללא תמרור או הוריה מפורשת.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
יפה מאוד על ההבחנה, אכן ניתן לנצל עובדה זו לטובתך.
אך בדוק היטב את הנתונים בטרם תפנה לביטול הדו"ח.
אגב, שים לב שזכות קדימה ניתנת לעיתים גם ללא תמרור או הוריה מפורשת.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
בכל כביש בכל שעה ובכל יום !
גיא "אנשים באדום"
30/09/10
יהונתן, עצור זה עצור ! גם אם הכביש ריק וגם בארבע בבוקר.
נסיבות אלה הן לא עילה למחשבה אפילו לביטול דו"ח. וזה רק כדי להבין.
דרך אגב - לגבי אם היתה עבירת אי מתן זכות קדימה זו הזמנה למשפט.
לגבי הטעות בכתובת ביצוע העבירה - אני מציע בשלב ראשון לכתוב על כך (ואל תזכיר כלל את העובדה שעצרת או לא, באיזה מהירות וכד')
לתחנה האזורית של היחידה שבתחומה נרשם לך הדו"ח. בחלק העליון השמאלי של הדו"ח רשום שם היחידה ובגב הדוח יש רשימת כתובות של התחנות האזוריות.
זה נראה כטעות מהותית, אבל יש לי סיפור דומה : נהג קיבל דוח עם תאריך שגוי. הוא ניגש לתחנה ואמרו לו : "מה הבעיה? תביא את הדוח...
נשנה את התאריך....." גם לו וגם לך יש את הזכות לפגוש את השופט ולהתפלל שהוא יהיה לצד שלכם.
לידיעתך - כאשר השוטר מסיים את המשמרת הוא יכול "לעלות" על טעותו ולהוסיף מזכר לגבי הטעות.
אני מציע לך לכתוב את המכתב, אם תענה בשלילה ...... לשיקולך.
כל הגולשים יודו לך אם תעדכן אותנו על המשך התהליך ועל סיומו.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
נסיבות אלה הן לא עילה למחשבה אפילו לביטול דו"ח. וזה רק כדי להבין.
דרך אגב - לגבי אם היתה עבירת אי מתן זכות קדימה זו הזמנה למשפט.
לגבי הטעות בכתובת ביצוע העבירה - אני מציע בשלב ראשון לכתוב על כך (ואל תזכיר כלל את העובדה שעצרת או לא, באיזה מהירות וכד')
לתחנה האזורית של היחידה שבתחומה נרשם לך הדו"ח. בחלק העליון השמאלי של הדו"ח רשום שם היחידה ובגב הדוח יש רשימת כתובות של התחנות האזוריות.
זה נראה כטעות מהותית, אבל יש לי סיפור דומה : נהג קיבל דוח עם תאריך שגוי. הוא ניגש לתחנה ואמרו לו : "מה הבעיה? תביא את הדוח...
נשנה את התאריך....." גם לו וגם לך יש את הזכות לפגוש את השופט ולהתפלל שהוא יהיה לצד שלכם.
לידיעתך - כאשר השוטר מסיים את המשמרת הוא יכול "לעלות" על טעותו ולהוסיף מזכר לגבי הטעות.
אני מציע לך לכתוב את המכתב, אם תענה בשלילה ...... לשיקולך.
כל הגולשים יודו לך אם תעדכן אותנו על המשך התהליך ועל סיומו.
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
אישום בשל אי שמירת מרחק ונהיגה בחוסר זהירות
רחל
28/09/10
האישום התקבל בשל תאונה. בחקירה במשטרה כבר הודיתי באשמה.
האם נהוג/יש טעם להגיע עם עו"ד למשפט שכזה? מהו העונש הנהוג בגין עברות שכאלו?
בתודה מראש...
האם נהוג/יש טעם להגיע עם עו"ד למשפט שכזה? מהו העונש הנהוג בגין עברות שכאלו?
בתודה מראש...
יצוג עו"ד למשפט בגין תאונת דרכים
עו"ד אנושי אלי
28/09/10
רחל,
תמיד עדיף להיוועץ עם עורך דין ולהגיע מיוצג לדיון מהותי.
עורך דין שמבין בתחום ידע לאתר נקודות שנהג ממוצע לא ישים לב אליהם וינצל אותם לזיכוי הנאשם ולחילופין להקלה בעונש.
נכון אפשר בלי, אבל תאמרי לי גם לדיון או שימוע במס הכנסה היית מגיעה בלי רואה חשבון ?.
למען האמת, לא בטוח שתקבלי פסילה, זה תלוי בעברך ובנסיבות, אבל אם את רוצה להבטיח את עצמך באופן אופטימלי, גשי לעורך דין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
תמיד עדיף להיוועץ עם עורך דין ולהגיע מיוצג לדיון מהותי.
עורך דין שמבין בתחום ידע לאתר נקודות שנהג ממוצע לא ישים לב אליהם וינצל אותם לזיכוי הנאשם ולחילופין להקלה בעונש.
נכון אפשר בלי, אבל תאמרי לי גם לדיון או שימוע במס הכנסה היית מגיעה בלי רואה חשבון ?.
למען האמת, לא בטוח שתקבלי פסילה, זה תלוי בעברך ובנסיבות, אבל אם את רוצה להבטיח את עצמך באופן אופטימלי, גשי לעורך דין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
מהירות
דודא
28/09/10
שלום !
