פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הודעה מוקדמת על התפטרות

יוסי ב 23/04/17
אני עובד במקום עבודה 3 חודשים ואני רוצה להתפטר ממנו.
1) קראתי שאני צריך להודיע על התפטרות 3 ימים מראש (יום על כל חודש). האם זה נכון?
2) במידה וכן, נניח וביום חמישי הקרוב אני מודיע על התפטרות, זאת אומרת ששבוע הבא ביום רביעי אני כבר יכול לסיים את ההעסקה??הבעיה שיום העצמאות ביום שני-שלישי (כאשר שני הוא חצי יום עבודה ושלישי יום חופש), האם גם ימים אלה נספרים לצורך חישוב הודעה מוקדמת??
אשמח לקבל תשובה.

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
כן ימים אלה, חגים ומועדים וימי מנוחה נמנים בימי תקופת ההודעה המוקדמת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בתקופת בחירות

משה 23/04/17
שלום.  האם חוקי לקיים הליך פיטורים בתקופת בחירות בעירייה? האם בתקופת הבחירות ניתן לאייש משרות בהליך פרסום מכרז? 

פיטורים בתרופת בחירות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
שאלתך כללית מידי. זה תלוי בסוג המשרה, אופי המכרז - פנימי חיצוני. האם בכלל חייב מכרז ועוד....וכן ישלבדוק מהי עילת הפיטורין וכו'...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מעסיק יכול להוריד לי מהמשכורת?

רותי כהן 22/04/17
שלום!
התגלה כי המעסיק משלם לי ולעוד כמה עובדים סעיף מסוים בטעות -האם יכול לדרוש מאיתנו את הכסף רטרואקטיבית מספר שנים אחורה? חלקנו עובדים שם המון שנים ומדובר בסכומים גבוהים מאוד במצטבר.
חשוב לציין שמדובר במשכורת ציבורית שהתלוש אינו קריא או ברור ולא היתה לנו כל דרך לדעת על כך ולהתריע במהלך השנים.

ניכוי רטרואקטיבי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
ככל והמעסיק שילם לכם ביתר אז על פניו הוא רשאי לדרוש השבה של הסכום הזה. 
כמובן שניתן לטעון להתיישנות כך שלא ניתן לדרוש יותר מ7 שנים אחורה וכן יש לבחון היטב את התלוש ואת התשלום כדי לבחון מה שולם ביתר ומדוע ואת הטענה שלכם שלא ניתן היה לדעת זאת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים עקב מעבר דירה

רויטל 22/04/17
שלום, אמא שלי מעתיקה מגורים לשדרות מבאר שבע. היא רכשה בשדרות בית. היא עבדה 16 שנה באותו המקום עבודה בבאר שבע וכעת לא יכולה להמשיך לעבוד שם מכיוון שקשה לה להגיע משדרות לבאר שבע בגלל המרחק וגם בגלל שעובדת משמרות ומוצ"ש. אני רוצה לבדוק ולוודא האם היא יכולה להתפטר ממקום העבודה ולקבל פיצויי פיטורין? האם יש סייגים או תנאים שעליה לעמוד בהם על מנת לקבל פיצויי פיטורין? בדקתי מרחקים והמרחק מבאר שבע לשדרות 53.5 ק"מ

פיצוים עקב מעבר דירה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
על פניו נראה כי אכן היא תהיה זכאית ככל ותגור מעל חצי שנה במקום החדש אך כדאי לבחון לעומק את כל הנתונים ולוודא טרם ביצוע פעולה כלשהי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מוטי

החתמה על העדר תביעות 22/04/17
מעסיקי לשעבר ניסה להחיתם אותי על העדר טענות לפני שהוא נתן לי תשלום בצק האחרון, כעת אני בתביעה הדדית מולו, האם  כדאי לי לצרף את המסמך שבוא הוא ניסה להחתים אותי על זה? (סירבתי לחתום ורשמתי בשורה למטה שאני מאשר שקיבלתי את הצק)
תודה

היעדר תביעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
לא ניתן לדעת ולענות אם כדאי לצרף מסמך כלשהו מבלי לבחון את הטענות שלך ואת המסמך ולראות את כתבי הטענות. ככל ויש לך טענה שנסמכת על מסמך זה אז אתה חייב לצרפו ככל ולא וזה לשיקול דעתך אז יש לבחון לעומק 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי הבראה

איה 22/04/17
היי

אני עובדת שעתית (עובדת קבלן), ותק של 6 שנים, אני עובדת מעל משרה מלאה, מעל 200 שעות בחודש, בבדיקה לגבי דמי הבראה שמתי לב שאקבל 7 ימי עבודה, מבחינת החישוב לפי שעות עבודה בפועל מגיע לי יותר מ- 7 ימים, האם אני צודקת?

גם מבחינת ימי חופש בתשלום וימי מחלה מתייחסים אליי כמו  לכל עובד שעובד חצי משרה, מבחינת יחס החישוב חייב להיערך לפי שעות עבודה?

האם חישוב דמי הבראה נעשה לפי שעות עבודה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב, 

דמי הבראה משולמים לפי מס' ימים הקבועים בחוק לפי ותק כאשר המקסימום שמקבלים בעבור משרה מלאה גם אם עובדים בהיקף שעות מעבר ל186 שעות חודשיות הוא הנקוב ליד הוותק בחוק. דהיינו לא מגיעים לך יותר מ7 ימים.

כנל לגבי ימי מחלה שמגיעים יום וחצי לחודש עבודה וימי חופשה שהחישוב נעשה כמו הבראה לפי הימים הנקובים בחוק בהתאם לוותק



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המנכל החדש צעק עלי והשפיל אותי ומספר ימיים אחר כך

דוד 22/04/17
שמי דוד עובד
בחברה כ 10
שנים,
המנכ"ל
החדש ,
התקשר אלי ב 28/3/17(יש
לי את ההקלטה של השיחה )ואמר
לי שהוא המנכ"ל
החדש ואסר עלי לדבר עם המנכ"לית
הקודמת ולומר לה שלום,
אני התקשרתי אליה
ודיברתי איתה כי עבדנו יחד 10
שנים וזה לא הגיוני
שאסור לי לדבר איתה,
זה נודע למנכ"ל
החדש והוא צעק עלי והשפיל אותי .
מאוד נפגעתי
ממה שהמנכ"ל
החדש עשה לי וב 2/4/17
שלחתי אס אם אס למזכירה
שלו ורשמתי לה את המסרון הבא:
"שלום,המנכ"ל
צעק עלי והשפיל אותי ב 29/3/17
בכניסה לבניין של החברה
,
נפגעתי ממש קשה מההתנהגות
הזאת שלו,
מסרי בבקשה לו שבמידה
ועד סוף השבוע הזה אני לא מקבל ממנו מכתב
התנצלות רשמי שכולל חתימה וחותמת חברה
אני פונה להסתדרות,
לקו לעובד ולבעלים של
החברה.
בתודה דוד ".
בנוסף,היו
לי מספר שיחות בטלפון ופגישה עם בכיר
בהנהלה (הפגישה
הוקלטה ובה הוא מנסה להפחיד אותי לא להוציא
את הסיפור החוצה),
שלחתי לבכיר את האס אם
אס ששלחתי למזכירה של המנכ"ל
ב 5/4/17
.
בנוסף,
עד המקרה השכר
שלי היה 6000
שקל ,
השכר שלי
ירד "פתאום"
ל 5469
שקל.
בנוסף,
הם הפרישו לי
לפנסיה סכומים קטנים יותר ממה שצריך.
בנוסף,
לא שולמו לי
לעולם שעות נוספות,
למרות שעשיתי המון.

תנאי העסקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
לא ברור מהי שאלתך.
על פניו מבחינת דיני עבודה המנכל לא מחויב לתת לך מכתב התנצלות ( יש לבחון אם הפעולות שלו מהוות לשון הרע אך זה לא הפורום) ויש לבחון האם פעולותיו עולות לכדי סביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה ולשם כך יש לערוך בחינה מעמיקה. מכל מקום לגבי השכר ואי תשלום שעות נוספות יש לבחון לעומק את הטענות וכך גם לגבי ההפרשה הפנסיונית בחסר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה

חיה לוקר 21/04/17
מותר למעביד לעסיק אותי משעה8בבוקרעד 8 בערב המעסיק משלם את השעות הנוספות . הוא נתן 50שקלבונס למשמרת ערב ופלוס שעות נוספות  המעביד עכשיו הוריד את נבונז של 50 למשמרת ערב והשאיר רק את השעות הנוספות עאת ה50שקל כבונס למשמרת ערב נתן א,ת זה למשךשנה  האם זה חוקי לבטל את הבונס של ה50 שקל ולהשאיר רק את השעות הנוספות זה לא הרעת תנאים

..

שעות עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
על פניו זוהי זכותו של המעסיק שכן אין חובה להעסקה בשעות נוספות ו/או במתן בונוס

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע

דודי 21/04/17
היי שלום ,רציתי בבקשה לשאול,
אני נמצא כעת בתאונת עבודה ולפני התאונת עבודה המעסיק שלי קבע לי שימוע ונפלתי בדרך לבית שאני חוזר מהתאונת עבודה האם המעסיק יכול לפטר אותי במיידית?

שימוע בחופשת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
ראשית לא ניתן לפטר אותך ללא שימוע.
ככל ויש לזכותך ימי מחלה לא ניתן לערוך לך שמוע בכל מקרה עד לסיומם ועם סיומם המעסיק יכול לזמן אותך לשימוע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החמרת ש"ע לאחר לידה

מיטל 21/04/17
אני עובדת בחברה 7 שנים משרה מלאה 5 יע, ב3 השנים האחרונות החליט המנכל על עבודה 800 1600 , לפני כשבועיים חזרתי מחלד ומשדיברתי על שעת הנקה נאמר לי שהמנכל שינה את העבודה ל800 1700 ולכן אעבוד לאחר שעת הנקה 8001600. האם מותר לו לנהוג כך?

שינוי תנאים לאחר חופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
ראשית לא ניתן לעשות לך כל שינוי בתוקפה המוגנת ועליך לשוב לאותו היקף משרה כפי שהיה טרם החופשת לידה . לאחר התקופה המוגנת ( 60 יום) המעסיק יכול לשנות את שעות ההעסקה אבל מבחינתך זוהי הרעת תנאים ואת תוכלי להתפטר בדין מפוטר בשל כך .
יש לבחון במקביל האם השינוי נעשה לכולם או רק לך ואז יש לבחון זאת מכוח חוק עבודת נשים וחוק שוויון הזשמנויות והאם המטרה של השינוי הייתה להמנע משעת ההנקה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

מיכל 20/04/17
הודעתי למעסיק על התפטרותי וסיכמנו על שלושה חודשי הודעה מוקדמת ללא צורך להגיע לעבודה למעט מקרים מיוחדים האם שלושה חודשים אלו יכללו הפרשות פנסיוניות ע"פ המצב לפני ההתפטרות ? האם יכללו צבירת ימי חופש ?

הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
את התפטרת והמעסיק משלם לך עבור שלושה חודשים מבלי שתגיעי? בחני היטב את הדברים למול המעסיק וכדאי שתדאגי שתהיה לך אסמכתא כתובה / הקלטה להסכמות אלה .
מכל מקום יש לבחון מה ההגדרה שלך- ככל ואת מוגדרת עדין כעובדת אז יש במשך תקופה זו לשלם את כל התשלומים הסוציאליים 


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך פעילות של קרן פנסיה קיימת

מיקי 20/04/17
עבדתי בחברה מסוימת 9 שנים והייתה לי שם קופת פנסיה. התחלתי לעבוד במקום חדש אבל את המשכורת אקבל מחברת המשקם. ביקשתי שהמשקם ימשיך להפריש לי לאותה קרן פנסיה אך תשובת הפניקס הייתה תמוהה בעיני. הם לא עובדים עם חברת המשקם. איך המעסיק יוכל להפריש לאותה קרן פנסיה שקיימת כבר 9 שנים ומדוע הפניקס מסרב. האם זה תקין?

המשך פעילות קרן פנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
על פניו אכן נראה לא תקין אך יש לבחון לעומק את סיבות הסירוב ובמידה והסיבה אינה סבירה ניתן לפנות לממונה על הביטוח

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צילום עובד ללא אישור

רן 20/04/17
האם מותר למעביד לתעד את עבודתו של העובד בעזרת סמארטפון ללא ידיעתו? 


צילום עובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
על פניו נראה שמדובר בתיעוד אסור אך יש לבחון לעומק את הנסיבות ואת אופן הצילום על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין בשל יציאה לחו"ל מהעבודה של בן זוג

ליאת דמרי 20/04/17
האם רילוקשיין  מטעם העבודה של בעלי מקנה לי לקבל פיצויים מהמעסיק שלי?

פיצוים ברילוקישן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/04/17
שלום רב
ככל ולא מדובר בשליחות מטעם המדינה אז לא.
יש לבדוק האם את לא זכאית לפיצוים בכל מקרה מכוח הסכם / הסכם קיבוצי כלשהו החל עליך ובכל מקרה את זכאית לקבל את מה שהופרש עבורך לקופת הפיצוים כחוק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב מסירת תלוש לעובד

דנה 19/04/17
עזבתי את מקום עבודתי בסוף חודש מרץ ,  ביקשתי מהמעסיק לשלוח לי את התלוש באמצעות הודעה לנייד שלו ולמייל שלו ולא נעניתי בתגובה כלשהיא (יודעת שההודעות הגיעו אליו),  כיצד עליי לנהוג? האם החוק מאפשר לעכב את העברת תלוש לבקשת עובד ועד מתי?

נ.ב כבר שלח בעבר מסמך לבקשתי למייל שלי.

המעסיק יכול לעכב קבלת תלוש?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
דנה שלום,
המעסיק מחוייב למסור לעובד תלוש שכר במועד תשלום השכר.
אם את יכולה להגיע למקום העבודה, מציעה שתעשי זאת או שתפני ישירות למדור השכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר עקב העתקת מגורים

רינה ערן 19/04/17
שלום רב,הנני עוזבת את מקום עבודתי,עקב העברת תפקיד של בעלי,האם החברה יכולה לחייב אותי לעבוד בסניף בעיר החדשה כאשר המרחק בין הערים מעל 200 ק"מ?ואוכל לקבל פיצויי פיטורין,לאחר 9 שנות עבודה.
האם עליי להגיש מכתב פיטורין בשל כך ?
תודה מקרב לב
בכבוד וענווה
רינה ערן

התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
רינה שלום,

תקנה 12(ט) לתקנות פיצויי פיטורים קובעת שעובד שמתפטר מעבודתו ומעתיק את מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו העובר למקום עבודה אחר ולמקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות ארבעים קילומטרים ממקום מגוריו הקודם, יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, ובלבד שמקום מגוריו החדש של העובד רחוק יותר ממקום עבודתו ממקום מגוריו הקודם ושהעובד גר שישה חודשים לפחות במקום מגוריו החדש.

אם קיים במקום המגורים החדש סניף של מקום עבודתך, ייתכן שיוכלו לחייבך לעבוד שם, תלוי בנסיבות.



אם את מתפטרת, בוודאי שעלייך להגיש מכתב התפטרות.



לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצגת מסמכים

מיה 19/04/17
שלום,
ברצוני לדעת אם מנהל יכול לדרוש סיכום ביקור רופא מומחה, כאשר ביקור הרופא נעשה אחרי שעות העבודה?
בנוסף האם מנהל יכול לבטל בדיקת רופא מומחה עקב בעיית שיפוץ במשמרת?

אני מחוייבת להציג למעסיק מסמך רפואי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
מיה שלום,
1. ככל שהמסמך הרפואי לא נדרש לצורכי קבלת הקלות בעבודה, נראה שאין חובה להציגו למעסיק. 
2. במידה שהתור נקבע לשעות בהן העובד לא היה צריך לעבוד, הוא לא חייב לבטל את התור.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה עונתית המקנה דמי אבטלה בחודשי הקיץ למאבטח מו

דודי 19/04/17
אני מאבטח מוסדות חינוך על בסיס שעתי.
בחודשי הקיץ ובכלל בחופשים של מוסדות החינוך אין עבודה בבתי הספר. האם אני זכאי לדמי אבטלה כי מדובר בעבודה עונתית?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה כפויה/ חלת

ליאת 19/04/17
השלום והברכה
הנני מועסקת כראש צוות בחברה פרטית כמעט 4 שנים.
החברה נתקפה בוירוס מתחילת פסח שלא הצליחו להשתלט עליו.
בחול המועד פסח הייתי אמורה לעבוד אך ביקשו שלאור השיבושים לא נגיע.
אתמול 18.4 כאשר חזרנו לשיגרה ולעבודה. המעסיק לקראת סוף היום התנצל ואמר שלאור המשך השיבושים יודיעו לנו אם נגיע היום לעבוד או לא. ואכן אתמול בלילה הוחלט שלא נגיע.
שאלתי את המעסיק האם זה ירד מיתרת ימי החופשה שלי ואמר שהוא צריך לבדוק זאת.
חשוב לציין שאני ביתרת -5 בימי חופשה ואין לי כל צבירה
האם יכולה להיות אופציה שהוא יכול לכפות חופשה ללא תשלום? ואם כן מה זה אומר?
חשוב לציין שאנע בהריון. אוכל להוכיח שהיום הייתי ביום בדיקות וכך יהיה מחוייב לשלם לי? 
או אם אוציא ימי מחלה? אם היום הזה יחשב כהיום הראשון למחלה?
בכלל, אין חוק לכאורה שמגן עליי כאישה הרה? אני מפרנסת שני ילדים קטנים בבית
בתודה מראש 

אני במינוס ימי חופשה, לא אקבל שכר בחופשה כפויה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
ליאת שלום,
מעסיק לא יכול להכניס את העובד ליתרת חופשה שלילית.
לכן, עליו לשלם לך על יום החופשה הכפויה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות צבירה לקצבה לעובד שעתי

מבקשת הבהרה 19/04/17
אני עובדת שעתית, כלומר אין לי מסגרת שעות קבועה ואו שמחייבת את המעסיק שבכל זאת עושה לפי יכולתו  לספק לנו שעות העסקה. יש ימים שבסידור העבודה יוצא לי לעבוד 9 שעות, אבל  יש ימים אחרים שאין לי עבודה בכלל. בשקלול זכאותי לצבירת הפרשה לקצבה יוצא שחלק מהשעות מדווחות כאילו שעות נוספות כתוצאה אינן מדווחות לקצבה. האם זה תקין? אני רוצה לציין שאני מועסקת לפי סידור עבודה שמוכתב לי, אין למעסיק שלי מסגרת שעות שהוא לכאורה מחויב בה עבורי, בעצם אין לי בכלל זכויות. אינני מעוניינת לתבוע אלא לדעת, כי היום הערתי למעסיק שלי וטענתי שזה לא צודק........ שהרי אני לא עובדת במשרה חודשית  וזהו סידור העבודה שלי...... אנא הדרכתכם, מה כן עומד לזכות עובד שעתי שאין לו עבודה בכל יום.

מהן הזכויות הסוציאליות של עובד שעתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
שלום,
השעות הנוספות מחושבות ברמה היומית ולאחר מכן ברמה השבועית.
אם מקום העבודה עובד 6 ימים בשבוע, עלייך לעבוד בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה 8 שעות והחל מהשעה ה-9 מדובר בשעות נוספות.
אם מקום העבודה עובד 5 ימים בשבוע, עלייך לעבוד 9 שעות והחל מהשעה ה-9 מדובר בשעות נוספות.
בהתאם לכך, אם את עובדת שעות נוספות, הן אכן לא נלקחות בחשבון לצורך הפרשות לפנסיה ולפיצויים.

באשר ליתר הזכויות הסוציאליות, עובד שעתי זכאי לכל הזכויות להן זכאי עובד במשכורת חודשית, בהתאם להיקף משרתו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים לכאורה

פראדי 19/04/17
במשך 5 שנים כיהנתי כסייעת בגן ילדים, בסוף הקיץ יצאתי לחופשת לידה.
לקראת תחילת שנת הלימודים החדשה נסגרה הגן אך המעסיק הסכים לקבל אותי בתור מטפלת המעון שברשותה. 
1. האם שינוי מסייעת בגן למטפלת הינו הרעת תנאים?
2. סירבתי לקבל את העבודה ודרשתי מכתב פיטורים כדי שאוכל במקביל לתבוע דמי אבטלה, המעסיק סרב משום שאסור לו לפטר בזמן חופשת לידה האם צודק בדבריו?
תודה מראש

שינוי תפקיד מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
פראדי שלום,
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים.
המעסיק צודק. במהלך חופשת לידה אסור על פי חוק לפטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הנקה

יהודית 19/04/17
שלום וברכה,
אני עובדת בהיקף משרה של 40 שעות שבועויות הכוללות בתוכם חצי שעת הפסקה, (כך מוגדרת המשרה בחוזה)
חזרתי מחופשת לידה לפני חודש ולטענת המעסיק לא מגיעה לי שעת הנקה עקב זאת שהמשרה כוללת בתוכה חצי שעת הפסקה האם זה נכון?  ואם כן האם אני יכולה לדרוש מהמעביד לאפשר לי לצאת מוקדם מהעבודה ולממש בסוף היום את חצי שעת הפסקה?
תודה מראש
יהודית


אני זכאית לשעת הנקה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
יהודית שלום,
הזכאות לשעת הורות (שעת הנקה) היא לעובדת במשרה מלאה.
מאחר שמשרה מלאה מוגדרת כ-43 שעות שבועיות/186 שעות חודשיות, ואת עובדת פחות, המעסיק צודק ועל פי חוק אינך זכאית.
את יכולה לבקש מהמעסיק לצאת חצי שעה מוקדם יותר, הוא לא חייב לאשר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנה לחג

עדנה 19/04/17
שלום לך עובד עבד כשנתיים ופוטר ב 15.3.17 וקיבל הודעה מוקדמת של חודש מראש , ב
30.3.17 המעסיק החליט לותר על המשך העסקתו בגין שבועיים נוספים, וביקש שלא יבוא
יותר והוא שילם לו דמי הודעה מוקדמת בשכר של מרס, המעביד יתן מתנה לחג לעובדים בשכר
של חודש אפריל, האם לעובד שפוטר מגיע לו מתנה לחג,? תודה רבה

עובד שפוטר זכאי לשי לחג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/04/17
עדנה שלום,
אם הבנתי נכון, השי לחג ישולם במשכורת שתינתן בתחילת חודש מאי (עבור עבודה בחודש אפריל). אם כך הדבר, העובד שפוטר לא יקבל תלוש שכר בחודש מאי, שכן הוא לא עבד כלל בחודש אפריל. משכך, לא יהיה זכאי לקבלת שי לחג.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערך יום חופשה. הרעת תנאי עבודה?

שמעון 19/04/17
בוקר טוב
אני עובד כמאבטח מספר שנים.עד לפני כשלושה חודשים כל פעם כשביקשתי יום חופש בתשלום קיבלתי שכר עבור אותו היום בסך של 8 שעות עבודה.בחודשים האחרונים שמתי לב שערך יום החופש צנח משמעותית (ערכו של יום החופש הוא כ- 77% מערכם של 8 שעות עבודה).כשביררתי עם המעסיק,התברר שהוא צודק! שחישוב ערך של יום חופש בתשלום הוא הממוצע של שלושה חודשים מחולק ב-90,כשהממוצע לא כולל שעות נוספות ונסיעות (בקיצור,לפחות לגביי,שכר מינימום).יש לי שתי שאלות:
1) איך מסתדרת הסתירה בכך שמטרת החופש היא ,שהעובד יצא לחופש וינוח ולא יצטרך לדאוג לפרנסתו,שכן משכורתו מובטחת.וזה קריטי ביותר לעובדים שנאלצים לצאת לחופש ארוכה בחגים בהם מקום עבודתם סגור.שכן משכורתם נפגעת קריטית! הן בגלל שהשכר המחושב הוא שכר בסיס והן שגם משכר זה מופחת כ-23% ?
2) גם אם התשובה שזה החוק,האם מהעובדה שעד לפני שלושה חודשים קיבלתי ערך יום חופש ע״פ 8 שעות עבודה והיום אני מקבל פחות (כ-50 ש״ח פחות עבור כל יום!!) נחשב כהרעת תנאים?

ערך יום חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/04/17
שמעון יש הבדל בין צבירת יום חופשה לעובד שעתי לבין ערך יום חופשה . ערך יום חופשה צריך להיות בהתאם לשכר הרגיל של עובד. ונכון לא תשלום נסיעות שעות נוספות וכו'. אלא לפי שכר רגיל על שעות עבודה רגילות בלבד. סעיף 10 לחוק חופשה שנתית קובע כי דמי החופשה אשר ישולמו לעובד, יהיו בסכום השווה לשכרו הרגיל, (למעט כיסוי הוצאות מיוחדות שאינן קיימות בעת החופשה), כפול מס' ימי החופשה. השכר הרגיל של עובד שעתי / יומי הינו שכר העבודה היומי הממוצע היוצא מחלוקת שכר רבע השנה שקדמה לחופשה ב-90, או חלוקת רבע השנה של העבודה המלאה ביותר ב-12 החודשים שקדמו לחופשה ב-90, הכל לפי בחירת העובד. מקווה שתשובתי מובנת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

תמיר אלפסי 18/04/17
הי, האם יש הגבלה על סכום בתביעה בבית האזורי לעבודה? אשמח לדעת. תודה

יש הגבלת סכום בבית הדין האזורי לעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 19/04/17
תמיר שלום,
אין הגבלת סכום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן