פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדת
תשלום חלף הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חודשים ללא תלוש שכר
שלום,
אני מועסקת כבר שנים בשכר שעתי, ע"ב צורך - כלומר, קוראים לי לעבודה כשצריך אותי. כתוצאה מכך, יש חודשים שבהם היקף שעות העבודה שלי דומה להיקף השעות במשרה מלאה, ויש חודשים שבהם לא קראו לי לעבודה בכלל ולא הופק עבורם תלוש שכר כלל.
שאלתי היא לגבי החודשים שבהם אני מועסקת "ללא שכר" - איך הם נספרים לצורך חישוב התנאים הסוציאליים שלי, כמו ותק, הבראה, הפרשה לפנסיה וכו'?
אשמח לתשובה עקרונית, אך אספק מידע ספציפי אם הוא עוזר:
1. בתלושי השכר מופיע ותק ש*כן* סופר את החודשים ללא השכר (הותק נספר קלנדרית, וכולל גם תקופות שבהן הייתי בחל"ת בשל הקורונה).
2. לא היתה לי קרן פנסיה פעילה לפני שהתחלתי. ההפרשות לפנסיה התחילו רק לאחר 6 חודשי עבודה בפועל ("עם שכר"), ולא לאחר שישה חודשים קלנדריים.
3. למרות שבממוצע עבדתי כ-10 חודשים בשנה, מהרגע הראשון קיבלתי "תמורת חופשה" - 4% משכר העבודה, במקום לצבור ימי חופש. בחוזה נכתב שימי החופשה ינתנו "לפי החוק". לפי מה שהבנתי מהכתוב באתר "כל זכות", מכיוון שבכל שנה היו (הרבה) יותר מחודשיים וחצי רצופים שבהם עבדתי בכל שבוע, לפחות פעם בשבוע, הייתי אמורה לצבור ימי חופשה בדומה לעובד בשכר חודש (בחישוב יחסי, כמובן), ולא לקבל "תמורת חופשה". כמו כן, "תמורת החופשה" לא נכללה בשכר המבוטח שלי, ולכן לא נכללת בהפרשות לפיצויים, בעוד דמי חופשה רגילים אמורים להכלל בפיצויים. האם זה חוקי?
4. עד כה, לא קיבלתי דמי הבראה כלל. מכיוון שמדובר בעבודה שעתית בהיקף משתנה, כדי לחשב את הסכום המגיע לי יש לחשב ממוצעים. לא ברור לי אם לחשב את הממוצעים ואת הותק לפי 12 חודשי עבודה בפועל, שקיבלתי בהם תלוש, או לפי 12 חודשים קלנדריים.
תודה מראש על הסיוע!
ענבר.
תשובות
בוקר אור
1. בחודשים שלא עבדת - אין תלושי שכר. 2. חודשים בהם לא עבדת נחשבים לצרכי וותק אבל כל ניתוק מעל ל- חצי שנה אמור להביא לניתוק של הוותק. 3.חל"ת לא אמור לה"חשב" לצורכי וותק. 4. ככל שלא צברת 75 ימי בשנה של עבודה רצופה או 200 ימים בשנה בדרכ משלמים 4% מהשכר לחופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסמכי סיום עבודה ממעסיק
הם לא מוכנים לתת לי טופס סיום עבודה המיועד לקרן הפנסיה שלי ושחרור. (לצורך קבלת בעלות)
נתנו לי רק אישור העסקה.
מסמכי סיום העסקה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרה צפויה בדיני עבודה
האם ניתן לתבוע מעסיק בגין אי תשלום שכר עבודה ותנאים סוציאליים, עתידי, כהפרה צפויה? כלומר, האם ניתן לתבוע מעסיק בגין אי תשלום שכר עבודה עבור חודשים קדימה, כאשר אין הסכם עבודה בין העובד למעסיק?
תודה,
מירב
הפרה צפויה בדיני עבודה
היי מירב,
הפרה צפויה היא דוקטרינה חוזית, וככלל אינה מתאימה לתביעת דיני עבודה רגילה. ייתכן שניתן לעשות בה שימוש במצבים הקשורים לחוזה עבודה. יחד עם זאת, עולה השאלה, באיזה אופן ההפרה צפויה? כיצד ניתן לדעת מראש שלא ישולמו זכויות סוציאליות?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמידה על פסי המצלמה
עצרתי מיד במהלך העמידה ברמזור האדום הבחנתי שאני ממש עומדת על הפסים של המצלמה. לא היתה תזוזה של הרכב בעת העמידה.הפסים הם על מעבר חציה. האם המצלמה צילמה?
רמזור ירוק / רמזור אדום
בהנחה שאינך עובד במע"צ, נראה שלא מדובר בסוגיה מהליבה של דיני העבודה ;)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
דבר נוסף, יש לי שמונה ימי חופש שצברתי, אך אני במינוס תשעה ימי מחלה. מה עושים במקרה כזה? מתקזזים, משלמים לעבודה?
תודה
התפטרות בדין מפוטר לאחר הרעת תנאים
היי אלון,
ככלל, מדובר בהתפטרות בדין מפוטר רק אם נתת התראה למעסיק והמצב לא תוקן, לפני שהתפטרת. אחרת ישנה סכנה שלא תוכל התפטרותך ככזו בדין מפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים לא מוצדקים
אין לי רצון להמשיך שם אבל כן הייתי רוצה לשפר את תנאי העזיבה שלי - האם וכמה כדאי לי לדרוש בשימוע? וכיצד כדאי לי לדרוש אותם? לא ככ רוצה לשבת בשימוע מול המנכל, הייתי מעדיפה להימנע - האם אוכל לבקש תנאי עזיבה משופרים גם במייל? רוצה לציין כי בשנתיים הראשונות הייתה ממש התעמרות מצידו, בעיקר מילולית ופנים מול פנים ולא משהו כתוב. אבל מכיוון שכבר תבעו אותו על זה הוא מיתן את עצמו..
דרישת פיצוי כספי בגין פיטורים שלא כדין
היי מורן,
אם אמנם מדובר בפיטורים שלא כדין - למשל שטעמי הפיטורים המוצהרים אינם אותנטיים - ניתן לעמוד על פיצוי נוסף. יחד עם זאת מדובר בשאלה ראייתית, שלא פעם מכריעה את הכף לכאן או לכן. במילים אחרות, איך נוכיח מה היו טעמי הפיטורים האמיתיים. כנ"ל לעניין התעמרות בעבודה.
מבחינת "מה לדרוש" מהמעסיק, מדובר בשאלה מורכבת למדי, שמצריכה ייעוץ פרטני. יחד עם זאת, ככלל אצבע, אני תמיד אומר - כמה שיותר!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות/ הכשלה בזמן הכשרה
מסתבר שכשנכנסתי לעבודה חזרה לחטיבה מנהלת (עובדת ותיקה שנעדרה שנה והוחזרה לחברה) שאמנם פחות שנים בחברה אך נחשבת למנהלת של המנהלת הישירה שלי.
אותה מנהלת שזה עתה חזרה לעבודה לא סובלת אותי וביקשה מהמנהלת הישירה שמאוד התלהבה ממני בראיון ובתקופה של חודשיים אינטראקציות טלפוניות עד תחילת עבודתי לסלק אותי כעבור שבועיים מיום תחילת עבודתי באמתלות שונות ומשונות. לפיכך, המנהלת הישירה, כנגד רצונה (וזה ידוע כי עבר כשמועה בבנייני החברה) ביקשה ממני לעזוב. מכיוון שהיה ברור שאין מדובר בהיכשלות בתפקיד כי אם נהפוכו, טרם הוכשרתי (למנהלת הישירה אין זמן ולמעשה כל עניין ההכשרה לא רק איתי לא נעשה כמו שצריך וכמו שקיים בחברות דומות) התעקשתי להשאר ומנהלת משאבי אנוש הסבירה לשתי המנהלות שנהגו לא נכון... ונשארתי.