חבר שלי נתפס לפני כמה חודשים נוהג במהירות 135 קמ"ש בכביש החוף בו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש ע"י ניידת שנסעה מאחוריו וקיבל זימון למשפט.
פרט לעבירת המהירות יש לו שתי עבירות קלות שאחת מהן פרסה במקום אסור ואת השניה איני זוכר אבל הוא לא קיבל עליה אפילו נקודות.
יש לו רשיון 9 שנים.
הוא החליט שהוא ניגש למשפט לא מיוצג כי הסיכון לא שווה את ההוצאה הכספית בעיניו.
מה צפוי לקבל ללא ייצוג משפטי בכלל ?
כמה יוכל לעזור לו ייצוג משפטי ?
תודה !
חבר שלי נתפס לפני כמה חודשים נוהג במהירות 135 קמ"ש בכביש החוף בו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש ע"י ניידת שנסעה מאחוריו וקיבל זימון למשפט.
פרט לעבירת המהירות יש לו שתי עבירות קלות שאחת מהן פרסה במקום אסור ואת השניה איני זוכר אבל הוא לא קיבל עליה אפילו נקודות.
יש לו רשיון 9 שנים.
הוא החליט שהוא ניגש למשפט לא מיוצג כי הסיכון לא שווה את ההוצאה הכספית בעיניו.
מה צפוי לקבל ללא ייצוג משפטי בכלל ?
כמה יוכל לעזור לו ייצוג משפטי ?
תודה !
אני באותה סירה בדיוק
דוד
28/09/10
נתפסתי בדרך עירונית ב-32 קמ"ש יותר ואני באותה התלבטות. לדעתי אפשר לצאת מזה בלי פסילה גם בלי עורך דין...
עבירת מהירות – 32 קמ"ש מעל המותר
דוד
28/09/10
שלום,נתפסתי נוהג בדרך עירונית במהירות של 87 קמ"ש והפחיתו לי ל-82
קמ"ש. זומנתי לשימוע בפני קצין ורשיוני חזר אלי, כמו כן יש לי משפט עוד
חודש וחצי ופה רציתי לדעת את האפשרויות העומדות בפניי מכיוון שהעבירה שלי
היא על סף הזמנה לבית משפט (2 קמ"ש פחות והייתי מקבל קנס).יש לי 2 עבירות קודמות (אחת על מהירות) ורשיון נהיגה כבר 10 שנים כך שעברי יחסית נקי.האם אוכל לצאת מהמשפט בעסקת טיעון? האם בהכרח אני הולך לקבל פסילה? האם אני יכול להסתדר לבד במשפט או שיאכלו אותי שם חי?אשמח לחוות דעת כנה בנושא.
קמ"ש. זומנתי לשימוע בפני קצין ורשיוני חזר אלי, כמו כן יש לי משפט עוד
חודש וחצי ופה רציתי לדעת את האפשרויות העומדות בפניי מכיוון שהעבירה שלי
היא על סף הזמנה לבית משפט (2 קמ"ש פחות והייתי מקבל קנס).יש לי 2 עבירות קודמות (אחת על מהירות) ורשיון נהיגה כבר 10 שנים כך שעברי יחסית נקי.האם אוכל לצאת מהמשפט בעסקת טיעון? האם בהכרח אני הולך לקבל פסילה? האם אני יכול להסתדר לבד במשפט או שיאכלו אותי שם חי?אשמח לחוות דעת כנה בנושא.
יתכן ותוכל להיסתדר לבד - אבל עדיף לקבל חוות דעת מעו"ד לפני שניגשים למשפט.
עו"ד אנושי אלי
28/09/10
פסילת רישיון במקרה של צבירת נקודות
נג'יב
27/09/10
שלום רב, קיבלתי מכתב ממשרד תחבורה כי פסלו את הרישיון לשלושה חודשים. בדוח שצירפו מופיע שצברתי 36 נקודות משנת 2003 ועד 2009 . האם תיתכן טעות כי ידוע לי שתקופת הצבירה היא שנתיים בלבד. אציין כי עברתי ב 2006 קורס ייעודי בנהיגה נכונה. אנא תשובתכם דחוף.
פסילת רישוי במקרה של נקודות
עו"ד אנושי אלי
27/09/10
נג'ב,
כל נקודה נצברת למשך שנתים ואחר כך נמחקת, אולם (וזה אולם גדול), אם הצטרפו אליה בתוך השנתיים נקודות נוספות, הם לא תמחקנה, תקופת הצבירה תתארך במקרה של 12 נקודות או יותר.
במקרה זה יקבל הנהג זימון לקורס בסיסי, ואם עמד בו ימחקו הנקודות בנות השנתיים, אך אם יוסיף הנהג לצבור נקודות תתארך תקופת הצבירה ל4 שנים וב24 נקודות יוזמן הנהג לקורס יעודי, אם הגיע הנהג ל36 נקודות יפסל רשיונו ל-3 חודשים.
נדמה שאכן הגעת ל-36 נקודות והארכת את תקופת הצבירה, נכון טעות תמיד אפשרית, אבל על מנת לבדוק אפשרות של הקלה - אנא פנה ליעוץ.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
כל נקודה נצברת למשך שנתים ואחר כך נמחקת, אולם (וזה אולם גדול), אם הצטרפו אליה בתוך השנתיים נקודות נוספות, הם לא תמחקנה, תקופת הצבירה תתארך במקרה של 12 נקודות או יותר.
