פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ימי מחלה
אני אמורה לעבור ניתוח המצריך החלמה של כשבועיים שלושה, אני כשנתיים בעבודה אבל אין לי מספיק ימי מחלה, האם המעסיק חייב לשלם לי או שפשוט בחודש הזה אני לא אקבל משכורת
מה קורה כאשר לעובד אין מספיק ימי מחלה ?
אם אין לך צבירה של ימי מחלה לא תוכלי לקבל תשלום - אל באם תסכמו על תשלום של ימי חופשה במקום. או שתוכלי לפנות לביטוח אובדן כושר שאמור להיות קיים לך ולביטוח לאומי - להגשת תביעה לנכות כללית.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד קבלן
אני עובד בחברה A באופן מלא כאשר הבוס הישיר שלי הוא עובד אותה חברה A, מגיע כל בוקר לחברה A, מדווח לבוס הישיר שלי בחברה A בלבד ועושה עבודות באתר החברה שבה אני נמצא בלבד, 5 ימים בשבוע כל חודש וחודשו.
החברה B שמשלמת לי את משכורתי ,הינה קבלן כוח אדם שהדיבור היחיד שלי איתה הוא ,שליחת שעות הנוכחות שלי על בסיס חודשי וקבלת תלוש השכר בדואר ותשלום המשכורת לחשבון הבנק שלי..
אני עובד מעל 9 חודשים בחברה A הספציפית הנ"ל , האם החברה A צריכה לקבל אותי כעובד החברה לאחר תקופה זאת ואם לא ,היא אמורה לפטר אותי לאלתר?
אם החברה A שבה אני נמצא חייבת לקבל אותי כעובד מן המניין שלה (העסקה ישירה), מה עלי לעשות על מנת לממש את הזכות הזאת ?
עבודה באמצעות חברה קבלנית או חברה שנותנת שירותים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאי עבודה
שינוי בתנאי העבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חריגה בשעות עבודה
שאלתך לא ברורה, אנא נסח מחדש
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתה בשכר בגלל שימוע התנהגותי
השימוע הוא אך ורק בגלת הצעקות ולא קשור לתפקידי ולגבי המקצועיות שלי.
הוחלט לאחר השימוע כי תינתן לי אפשרות או להישאר בעבודה ויקזזו לי כל חודש 500 שח לצמיתות או שיפטרו אותי.
האם ההליך חוקי?
אפשר להפחית בשכרי בגלל שימוע התנהגותי?
ההחלטה על הפחתה בשכר נשמעת כמו הרעת תנאים מוחשית.
הסעד היחיד במקרה כזה הוא התפטרות בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעת פיטורין לעובד פחות משנה
מהי התראה סבירה ?
והאם המעסיק מחיוב לשלם על תקופה זו?
הודעה מוקדמת לפיטורים
מעסיק שרוצה לפטר עובד מחוייב במתן הודעה מוקדמת. ימי ההודעה המוקדמת מחושבים לפי הוותק ובהתאם לשאלה אם העובד הוא עובד במשכורת חודשית או שעתית.
אם העובד הוא עובד במשכורת שעתית, הוא זכאי להודעה מוקדמת בת יום אחד עבור כל חודש עבודה מלא.
אם העובד הוא עובד במשכורת חודשית, הוא זכאי להודעה מוקדמת בת יום עבור כל אחד מששת חודשי העבודה הראשונים בתוספת יומיים וחצי עבור כל חודש עבודה נוסף מהחודש ה-7 עד החודש ה-12.
המעסיק מחוייב לשלם על הימים האלה אלא אם העובד החליט על דעת עצמו שלא להתייצב לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי לידה על שכר סופרים
ספר) תזכה אותי אח"כ בדמי לידה. תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובה בחוק למסור טופס 161 טופס שחרור הפוליסה
אם כן מהו הס' הרלוונטי?
תודה לכל העונים!
היכן קבועה החובה למסור לעובד טופס 161?
החובה למסור לעובד טופס 161 מצוייה בהנחיות מס הכנסה.
לשאלות נוספות ופירוט נרחב בעניין, פני לפורום מיסים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת דמי תאונה מביטוח לאומי לעצמאים
הסיפור שלי כזה:
אני עוסק מורשה, ויש לי לקוח אחד בהתקשרות לטווח ארוך. מטעמים לוגיסטיים שלו, הסכמתי שבמשך עשרה חודשים בשנה הוא יעביר לי תשלום כל חודש, על העבודה של כל השנה (כלומר, התשלום השנתי יתחלק ל-10 במקום ל-12).
לאחרונה עברתי תאונה שהשביתה אותי כמעט לחודשיים.
כעת יש לי שתי שאלות:
1. האם הביטוח הלאומי ישלם לי לפי הכנסה של שלושת החודשים האחרונים שקדמו לתאונה, או לפי ממוצע שנתי? האפשרות השנייה עדיפה לי, כי באחד משלושת החודשים שקדמו לתאונה לא קיבלתי תשלום כלל, בהתאם להסכם הנ"ל עם הלקוח.
2. אם הלקוח יעביר לי תשלום במהלך תקופת ההחלמה (במסגרת הפרישה השנתית), האם הביטוח הלאומי יוכל לטעון שבעצם עבדתי בתקופה זו ולקצץ לי מדמי התביעה?
שוב תודה!
פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר במשכורת ולא הפריד לקרן פנסיה
התפטרתי מהעבודה אחרי שנתיים וחודשים
עקב הלנת שכר במשכורת ,לא משלם בזמן איחור
של שבוע
המעסיק העביר לי צ'קים מידי חודש להעביר לקרן פנסיה
ושלוש ציקים חזרו למעסיק בגלל שהחשבון שלו מוגבל
נודע לי רק היום מה עלי לעשות ??
המעסיק לא הפריש לפנסיה, מה עושים?
תפנה במכתב דרישה למעסיק שיעביר את הסכומים לחברת הביטוח.
ככל שזה לא עוזר, באפשרותך להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה ובונוס מכירות
לפני כשבוע עברתי ניתוח ואני אהיה ב21 ימי מחלה.
אני עובד במכירות.
השכר שלי בנוי משכר שעתי (לא מינימום) ובונוס מכירות.
איך מחשבים את השכר שאני אמור לקבל על ימי המחלה האלו?
תודה רבה
איך מחושבים דמי מחלה כשהשכר מורכב מעמלות מכירה?
השכר עבור דמי המחלה יורכב משכרך היומי לפי משכורת הבסיס בתוספת ממוצע ליום של עמלות המכירה בשלושת החודשים שקדמו למחלתך.
שים לב שככל שאין לך צבירת ימי מחלה של 21 ימים, לא כל הימים ישולמו לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי רצון לשלם תגמול על פי חוזה
לא שולם לי תגמול על פי חוזה, אוכל לדרוש את התשלום?
על פניו נראה שתוכלי לדרוש את התשלום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שליחת התראה בטרם הפעלת חוקר פרטי לצורך איתור כתובת
עבדתי דרך קבלן שיפוצים 3 ימים, אחריהן התחמק מתשלום. כבר שלחתי לו מכתב התראה לפני תביעה עם אולטימום. האולטימטום פג.
המעביד טוען שהכתובת שמופיעה בדף הפייסבוק של העסק, היא של הוריו ולא שלו או של העסק, והרי כדי להגיש תביעה עלי לדעת את הכתובת שלו.
במשרד הפנים לא מצליחים לאתר את הבנאדם.
כלומר, בכדי לאתרו עלי להפעיל חוקר פרטי.
האם עלי לשלוח למעביד מכתב התראה בטרם הפעלת החוקר, שאם הוא לא מעביר לי כתובת העסק שלו, אפעילו ,ואז יהיה צריך אותו קבלן לשלם לי בנוסף גם הוצאות הפעלת החוקר?
צריך לשלוח מכתב התראה לפני הפעלת חוקר פרטי?
את יכולה לשלוח מכתב התראה, את לא חייבת לשלוח.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין והתראה
התחלתי עבודה אצל מעסיק, חתמנו על חוזה בו רשום שבמקרה של פיטורין או התפטרות תנתן הודעה של 60 יום מראש. לאחר חודש וחצי הוא פיטר אותי וביקש שאעזוב במיידי. בנוסף טוען כי לא חייב לי כלום ע"פ חוק. (לא התראה ולא תשלום על תקופה זו) האמנם??
המעסיק מחוייב למתן הודעה מוקדמת ארוכה מהחוק?
על פי חוק, המעסיק היה מחוייב במתן הודעה מוקדמת בת יום אחד בלבד, אך מאחר שחתמתם על חוזה המאריך את תקופת ההודעה המוקדמת, המעסיק מחוייב לנהוג על פי ההסכם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת רופא תעסוקתי מטעם המעסיק
במידה ואני לא מעוניינת להיבדק ע''י רופא תעסוקתי, האם למעסיק יש כאן עילה לפטר אותי ללא פיצויים? האם יש איזה שהן סנקציות שהוא יכול להטיל עלי?
תודה.
ניתן לשלול פ"פ כי סירבתי לבדיקת רופא תעסוקתי?
ככל שאמרת למעסיק שאינך יכולה לבצע עבודה כלשהי בשל מצב רפואי והבאת מסמכים המעידים על כך מרופא תעסוקתי מטעמך, המעסיק ראשי לשלוח אותך לרופא תעסוקתי מטעמו.
לא ברור הקשר בין סירובך להעלאת שכר לבין רופא תעסוקתי.
המעסיק רשאי לפטר אותך בכפוף לביצוע הליך הפיטורים כדין אך יהיה עליו לשלם פיצוי פיטורים ככל שאת זכאית להם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר?
עבדתי במקום עם שעות עבודה מוגדרות לחודש ונאמר שמעבר לשעות הללו, לא נקבל כסף, חודש מסויים, טענו שקיבלנו אישור מיוחד לעבוד יותר שעות ואכן עבדתי באותו חודש יותר שעות מההגדרה הראשונית שלי ובדיעבד נאמר שהשעות הללו לא אושרו, הן אושרו 7 חודשים אחרי שהעבודה התבצעה ואחרי 9 חודשים מרגע העבודה בפועל, קיבלתי את הסכום, לטענתם זה פשוט היה משהו יחודי (השעות הנוספות האלו) ולוקח זמן לאשר אותו, זה לא משהו שאמור לעניין אותי בתור עובדת נכון?
בנוסף, עכשיו הם נותנים החזרי נסיעות לעובדים שעדיין עובדים שם ומכיוון שאני לא עובדת שם כבר, לא פנו אלי, האם זה חוקי? אני עבדתי 4 חודשים מתוך 6 חודשים עליהם הם נותנים החזרי נסיעות עכשיו.
תודה רבה מראש!
יש לי קייס לתבוע?
על פניו נראה שמדובר בהלנת שכר ויש עילה לתביעה אך שימי לב לשני דברים חשובים:
1. אם השכר שולם (כמו במקרה שלך), ניתן להגיש תביעה בתוך 60 יום מהמועד בו השכר שולם, אחרת התביעה מתיישנת.
2. בתי הדין לא ממהרים לפסוק הלנת שכר ולכן אם זו העילה היחידה, ספק רב אם התביעה תהיה כדאית.
שאלתך השניה לא ברורה.
בזמן שעבדת שם המעסיק היה צריך לשלם לך עבור החזר נסיעות. אם לא קיבלת את התשלום, את כמובן זכאית לקבלו. מציעה לפנות אליהם ולברר היכן דברים עומדים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ממתי מחילה ספירת ימי ההודעה המוקדמת?
מתי מתחילה ספירת ימי ההודעה המוקדמת?
ימי ההודעה המוקדמת מתחילים עם קבלת מכתב הפיטורים.
במקרה שלך, מהיום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בזכויות בגלל העברה למעסיק אחר במהלך הריון
אני עובדת כשנה וחצי אצל מעסיק מסויים כאשר עיקר העבודה שלי היא על פרוייקט ספציפי. כעת הפרוייקט עובר להיות תחת מעסיק אחר. המעסיקים הגיעו ביניהם להסכם שעובדי הפרוייקט יעברו ממעסיק אחד לשני. כלומר- למעשה מעסיק א מפטר אותי, ודואג לכך שמעסיק ב יעסיק אותי במקומו.
אני כעת בסוף החודש השביעי להריון. כלומר- יווצר מצב שעד הלידה אעבוד אצל המעסיק החדש רק חודשיים וחצי.
מהם הזכויות שלי העלולות להפגע במהלך שכזה? מה עלי לדאוג שיעוגן בחוזה החדש? (אורך חופשת לידה? הפרשות פנסיוניות במהלכה?)
תודה!
אני בהריון ויש חילופי מעסיקים, זכויותיי נפגעות?
במקרה של חילופי מעסיקים יכולות להיות שתי סיטואציות:
1. מעסיק א' אכן מפטר את העובד, עורך לו גמר חשבון ומשלם לו פיצויי פיטורים במידה והוא זכאי לכך ומעסיק ב' קולט את העובד כעובד חדש, עם וותק שמתאפס וכפועל יוצא זכויות שמתאפסות.
2. מעסיק ב' קולט את העובד על כל זכויותיו וחובותיו. במקרה כזה מעסיק א' לא מפטר את העובד, לא עורך גמר חשבון ולא משלם פיצויי פיטורים ומעסיק ב' לא מאפס את הוותק וכל הזכויות של העובד נשמרות.
לא ברור משאלתך מה מהמקרים קרה, אך מעסיק א' לא יכול לפטר אותך בלי לקבל את אישור משרד הכלכלה, לאור היותך בהריון והוותק שלך במקום העבודה.
אם הוא קיבל היתר ממשרד הכלכלה ופיטר אותך, כמו שכתבתי בהתחלה, הוותק מתאפס ואיתו יתר הזכויות.
אם לא פוטרת, הוותק לא מתאפס והזכויות ממשיכות כפי שהיו.
לשאלתך באשר לחוזה החדש, מציעה לפנות לייעוץ פרטני שכן הפורום נועד למתן מענה כללי ולא ספציפי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת עיריה – עליה בדרגה
עירייה יכולה להתחמק מהסכמי שכר?
עירייה, ככל מעסיק אחר, כפופה להסכמים החלים עליה. לכן, היא אינה יכולה להתחמק מתשלום הזכויות לפי ההסכמים השונים.
על פניו נראה כי יהיה עליה לשלם רטרואקטיבית ממועד זכאותך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקרן השתלמות חל"ד
המעסיק צריך להמשיך להפריש לקרן השתלמות במהלך חל"ד?
המעסיק צריך להמשיך להפריש לקרן השתלמות רק במהלך חופשת הלידה שבתשלום ובמקרה בו העובדת עומדת ב-3 התנאים המצטברים האלה:
1.המעסיק נהג לשלם לעובדת תשלומים לקופת גמל (קופת גמל, קרן פנסיה, קרן השתלמות)
2. העובדת זכאית לדמי לידה
3. העובדת עבדה אצל המעסיק במשך 6 חודשים לפחות לפני כניסתה להריון
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
אי קבלת פיצויי פיטורין ל- מה ניתן לעשות?
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
אני עובד בחברה Issבמשך 8.5 שנים.לחברה זו הועברתי עקב שינויים ארגוניים בחברת האם בה אני עובד.
החברה נותנת שירותי אחזקה לחברת מחשבים.המנהל באתר התחלף וכבר פיטר מספר עובדים.
קיבלתי מייל שעלי להיות נוכח היום בשימוע בשעה 1000.
המייל נשלח אתמול כאשר היתי בחופש עקב פורים .יש לציין שמשרדי החברה היו סגורים.
את המייל ראיתי באיחור כי מתפקידי עלי לבצע בדיקה באתר שחדרי הישיבות והמדפסות תקינות.המנהל שלי שאל למה לא הגעתי לשיחה וציינתי שרק ראיתי זאת לא מזמן וכן היה עליו לתת לי מספיק זמן להתארגן.השיחה הייתה שיחה מזלזלת מצידו. בכל אופן הוא זימן אותי לשימוע ביום חמישי בשעה 1600 באתר ביהוד כאשר אני כלל לא עובד שם אלא אך ורק ברעננה.שאלותי הן:
מהו הזמן הסביר שעליו להודיע על שימוע ?
האם מותר לו לזמן אותי לאתר אחר שכלל איני עובד בו ?
יש לציין שאני עובד מאוד מוערך בחברה שבה אני נותן שירותים .יש לי מייל הערכה וכן זכיתי כעובד מצטיין מהחברת אחזקה .
תודה מראש
ניר
זימון לשימוע
ראשית דבר הייתי מציעה לך בחום להוציא כל פיסת נייר/מייל / מכתב המעיד על עבודתך הטובה. שנית, כן מותר לו לזמן אותך למשרדי החברה גם אם הם ממוקמים באתר אחר - אין כל מניעה בכך. עם זאת הזימון לשימוע צריך לתת לך מספיק זמן להתארגן - אין זמן מוגדר מראש אבל יום יומיים שלושה הם זמן סביר בהחלט. בכל מקרה אני מציעה לך להקליט את השימוע . בהצלחה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה וקיזוז מהשכר
קיזוז ימי חופשה במקום ימי מחלה - האם לגיטימי?
עקרונית הם כן צריכים לנכות לך ימים אלה מהשכר יום ראשון מלא ושאר הימים (שני ושלישי ע"פ הדין), קיזוז או תשלום מימ המחלה הם לא ע"פ הדין - אם זאת הרבה עובדים מעדיפים זאת כי הם מקבלים תשלום על הימים בהם לא מגיע להם שכר/תשלום .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
פיצויי פיטורין לעובד שעתי - כיצד מחושבים?
החישוב לפיצויים לעובד שעתי הוא ממוצע שעות עבודה לשנה כפול שכר אחרון כפול וותק. פרט לכך בשנהאת גם זכאית לתשלום דמי הבראה בהתאמה כמובן לאחוזי משרתך, פדיון ימי חופשה וכן קבלת טופס 161 ומכתב שחרור לקרן הפנסיה. את הפיצויים את צריכה קבל מהמעסיק - אלא אם כן כל סכו הפיצויים קיים בפנסיה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם קיבוצי בשמירה
האם כאשר עובדים בלילה שעת עבודה ה 8 בתחום השמירה היא שעה נוספת? המעסיק טוען שהוא לא עובד לפי הסכם הקיבוצי אז זה לא.
עבודה בשמירה
חברות שמירה מחויבות לתשלום זכויות סוציאליות בהתאם להסכם קיבוצי בענף השמירה / לפי צו הרחבה בענף השמירה (שהוא אותו דבר כמו ההסכם הקיבוצי), כל ההסכם הקיבוצי הורחב בצו ההרחבה . וכן כאמור בחוק שעות עבודה ומנוחה עבדה בלילה נחשבת לעבודה של 7 שעות ולכן על השעה השמינית ואילך - ישולמו שעות נוספות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





