פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חופש שלא אושר ע"י המעסיק

רונית 28/10/21
שלום וברכה,
עובד שיש לו בעיות משמעת קבועות וכבר היה בחופש ארוך שאושר לו לפני כחודשיים של שבועיים
ביקש שוב חופש של שבוע שלא אושר
ביום הראשון של החופש הגיע לעבודה באיחור של 3 וחצי שעות כבר ארוז לחופשה
ניסה לבקש שוב אישור, הוצע לו לקחת חופשה של 3 ימים במקום כמכסת ימי החופשה שנשארה אך סרב ולאחר שעה וחצי החליט לצאת לחופשה בידיעה שהחופש לא אושר ויש לכך השלכות על המשך העסקתו ובנוסף 'נפרד' מכל החברים לעבודה
האם ניתן לפטר אותו ולשלול ממנו פיצויי פיטורין/השלמה לפיצויי פיטורין?
במידה וכן, האם כדי לשלול פיצויי פיטורין חייב אישור של בית הדין לעבודה?
הוא טרם יצר קשר או הופיע במשרד אך להבנתי מתכנן לחזור כאילו לא קרה דבר
אודה לעזרה,
ערב מקסים

יציאה לחופשה ללא אישור

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/21

שלום רונית,

בהחלט ניתן לזמן את העובד לשימוע לפני פיטורים בעקבות הבתנהלות המתוארת. לא ניתן לשלול את הפיצויים בנסיבות המתוארות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות

שרון 28/10/21
בוקר טוב,
שמי שרון ואני רוצה לשאול מה הדין לגבי המיקרה שלי ואיך מגיעים לסיום ההתנהגות הזאת.
אני עובד בחברת אחזקת מיבנים במשך כ- 3 שנים,מאוד מרוצה ממקום העבודה, במסגרת התפקיד אני אחראי על עובדת נקיון באתר אותו אני מחזיק, לא מנהל אותה אלא אחראי עליה מבחינת הזמנת ציוד נקיון ועזרה לכל מה שהיא צריכה בכללי במסגרת העבודה.
לפני כחודש החליפו את המנקה, והביאו מנקה שהגיעה עם מנטליות שונה, מהאבנשים שצריכים תמיד אקשן לידם, דאגה גם להגיד שפטרו אותה מהעבודה הקודמת בגלל שרבה עם המנהל..אבל לא ייחסתי לזה חשיבות כי זה על גבול הרכילות.
אבל מהר מאוד היא נכנסה לכובע שלה, וממש מההתחלה הצליחה להבהיר לי מי היא, העמדה שלי היא ממש בכניסה למשרדים, וכל פעם שהייתה זורקת זבל הייתה מתעקבת שם ועושה צחוקים, עד שהגיע שלב שכבר אמרתי לה :" את מוכנה לעוף לי מהמעמדה?" ניסוח כזה לא אופייני לי אבל היא הביאה אותי לקצה...בידיעה...דיווחתי על זה למנהלת הישירה שלה, והיא נירגעה לשבוע שבועיים.
זה המשיך עם הכפשות על רקע מקצועי כמו:"סער לא מביא לי ציוד", כמובן שזה לא נכון , במהלך שעות העבודה המפתח למחסן תמיד בעמדה שלי, תלוי וגלוי לכל...היא יכולה תמיד לגשת ולקחת והיא מודעת לזה.
עכשיו אין לי ספק שאך אחד לא ישתף פעולה עם הריכולים האלה שלה, גם על רקע אישי ( והיא בכלל לא מכירה אותי וטענה שאני גרוש ), אבל יבוא יום והאנשים פה ימאסו בה ובי יחד, גם אם אני לא קשור להתנהלות שלה...
למה היא מתנהלת ככה? אין לי שמץ, אולי קשה לה לקבל שמישהו צעיר מנהל אותה, לא יודע מה הסיבה, מצליחים להרגיע אותה לשבוע ואז שוב חוזרת להתנהלות שלה.
אבל הקש ששבר את גב הגמל היה יום חמישי שעבר, היא ניגשה לעמדה שלי עם מגב רצפה,וביקשה לשטוף, הסברתי לה שאני לא יכולה שהיא תשטוף כרגע בעמדה כי אני עושה משוה חשוב במחשב , אז אשמח שתחזור אחר כך, היא התעקשה והתחילה לקלל ודחפה בכח את המגב דקות ארוכות תוך צעקות וקללות :, "אתה איש רע, יש לך לב רע", כמובן שזה במשרד, שכולם שומעים ויש אורחים וספקים שהיו המומים, עכשו אני שואל מה השלב הבא יהיה ? כי אם היא הייתה מתנהגת ככה לאחד מעובדי המשרד האחרים, יום אחד היא לא הייתה נשארת פה...אז למה לי מותר להתנהג ככה ?
פניתי מספר פעמים למנהלת הישרה שלה שתוציא לה מכתב אזהרה, אבל שום דבר לא מתקדם, ביקשתי להוציא את צילום הוידאו מעל העמדה שלי, כדי שיבחינו במה שהיה, מסרבים..יש דרך שאני יכול לעצור את ההתעמרות הזאת ?
א. ריכולים על רקע אישי ( ברור לי שאני לא יכול לסתום לאף אחד את הפה ולא לחנך )
ב. הכפשות על רקע מקצועי
ג. אלימות מילולית ופגיעה במרחב הפרטי שלי
ד. פגיעה בשמי הטוב
מה הדין ?






התעמרות בעבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/21

שרון שלום,

בהחלט נשמע שהמנקה מתנהלת בצורה מחפירה.

מציעה להוציא לה מכתב התראה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה

דוד 27/10/21
עד לפני מספר חודשים עבדתי בשני מקומות עבודה (לא במקביל אלה לסרוגין בהתאם לעונה)
כיום אני עובד במקומת אחרים

אחד המעסיקים ניכה משכרי סכומים המיועדים לפנסיה אך לא העביר אותם לקרן( וכמובן גם לא
את חלקו)
פניתי אליו בכתב לפני כחודשיים והוא ענה שיטפל בנושא
עד היום לא נעשה דבר
מאחר שלא עבדתי אצלו ברצף  ובאמצע הייתי בחל"ת מדובר בסכומים לא גדולים
האם אני זכאי לתשלום ריבית ופצויי הלנת שכר ?

הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/21
אם משובר על סכומים לא גדולים כהגדרתך לא הייתי נכנסת לעניין הריביות. הייתי מתעקשת על תשלום מלוא ההפרשות שלא הופרשו ומסבירה למעסיק שהוא ביצע עבירה פלילית בכך שניכה לך מהשכר ולא הפקיד בקופה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

להיפרד לשלום

העמלץ 26/10/21
שלום רב,

אני רוצה להיפרד מהאירגון בו אני עובד, אבל חשוב לי לקבל את פיצויי הפיטורין. מהו הדין, ומהי הנורמה?

אלון

התפטרות וםיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 01/11/21

אתה זכאי לכספים שצבורים לך בקופת הפנסיה בלבד במקרה של התפטרות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק שנפטר

שחף 25/10/21


שלום רב עבדתי אצל עורך דין כעצמאי במתן שירותי משרד בכל הנושאים הוא נפטר השנה אבקש לדעת איך אוכל לדרוש את הכספים שמגיעים לי מהעזבון האם עלי להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות או לבית הדין לעבודה אני מודה על תשובתכם. תודה

מעסיק שנפטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21
עליך להגיש תביעה לביהמ"ש השלום למן פסק דין הואיל ולו בינכם יחסיים חוזיים ולא יחסי עבודה לאחר קבלת פסק דין תוכל להיפרע מהעזבון 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמצית עדות ראשית

משה 25/10/21
שלום רב

בית הדין אמר לי להגיש תמצית עדות ראשית, אבקש הסבר מה עליי לעשות תודה

תמצית עדות ראשית

חן לביא, עו"ד 26/10/21
נראה לי שהכוונה תצהיר עדות ראשית.



מדובר בתצהיר המגולל את כל המסכת העובדתית וצירוף מסמכים תומכים לצורך דיון ההוכחות.



תפקוד כושל של מנהל בארגון

אברהם שמואל סהר 25/10/21
הואיל ונושא הביטוח הפנסיוני מאחורי, מצאתי

למתאים,לפנות בנושא "תפקוד כושל/לקוי

של מנהל/ת בארגון .המנהלת חדשה בתפקיד מולי.הקשר בניינו הוא בעיקר דיגיטלי.הטענה

הראשית שלי מולה, שאייננה מבצעת תפקיד

עיקרי ,קידום נושא רישום תרומות,והוצאת

קבלות .חובת ניהול תקין חלה על הארגון.

עקפתי אותה לאחרונה,ופניתי למנהלים

אחרים בארגון,לסיים ניידת את נושא,רישום

התרומות,והוצאת קבלות.

האם פעלתי נכון , כחוק ?

תפקיד כושל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21
אין כאן שאלה  משפטית.  או שאלה הקשור ביחסי העבודה בין עובד למעסיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בשל מעבר דירה

אבי 24/10/21


היי. אני עוזב את העבודה לאחר שנים רבות בשל מעבר דירה האם אני זכאי לפיצויים

פיצויים בשל מעבר דירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21
בגדול - בתנאים מסוימים, התפטרות עקב מעבר דירה מזכה את העובד בפיצויי פיטורים.
בין המקרים שבהם מעבר דירה עשוי לזכות בפיצויי פיטורים נכללים: גירושים, מעבר ליישוב חקלאי, איזור פיתוח או התנחלות, ומעבר בעקבות בן הזוג - אבל אלא רק חלק מהתנאים יש לבדוק בנוסף, מתי בוצע המבר, לאיפה בוצע המעבר, באיזה מרחק היישוב/המקום החדש וכו''.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה לאחר 14 חודשי עבודה רצופים

אורי 24/10/21
האם מגיע לי דמי אבטלה ?

לפני 14 החודש קיבלתי אבטלה במשך 5.5 חודשים .. ואת ההפרש ל 175 יום סיימתי החודש. בין אבטלה ךאבטלה עבדתי 14 חודשים מלא ... האם אני זכאי להמשך אבטלה לאחר שנגמרו הימים מפברואר 2020 ?

אנא פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח פנסיוני לאחר גיל 67

אברהם שמואל סהר 24/10/21
עבור עו"ד נטלי אבני.בעבר פניתי אליך

בנושא.מתגובתך החלטתי על דרך פעולה.

דרך אתר המעסיק,פניתי למנהלת כספים

דרך המנהל הישיר.

היום ברצוני לעדכן כי המעסיק לתת תקוה בע"מ,עמד בחובתו המלאה כחוק,כולל

פיצוי על איחור בתשלומי ביטוח הפנסיוני

העתק :מנהל ישיר

לעוה"ד אבני - יישר כח

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

ירון 24/10/21
מעסיק פיטר אותי והודיעה לי שישלם על חודש הודעה מוקדמת מבלי שאצטרך להגיע לעבודה. 
לאחר מספר ימים של ההודעה המוקדמת בהם הייתי בבית המעסיק יצר קשר וביקש שאחזור לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת. 
האם אני מחוייב ?  

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21
מעסיק רשאי להודיע לעובד, בהודעה מוקדמת לפיטורים, כי הוא מוותר על נוכחות העובד ועל עבודתו בפועל בתקופת ההודעה האמורה, כולה או מקצתה, ובלבד שישלם לעובדו פיצוי בסכום השווה לשכרו הרגיל של העובד בעד התקופה שלגביה ויתר על עבודתו. נוכח האמור אני הייתי בתקופה קצרה זו - שבה לבודה ועובדת. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור עבודה בשבתות וחגים

אלכס 24/10/21


שלום רב,אני עובד במכירות.. מעסיק שלי משנת 2012 במקום לשלם שעות עבודה בשבת ובחג של 150% התחיל לשלם שעות האלו של 100% ו50% הכניס בתשום בונוס של מכירות..האם זה חוקי ?תודה

תשלום עבור העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21
לא. הואיל ועל בונוס אין הפרשות לפ"פ ופנסיה ועל עבודה בשעות שבת וחג אם שעות העבודה בשבת אינן מהוות שעות עבודה נוספות עבור העובד, אלא הן חלק מ-42 שעות העבודה השבועיות, יש להפריש עבורן לפיצויי פיטורים וביטוח סוציאלי. ההפרשה תהיה בערך השכר הרגיל (100%) עד ל השלמה של 42 שעות שבועיות , ללא התוספת עבור העבודה בשבת או בחג. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעון הפסקות

יבגני 24/10/21
שלום.

אני עובד הרבה שנים בחברה וכמה פעמים התחלף הנהלה וכל פעם מחדש ממצאים דברים ללא הסכם או ידיע לעובד על שינוי כולשהם.

1.העם מעסיק יכול לעשות תוכנת הפסקות שהיא לא קשורה למערכת שעון נוכחות ורק במחלקה שלנו יש אותו בכל המפעל אין.



תודה.

שעון הפסקות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/10/21

האם המעסיק יכול? -בגדול  כן - למעסיק יש הזכות לנהל את העסק כראות עיניו. כמה זה משפיע על השכר זה כבר משהו אחר.


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חגים ופנסיה

מורד 18/10/21
שלום, שוב! לא ברור לי, לא היבנתי את התשובה הקודמת.
**לפי מה שידוע לי אני אמור לקבל תשלום חגים אחרי 3 חודשים. אם יש לי תלוש עבודה חודשי 6+7+8. זה אומר שמגיע לי תשלום חגים בחודש הרביעי בחודש 9. נכון?
או חייב להיות חודש 6 חודש עבודה מלא?! מה1/6 ?כדי לקבל את החגים?
או מספיק שיהיה לי 3 תלושי שכר ואז כן מגיע לי תשלום חגים אחרי זה?

2. תשלום פנסיה (יש לי קופה פעילה)- אם כבר יש לי 3 תלושי שכר. לא אמור לקבל בחודש הרביעי דמי פנסיה רטרו? או חייב להיות לי 90 ימי עבודה מלאים?


תודה

המשך תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/10/21
הכוונה שאם התחלת לעבוד ב 20/6 אזי 3 אזי הזכאות תהא החל מתאריך 20/9/

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למי ניתן לערער על החלטה של בית דין ארצי לעבודה

ניר 18/10/21
ערערתי מבית דין אזורי לארצי
בבית דין ארצי קיבלתי החלטה (אפילו עוד לפני הדיון) שפוגעת בי.

למי ניתן להגיש ערעור על ההחלטה הזו? מה הערכאה הבאה?

הגשת ערר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/10/21

תלוי:

בית הדין הארצי לעבודה הוא הערכאה העליונה ולא ניתן לערער על פסיקותיו. עם זאת ניתן לעתור לבג"ץ כנגד פסק דין בלתי סביר ביותר של בית הדין הארצי לעבודה. בדיונים על פי חוק עובדים זרים וחוק שירות התעסוקה, ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית הדין הארצי לעבודה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה -התיישנות?

י.פ 18/10/21
שלום,
נפגעתי ב-76 בתאונת עבודה ונזקקתי לטיפול רפואי בחו"ל.

כעבור מספר שנים הוכרתי כבעל נכות כללית צמיתה, לכאורה ללא קשר לתאונת העבודה (עקב תאונת דרכים).

האם יש אפשרות לשנות בדיעבד את הגדרת הנכות כך שתיוחס לתאונת העבודה? או לחלופין להכיר בנכות גם בעקבות התאונה הישנה למרות הזמן שחלף?

תודה





אנא פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ותק ותשלום חגים

מורד 17/10/21
שלום, אם התחלתי לעבוד בסוף חודש 6 השנה, 28/6. וקיבלתי תלוש עבור חודש 6. 
האם מגיע לי תשלום חגים בחודש 9 ? כי כבר יש לי תלוש 6+7+8  או צריך לעבור את ה 90 יום בדיוק ורק אז מקבל תשלום חגים?? תודה 

ותק לתשלום חגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/21
הוותק צריך להיות 3 חודשי עבודה הלכה למעשה . 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על שימוע והוצאת ימי מחלה בימי ההודעה המוקדמת

עוז 17/10/21
שלום,

 

קיבלתי הודעת זימון לשימוע לפני פיטורים. 

מבחינתי, איני מעוניינת להמשיך להיות מועסקת עקב ההתנהלות של הארגון . 



מהן ההשלכות של ויתור על שימוע? איך עושים זאת? 

והאם אני יכולה להוציא ימי מחלה בימי ההודעה המוקדמת ? 



תודה על המענה. 

"זומנתי לשימוע לפני פיטורין. האם אוכל לוותר על השימוע?"

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/21

בוקר אור,




את בהחלט יכולה לוותר על זכות לשימוע - מבחינת העובד מדובר בזכות ולא בחובה. 


ההשלכות הן שהמעסיק יקבל את ההחלטה שלא שנתנה לך האפשרות לטעון כנגד הטענות אשר הועלו כנגדך טרם הפיטורים. 




ולגבי ימי מחלה - ככל שאת תהי זכאית לימי מחלה - את בהחלט יכולה לנצל אותם בזמן תקופת הודעה המוקדמת. 



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק לא משלם דמי חופשה

עילאי 17/10/21
שלום,
בתחילת עבודתי חתמתי על חוזה מול המעסיק ואחד הסעיפים בו היה שהשכר שאני אקבל על העבודה שלי כבר כולל בתוכו רכיב של 4% דמי חופשה ולכן לא אהיה זכאי לתשלום דמי חופשה מעבר לשכר הרגיל. בכל תלוש שכר, השכר מופרד לרשומה "שכר" (אשר מהווה 96% מערך השכר שלי באותו חודש) ולרשומה "4% דמי חופשה".
העבודה בה אני עובד היא לקוח סמוי, כלומר אני מבצע ביקורות בבתי עסק ועל כל ביקורת אני מקבל שכר, אשר נקוב וידוע לי מראש לפני ביצוע הביקורת. השכר החודשי הוא סכום סך השכר שהצטבר מביצוע הביקורות בחודש.
השאלה שלי היא האם מה שהמעסיק עושה מבחינת הכללת ימי החופש בשכר הוא חוקי?
תודה

שכר כולל דמי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/21
 דמי חופשה אינם יכולים להיכלל כרכיב קבוע בשכר, מאחר שמטרת החופשה היא שהעובד ישתמש בה בפועל, לפיכך ניתן לתבוע מעסיק המשלם לעובד תמורת החופשה אך אינו מעניק לו אותה בפועל, באופן כזה שיאלץ לשלם לעובד את דמי החופשה פעם נוספת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתמודדים למשרה

אמיר 16/10/21
שבוע טוב ומבורך



אני מנהל תפעול בחברה של הובלות ומנופים.

מגיעים אלי נהגים שאני מבקש מהם להצטרף אלי לשלוש שעות לריאיון + לראות בדיוק את סגנון העבודה וגם לראות את כישורי הנהיגה שלהם והיכולת שלהם לעבוד על המנוף.

אם אחרי מספר שעות אני מחליט שהעובד לא מיומן מספיק ושאני לי יכול להעסיק אותו. האם אני צריך לשלם לו על היום הזה שבו למעשה אני רק בוחן את הידע המקצועי שלו?



שאלה נוספת ברשותכם, לעיתים אני מחליט שהנהג יתחיל לעבוד ויקבל שכר כבר מהיום הראשון של הריאיון, לצערי לאחר יומיים/שלושה אני מגלה שהוא בעייתי עם לקוחות וחסר סבלנות ושירותיות ואני רוצה לפטר אותו. לצערי.

האם אני חייב לעשות לו שימוע גם כאשר מדובר בפחות מ-5 ימי עבודה? האם יש דרך שבה אני יכול להיות פטור מחובת שימוע לעובד בטרם הפיטורים? אם נניח החלטנו מראש שזה נסיוני (אבל כמובן בתשלום)?

לפעמים אני נותן לעובדים מבוגרים סיכוי להתקבל למשרה ללא הבדלי דת, גזע, מין, וכו' ואז אני מגלה שהעובד לא מתנהג כמו ביום הריאיון

שכר לעובדים ושימוע לפני פיטורים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

אמיר שלום,

כל שעת עבודה חייבת להיות משולמת.

כל עובד שאתה רוצה לפטר חייב לערוך לו שימוע.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחיית מועדי תשלום של ימי חופש על ידי מעסיק

שרון 16/10/21
סופר גדול במרכז הארץ, שהוא חלק מרשת שמעסיקה מאות עובדים, חלקם עובדים שנים רבות, נרכש על ידי חברה גדולה לפני כשנתיים. 
לאחר מספר חודשים, הודיעו לעובדים כי מי שיוכל לצאת לחופשה יוכל להמשיך לעשות זאת, אך את התשלום עבור ימי החופשה ישלמו לכל העובדים במרוכז משכורת האחרונה בכל שנה, בעשירי לחודש ינואר.
עובדים באופן טבעי לוקחים חופשות במהלך העבודה לפעמים של ימים ספורים ולפעמים מעל לשבוע, וכאשר אינם מקבלים את התשלום באותו החודש, השינוי במשכורת משמעותי. לפעמים עובדים מעוניינים לפדות את ימי החופשה בנוסף לימי עבודתם בארועים כמו לידת בן או חגיגת בר מצווה וכו'.
בישיבת צוות כשאחת הבנות דיברה על כך- ההנהלה הודיעה כי הדבר חוקי ומדובר בזכות שניתנה בעבר לפנים משורת הדין וכעת הבעלים החדשים של הסופר אינם מעוניינים לספק. 
אציין כי מדובר בחברה רווחית ביותר שפתחה מספר סניפים במהלך הזמן שבו ימי החופשה אינם משולמים. בחודשים האחרונים, יש בקשה מההנהלה כל שבוע ולעיתים יומיומית מקופאיות שיסייעו ויגיעו לסניפים החדשים בטענה שאין מספיק עובדים. לצורך הזה החברה מממנת מוניות באלפי שקלים בחודש, כך שנראה שההחלטה של הרשת היא אסטרטגית, ולא בשל אילוץ כלכלי. כמובן שכאשר לא משולמים במועד ימי החופשה, רבים חווים לחץ כלכלי ונפשי כתוצאה מכך, ולאחר שעות עבודה רבות הם גם מותשים פיזית.

מה אתם ממליצים לעובדי החברה לעשות  




תשלום ימי חופש

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21
ימי חופשה צריכים להיות משולמים בזמן אמת ועל כן דרך זו לא תקינה.ממליצה לעובדים להתאגד ולמחות על ההחלטה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בגין חגים

מירב 15/10/21


שלום, אני עובדת בשכר שעתי ובנושא תשלום על חגים קראתי שעובד בשכר שכר שעתי זכאי לקבל דמי חגים בשכר מלא בתנאים הבאים:
• העובד השלים 3 חודשי עבודה במקום העבודה.
• החג לא חל בשבת או ביום שהוא לא יום עבודה במקום העבודה
• העובד עבד ביום שלפני החג וביום שאחרי החג, אלא אם הוא נעדר בימים אלו בהסכמת המעסיק (ימי מחלה, חופשה וכד').
יום לפני חג ראש השנה ויום לפני חג סוכות לקחתי חופש בהסכמת המעסיק ודיווחתי על כך בדוח נוכחות. יום אחרי החגים עבדתי.
בכל זאת הוחלט לא לשלם לי תשלומים בגין החגים, בטענה שלא עבדתי יום לפני החג.
האם זה חוקי למנוע ממני תשלום על החגים למרות שיום לפני=ערב חג לקחתי יום חופש בהסכמת המעסיק ויתר התנאים התמלאו? פניתי למדור שכר עם הזכויות שקראתי ומתעלמים ממני.


תשלום חגים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

היו צריכים לשלם לך אם אכן את עומדת בכל התנאים.

תפני אליהם שוב.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איור ספר – סוגיית תשלום מול הפרת חוזה

נמרוד שיינמן 15/10/21
להפקת ספר ילדים מאוייר (אני הסופר והמו״ל) חתמתי לפני כחודשיים חוזה עם מאיירת.
לסקיצות הראשוניות שהיא עשתה לכפולות, בסיבוב ראשון (החוזה מגדיר ״עד שלושה סיבובים״), היו לי הערות והשגות. 
עקב כך היא נטשה בכעס את הפגישה שהתארכה, והחליטה (על דעת עצמה) לפרוש מההפקה. 
וכעת היא דורשת ממני 1750 ש״ח על עבודתה. 
האם ביכולתי לתבוע אותה על הפרת חוזה?
האם בקשתה לתשלום אמורה להיענות - לדעתי לא. 

חוזה התקשרות בין נותן שירותים למקבל שירותים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

נמרוד שלום,

זהו אינו הפורום הנכון לשאלה כי לא מדובר על יחסי עובד מעביד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי שבתון וחד לעובד שעתי

אייל ברנר 15/10/21
אני עובד כשכיר על בסיס שעתי החל מיום 7.2 ,כרגע עם ותק של 8 חודשים.
א. הבנתי שעובד שעתי זכאי לתשלום בעבור ימי חג במידה והשלים 3 חודשי עבודה, ועובד יום לפני החג ואחריו. האם לאחר שהשלים 3 חודשי עבודה וממשיך לעבוד הוא זכאי לתשלום ימי החג שלא שולמו ב 3 החודשים הראשונים?
ב. במידה ויום העצמאות יוצא ב 3 חודשי העבודה הראשונים האם העובד זכאי לתשלום עבורו?

תשלום ימי חג לעובד שעתי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

מגיע תשלום רק אחרי 3 חודשי עבודה.

לא מגיע תשלום רטרטאקיבית.

יום העצמאות נכלל בימי החג על אף שמדובר ביום שבתון.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש פה עילה לתביעה בגין תאונת עבודה ?

חמוד 14/10/21
אני בן 34 ושברתי איבר בגוף כאשר קמתי בבוקר יום עבודה - כאשר קמתי מהמיטה כדי להתארגן ליציאה למקום העבודה, אם כי לא יצאתי בסופו של דבר באותו יום לעבודה עקב הכאבים העזים. למי אני צריך להגיש תלונה ? והאם יש סיכוי טוב שאני יזכה בכסף = פיצוי כספי על כך ? 

תאונת עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 18/10/21

חמוד שלום,

תאונת עבודה משמע תאונה שהתרחשה בדרך לעבודה או מהעבודה.

אתה מוזמן להגיש טופס תאונת עבודה ולראות אם ביטוח לאומי יאשר לך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן