פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

כתב הגנה לתביעה שכנגד

מוטי 30/04/17
תבעתי את מעסיקי על אי עריכת שימוע, והוא תבע אותי כנגד על כך שלטענתו קיבלתי כסף על ביטוח פנסיה בזמן שהביטוח שלי לא היה פעיל.
הוא טוען שהולכתי אותו בלך ושוב בתקופת עבודתי ולא הודעתי לו את שם חברת הביטוח שלי. אני רוצה לרשום בכתב ההגנה שכנגד ולהביא דוגמאות לכך שההתנהלות האופינית שלו זה לדחות כמה שאפשר הוצאות ותשלומים ולהתחמק מכך, ושהוא מעסיק פוגעני ולרשום 2 מקרים שהוא קרה לי גולם. בנוסף לרשום שהוא מתנהל לא בצורה חוקית. כמובן שאני ירשום שהפוליסה פנסיה שלי פעילה משנת 96 ועד היום.
שאלתי: האם מה שאני רוצה לרשום בכתב ההגנה שכנגד יכול לפעול כנגדי ועדיף לא לרשום חלק מהדברים?         תודה אני שואל כי הוא מיוצג ע"י עורך דין ואני לא כי זה תביעה קטנה.

כתב תשובה / כתב הגנה לתביע שכנגד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/05/17
אתה בהחלט צריך להתגונן. ולסתור כל טענה שקרית שהועלתה ע"י המעסיק. אין זה מספיק בהתגוננות כללית. אני לא יודעת מה הוא בדיוק טען ומה אתה חושש שהדברים יפגעו בך אם תוכיח אחרת. אבל אין דרך אחרת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי עריכת שימוע

מוטי 30/04/17
מעסיק לשעבר פיטר אותי ללא שימוע והגשתי תביעה נגדו, בכתב הגנתו הוא לא מציג שום מסמך שהוא הזמין אותי לשימוע או פרוטוקול שימוע, וטוען שכשבוע לפני שהוא הודיע לי בע"פ שאני מפוטר הוא שאל אותי מה יש לי לומר לפני הפיטורים.
איך בית הדין לעבודה יתיחס לטענתו השיקרית?
תודה

אי עריכת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/05/17
ראשית ביה"ד יכול לקבל את טענת המעסיק - גם אן אין פרוטוקול שימוע או זימון לשימוע - למרות כי קיימת דרישה לכל הפחות לזימון לשימוע שיהיה בכתב. מנגד לא כל שיחה נחשבת לשימוע - מטרת השימוע להכין את העובד לשימוע כך שהשיחה לא תיפול עליו כרעם ביום בהיר. טענה לשיחה שכזו ע"י המעסיק בקלות יכולה ליפול אם תרד ימו לפרטים כגון תאריך שעה מקום וכו... 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כאשר סעיף 14 לא חל

דניאל 30/04/17
שלום

אני עובד בחברה מעל שלוש שנים. איני חתום על טופס 14. לא היה שינוי בשכרי הגלובלי מתחילת העסקה ועד היום. לאחרונה אני שוקל לסיים את העבודה אבל לא יודע אם כדאי לי להתפטר או להמתין שאפוטר (זה יקרה אם אמתין)
מה כדאי לי לעשות ? ומבחינת פיצויי הפיטורין מה אקבל בכל אחד מהמקרים ? 

אני לא חתום על טופס 14

דניאל 30/04/17

התפטרות ללא חלות של סעיף 14

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 01/05/17
במידה ולא חל עליך סעיף 14 - במידה ותתפטר לא תיהיה זכאי לפ"פ אלא לצבירה הקיימת לך בקרן הפהסיה (ללא זכות משיכה), במידה ותפוטר - המעסיק יצטרך לשלם לך פיצויים מלאים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

