פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הורדה מהמשכורת רטרואקטיבית
קיזוז שכר רטרו'
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עדכון הסכם עבודה
תניית אי תחרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות מהשכר
האם הגיוני שבחודש שקיבלתי דמי הבראה, ההפרשות ל:
1. מס הכנסה
2. בל"ל
3. ביטוח בריאות
קפצו מאוד? וכיצד אפשרי לוודא האם ההפרשות ל-3 הגורמים הנ"ל, אכן ההפרשות שמצויינות בשכר, והמעסיק אינו לוקח חלק לעצמו?
תודה
ניכוי חובה בתלוש השכר
בוקר אור
בהחלט הגיוני. ואתה בהחלט יכול לבדוק זאת מול הגורמים הרלוונטיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז בשכר בשל מס פיצויים עבור חלף הודעה מוקדמת
כשפניתי לחשבת לקבלת הסבר היא טענה שהקיזוז נעשה בשל חלף הודעה מוקדמת והפנתה אותי לפקיד השומה להביא לה שני טפסים. טופס אחד למשיכת כספי פיצויים וטופס השני לחלף הודעה מוקדמת. אדגיש שלא החלטתי אם אני רוצה למשוך כספי פיצויים ולא מובן לי מדוע קוזז לי בגמר חשבון סך של 1166.98₪ תחת הגדרה מס פיצויים אך במענה שאני קיבלתי מהחשבת זה הסכום שקוזז בשל חלף הודעה מוקדמת.
לפי התלוש המעסיק הפריש לטובת הפיצויים 8.33% לא חוייב מס.
השאלה האם זה חוקי לקזז מהשכר גמר חשבון סך 1166.98 ש"ח תחת ההגדרה מס פיצויים בשל הודעה מוקדמת בתשלום גמר חשבון ?
אודה למענה בהקדם.
קיזוז מס מפיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת על התפטרות
שנה ראשונה 14, ו יום לכל חודשיחם בשנה השנייה ?
האם זה נכון
הודעה מוקדמת בענף המלונאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבטלה
אנא פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימת אבטלה
אנא פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לעובד מתפטר
אני בן 61 ועובד במקום עבודתי כ 8 שנים
בתלוש השכר יש קרן והפרשה לפיצויים שאלתי היא האם אני זכאי לקבל פיצויים ? גם אם אני מתפטר ?
תודה ויום נעים
התפטרות
בוקר אור
לא להתפטר לפני בירור.
1. האם תה חתום על סעיף 14 לחוק פ"פ.
באם מופרשים לך 8.3% לפ"פ.
ככל שלאו - תה זכאי לפ"פ חלקיים וחבל . יש לבדוק מהי הסיבה להתפטרות - יכול ואתה זכאי ל התפטר בדי מפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאי עבודה
שאלתך לא ברורה נסח אותה מחדש בבקשה
בוקר אור
לא להתפטר לפני בירור.
1. האם תה חתום על סעיף 14 לחוק פ"פ.
באם מופרשים לך 8.3% לפ"פ.
ככל שלאו - תה זכאי לפ"פ חלקיים וחבל . יש לבדוק מהי הסיבה להתפטרות - יכול ואתה זכאי ל התפטר בדי מפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הודעה מוקדמת
1. התפטרתי מהעבודה ונתתי התראה של 30 יום.
2. באותו יום שבו הוגשה ההתפטרות הייתי במחלה למשך 10 ימים.
3. בזמן ימי מהמחלה התקבל סידור עבודה בקבוצת הווטסטפ ובוא לא הייתי משובץ ביום שהייתי אמור לחזור, יומיים אחרי שנשלח הסידור עבודה הוציאו אותי מהקבוצה.
4. לא התריאו לי אם עליי לחזור או לא או עלי להתייצב במהלך ימי ההודעה מוקדמת (לא נאמר דבר).
