פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פרישה לפנסיה של מורה באמצע שנה"ל
אני מורה ותיקה בתיכון. בנובמבר השנה מלאו לי 62, ואני מבקשת לפרוש כבר עכשיו לפנסיה, למרות ששנת הלימודים טרם הסתיימה. אציין כי נוצרו נסיבות בבית הספר אשר הפכו את העבודה בו לסיוט עבורי. מנהל ביה"ס טוען שאינני יכולה לפרוש באמצע השנה. האם זה נכון?
פרישה לנסיה באמצע שנה"ל
לילך הי, אני לא רואה מניעה ליציאה לפנסיה באמצע שנה"ל - באופן כללי. עם זאת, יש לברר את המקרה שלך לגופו - האם עקב העובדה כי את המשכת ללמד גם השנה בביה"ס אף שזו השנה האחרונה שלך בעבודה הייתה ע"ח קבלת מורה אחרת מחליפה. האם הסוגיה הזו עלתה לבירור טרם פתיחת שנה"ל - דהיינו עד מאי שעה שעברה?
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום כל הכר ואי תשלום פיצויים
בחודש השלישי הוא כביכול ביצע החזרים ככה שקיבלתי שמונת אלפים שח בלבד ותלוש כמה שביקשתי כדי לחשב -לא קיבלתי בנוסף נתפסתי במצלמה לוקח שוקולד מדוכן שבמשמרת לילה בקניון הייתי מאבטח אותו
נאמר לי לשבת בבית ושימרו קשר איתי לאחר חודשיים קיבלתי מכתב רדום שנאמר בוקר טוב. אני שלא אקבל פיצויים
בגלל שלא הודעתי שאני עוזב שזה בלוף כי המעביד אמר שייצור איתי קשר והוזמנתי לשימוע שבו קבענו שלושה מועדים שבשניהם הוא ביטל את המפגש ובשלישי אני ביטלתי בגלל חולי
איך אני מוציא ממנו את הכסף מה שמצריך את התלושים גם
בתודה יואב
אני מתנצל על שגיאות הדפוס
אי תשלום שכר מלא
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
פיטורין לאחר 3 חודשים
מה עושים במקרה זה והאם המעסיק יכול למשוך את הכספים שנוכו ממשכורתי עבור קופת הגמל.
פיטורין לאחר 3 חודשים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אלימות בבי"ס
אני עובדת כמורה בבי"ס יסודי (בעלת קביעות במשה"ח)עם נסיון של כ 20 שנה.
בבי"ס בו אני עובדת השנה ,אני חדשה.(הצטרפתי רק בספטמבר לאחר מעבר דירה)לפני כמה ימים ,לאחר שניסיתי לברר תקרית אלימות עם תלמיד בכיתה ג' כלפי תלמידה מכיתתו
אותו תלמיד היכה אותי (בעט ועוד) ואף קילל ואיים. ביה"ס טיפל במקרה זה בדרך של השעיית התלמיד ליומיים,שיחה עם הוריו וחיוב לכתיבת מכתב התנצלות על מקרה זה.
אולי מפני שמעולם לא חוויתי אלימות כזו מתלמיד אני ממש חוששת להגיע לביה"ס....רציתי לדעת באילו צעדים מבחינה חוקית ביכולתי לנקוט כדי להגן על עצמי. תודה,יפית.
אלימות בביה"ס
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
אני מעוניינת להתפטר מעבודתי לאחר כ-13 שנות עבודה אך לא רוצה להפסיד את כל הפיצויים. בחוזה העבודה שלי לא מצויין סעיף 14
האם אני זכאית זכאית לפיצויים?
מה לגבי התייחסות לסעיף 26 בחוק?
אשמח לתגובתכם
התפטרות
הנתון החשוב שחסר הוא האם בוצעו הפרשות בגין כל התקופה ובגין השכר המלא לקופה פנסיונית ? ככל וכן אז את במצב טוב ואכן ניתן לטעון כי הם שלך ככל ולא אז רק מה שהופרש שייך לך ואין למעסיק שום חובה לבצע השלמה. בשורה תחתונה כדאי לקבל מהקופה דוח הפרשות לפי מעסיק ולבחון מה רכיב הפיצויים הקיים שם וכן לבחון את מסמכי הקופה הרלוונטיים עליהם חתמתם כדי לראות שלא נעשה ויתור כלשהו ואז ניתן יהיה לדעת מה מגיע לך ומה לא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב שימוש בטלפון שלי מחוץ לשעות העבודה
סרבתי מהטעם שמדובר במכשירי הפרטי שנועד לצרכי האישיים ומהטעם הנוסף שזה יגרום לי לעבוד ללא תגמול.
מאיימים עלי בשינוי תנאים לרעה אם לא אתן את פרטי . אני עובדת בחצי משרה, יומיים בשבוע. מאיימים שיגרמו לי להגיע כל יום. אין לכך שום איזכור בחוזה.
האם זה חוקי הלחץ הזה? מה ניתן לעשות?
חיוב שימוש בטלפון פרטי
המעסיק לא יכול לחייב אותך ליתן את פרטי הטלפון האישי לצד ג'.
באם חשוב לו שתהיי זמינה שיעמיד לרשותך מכשיר של העבודה וגם אז יש לבחון את היקף הזמינות הנדרש לאחר שעות העבודה והאם ניתן לדרוש שכר בגינו או לאו.
לגבי שינוי התנאים- כאשר הם יקרו יהיה הצורך לבחון אותם וככל ויהוו הרעת תנאים תהיי רשאית להתפטר בגין מפוטר בגינם לאחר התראה בכתב למעסיק באם לא יחדול מהם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת
השאלה היא: במקרים כאלו בהם לכאורה החוזה סותר את החוק בארץ, מה 'גובר'?
הודעה מוקדמת ארוכה מהחוק
יש לראות את נוסח הסעיף- ככל ומדובר בסעיף חד צדדי אז ישנה פסיקה שקובעת שהוא לא תקף ושההודעה על פי חוק גוברת.
ככל והסעיף הוא הדדי אז יש לבחון זאת לעומק וכאן הפסיקות חלוקות וכל מקרה נבחן לגופו לרבות מה צורך המעסיק בתקופה הארוכה האם ישנה ייחודיות בעבודה וכיוב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שווי רכב
פנה לפורום מסים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי תנאי העסקה
אני עובדת במקום עבודתי כ12 שנים, במקום העבודה ישנם מס' יחידות שלכל יחידה אופי עבודה ושעות עבודה שונים(ישנן יחידות העובדות 2 ומשמרות וישנה יחידה העובדת 3 משמרות 24/7), בכל תקופת העסקתי אני נמנעת בעובדים של ה2 משמרות(בוקר וערב). כיום רוצים לאחד את כל היחידות ליחידה העובדת בלילות ובשבתות. אציין שזהו אילוץ ואין פה נתון שהוא לבחירה.
ברצוני לדעת שבמידה ואכן היחידות מתאחדות האם אני יהיה מחויבת לעבוד עפ"י השעות של היחידה שאליה אנחנו מתאחדים או שמדובר בהרעת תנאים.
אציין שנכנסתי למקום עבודתי ללא מכרז(בזמנו לא ביקשו זאת). העובדים החדשים הנכנסים לעבודה בארגון כיום נכנסים רק עם מכרז, ובו מופיע שהעבודה במשמרות הכוללים לילות, חגים ושבתות.
שינוי תנאי העסקה
יש לבחון זאת לעומק לרבות בחינת הסכם העסקתך אך על פניו מדברייך אכן ייתכן מאוד ומדובר בהרעת תנאים כאשר טרם ביצוע פעולה כלשהי יהיה עליך להודיע למעסיק בכתב כי את לא מסכימה להרעה זו ולכל שינוי בשעות העסקתך כפי שהיו במשך כל שנות עבודתך.
חשוב שתדעי שבאם תעבדי כך במשך תקופה ( גם אם זה בלית ברירה) תחשבי כמי שהסכימה להרעה בהתנההגות ולא תוכלי לטעון כנגדה בההמשך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב לאחר חוזה עבודה
במקרה וחתמתי על חוזה עבודה חדש ותחילת עבודה שלי בעוד חודש ובמהלך החודש התחרטתי והחלטתי להישאר במקום עבודה הקודם. האם זה חוקי לסרב ?תודה
ביטול חוזה עבודה
יש לבחון את החוזה ותנאיו ואת נסיבות הקבלה לעבודה וכיוב אך על פניו ככל ולא חלף זמן רב מהחתימה ולא נגרם בכך כל נזק את רשאית להחליט שאינך רוצה לעבוד שם..
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה
שאלתך נענתה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת תגובת התובע לסיכומים של הנתבע
תודה!
תגובה לסיכומים של הנהתבע
ברמה עקרונית כן
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה
חזרה לעבודה
על פניו נראה שהתשובה היא לא שכן אם המעסיק לא קיים את תנאי הפרישה שבכתב ניתן לתבוע אותו ולדרוש את קיומם אך יש לבחון לעומק במה מדובר על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 161
1. האם אני יכול לדרוש את הכספים האלה גם אם אני התפטרתי?
2. מה עושים במקרה שאני לא מצליח למצוא את מי שאמור לחתום לי על טופס 161? אני מרגיש שמתחמקים ממני, כאשר אני מתקשר אומרים לי שזו לא המחלקה הנכונה ואין להם איך לעזור לי. בסוף פניתי לדף הפייבוק שלהם ונציג אמר שמישהו יחזור אליי אבל כמובן שאיש לא חזר.
טופס 161
לגבי דרישת הכספים כל עוד הקופה ועברה על שמך אתה יכול לבקש אותם ובמידה ולא הועברה יש לבחון את זכאותך בהם. במידה ואין לך מי שיחתום על טופס 161 ניתן לפנות לפקיד שומה על מנת שיוציא לקופה אישור על גובה מס שיש לנכות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משקל ראייתי של מסמכים בביה"ד לעבודה
משקל ראייתי למסמך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משקל ראייתי של מסמך "עלום" המוצג ע"י חב' בת בנקאית
2. לא צורף רשימת ד.ניהול ששילמו מאות הלקוחות.
3. התביעה הציגה את נ ו ה ל חישוב השכר ולפיו - החישוב מתבצע ע"י מנהח"ש ג' וע"י סמנכ"ל הכספים ק'.
4. הנתבעת טענה שאלו לא הגישו תצהיר כי סיימו עבודתם.
5. התביעה הציגה פס"ד שכאשר מדובר בתביעות רשלנות מצד לקוחות החב' נוהגת להגיש תצהיר עובדים שעזבו.
6.תשובת סמנכ"ל השיווק כיצד ניתן לתת אמון בדף אקסל עלום ומסתורי - "כי א נ י אומר" !!!
7. האם ביה"ד רשאי לתת משקל מהותי לדף אקסל כאמור ?
משקל ראייתי למסמך
לא ניתן לדעת ולענות מבלי לראות את המסמך ואת אופן ונסיבות הגשתו.
באופן עקרוני על מנת שניתן יהיה להגיש מסמך יש להגישו באמצעות עורכו באמצעות תצהיר/ שעורכו יוכל להחקר עליו. גם אם העובד סיים את עבודתו עדין ניתן לזמנו לעדות באמצעות בית המשפט
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם שכר המאבטחים יעלה ל28.5 שקל מינואר?
במקום 27 שקל לכלל העובדים
האומנם?
העלאת שכר מאבטח
ככל וההסכם הקיבוצי חל עליכם אז אכן יש בו עלייה מדורגת בהתאם לקבוע בו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חצי משרה
כאשר מעסיק מוכן לשלם עבור חצי משרה 4500 שקל ברוטו בלבד האם הכוונה שלא ישלם עבור נסיעות וכן עבור קרן פנסיה?או שהוא חייב לשלם בנוסף ל4500 ש"ח?
חצי משרה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות-האם הרעה בתנאי עבודה
הרעת תנאים
קשה לענות על שאלה זו בלי לבחון את הנסיבות לעומק ואת מודל השכר שהיה ומה היה אורך התקופה בה חל וכיוב וכן יש לבחון את תלושי השכר - לא כדאי לפעול כאן בפזיזות וכדאי לבחון את הדברים לעומק
מנגד- קח בחשבון שמרבית רכיב פיצויי הפיטורים הם שלך בכל מקרה והם מצויים בקופת הפיצוים כך שאם אכן מדובר בהרעה מהותית מבחינתך יש לשקול זאת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאי עבודה?
האם מעסיק יכול, לאחר 8 שנים של עבודה בהיקף שעות מסוים, להודיע שנעשתה טעות על ידו בחישוב, ועל העובד לעבוד עוד שעות במסגרת אחוזי המשרה הקבועים שלו?האם זה נחשב להרעת תנאי העבודה?
המעסיק רוצה שאעבוד עוד שעות - הרעת תנאים?
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים אך יש לבחון את הדברים באופן פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקדמת תאריך תשלום משכורת
הקדמת תאריך תשלום משכורת
אם ישלימו את יתרת הימים במשכורת העוקבת, נראה שאין בעיה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה – בבקשה ממש דחוף
אני כבר כמה שנים כאן, התחלתי לעבוד כמתמחה במשפטים בשנת 2009 ועד היום אני עובד באותו מקום, המעסיק שלי לא שילם לי פנסיה על תקופת התמחותי אלא רק לאחר שקיבלתי את הרישיון לעריכת דין.
חברים שלי אמרו לי שזה לא חוקי ושהוא חייב לשלם לי.
האם זה נכון? ואם כן, איך מתבצע תשלום רטרואקטיבי?
המון תודה על המענה.
מתמחה זכאי להפרשות פנסיוניות?
מתמחה, ככל עובד אחר, זכאי להפרשות פנסיוניות.
ככל שהעילה טרם התיישנה (ההתיישנות היא רגילה, 7 שנים), המעסיק צריך לשלם ישירות לך, שקרן, ניתן להפקיד בקרנות הפנסיה רק שנה אחורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חוק הגנה על עובדים חל ?
השאלה נוגעת לגורם אליו יש להגיש תלונה עפ"י החוק בכותרת:
האם תלונה שהוגשה למבקר הפנימי או לוועדת הביקורת של מקום עבודה מוניציפלי נותנת הגנה על פי החוק בכותרת ?
תודה
חוק הגנה על עובדים חל?
אם המבקר, בין יתר תפקידיו, מכהן גם כממונה מטעם המעסיק על
ענייני עבודה של עובד מסוים או של כלל העובדים, החוק מגן על העובד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה חסוייה
אני עובד בבית ספר יוקרתי בחיפה ( לא מורה )
צרכתי מין בתשלום, סיכנתי את משרתי?
ככל שצריכת המין נעשתה בפרטיות, בשעות החופשיות שלך, ללא קשר לעבודתך ואין בכך כל השפעה על עבודתך, נראה שהדבר לא יסכן את עבודתך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלבת עובד
לאחר מכן העובד פורט.
האם יש לעובד עילה לתביעת לשון הרע/ העלבה ו/או כל תביעה אחרת בקשר להתבטאות וללא קשר לזכויות אחרות?
העלבת עובד - ניתן לתבוע בגין לשן הרע?
על פניו ייתכן שיש עילת תביעה אך יש לבחון את המקרה באופן פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