התעמרות בעבודה – שעות ימים ויחס

שמעון 30/04/17
שלום רב,
עקב תאונה הצטרכתי לצאת לחופש 90יום מהעבודה, וכשחזרתי המנהל לא רצה לקבל אותי ישר לעבודה אלא החזיר אותי הביתה עד שהזמין אותי אחרי שבוע לשיחה והכריח אותי לחתום על תנאי עבודה חדשים כדי להחזיר אותי לעבודה. גם אחרי שחתמתי הוא עדיין מתעלם ממני ומביא עובדי קבלן במקומי שזה לא הייה נהוג מקודם, הוא לא באמת רוצה להחזיר אותי לעבודה ולכן הוא מתעלם ממני אני מרגיש -התעמרות בעבודה-. האם מגיע לי לבקש פיטורים אם הוא ממשיך להתנהג בצורה הזאת?
 ((אם העבודה לפי קריאה ומשמרות, האם זכותו להביא עובדי קבלן במקומי אם יש עבודה, ולתת לי חופש?)) 

התעמרות בעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 01/05/17
שמעון בוקר טוב, ראשית לא ציינת מה היה הוותק שלך בעבודה. האם הייתה קיימת לך צבירת ימי מחלה ל- 90 ימים וכו...
בכל מקרה במידה והמעסיק אינו מעונין להשיב אותך לעבודה לאחר מחלה (ואני יוצאת מנקודת הנחה שהייתה לך צבירה מספקת), הוא כן יכול לפטרך בתום המחלה. עם זאת, הפיטורין צריכים להעשות כדין לאחר שימוע . על הימים בהם הושהת מעבודה אתה צריך לקבל שכר. עם אלו היו מספיק צבירה - הוא יכל לפטרך גם לאחר שסיימת את הצבירה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים (שכר שעתי) בעבודה

חייל משוחרר 29/04/17
היי, אני עובד במקום כלשהו קרוב ל10 חודשים ולאחר שהשתחררתי הציעו לי לעבוד בתור ראש צוות, עבדתי בתור ראש צוות למשך כ3 חודשים והעלו לי את שכר הבסיס ממינימום ל33 לשעה.
בזמן האחרון אני די עסוק בלימודים ועבודה ,החלטתי שאני רוצה לצאת מהתפקיד והודעתי זאת לבוסית שלי.
רציתי לשאול , האם מותר לה להחזיר לי את השכר מ33 שעתי למינימום ?

שינוי בשכר בעקבות שינוי תפקיד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
על פניו ככל והשינוי בשכר היה מותנה בתפקיד החדש וניתן בגינו אז התשובה היא כן אבל יש לבחון את השינוי שבוצע כיצד בוצע ומה נקבע בגינו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבה ללא הודעה מוקדמת

רם 28/04/17
עבדתי  כשכיר פחות  מחודש, גם  בחצי  משרה,עזבתי  ללא  הודעה  מוקדמת,  והמעביד  מאיים  שיתבע  אותי  כי לא  עשיתי  חפיפה, על מה הוא  יכול לתבוע  אותי?  לפני זה  עבדתי  אצלו כפרילנסר  במשך 3 חודשים  והוציא על זה  חשבונית  עצמית....טוען שיתבע אותי על נזק שיגיע למאות  אלפי  שקלים  האם יש  עילה  לכך ומה  מגיע  לו?

אודה מראש

מה קובע החוק לגבי עזיבת מקום עבודה ללא הודעה מוקדמת?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב

על פניו לא נשמע שיש לו עילה שכן החוק נותן את האפשרות למקרה שכזה וקובע מה הסנקציה בגינו ( ניכוי שווי ימי ההודעה המוקדמת מהתשלום האחרון) - יש לבחון אם ישנו הסכם כלשהו שקובע אחר ו/או אם נעשה פה משהו מכוון על מנת לגרום לנזק והאם נגרם 



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה הזכאות לתשלום בערבי חג

גילי 28/04/17
אני עובדת במשק בית 3 ימים בשבוע בבית קבוע.
שאלתי היא האם אני חייבת לעבוד בערב חג או שלא והיא צריכה לשלם לי על כך?
אני עובדת בימי שני רביעי וחמישי וערב חג יוצא ביום שני.אציין שאין בינינו שום הסכם חתום והיא משלמת לי את כל הזכויות על פי החוק.


אשמח לתשובה בהקדם.
תודה רבה

עבודה בערב חג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
ערב חג הוא יום עבודה לכל דבר למעט העבדה שעובדים בו 7 שעות במקום 8 שעות ולכן עליך לעבוד ביום זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

עדי 28/04/17
עבדתי 8 שנים במקום עבודה.עקב  החמרת מצב רפואי של אימי (בת 87 סיעודית מוגבלת בניידות ) אני מתגוררת עימה נאלצתי להתפטר כדי להיות איתה בשעות שאין לה מטפלת.במקום העבודה לא קיבלו את סיבת הפיטורין וטענו שאקבל רק את ההפרשות .למרבה הפליאה גם את זה לא שילמו עד היום (חלפו 7 חודשים) וכמו כן טוענים שינכו מסכום זה חודש עבודה בגלל אי הודעה מוקדמת כאשר בעצם דאגתי למחליפה שתעבוד במקומי בחודש זה  ולא קיבלתי שכר כי נאלצתי לעזוב מהיום להיום.מה אוכל לעשות במקרה הזה?

פיצוים עקב מצב רפואי של האם

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את כל המסמכים והנתונים אך על פניו אכן את זכאית לתשלום פיצוים מלאים.
שנית היה על המעסיק להעביר לקופה מכתב לשחרור הכספים והיה עליך לפנות לקופה לשם קבלתם ככל וזה לא נעשה ניתן לפנות במכתב למעסיק ובמידת הצורך לתבוע
לגבי חודש ההודעה המוקדמת יש לבחון את הנסיבות והמסמכים לעומק על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת אחוז משרה

א. כהן 28/04/17
שלום, מועסקת בחברה זו מעל לשנה. עד לפני כמה חודשים הוגדרתי כמשרה מלאה- למרות שעבדתי רק 7 שעות(הסכם עם הממונה- לא כתוב). הגיעה מנהלת מש"א חדשה שהחליטה להוריד לי את האחוזי משרה ללא ידיעתי והסכמתי- ראיתי זאת אחרי 3 חודשים בתלוש(לא שמתי לב- המומה)- האם חוקי?

תודה רבה

הורדת אחוז משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב

תלוש השכר צריך לשקף את היקף המשרה האמיתי ולכן על פניו זה תקין אלא אם תצליחי להראות שהיה סיכום שעבודה של 7 שעות אצלך זה היקף של משרה מלאה. ( אם אין הסכם אז זה לטובתך ועל המעסיק יהיה להראות זאת) - יש לבחון את כל דוחות הנוכחות ומה שנעשה איתך במשך התקופה והתשלום שבוצע וניתן יהיה לענות לעומק . ייתכן ויהיה ניתן גם לטעון להרעת תנאים אך כאמור יש לבחון לעומק



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מידע לגבי חוק פיצויי פיטורים

שלומי נחמן 28/04/17
שלום .שמי שלומי .רציתי בבקשה לקבל מידע לגבי - חוק "פיצויי פיטורים" .אני עובד כ 8 שנים בבית מלון של חברת - " דן " בתל אביב ,קשה לי בתל אביב ואני רוצה לחזור בסיום חוזה של הדירה באוגוסט לעפולה .בקרוב רציתי להגיש מכתב התפתרות בעבודה וסיפרתי לחבר , מסתבר, הוא אמר לי שלמרות שאני עוזב אני עדיין יכול לקבל פיצוים מלא לפי סעיף מסויים בחוק זה .אני פעם ראשונה שומעה על זה , וכמובן עם מגיע לי לקבל פיצועים מלא לפי חוק ,אז ברור שהייתי רוצה , ולכן אם אפשר לתת לי עזרה מקצועית , אני מודה לכם מראש .שאלה 1 .אמרו לי שעם אני עובר דירה לעיר אחרת במרחק 40 קילומטר ומעלה , לעיר פיתוח ,זה מזכה אותי בפיצועים מלא .העם זה נכון ?שאלה 2 .העם חייבים להתקיים "שני" תנאים בו זמנית : גם - 40 קילומטר ומעלה וגם "חייב" לעיר פיתוח ? ,או שמספיק "רק" מעבר למרחק 40 קילומטר ומעלה ( ולא משנה לאיזה עיר ) ?שאלה 3 .העם עפולה נחשבת לעיר פיתוח והיא כפופה לחוק "פיצויי פיטורים" במעבר דירה ?ואיפה ניתן להוריד או למצוא מידע לגבי רשימה מלאה ומעודכנת של ערים שנחשבים לערי פיתוח הכפופים לחוק זה ?שאלה 4 .אני חוזר לעפולה לבית של אמא שלי איפה שחייתי לפני שעברתי לתל אביב .העם זה משנה שאני עובר לבית של אמא ( למשפחה ) מבחינת החוק או שאני חייב לגור לבד ?שאלה 5 .בתעודת זהות הכתובת הרשומה היא - עפולה , עבל אני חי ועובד כ 8 שנים רצוף בתל אביב ,וכמובן יש לי את כל החוזים של הדירה ותלושי משכורת של העבודה לצורך הוחכה !אף פעם לא שיניתי את הכתובת כי לא היא לי צורך או חשיבות או סיבה לשנות !העם זה משנה מבחינת החוק ( כלומר : העם זה יפגע בי בתהליך קבלת פצועים מלא ) שאני עובר לעפולהמתל אביב , ובתעודת זהות הכתובת - עפולה ( כאילו שאני עובר מעפולה לעפולה , אולי זה מתנגד עם חוק בצורה הפורמלית ) ? ,או שאני חייב ללכת עכשיו עוד היום למשרד הפנים ולשנות את הכתובת בתעודת זהות ל תל אביב "ורק אז" להגיש מכתב התפתרות ?שאלה 6 .ראיתי באינטרנט , כתוב שצריך לחיות בעיר שאליה אני עובר כחצי שנה ורק אז יתנו לי את הפיצועים !העם זה נכון ?  , ואיך אני יכול או צריך ולמי צריך להוכיח שאני באמת גר בעפולה ?שאלה 7 .אני יודע שהפיצועים מורכבים משני חלקים : חלק של המעסיק , וחלק של חברת ביטוח ( שאפשר לעשות פדיון כספים בעזרת טופס 161 ) .שאלה שלי , עם אני אצטרך להוכיח לאחר המעבר דירה שאני גר בעפולה תקופה של כחצי שנה , העם אני "בינתיים" יכול לקבל את חלק של חברת ביטוח ( בעזרת טופס 161 ) ישר אחרי ההתפתרות שלי  ?  או שאני "חייב" לחכות את כל התקופה של חצי שנה לצורך הוחכה ,ורק אז לקבל את הכל ביחד ?שאלה 8 .אני הבנתי מחבר שאני "חייב " לציין במכתב ההתפתרות את הסיבה להתפתרות - "עקב מעבר דירה" ,העם זה נכון שצריך לרשום את זה ?ועם אפשר בבקשה לתת לי דוגמה על איך בדיוק לכתוב את המכתב ?* בבקשה עם אפשר לתת לי תשובות בצורה מופרדת לכל שאלה , שאני אבין ולא יתבלבל .בתודה מראש .

פיצוים בשל מעבר לעיר פיתוח

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך האם אתה לא זכאי בכל מקרה לפיצוים. שנית ככל ולא אז אכן באם אתה עובר לעיר פיתוח וגר בה חצי שנה אז אתה זכאי לתשלום מלא של פיצוים ( זה שרשום לך בת.ז. עד היום המקום הקודם לא משנה אתה תצטרך להוכיח שעכשיו אתה עוזב בשביל לעבור לשם ושאתה גר שם חצי שנה) , את הכסף שיש בקופת הפיצוים על פניו אתה יכול למשוך בכל מקרה אך כדאי לוודא זאת למול הקופה והתקנון שלה שכן כל קופה ונהליה . עפולה נחשבת כעיר פיתוח ניתן לראות זאת בתקנות פיצויי פיטורים.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נוכחות בוועדה רפואיית

רחל 27/04/17
שלום רב
הופניתי על ידי המעסיק לוועדה רפואית של עובדי המדינה זו הפעם השלישית. נודע לי בעקיפין כי אחת המנהלות מתכוננת להגיע לוועדה (היא לא יודעת שאני יודעת) האם אני יכולה לסרב שהיא תהיה נוכח בזמן הבדיקה של הוועדה רפואית 

בברכה 
רחל

נוכחות בוועדה רפואית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
בעת הבדיקה עצמה את רשאית לבקש שגורם שאינו מטעם הוועדה לא יהיה נוכח אל אאם יש נסיבות חריגות שמצדיקות אחרת אך יש לבחון זאת לגופן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היעדרות מהעבודה

שרון 27/04/17
שלום רב.
בעלי מאושפז בטיפול נמרץ כבר שבוע ולא חזרתי לעבודה האם אני זכאית לימי מחלה בגינו ?

היעדרות מהעבודה עקב מחלת בן זוג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
על פניו נראה כי אכן את זכאית לימי מחלה בגינו- ככל ויש לזכותך ימי מחלה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי ולא קיבלתי מכתב פיטורים מהמעסיק

רותי 27/04/17
האם ביטוח לאומי מקבל עדכון מהמעסיק שהוא פיטר אותי או שבעצם המכתב פיטורים זו האסמכתא היחידה ?

אי קבלת מכתב פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
ביטוח לאומי יקבל בסופו של דבר את העדכון מהמעסיק אבל עליך לפנות לביטוח לאומי ובמידה ותהיה בעיה ולא תקבל מכתב הם יבצעו פניה למעסיק. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנה במקביל גם לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן 29/04/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

פירוש שעות אפקטיביות משרד החינוך

ליור 27/04/17
מה ההגדרה של שעות אפקטיביות איפה אני מוצא את זה בחוק? 

שעות אפקטיביות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
ההגדרה לא נמצאת בחוק אלא בהסכמים הפנימיים וההוראות החלות על ענפכם 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת תשלום ביטוח לאומי רטרו

לביא יצחק 27/04/17
לפורום שלום.
אשתי עבדה במשך 12.5 שנים פעמים בשבוע 5 שעות כל פעם במשק בית המעסיק שילם ביטוח לאומי במשך 11 שנים (2006 - 2017) לפני חודש פוטרה מעבודתה וכעת דורש המעסיק את החלק של 2 אחוז (תשלום העובד) רטרו עבור כל התקופה (4800 ש"ח) כאשר בכל זמן ההעסקתה זאת לא דרש מעולם. האם דרישה זו חוקית.
בתודה מראש.
יצחק

תשלום עובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
על פניו המעסיק יכול לדרוש תשלום רטרואקטיבי של 7 שנים אחורה שכן על יתר התקופה יש התיישנות.
מאידך ככל ואין הסכם העסקה ניתן לטעון כי סוכם שהמעסיק נושא בעלות זו ואם לא מכוח חוזה אז מכוח התנהגות במשך כל השנים- אך יש לבחון את הנסיבות ואת ההתחשבנויות במשך השנים למשל הבראה חופשה וכיוב 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

אייל 27/04/17
שלום
שאלה לגבי ימי מחלה.
נניח שאני חולה ומקבל אישור על 3 ימי מחלה, ומקבל עליהם תשלום על פי החוק (יום ראשון כלום, שני חצי סכום, שלישי חצי סכום).
אם אני צריך הארכה של המחלה, ומשיג אישור מחלה חדש, בגין אותה מחלה, האם אני זכאי לקבל את הסכום המלא כפי שהחוק מחייב מהיום הרביעי למחלה, או שאישור מחלה חדש מאפשר למעסיק לספור את הימים מההתחלה?
תודה מראש
אייל

תשלום ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
ככל ויש רצף ואישור שממשיך את הימים אז אתה מקבל ברצף.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים אחרי שנתיים בעבודה

גבי 27/04/17
שלום אני רוצה שיפטרו אותי מהעבודה אני עובד שם כבר שנתיים אני עובד במשמרות 5 ימים בשבוע לפני זה תקופה ארוכה עבדתי 6 ימים בשבוע רציתי לדעת אומרים שמקבלים פיצוי את המשכורת האחרונה אבל בחודש האחרון אני בקושי עבדתי שבוע מתוך חודש ולפני זה עבדתי 22 יום בחודש 
אז זה אומר שאני יקבל משכורת של שבוע ??
ורציתי לדעת אם אני יושב בבית מה אכפת למעסיק מצידו שאני ישב שנה בבית בלי לעבוד רציתי לדעת אם יש איזה מגבלות שהוא חייב שאני יעבוד ?

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
אם מפטרים אותך משלמים לפי משכורת אחרונה אבל אם היא שונה באופן חריג מהקודמות לה אז משלמים לפי הקודמות- אם אתה לא עובד במשכורת קבועה אז עושים ממוצע של השנה האחרונה.
השאלה השניה לא ברורה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תחילת חישוב ימי הודעה מוקדמת

רעות 27/04/17
האם היום שבו מוגש מכתב ההתפטרות נחשב ליום הראשון במניין 30 ימי ההודעה המוקדמת או שהספירה מתחילה רק למחרת?
תודה!

תחילת חישוב ימי הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
הספירה מתחילה למחרת היום בו ניתנה ההודעה על הפיטורים/ התפטרות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברות בין מנהל לעובדת

מיה 27/04/17
שלום,
ברצוני לדעת האם ישנו חוק לגבי חברות(לא מיני) בין מנהל לעובדת אשר עובדת תחתיו. עקב חברות זו, ההחלטות המתקבלות הקשורות לעבודה אינן אוביקטיביות ולרוב הן לטובת העובדת החברה. 

חברות בין כפופים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/04/17
שלום רב
על פניו ככל ומדובר בקשר חברי אין לכך מניעה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום ימי חופש על ערבי חג וימי שישי

יוסי 26/04/17
שלום
הנני עובד שעתי. באפריל עבדתי בכל הימים האפשריים . לא נהוג לעבוד במקום העבודה שלי בערבי חג וימי שישי . ביקשתי מהמעסיק לממש 3 ימי חופש באפריל ולרשום אותם - 2 על ערבי חג ו- 1 על יום שישי . הוא לא מסכים , האם הוא צודק ?

מעסיק יכול לסרב לי לחופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/04/17
יוסי שלום,
המעסיק הוא זה שקובע את מועדי החופשה ואורכם. הוא חייב לשקול את בקשת העובד, אבל הוא יכול לסרב, תוך מתן נימוק לסירוב.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה-זכויות עובד

שמעון 26/04/17
היי 

חבר שלי עובד בקיוסק כ-20 ימים חודשיים בממוצע במשרה של 4 שעות ביום כלומר 80 שעות חודשיות.
הוא מועסק בסגנון זה כ-9 חודשים כלומר אין לו עדיין וותק של שנה עכשיו התעוררה אצלי העובדה שהמעסיק שלו מנצל אותו ולא מעניק לו את הזכויות המתאימות ע"פ חוק בנוגע לימי חופשה ימי מחלה וימי הבראה.
אני יודע שאתם לא נוהגים לערוך חישובים פרטניים בפורום אבל זה נושא חשוב ודחוף בעבורו אשמח לקבל את עזרתכם.
 

מהן זכויות עובד בוותק של 9 חודשים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/04/17
שמעון שלום,
הזכאות לדמי הבראה קמה לאחר השלמת שנת עבודה. מכיוון שהוא עובד רק 9 חודשים, הוא עדיין לא זכאי לדמי הבראה.
באשר לימי חופשה ומחלה, הוא לא עובד משרה מלאה ולכן יהיה זכאי לחלק היחסי שלהם.
החלק היחסי של ימי החופשה תלוי במספר הימים שעבד במהלך השנה הקלנדרית (מינואר עד דצמבר) ובשאלה אם מקום העבודה הוא של 5 או 6 ימי עבודה.
החלק היחסי של ימי המחלה תלוי במספר הימים שעבד בחודש ובשאלה אם מקום העבודה הוא 5 או 6 ימים עבודה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי העברת כספים ע"י המעביד לפנסיה

מרגולה 26/04/17
עבדתי  כמנהלת משרד בערך כשנתיים. המעביד לא העביר כספים מתחילת עבודתי, אלא לאחר כשנה, למרות שאמרתי לו שהוא אמור להעביר רטרואקטיבית  אמר שישלים הכל אם אעזוב את המשרה. לימים עזבתי את המשרה ולא הסכים לשלם. עזבתי לפני כשנה. אם אני רוצה לתבוע אותו האם אני עדין יכולה ?

התיישנות עילת תביעה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
מרגולה שלום,
התיישנות עילת תביעה בגין הפרשות פנסיוניות היא 7 שנים, אז כן. את עדיין יכולה לתבוע בחלוף שנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה בשמירת הריון

עדי 26/04/17
שלום,
עבדתי במשרד במשך שנה ולאחרונה יצאתי לשמירת הריון שאושרה ע"י ביטוח לאומי.

רציתי לדעת האם המעסיק מחוייב להמשיך להפריש לי כספים לקופת הפנסיה ואם כן - לפי איזו משכורת?
לפי מה שביטוח לאומי מעביר כל חודש?
לפי ממוצע משכורות שניתנו ע"י המעסיק? (יש לציין כי ב6 החודשים האחרונים סכום המשכורת השתנה כל חודש בעקבות העדרויות וימי מחלה)
או לפי המשכורת הברוטו שסוכמה ביני לבין המעסיק?

אשמח לתשובתכם.


המעסיק צריך להפריש לפנסיה בתקופת שמירת הריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
עדי שלום,
על פי הנתונים שהצגת בשאלתך, המעסיק מחוייב להמשיך להפריש לפנסיה בתקופת שמירת ההריון, ובלבד שגם את מפרישה את חלקך.
אם עבדת במשכורת חודשית קבועה, שיעור ההפרשות יהיה כאילו המשכת לעבוד.
אם שכרך היה שכר יומי/שעתי, שיעור הפרשות יהיה על פי ממוצע השכר ב-6 החודשים שקדמו ליציאתך לשמירת הריון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת לידה קלה וידיים מלאות,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

ויקטור 26/04/17
שלום רב! על פי רשלנות עורך דין שלי ופוילה שטיק מצידו חתמתי הסכם לפשרה . אחרי
שבוע קיבלתי 15% נכות עבודה לצמיתות. יש לי זכות להגיש תביעה נגד חברת ביטוח של
מעסיק?

יש לי עילת תביעה נגד חברת הביטוח של המעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
ויקטור שלום,
ייתכן שתוכל לתבוע.
צריך לבדוק את הסכם הפשרה ואת יתר הנסיבות.
מומלץ לפנות לקבלת יעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אתי 26/04/17
בעלי פוטר. עבד במקום זה למעלה מ7 חודשים בשכר חודשי. ההודעה היתה בטלפון בחג ללא
שימוע או הודעה מוקדמת ובאותו היום התבקש להחזיר את הרכב. המעסיק לא מוכן לתת מכתב
פיטורין עד שלא יחתום על חוזה בדיעבד ששלח לו. יש לציין שבעלי עבד למעלה מ11 שעות
ביום. ללא שעות נוספות ולאחרונה הודיעו לו שמשנים את מדום עבודתו. דבר הגרם לו
לשעות עבודה מרובות יותר מה עושים?!

מה עושים כשיש הפרות רבות מצד המעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/04/17
אתי שלום,
נראה שהמעסיק הפר הרבה הוראות בדיני העבודה.
מציעה לפנות לייעוץ פרטני על מנת למצות את כל הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן