פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אחוזי משרה מול שעות עבודה בחודש
בחוזה העבודה שלי מצויין שתפקיד שלי מוגדר כמשרה מלאה בהיקף 184 שעות חודשיות (%100 משרה)
בחודש אוגוסט היו 23 ימי עבודה, כלומר יותר ימי עבודה מהרגיל והמעסיקה שלי הורידה לי בשכר על חוסר שעות עבודה. היא עשתה חישוב של 8.4 כפול 23 ימי עבודה והגיעה ל 193.2 שעות חודשיות.
האם זה תקין להוריד מהשכר למרות שכתוב בחוזה היקף משרה של 184 שעות?
בתודה מראש
הפחתת שכר בעבודה במשרה מלאה
היי רותי,
משרה מלאה מוגדרת כ-182 שעות חודשיות. אם עבדת 193.2 שעות החודש, אז עבדת מעל משרה מלאה ואינני רואה כל סיבה להפחתת השכר.
בהצלחה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא קיבלתי תלושי משכורת ואין לנו הסכם עבודה
לפני כחודש וחצי התחלתי עבודה חדשה וסיימתי לעבוד אצלהם ממש בתחילת השבוע.
הכריחו אותי לעבוד מעל 12 שעות ביום, אבל זה קרה פעם אחת שעבדתי 15 שעות.
בנוסף, ביקשתי תלושי משכורת ועד עכשיו לא קיבלתי כלום. יכול להיות שגם את התלוש משכורת השלישי אני לא אקבל.
התחלתי לעבוד בערך ב-17 ליולי וסיימתי ב-12 לספטמבר
ודבר אחרון, המעסיק לא עשה איתי שום הסכם עבודה כלשהו והבנתי שבית המשפט לענייני עבודה יכול לפסוק פיצויים של עד 15,000 ש''ח
מה הסיכוי שלי לקבל את מלוא סכום הפיצוי?
אשמח לדעת האם לדעתכן יש כדאיות להגיש תביעה?
באיזה מקרים בית המשפט באמת פוסק פיצוי מלא ולא סתם קובע פיצויי מינורי?
אי מתן הודעה לעובד ותלושי שכר
היי אנונימי,
לכאורה מדובר בהפרות רציניות של דיני העבודה ואתה זכאי לפיצוי. אינני יודע מה יהיה גובה הפיצוי ומומלץ לבחון את הנושא מול עורך דין שייצג אותך.
בהצלחה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
במידה והנני עובד במקום עבודה 18 שנה ללא חוזה עבודה.
במשך כל התקופה הופרשו כל הכספים כחוק לביטוח מנהלים קיים.
במידה ואני מתפטר האם אני זכאי לפיצוי פיטורין?
תודה.
זכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות
היי דני,
ככל שאתה זה שמתפטר, אתה זכאי רק לרכיב פיצויי הפיטורים שהופרש לך לקופה (או שצריך היה להיות מופרש, במידה שלא הופרש).
בהצלחה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מנגון ליישוב חילוקי דעות
מנגנון ליישוב סכסוכים בדיני עבודה / ועדה פריטטית
היי רוני,
זה עניין מעט מורכב. ככלל, חלק מההסכמים וצווי ההרחבה מחייבים פנייה לגופים כאלו ואחרים לצורך יישוב סכסוכים (למשל ועדה פריטטית). יחד עם זאת, הדבר מעורר התנגשות עם זכות הגישה לערכאות של כל אדם.
המצב המשפטי בהקשר הזה אינו ברור לגמרי, הן לעניין החובה לקחת חלק בהליך מעין זה והן לעניין המשמעות האופרטיבית של קביעות של גוף מעין זה.
מעשית, כדאי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה ולטעון כי יש סמכות בלעדית לבית הדין.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישה ממוסד לימודים להגנה מפני אדי הלחמה
האם על פי חוק קיים חובה על מוסד לימודים רשמי או לא רשמי להגן על תלמידיו בפני חומרים העלולים להזיק?
כגון לדאוג לציוד הגנה או מאווור שואב אדים,במקום, הלימוד?
והאם יש מקום לתביעה מוסד לימודים המתנגד לדרישה על כך?
תודה!
דרישה ממוסד לימודים
היי יוסי,
שאלה מצוינת, אך אינה בדיני עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם סודיות
חתימת קטין על הסכם סודיות בעבודה
היי לילי,
זו יותר שאלה חוזית מאשר סוגיה בדיני עבודה, אבל למען הסדר הטוב - ברוב המקרים, חתימת קטין על הסכם אינה בטלה, אלא אם כן בוטלה ע"י האפוטרופוס שלו בתוך זמן קצוב לאחר החתימה. כך גם במקרה הזה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה ופיטורים
אני בחופשת מחלה כ-10 חודשים על פי הנחייה של רופא תעסוקתי עד ל1/10/22 ( שולמו לי 90 ימי המחלה הצבורים ולאחר מכן חופשת המחלה ללא תשלום .)
ב-10/9/22 רופא תעסוקתי קבע שאיני כשירה לחזור לעבודתי .
1.האם המעסיק חייב לפטר אותי ואם כן מתי ? באופן מיידי או בעוד חודש ?
2 . האם עליו לשלם לי עבור הודעה מוקדמת למרות שאני כביכול עדיין באובדן כושר עבודה עד לסוף החודש ? עדיין עומדים לזכותי ימי חופש
3 האם מגיע לי פיצויים מלאים ?
אני עובדת במקום 30 שנה
סיום עבודה עכב מצב בריאותי
שלום רב,
חסר לי מידע מה בדיוק כתוב בחוות הדעת.
אם הרופא אסר עליך לצמיתות לעבוד שם אז הם יאלצו לפטר אותך (את גם יכולה להתפטר בדין מפוטר עכב מצב בריאותי). ישלמו לך את כל הזכויות בנסיבות אלו.
אם החוות דעת זמנית או רק מציבה מגבלות מסויימות לעבודה אז המעסיק יצטרך למצוא לך עבודה שתואמת את המגבלות שלך או אם אין לו לפטר אותך ולשלם לך את כל הזכויות שלך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעוניינת שיפטרו אותי בחופשת לידה
אני עובדת באותו מקום מזה 8 שנים, וכעת סיימתי 15 שבועות של חופשת לידה וממשיכה לחל"ת.
אני מעוניינת שיפטרו אותי על מנת להיות זכאית לדמי אבטלה כבר עכשיו (הבנתי שאם אני מתפטרת אני צריכה להמתין שלושה חודשים). המעסיק מסכים אבל חושש מהפן המשפטי של פיטורים לאחר לידה.
האם ישנה פרצה בחוק שמאפשרת לו לפטר אותי בהנחה שאני מסכימה (ואפילו מעוניינת בכך)?
התפטרות לצורך טיפול בתינוק
הי את יכולה עד שהתינוק בן 9 חודשים להתפטר לצורך טיפול בתינוק ולקבל את מלוא הפיצויים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושי שכר
תלושי שכר
לשלוח מכתב באמצעות עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה?
אם עובד קיבל בשעות העבודה ארוע מוחי האם זה נחשב בעיני ביטוח לאומי לתאונת עבודה?
והיה לו ויכוח לפני עם מנהל העבודה בזמן העבודה?
תודה
נא לפנות לפורום ביטוח לאומי ונזיקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סתוי
אמרתי אין לי תשובה אחרת לתת לך זאת האמת טוען שאני משקרת ביקשתי ממנו לתת לי את המשכורת והתחלתי לבכות כי אמרתי שיש לי הוצאות ואנינאם חד הורית ומפרסת יחידה צעק והעיף אותי . אמר ילך לעורך דין .ומחר כבר 11 לחודש ואין לי משכורת מה אני עושה?אשמח לעזרה
אי תשלום של שכר
מה שאת מתארת הוא חמור מאוד!
מעסיק לא יכול שלא לשלם לך שכר רק בגלל שלא הדפסת כרטיס (מה גם שיש יציאה).
תפני אליו שיעביר לך את שכרך במיידי.
לא ברור ממה שכתבת כמה ימים עבדת פרט לימים שלא הודפסה כניסה וכמה זמן את עובדת שם.
אם לא מסתדר תפני לעורך דין שיוציא לו מכתב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחשיב ימי עבודה שלאחר הודעה מוקדמת מצד העובד
עובד/עבדתי כשומר בחברת אבטחה באופן טבעי שכר עבודה של מאבטח כידוע הוא שכר שעתי
תחילת עבודתי הייתה היכן שהוא במרץ 21
נתתי הודעה מוקדמת להתפטרות ב- 26.8.2022 ,
עד מתי אני צריך על פי חוק לעבוד בחברה? למותר לציין אם זה רלוונטי כי נצברו לזכותי 9 ימי חופש
אשמח לעזרה בנושא , תודה
הודעה מוקדמת לעובד שעתי
עובד שעתי במהלך שנת עבודתו השנייה מחויב לתקופת הודעה מוקדמת של 14 יום בתוספת יום נוסף בגין כל שני חודשי עבודה בשנת עבודתו השנייה.
לפי מה שכתבת עבדת כשנה וחמישה חודשים ולכן עליך לתת הודעה מוקדמת של כ 16.5 ימים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיקדון שלא הוחזר
תפנה למעסיק ותבקש שיחזירו לך את הפקדון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מסירת תלוש משכורת
תלוש שכר בגין עבודה
שלום רב,
אם עבדת את צריכה לקבל תלוש שכר עבור ימי העבודה.
שיוציאו תלוש שיכלול את כל מה שמגיע לך.
אם לא מתאפשר להם מסיבות טכניות להוציא תלוש (גם יכול להיות) שיוסיפו לך לתלוש אוגוסט את כל הרכיבים שלא שלמו ביולי.
תבקשי את הדוח נוכחות שלך ותוודאי שהכל שולם ואם את יכולה תפני לרו"ח שיסביר לך בהתאם לשעות שעשית מה מגיע לך ומה לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד התפטר ועדיין עובד – במסגרת ימי ההודעה המוקדמת
כאשר עובד התפטר ועדיין עובד במסגרת ההודעה המוקדמת, כביכול עובד - יותר יושב ושומע מוסיקה - מה אני יכול לעשות כמעסיק?
תודה רבה
עבודה במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת
אם עובד לא מבצע את עבודתו במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת אני ממליצה לזמן אותו לשיחה בנוגע להתנהלות שלו ולהסביר לו שאם הוא לא מעוניין לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת הוא רשאי לוות ר על תקופת ההודעה המוקדמת (בהנחה שאתה לא חייב אותו לחפיפה).
אם הוא יחליט לוותר אז לא תצטרך לשלם לו על התקופה של ההודעה המוקדמת (פרט למה שכבר ביצע).
אם הוא לא רוצה לוותר על תקופת ההודעה המוקדמת עליו לבצע את עבודתו כנדרש ואתה צריך להסביר לו את זה שיבין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת ימי מחלה על בידוד ילד
קיזוז ימי מחלה עבור תקופת בידוד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבוס הכריח אותי לעבוד מעל השעות
שלמיטב ידיעתי מותרות בחוק.
אני עובד כנהג משאית מעל 15 טון. שעות העבודה המותרות לנהיגה הם מקסימום 12 שעות.
התקשרתי לבוס שלי ואמרתי לו שאני לא רוצה לעבוד מעל 12 שעות אבל הוא הפציר בי להישאר עוד שעתיים. סך הכל 14 שעות.
בנוסף הוא הכריח אותי לחזור עם המשאית למגרש של המשאיות (סירב לשלוח מישהו שינהג במשאית בחזרה למגרש) שאם תופס אותי שוטר זה דוח כספי נקודות ברישיון הנהיגה.
רציתי לשאול אם יש פה עילה ממשית לדרוש פיצויים בבית המשפט? לא סתם פיצוי צולע כזה שהשופט/ת בקושי עושים טובה שהם מאשרים פיצוי לעובד
כמובן שבימים הקרובים אני ב"ה אסיים שם את העבודה
תודה מראש לעונים ??
פיצוי בגין שעות נוספות מעבר למכסת השעות המותרת
בוקר אור
אכן דרישה לא לגיטימית. שכן אף שאתה יכול לנהוג עד 12 שעות ביום - חוקי המגן של דיני העבודה לא מאפשרים זאת.
אתה בהחלט יכול להעמיד את המעסיק על טעותו ואף להגיש כנגדו תלונה במשרד העבודה- אבל פיצויי בגין האמור מצריך תביעה.
כמובן כי מגיעים מעבר לכך גם תשלום גמול שעות נוספות על העבודה מעבר ל- 9 שעות ביום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז יום חופש בערב חג
במקום העבודה הנוכחי שלי נהוג כי בערבי חג לא עובדים והמעסיק מנכה שני שליש מיתרת ימי החופש (עבור 6 שעות) של העובד.
אני עובד חודשי ועובד בשכר גלובלי שכולל תשלום גם על שעות נוספות, כך שאם אני עובד עד מכסת השעות הקבועה בחוק אינני מקבל עליהן גמול כלשהו.
רציתי לדעת:
א. במידה ואני לא מעוניין לקזז כנגד ערב החג 2/3 יום חופש, האם אני יכול לבקש שיקזזו לי 6 שעות מהשכר?
ב. במידה והתשובה היא כן, האם אני יכול לקזז שעות נוספות כנגד השעות הנ"ל?
תודה מראש
קיזוז שכר במקום חופש
בוקר אור
ראשית אין ולא קיים דבר שכזה - שהשכר הוא כולל גם שעות נוספות. שעות נוספות לא שוות לשכר רגיל ולכן גם לא ניתן לקזז בין שעות רגילות לשעות נוספות.
ושנית, כן אפשר לבקש שלא יקוזז מצבירת החופשה אלא מהשכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחסי עובד מעביד כאשר עובד ניצל את מכסת ימי מחלה של
האם בתקופה שלאחרי ניצול הימי מחלה מתקיימים יחסי עובד מעביד, והאם המעביד היה צריך להוציא תלוש לעובד (שכר 0 ) על החודשים האלה.
יחסי עובד ומעביד - בזמן שאין צבירת ימי מחלה
לא מוציאים תלוש על 0.
בכל מקרה תלוי כמה זמן חודשי נתק היו בין הפסקת העבודה - שלא היו לעובד צבורים מחלה עד שחזר לעבודה. ככל שהנתק היה מעל 6 חודשים אז מדובר בתקופת עבודה חדשה.
עובד שלא הגיע לעבודה לאחר שכבר לא הייתה לו צבירה בעתם התפטר מעבודתו. אולי אף בדין מפוטר שכן התפטר בגין מצב בריאותי לקוי.
יש לבדוק את הסוגיה לגופה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובות בגין העסקת מטפלת
נשמח לעזרה, מה החובות שלנו כלפיה?
זכויות סוציאליות למטפלת
בוקר אור
אתם צריכים לשלם לה בדיוק כמו לעובד אחר.
ככל שהיא עבדה במשכורת חודשית - אזי מגיע לה פ"פ של חודש עבודה.
הבראה - 5 ימים לפי 318 ש"ח *80% משרה.
צבירת חופשה - 12 ימי עבודה נטו. פנסיה חלק מעסיק - 6.5% מהשכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים בעבודה
רציתי לשאול אם אני במשך מס' שנים אני עובדת בתפקיד מסויים שמאפשר לי עבודה מהבית לפחות יומיים בשבוע- ובזכות כך התחלתי ללמוד במקביל לתואר ראשון . כיום התחלפו מנהלים וסגרו את המחלקה בה אני עובדת - ולא מוכנים לשבץ אותי לתפקיד שמאפשר עבודה מהבית .. מה שממש פוגע לי באפשרות ללימודים
העבודה מהבית מקלה עליי ממש מבחינת נסיעות
יש לי את כל הדוחות נוכחות שמוכיחות שאכן עבדתי מהבית לפחות יומיים בשבוע
האם אכן אפשר להגיש מכתב בו מצויינת הרעת תנאים?
במידה וכן אשמח לדעת מה המשך הטיפול - והאם צריך עורך דין - ואיך אני יודעת שאני אכן ניגשת לפיטורין ולא לפיטורים
הרעת תנאים במקום העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת תנאי עבודה
הנני מורה כבר 32שנה משרה מלאה, ממ"ד 22פרונטלי.4 שהייה ,4פרטני=30 שעות.בשבע השנים האחרונות למדתי חינוך מיוחד,המנהלת שיבצה אותי ב7 ש"ש.ח"מ והשאר בחינוך רגיל מקצועית.
בשנה שעברה עברתי לביה"ס אחר כדי להשלים את משרת ח"מ משרה מלאה נתנה לי 17 שעות פרונטלי 4שהייה,4פרטני.בכיתת תקשורת בלבד.
השנה הורידה לי ל7ש"שח"מ ואת השאר רצתה שאלמד בחינוך ממלכתי רגילבכמה כיתות.
הסברתי לה שאני לא יכולה זה לא בתחום ההתמחות שלי בתעודת ההוראה שלי .
בקשתי ממנה להשאיר אותי בביה"ס עם 7 שעות חנ"מ והשאר חוזרות איתי לביה"ס הקודם חינוך רגיל.
היא סירבה להפריד בין ה 7 ש"ש של החינוך המיוחד.(והפרונטליות בחינוך הרגיל)בשום פנים ואופן לא הסכימה לותר .ואני נאלצת להשאיר לה את השעות ולחפש משרה אחרת.
ולחפש משרה אחרת.
האם זה נחשב להרעת תנאים?
מה עלי לעשות?
תודה רבה.
הרעת תנאים בשינוי שעות עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אודה להסבר על הסוגיה
אנו זוג מגיל 50
הוא אלמן.
הוא זכאי לפנסיה תקציבית כעובד מדינה. עדיין לא הגיע לגיל פרישה.
רציתי להבין מה זכויותי בפנסיה זו, אם חלילה הוא נפטר.
האם עצם זה שלא צבר את רוב הפנסיה בחיינו המשותפים משפיעה על הזכויות שלי?
אנא פני לפורום בדיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות כחוק לעובד היברידי
אני עובדת במשרה מלאה והיברידית - אני מגיעה פעמיים בשבוע למשרד (לעיתים יותר).
המעסיק שלי משלם לי תשלום נסיעות של 90 שח בחודש שמהווה 40% מעלות חופשי חודשי 225 שח.
האם זה חוקי?
האם ניתן לדרוש תשלום מלא של חופשי חודשי?
תודה לעונים
תשום נסיעות
בוקר אור
התשלום המלא הוא על עבודה במשרה מלאה - כאשר נדרש העובד לנסיעות ברמה היומית. ז"א שעובד לא מגיע לעבודה לא חייב לקבל דמי נסיעות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד
אני עובד ותיק בחברה,מעל 8 שנים.
הורי אחרי גיל פנסיה,אבי צריך לעבור ניתוח.וכנראה שייצטרך את העזרה שלי בבית.
אני מתגורר בבית שלהם.
האם אני יכול לקבל ימי מחלה על החשבון שלי כדי לעזור לו?
אני יודע שיש כזו אופציה שההורים מעל גיל 65.
אודה לתשובתכם.
ניצול מחלה עובד בשל מחלת הורה
הדין מאפשר לעובד לזקוף עד 6 ימים של היעדרות בשנה בשל מחלת הורה, שלו או של בן זוגו, על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו.
אך יש סייגים לחוק:
ניצול ימי המחלה לצורך טיפול בהורה אפשרי רק בתנאי שבן הזוג הוא עובד שלא נעדר מעבודתו בשל מחלת אותו הורה.
ורה ייחשב כחולה אם הוא הפך להיות תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות היום יום.
הוא אינו מאושפז במוסד סיעודי או במחלקה סיעודית המטפלים באנשים סיעודיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





