פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

שליחה חוזרת של דוח חנייה

איתי 16/03/11
האם ישנה חובה לשלוח תזכורת לתשלום דוח??
פתאום קיבלתי דוח מ- 2009 שמעולם לא ידעתי על קיומו מעיריית גבעתיים. הם עובדים עם חברת שוהר שגובה עבורם ועל דוח של 100 ש"ח הם רוצים כעבור שנתיים 288 ש"ח!! מה זה השוק האפור פה??
ליעוצכם אודה.

דו"ח חניה

עו"ד ג'ימי מינאוי 16/03/11
צר לי אבל הבעיה שלך אינה היחידה שנתקל בה מדיי פעם.

הכנת מסמך משפטי בדמות דרישה לתשלום קנס צריכה להיעשות אך ורק על ידי עו"ד או משרד עו"ד. אינני יודע אם חברת שוהר הינה חברת עורכי דין.
לגופו של עניין, אתה רשאי לבקש מהעירייה באמצעות "שוהר" בקשה להמצאת אישורים לגבי משלוח הודעה על ביצוע העבירה ודרישה לתשלום.
לפי פס"ד של ביהמ"ש העליון יש התיישנות אם עברה תקופה של 3 שנים ושלושה חודשים מיום ביצוע העבירה לכאורה.
לא להתייאש, תשלח מכתבים עד שתקבל את מבוקשך על פי דין.

דוחות חנייה

וי 16/03/11
שלום!!לבעעלי יש דוחות חנייה לשנים 2003-2006 שלא גבו, אתמול הגיע רשימה לחמתי, איך אני מבטלת את הדוחות לתמיד?

דו"ח חניה

עו"ד ג'ימי מינאוי 16/03/11
לפנות לעירייה בבקשה להמצאת אישור המלמד על הודעה לגבי ביצוע העבירה.
אם עברה תקופה של 3 שנים ושלושה חודשים מיום ביצוע העבירה הרי חלה התיישנות בהנחה ובתקופה זו לא נשלחה התראה כלשהי.

חנייה בשבת

רובי 15/03/11
רציתי לבקש את עזרתכם ולהבין האם קיים חוק המתיר חנייה ללא תשלום בשבת במקומות מותרים (כחול לבן) ?

השאלה היא בעקבות העובדה שהייתי בסופ"ש של רפא"ל באילת ובתום לב חניתי ללא תו במקום מותר באיזור מסחרי שסגור בשבת והוא בסביבת המלון.
ביום שבת בבוקר הוצמד לי דו"ח חנייה של העירייה על שחניתי בניגוד לתמרור המורה על חנייה בתשלום בכל ימות השבוע .

אשמח לתשובתך בהקדם מאחר והמועד האחרון לתשלום הקנס הוא בתחילת החודש הקרוב .

חוק עזר עירוני - העמדת רכב והחנייתו

יעקבי 16/03/11
שלום רובי,
לכל רשות מקומית יש חוק עזר שנושאו העמדת רכב וחנייתו.
חוקי העזר די דומים בנוסח הכללי אצל כל העיריות בארץ.
להלן ציטוט מחוק העזר של תל-אביב:
2. סמכות המועצה להסדיר חניית רכב

המועצה רשאית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה, לאסור, להגביל ולהסדיר העמדת רכב או סוג מסוים של רכב בתחום העירייה כולה או באזור חנייה, וכן לקבוע אזור חנייה או חלק ממנו כמקום חנייה שבו מותרת החניה לרכב מסוים או לסוג מסויים של רכב בלבד, לקבוע את הימים והשעות והתקופות שבהם מותרת החנייה ואת מספר כלי הרכב שמותר להחנות בעת ובעונה אחת באותו מקום.

3. מקום

(א) ראש העירייה רשאי לקבוע אזור חניה או חלק ממנו כמקום חניה מוסדר.

(ב) (1) (א) נקבע מקום חניה מוסדר, יסומן המקום בתמרור;
לא יעמיד ולא יחנה אדם רכב במקום חניה מוסדר כאמור במועדים שצויינו בתמרור, אלא אם שילם אגרת הסדר חניה על ידי מילוי אחר הוראות סעיף קטן (ג) וימלא אחר שאר הוראותיו;

(ב) לא צוינו בתמרור מועדים כאמור בפסקת משנה (א), תחול חובת תשלום אגרת הסדר חניה, כלהלן:

(1) בימי חול – בין השעות 9.00 עד 19.00;
(2) בערבי שבתות ובערבי מועדי ישראל – בין השעות 9.00 עד 13.00;
(3) לענין פסקת משנה זו –
"ימי חול" – לרבות ימי חול המועד ולמעט שבתות, מועדי ישראל, ערבי שבתות וערבי מועדי ישראל;
"שבת ומועדי ישראל" – כמשמעם בסעיף 18א (א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט תשי"ח-1948;

חנייה בשבת

רובי 15/03/11
רציתי לבקש את עזרתכם ולהבין האם קיים חוק המתיר חנייה ללא תשלום בשבת במקומות מותרים (כחול לבן) ?