במקרה זה יקבל הנהג זימון לקורס בסיסי, ואם עמד בו ימחקו הנקודות בנות השנתיים, אך אם יוסיף הנהג לצבור נקודות תתארך תקופת הצבירה ל4 שנים וב24 נקודות יוזמן הנהג לקורס יעודי, אם הגיע הנהג ל36 נקודות יפסל רשיונו ל-3 חודשים.
נדמה שאכן הגעת ל-36 נקודות והארכת את תקופת הצבירה, נכון טעות תמיד אפשרית, אבל על מנת לבדוק אפשרות של הקלה - אנא פנה ליעוץ.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
דוח חניה
יבגני
27/09/10
שלום. הייתי שבוע שעבר באילת וחניתי את הרכב ליד IMAX, יש שם חניון עירוני. בכניסה יש שלט של חניון עם זמני חניה בתשלום, חלק גדול מהחניון מסומן בכחול לבן וחלק לא ואני חניתי בחלק הלא מסומן כי חשבתי שזה חניה ללא תשלום ולמרות זאת קיבלתי דוח. האם לפי החוק זה מוצדק? תודה
תמרור המורה על הסדר חניה מספיק, בדיוק כמו תמרור מדרכה כחול לבן.
עו"ד אנושי אלי
27/09/10
דיון הינשוף
ירון
26/09/10
מתי כבר יערך הדיון הזה???
אמרו ספטמבר... וספטמבר מסתיים...
לכל מי שיודע. תודה.
אמרו ספטמבר... וספטמבר מסתיים...
לכל מי שיודע. תודה.
אמרו אחרי החגים - ולא ציינו איזה חגים..., סבלנות.
עו"ד אנושי אלי
26/09/10
לא כדאי לתלות בו תקוות
דוד, מתנדב בתנועה
26/09/10
יש לך עוד מספיק זמן לשתות ולהישפט אחרי התיקון בחוק
אלא אם למדת את הלקח
אלא אם למדת את הלקח
פגע וברח
אלון
26/09/10
איך אני מקבל את תעודת הביטוח של פוגע אשר פגע באדם והמשטרה אומנם תפסה את הפוגע ואף העבירה לי מסמכים הכוללים את שמו וכתובתו ?
האם בידי המשטרה נמצאים גם רישיונו ותעודות הביטוח של הפוגע?
ואם כן כיצד אני מקבל אותם?.
תודה לעוזרים
האם בידי המשטרה נמצאים גם רישיונו ותעודות הביטוח של הפוגע?
ואם כן כיצד אני מקבל אותם?.
תודה לעוזרים
קבלת פרטים בעקבות תאונה
עו"ד אנושי אלי
26/09/10
אלון,
אם אתה מעורב בתאונה זכותך לקבל מהמשטרה טופס מידע על נתוני תיק ת"ד, בין הפרטים מופיעים פרטי הנהגים כולל מספר רכב, סוג רכב, חברת ביטוח ומספר פוליסה - כמובן אם המשטרה יודעת אותם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אם אתה מעורב בתאונה זכותך לקבל מהמשטרה טופס מידע על נתוני תיק ת"ד, בין הפרטים מופיעים פרטי הנהגים כולל מספר רכב, סוג רכב, חברת ביטוח ומספר פוליסה - כמובן אם המשטרה יודעת אותם.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
האם אפשר לבקש כסף במעמד דיון או תביעה בנפרד?
לוק
26/09/10
שלום..בתאריך 14/04/10 קבלתי הודעה ממשרד הרישוי על אי חידוש רשיון...מה שהתברר ש-4 שנים לפני זה היה מפגש עם שוטרת שלקחה את הפרטים שלי על רכב שעמד באדום לבן העניין הוא שלא הייתי הנהג או אחראי הרכב ורשום בדוח שבכלל הייתי על המדרכה (מצוין בפירוש)רק בתאריך הנ"ל גיליתי את הדוח שלחתי מכתבים למשטרה להסביר שאני לא מבצע העבירה וקיבלתי תשובות ריקות מתוכן (עד ב-14.04.10 לא קיבלתי שום מכתב מהמשטרה על דוח ורק ב-21.04.10 קיבלתי העתק ממנו)פניתי לבית המשפט ושם התקבלה החלטה שהשופט רושם שאין לי קשר לדוח זה והוא מקבל את הרצון להישפט שלחתי למשטרה מכתב בחזרה עם ההעתק החלטת בית המשפט (תודות לאתר זה ידעתי שאני צריך להגיש בקשה למשטרה) הם שלחו לי תאריך לדיון ואחרי כמה ימים קיבלתי מכתב רשום מהמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות על קנס שרשום שהם שלחו פעם גם לפני זה (לא קיבלתי שום מכתב והפלא ופלא תאריך המשפט ומכתב הקנס לתשלום נשלחו באותו תאריך רק שאחד הגיע כמה שבועות מאוחר יותר התקשרתי למרכז ואמרו שהתיק סגור בכל מקרה שלחתי להם מסמכים)ֿהשאלה שלי היא כזאת האם אפשר לתבוע את המשטרה על הטרדה אובדן ימי עבודה או במעמד בית המשפט ביום הדיון לבקש כסף על הטרדות פקסים מכתבים טלפונים אובדן ימי עבודה וכמובןם הוצאות משפטתודה רבה על העזרה של כולכם
המשך לשאלה
לוק
26/09/10
האם אני יכול להגיש גם כתב הגנה?
דו"ח חניה
שירה
25/09/10
שלום רב, קיבלתי דו"ח על חניה במקום של רכב נכה. התמרור הצביע כי אסור לחנות מרחק של 12 מטר (כמדומני 2 מכוניות) ואני חניתי מרחק גדול מ12 מטר (צילמתי זאת ורואים בתמונה שיש שתי מכוניות לפני כלומר אחרי התמרור) למרות זאת קיבלתי דוח והערעור שלי נדחה. האם כדיי להשפט? לא ברור לי מדוע קיבלתי דוח!
בעקרון, לא כדאי
דוד, מתנדב בתנועה
26/09/10
כעקרון, אם היה שמץ חשש של פגיעה בזכויות נכים, לא כדאי לבוא בכלל לבימ"ש. ביהמ"ש מגן בחירוף נפש על זכויות נכים.
לגבי הטענות שלך בענין 12 מטר: השטח צריך להיות מסומן בצבע כחול ו/או במעטפה לבנה (זה מלבן עם X בתוכו). אם בצילום שלך את עומדת במרחק של 11.50 מ' אל תנסי אפילו את סבלנותו של בית המשפט.
אבל זו רק דעתי, תעשי מה שאת מבינה.
לגבי הטענות שלך בענין 12 מטר: השטח צריך להיות מסומן בצבע כחול ו/או במעטפה לבנה (זה מלבן עם X בתוכו). אם בצילום שלך את עומדת במרחק של 11.50 מ' אל תנסי אפילו את סבלנותו של בית המשפט.
אבל זו רק דעתי, תעשי מה שאת מבינה.
צהוב מהבהב
ח
25/09/10
האם מוצר להכנס לצומת בצהוב מהבהב?
ועוד שאלה ניכנסתי לצומת בצהוב מהבהב, באמצע הצומת שהייתי, הרמזור היה כבר אדום, האם צולמתי בצלמה שהייתה שם?
ועוד שאלה ניכנסתי לצומת בצהוב מהבהב, באמצע הצומת שהייתי, הרמזור היה כבר אדום, האם צולמתי בצלמה שהייתה שם?
צהוב מהבהב?!
שולמית
25/09/10
נראה לי שהתבלבלת. צהוב מהבהב לא מופיע ברמזור לפני האור האדום. לפני האור האדום מופיע אור צהוב. כשאתה מתקרב לצומת החובה שחלה עליך בעת הופעת האור הצהוב הנה לעצור לפני הכניסה לצומת , אלא אם אתה לא יכול לעצור בבטחה. אם נכנסת לצומת אתה חייב לפנות אותו מיד. . אם חצית את קו העצירה כשברמזור דלק האור הצהוב ורק באמצע הצומת התחלף לאדום יש להניח שהמצלמה לא תצלם אותך. המצלמה מצלמת רק כשאתה נכנס לצומת ( חוצה את קו העצירה או מעבר החציה או הרמזור הקרוב) כשברמזור בכוון נסיעתך כבר הופיע האור האדום.
כניסה לצומת באור צהוב
עו"ד אנושי אלי
25/09/10
ח.
כניסה לצומת באור צהוב מהווה עבירה על החוק.
הענישה: 1,000 ש"ח קנס אך ללא נקודות (בניגוד לאור אדום המוסיף גם 10 נקודות).
אם יש בצומת מצלמה, היא מצלמת רק שניה לאחר התחלפות הרמזור לאדום, כך שאין צילום בצהוב.
סע בזהירות.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
כניסה לצומת באור צהוב מהווה עבירה על החוק.
הענישה: 1,000 ש"ח קנס אך ללא נקודות (בניגוד לאור אדום המוסיף גם 10 נקודות).
אם יש בצומת מצלמה, היא מצלמת רק שניה לאחר התחלפות הרמזור לאדום, כך שאין צילום בצהוב.
סע בזהירות.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
ברמזור אין צהוב מהבהב
דוד, מתנדב בתנועה
26/09/10
ברמזור מלא יש ירוק מהבהב, צהוב יציב ואדום יציב
מטרת ההבהוב בירוק היא לתת לך התראה על גמר הירוק
בצהוב אסור כבר לעבור
באדום חוטפים יותר חזק, לפעמים לא דו"ח תנועה אלא מכה מרכב אחר. תמיד, אבל בכל מקרה, כלומר ב- 100% מהמקרים, שני הנהגים טוענים שנכנסו בירוק.
כאשר אין נפגעים, זו נשארת רמת הויכוח.
מטרת ההבהוב בירוק היא לתת לך התראה על גמר הירוק
בצהוב אסור כבר לעבור
באדום חוטפים יותר חזק, לפעמים לא דו"ח תנועה אלא מכה מרכב אחר. תמיד, אבל בכל מקרה, כלומר ב- 100% מהמקרים, שני הנהגים טוענים שנכנסו בירוק.
כאשר אין נפגעים, זו נשארת רמת הויכוח.
חניה לפני תמרור שאוסר חניה
ניר
25/09/10
שלום רבחניתי את הרכב לפני (2-3 מטר) תמרור שאוסר חניה וקיבלתי דוחאני יודע שאיסור החניה תקף רק אחרי התמרור גם מספרי התיאוריה וגם ממה שקורה בפועל בערים.האם זו עילה לביטול הדוח?תודה
כן ולא
דוד, מתנדב בתנועה
25/09/10
נכון, לפנח התמרור הוראותיו אינן חלות
לפני שאתה מתקומם, בדוק את הדו"ח ובדוק את המקום
אם אתה קרוב לפינת רחוב, ברז כיבוי, תחנת אוטובוס ועוד כהנה וכהנה, אל תצעק יותר מדי חזק.
כיום הפקחים מצלמים רכב שנרשם לו דו"ח חניה. דרוש לראות את הצילום ותפעל בהתאם.
לפני שאתה מתקומם, בדוק את הדו"ח ובדוק את המקום
אם אתה קרוב לפינת רחוב, ברז כיבוי, תחנת אוטובוס ועוד כהנה וכהנה, אל תצעק יותר מדי חזק.
כיום הפקחים מצלמים רכב שנרשם לו דו"ח חניה. דרוש לראות את הצילום ותפעל בהתאם.
כמה עצוב
אוסנת
24/09/10
כמה עצוב שהמדינה בה אני חיה ומשלמת מיסים מנסה להוציא ממני במרמה כספים בדרכים שונות ומשונות. התמזל מזלי ונולדתי פרד. עקשן, ולא וותרן. יש לי עקרונות ואינני מוכנה לוותר עליהן ויהי מה. כשאני צודקת? אני יוצאת לקרב. ואף צבא שבעולם לא יעצור אותי. כשנרשמו לי שני דוחות, שלא בצדק. ולמרות שהוזהרתי , אם עיי חברים , ואם עיי יעוץ של עו"ד, ואם עיי כבוד השופט שאמר, "הזהרי זה עלול לעלות לך הרבה יותר מהקנס" החלטתי שאני הולכת על זה, אני לא מוותרת גם אם אצטרך להמיר את הקנס בימי מאסר, אני לא מוכנה לשלם על עבירה שלא ביצעתי , בידי היו הוכחות לכך ו "בזבוז זמן " כפי שכולם טוענים, לא משחק אצלי תפקיד. כל עוד אני חיה יש לי הרבה זמן. לא אלעיט אתכם בכל הסיפור, רק אספר ששני הדוחות בוטלו לפני שהשופט שמע את טענותי ואת טענות התביעה. מה המסר? כשאתם בטוחים שאתם צודקים ! לא כשאתם חושבים שאתם צודקים! תלחמו! אל תרימו ידיים . והמלצה ממני, כמו שאתם מחזיקים רשיונות ות.ז. תוסיפו גם מצלמה ומכשיר הקלטה, אל תדברו אם אף אחד בלי להקליט את השיחה, כי מה שנאמר עכשיו ? בעוד דקה יירשם אחרת.
שיהיה לכם חג שמח.
שיהיה לכם חג שמח.
אסנת צודקת
Ishay52
25/09/10
אם אכן נרשם לכם דוח ואתם יודעים בודאות כי לא בצעתם את העבירה - צאו למלחמה. עובדה, אוסנת הצליחה לבטל את הדוחות עוד לפני המשפט.
מעניין מה היה שם ומה אסנת הקליטה. ללא מידע נוסף זה הסיפור לא מעניין.
אבל מרבית מאלה שטוענים כי המדינה רק חומדת את כספם, הם יודעים שבצעו את העבירה כל מה שנשאר להם זה הקטנת הנזק.
מעניין מה היה שם ומה אסנת הקליטה. ללא מידע נוסף זה הסיפור לא מעניין.
אבל מרבית מאלה שטוענים כי המדינה רק חומדת את כספם, הם יודעים שבצעו את העבירה כל מה שנשאר להם זה הקטנת הנזק.
אסנת שלום
גיא "אנשים באדום"
28/09/10
אני מעריך מאוד את הנחישות שלך והאמונה בצדקתך !
כל הכבוד על ההתמדה והעקשנות שלך !
אני חושב ש"מגיע לנו" שתספרי לנו (אפילו בקיצור) על "נסיבות המקרים" וכל מה שמסביב וזאת בכדי שנלמד ונפיק מסקנות.
בהזדמנות זו אני מזמין אותך וכל מי שחשוב לו, לכנס בנושא בטיחות בדרכים :
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
כל הכבוד על ההתמדה והעקשנות שלך !
אני חושב ש"מגיע לנו" שתספרי לנו (אפילו בקיצור) על "נסיבות המקרים" וכל מה שמסביב וזאת בכדי שנלמד ונפיק מסקנות.
בהזדמנות זו אני מזמין אותך וכל מי שחשוב לו, לכנס בנושא בטיחות בדרכים :
שנה טובה בה ננהג ללא עבירות תנועה !
כנס עמותת "אנשים באדום" ביום רביעי ה 13.10.10 בשעות 18:00-21:00
בפתח תקווה. לפרטים נוספים ולהרשמה
http://www.anashimbeadom.org/invitation.asp
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
נהיגה בלי מסמכים
נדב
23/09/10
אילו מסמכים עליי לשאת איתי על פי החוק בזמן הנהיגה?
האם מותר לנהוג ברכב בלי ביטוח?
האם מותר לנהוג ברכב בלי ביטוח?
תגיד, אתה רציני ?