כרגע אני עובדת חודש וחצי. המנהלת הישירה שמאוד מפרגנת לא ממש מכשירה אותי בשל חוסר הידיעה שלה כיצד לבצע ההכשרה (קרה עם קודמיי והדבר ידוע במקום העבודה. למרות זאת, עם סבלנות וללא ההכשלה של המנהלת הגדולה יותר זה יכול לעבוד) ובאותה העת המנהלת הגבוהה יותר מתנהגת אלי באכזריות וממשיכה לרמוז שאני חייבת להוכיח הספק ויעדים ובעוד שבועיים עורכת לי שיחת "סטטוס"... כאשר ברור שכוונתה להעיף! ואפילו עדיין לא הוכשרתי כהלכה.
* השאלה שלי: האם ניתן לתבוע על התעמרות ומניעה מללמוד עבודה ולקבל הכשרה? שהרי ביטלתי עבודות אחרות (חודשיים מהראיון עד תחילת עבודה של תכנונים והבטחות)... והנני מושפלת וסובלת... האם ניתן לעשות משהו בנדון כאשר מדובר בתקופה קצרה כל כך? יש כאן עניין של חוסר הגינות ושל הכשלה והתאכזרות (התאכזרות "שקטה" אגב)...
התעמרות במקום העבודה - האמנם?
היי דונת,
מהתיאורים שלך נשמע שאכן לא מדובר בסיטואציה נעימה במיוחד. יחד עם זאת, אני לא סבור שיש פה בסיס לטענה משפטית ברת פיצוי מסוג התעמרות במקום העבודה, או דבר מעין זה. העובדה שמדובר בתקופת העסקה קצרה למדי, רק מוסיפה למסקנה זו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שי לחג לעובד שפוטר
עבדתי בחברה מסויימת מס׳ שנים. בחגים הביאו לנו נקודות שי שנוכל לנצל ברשתות החברה. לפני כחודש פוטרתי ולאחר ההודעה המוקדמת נמחקתי מהמערכת וכך גם נקודות השי שלי נמחקו. נשאר לי המון נקודות לנצל והם טוענים שברגע שעובד עזב הוא נמחק מהמערכת גם אם נשארו נקודות שי לנצל. האם זה תקין?
תודה
הסכם עבודה
אין לי מספיק פרטים בכדי לדעת אולם מניחה שאם כך נוהגים בחברה אז זה תקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלב בתביעה
הוגש כתב הגנה
מה השלב הבא?
מה על העובד לנקוט כרגע? אודה להבהרה
שלבי משפט בבית הדין
לאחר שהעובד הגיש תביעה והמעסיק הגיש כתב הגנה יש להמתין לקביעתו של מועד דיון.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב עובד לחתום על חוזה העסקה חדש – פיטורין או
חוזה לתקופה קצובה
חוזה עבודה לתקופה קצובה הוא חוזה שקובע תקופת העסקה לזמן מוגדר מראש. במקרה שאתה מתאר לשנה אחת.
כעקרון חוזה עבודה לתקופה מסתיים במועד שנקבע מראש בהסכם. אולם מבלי לעבור על ההסכם ולראות שבאמת מדובר בהסכם לתקופה קצובה לא אוכל לתת לך מענה מקצועי.
אם בשל האופן בו נוסח ההסכם יש ספק אם מדובר בהסכם לתקופה קצובה אז הפסיקה נוטה שלא לראות בהסכם כהסכם לתקופה קצובה והוא לא באמת מסתיים במועד שנקבע.
ממליצה לך לפנות להמשך יעוץ לפני נקיטת צעדים נוספים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה שנתית
זאת אומרת שבמידה ובסוף שמנה זו נותרו לי 4 ימים של חופש המעסיק בחודש ינואר מוחק אותם, האם זה חוקי, והאם ניתן לצבור ימי חופש לתקופה מסוימת, מה החוק לגבי זה.
אשמח לתשובה.
האם מותר למעסיק למחוק ימי חופש בסוף השנה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול העסקה בטרם תחילת העבודה
ביטלו לי את העסקה יומיים לפני תחילת תעסוקתי במקום העבודה, אשר חתמתי איתם על חוזה כשבועיים לפני הודעתם על ביטול העסקה שלי אצלם בחברה, בטענה שהוחלט להקפיא את התקן לאחר ישיבת ההנהלה.
מעוניינת לדעת כיצד לפעול מול זה בנושא משפטי.
תודה רבה
הסתמכות על הסכם
שלום רב,
חשוב לבדוק מה הנזק שנגרם לך כתוצאה מהביטול.
לכמת את הנזק ולהגיש תביעה על הנזק כתוצאה מהסתמכות (בהנחה שנגרם נזק).
ממליצה לפנות לעו"ד להמשך ליווי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא מעביר טופס 161
המעסיק לא מעביר לי טופס 161, מה ניתן לעשות? האם אני יכול לתבוע אותו?
תודה
טופס 161
ממליצה לפנות למעסיק בכתב ואם לא יענה לבשתך לפנות למשרד הכלכלה ולבקש את עזרתם.
ניתן גם להעזר בעו"ד שיכתוב למעסיק מכתב דרישה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לפנסיה
האם עבדתי חודשיים, אני זכאית להפרשות לפנסיה, במידה והיתה לי קופה פעילה?
תודה
הפרשות לפנסיה
מי שהיתה לו קופה פעילה במועד תחילת העבודה זכאי להפרשות החל מהיום הראשון.
בדרכ מעסיקים משלמים מחודש שלישי רטרו.
במקרה שהעובד הפסיק את עבודתו (מכל סיבה) לפני שהשלים 3 חודשי עבודה, קיימות שתי פרשנויות באשר לחובת המעסיק:
לפי פרשנות אחת, חובה על המעסיק לבצע הפרשות רטרואקטיביות לביטוח פנסיוני גם אם העובד הפסיק את עבודתו לפני שהשלים 3 חודשי עבודה (לפי סעיף 6(ה) לצו ההרחבה, הזכאות לביטוח היא מהיום הראשון לעבודה, ולא חלה על עובד כזה תקופת המתנה, רק מועד ההפרשות הראשון הוא מאוחר יותר). לפסיקה התומכת בפרשנות זו ראו דמ (ת"א) 1881-03-18, סעיפים 9-16.
פרשנות אחרת היא שהזכאות לביטוח פנסיוני באמצעות המעסיק מתחילה בפועל רק לאחר 3 חודשי עבודה (ולא לאחר 3 חודשים) ומוחלת רטרואקטיבית מהיום הראשון, כלומר, אם עובד לא השלים 3 חודשי עבודה, הוא אינו זכאי כלל לביטוח פנסיוני ממעסיקו. לפסיקה התומכת בפרשנות זו ראו סעש (י-ם) 51394-05-13, סעיף 15
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החתמת אצבע
הייתי 3 ימים במחלה, המעסיק טען שמגיע לי רק יום מחלה אחד כי חודש קודם גם היה לי מחלה והחודש מחלה מחושב לחודש לאחר מכן כך שיוצא שהמחלה של חודש קודם מסתכמת בחודש 1 ולא בחודשים נפרדים.
מעקב נוכחות וימי מחלה
לגבי מכשיור טביעת האצבע הוא אמור לקרוא את האצבע ומדובר במכשירים בעלי רמת מהיימנות גבוה.
אם יש תקלה במכשיר יש להסב את תשומת ליבו של המעסיק לתקלה.
לגבי ימי מחלה הם מחושבים לפי רצף כלומר יום ראשון לא משולם, שני ושלישי חצי יום ולכן במקרה שלך בו חלית לשלושה ימים ישולם לך יום אחד כי מהפעם הקודמת ועד המחלה הנוכחית לא היה רצף.
ההסבר של המעסיק לא ברור לי לכן לא אוכל להתייחס למה שכתבת בעניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שכר
החתמת נוכחות
תפני למעסיק בכתב ותערכי נוכחות בכתב בניפרד ותשלחי לו.
הוא צריך לפתור את הבעיה במיידי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי חופשה שצברתי
צברתי במשך מספר שנים ימי חופשה במקום עבודתי.
לאחרונה הודיע המעסקי כי יש לנצל את ימי החופשה שנצברו עד תום השנה הקלנדרית (2022) אחרת ימחקו ימי החופשה (שנצברו אחורה).
בנוסף, שהחל משנה הבאה לא ניתן יהיה לצבור ימי חופשה אלא לנצלן בכל שנה קלנדרית.
אשמח לדעת האם שני הסעיפים הללו הם חוקיים, במידה ולא מה ניתן לעשות.
בתודה מראש,
צבירת ימי חופש
אני ממליצה לנצל את ימי החופש כבקשת המעסיק.
המעסיק פועל על פי חוק.
חוק חופשה שנתית אוסר על צבירת חופשה. עם זאת, רשאי העובד בהסכמת המעסיק, לנצל רק חלק מימי החופשה שצבר (אך לפחות 7 ימים בשנה) ולצרף את היתרה שלא נוצלה לחופשה שתינתן בשתי שנות העבודה הבאות.
על פי פסיקת בית הדין לעבודה, שתיקת המעסיק תיחשב כהסכמה לצבירה. מאחר שהמעסיק הוא הנותן חופשה לעובדיו, מעסיק אשר "יושב בחיבוק ידיים" ולא מוציא את עובדיו לחופשה ייראה כמעסיק שהסכים לצבירת חופשה
לפי לשון החוק, אם העובד צבר ימי חופשה בניגוד לחוק (כלומר מעבר למה שמותר לו לצבור) או לא ניצל אותם לצורך חופשה במהלך השנתיים שאחרי השנה שעבורה הם ניתנו, הוא עלול לאבד את זכאותו לחופשה בימים אלה.
כדי שהעובד "יאבד" את ימי החופשה הצבורים לזכותו, וכדי שמעסיק יהיה רשאי "למחוק" אותם, על המעסיק להראות כי נתן לעובד אפשרות לצאת לחופשה, וכי העובד לא יצא לחופשה מסיבות התלויות בו (למשל אם העובד סירב לצאת לחופשה).
חשוב להדגיש כי החובה להוציא את העובד לחופשה חלה על המעסיק. אם המעסיק מונע מהעובד לצאת לחופשה ולנצל את ימי החופשה שמגיעים לו, הוא לא יוכל למחוק את ימי החופשה הללו ממכסת החופשה הצבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיחת שימוע
הוזמנתי לפני חודש לשיחת שימוע. למעשים שלא יצאו ממני לחלוטין ויש לי הוכחות בשיחת ווצאף שזה לא נכון. למרות הכל החלטתי לסיים את השיחה בכבוד ובלי שום תביעות. קיבלתי אחרי יומיים פרוטוקול לשיחת השימוע שבו כתבו שנותנים לי שוב הזדמנות לשלושה חודשים כאילו על תנאי התנהגות מכובדת. נעלבתי מכל הסיפור עצמו ולקחתי את זה מאוד קשה לליבי כי הכל היה שם שקר. וכל זה בא מהאחות אחראית שהרגישה שאני מכור איום בשבילה ולוקחת לה את המקום שלה וחליטה ולהמציא לי סיפורים כדי שאקבל פיטורים. עבר חודש ולא יכולתי לשכוח את הפגיעה הנפשית שגרמו לי ועכשיו החלטתי להתפטר. האם אני חייבת לתת להם הודעה חודש מראש אחרי כל הסיפור הזה. הראיהייתי אמורה לקבל מהם פיטורים קודם. תודה מראש
את צריכה לתת הודעה מוקדמת על פי חוק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי מחלה
שהיתי במחלה במשך חמישה ימים,
כאשר קבלתי אישור מהרופא עבור 4 ימי מחלה,
לאחר מכן ביקשתי המשך למחלה והרופא שלך לי יום מחלה בודד כמובן ברצף
4 ימים ראשונים באישור ראשון 6-9/12 כולל
באישור הנוסף 7/12
במקום העבודה שילימו לי רק עבור 3 ימי מחלה,
לטענתם בגלל שמסרתי אישור נוסף שבו מעודכן יום אחד בודד לא ניתן לשלם לי גם עליו כי הם מסתמכים על דוח מרוכז אחד
לשאלתי האם הטענתה מוצדקת שכן מדובר ביום בודד אבל "המשך למחלה".
תשלום ימי מחלה
תשלום ימי מחלה יהיה כדלקמן (אלא אם רשום אחרת בהסכם האישי): יום ראשון לא ישולם, שני ושלישי ישולם חצי. מיום רביעי למחלה ישולם תשלום עבור יום מלא. מה שחשוב זה הרצף ולא כמה אישורים הוצאו.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
תודה!
הסכם לתקופה קצובה
לא רואה את ההסכם אז קשה לי לענות לך מבחינה משפטית לעניין הנפקות שלו.
בכללי אם את עדיין עובדת אז ממליצה לחתום על הסכם חדש אבל הזכויות שלך יקבעו לפי מה שקורה בפועל, מה שמשולם לך וכן הלאה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
המוקד שאני עובדת בו נסגר
אם לא מוציאים לי משהו חלופי
אני זכאית לפיצויי פיטורים אם אין ותק של שנה ??
חזרה מחופשת לידה
בוקר טוב,
אם יש למעסיק שלך מוקד נוסף אז הוא מחויב לשבץ אותך שם.
אם אין אז הוא אמור לבקש היתר מהממונה בכל מקרה לסיום העסקתך.
בכל מקרה לא זכאית לפיצויים אם אין לך שנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני עוסק פטור ולא קיבלתי תשלום מהמקבל שירות
יש לי עוסק פטור ועל פי ההסכם החתום ביני לבין המקבל שירות, אני אמורה לקבל תשלום בעוד 60 יום עבור החשבונית שאני מוציאה בסוף החודש. אנחנו כבר בתחילת דצמבר ועדיין לא קיבלתי תשלום לחשבונית שהוצאתי בסוף אוגוסט, כלומר מדובר על איחור בתשלום יותר מחודש. המקבל שירות הבטיח להעביר תשלום ב 2.12 אך גם זה לא קרה.
מה אני יכולה לעשות בנדון?
תודה מראש
אי תשלום תמורה עבור עבודה
אני ממליצה לפנות בכתב לדרוש שישלם.
אם לא עובד ניתן להוציא מכתב מעו"ד. אם גם זה לא עוזר להגיש תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שוני בתלושי השכר בקטגוריית "שכר יסוד" לעובד חודשי
לאחרונה שמתי לב שבחלק מתלוש השכר שלי במקום "7000" ב"שכר היסוד", (שזה המשכורת החודשית שלי לפי החוזה), יש סכום מופחת, (בין 4000-6000).
השאלה שלי זה האם יתכן ששכר היסוד שלי ישתנה מחודש לחודש למרות שבחוזה שלי נקבע מפורשות שהשכר החודשי הוא 7000.
שאלה שניה היא לגבי אופן הרישום הטכני בתלוש:
לפי מה שאני מבינה כעובדת חודשית אני אמורה לקבל שכר קבוע בכל חודש אלא אם נעדרתי עקב מחלה או פשוט לא השלמתי את מכסת השעות החודשית, (למשל בימים בהם ביקשתי לצאת מוקדם), האם בחודשים אלו עדיין צריך להיות כתוב "שכר יסוד 7000" וממנו להפחית את שעות ההיעדרות,
או שאולי בחודשים שיש לי שעות היעדרות שכר היסוד כבר לא 7000 כי לא עמדתי במכסת השעות החודשים ואז עוברים לחישוב לפי שעה כמו בחישוב של "עובד בשכר"? וזו הסיבה שבתלושים שלי בקטגוריית "שכר יסוד" יש חודשים שבהם הוא פחות מ-7000?
אופן רישום רכיבים בתלוש
יש רו"ח שרושמים את השכר שנקבע וממנו מפחיתים שעות ויש שרושמים חלק יחסי של השכר לפי היקף השעות שבוצעו בכל חודש נתון.
אם החישוב נכון זה העיקר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על ימי מחלה
זכאות לימי מחלה
בוקר טוב,
עבור היום הראשון אתה לא זכאי לתשלום, יום שני ושלישי זכאי לחצי ומהיום הרביעי זכאי לתשלום מלא גם אם אתה עובד במשמרות.
באופן כללי, עובד לפי שעות שעובד במשמרות אינו זכאי לתשלום עבור יום שבו לא נקבעה לו משמרת אם חלה באותו יום, שכן הוא לא נעדר מהעבודה בשל מחלתו (תשלום דמי מחלה בא להחליף שכר עבודה ובמקרה זה העובד לא היה זכאי באותו יום לשכר עבודה).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