5. יצרתי קשר עם המנהל הישיר שלי ואמרתי לו שאני מבין שיחסי עובד מעביד התנתקו ומסר תודה רבה על עבודתי בחברה.
האם אני זכאי לתשלום ימי הודעה מוקדמת?
חלף הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על 2 ימי ראש השנה לעובד שעתי
תשלום חג לעובד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם העסקה – סעיף 60 יום לעזיבה
יש לי הסכם העסקה כמנהל מחלקה. אני מועסק במקום העבודה החל מפברואר, ז"א 7 חודשים.
בהסכם סעיף ההודעה המוקדמת לעזיבה הינו 60 יום.
ברצוני להודיע על עזיבה. מאחר ואני עובד פחות משנה, האם סעיף זה עדיין תקף לגביי?
מתן הודעה מוקדמת שונה מהדין
בוקר אור
סעיף זה לגיטימי רק במידה והוא הדדי, וחל על שני הצדדים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי שתיה (סיבוס)
אם לא מנצלים זה ניכנס למשכורת
האם מעביד צריך לשלם אם עובד בחופשה או מחלה
תשלום דמי שתיה בזמן חופשה או מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הנקה
אני כעת בחופשת לידה. עובדת במשמרות וברצוני כשאחזור למקום העבודה להתחיל שעה מאוחר יותר ולעיתים לצאת שעה מוקם יותר.
נאמר לי כי דבר זה לא אפשרי ואקבל את הכסף כשעה נוספת.
האם אני יכולה לדרוש לבוא שעה מאוחר יותר/או לצאת שעה מוקדם יותר?
שעת הורות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת ימי חופש
מחיקה של ימי חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף בהסכם קיבוצי או לשון החוק
במקום העבודה שלי קונסים עובדים על סעיף : " אי הופעה לעבודה ללא הודעה מראש ".
וזאת בהתבסס על סעיף מהסכם קיבוצי במקום העבודה .
מאידך : ע"פ לשון החוק ,
(סעיף 1 לחוק דמי מחלה התשל"ז 1976)
על הנעדר מפאת מחלה להעביר למעביד הודעה על כך תוך 3 ימים מיום העדרות הראשון.
השאלה :מה גובר על מה ?
סעיף בהסכם קיבוצי או לשון החוק ?
והאם מותר למעסיק לקנוס עובד (שלא הודיע על העדרותו מראש , אלא לאחר יום או יומיים ), אם זהו לשון החוק ?
העדרות מהעבודה וימי מחלה
יש הבדל בין העדרות מהעובדה בגלל מחלה או מסיבה אחרת.
אם אדם חולה עליו להביא אישור מחלה ועל המעסיק לשלם לו עבור ימי המחלה על פי חוק.
אם עובד נעדר מסיבה אחרת ומודיע על העדכותו לאחר יום או יומיים מותק למעסיק לא לשלם לו את השכר ולגבי קנסות מעסיק יכול לנכות קנס מעובד על עבירת משמעת רק כאשר יש הסכם קיבוצי המאפשר לו לעשות זאת.
ככלל, לגבי עובדים במגזר הפרטי (שאינם עובדי מדינה) אין אפשרות בהסכמים קיבוציים להטלת קנסות על עבירות משמעת.
מעסיק שיטען כי הטיל קנס על עבירת משמעת, יצטרך לעמוד בנטל ההוכחה כי קיים הסכם קיבוצי המאפשר לו הטלת קנסות כאלה, וכי עמד בתנאים המפורטים באותו הסכם להטלת הקנס (למשל: הקנס הוטל בהחלטה של ועדת משמעת ולאחר שנערך לעובד שימוע).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים אחרי חתחמה על חוזה ולפני תחילת עבודה
סיום עבודה טרם תחילת יבודה בפועל
הלכה למעשה חתמת על הסכם העסקה אולם לא התחלת לעבוד בפועל.
מה מטרת מכתב הפיטורים שאתה רוצה?
נראה לי כי בנסיבות המתוארות מכתב בו מודיעים על כך שבסופו של דבר המוסד לא יפתח ועל כן אתה לא תתחיל לעבוד אצלם זה מכתב הנכון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעה פחות עבודה בשבוע
אני עובדת במקום חדש, במשרה מלאה, ומשום מה החוק של פחות שעת עבודה, שיצא ב-04/2018, אינו תקף אצלהם.
האם זה חוק שעבר בכנסת, הוא אינו חובה על כל האירגונים? כמובן שיוצא בזאת אירגונים צבאיים וכדומה.
תודה.
קיצור שבוע עבודה
מדובר בתיקון לחוק שחל על כלל המשק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שחרור אופס 161 לכספי פיצויים
פוטרתי וקיבלתי מכתב סיום העסקה ב- 16.06, ביקשתי מס פעמים שישלחו לי טופס 161 ועד כה לא הביאו לי.
אתמול שביקשתי ממנהלת המשרד שוב אמרה לי שלא ניתן לתת כרגע ולא יודעת מתי תוכל כי אין אינטרנט במשרד הנהלת חשבונות כי הם במעבר משרד.
מנהל החברה אפילו לא פותח את ההודעות שלי. כמו כן, שלחתי מייל למנהלי החברה ולא נענו לי.
איך אני מתקדמת מכאן?
מכתב סיום העסקה וטופס 161
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מוציא לחופשה כפויה
האם מותר למעסיק להוציא עבוד לחופשה כפויה של שבוע בטענה שאין לו מספיק עבודה לספק?
אני עבוד שם קבוע מעל שנה.
תודה.
חופשה כפויה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
אני עובדת 5 ימים בשבוע 9 שעות והשבוע הודיעו לנו שאנחנו לא יכולים לעבוד נוספות ולגבי יום חמישי נסיים לעבוד בשעה 4 כדי שלא תהיה לנו שעה נוספת, האם זה חוקי?
תודה מראש על תשובתכם!
שבוע עבודה מקוצר
החל מה- 01.04.2018 שבוע העבודה במשק קוצר ל-42 שעות שבועיות (במקום 43 שעות שבועיות), ללא הפחתה בשכר.
מפתיע שרק עכשיו המעסיק שלך מחיל את הקיצור שכבר נכנס לתוקפו לפני כ 4 שנים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה העסקה וסעיף בעייתי
היני מועסק תחת חוזה העסקה אשר מופיע בו בנוסף לכל הגדרות תפקידים סעיף "ועל פי החלטת הממונה" אני חושש שהמעסיק מנצל סעיף זה ומוסיף לי מטלות רבות ומשונות שאינן חלק מהגדרות תפקידי. מי הוא בעצם הממונה, האם הוא יכול להחליט בעצם להוסיף לי תפקידים שונים ומשונים שאינם עונים להגדרות תפקידי בחוזה ההעסקה?!
בתודה מראש,
הוספת תפקידים
מעסיק רשאי להוסיף לך תפקידים במסגרת העסקה אולם אתה לא חייב להסכים לכל תפקיד.
אם יש תפקיד שלטעמך אינו ראוי או מתאים מומלץ לפנות למעסיק ולהגיד לו.
לתשומת לבך, ייתכן שהמעסיק יתעקש שתמשיך לבצע את התפקיד ואתה תצטרך להחליט אם מתאים לך או שאתה מעדיף להתפטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום על ימי עבודה
אני עובדת במוקד של חברת קול סנטר מסויימת , שנותנת שירות לחברה מסויימת (אני לא עובדת ישירה של החברה שלה אני נותנת שירות )
לפני כשבועיים הודיעו לנו שיש תקלה מערכתית ולא עובדים עד שיתוקן ..חשבנו שמדובר ביום יומיים ובנתיים עדכנו לנו את השעות של אותו שבוע שלא עבדנו. לאחר מכן הודיעו שהתקלה תימשך כחודש וכרגע לא מאושר יותר לשלם עבור הימים האלו שאנו לא עובדים. לי זה לא נשמע הגיוני בעליל!
החברה שלה אנו נותנים שירות , הציעה שבינתיים נעבוד בפרוייקט אחר של מענה לשיחות, מתוך כוונה לתת לנו פתרון לתעסוקה ושכר במקום שחודש נשב בבית.
אך בפועל מה שקורה זה שכל יום אומרים שעובדים על זה ובנתיים לא התחלנו גם הכשרה וגם לא לעבוד (וזה גם אחרי שאנחנו העובדים מציקים להנהלה)
האם זה הגיוני? אף אחד לא לוקח אחריות, רק אומרים שאין תשלום על הימים האלו וזהו.
אשמח לשמוע מבחינה חוקית מה מגיע לי, והאם זה הגיוני לפעול ככה כלפי עובדים.
תודה
הפסקת עבודה
הי
חבל שלא ציינת כמה זמן את עובדת במקום - מהו הוותק שלך.
בכל מקרה ע פניו נראה כי ככל שהמעסיק הפסיק את עבודתכם מדובר באקט של פיטורים. בכל מקרה מציעה לך לבדוק את הדברים כיום ולעדכן על מנת שאוכל לכוון אותך נכון יותר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה
הי
חבל שלא ציינת כמה זמן את עובדת במקום - מהו הוותק שלך.
בכל מקרה ע פניו נראה כי ככל שהמעסיק הפסיק את עבודתכם מדובר באקט של פיטורים. בכל מקרה מציעה לך לבדוק את הדברים כיום ולעדכן על מנת שאוכל לכוון אותך נכון יותר.
הפרשות לפנסיה לתקופת עבודה של שלושה שבועות
הגעתי למעסיק חדש עם פוליסה מנהלים פעילה, היה לי סעיף 14 לפיצויים בחוזה העבודה עם המעסיק החדש, והיה לי גם סעיף 14 לפיצויים אצל מעסיק קודם מה שאומר שגם אם לא היה לי בחוזה אצל מעסיק החדש סעיף 14 הוא היה צריך להמשיך לי זאת וזאת לפי צו ההרחבה לפנסיה תיקון 16.
האם המעסיק החדש צריך לשלם לי פנסיה פיצויים על תקופה של שלושה שבועות.
תודה
תשלום פנסיה
תשלום פנסיה חובה חל מחודש שלישי רטרואקטיבית לעובד שהתחיל את עבודתו אצל המעסיק עם פנסיה פעילה ומחודש שביעי ואילך למי שלא היתה קופה פעילה ביום בו התחיל לעבוד אצל המעסיק.
יש מעסיקים שמתחילים לשלם החל מהחודש הראשון חודש בחודשו ויש שמתחילים לשלם מחודש שלישי רטרואקטיבית.
תלוי מה המעסיק הנ"ל נוהג לעשות עם עובדיו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה
מעוניינת לחזור לעבודה אבל בתנאי שאני מתחילה לעבוד ב7:30 במקום 7:00 בבוקר על מנת לפזר את הילדים למסגרות. המנהל שלי לא מוכן מצפה שאני אמצא פיתרון. מה ניתן לעשות?
חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה
הלכה למעשה המעסיק שלך מחוייב להחזיר אותך לאותה עבודה בה היית באותם תנאים.
אם את רוצה לשנות את התנאים והוא לא מוכן זו בעיה.
אני מציעה שתנסי להסביר לו שוב את הבעייתיות.
אם לא יהיה מוכן תצטרכי למצוא פיתרון.
בכל אופן את רשאית בכל שלב להתפטר לשם טיפול בילד ולקבל את כל הזכויות שלך.
אם את מחליטה לנקוט בהליך של התפטרות מומלץ להתייעץ עם עו"ד כיצד לעשות זאת.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