דוד, מתנדב בתנועה
23/09/10
אחד: כל אזרח ישראלי מעל גיל 16 חייב לשאת איתו, בכל עת, תעודת זהות או תעודה מזהה רשמית אחרת כגון רשיון נהיגה
בזמן נהיגה, חייב לשאת איתו רשיון נהיגה בר תוקף המתאים לסוג הרכב, רשיון רכב בר תוקף של הרכב המדובר וביטוח חובה בר תוקף.
המילים חייב לשאת איתו מצביעות על הצורך לשאת אותם איתך ולהציג אותם במקרה של דרישה של שוטר או כל גורם רשמי אחר.
תשובה מספקת ?
אם אין איתך תעודות, רשאי שוטר לעכב אותך אל תחנת משטרה קרובה, בה תמתין עד לזהוייך הודאי.
ניתן לעשות זאת ע"י כך שמישהו יביא את רשיונך/ת.ז./דרכון שלך או ע"י שיזהה את עצמו ויאשר בחתימת ידו כי הוא מזהה אותך ויודע מי אתה. תהליך כזה יכול לקחת שעות, אבל למשטרה יש סבלנות/זמן וסמכות לעכב אותך עד לזהוייך הודאי.
יותר פשוט וקל לשאת ניירות בכל עת.
בזמן נהיגה, חייב לשאת איתו רשיון נהיגה בר תוקף המתאים לסוג הרכב, רשיון רכב בר תוקף של הרכב המדובר וביטוח חובה בר תוקף.
המילים חייב לשאת איתו מצביעות על הצורך לשאת אותם איתך ולהציג אותם במקרה של דרישה של שוטר או כל גורם רשמי אחר.
תשובה מספקת ?
אם אין איתך תעודות, רשאי שוטר לעכב אותך אל תחנת משטרה קרובה, בה תמתין עד לזהוייך הודאי.
ניתן לעשות זאת ע"י כך שמישהו יביא את רשיונך/ת.ז./דרכון שלך או ע"י שיזהה את עצמו ויאשר בחתימת ידו כי הוא מזהה אותך ויודע מי אתה. תהליך כזה יכול לקחת שעות, אבל למשטרה יש סבלנות/זמן וסמכות לעכב אותך עד לזהוייך הודאי.
יותר פשוט וקל לשאת ניירות בכל עת.
קטנוע ה"מורד מהכביש" מותר בשבילי עפר?
שי אוחיון
22/09/10
לחבר שלי יש קטנוע שברשיון שלו רשום שהוא מורד מהכביש ("מורד, למכירה בחלקים".. משהו כזה...) רציתי לדעת האם מותר לנסוע בקטנוע המדובר בשבילי עפר לא סלולים, או שמא גם הם נחשבים ככבישים, ואסור לרכב שם על הקטנוע... תודה מראש, שי.
גם דרך עפר היא דרך
דוד, מתנדב בתנועה
22/09/10
הכל בסדר כל עוד הכל בסדר
הצרות מתחילות אם וכאשר אתה נתפס, או אם חלילה קורה משהו כגון תאונה, אפילו קלה.
מספיק שמישהו יתלונן שנסעת בשבילי חוף הים בניגוד לתקנות ואתה "אוכל אותה".
הצרות מתחילות אם וכאשר אתה נתפס, או אם חלילה קורה משהו כגון תאונה, אפילו קלה.
מספיק שמישהו יתלונן שנסעת בשבילי חוף הים בניגוד לתקנות ואתה "אוכל אותה".
שלבי הדיון במשפט תעבורה
איתן
22/09/10
היום אחה"צ היה אמור להתקיים דיון בביהמ"ש של חדרה בשלב ההוכחות של אישום נהיגה בשכרות.
לתדהמתי וגם לתדהמת השופטת (נילי פלד), היה רשום שהתיק נמצא בשלב ההקראה. (אותו עשיתי לפני כשנה וכפרתי באשמה.) נקבע דיון הוכחות חדש לפברואר 2011.
שאלותי הן אלו:
האם אני יכול לפעול באיזושהי דרך כי גררו אותי וטרטרו אותי סתם?
הפסדתי יום עבודה והפסדתי הרבה כסף על נסיעות.
האם אחרי שלב ההוכחות נותנים את פסק הדין באופן מיידי? או שקובעים מועד חדש למתן העונש,במידה ויש?
*למידע נוסף: משפט תעבורה
לתדהמתי וגם לתדהמת השופטת (נילי פלד), היה רשום שהתיק נמצא בשלב ההקראה. (אותו עשיתי לפני כשנה וכפרתי באשמה.) נקבע דיון הוכחות חדש לפברואר 2011.
שאלותי הן אלו:
האם אני יכול לפעול באיזושהי דרך כי גררו אותי וטרטרו אותי סתם?
הפסדתי יום עבודה והפסדתי הרבה כסף על נסיעות.
האם אחרי שלב ההוכחות נותנים את פסק הדין באופן מיידי? או שקובעים מועד חדש למתן העונש,במידה ויש?
*למידע נוסף: משפט תעבורה
לאיתן
ג'ימי מינאוי
22/09/10
ראשית כל לא תוכל לבקש הוצאות על טעות של המזכירות שלא עידכנה את התיק לדיון הוכחות. בית משפט יכול לתת פסק-דין אחרי סיום ההוכחות ויכול לדחות את התיק לשמיעת הכרעת דין או להגיד שאני מזכה או מרשיע אבל הנימוקים אתן במועד אחר. בתיקי שכרות עם כל הכבוד לא מנהלים הוכחות ללא ליווי עו"ד שעוסק בתחום ובדגש על זה שעוסק בתחום לרבות הכרתו הדראגר ואופן הפעלת הישנוף לרבות מהשלב של עצירת החשוד ועד לבדיקה. בהצלחה
תאונה במעבר חצייה
נדב
21/09/10
שלום לכם
אני לקראת משפט - אני לצערי פגעתי בהולך רגל במעבר חצייה
לשמחתי מדובר במקרה שבו האדם לא נפגע פיזית אלא מעד ונשרט
אני נפסלתי ל60 יום.
לאחר שיחה עם התובע הוא מציע לי 5 חודשי פסילה +קנס וניכוי של ה60
יום כלומר שלילה נוספת של 90 יום.
האם זה מקובל ?
אני לקראת משפט - אני לצערי פגעתי בהולך רגל במעבר חצייה
לשמחתי מדובר במקרה שבו האדם לא נפגע פיזית אלא מעד ונשרט
אני נפסלתי ל60 יום.
לאחר שיחה עם התובע הוא מציע לי 5 חודשי פסילה +קנס וניכוי של ה60
יום כלומר שלילה נוספת של 90 יום.
האם זה מקובל ?
מקובל על פי חומר הראיות
ג'ימי מינאוי, עו"ד
21/09/10
יש תחילה לעיין בחומר הראיות ולבדוק האם אכן אתה אשם בתאונה. ככלל יש לנקוט במשנה זהירות בנסיעה בקרבת מעבר חצייה. אך יחד עם זאת, לפעמים הולך רגל מתפרץ בפתאומיות ללא שניכר על-פניו כי מטרתו חציית הכביש. יש אפשרות להיעזר במומחה מטעמך- אך לזה יש תג מחיר- והרבה מוותרים על החוויה הזאת. אם יוכח שאתה אשם בתאונה העונש נגזר הן מחומרת העבירה והן מאופי וכמות ההרשעות שצברת בהיסטוריה התעבורתית שלך. מה עוד, שהכול אף תלוי בשופט יש מקל ויש מחמיר ויש כזה שאפילו לא ייכבד את ההסדר וצפוי להטיל עונש אף יותר חמור. תמיד טוב להתייעץ עם עורכי דין שעוסקים בתחום ומכירים את המערכת ולא רק את התיק וחומרתו. בהצלחה.
נהיגה בשכרות טעות בניהול ורישום האירוע.דו"ח פסול?
י.כהן
20/09/10
נעצרתי במחסום משטרתי בו בוצעה בדיקת אלכוהול,עברתי את כל נוהל הבדיקה בסופו נמצאתי שיכור(לטענת המשטרה). למחרת בזמן שעברתי על המסמכים בטופס "דין וחשבון על בדיקת שכרות באמצעות ינשוף" מצאתי כי שני סעיפים 3, ו סעיף-6 לא בוצעו/נרשמו כראוי.
סעיף-6 "נעשה שימוש בפיה חדשה עבור כל נשיפה שבוצעה"
לא סומן ב-V . אי החלפת הפיה עשויה לשנות את תוצאות הבדיקה!!
רישום לא נכון של הטופס מעיד על שוטרים לא מיומנים ומטיל צל על מהימנותם?!!
האם יש בכל זאת עילה לפסילת הדו"ח לפני משפט?
סעיף-6 "נעשה שימוש בפיה חדשה עבור כל נשיפה שבוצעה"
לא סומן ב-V . אי החלפת הפיה עשויה לשנות את תוצאות הבדיקה!!
רישום לא נכון של הטופס מעיד על שוטרים לא מיומנים ומטיל צל על מהימנותם?!!
האם יש בכל זאת עילה לפסילת הדו"ח לפני משפט?
טעות של שוטר
עו"ד אנושי אלי
20/09/10
מר כהן...
מצאת בעיה חמורה בטופס.
אך לא בכל מצב זה יכול לסייע לך לזיכוי מוחלט - למשל כבר שמעתי שופטת בתל אביב שטוענת שזה רלונטי רק בכמויות נמוכות.
אולם, לדעתי זה פתח שאם ינוצל כהלכה ע"י מי שמבין בעניין, יכול בהחלט לקדם זיכוי בתיק - אבל ללא פרטים נוספים קשה להיות בטוח בכך.
פנה ליעוץ בטרם משפט.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
מצאת בעיה חמורה בטופס.
אך לא בכל מצב זה יכול לסייע לך לזיכוי מוחלט - למשל כבר שמעתי שופטת בתל אביב שטוענת שזה רלונטי רק בכמויות נמוכות.
אולם, לדעתי זה פתח שאם ינוצל כהלכה ע"י מי שמבין בעניין, יכול בהחלט לקדם זיכוי בתיק - אבל ללא פרטים נוספים קשה להיות בטוח בכך.
פנה ליעוץ בטרם משפט.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
המגילה 93
חנה
20/09/10
שלום,
אני מתמחה כעת.
אבי הינו נהג מונית אשר, במהלך נסיעה עלה נוסע אשר בסוף התברר כי הנוסע הינו פקח סמוי. אבי לא הפעיל מונה ולא שאל בתחילת הנסיעה את הנוסע שהתברר כי פקח , האם ברצונו שאבי יפעיל מונה.
הנסיעה הנה נסיעה עירונית, וחשבו לי לציין שללקוח אין זה משתלם שנהג מונית יפעיל מונה בעיר כי זה עולה לו יותר, ובשל הסיבה הזו אבי לא מפעיל מונית בנסיעות בתוך ראשל"צ לטובת הלקוח! כאמור, ולארח שקראתי את החוק החריג לאי הפעלת מונה הוא מחיר מוסכם בין כל נהגי המוניות בארץ, אבי לא הפריז במחיר ולקח בדיוק את המחיר המוססכם (מדובר בחוברת שנמצאת בכל המוניות ומשתמשים בה כאשר הלקוח אינו מעוניין במונה אלא בתעריף קבוע לאותה הנסיעה). בשל היותו פקח, אבי הוזמן לחקירה וניראה ע"פ דוח שהוציאה החוקרת כי אבי בקושי מפעיל מונה בנסיעות בעיר. אבי כעת נאשם ויש דיון בפני שופט תעבורתי בדצמבר. אשמח לקבל ייעוץ בהקשר לנושא זה ומהו הקנס שיכול אבי לקבל. תודה
אני מתמחה כעת.
אבי הינו נהג מונית אשר, במהלך נסיעה עלה נוסע אשר בסוף התברר כי הנוסע הינו פקח סמוי. אבי לא הפעיל מונה ולא שאל בתחילת הנסיעה את הנוסע שהתברר כי פקח , האם ברצונו שאבי יפעיל מונה.
הנסיעה הנה נסיעה עירונית, וחשבו לי לציין שללקוח אין זה משתלם שנהג מונית יפעיל מונה בעיר כי זה עולה לו יותר, ובשל הסיבה הזו אבי לא מפעיל מונית בנסיעות בתוך ראשל"צ לטובת הלקוח! כאמור, ולארח שקראתי את החוק החריג לאי הפעלת מונה הוא מחיר מוסכם בין כל נהגי המוניות בארץ, אבי לא הפריז במחיר ולקח בדיוק את המחיר המוססכם (מדובר בחוברת שנמצאת בכל המוניות ומשתמשים בה כאשר הלקוח אינו מעוניין במונה אלא בתעריף קבוע לאותה הנסיעה). בשל היותו פקח, אבי הוזמן לחקירה וניראה ע"פ דוח שהוציאה החוקרת כי אבי בקושי מפעיל מונה בנסיעות בעיר. אבי כעת נאשם ויש דיון בפני שופט תעבורתי בדצמבר. אשמח לקבל ייעוץ בהקשר לנושא זה ומהו הקנס שיכול אבי לקבל. תודה
הסעה ללא חשבונית
עו"ד אנושי אלי
20/09/10
חנה,
מדובר בעבירה חמורה ביותר ובצידה לכל הפחות קנס מאוד גבוה.
כמו כן, יתכן (אך לא בטוח) שמשפט התעבורה יפתח את הדלת לאשמה נוספת כגון העלמת מס, נושא שאינו בתחום התעבורה (אם אין חשבונית - אולי אין דיווח נכון לרשויות המס).
אגב הטיעונים מה עדיף לנוסע - ממש לא מענינים את השופט, כי חוק זה חוק. - עדיף ורצוי לפנות לעו"ד לטפל בתיק.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה
מדובר בעבירה חמורה ביותר ובצידה לכל הפחות קנס מאוד גבוה.
כמו כן, יתכן (אך לא בטוח) שמשפט התעבורה יפתח את הדלת לאשמה נוספת כגון העלמת מס, נושא שאינו בתחום התעבורה (אם אין חשבונית - אולי אין דיווח נכון לרשויות המס).
אגב הטיעונים מה עדיף לנוסע - ממש לא מענינים את השופט, כי חוק זה חוק. - עדיף ורצוי לפנות לעו"ד לטפל בתיק.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה
שלום ,את המדרכות שליד הבית שלנו
omri
20/09/10
צבעו באדום-לבן והשאירו אי של 5 מ' צבוע בלבן בלבד,
האם מותר לחנות שם. תודה
האם מותר לחנות שם. תודה
סימון לבן במרכז אדום לבן...
עו"ד אנושי אלי
20/09/10
עומרי,
השאלה מעניינת, האם יש כוונה לאפשר שם חניה פרטית או חניית נכה.
האם יש תמרור בקרבת מקום שאוסר חניה באופן כללי מלבד האדום לבן.
באופו עקרוני הסימון אכן מוזר ביותר ומעורר סימני שאלה, אבל הייתי ממליץ לבדוק במחלקת החניה בעיריה לפני שחונים שם, שיחת טלפון עולה פחות מדו"ח חניה.
בהצלחה ואשמח על עדכון לאחר הברור.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
השאלה מעניינת, האם יש כוונה לאפשר שם חניה פרטית או חניית נכה.
האם יש תמרור בקרבת מקום שאוסר חניה באופן כללי מלבד האדום לבן.
באופו עקרוני הסימון אכן מוזר ביותר ומעורר סימני שאלה, אבל הייתי ממליץ לבדוק במחלקת החניה בעיריה לפני שחונים שם, שיחת טלפון עולה פחות מדו"ח חניה.
בהצלחה ואשמח על עדכון לאחר הברור.
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
