פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
עילות לביטל דו"ח שניתן על חנייה כ- 10 מטרים מצומת
שנים שנהנית מההפקר
זה לא הופך את החניה למותרת.
הצומת נמדד מהקו הדמיוני של המשכי הכבישים המייצרים את הצומת.
לך בחזרה לספרי התאוריה ותראה שאני צודק.
ערערת והעיריה לא קבלה את העירעור? אין מה לעשות
שלם וזכור!
שבוע טוב
דו"ח חניה
יש עדיין מה לעשות, אתה רשאי לבקש להישפט
אך דע כי ייתכן ותחמיר מצבך בבית המשפט .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
זימון למשפט – נהיגה במהירות מופרזת
אתחיל מהסוף: ממליץ לנהוג כחוק
נהיגה במהירות מופרזת
לא ניתן לדעת מראש מה תהיה השלילה ואם תהיה.
נתון זה מושפע מהחריגה, עבר תעבורתי, בעיות ראיתיות אם יש, התובע/ת והשופט/ת ואת כל אלה לא ניתן לדעת מראש.
אין פסילת מקסימום ואין פסילת מנימום
בנימה אופטימית אגיד שחריגה של 1 קמ"ש בדר"כ גוררת עונשים מקלים יותר.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
נא השב לי:
1. היכן בדיוק תפסו אותך - מספר כביש וכו' (טענו אצלי שהכביש הוא דרך בינעירונית, פניה למע"צ גררה אותם להבין שהכביש מהיר ולא דרך בינעירונית).
2. באיזה מכשיר תפסו אותך?
3. האם הודת? (הערה: אצלי כתב השוטר שאני מודה למרות שלא הודתי והשופט קיבל שלא הודתי). מה כתב בדיוק השוטר או שאין לך מושג מה הוא כתב כדברי הנהג
4. האם זה היה שוטר או שוטרת?
5. האם הוא היה צעיר או בוגר?
6. היכן טען שמדד?
7. אחרי כמה זמן עצרו אותך וטענו?
8. כיצד הראו לך את המהירות?
9. האם היו הפרעות בדרך?
10. האם השוטר/ת לבש משקפיים במהלך כתיבת הדו"ח או בכלל?
11. האם השוטר/ת היה נראה/ת כמי ששומע/ת היטב?
12. האם השוטר/ת היה נראה לך מקצועי?
13. האם לשוטר/ת היה מלווה?
14. האם יש סיבוב או עיכול כלשהו מרגע המיקום שטען שתפס אותך?
15. מה דברי השוטר המדוייקים שכתב?
16. מה צבע המכונית שלך?
17. האם אתה עצמך מודה שעברת את העבירה הזו?
18. האם יש לך עבר תעבורתי כלשהו ואם כן מהוא?
תודה רבה. על פי מידע זה אדע מה הסיכוי שתצא עם עונש קל/זכאי/עונש כבד.
הודעה על חידוש רישיוןן בזמן פסילה- מה לעשות?
אני בשלילה בגלל שנסעתי ברכב גיר רגיל כשהיה לי רישיון רק לאוטומאט.
בית משפט נתן לי שלילה לשנה.
קיבלתי ממשרד הרישוי הודעה לחדש את רישיון הרכב- לקבל רישיון חדש
מה זה אומר? שנגמרה לי השלילה?
השנה עוד לא הסתיימה אז איך זה שהם שולחים הודעה לחדש את הרישיון?
תודה רבה לעונים!
בעיה של מנהל לא תקין
חידוש רשיון נהיגה בזמן פסילה.
אכן כמו שדוד ציין המדובר בבעיה במשרד הרישוי.
אייעץ לך באופן חד משמעי לא לחדש הרשיון עד שתסתיים התקופה, אתה חושף עצמך לסיכונים מול משרד התחבורה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
חניה עד 4 טון, איך לפרש
חניה בניגוד לתמרור
תמרור חנייה
אתה יכול לכתוב לעירייה בנושא או לבקש להישפט ולהסביר את מקור אי ההבנה.
יחד עם זאת, כאשר מבקשים להשפט נחשפים לסיכונים בהחמרת הענישה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
אתמול זוכתי מחמת הספק האם ניתן לתבוע הוצאות?
144 קמ"ש ממל"ז במקום 90 קמש. בנתיים הוצאתי ממע"צ שהכביש הוא מהיר ולא דרך בינעירונית.
השופט החליט לזכות מחמאת הספק. הזיכוי אצלו היה בעיקר בשל אי הוכחת השוטר שעקב בקשר עין רצוף ואי תצהיר על ידי השוטר הנוסף. ולא נכנס כלל לאמינות הממל"ז.
כמו כן לא האמין לגרסת השוטר וכן נתן אמון מלא בגירסתי.
האם במצב זה אפשר לתבוע כספים ממשטרת התנועה מאחר וסך ההוצאות שלי עוברות את ה- 15,000 שח על הנסיעות הרבות הלוך ושוב באזור ועוד.
השופט לא פסק הוצאות ולא כתב כלום לגבי הוצאות. אף לא כתב רשות עירור תוך 30-45 ימים.
מה הדבר אומר?
לא לחינם ,יש הרבה סוגי זיכויים
מילא אם היית שואל האם ניתן לתבוע הוצאות בזיכוי מוחלט ,אבל בזיכוי מחמת הספק ? כנראה שלא .
הוצאות משפט
תמיד ניתן לתבוע הוצאות, השאלה היא אם תזכה בהן ולכך אין תשובה חד משמעית .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
שאלה משפטית בנוגע לפתח תקווה
לעומת זאת בבית המשפט לתעבורה בת"א מעולם לא נתקלתי בעורך דין מטעם התביעה המשטרתית שלא כיבד את השופטים והגיע על מדי משטרה ולא בתלבושת של עורך דין עם עניבה וחליפה בהתאם.
אודה לאן עלי לפנות בנושא על מנת ללמד את התובעים המשטרתיים בבית המשפט המחוזי מרכז (פתח תקווה) לכבד את בית המשפט, ולא להפוך את בית המשפט לחדר חקירות משטרתי, בו הנתבעים נרתעים מלהביע את האמת בשל היותו של התובע לבוש מדים עם דרגת פקד וכיוצ"ב.
אם אמת לצידך שיהיה ניצב....מה הפחד?
כללי לשכת עורכי הדין-מדי בתי משפט
אלה הם כללי לשכת עורכי הדין לגבי מדים:
http://www.israelbar.org.il/stage1_inner.asp?catID=54&pgID=30708
לגבי שאלתך, אני לא יודעת מה היא התשובה עליך לנסות לברר אותה מול לשכת עורכי הדין לטעמי.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
גרירת רכב עם תו נכה
תו נכה הוא לא אישור להפקרות
צולמתי במצלמת מהירות, פעמיים…
את אלה קשה לבטל, את הבאים קל לבטל
איפה תפסו אותך בדיוק בפתח תקווה? כי יש התנכלות.
מהירות מופרזת
אני לא מסכימה עם עצתו של דוד.
בפועל בבתי המשפט בהתאם לנסיבות וחומר חקירה
ניתן לשפר את מצבך, דהיינו היו מקרים רבים בהם שיניתי סמל סעיף והפחתתי נקודות. כמו כן צירוף הדוחות מוביל לרישום דו"ח אחד בגליון תעבורה שזה הוא גם דבר חשוב.
מכיוון שניתן גם יעוץ טלפוני ארוך בנושא זה , לא אאריך בפורום בפרטים.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
חוקים של אופנוענים
לא מזמן התחלתי לעבוד בתור שליח על אופנוע{עברו מספר שנים מאז שנהגתי}.
רציתי לדעת האם מותר לאופנוע לחנות על מדרכה{למיטב ידיעתי לא,אבל זה כל כך נפוץ שאני כבר לא יודע אם שינו את החוק}?
האם מותר לי לנסוע כאופנוען בנתיב תח"צ?
ואם אני חייב להדליק אורות כל השנה?
בתודה מראש:אמיר כהן
אשמח אם אחד המתנדבים יענה לי.דוד,פריק לבטיחות....
נחמד שאתה פונה אלי/אלינו
אינך חייב באורות כל השנה, אבל מאחר והאור הדלוק מגביר את בטיחותך, למה שלא תנהג תמיד עם אור?
אני מדליק אורות ברכב רגיל כל השנה
אסור לחנות על מדרכה
אם האופנוע שלך הוא רכב ציבורי, מותר לך לנהוג בנת"צ, אחרת התשובה היא לא
לטובת הענין ולמניעת צרות אחרות, תפוס ביד ספר תיאוריה וחזור על הנקודות הרלבנטיות.
זה לא יזיק לכל הנהגים שחושבים שהם יודעים את החוק
והעיקר, סע בבטיחות !!!
משמעותם של עמודים צבועים באדום לבן
לוח התמרורים הרישמי של מדינת ישראל
ותמרור ,יש ?
לפחות תגיד על מה הדו"ח.
תקנות ןהנחיות להצבת התמרורים
לפי שבוע שאלתי שאלה לגבי עמוד התמרור ואכן בעזרתכם מצאתי שאכן הדבר רשום ב"תקנות והנחיות להצבת תמרורים 2010 "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
שאלתי פשוטה תקנות אלו שבראשם נאמר שהם תקנות הקיימים במדיניות אירופה . האם התקנות אלו מחייבם את הרשויות אליהם הם נוגעים או הינם בגדר המלצה . מה נתין לעשות אם הם לא ממלאים את התקנות האם יש להם איזה תוקף משפטי כל שהוא .
בתודה
ראובן חי כהן
תקנות תמרורים
אנא הצג בפורום לאיזה איזכור אתה מתייחס ואוכל להשיב.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בענין הודעת אזהרה
לפני כחצי שנה עצר אותי שוטר בגלל שבתי בת 16 שישבה מאחור לא היתה חגורה. הסברתי לשוטר שאני נהגת ותיקה מאוד ומעולם לא היו לי עבירות תנועה ושיתחשב. השוטר נענה ואמר שבמסגרת מבצע אכיפה בנגב הוא יתן לי הודעת אזהרה. החתים אותי וחתם בעצמו ואני תייקתי, בתומי, את המסמך, כי זו הפעם הראשונה שקיבלתי הודעה כזאת וחשבתי שבזאת הסתיים. כעת אחרי חצי שנה קיבלתי הודעת קנס הביתה בגלל אי תשלום הדו"ח. האם לדעתך אוכל לבקש ביטול בגלל הטעיה או לפחות לבקש לשלם רק את הדו"ח המקורי ללא הקנס? שלחתי מכתב למרכז פניות נהגים ארצי וטרם קיבלתי תשובה. את הדו"ח אני צריכה לשלם רק באוגוסט 2011.
תודה רבה
פארה
מה שאת מספרת נשמע תמוה מאוד
דו"ח באיחור
נראה לי שעליך לברר על מה הודעת הקנס
משהו בסיפור לא ברור.
ייתכן שקיבלת דו"ח וחשבת שזאת אזהרה ?
ייתכן וזה דו"ח אחר?
בדקי מה הוא הדו"ח שעליו הודעת איחור ועל מה חתמת לשוטר?
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
סירוב למסור צילום מקורי של דוח חנייה לרכב
אי מסירת ראיות
על הרשות למסור חומר חקירה לנאשם.
אם בידיי העיריה צילום עליה למסור לך אותו
אם היא מסרבת הרי שתוכל לדרוש אותו בבית המשפט.
שופטים לא נוהגים להטיל סנקציות משמעותיות על רשויות שאינן נוהגות באופן תקין אם הן מתקנות את התנהלותן- דהיינו מסירת הצילום באיחור.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התישנות בדוחותתנועה
לא הבנתי מה זאת אומרת שתעודת מחלה אינה מחייבת ? במידה ואני מוזמן לעדות ואני חולה ולא מופיע כעד מה יכולים לעשות לי ?
תעודת מחלה- בית המשפט
כפי ששמת לב באישור מחלה כתוב למטה שהמסמך אינו מחייב את בתי המשפט.
שופט יכול להיות סבור שעליך להתייצב חרף מחלתך
ועלול לדון אותך בהעדרך גם אם הצגת אישור מחלה
מה יהיה תוצאות מהלך כזה בערעור? אין לדעת.
רוב השופטים מתחשבים ואינם נוטים לשפוט בהעדר נאשמים שהציגו אישור מחלה.
לגבי התישנות מקד את שאלתך שוב בבקשה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישה לתשלום קנס על עבירת תנועה- סכום שכבר שולם
נשפטתי על עבירת תנועה וקבלתי קנס-פרוס ל תשלומים.-ששולם במלאו
תשלום אחרון היה באמצע פברואר.
למרות זאת קבלתי דרישה לשלם קנס מהמרכז לגבבית קנסות - קנס שהוא מחצית הקנס הקודם.
טלפונית עם המרכז נאמר לי שאכן רואים במחשב ששילמתי אך תשלום אחד ביום איחור והשאר במס' ימים איחור.
האיחור הקצר בתשלום נבע מתמימות וחסר ידע .
וכך פספסתי את התאריך לא בכוונה ולא בידיעה שזה יכול לגדול לכזה סכום .
כיום אני לא עובד .
נא הצעתכם מה ניתן לעשות - הם אמרו שאפשר לשלוח מכתב לוועדה להפחתת פיגורים ואז יחליטו .
העניין הוא שהקנס החדש שהוא לטענתם תוספת פיגורים(על גבי הקנס לא רשום כך)שלפי החוק במידה ומאחרים בתשלום אפילו יום אחד -צריך לשלם 50% תוספת.עד 23/6 .ועד שיחזירו תשובה יכול לעבור גם הזמן של קנס זה- האם לחכות עם התשלום לשובתם- כי יכול להיות שיבטלו את הקנס או יפחיתו ? או לשלם ואז השאלה האם אקבל החזר.?
והאם יש דרך אחרת לטפל בבעיה שנוצרה ?
תודה
בנתיים – אני לא יודע מה לעשות לגבי הקנס של ה 900 ₪ - כי יתכן מצב שלבסוף הסכום יקטן .
מבקש תשובתכם גם לגבי כך.
במידה ומשלמים ולבסוף אתם מחליטים להקל- האם מקבלים החזר ? או שכדאי לחכות ולא לשלם את ה 900 ₪ עד לקבלת תשובה.
פיגור בתשלום קנס תעבורה
עליך לפנות למרכז לגביית קנסות
הם נוטים להתחשב לעיתים
בינתיים עליך לשלם את הקנסות כסדרם.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השטלתות על חניה ציבורית
שכניי בעליי חניה פרטית קיבלו כל אחד עוד חניה ברחוב(שגם ככה חסרה בו חניה)יש לציין שאחד הבתים הוא פינתי וטוען שבתוכניות הבית יש לו חניה גם ברחוב המדובר .בכל אופן שניהם מעדיפים מבחירה לא להשתמש בחניה הפרטית שלהם פנו לעיריה וקיבלו אישור לטענתם לסמן לעצמם חניה נוספת ברחוב!
הייתי מעוניין לדעת העם זה חוקי ועם כן מדוע איננו שווים והאם אני גם זכאי לדרוש חניה נוספת ברחוב מכל סיבה שהיא
לתשובתכם אודה
חניה ברחוב- הקצאת עירייה
הנושא שבו אתה זקוק ליעוץ קשור לרשויות ולא לתעבורה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דו"ח חנייה שקיבלתי כשחניתי ליד מדרכה כחול לבן
חוקיות התימרור
שיפוי או פיצוי מיצרן הרכב או המשווק – טויוטה
פגם בייצור הרכב
דוח תנועה
הסבת דו"ח מהירות, התישנות
עברתי פעמיים מהירות מופרזת. שלחו לי שאעבור קורס נה
אי חידוש רשיון נהיגה
חידוש רשיון-קורס נהיגה מונעת
תאונת דרכים עם נפגעים- חובות המשטרה
האם השוטר מחויב לחקור את שני הצדדים תחת אזהרה? קצין המשטרה שדיברתי איתו לאחר החקירה אמר לי שאלו סוג התאונות שקשה מאוד לדעת מה קרה.
כיצד עלי להשיג את פרטי הביטוח של הנהגת הפוגעת?
מה מומלץ לעשות במקרה זה?
תאונת דרכים- מתן עדות
מכשיר מעקב ברכב
מעקב
עבירת חציית צומת באור אדום שצולמה לפני שנה וחצי
עברה מצולמת חייבת להשלח לבעל הרכב תוך 4 ח'
עו"ד גדרון או עו"ד חקלאי
לצערי עברתי 'באדום' פעם יחידה מאז שנת 79'
לא עונה לאזהרה
מהירות מופרזת
במידה וכן - כמה יהיה הקנס החדש? האם יגרור אחריו נקודות? בכל זאת, רק 16 קמ"ש מעל המהירות המותרת, ועוד בכביש 6... (ואני נהג ללא אף דוח/נקודות, רק אזהרה מלפני שנתיים, גם אז על מהירות של 12-13 קמ"ש מעל המותר בדרך בינעירונית).
תודה רבה.