השאלה היא בעקבות העובדה שהייתי בסופ"ש של רפא"ל באילת ובתום לב חניתי ללא תו במקום מותר באיזור מסחרי שסגור בשבת והוא בסביבת המלון.
ביום שבת בבוקר הוצמד לי דו"ח חנייה של העירייה על שחניתי בניגוד לתמרור המורה על חנייה בתשלום בכל ימות השבוע .

אשמח לתשובתך בהקדם מאחר והמועד האחרון לתשלום הקנס הוא בתחילת החודש הקרוב .

לא ,אין חוק כזה ,לעומת זאת

מיקו 15/03/11
יש חוק ,שאם יש תמרור מסויים צריך לציית לו,,,,

צריך להיות תמרור בהתאם

רונן 16/03/11
במקרה ומותר לחנות בשבתות חגים או בלילה זה צריך להיות מצויין על התמרור
עורך דין תעבורה

רישום שגוי של דגם הרכב בדו"ח חניה

אלי 15/03/11
חניתי על מדרכה ופקח עיריה הצמיד דו"ח על השמשה. בדו"ח נרשם רכב מסוג הונדה במקום יונדאי.
האם הדו"ח הופך להיות לא חוקי?
אם יש להם צילומים האם חוקי להוציא דו"ח חדש אם אבקש ביטול הדו"ח בטענה שקיים רישום לא נכון?
תודה רבה
אלי

אין כל עילה לביטול הדוח

גיא "אנשים באדום" 15/03/11
אלי באמת........ הרי שאר הפרטים נכונים אי לכך אין כל סיבה לביטול.
אני מציע לך: חנה כחוק! נהג באחריות! - המשפחה מחכה לך בבית!

עבירת תנועה >>> תאונה = אסון

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.

גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

מייל : guyhalevy@gmail.com

ביטול דו"ח

עו"ד ג'ימי מינאוי 15/03/11
אני לא יודע כמה הרישום של סוג הרכב הוא מהותי בנסיבות המתוארות בשאלתך.
לו מספר הרכב היה שגוי הייתי אז אומר שמדובר בטעות מהותית.
בלי שום קשר, אתה רשאי לפנות לעירייה מח' אכיפה וחנייה בבקשה להמצאת פרטי העבירה לרבות צילומים.
בהצלחה.

כיצד ואיך מגישים תצהיר לבי"ש תעבורה?

רון 15/03/11
שלום רב לעוזרים ,
הגשתי בקשה לביטול גזן דין ישן שלא נכחתי בו כי נשפטתי בהעדר נאשם
על ברירת קנס .זאת אומרת שהגשתי בקשה להשפט ולא נמסר לי כדין האישור
להופעה בבית משפט (לא הגיע לי המכתב לתאריך דיון)
אחרי תקופה ארוכה הייתי בבית משפט ואמרו לי להגיש בקשה לביטול
והתשובה היתה שעליי לנמק בתצהיר את הארוע והכיצד נמנע ממני להגיע לדיון בעבר. איפה אני ממלא תצהיר בבית משפט? אין לי כסף ללכת לעו"ד כרגע. כי מדובר בדו"ח ישן שיש לי הוחכות חותכות שהוא לא תקין.
השופט כתב שהוא ידון בבקשה שוב לאחר מילוי התצהיר.
תודה רבה על זמנכם.

בקשה לביטול גזר דין

עו"ד ג'ימי מינאוי 15/03/11
בנסיבות המתוארות בשאלתך והדרך היחידה לערוך תצהיר היא רק באמצעות עו"ד.
עלייך לפרט בתצהיר את הנסיבות, ודבר זה ניתן אך ורק באמצעות עו"ד.
לגבי שכ"ט, תשאל כמה עורכי דין ואולי ניתן יהיה להכין אותו ללא עלות ממשית.
בהצלחה.

חוקיות הקנס ????

שי 14/03/11
אני רוכב על קטנוע וקיבלתי קנס על חציית קו הפרדה ע"ש 500 שח.
ברצוני לברר את חוקיות הקנס מהסיבות הבאות :
1) בגוף הקנס מסומן כי מקום העבירה הוא ברחוב ותיאור המקום הוא כביש 20 לצפון
2)בסעיף : דבר הנהג , רציתי להוסיף מלל והשוטר סירב (מוקלט) לפני שמסר לי את הקנס כמובן

תיאור מקום צריך לשקף את העברה.

יעקבי 14/03/11
שלום שי,
בגוף הדו"ח מציינים את מיקום העברה בשני אופנים:
א. ברובריקות המרובעות בהן מסמנים את הקטגוריה המתאימה (רחוב, צומת, כביש וכו'). זה לצורך סטטיסטי.
ב. בשורת המיקום רושמים את מקום העברה וזה הנתון הקובע.
לעיתים נופלת טעות ואם אינה משמעותית (למשל במקרה שלך, ציון מקום שבו אין כלל קו הפרדה לבן רצוף) אינה פוסלת את הדו"ח.
אשר להוספת מלל: השוטר נוהג לרשום את תגובתו הראשונה של הנהג. פעמים רבות תגובה נוספת היא גירסה כבושה או שאינה רלוונטית לדו"ח.
יש שוטרים שאפילו מניחים לנהג לרשום בכתב ידו את תגובתו.

עקיפת קו הפרדה

עו"ד ג'ימי מינאוי 14/03/11
אתה סבור שהמלל החסר מצדיק את ביטול הדו"ח?
אם יש לך טענה טובה ומתקבלת על הדעת בקשר לדו"ח תוכל לבחור אחד מן השניים:
1. להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך 30 יום מיום קבלתו.
2. להגיש בקשה להישפט תוך 90 יום.
לא כל פגם מצדיק ביטול הדו"ח.
השאלה העיקרית היא האם עברת את העבירה כמתואר בדו"ח.

הקנס לא חוקי ואתה עבריין! O.K ?

פצוע תאונה 15/03/11
אתה צודק בהחלט נפלת על שוטר שהתלבלב וקטב רכוב ולא קביש.
אין ספק שזו סיבה ללכת למשפט ולהילחם על הצדק.
כמו כן אם השוטר החוצפן גם לא כתב את דבריך (מה כבר היה לך להגיד? הרי עבירה ....... את התנועה ....... אתה רוצה למות? לך לים שם לפחות תיפגע רק במשפחתך) אני חושב שהשופט ישפוט את השוטר, יזכה אותך ויתן לך גם פיצוי על עוגמת הנפש.
בסיום המשפט ספר לנו בבקשה חוויות והאם היה כדאי כל הסיפור.
לסיכום דבריי - זכור את המשוואה הבאה:
עבירת תנועה >>> תאונה = אסון = משפחה הרוסה

שכ"ט בתאונת דרכים

אבינועם 14/03/11
שלום,עורך דין שאני מבקש לשכור בעקבות תאונת דרכים, מבקש שאחתום על הסכם שכ"ט ובוהתחייבות לשלם  450 ש"ח + מע"מ בגין "הוצאות משרד"  מעבר לאחוזים הקבועים בחוק. זה שכיח ו/או מותר? או שלא? תודה רבה 

שכ"ט

עו"ד ג'ימי מינאוי 14/03/11
אקדים ואציין כי זהו לא הפורום הנכון, אבל לגופו של עניין הסכם נעשה בין שני צדדים או יותר והוא מותנה בהסכמת כל הנוגעים בדבר.
כל עורך דין רשאי לדרוש כראות עיניו.
בתיקים שעניינם נזקי גוף לפי הפלת"ד יש הוראת חוק בקשר לשכ"ט.

פגע וברח ללא נזק

דנה אלון 14/03/11
מה הדין כאשר רכב פגע וברח כאשר בדיעבד התברר שאין פגיעה ברכוש ובגוף? - יש לי הפרטים. הייתי עם הנכד. סימנתי לנהגת לעצור בצד כדי שלא לעכב התנועה ולא להשאיר הנכד לבד ברכב והיא האיצה וברחה.

אם אין פגיעה בנפש ,ובגוף.

מיקו 14/03/11
תמיד הנהג הבורח (? ) לא יבין או "יבין" מה רוצים ממנו.אם אין נזק על מה בדיוק הטענה . שהוא בן אדם לא נחמד ?

עזיבת מקום תאונה

עו"ד ג'ימי מינאוי 14/03/11
אפילו ישנה הרגשה כי לא נגרם נזק פח או גוף, יש חובה למסור פרטים.
מדובר בעבירה חמורה מאוד של:עזיבת מקום תאונה, אי מסירת פרטים, אי דיווח למשטרה.

מסמכי הביטוח והרישיון של הרכב-חייב את המקור?

מתן 13/03/11
מסמכי הביטוח והרישיון של הרכב - האם חייבים לשמור ברכב את המקור, או שמספיק צילום ברור?
בתודה רבה מראש,
מתן. 054-7758476.

חובה מסמכים מקוריים למעט...

יעקבי 13/03/11
רכבי חברה רשאים להחזיק צילומי מסמכים אם חתומים ע"י קצין בטיחות.

תשלום חניה במקום עם שפת מדרכה אפורה

אאא 13/03/11
שלום , אני חונה כבר למעלה משנה במתחם הבורסה ברחוב תובל ואהליאב באזור יש שלטי אזור חניה בתשלום אך חלק מהחניות עם שפת מדרכה כחול לבן וחלק עם שפת מדרכה אפורה , לאחר תקופה ארוכה של חניה באפור במשך יום שלם קיבלתי בפעם הראשונה דוח על אי תשלום לפי תקנה 101 11א האם יש אפשרות לתת דוח חניה על העמדת רכב בשפת מדרכה אפורה ?

מסתבר שכן

דוד, מתנדב בתנועה 14/03/11
תסתכל פעם על כל הרחובות הצדדיים בר-גן ותראה שגם שם יש חובת תשלום אבל הכל אפוראני מציע לך להצטרף לשיטת התשלום בטלפון, זה מאד נוח ואתה משלם רק את זמן החניה המדויק שהשתמשת בפועל

קנס חניה

נטלי 13/03/11
יש חוק חדש שאם משלמים קנס חניה תוך שבועיים אז משלמים חצי מהסכום?

עדיין לא

עמית 14/03/11

איך סוגרים מהר תיק עם העלבת שוטר

דפי אסייג 13/03/11
שלום רב, לפני כחצי שנה נתפסתי על ידי שוטר שרצה לתת לי דוח בעבור מעבר כביש באור אדום (כהולכת רגל). בשל הסיטואציה הספציפית באותו יום (לא אלאה) הגבתי בתוקפנות, והמעשה הסתיים בדוח על חצייה מסוכנת לצד תלונה על העלבת שוטר. בחודשים שעברו מאז האירוע התקיים דיון נוכחות ואנו צריכים להציג ראיות בבית המשפט בקיץ. הזמן שעבר שיכח את כעסי, וכל שאני רוצה הוא לסגור את התיק ולשים את המקרה מאחורי. דיברתי עם שוטר בתחנה שייעץ לי להעביר בקשה בכתב לסגירת התיקהתפשרות, אבל אני לא בטוחה אם זה יהיה לטובתי לעשות כך - שכן אם לא נתפשר הבקשה יכולה לשמש כנגדי. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין: א. האם העברה של בקשה כמוה כהודאה באשמהב. האם אתם מכירים עו"ד שיכול לייעץ לי בעניין (בדמי טרחה הגיוניים)ג. האם ניתן לסגור תיק הקשור להעלבת שוטר ללא רישום פלילי.תודה על העזרהמקווה לשמוע את תגובתכם המהירהדפי

פורום פלילי

עו"ד ג'ימי מינאוי 13/03/11
תשאל את השאלה בפורום פלילי.
מדובר בעבירה פלילית ולא בתחום התעבורה.

דיני תעבורה

בנצי 12/03/11
מעוניין לקנות  הספר " דיני תעבורה " שערך דוד יכין אשמח תשאירו לי טל'

איתמר לוי

דוד, מתנדב בתנועה 13/03/11
ספר שלא נמצא בחנויות תוכל לאתר אצל איתמר לוי, שעיסוקו בחיים הוא מציאת ספרים עבור אנשיםבהצלחה

שוטר בלי כובע

אביעד 11/03/11
שוטר עצר אותי ונתן לי דוח הוא היה בלי כובע האם הדוח נחשב

מותר לשוטר בלי כובע לרשום דוחות

עו"ד חקלאי נועה 11/03/11
מותר לו אפילו להיות בלבוש לגמרי אזרחי. זה לא פוגם בדוח

מעניין עד כמה נתקבעה מחשבה זו בלב חלק מהציבור.

יעקבי 11/03/11
ועל כך אמרו חז"ל:
לא כל כובע קובע ולא כל מעיל מועיל.

אחריות בנהיגה מונעת דוח מיותר

גיא "אנשים באדום" 11/03/11
חשבת על העבירה שביצעת, על הצפצוף על החוק, על הסיכון שגרמת, או רק על הכובע של השוטר......... על מה נרשם לך דוח? איזה עבירה ביצעת?
אנא נהג באחריות! חשוב על המשפחה שמחכה לך בבית!

נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.

גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

מייל : guyhalevy@gmail.com

למה ביצעת עבירת תנועה? חשבת על כך?

פצוע תאונה 12/03/11
לא מעניין אותך שסיכנת אחרים? אהה ........
למה היית צריך להגיע למצב כזה ששוטר עוצר אותך?
למה לקחת סיכון והיית עלול לפגוע בעצמך ובאחרים?
עדיין לא הבנת שעבירות תנועה גורמות לתאונות = אסון לכל החיים!!!!
אני מקווה שתתחיל לנהוג באחריות כדי שכולנו נגיע בשלום הביתה!!

האם תמרור לחניית נכים מבטל תמרור קודם?

תומר 11/03/11
החנתי את רכבי במקום שמסומן לחניית נכים בשכות מסויימות (כמובן שהחנתי מחוץ לטווח השעות המצויין בתמרור) וקיבלתי קנס משום שהתמרור שלפני התמרור של חניית הנכים (כלומר התמרור שמוצב בתחילת הרחוב) ציין שעות חנייה מותרות (אני חרגתי משעות אלו). ממה שאני יודע תמרור לחניית נכים הוא תמרור ככל התמרורים ועל כן מבטל תמרור קודם. לא היה צריך להיות כתוב במפורש בתמרור הנכים שהחנייה אסורה מחוץ לשעות חניית הנכים?

חניה אסורה

עו"ד ג'ימי מינאוי 11/03/11
תמרור אחד לא מבטל תמרור אחר- ודבר זה לא כתוב בשום מקום לא בחוק ולא בפסיקה.
תמרור המורה על איסור חנייה שכן המקום מיועד לנכים- אזי משתמע כי המקום מיועד אך ורק לנכים!!!
התמרור בתחילת הרחוב, רלוונטי למקומות שאינן קשורים בדרך כזו או אחרת לחניית נכים.
מעבר לפן המשפטי מדובר בעבירה שיש בה אף פן מוסרי.
אסור לחנות במקום המיועד לנכים, שכן נכה יכול וידרש אף לחנות ב-2 בלילה, ואם ימצא שהמקום תפוס???

נהגים שמעכבים את התנועה וגורמים לתאונות

אמיר כהן 11/03/11
שלום רב.
ברצוני לדעת האם כאשר אני בנתיב האמצעי {בזמן עקיפה}מותר לי להבהב באורות{מכיוון שהרכב שלפני נוסע באותה המהירות כמו בנתיב הימני ומעכב את התנועה} לרכב שלפני?

והאם יש משהו שאזרח יכול לעשות נגד נהגים כאלה,אם אני מצלם אותם מתנ"א יתנו להם דו"ח או שסתם ינפנפו אותי בזלזול?

האם מותר לי להתקין וילון במשאית בחלון שצמוד לנהג או שזו עבירה לנהוג כך?

בכבוד רב אמיר כהן

מותר לך בשטח לא עירוני לצפור קלות

מיקו 11/03/11
כדי לעורר תשומת לב של הנהג שאולי "נרדם " אבל רק בשטח לא עירוני ורק כדי לעורר את תשומת לבו , ולא כדי "להוציא קיטור "אגב לפי הניסוח שלך "הרכב שלפני נוסע באותה המהירות כמו בנתיב הימני " אולי בנתיב הימני והוא נוסעים במהירות המקסמלית ,ואתה רוצא לעבור את המהירות "?
יש מה לעשות נגד נהגים כאלה,אבל תגיד משעמם לך ? להגיש תלונה,למסור עדות,להגיע לבית משפט אם תצטרך .
אסור לך להתקין וילון בחלונות צד, אבל מותר לך להתקין וילון בחלקו העליון של חלון הצד ,כדי למנוע את השמש ישירות על הפנים,אבל שהוילון יהיה מותקן בגובה כזה שלא יסתיר לך את הדרך .

בדיחה

המיואש 10/03/11
הגשתי בקשה להישפט לפי סעיף 230 וצירפתי את כל ההתכתבות אם המשטרה ואם המרכז לגביית קנסות וכן אם משרד התחבורה לאורך כל השנים, כמובן שהדגשתי שבזמנו ביקשתי להישפט בתוך 90 יום.
לא מובן לי אבל השופט דחה את הבקשה בנימוק שהוגשה באיחור של 3 שנים מכיוון שידעתי על הדוח וניהלתי התכתביות חוזרות ונישנות ולא הגשתי את הבקשה לביהמ"ש עוד אז.
1.האם יכול להיות שהשופט לא ראה שלא שלחו לי בקשה להישפט ??
2.האם ניתן לערער או לחדד את זה שלא שלחו לי בקשה להישפט??
בדוח מאחורה רשות בפרוש הוחלט לסרב לבקשת ביטול הדוח יישלח אליך ספח בקשה להישפט והינך רשאי תוך 30 יום מקבלתו לבקש להישפט ע"ג הספח,למיותר לציין שספח זה לא הגיע ולא נשלח אלי אף פעם???
מה עליי לעשות??????????????

בקשה להארכת מועד להישפט

עו"ד ג'ימי מינאוי 10/03/11
יש באפשרותך להגיש ערעור על ההחלטה לביהמ"ש המחוזי

התחמקות מרכב המבצע פניית פרסה

מייק 10/03/11
נסעתי על רחוב לוינסקי בת"א לכיוון מזרח, כאשר לפתע הבחנתי ברכב המבצע פניית פרסה מהכיוון הנגדי באמצע הכביש על קו מקוקו. התחמקתי מפגיעה ישירה בכלי הרכב אך , לקטנוע שלי נגרם נזק עקב הנפילה.
שתי שאלות.
1. האם פניית הפרסה שביצע הנהג הינה עברה.?
2. מה עלי לעשות מבחינת הביטוח?, חברת הביטוח הכינה אותי מראש שיהייה מאוד קשה לתבוע את הנהג מכייון ש2 כלי הרכב לא התנגשו אחד בשני

פניית פרסה

עו"ד ג'ימי מינאוי 10/03/11
אין צל צילו של ספק כי הרכב שביצע או התכוון לבצע פניית פרסה עבר עבירה.
הגם שמדובר בקו מקוטע ולא רצוף, אסור לו לבצע עקיפה בנסיבות המתוארות בשאלתך.
לגבי הנזק- תפנה לפורום דיני נזיקין.

חניה לפי חוק עזר עירוני בניגוד לשילוט מקומי

עומר 09/03/11
שלום,
בראשון לציון, ליד חוף הים, קיים חניון שבו שפות המדרכה צבועות כחול-לבן.
לצד כל אחת מן המדרכות יש שילוט כי החניה בתשלום בין השעות 08:00-24:00. חוק העזר העירוני לעיריית ראשון לציון (העמדת הרכב וחניתו) סעיף 5 מציין כי מקום חניה המוסדר בתשלום, כלומר לפי כחול-לבן, היא בין השעות 08:00-19:00 בלבד וללא כל התניה אחרת המתייחסת לשילוט מקומי או למילוי הוראות כל דין כזה או אחר.
לכאורה, יש סתירה בין החוק העירוני לבין השילוט.
כפי שמשתמע, קיבלתי קנס ועירערתי את הנ"ל לעירייה, אך היועמ"ש דחתה את טענתי.
מפאת גובה הקנס הנמוך, האם יש כדאיות בניהול הליך משפטי בנושא?
אשמח לקבל חוות דעת והמלצות.

חוק עזר סעיף 2

יעקבי 10/03/11
סמכות המועצה להסדיר חניית רכב

המועצה רשאית, לאחר התייעצות עם קצין משטרה, לאסור, להגביל ולהסדיר העמדת רכב או סוג מסוים של רכב בתחום העירייה כולה או באזור חנייה, וכן לקבוע אזור חנייה או חלק ממנו כמקום חנייה שבו מותרת החניה לרכב מסוים או לסוג מסויים של רכב בלבד, לקבוע את הימים והשעות והתקופות שבהם מותרת החנייה ואת מספר כלי הרכב שמותר להחנות בעת ובעונה אחת באותו מקום.

בקשה להישפט

עו"ד ג'ימי מינאוי 10/03/11
ההלכה היא כי בנסיבות מסוימות יש לפרש את החוק לפי הפרשנות המצמצמת דהיינו הפרשנות שהיא לטובת הנאשם או המקלה איתו.
השאלה באמת האם כדאי ללכת לבית המשפט בגלל דו"ח של 100 ש"ח.
לפעמים ואני אומר זאת בצער רב, הזמן והטרחה לא שווים את זה. אבל כל אחד יכול ללכת עם האמת שלו.

עקיפה פס לבן – נקודות

מעיין 09/03/11
שלום רב,
לפני מספר חודשים נעצרתי ע"י משטרת התנועה, אשר לטענתם סיימתי עקיפה על קו הפרדה רצוף. החלפתי דין ודברים עם השוטרת, אשר לבסוף החליטה לתת לי זימון לבית משפט ( ללא דו"ח תנועה ).
מסיבות שלא אפרט לא התייצבתי למשפט, ולאחר מכן התבשר לי ע"י מרכז המידע הארצי באשר לגזר הדין:
3 חודשים על תנאי למשך שנתיים + 750 ש"ח קנס.
ברצוני לדעת האם קיבלתי נקודות.
ברשותי 32 נק', ואם קיבלתי נקודות בגין העבירה הנ"ל, הרי שאשלל ל3 חודשים ( מעל 36 נק'). יש טענה שאומרת שבתי משפט לא נותנים נקודות בכלל, ויש טענה שאומרת שבזימון לבית דין רשום נקודות.
לא מצאתי בטופס שום פרט המעיד על נקודות, וכן מבירור מול המרכז הארצי לא התבשר לי על נקודות בגזר הדין.
יש לציין כי מספר ימים לאחר גזר הדין הוצאתי טופס נקודות מעודכן ממשרד הרישוי, וגם שם לא מצאתי עדות לעבירה ואו לנקודות בעיינין העבירה אשר ציינתי בהודעה זו.
אשמח ואודה לכם על תשובה מהימנה בעיינין זה.
בתודה מראש,

מעיין כהני.

קו הפרדה

אורן המקורי 09/03/11
מדובר בעבירה שבצידה 10 נקודות.
יתכן שכשביררת עדיין לא עודכן המחשב על הרשתעך בעבירה זו. אני מניח שאם תברר היום זה כבר יופיע. אם לא הרווחת.
בגזר הדין מפורט באיזו עבירה הורשעת ומה העונש שנגזר עלייך אך לא מפורט שם כמה נקודות יש לאותה עבירה.

עקיפת קו הפרדה

עו"ד ג'ימי מינאוי 09/03/11
בית המשפט לא נותן נקודות ולא רשאי להתערב בכך.
לכל עבירה יש בצידה נקודות אם כי יש כאלה שלא.
העובדה שעד כה הנקודות לא מופיעות אין הדבר אומר כך בעתיד.

קו הפרדה - נקודות

אביבית 10/03/11
מדובר בעבירה שבצידה 10 נקודות. בהזמנה לדין בצד סמל הסעיף שמסמל את העבירה הנ"ל מצויינים מספר הנקודות שבהם מחוייב הנהג באם יורשע בבית משפט

החלפת תפקידי שוטרים בבדיקת שיכרות

רון 09/03/11
הועשמתי בנהיגה בשכרות ( 300 מ"ג ) לפני כ-3 שנים. הבדיקות, כולל ינשוף, נעשו ע"י שוטר א', כאשר הדו"ח במלאו נרשם ע"י שוטר ב', אשר חתם שהוא עצמו ביצע את כל הבדיקות. אין שום זכר על מעורבות שוטר א'.
מלבד זה שלדעתי הבדיקות לא היו תקינות ( לא רלוונטי ), מה ניתן לעשות בבית משפט בעניין החלפת התפקידים של השוטרים ? האם ניתן לזמן את כל המשמרת לבית המשפט ? האם ניתן לזמן אנשים שביצעו גם הבדיקות הנ"ל, אפילו שלא ידועה לי זהותם, אבל בטוח זה נמצא בידי המשטרה ( בגלל רישום דיווחים ודו"חות ) ?

תשובה

אורן המקורי 09/03/11
סביר מאוד להניח שכל שוטר מילא מזכר / טופס על חלקו בבדיקה.
מניסיון, אני יכול לאמר בוודאות כי קיים טופס מובנה ובו רשום כל חלק בבדיקה מי ביצע.
בשלב ההוכחות יזומנו כל עדי התביעה ותוכל לחקור אותם.
אתה גם יכול עוד בטרם המשפט לגשת ולצלם את כל החומר בעניינך.

נהיגה בשכרות

עו"ד ג'ימי מינאוי 09/03/11
כנאשם יש לך הזכות לבקש לזמן כל השוטרים שיש להם זכר בכתב האישום ובחומר הראיות.
אם המאשימה לא מביאה עד מטעמה תוכל לבקש לזמן אותו בתור עד הגנה.
שוטר לא יכול לבצע פעולה X אך בה בעת שוטר אחר חותם עליה.
עדיף תחילה לצלם ולעיין היטב בחומר.

גם שוטרים עושים שטויות.........

גיא "אנשים באדום" 09/03/11
אם שוטר א' ערך את הבדיקות והוא זה שניהל איתך את השיחה מן הסתם הוא חייב להיות חתום על הטפסים. אין כל הגיון ששוטר ב' יהיה חתום על מה שהוא לא היה קשור אליו. יחד עם זאת מהתהיה התייחסות השופט ..... זו שאלה טובה.
תרשה לי בבקשה להזכירך שנהגת בהיותך שיכור (לפי המימצאים שלעיל) ובכך סיכנת את עצמך ואת האחרים. כאשר אתה שיכור אינך שולט בחושיך ויתכן גם שאתה מעורפל מה. צורת נהיגה כזו אסורה! ומסוכנת מאוד. כאשר נהג שותה במודע ממשיך לאחר ששתה לנהוג הוא מהווה סכנה לכלל הנמצאים בכביש והוא מעין רוצח! קשה לכתוב ולקרוא את זה, אבל זו המציאות.
אנא הפנם את המסר והעבר אותו לכל חבריך.
דרך אגב למה "ננסחב" משפטך שלוש שנים? הכל בגלל שוטר א' וב' ומילוי תפקידם?
מצורף קובץ בנדון.

נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.

גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

מייל : guyhalevy@gmail.com

תשובה

אביבית 10/03/11
דוח הזמנה לדין נרשם בדרך כלל על ידי השוטר שהבחין בעבירה כלומר על ידי השוטר שהבחין בך נוהג ברכב ועצר אותך לביקורת. אם שוטר אחר הוא זה שהבחין בעבירה עליו להיות רשום כעד במקום המיועד ל'פרטי עדים' בדו"ח. כמו כן, השוטר שבדק אותך במכשיר הינשוף הוא שוטר שעבר הסמכה מתאימה למכשיר וזה לא חייב להיות השוטר שעצר אותך לביקורת, פרטיו מצויינים בטופס שנקרא דין וחשבון של מפעיל ינשוף. עליך לצלם את כלל החומר בתיק ולזמן את השוטרים הנ"ל כעדים

שוטרים נוספים שאכפו העבירה

עו"ד חקלאי נועה 11/03/11
רון שלום רב,
קראתי את כל התשובות שענו לך.
כעקרון - קודם כל צלם את כל חומר החקירה - אבל אם גם מכל המסמכים לא בא זכרם של השוטרים הנוספים שהיו בזירה - באפשרותך לפנות למשטרה ולבקש מהם "דוח עיסוק" של השוטר שמוזכר בדוח . בדוח הזה אתה תראה באותו היום עם מי הוא היה מוצב - בדרך כלל שוטרים לא יוצאים לבד למשמרת. לכן כך תוכל לפחות להתחיל בתחקיר איתור העדים.

כיוון שהעונש הצפוי על עבירה בשכרות הוא שנתיים שלילה - הייתי במקומך שוקלת בחום רב לפנות ליצוג משפטי של עורך דין שעוסק בתחום התעבורה.

דוחות חנייה

וי 09/03/11
אפשר לקבל תשובה?

תשובה אפשר לקבל ,רק אם היית שאלה,,,,

מיקו 09/03/11

הזמנה לבית משפט אם לא אציג ביטוח בתחנת משטרה

אנדריי 09/03/11
שלום לכולם !
לפני שלושה ימים עצר אותי שוטר לביקורת כשרכבתי על אופנוע,הביטוח נשאר בבית,השוטר רשם הזמנה לדין אם לא אציג את הביטוח באחת מתחנות משטרה תוך חמישה ימים. כשהגעתי למחרת לתחנה אמרו שמתנ"א מתעסקים בזה אבל מתנ"א אומרו שתחנות משטרה מתעסקות בזה, בכל מקרה מתברר שהשוטר שרם את ההזמנה כנראה התבלבל או שכח שאין כבר דבר כזה הצגת רשיונות. ברצוני לשלוח מכתב לביטול ההזמנה ורציתי לדעת לאן אני אמור לשלוח את המכתב בצירוך ההזמנה ?? ההזמנה היא לדין בבאר שבע.

נהיגת רכב ללא ביטוח זו הזמנה לדין

עמית 09/03/11
נהגת ברכב הנ"ל, מבלי שהיתה לך או לאדם אחר פוליסת ביטוח בת תוקף על השימוש ברכב, בניגוד לסעיף 2 (א) לפקודת ביטוח רכב מנועי (נוסח חדש), תש"ל –1970.סעיף אישום 2106.ביהמ"ש יקבע את אשמתך.

עברה של הזמנה לדין

יעקבי 09/03/11
שלום אנדריי,
עברת עברה חמורה והוזמנת לדין.
אם במעמד רישום ההזמנה לדין היה לך ביטוח בתוקף אתה יכול לפנות לתביעה בתחנת המשטרה המשוייכת לדו"ח, להציג את תעודת הביטוח ולהגיע להסדר עם התובע/ת שאותו יאשר השופט.
אם לא היה לך ביטוח בתוקף וחידשת לאחר רישום ההזמנה לדין - תתצטרך לתת את הדין.

נהיגת רכב ללא ביטוח

עו"ד ג'ימי מינאוי 09/03/11
בדיון בבית משפט תציג את התעודה ואז אני סבור שהתביעה תבקש למחוק את האישום.

הזמנה לדין

אביבית 10/03/11
יש לך אחת משתי אפשרויות, או לשלוח מכב למחלקת תביעות תעבורה של משטרת ישראל בבקשה לביטול הדו"ח או להציג את תעודת הביטוח בדיון שאליו זומנת בבית המשפט

נהיגה בשכרות

קובי 09/03/11
שלום,

בבדיקת אלכוהול שנעשתה לאחי הוא נתפס עם 390 מ"ק.
בבדיקת מאפיינים שהשוטר ביצע, צוין על ידי השוטר שהכל תקין.
הרישיון נלקח לחודש ונקבע תאריך למשפט.
יש לו רישיון 5.5 שנים עם עבר נקי.
השאלה שלי היא האם כדאי לו ללכת למשפט או לנסות להגיע להסדר טיעון.
תודה.

*למידע נוסף: נהיגה בשכרות

לא כל-כך משנה

דוד, מתנדב בתנועה 09/03/11
בעבירת נהיגה בשכרות קיים עונש מינימום, כלומר הכי פחות, שנתיים שלילהבנוסף אפשר לחטוף קנס או אפילו מאסר בפועל, מאסר על תנאי או עבודות שרות לתועלת הציבורכשנגמרת השלילה, מתחילים לבנות רשיון חדש מההתחלה, כלומר מתיאוריה, טסט, נהג חדש וכו'.

לגשת בהקדם להתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום התעבורה

אורן המקורי 09/03/11

נהג שיכור = רוצח! צריך להפנים את זה

גיא "אנשים באדום" 09/03/11
למה עדיין לא הבנו שלאחר שתיית אלכוהול החושים שלנו מעורפלים וקיים סיכון רב בנהיגה לנהג ולמשתמשים האחרים בכביש.
אחיך הוזמן למשפט עקב חומרת העבירה והסיכון שבה.
המטרה היא למנוע את המקרה הבא כמו שקרה לשחר גרינשפן שנפגעה מנהג שיכור שעלה על אי תנועה ופגע בה באופן אנוש.
ניתן למנוע אסונות כאלה ע"י ענישה מחמירה למען הרתעה ממשית.
נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.

גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

מייל : guyhalevy@gmail.com

נהיגה בשכרות

עו"ד ג'ימי מינאוי 09/03/11
אני שואל את עצמי, ואם יש פגם בחומר הראיות שמצדיק זיכוי, גם אז היית מסכים להסדר????
בתיקים כאלה לעולם לא מקבלים החלטות ללא שמעיינים טוב טוב בחומר הראיות.

שכרות

אביבית 10/03/11
המדובר על עבירה שהעונש בגינה הוא פסילת רישיון הנהיגה לשנתיים לפחות ועונשים נוספים הקבועים בחוק ולכן ההמלצה שלי היא להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בדיני תעבורה שיבדוק את הראיות בתיק ואת הסיכוי להרשעה ולאחר מכן להגיע להחלטה
דילוג לתוכן