פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פרישה לפנסיה של מורה באמצע שנה"ל

לילך 25/12/16
שלום,

אני מורה ותיקה בתיכון. בנובמבר השנה מלאו לי 62, ואני מבקשת לפרוש כבר עכשיו לפנסיה, למרות ששנת הלימודים טרם הסתיימה. אציין כי נוצרו נסיבות בבית הספר אשר הפכו את העבודה בו לסיוט עבורי. מנהל ביה"ס טוען שאינני יכולה לפרוש באמצע השנה. האם זה נכון?

פרישה לנסיה באמצע שנה"ל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16

לילך הי, אני לא רואה מניעה ליציאה לפנסיה באמצע שנה"ל - באופן כללי. עם זאת, יש לברר את המקרה שלך לגופו - האם עקב העובדה כי את המשכת ללמד גם השנה בביה"ס אף שזו השנה האחרונה שלך בעבודה הייתה ע"ח קבלת מורה אחרת מחליפה. האם הסוגיה הזו עלתה לבירור טרם פתיחת שנה"ל - דהיינו עד מאי שעה שעברה? 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום כל הכר ואי תשלום פיצויים

יואב מוסק 25/12/16
המעביד לא יישם את תאום המס שהוצאתי ממס הכנסה ככה שבחודשיים הראשונים קיבלתי אלף שש מאות שח במקום ששת אלפים שח 
בחודש השלישי הוא כביכול ביצע החזרים ככה שקיבלתי שמונת אלפים שח בלבד ותלוש כמה שביקשתי כדי לחשב -לא קיבלתי בנוסף נתפסתי במצלמה לוקח שוקולד מדוכן שבמשמרת לילה בקניון הייתי מאבטח אותו
נאמר לי לשבת בבית ושימרו קשר איתי לאחר חודשיים קיבלתי מכתב רדום שנאמר בוקר טוב. אני שלא אקבל פיצויים
בגלל שלא הודעתי שאני עוזב שזה בלוף כי המעביד אמר שייצור איתי קשר והוזמנתי לשימוע שבו קבענו שלושה מועדים שבשניהם הוא ביטל את המפגש ובשלישי אני ביטלתי בגלל חולי
איך אני מוציא ממנו את הכסף מה שמצריך את התלושים גם
בתודה יואב

אני מתנצל על שגיאות הדפוס

יואב מוסק 25/12/16
xxx

אי תשלום שכר מלא

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 27/12/16
יואב הי שאלתך אינה מובנת אנא נסח אותה מחדש בבקשה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

פיטורין לאחר 3 חודשים

מיקי 25/12/16
עבדתי במקום עבודה מסויים 3 חודשים ופוטרתי. במשך שלושת החודשים קיבלתי משכורת בניכוי הפרשה לקופת גמל אבל לא פתחו לי את קופת הגמל עד ליום פיטורי. כשהתפטרתי לא קיבלתי אף את טופס הפסקת העסקה וגם את טופס 161. 
מה עושים במקרה זה והאם המעסיק יכול למשוך את הכספים שנוכו ממשכורתי עבור קופת הגמל.

פיטורין לאחר 3 חודשים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
מיקי שלום, באם המעסיק קיזז ממך כספים ולא העבירם לקופת גמל אתה יכול לתבו את כספים אלה בחזרה ואת סכום ההפרשה שהוא היה צריך לבצע מצידו. אתה גם יכול לפנות למשרד התמ"ת בענין זה. כך גם לענין מכתב אישור העסקה וטופס 161. בהצלחה . אני מציעה לך לפנות להסדרות או לסיוע המשפטי - לעיתים התערבות שלהם מספיקה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלימות בבי"ס

יפית 24/12/16
שלום רב,
אני עובדת כמורה בבי"ס יסודי (בעלת קביעות במשה"ח)עם נסיון של כ 20 שנה.
בבי"ס בו אני עובדת השנה ,אני חדשה.(הצטרפתי רק בספטמבר לאחר מעבר דירה)לפני כמה ימים ,לאחר שניסיתי לברר תקרית אלימות עם תלמיד בכיתה ג' כלפי תלמידה מכיתתו
אותו תלמיד היכה אותי (בעט ועוד) ואף קילל ואיים. ביה"ס טיפל במקרה זה בדרך של השעיית התלמיד ליומיים,שיחה עם הוריו וחיוב לכתיבת מכתב התנצלות על מקרה זה.
אולי מפני שמעולם לא חוויתי אלימות כזו מתלמיד אני ממש חוששת להגיע לביה"ס....רציתי לדעת באילו צעדים מבחינה חוקית ביכולתי לנקוט כדי להגן על עצמי.                תודה,יפית.

אלימות בביה"ס

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
יפית הי הצטערתי לשמוע על המקרה. הוא מזעזע. אני חושבת באופון אישי שאין מקום לתלמיד בבהי"ס אבל אין לכך כל קשר לדיני עבודה. אנא פני לפורום פלילי ולתחום הנזיקין - במידה ויש אפשרות לתבוע על הנזק הנפשי והגופני. 



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

פב 24/12/16
שלום,
אני מעוניינת להתפטר מעבודתי לאחר כ-13 שנות עבודה אך לא רוצה להפסיד את כל הפיצויים. בחוזה העבודה שלי לא מצויין סעיף 14
האם אני זכאית זכאית לפיצויים?
מה לגבי התייחסות לסעיף 26 בחוק?
אשמח לתגובתכם

התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב, 

הנתון החשוב שחסר הוא האם בוצעו הפרשות בגין כל התקופה ובגין השכר המלא לקופה פנסיונית ? ככל וכן אז את במצב טוב ואכן ניתן לטעון כי הם שלך ככל ולא אז רק מה שהופרש שייך לך ואין למעסיק שום חובה לבצע השלמה. בשורה תחתונה כדאי לקבל מהקופה דוח הפרשות לפי מעסיק ולבחון מה רכיב הפיצויים הקיים שם וכן לבחון את מסמכי הקופה הרלוונטיים עליהם חתמתם כדי לראות שלא נעשה ויתור כלשהו ואז ניתן יהיה לדעת מה מגיע לך ומה לא 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב שימוש בטלפון שלי מחוץ לשעות העבודה

לילי 24/12/16
מחייבים אותי לתת את פרטי הטלפון האישי  בחתימה באאוטלוק המשרדי ולעמוד לרשות פונים ומדובר בהרבה מאוד אנשים. מה שלמעשה יגרום  לי לעבוד בחינם מחוץ לשעות העבודה. בחינם- מאחר ואני מחתימה כרטיס. במילים אחרות: לא מתגמלים אותי על התשובות מחוץ.לשעות עבודתי.
 סרבתי מהטעם שמדובר במכשירי הפרטי שנועד לצרכי האישיים ומהטעם הנוסף שזה יגרום לי לעבוד ללא תגמול.
מאיימים עלי בשינוי תנאים לרעה אם לא אתן את פרטי . אני עובדת בחצי משרה, יומיים בשבוע. מאיימים שיגרמו לי להגיע כל יום. אין לכך שום איזכור בחוזה.
האם זה חוקי הלחץ הזה? מה ניתן לעשות?

חיוב שימוש בטלפון פרטי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
המעסיק לא יכול לחייב אותך ליתן את פרטי הטלפון האישי לצד ג'.
באם חשוב לו שתהיי זמינה שיעמיד לרשותך מכשיר של העבודה וגם אז יש לבחון את היקף הזמינות הנדרש לאחר שעות העבודה והאם ניתן לדרוש שכר בגינו או לאו.
לגבי שינוי התנאים- כאשר הם יקרו יהיה הצורך לבחון אותם וככל ויהוו הרעת תנאים תהיי רשאית להתפטר בגין מפוטר בגינם לאחר התראה בכתב למעסיק באם לא יחדול מהם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת

ןה 24/12/16
אני עובדת פחות מחודש במקום חדש ומעוניינת לעזוב. בחוזה שנחתם בלחץ (לא נתנו לי לקחת אותו הביתה לעיון) כתוב שעלי לתת התראה של חודש וחצי, זמן לא סביר  לכל הדעות ביחס לתקופת עבודתי הקצרה ובניגוד לחוק הודעה מוקדמת, לפיו עלי להודיע יום לכל חודש עבודה.
 השאלה  היא: במקרים כאלו בהם לכאורה החוזה סותר את החוק בארץ, מה 'גובר'?

הודעה מוקדמת ארוכה מהחוק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
יש לראות את נוסח הסעיף- ככל ומדובר בסעיף חד צדדי אז ישנה פסיקה שקובעת שהוא לא תקף ושההודעה על פי חוק גוברת.
ככל והסעיף הוא הדדי אז יש לבחון זאת לעומק וכאן הפסיקות חלוקות וכל מקרה נבחן לגופו לרבות מה צורך המעסיק בתקופה הארוכה האם ישנה ייחודיות בעבודה וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שווי רכב

מוטי 23/12/16
האם ניתן להוסיף מרכיב של הטבת שווי רכב ידני בסך 2830 ש"ח כמרכיב לחישוב שכר המינימום בנוסף לשכר יסוד ועמלות

פנה לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
אך בכל מקרה השכר המשולם כשכר יסוד ללא קשר לרכיב זה לא יכול להיות חלק משכר המינימום הקבוע לפי חוק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תנאי העסקה

מיה 23/12/16
שלום,
אני עובדת במקום עבודתי כ12 שנים, במקום העבודה ישנם מס' יחידות שלכל יחידה אופי עבודה ושעות עבודה שונים(ישנן יחידות העובדות 2 ומשמרות וישנה יחידה העובדת 3 משמרות 24/7), בכל תקופת העסקתי אני נמנעת בעובדים של ה2 משמרות(בוקר וערב). כיום רוצים לאחד את כל היחידות ליחידה העובדת בלילות ובשבתות. אציין שזהו אילוץ ואין פה נתון שהוא לבחירה. 
ברצוני לדעת שבמידה ואכן היחידות מתאחדות האם אני יהיה מחויבת לעבוד עפ"י השעות של היחידה שאליה אנחנו מתאחדים או שמדובר בהרעת תנאים.
אציין שנכנסתי למקום עבודתי ללא מכרז(בזמנו לא ביקשו זאת). העובדים החדשים הנכנסים לעבודה בארגון כיום נכנסים רק עם מכרז, ובו מופיע שהעבודה במשמרות הכוללים לילות, חגים ושבתות. 

שינוי תנאי העסקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
יש לבחון זאת לעומק לרבות בחינת הסכם העסקתך אך על פניו מדברייך אכן ייתכן מאוד ומדובר בהרעת תנאים כאשר טרם ביצוע פעולה כלשהי יהיה עליך להודיע למעסיק בכתב כי את לא מסכימה להרעה זו ולכל שינוי בשעות העסקתך כפי שהיו במשך  כל שנות עבודתך.
חשוב שתדעי שבאם תעבדי כך במשך תקופה ( גם אם זה בלית ברירה) תחשבי כמי שהסכימה להרעה בהתנההגות ולא תוכלי לטעון כנגדה בההמשך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב לאחר חוזה עבודה

מרינה 22/12/16
שלום.
במקרה וחתמתי על חוזה עבודה חדש ותחילת עבודה שלי בעוד חודש ובמהלך החודש התחרטתי והחלטתי להישאר במקום עבודה הקודם. האם זה חוקי לסרב ?תודה

ביטול חוזה עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
יש לבחון את החוזה ותנאיו ואת נסיבות הקבלה לעבודה וכיוב אך על פניו ככל ולא חלף זמן רב מהחתימה ולא נגרם בכך כל נזק את רשאית להחליט שאינך רוצה לעבוד שם.. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה

עאטף 22/12/16
האם ניתן לדרוש חזרה לעבודה מהמעסיק ( מועצה מקומית) לאחר חודשיים של הודעה מוקדמת , מאחר והמעסיק לא קיים את תנאי הפרישה שבכתב ? ומה החלופות?

שאלתך נענתה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת תגובת התובע לסיכומים של הנתבע

איציק 22/12/16
האם כמקובל בביהמ"ש ניתן גם בביה"ד לעבודה לבקש מתן תגובה לסיכומים שהגיש הנתבע.

תודה!

תגובה לסיכומים של הנהתבע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
ברמה עקרונית כן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה

עאטף 22/12/16
האם ניתן לדרוש חזרה לעבודה מהמעסיק ( מועצה מקומית) לאחר חודשיים של הודעה מוקדמת , מאחר והמעסיק לא קיים את תנאי הפרישה שבכתב ? ומה החלופות?

חזרה לעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב, 

על פניו נראה שהתשובה היא לא שכן אם המעסיק לא קיים את תנאי הפרישה שבכתב ניתן לתבוע אותו ולדרוש את קיומם אך יש לבחון לעומק במה מדובר על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161

אלי 22/12/16
יש ברשותי קופה קטנה(ביטוח חיים- הראל more למנהלים)  עם 1500 שקל שהופקדו לי בשנת 2008
1. האם אני יכול לדרוש את הכספים האלה גם אם אני התפטרתי?
2. מה עושים במקרה שאני לא מצליח למצוא את מי שאמור לחתום לי על טופס 161? אני מרגיש שמתחמקים ממני, כאשר אני מתקשר אומרים לי שזו לא המחלקה הנכונה ואין להם איך לעזור לי. בסוף פניתי לדף הפייבוק שלהם ונציג אמר שמישהו יחזור אליי אבל כמובן שאיש לא חזר.

טופס 161

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
לגבי דרישת הכספים כל עוד הקופה ועברה על שמך אתה יכול לבקש אותם ובמידה ולא הועברה יש לבחון את זכאותך בהם. במידה ואין לך מי שיחתום על טופס 161 ניתן לפנות לפקיד שומה על מנת שיוציא לקופה אישור על גובה מס שיש לנכות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משקל ראייתי של מסמכים בביה"ד לעבודה

איציק 22/12/16
האם הפסיקה מגדירה קריטריונים לקביעת משקל ראייתי של מסמכים המוצגים ע"י מעסיק ?







משקל ראייתי למסמך

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
אין קשר באם המסמך מוגש ע"י מעסיק או עובד יש את כללי ודיני הראיות ואת המשקל שנקבע בפסיקה לפיהם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משקל ראייתי של מסמך "עלום" המוצג ע"י חב' בת בנקאית

איציק 22/12/16
1. הנתבעת מציגה ע"י תצהיר סמנכ"ל שיווק דף אקסל לחישוב פרמית עובד - לא שם חב', לוגו וללא שם עורכו.
2. לא צורף רשימת ד.ניהול ששילמו מאות הלקוחות.
3. התביעה הציגה את נ ו ה ל חישוב השכר ולפיו - החישוב מתבצע ע"י מנהח"ש ג' וע"י סמנכ"ל הכספים ק'.
4. הנתבעת טענה שאלו לא הגישו תצהיר כי סיימו עבודתם.
5. התביעה הציגה פס"ד שכאשר מדובר בתביעות רשלנות מצד לקוחות החב' נוהגת להגיש תצהיר עובדים שעזבו.
6.תשובת סמנכ"ל השיווק כיצד ניתן לתת אמון בדף אקסל עלום ומסתורי - "כי א נ י אומר" !!!
7. האם ביה"ד רשאי לתת משקל מהותי לדף אקסל כאמור ?




משקל ראייתי למסמך

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
לא ניתן לדעת ולענות מבלי לראות את המסמך ואת אופן ונסיבות הגשתו.
באופן עקרוני על מנת שניתן יהיה להגיש מסמך יש להגישו באמצעות עורכו באמצעות תצהיר/ שעורכו יוכל להחקר עליו. גם אם העובד סיים את עבודתו עדין ניתן לזמנו לעדות באמצעות בית המשפט

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם שכר המאבטחים יעלה ל28.5 שקל מינואר?

אבי 22/12/16
על פי הסכם קיבוצי מלפני חודשיים
במקום 27 שקל לכלל העובדים
האומנם?

העלאת שכר מאבטח

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
ככל וההסכם הקיבוצי חל עליכם אז אכן יש בו עלייה מדורגת בהתאם לקבוע בו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חצי משרה

ש.ר 21/12/16
שלום!
כאשר מעסיק מוכן לשלם עבור חצי משרה 4500 שקל ברוטו בלבד האם הכוונה שלא ישלם עבור נסיעות וכן עבור קרן פנסיה?או שהוא חייב לשלם בנוסף ל4500 ש"ח?

חצי משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
יש לראות את הסכם ההעסקה אבל על פניו אין קשר בין הדברים  והוא חייב בנוסף לתשלום המשכורת ברוטו לשלם גם הפרשות לקרן פנסיה ונסיעות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות-האם הרעה בתנאי עבודה

נציג מכירותת 21/12/16
לום רב, אני נציג מכירות טלפוני בחברת ביטוח מזה שנתיים. לאחרונה שינו לנו את מודל השכר וכך יוצא שהמשכורת שלי פחתה ב900 שקלים ברוטו כל חודש. בנוסף נעשו מספר שינויים נוספים בשיטת העבודה שהם משפיעים באופן עקיף על השכר (בכ500 שקלים נוספים וסך הכל 1400 שקלים בערך) רציתי לשאול האם זה נחשב להרעה בתנאי עבודה, ואם אני מתפטר מגיע לי פיצויים? . בחוזה שעליו חתמתי לפני שנתיים יש את הסעיף הבא:"החברה עשויה לצרף בכפוך לשיקול דעתה הבלעדי לתכנית תגמול המותנית בין היתר בעמידה ביעדים. מוסכם בזאת כי לא תהיה לעובד זכות מוקנית להשתתף בתכנית תמריצים וכי אם וככל שתיקבע לעובד תכנית כזו- תהיה החברה רשאית לשנותה ו/או לבטלה ו/או לשנות את היעדים בה על פי שיקול דעתה הבלעדי, מבלי שהדבר יחשב להרעה בתנאי עבודתו של העובד אף אם יגרום ליררדה בהכנסותיו. כמו כן מובהר וידוע לעובד כי התמריצים לא יהוו חלק משכרו לכל דבר וענייןהאם הסעיף הזה חוקי והאם מגיע לי פיצויים למרות הסעיף? מודה מאוד מראש לכל תשובה

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/12/16
שלום רב
קשה לענות על שאלה זו בלי לבחון את הנסיבות לעומק ואת מודל השכר שהיה ומה היה אורך התקופה בה חל וכיוב וכן יש לבחון את תלושי השכר - לא כדאי לפעול כאן בפזיזות וכדאי לבחון את הדברים לעומק
מנגד- קח בחשבון שמרבית רכיב פיצויי הפיטורים הם שלך בכל מקרה והם מצויים בקופת הפיצוים כך שאם אכן מדובר בהרעה מהותית מבחינתך יש לשקול זאת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאי עבודה?

מירי 21/12/16
שלום רב,
האם מעסיק יכול, לאחר 8 שנים של עבודה בהיקף שעות מסוים, להודיע שנעשתה טעות על ידו בחישוב, ועל העובד לעבוד עוד שעות במסגרת אחוזי המשרה הקבועים שלו?האם זה נחשב להרעת תנאי העבודה? 

המעסיק רוצה שאעבוד עוד שעות - הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
מירי שלום,
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים אך יש לבחון את הדברים באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקדמת תאריך תשלום משכורת

אלי כהן 21/12/16
שלום. במקום עבודתי משולמת המשכורת ב-9 לכל חודש. כעת רוצים להקדים את התשלום ל-1 בחודש ולכן יסגרו את המשכורת הקרובה ב-24 לחודש, והמשכורת שתשולם ב-1 לחודש העוקב תהיה רק עבור 24 יום (כלומר קטנה יותר). המשכורת חודש אחרי שתשולם ב-1 לחודש תהיה שוב עבור חודש מלא. נוצר מצב שתשלום אחד יהיה נמוך יותר. האם תקין?

הקדמת תאריך תשלום משכורת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
אלי שלום,
אם ישלימו את יתרת הימים במשכורת העוקבת, נראה שאין בעיה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה – בבקשה ממש דחוף

מישל 21/12/16
הי
אני כבר כמה שנים כאן, התחלתי לעבוד כמתמחה במשפטים בשנת 2009 ועד היום אני עובד באותו מקום, המעסיק שלי לא שילם לי פנסיה על תקופת התמחותי אלא רק לאחר שקיבלתי את הרישיון לעריכת דין.
חברים שלי אמרו לי שזה לא חוקי ושהוא חייב לשלם לי.
האם זה נכון? ואם כן, איך מתבצע תשלום רטרואקטיבי?
המון תודה על המענה.

מתמחה זכאי להפרשות פנסיוניות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
מישל שלום,
מתמחה, ככל עובד אחר, זכאי להפרשות פנסיוניות.
ככל שהעילה טרם התיישנה (ההתיישנות היא רגילה, 7 שנים), המעסיק צריך לשלם ישירות לך, שקרן, ניתן להפקיד בקרנות הפנסיה רק שנה אחורה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חוק הגנה על עובדים חל ?

רונן7 21/12/16
שלום,
השאלה נוגעת לגורם אליו יש להגיש תלונה עפ"י החוק בכותרת:
האם תלונה שהוגשה למבקר הפנימי או לוועדת הביקורת של מקום עבודה מוניציפלי נותנת הגנה על פי החוק בכותרת ?  
תודה

חוק הגנה על עובדים חל?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
רונן שלום,
אם המבקר, בין יתר תפקידיו, מכהן גם כממונה מטעם המעסיק על
ענייני עבודה של עובד מסוים או של כלל העובדים, החוק מגן על העובד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חסוייה

מישהו 20/12/16
האם דיווח על צריכת מין בתשלום עלולה לסכן את עבודתי?
אני עובד בבית ספר יוקרתי בחיפה ( לא מורה )

צרכתי מין בתשלום, סיכנתי את משרתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
שלום,
ככל שצריכת המין נעשתה בפרטיות, בשעות החופשיות שלך, ללא קשר לעבודתך ואין בכך כל השפעה על עבודתך, נראה שהדבר לא יסכן את עבודתך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלבת עובד

חסוי 20/12/16
כנגד עובד נכתב בשוגג בקבוצת ווצאפ של העבודה ע"י מנהל "הבן זונה יבריז", לאחר מכן פורסמה התנצלות לפיה זה נכתב בשוגג (הכוונה הייתה לכתחוב הודעה בפרטי ולא בקבוצה).
לאחר מכן העובד פורט.

האם יש לעובד עילה לתביעת לשון הרע/ העלבה ו/או כל תביעה אחרת בקשר להתבטאות וללא קשר לזכויות אחרות? 

העלבת עובד - ניתן לתבוע בגין לשן הרע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
שלום,
על פניו ייתכן שיש עילת תביעה אך יש לבחון את המקרה באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן