פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה

ניבר 19/02/17
שלום,
אני סובלת מאובדן כושר עבודה על רקע נכות נפשית.
חברת הביטוח הכירה באובדן כושר עבודה לאחר בדיקה של מומחה בפסיכיאטריה מטעמה.
היא מסרה לי כי העתק מחוות הדעת הרפואית שלו תשלח לפסיכיאטרית שמטפל בי.
לא כל כך ברור לי למה חשוב לחברת הביטוח למסור לה העתק של חוות הדעת של המומחה מטעמה.
אציין שעד כה הפסיכיאטרית המטפלת שלי סייעה לי באישורים רפואיים על מצבי הבריאותי.
אני חוששת שחברת הביטוח מתכוונת בעצם להעביר לה מסר שבעקבותיו תיפגע נכונותה לסייע. 
החשש הזה נובע מכך שבעבר חברת הביטוח התנהלה מולי בחוסר תום לב .
שאלות:
האם החשש שלי מוצדק ?
האם אני יכולה לבקש מהם לא להעביר את חוות הדעת של המומחה מטעמם?

תודה,ניבר

אנא פני לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/02/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ציוד אישי

רונן לוי 19/02/17
שלום,

המעסיק שלי חושד שמעלתי באמון החברה ולצורך חקירה נלקחו ממני המחשב הנייד ששייך למקום העבודה ודיסק נייד אישי שלי.
האם זה חוקי לקחת ממני את הדיסק האישי שלי? לפעמים הייתי מחבר אותו למחשב בעבודה לצרכים אישיים בלבד.

ציוד אישי שנלקח מהעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/02/17

לענין המחשב - זה רכוש החברה ולכן אין בעיה עם הענין. לגבי הדיסק האישי - רק במידה והוגשה תלונה במשטרה . לא על סמך דעתם האישית. הדבר נוגד את עיקרון הגנת הפרטיות 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יבגני 19/02/17
שלום לכםאני רוצה להתפטר לאחר שנתיים וחצימה חובות שלי וזכויות 

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/02/17

הי יבגני שאלתך כללית מאוד. ולכן באופן כלי במידה ואתה מתפטר אתה צריך לתת הודעה על כך למעסיק. הודעה מסודרת. אתה צריך גם לתת הודעה מוקדמת כדין - לא ציינת איזה סוג עובד אתה - האם חודשי /שעתי /יומי ולכן קשה לי להשיב לך במדוייק. זכותיוך הם לקבל דמי הבראה / פדיון ימי חופשה והעברת קופת הפנסיה על שמך וכן מכתב סיום העסקה טופס 161 ומכתב שחרור מקרן הפנסיה (לא חיייב). לגבי פיצויים - מה שיש בקופה שייך לך - לא בטוח שתוכל לפדותם. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חלף הודעה מוקדמת על כל רכיבי השכר

יפית 18/02/17
שלום,
במידה ובחלק מתלוש השכר יש רכיבים קבועים של תוספת לנטו על ארוחות צהריים,תוספת על דלק ונסיעות.כאשר המעסיק מפטר אותי הוא אמור לשלם לי את החלף כולל תוספות אלו או שמא רק על הבסיס?
תודה

רכיבי שכר במהלך חלף הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
אם בפועל אין עבודה בתקופת ההודעה המוקדמת והמעסיק משלם לך תשלום חלף הודעה מוקדמת אז המעסיק לא צריך לשלם בגין תוספות אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה ללא תשלום

רחלי 17/02/17
רצוני לדעת האם חופשה ללא תשלום  עקב תאונת דרכים. חופשה ארוכה בגלל מצב רפואי ,האם התקופה נחשבת לצורך פיצויי פיטורין?לא מדובר בחופשה כפויהמצד המעסיק אלא בגלל תאונת דרכים קשה.

חופשה ללא תשלום

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב
ככל ולא מדובר בימי מחלה אלא כחופשה ללא תשלום אז ברמה העקרונית אין לקחת אותה בחשבון לצורך התשלום בפועל של הפיצוים ( לצורך הוותק כן אבל לא תשלום בפועל בגינה) ובמקרים מסוימים יש לקחת חודש ממנה בחשבון

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חצי משרה

אוסנת 17/02/17
שלום.
אני ירדתי לחצי משרה לאחר חופשת לידה . רציתי לדעת כמה ערבים יכול לשבץ המעביד לחצי משרה ? האם יש תקרה ? 
תודה מראש 

חצי משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב
שאלתך לא ברורה אם מדובר במשרת ערב ולא לילה אז אין מגבלה- כאשר היקף של משרה מלאה הוא 186 שעות חודשיות וחצי משרה זה חצי מזה יש לעשות את החישוב בהתאמה להיקף המשמרות שלכם ואז ניתן לדעת לכמה ניתן לשבץ
בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

מיקי 17/02/17
האם בתקופת ההודעה המוקדמת ,חודש מהשימוע ועד הפיטורין, האם המעסיק צריך לתת משכורת בת חודש בתקופה זאת.

הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
אם תקופת ההודעה המוקדמת שאת זכאית לה היא חודש אז אכן על המעסיק לשלם שכר בגין תקופה זו של חודש

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משק בית

שרית אלגצי 16/02/17
היי,
אני עובדת במשק בית. המעסיק שלי לא דיווח עלי למוסד לביטוח לאומי כל תקופת העסקתי. האם אוכל להודיע לביטוח לאומי על תק העסקה זו ואקבל את כל הזכויות בהתאם לשנים אלו מהביטוח לאומי? 
אשמח לדעת מהפן של דיני עבודה.

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
אבל לגבי זכויות דיני עבודה אם שאלתך היא לגבי קבלת דמי חופשה / הבראה למשל וכיוב ביטוח לאומי לא זה שמשלם זאת אלא המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הפרשה של המעביד

דודי 16/02/17
המעביד לא התחיל להפריש לקרן פעילה אחרי שלושה חודשים שהוא העסיק אותי
 וכן לא תיעד  שעות העסקה באמצעות החתמת כרטיס או החתמת אצבע .בגלל אי ההפקדה איבדתי את הזכויות שקדמו והקופה לא פעילה. גיליתי כל זאת לאחר הפיטורין
מה ניתן לעשות?

אי הפרשה של המעסיק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
ראשית יש לבחון למול הקופה האם יש מה לעשות וכן מדוע לא התריעה בפניך שכן זוהי חובתה.
שנית למול המעסיק ניתן לתבוע את הסכומים שהיה עליו לשלם וכן את ההפסדים שנגרמו לך נוכח פעולותיו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

מיכל 16/02/17
האם עובד אשר השתכר מידי חודש בשכר בסיס +בונוס בהתאם לביצועים זכאי לפיצויי פיטורין לפי שכר בסיס או בצירוף הבונוס?

סביר

אזרח 16/02/17
סביר מאוד להניח כי ייחשבו הבונוסים כחלק מהשכר הכללי לטובת פיצויים. חשוב להציג כי כל שנה ובאופן רציף קיבלת בונוסים. בהצלחה

בונוס כחלק מפיצויי פיטורין

עו"ד לילך אקרמן 19/02/17
שלום רב
יש לבחון את מהות הבונוס וסוגו על מנת לענות אבל ככל ומדובר בבונוס שמושפע מעבודה אישית של העובד ומפעילות שלו אז על פניו יש לקחת אותו גם בחשבון בביצוע החישוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

הרעת תנאים

מיטל 16/02/17
שלום רב,

אני עובדת במקום עבודה מזה שנתיים וחודשים.

במשך כל התקופה קיבלתי משכורת קבועה כי אני מקבלת שכר גלובלי.

פתאום בחודש האחרון המעסיק החליט שהוא משלם לי לפי שעות משום מה והשכר נמוך יותר... חשוב לציין שהוא לא דיבר איתי ולא שינה מולי חוזה ולא כלום.

מה עליי לעשות?????

המעסיק החליט לשלם לפי שעות במקום גלובלי - האם זו הרעת תנאים?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב,



ראשית על פניו נדמה שאכן מדובר בהרעת תנאים אך יש להבין לעומק במה מדובר.

מכל מקום ככל שלא נתת הסכמתך לשינוי עליך להתריע חד משמעית בפני המעסיק ובכתב!! שאת לא מסכימה לשינוי ושמדובר בהרעת תנאים לא חוקית ובמידה והמעסיק לא ישיב את המצב לקדמותו ולרבות ישלים לך את החוסרים בשכר זה לא תישאר לך הברירה אלא להתפטר בדין מפוטר בשל הרעת התנאים



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם כדאי לתבוע את המעסיק?

אנונימית 16/02/17
שלום, אני שוקלת האם כדאי לתבוע את המעסיק שלי (חברה גדולה עם הרבה סניפים בארץ). עבדתי שם במשך חודש וחצי.היה עובד שהטריד שעבד גם אותי וגם בנות ממחלקות שעבדו צמוד אלינו (לא תחת החברה שלי). התלוננתי עליו  ביום חמישי בשלב שכבר לא יכלתי לעבוד איתו יותר. ביום ראשון הביאו עובדת חדשה שהתפטרה אחרי אותה המשמרת. ביום שלישי קבלתי דף מקומט שאומר שיש לי שימוע בשלישי עקב צמצומים.ביום רביעי המנהל האיזורי דבר אליי מהרכב כי לטענתו הוא חולה ולא רוצה להדביק אותי, ותוך פחות מחמש דקות פטר אותי. מזכירה שיומיים קודם ניסו להביא עובדת חדשה, אחרי שבמשך חודש חפשו בנות חדשות למקום.התחננתי לקבל שבועיים נוספים בעבודה כדי שאוכל לסיים את הימים שחסרים לי לעבודה המועדפת ונאמר לי שרשימת המצומצמים נקבעה מראש ואי אפשר לאשר לי עוד כמה ימים.בנוסף, עד היום (חודש וחצי אחרי) לא קבלתי מכתב פיטורין.בנוסף, לא נתן לנו כסא לשבת עליו במהלך המשמרות, גם כשלא היה צורך שנעבוד ועקב כך היינו צריכים לשבת על הרצפה, גם בחורף. עניין אחר הוא עניין הנסיעות - שילמו לי נסיעות במחיר מופחת ממה שהיו צריכים, ולמרות כל הפעמים שבקשתי לתקן את הדבר (כולל הודעות וואטסאפ שמאשרות שנאמר לי שיתוקן) - התעריף לא תוקן וכרגע הם רוצים להשלים לי את הכסף של חודש אחד בלבד כי לטענתם עבדתי רק חצי חודש (עד כמה שידוע לי - חופשי חודשי הוא גלובאלי, ולכן אין קשר למספר הימים שעבדתי).

אני בעצם רוצה לתבוע אותם על:
* פיטורין לא חוקיים (הרגשה מאוד חזקה שפיטרו אותי עקב התלונה ולא עקב צמצומים)
* שימוע לא חוקי
* אי קבלת מכתב פיטורין
* אי הצבת כסא במקום העבודה
* קבלת נסיעות מופחות, למרות בקשות חוזרות ונשנות לתקן את התעריף.
האם שווה לי לתבוע על כל אלה?
 דרך איזה בית משפט יש לתבוע?

תביעת מעסיק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב
לא ניתן לענות אם שווה או לא שווה בטח לא מבלי להבין את הנתונים לעומקם אבל בכל מקרה תביעה שכזו יש להגיש לבית הדין לעבודה. על פניו יש לך נימוקים וטענות טובות אבל נוכח תקופת העבודה הקצרה לא בטוח שהפיצוי יהיה גבוה וצריך להבין את המשמעויות לפני שיוצאים לדרך. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש מחלה

אדם 16/02/17
שלום ! אני עובד 3.5 שנים . הייתי שבוע בחופש מחלה והצגתי אישור רפואי תקף ל -6 ימים , אבל רק 4 ימים חושבו לי במשכורת . המעסיק טוען שהחישוב נעשה לפי ממוצע שבועי (אני עובד לרוב 4 ימים בשבוע) . האם זה נכון ?

חישוב חופשת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17

שלום רב
על מנת לענות יש לדעת האם אתה עובד במשכורת או עובדת שעתי/ יומי וכן בגין כמה ימים בפועל שולמו לך דמי מחלה ונוכו לך מהצבירה
בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמת פרטים על השכר

אדם 19/02/17
אני עובד שעתי (מינימום לשעה)  . בחודש יוצא 3900 ש"ח ברוטו בממוצע.

התפטרות

יבגני 16/02/17
שלום לכם

אני רוצה להתפטר לאחר שנתיים וחצי

מה חובות שלי וזכויות 

כמה זמן צריך לתת לאחר מכתב התפטרות

זכויות למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב
לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לבצע בדיקה מקיפה ולראות את הסכם העסקתך וכן האם חל עליך הסכם קיבוצי/ צו הרחבה כלשהו.
באופן כללי עליך לתת חודש הודעה מוקדמת ועל המעסיק לבצע לך גמר חשבון בגין כל המגיע לך ולהעביר את קופות הפנסיה והפיצויים על שמך ולתת לך אישור על תקופת העסקתך ( הבראה, ,פדיון חופשה ככל ויש לזכותך ימי חופשה , שחרור הקופות על שמך , שכר וכיו"ב).

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוקף מכתב התפטרות

אורית 16/02/17
שלום,

אני עובדת במקום מסוים 4 שנים,

ב 21 לינואר שלחתי מכתב התפטרות למעביד ואני צריכה להמשיך עוד חודש עד ההתפטרות בפועל,

בינתיים היו דיונים בשביל שהמעביד רצה שאשאר ולא אעזוב את מקום העבודה , הובטח לי העלאה מסוימת בשכר, 

השאלה אם אני ממשיכה לעבוד עוד שבוע או שבועיים מעבר לחודש ממועד מסירת מכתב ההתפטרות, האם זה מבטל את התוקף של מכתב ההתפטרות ואני צריכה לשלוח מכתב מחדש שוב חודש מראש?

תוקף מכתב התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/02/17
שלום רב
אם המעסיק מבקש ממך להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת ואת מוציאה לו כתוב שלבקשתו את מסכימה להאריך את ההודעה מוקדמת עד ליום ... אז אין עם זה בעיה אבל אם את בעצם מבטלת את ההתפטרות וממשיכה לעבוד ואז שואלת אם תחליטי בסוף להתפטר אז תצטרכי לתת הודעה חדשה ומכתב חדש

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בחירות לוועד העובדים

יניב 16/02/17
שלום.

בחודש מרץ הקרוב אמורות היו להתקיים בחירות.רק 3 מועמדים הגישו מועמדות ואז הם נבחרו אוטומטית האם זה חוקי??במקום עבודתי ישנם 120 עובדים ומעולם לא הוקמה ועדת ביקורת.

בתודה מראש

חוקי

אזרח 16/02/17
התשובה בגוף השאלה. בהחלט חוקי.

בחירות לוועד

עו"ד לילך אקרמן 19/02/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את התקנון החל על מקום העבודה אבל על פניו ההליך נשמע תקין
לגבי גוף הביקורת יש לבחון בתקנון על מנת לראות מה קובע בעניינו והאם חייב לקום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

חתימת מעסיק על טופס שחרור פיצויים

מתמחה לשעבר 15/02/17
שלום רב,

סיימתי לפני כחצי שנה התמחות במשפטים. לזכותי ישנם כספי פיצויים בקרן הפנסיה אותם אני מעוניינת לשחרר. דא עקא כל פניותיי למעסיקה על מנת שתחתום על הטפסים ותמציא טופס 161 עלו בתוהו. לציין כי פניתי בנימוס אינספור פעמים ברם המעסיקה לא המציאה לי עד כה את הדרוש. אני אובדת עצות ומיואשת שכן הכסף יושב לריק בקופה וכמובן שאני זקוקה לו מאד בעודי לומדת למבחני הלשכה....מה ניתן לעשות? בתודה!!

המאמן לא משחרר לי פיצויים, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
שלום,
מאחר שסיום התמחות הוא לא שווה ערך לפיטורים, המאמן לא מחוייב להנפיק לך טופס 161 ואישור שחרור פיצויים.

לרוב הנוהג הוא כי כן ניתן אישור. את יכולה להוריד את הטופס מאתר מס הכנסה למלאו חלקית ולהגיע אל המעסיק ולדרוש ממנו לחתום על הטופס.

כספי הפיצויים לא יושבים לריק בקופת הביטוח אלא הם נצברים אלא את צריכה לקבל אותם בגיל פרישה כקצבה יחד עם כספי התגמולים.
אם תחליטי למשוך את כספי הפיצויים כעת, כשאינך זכאית לכך, א' המעסיק יוכל לבקש להשיב אליו את כספי הפיצויים וב' אם הוא לא יבקש, ייתכן שתצטרכי לשלם מס.

פני לחברת הביטוח ובקשי שכספי הפיצויים לא יוחזרו למעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש שכר שעות נוספות

בן 15/02/17
שלום רב, אני עובד בתור מאבטח. וחלק מהתפקיד זה לעבור קורס מגיש עזרה ראשונה. שעות הקורס הם בסיום שעות העבודה עד שעות הערב המאוחרות. האם השעות האלו נחשבות לשעות נוספות או לשעות רגילות? כי בתלוש שכר מופיע לי את השעות האלה בקטוגרית "שעות קורס" 5.5 שעות בשכר שעתי רגיל. נאמר לי ע"י חברת הקבלן שאני מעוסק. שבדקו את זה  וככה זה צריך ליהות.

האם זה נכון?

שעות קורס יחשבו שעות נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
בן שלום,
מאחר שאתה עובר את שעות העבודה ליום והקורס הוא לפי דרישת המעסיק, מדובר בשעות נוספות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות לעובד עירייה

גל 15/02/17
אני עובד יותר מ4 שנים בעיריית פ"ת , בבדיקה שערכתי הקרן השתלמות התחילה רק בצרץ 2016 , שהתקשרתי למשאבי אנוש לשאול איפה 4 שנים של קרן השתלמות כפי שיש לכל העובדים שנקלטו עימי לעבודה ,נאמר לי כי נשלח אליי טופס לפני מס' שנים ולא מילאתי , א, מעולם לא קיבלתי מכתב או טופס בעניין , שנית רק לקראת סוף 2016 קבלתי טלפון להגיע דחוף וחתמתי וקיבלתי כמה חודשים לפני ,דהיינו ממרץ 2016 עד כיום , האם יש דרך לתבוע את מה שמגיע לי ? אני עובד ברשות עירונית, מקום מסודר ,לא הנחתי שאני צריך לרדוף או לחפש מסמך כלשהו , מחכה לתשובה בדחיפות ,תודה 

האם ניתן לשלם רטרו על כל השנים שהיתה טעות ?

גל 15/02/17

המעסיק לא הפריש לי לקה"ל, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז 15/02/17
גל שלום,
ככל שהמעסיק מחוייב היה להפריש לך, חובתו להוכיח כי שלח לך מסמך כלשהו בעניין.
שנית ובלי קשר, עליו להפריש רטרו'.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

חוזה שלא נחתם

סלמאן 15/02/17
שלום רב
סיכמתי תנאי העסקה בחברה ונשלח אליי הסכם לחתימה במייל מסמנכ"ל החברה , תיקנתי את ההסכם למה שמקובל עליי ושלחתי בחזרה לסמנכ"ל  במייל , לא קיבלתי תשובה , לאחר כמה ימים התחלתי לעבוד לפי בקשתם תוך הבטחה לחתום על ההסכם  .
התחלתי לעבוד ב 18.12.2016 , המעסיק שלם לי בשחור עבור חודש 12/2016 למרות שהיה אמור להוציא תלוש שכר לא עשה כך
כשהגענו למשכורת חודש ינואר  וב 7.2.2017 , רצה לשנות את ההסכם וביטל את הסעיף שהיה בחוזה המקורי על תשלום קרן השתלמות בגובה 1500 ש"ח והפך את הסעיף הזה לתנאים סוציאליים , סירבתי לחתום ועזבתי את העבודה

ידוע לי שמעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי העסקה תוך 30 יום  .
לא עשה כך , ואני חשבתי שאני עובד לפי ההסכם ששלחו לי במייל , אומנם הוא לא נחתם .
האם אוכל לתבוע ממנו תשלום לפי החוזה שלא נחתם ?
בחוזה גם צויין שהוא יעסיק אותי למשך 12 חודשים , ורק לאחר 12 חודשים יוכל לפטר אותי , האם אם אוכל להוכיח "הרעת תנאים " אוכל לתבוע אותו על תקופת העסקה שהתחייב ?



לא חתמתי על חוזה, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
סלמאן שלום,
החובה המוטלת על המעסיק היא לתת הודעה על תנאי העסקה תוך 30 יום מיום תחילת העבודה.
אין חובה לחתום על חוזה. ככל שתוכל להוכיח שאלה התנאים שסוכמו ביניכם, תוכל לתבוע על נזק שנגרם לך, ככל שנגרם.

הסעד היחיד שניתן במקרה של הרעת תנאים הוא התפטרות בדין מפוטר, אך מאחר ואינך זכאי לפיצויים, הסעד הזה לא
רלוונטי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות מהבית

איציק 15/02/17
 שלום רב ! 
עובד   בתמיכה טכנית  
לאחר סיום שעות עבודה   עובד מהבית ככונן מקבל קריאות טלפונית עובד עם מחשב נייד מהעבודה ומטפל בקריאות 
  התשלום עבור שעות אלו משולם לי כ100%  בלבד
 לדברי מעסיק  רק עם  אהיה נוכח בעבודה  אקבל   מעל 100%
  מדובר  במוצ"ששישי  אמצע שבוע  עד שעה 22:00

עבודה מהבית אחרי שעות העבודה מזכה בגמול ש"נ?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
איציק שלום,
סוגית תשלום עבור שעות כוננות לא הוסדרה בחוקי העבודה. לכן, הצדדים רשאים להתנות עליו במסגרת ההסכמים ביניהם, ואף לקבוע כי לעובד לא
ישולם שכר עבור שעות הכוננות שלו.

ככל שאתה עונה על קריאות בפועל, ונכנסת לתוך שעות נוספות, נראה כי המעסיק צריך לשלם לך גמול שעות נוספות רק עבור השעות שעבדת בפועל ולא עבור הכוננות כולה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר למעסיק להעביד עובד 7 ימים בשבוע?

דנה 14/02/17
האם מותר להעסיק עובד 7 ימים בשבוע אפילו שהעובד הסכים?

מותר להעסיק 7 ימים ברצף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
דנה שלום,
לא. אסור להעסיק 7 ימים ברצף.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטטרות לרגל מצב בריאות לקוי לפי סעיף 6 לחוק

בן זקן דוד 14/02/17
שלום
אני נתיתי מכתב הטפרוט כי אני נהלץ ללכת לופל בשני הוריי חולים ואין מי שהטפל בהם אני חייב ללכת לגור איתם ועוזב את אילת ועבודתי בגלל זה 
לפי סעיף 6 לחוק זה אחד המיקרים המקנים לעובד את הזכות להיתפטר בדין מפוטר 
וזכותי לקבל את הפיצויים המגיע לי 

עכשיו הכוח אדם של המלון מבקש מכתב של ראפה אל מצב הוריי האם מותר להם לבקש ממני את זה חוץ מהמכתב פיטורים איפה כתבתי כבר את מצבם ...האם זה לא סוטר את החוק לסוד רפאוי? 

המעסיק מבקש מידע רפואי שיתמוך בהתפטרותי, מותר לו?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
דוד שלום,
עובד שמתפטר לרגל מצב בריאותי אכן צריך להביא תעודות רפואיות המוכיחות כי מצב בריאותו או מצב בריאות בן משפחתו אינו מאפשר לו
בתנאי העבודה ויתר נסיבות העניין להמשיך בעבודה אצל אותו מעביד או באותו
מקום עבודה ולכן מהווים סיבה מספקת להתפטרותו תוך שמירת זכותו לפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אריאל

מיכאל 14/02/17
הגשתי תביעה לבית הדין לעבודה. במשך שנתיים התקימה רק ישיבה אחד שהיא קדם משפט. הישיבה הבא נקבעה לעוד שנה. האם יש בחוק הגבלות לפרק זמן מקסימאלי בין ישיבות בית הדין?

יש הגבלות בין ישיבות בבית הדין?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/02/17
מיכאל שלום,
מועדי הדיונים נקבעים בהתאם ליומן בית הדין.
ככל שחלף זמן רב כל כך, ניתן לבקש להקדים את הדיון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאות משפט

yosi 14/02/17
הגשתי בקשה למחוק שתי תביעות שהוגשו על יד עו"ד שלי

החלטת בית משפט לעבודה לתיק הראשון:
לבקשת התובע אני מורה על מחיקת התביעה ללא צו להוצאות

החלטת בית משפט לעבודה לתיק השני:
לבקשת התובע התביעה נמחקת
אין צו להוצאות

השאלה שלי
1-האם אני להיות בטוח ש זהו הם לא יחייבו אותי לשלם הוצאות משפט גם בעתיד על התביעות שמחקתי ?

2-מה אם הצד השני יבקש הוצאות משפט גם אחרי ש בית הדין לעבודה החליט התביעה נמחקת ללא צו להוצאות ?
אני קורא באינטרנט שיש אנשים שישלמו הוצאות משפט 20 או 50 אלף זה מפחיד אותי תודה

לא היו דיונים

yosi 14/02/17
לא היו דיונים

הוצאות משפט

עו"ד צילה ניהוז 15/02/17
יוסי שלום,
על כל החלטה ניתן לערער כך שקיימת האפשרות שהצד השני יערער ויבקש שכן יהיה תשלום הוצאות, אך את הערעור יש להגיש תוך זמן מסויים. לאחריו לא קיים סיכון כזה, אלא אם תגיש תביעה חדשה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
דילוג לתוכן