פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תקופת צינון לאחר התפטרות
תקופת צינון
הלכה למעשה כל עוד לא חלפו 6 חודשים מיום שסיים אצלך יחסי עובד מעביד נמשכים. אם תעסיק אותו כעת הוותק שלו ימשיך וכך כל הזכויות הסוציאליות יחושבו על פי הוותק שהיה לו. אם תחלוף חצי שנה הוותק שלו יתאפס.
כיוון שהוא התפטר ולא פוטר אני מניחה שלא שילמת לו פיצויים מעבר למה שבקופת הפנסיה, אם מסיבה כלשהי שילמת לו פיצויים על אף שהוא זה שהתפטר אז הוא צריך להחזיר לך את הפיצויים אם הוא חוזר לעבוד לפני שמלאה חצי שנה להתפטרות שלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות
אני עובד כאזרח עובד צה"ל. היחידה בה אני עובד, יוצאת ליום יחידה(גיבוש) ואיני מעוניין לצאת. ליום זה ישנה השתתפות כספית של העובד. מפקד היחידה טוען שזה חובה, והיחידה אינה עובדת באותו היום, ומי שלא מגיע מורידים לו יום חופש. אני מעוניין להגיע לעבודה, גם באופן עצמאי עם רכבי הפרטי(ביום יום יש לנו הסעות לעבודה).
האם זה חוקי להכריח עובד לצאת ליום יחידה(גיבוש), בזמן שיש השתתפות כספית שלי?
האם אפשר להוריד לי יום חופש, בזמן שאני מעוניין להגיע לעבודה, אך מפקד היחידה קובע שזה אינו יום עבודה?
יום גיבוש
ראשית יש לבדוק האם חל עליך הסכם קיבוצי - ומה הוראות ההסכם לגבי ענין זה . אם לא חל עליך הסכם קיבוצי - אזי הסכם אישי ומה הוראות ההסכם לגבי עינן זה.
במידה והן ההסכם הקיבוצי שותק או ההסכם האישי אזי יש כמה אפוציות:
1. הוראה כי על העובד להגיע ליום כיף ועל המעסיק לשלם שכר.
2. עובד שלא יגיע יחשב כמי שלא הגיע לעבודה ולכן יקוזז לו משכרו/חופש.
3. לגבי ההשתתפות הכספית - ככל שזו לא הוראה של ועד עובדים - לא ניתן להכריח עובד להשתתף כספית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות בנוגע להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד
מס' שאלות בנוגע להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד:
א. האם פיצווי פנסיה ניתנים רק לאחר 6 חודשי העסקה (במידה ואין המשכיות, העובד לא היה מועסק לפני ולא החזיק בקרן פנסיה)?
ב. האם ניתן במסגרת הסכם ההעסקה לנסח סעיף, בהסכמת הצדדים, הפוטר את המעסיק מתשלום פיצויי פיטורין במקרים מסויימים (כמו התפטרות העובד מרצון ולא כתוצאה מהרעת תנאים)?
ג. האם הזכות ל -9 ימי חג בשנה נספרת לפי שנה קלנדרית או לפי שנת העסקה ע"פ תאריך תחילת ההעסקה?
תודה.
העסקת עובד סיעוד
החל מחודש ינואר 2021 מי שמעסיק עובדים זרים במוסדות סיעוד ובענף התעשייה חייב להפקיד פיקדון חודשי בחשבון בנק יעודי המנוהל ע"י רשות האוכלוסין וההגירה עבור כל עובד זר
גובה הפיקדון הנו סכום רכיב הפיצויים ורכיב התגמולים שעל המעסיק להפריש לעובד עבור ביטוח פנסיוני בעד משרה מלאה, בהתאם לצו ההרחבה או הסכמים קיבוציים החלים עליו. אם העובד לא עבד חודש מלא מטעמים שיפורטו בהמשך, גובה הפיקדון יחושב באופן יחסי.
ההפקדה לפיקדון מחליפה את חובת המעסיק להפריש לעובד לביטוח פנסיוני על פי הדין או על פי הסכם קיבוצי החל עליו, אך אינה פוטרת את המעסיק מתשלום הזכויות הסוציאליות של העובד עבור התקופות שעבורן לא הפקיד לפיקדון או עבור חלק הפיצויים שעבורו לא הפקיד לקופת הפיקדון.
חובת ההפרשה של הפיקדון לחשבון הפיקדון חלה החל מחודש העבודה הראשון של העובד הזר.
המעסיק אינו רשאי לנכות את סכום הפיקדון משכרו של העובד.
הזכאות ל- 9 ימי חג נמדדת הח תחילת העסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הליכה ברגל לעבודה
עובד המתגורר במרחק של יותר מ500 מ' רגלי ממקום העבודה ואין תחבורה ציבורית במקום- האם מגיע לו החזר נסיעות על אף שהולך ברגל וממילא היה הולך ברגל?
זכאות לדמי נסיעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנכלות לכאורה של המעסיק
הטרדה מינית בעבודה
שלום רב,
על המעסיק לשלם לך את שכרך בזמן.
אם המעסיק כפה עליך להיות בחופשה עליו לשלם על הימים בהם אתה שוהה בביתך.
אם כשתגיע לעבודה בשני הוא ימנע ממך לעבוד אז תפנה לייעוץ של עו"ד.
בכלל במקרה הנדון ולאור חומרת הטענות הייתי ממליצה להיות מלווה בעו"ד לאורך כל הדרך, לא רק המשרה שלך על הכף אלא גם השם הטוב שלך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך לקבל דוחות נוכחות בעבודה?
המעסיק נתן לי דו"חות נוכחות בעבודה רק עבור חודשים בודדים. התפטרתי ועכשיו ברצוני לבקש מהמעסיק דו"חות נוכחות בגין כל חודשי העבודה. וזאת על מנת לשקול האם כדאי לתבוע את המעסיק לדין. אם הוא יסרב איך אוכל לקבל את הדו"חות אם בכלל?
דוחות נוכחות
בוקר טוב,
אם את מבקשת דוחות נוכחות על המעסיק לתת לך אותם.
אם יסרב מוזמנת לפנות לעו"ד שישלח לו בקשה רשמית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות
אני עובד בחברה כמעט עשור.היינו 2 אנשים במחלקה אחד עזב ונישארתי לבד.
כמובן שלא קיבלתי עובד נוסף ,כל העבודה הקשה עשיתי לבד עבודה של 2 אנשים.כבר חודשיים!
בעקבות זאת החליטו להוסיף לי כמה שקלים למשכורת.
הם מחפשים עובד אבל לא מוצאים.השבוע הגיע מישהו שעבד יומיים וברח
הבוס אמר שזה בגללי.
למרות שהבטיח לתת לי תוספת שכר אמר שהיה עוצר את הכל,למרות שהעניין אושר על ידי המנכל.
האם מותר לו לעשות את זה?
אני מרגיש שמתעללים בי בשביל כמה שקלים ולא רוצה להישאר שם.
יש לציין שאין אף אחד בחברה שיכול להחליף אותי בתפקיד,אני הקשר הסופי שבין החברה ללקוח.
אם אני נותן חודש הודעה מוקדמת,למרות שאין מחליף,ולי אין עבודה אחרת,האם יכול לבטל את התוספות או לתבוע אותי בגלל שעזבתי?
התפטרות
שלום,
אם תודיע לו בצורה מסודרת שאתה מתפטר אין שום סיבה שיפגע בשכרך או יתבע אותך.
לכל אדם נתונה הזכות להחליט שהוא אינו מעונייןם להמשיך לעבוד בעבודה זו או אחרת וכל עוד הוא עושה את הליך ההתפטרות על פי חוק אין שום בעיה עם זה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת לשכר בהתאם לחוזה העסקה
1.שכר יסוד שעתי 30
2תשלום בגין שעות נוספות כחוק .
3מבלי לגרוע מהאמור בסעיף 2 העובד יקבל תוספת השלמה לשכר שעתי שסה"כ האמור כולל שעות נוספות לא יהיה פחות מ-35 ש"ח לשעת עבודה בסה"כ.
כשהתסכלתי על התלוש אני רואה שכר יסוד המורכב בעצם מ30 ש"ח כפול השעות שלי ועוד סעיף של תוספת השלמה לשכר שבעצם השלים לי את החסר ל35 ש"ח לשעה.
האם המעסיק פעל כחוק?
ז"א הוא קורא לזה בעצם תוספת השלמה לשכר - האם הוא פעל כשורה( מובן למה הוא עושה את זה כדי להמנע מתשלומי פנסיה וכו' ).
אודה לתשובתכם:)
תודה רבה.
שכר בסיס ושעות נוספות גלובאלי
שלום רב,
אם סוכם על שכר בסיס של 35 ש"ח אז זה לא תקין.
השעות הנוספות צריכות להיות בנוסף למה שסוכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה עפ"י וותק
חשב השכר טוען שמגיעים לי רק 19 ימים לפי טבלת ימי החופש שהוא מכיר.
חשוב לי לציין-שימי החופש שאני מדברת עליהם הינם כמובן ימים חלקיים לפי המשרה שלי-כלומר, כל יום חופש שאני מדברת עליו הוא לפי 7.5 ש יומיות כמובן.
מי צודק? כמה ימי חופשה מגיעים לי?
אודה מאוד על תשובה מפורטת.
תודה
ימי חופשה על פי וותק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מענק משכורות לאחר פרישה עקב רצון מקום העבודה להתיי
אשמח לקבל חוות דעת בנושא.
מקום העבודה שלי שלח לי פנייה לפרוש מרצון מתוך רצון מקום העבודה להתייעל ולצמצם מספר העובדים.
הנני בת 60.
כפיצוי לבקשה לפרישה הציע קבלת מענק משכורות עד גיל 67,
בנוסף לפיצויים של 100%.
אין אצלנו פנסיה חודשית רק תשלום פיצויים 100 %.
מענק המשכורות, אינו חלק מהסכם העבודה.
התגרשתי לפני 10 שנים.
האם הגרוש שלי זכאי לחלקו מתוך מענק זה או רק מתוך ה100%פיצוויים?
שאלה לא רלבנטית לפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
אי דווח על עבודה לביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פנסיה
האם אני זכאית לתשלום פנסיה או שזה לאחר שאני מגיעה ל7 חודש, מפרישים על התלוש ה7?
חובת ביטוח פנסיוני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת קובץ 70 דף לבית דין
יש לי תצהיר הכולל 70 דף, הסורק שלי לא סורק יותר מ30 דף.
האם אוכל להעביר את התצהיר לבית המשפט דרך נט המשפט ב3 קבצים?
תודה
לדעתי כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תושב חוץ שרוצה לעבוד בארץ
כיום הוא נמצא בארץ כבר חודש ורוצה למצוא עבודה (הוא בוחן את החיים פה מחדש)
האם תושב חוץ יכול לעבוד ולקבל תלוש משכורת ?
הוא לא רוצה לעשות ״תושב חוזר״ כי אז יתבטל לו התושב חוץ ואם יחליט בשנה הקרובה לחזור לחול ייאלץ לשלם דמי ביטוח לאומי לחמש שנים נוספות בזמן יימצא כאן
תודה לעונים
עבודה בארץ
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה למחיקת תיק
אם אגיש בקשה למחיקת התיק, מה הסיכוי? אני אדם פרטי.
תודה
אנא פנה לפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשה לפנסייה
משך זמן הניתוק היה 9 חודשים
במהלך כל אותה התקופה לא הופרשו לי כספים לקרן הפנסיה , עקב חופשות ללא תשלום או התחלת עבודה במקום חדש שלא נשארתי בו.
כעת המעסיק טוען שבגלל שתקופת הנתק הייתה 9 חודשים ובתקופה הזאת לא הופרשו לי כספים לקרן הפנסיה, איני זכאי כעת לחידוש ההפרשות אלה רק בעוד 3 חודשים (חצי שנה מתאריך חזרתי)
האם המעסיק צודק ובאמת עלי לחכות חצי שנה
רצף בקופת הפנסיה
שלום רב,
אכן נתק של שישה חודשים ומעלה בהפרשות גורם להקפאת קופת הפנסיה.
תבדוק אם הקופה שלך עדיין פעילה (סביר להניח שלא). אם הקופה לא פעילה אז המעסיק צודק ויש להפריש מחודש שביעי ואילך.
אם התמזל מזלך והקופה עדיין פעילה אזי אתה זכאי להפרשות מהיום הראשון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בידוד לעובד שהתחיל לפני חודש
תשלום עבור בידוד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטןרין
פיצויי פיטורין
בוקר טובב
סעיף 14 אינו חל רטרו' (אלא עד 3 חודשים בלבד), ולכן את זכאית להשלמה רק במידה והתפטרת בדין מפוטר או פוטרת...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14 בחוזה עבודה
אני עובד כרתך בחברה הבונה תשתיות צנרת במשך 7 שנים.
יש לי הסכם עבודה, שהכותרת שלו: הסכם עבודה אישי(כולל סעיף 14).
אני רוצה להתפטר מיוזמתי ואני מתקשה להבין ניסוח של אחד הסעיפים הקשורים לפיצויים. מצ''ב צילום סעיף. סעיף ג.
לפי הבנתי , הסעיף אומר שאם אינני זכאי לפיצוי פיטורין ומשכתי אותם, ואני לא זכאי כי מתפטר מיוזמתי, אז אצטרך להחזיר למעסיק את הסכום.
אז איפה כאן סעיף 14, שרשום בכותרת ההסכם.
אודה לעזרתכם.
סעיף 14 בחוזה העובדה
על מנת שסעיף 14 לחוק יחול עליך - יש כמה תנאים שצריכים להתקיים:
1. שתה והמעסיק חתומים על סעיף 14 להסכם
2. שהמעסיק דווח בקרן הפנסיה שחל עליך סעיף 14 והוא מוותר על זכות השבה.
3. ההסכם צריך להיות מתחילת תקופת העבודה ולא יאוחר משלושה חודשים לאחר תחילת ההעסקה.
4. לחתום על ההיתר הכללי של משרד העבודה כנספח להסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
שלום,
התפטרתי ממקום עבודה לפני כ4 חודשים. משכתי כספי פיצויים הפטורים ממס (לא עלו על סך של 12,340. הסכום היה 8,000)
רוצה לחזור למקום עבודה
האם אהיה מחוייבת במס על הפיצוייפ?
משיכת פיצויים ללא מס
בוקר אור
לאף ככל שמשכת את הפיצויים לא יהיה עליהם מס. מציעה בכל מקרה לפנות ליועץ מס בענין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איומים בעבודה
בעת האחרונה אני סובל מהתנהגות של עמית לעבודה.
מאיים עלי שידפוק אותי,שיראה לי מה זה...
עושה בעבודה טריקים ושטיקים כדי לעצבן ולהקניט אותי.
כל זה בגלל שלא עזרתי לו בעבודה (נתן לעצמו פטור לא רשמי ממשימה מסויימת כל פעם שלא רוצה מבקש ממני.הייתי עוזר לו שנים.פעם אחת בכמה שנים ביקשתי ממנו עזרה ושלח אותי מכל המדרגות,אמרתי לו יותר לא עוזר לך.והוא הוא מעז לפתוח עליי פה שאני לא בסדר ככה וככה.)
יש לציין שלא פגע פי פיזית,רק איים.
האם זה עניין למשטרה? לבוס?
אי אפשר לעבוד בתחושה כזו.
רוצה לבוא לעבודה, לעשות יומית וללכת הביתה בראש שקט.
מה ניתן לעשות?
איומים בעבודה
ממליצה להקליט אותו ואז לפנות לממונים.
במקביל אם אתה חושש לחייך מומלץ להגיש תלונה במשטרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נתפסתי גונבת
מתוך כעס, תסכול ועייפות נפשית החלטתי לקחת את המגיע לי לא כחוק ולקחת כסף מהקופה כל כמה ימים לקחת כסף ובכל פעם שהעלבון גבר לקחתי עוד, במשך 3 החודשים האחרונים המעביד מצא תיעוד במצלמה בחודש האחרון, אותי גונבת ובכך זימן אותי לשיחת שימוע והראה לי את הסרטון, לא הכחשתי והסברתי את מצבי וכמובן לקחתי אחריות ואפילו הבעתי חרטה אך המעסיק טוען שהוא רוצה שאשלם לו 200 אלף שח
תוך 30 ימים ולא יפרסם אותי ברשתות החברתיות ויבצע בי שיימינג
הסברתי לו שאין ביכולתי לשלם סכום כזה ואני מוכנה לשלם את הסכום שנגנב בנוסף למשכורת אך הוא התעקש לסכום של 200 אלף שקל
מה עליי לעשות ? מה מגיע לי ? האם אני מחוייבת לשלם סכום זה?
גניבה ממעסיק
המעסיק לא יכול לעשות לך שיימינג כי אז הוא חשוף לתביעות בגין לשון הרע.
אם את יודעת כמה גנבת אז תעמדי מאחורי מה שאמרת.
אם הוא טוען לסכום מסויים תהיה עליו חובת ההוכחה שאכן זה הסכום שנגנב.
ממליצה לפנות לעורך דין לליווי משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גיוס עובדים מהעבודה הקודמת
במסגרת העבודה הקודמת שלי חתמתי על הסכם אי תחרות (NDA). כחלק מההסכם חתמתי על זה שאסור לי להעסיקלגייס עובד מהעבודה הקודמת אלא אם עבר שנה מאז שעזב את העבודה.
פנה אלי עמית מהעבודה הקודמת בבקשה שאמליץ עליו בעבודה הנוכחית (כחלק מתוכנית גיוס עובדים). האם אוכל לתת עליו המלצה בכל מקרה? או במילים אחרות, האם הסעיף שחתמתי עליו בעל תוקף משפטי? אשמח לתשובתכם
הסכם סודיות ואי תחרות NDA
לא ניתן לתת יעוץ משפטי בשאלה שהעלת מבלי לקרוא את ההסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
תודה רבה מראש.
חוזה עבודה סעיף פיצוי עונשי
שלום רב,
לא יהיה מקצועי מצידי לתת חווד משפטית מבלי לקרוא את ההסכם אולם אם היית לקוח שלי לא הייתי ממליצה לך לחתום על הסכם בו יש סעיף פיצוי עונשי מהסוג שציינת.
תבקש מהם להוריד את הסעיף.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בבית הדין לעבודה
הגשתי עצמאית לפני כמה חודשים תביעה כנגד מקום עבודה שבו עבדתי, ואתמול קיבלתי זימון לדיון פישור. שמתי לב שבכתב ההגנה שלהם, אשר הוגש באיחור של כמה חודשים דרך אגב, הם סרקו את תלושי השכר שלי, והם עשו בהם כמה "שיפוצים". הם שינו תאריכי הדפסה (מפאת סעיף בתביעה על הלנת תלושים) והחסירו רכיב שכר באחד התלושים, כדי שהסכום ייצא לפי מה שנכנס בבנק (מפאת סעיף בתביעה על כך שהנטו בתלוש לא תואם לנטו בבנק). האם ה"שיפוצים" הללו כבר מהווים עבירה פלילית? בנוסף, האם כאשר הנטו בתלוש לא תואם לנטו בבנק, האם זאת הלנת שכר שבגינן מגיע פיצוי הלנה?
תביעה בבית הדין
שלום רב,
אם יש בידיך את התלושים הנכונים ואכן יש הבדלים בין התלושים אז מדובר במעשה חמור מאוד ועליך להעלות זאת בבית הדין.
אם יש פער לרעתך בין השכר בתלושים והשכר שהופקד לך אז הם יצטרכו להסביר את משמעות הפער ואם לא יהיה להם הסבר משכנע אז הם יצטרכו לשלם לך את הסכומים שלא הופקדו לך.
תדרשי מבית הדין להוסיף ריבית והצמדה לסכומים ולפסוק לך הלנה .
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




