פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורים לאחר שבוע עבודה במכירות

גולדי 14/05/17
פנה אלי עסק וביקש שאבוא לעבוד אצלו במכירות. הובטחו תנאי שכר טובים, אך לא הוחתמתי על חוזה. עזבתי עבור המשרה משרה אחרת בה עבדתי.התחלתי לעבוד במקום החדש, תוך שכל יום מבטיחים לי שהחוזה ייחתם ביום למחרת..לאחר שבוע פוטרתי בטענה שלא יכולים להעסיק כרגע סוכן.אשמח לדעת מה הזכויות שלי והאם ניתן לתבוע מהמעסיק פיצוי כלשהו מעבר לשכר העבודההאם אוכל לתבוע לבד או שאזדקק לעו"ד

פיטורים לאחר שבוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17

גולדי לצערי הרב אין לי אף פעם תשובה חד משמעית במקרים כשאלה. וכל מקרה באמת נבחן לגופו. ומדוע? כי מחד קיים גורם ההסתמכות של העובד ומאידך - במציאות של היום אף אחד לא מבטיח עבודה לנצח וכן תמיד אבל תמיד תקופת העבודה הראשונה - היא נסיונית - לשני הצדדים. ובכל מקרה שכזה - העובד לוקח סיכון גדול ולא תמיד זה מוכיח את עצמו. אני מאחלת לך בהצלחה בכל מצב, במיוחד באם תחליט לתבוע... 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה במשכורת חודשית

מוטי 14/05/17
אני עובד חמישה ימים בשבוע מ 8 עד 17 האם ע"פ חוק אני זכאי לחצי שעה הפסקה?
תודה

שעות הפסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
תלוי בתפקידך. עובד כפיים כן זכאי להפסקה לאחר עבודה של 6 שעות. כל עובד שאינו עובד כפיים - אינו זכאי להפסקה כלל. אלא באם חל על הצדדים הסכם קיבוצי או צו הרחבה בקובע אחרת. בכל מקרה הפסקה - היא על חשבון העובד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בזמן מחלה חלקית

מרינה 14/05/17
שלום,
יש לי שאישור מרופא תעסוקה לעבוד 3 חודשים 4 שעות ביום במקום 8 שעות.
המעסיק משלים לי השלמת שכר (מחלה) עבור החצי השני של היום.
האם המעסיק יכול לפטר אותי כשאני עובדת לפי אישור הרופא תעסוקה ומקבלת דמי מחלה?
תודה

פיטורין בזמן מחלה חלקית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
"סכנת הפיטורין" תמיד קיימת. גם במקרה שלך . עם זאת הואיל והמעסיק מעסיק אותך בהתאם להמלצת הרופא וקיימים לך צבירת מחלה - אותם את זכאית על פי דין לממש- אני לא רואה מדוע החשש? מנגד חל איסור לפטר בזמן מחלה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי ביטוח

טג 14/05/17
יום טוב! אני עבדתי בשתי עבודות. איזו נוםחה אני יכול להשתמש כדי לדעת אילו דמי
ביטוח ומס בריאות אני צריך לשלם? תודה.

תשלום מיסים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
אני מציעה לך לפנות ליועץ מס בענין גובה התשלומים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

מרב 14/05/17
שלום אני עובדת בחברת סיעוד כסייעת.
הגשתי פיטורין בעקבות מחלת בן משפחה, והפיטורין התקבלו בחברה. אני עובדת בחברה מעל ל-10 שנים
את כספי הפיצויים לא קיבלתי כאשר דרשתי לשאול מדוע טרם קיבלתי נשלח אליי מסמך שהפיצויים זה עם הפנסיה ביחד ועליי להמתין עד גיל הפרישה שמדובר בערך לעוד מעל 20 שנה .
בנוסף עם אני רוצה את חלק מהסכום עליי לשלם 35 % מהכספים למדינה.
האמת זה נראה לי לא כול כך אמין ידוע לי כאשר מפוטרים או לחלופין מתפטרים בצדק מקבלים את דמי הפיצויים בהתאם לשכר ולשנות העבודה.    האם זה נכון?




פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
מירב שלום, גם אם פיטורייך בדין מפוטרת הם. עליך לבדוק מול חברת הביטוח או קרן הפנסיה כי הכספים שהופרשו לך - הופרשו כדין ובאופן מלא. כי אז יכול להיות שעל המעסיק או חברת הסיעוד להשלים לך כספים. שנית, אין מחלוקת כי הפיצויים הצבורים שלך הם - אבל נכון כי חל עליך איסור למשוך אותם ללא אירוע מזכה.  ולכן את צריכה לעשות 2 דברים:
האחד- לערוך בדיקה מול קרן הפנסיה כי ההפרשות נועדו כדין הן מבחינת שיעורי ההפרשות ותקופת ההפרשות. שנית, לקבל טופס 161 וטופס העברת הקופה על שמך.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

ע 14/05/17
שלום, עבדתי בחברה 5 חודשים ולא הפרישו לי פנסיה למרות שיש לי קופת גמל. גם אם
התפטרתי מגיע לי את הפנסיה?

דיני עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17

כן בוודאי . אין שום קשר ליבת הפסקת או סיום העבודה. הפרשות לפנסיה ופ"פ - אינם מותנים באופן סיום יחסי העבודה. ולכם אם היה לך קופת פנסיה פעילה בזמן שהתחלת לעבוד - על המעסיק היה להפריש לך לפ"פ ולגמל החל מיום עבודתך הראשון. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות בעבודה ופיטורים

אס 14/05/17
שלום, אני עובד בכפר נופש במטבח - וותק מעל 10 חודשים. לפני מספר חודשים בחודש
11/2016 פניתי למנהל שלי וביקשתי תשלום עבור חגים, הוא לא רצה לשלם והתעקש ואחרי
בקשות רבות הוא שילם לי בחודש 12/2016 אבל אחרי שנכנסתי אליו שלח לי מכתב
"משמעת"והמציא דברים שלא נכונים. פניתי אליו שוב על זה ולכן הוא כעס עלי בעקבות זה.
אחרי שבוע עשיתי תאונה אישית ויצאתי לחופש תאונה 3 חודשים. אחרי שחזרתי והביתי לא
אישורים רפואיים הוא התחיל להמציא סיבות כדי לא להחזיר אותי לעבודה והתחיל להתעלם
ממני כדי להתפטר, אבל אחרי שהתעקשתי על זה שרוצה לחזור לעבודה הוא אמר שהוא לא שיבץ
אותי בגלל בעיות שאני עושה בעבוד למרות שלא החזיר אותי וסתם המציא דברים לא נכונים.
הוא עשה בכוומה כדי לא לשלם לי חגים ונתן לי חופש כל החגים ואחרי זה הזמין אותי
לשימוע ונתן לי מכתב פיטורים. (עד חודש 12/2016 היה לי וותק 10 חודשים רק יום אחד
מחלה שלא שילם לי גם). האם אני יכול לטבוע על זה? מה מגיע לי ומה הוא צריך לשלם
לי?. תודה

פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
אס אחהצ טובים, פיטורים לאחר תקופה של 10 או 11 חודשים אינם מקנים זכויות כלשהן. אף אם אין הם ממניעים צודקים. לא הייתי מציעה לך להגיש תביעה. תבדוק שהמעסיק הפריש לך לגמל ופ"פ (לקרן פנסיה), ע"פ החובה בדין - 6 חודשים אם לא הייתה לך קרן פנסיה פעילה. תשלום של פדיון ימי חופשה - אם היו צבורים לך ותו לא. חגים - זה תלוי בוותק שלך אצל המעסיק בזמן החג, אם עבדת יום לפני ויום אחרי החג... ושוב, אף שזה לא הוגן ולא צודק, אולי יש במקרה שלך להסתכל על הכוס המלאה - טוב שזה קרה עכשיו ולא מאוחר יותר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיטת חישוב פיצויי פיטורין

יוסי 14/05/17
שלום,

במידה ועבדתי בחברה מסויימת 5 שנים כעובד שעתי ואחכ עברתי באותה חברה לתפקיד חודשי במשך 5 שנים נוספות בשכר כפול משכרי הקודמת ולאחר מכן חזרתי להיות עובד שעתי למשך שנתיים בשכר נמוך מאוד של 1500-2000 ש"ח בחודש. במידה ואפוטר, כיצד יחושבו פיצויי הפיטורין עבור כל שנות עבודתי הבחברה ? עפ"י משכורתי האחרונה? האם העובדתי שברתי לתפקיד שעתי עלולה לפגוע בגובה הפיצויים עבור השנים בהם עבדתי כחודשי בשכר גבוה?

תודה רבה.
יוסי.

חישוב פ"פ לפי תקופות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17

עובד שחל שינוי מהותי באופן תנאי העסקתו - החישוב יעשה באופן יחסי עבור כל תקופה ע"פ השכר האחרון ששולם עבור כל תקופה 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז שעות בהסכם שעות עבודה גמישות

רוני 14/05/17
שלום רב,
אני מועסק בהסכם של שעות עבודה גמישות (9 שעות, 5 ימים בשבוע).
מאחר ובכל חודש אני עובר בהרבה את מכסת השעות שנקבעה לי במסגרת ההסכם, רציתי לדעת האם אני רשאי לא להגיע ליום עבודה מסוים, אך לא לרשום את ההיעדרות כיום חופש?

תודה,
רוני

שעות עבודה גמישות - ההשלכות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
לא כ"כ הנבתי מהן שעות עבודה גמישות. האם הכוונה לעבודה של 9 שעות אך שעת ההתחלה והסיום משתנות? לא ברור ...בכל אופן עבור כל שעה נוספת מעל 9 שעות אתה זכאי לתשלום בגין שעות נוספות כדין. ולא אי אפשר לערב בין שעות רגילות לשעו נוספות. וכן אי אפשר שלא לקזז יום חופשה - לא תשלום שכר בגינו לפי תעריף רגיל. .  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה בין משמרות ושעות נוספות

ראובן 14/05/17
שלום רב,

אני סיימתי לעבוד ב-2 בלילה וביקשו ממני להגיע לעבודה ב-7 בבוקר עד 12. רציתי לדעת האם אהיה זכאי לשעות נוספות בגין משמרת הבוקר מאחר ואין שמונה שעות הפרש בין שתי המשמרות.

בתודה 

הפסקה בין משמרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שאסור להעסיק עובד יותר משמונה שעות עבודה ביום. החוק גם קובע שאם מעסיקים עובד יותר משמונה שעות עבודה ביום צריך לשלם לו תוספת עבור שעות עבודה נוספות. סעיף 21 באותו החוק קובע שבין יום עבודה למשנהו תבוא הפסקה של 8 שעות. כלומר, לפי החוק, אם אין הפסקה של 8 שעות - מדובר באותו יום עבודה. ולכן מגיע לך תשלום שעות נוספות עבור השעות שבין 7 - 12 בבוקר. אלא באם חל הסכם קיבוצי או צו הרחבה או שאת העובד עבודה - שקיבלה היתר מיוחד לענין זה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושי שכר ותשלומים

שמעון 14/05/17
שלום, יש לי מספר שאלות בקשר לבעיות בעבודה. 1) יצאיתי לחופש תאונה 3 חודשים עם אישורים מהרופאים, בכל התקופה המעסיק לא הוציא לי תלושים והוא אומר שלא מגיע ולא רוצה לתת לי תלושי משכורת כי לא עבדתי באותה תקופה ולא היו לי ימי מחלה. אם אני מבקש ורוצה, הוא לא חייב לתת לי?  2) חזרתי לעבודה לפני חג פסח ביומיים אבל לא רצו לקבל אותי בעבודה ולא רוצה לתת לי שי חג או מתנת חג כמו שאר העובדים, והמנהל אומר שלא מגיע לי כי הייתי בחופש תאונה3 חודשים. במצב הוא יכול לא לשלם לי או לתת לי מתנה כמו שאר העובדים? 3) המנהל לא רוצה לקבל אותי לעבודה ושלח אותי הביתה ודחה אותי עד לאחרי החגים בכוונה כדי לא לשלם לי חגים בכלל. לא מגיע לי תשלום חגים במצב כזה?

פיטורין בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/05/17
שמעון שלום רב, לא רשמת לי מה היה הוותק שלך בזמנים הרלוונטים בעבודה. האם היה מדובר בתאונת עבודה או במחלה. ולכן אענה לך באופן כללי.
באם המדובר בתאונת עבודה - כי אז עליך להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולקבל מהם דמי פגיעה - עבור הימים בהם שהית בבית .המעסיק אינו צריך לשלם שכר או דמי מחלה בזמן פגיעה/התאונת עבודה . אם המדובר במחלה- אז המעסיק צריך לשלם לך דמי מחלה וזאת אם היו צבורים לך במחלה. בשני המקרים - אם אין לך צבירת מחלה או בזמן תאונת עבודה - למעסיק במקרים כאלה - אי מניעה לפטר עובד אף שהתנהלות זו אינה תמת לב - אין אינה פסולה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף יש לי משפט מחר

יוסי 13/05/17
1. אם הנתבעת בכתב הגנה כתבה שהתפטרתי , נטשתי את העבודה , לא עניתי טלפונים וניתקתי קשר עם כולם..

אבל יש לי שיחות יוצאות שמראות שהתקשרתי אחרי שהם פיטרו אותי.. ,

זה מספיק כדי לסתור את הגרסה של הנתבעת , ושאקבל את פיצויי פיטורים הודעה מוקדמת וכו'? ,

כי הם פתאום יכולים להגיד שהם טעו במה שכתבו בכתב הגנה..

2. אוסיף שהנתבעת בתצהיר כתבה רק שנטשתי את מקום העבודה..  , השופטת תציע פשרה , ואני לא יודע אם זה מספיק או לא..

תודה רבה

דיון בבית הדין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
לא ניתן לדעת ולענות האם מספיק או לא רק על סמך הדברים שכתבת מבלי לשמוע את ההקלטות ולקרוא את כתבי הטענות.
ככל ותוכל להוכיח שלא אתה התפטרת ושלא ניתקת קשר אלא שהם פיטרו אותך אז על פניו יש לך עילה טובה אך על מנת לדעת האם הראיות שבידך יכולות להוכיח זאת יש לראות אותם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום יום עבודה

דלית 13/05/17
אני בת 48 ג+ 2 מחפשת עבודה.
עבדתי יום אחד דרך חב' כח אדם.
בגלל שגם העבודה לא התאימה לי וגם
בעיות עם ההסעות למקום העבודה המרוחק 
החלטתי לא להמשיך והודעתי בסוף היום לאחראית.
ב- 10.5 לא ראיתי את התשלום בחן בנק.
האם הם מחוייבים לשלם עבור יום עבודה ?


תשלום עבור יום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
כן, בוודאי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום עבודה שביעי

מיה 13/05/17
שלום,
עובדת ברשות מקומית, עבדתי במהלך כל השבוע(6 ימים), ביום שישי עד השעה 14:00. התבקשתי להגיע לעבודה גם במוצ"ש מצאת השבת, בשעה 20:15 למשך שעתיים וחצי בערך(חגיגות אליפות). 
האם ניתן לבקש זאת ממני או שישנו זמן מנוחה שמקום העבודה צריך לתת לי לפני משמרת שביעית בשבוע?


יום עבודה שביעי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב 
מנוחה שבועית צריכה להיות לפחות 36 שעות ברצף ובכל מקרה יש לשלם לך תשלום בגין שעות נוספות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי נסיעה מהבית

אלי 12/05/17
אני חייל עם אישור עבודה שחברה שלי גרה בקרבת מקום עבודתי, והמעביד רוצה לשלם לי נסיעות רק ממעונה. האם יש פס"ד שעוסק בסוגיה זו?אני חייל עם אישור עבודה שחברה שלי גרה בקרבת מקום עבודתי, והמעביד רוצה לשלם לי נסיעות רק ממעונה. האם יש פס"ד שעוסק בדיוק סוגיה זו?

דמי נסיעה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
ראשית יש לראות את הסכם העסקתך
שנית על המעסיק לשלם לך דמי נסיעה ממקום מגוריך למקום העבודה. ככל והנך גר אצל החברה אז אכן המעסיק צודק ככל ולא אז לא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

מירב 12/05/17
האם מורה בבית הספר שמודיע לפני לידה (זה לפני החופש הגדול) שיהיה לה קשה לחזור לעבוד מחמת ריחוק מקום (בעיר אחרת), האם מגיע פיצויים, או שכל החוק זה רק אם מודיעים לאחר לידה שבגלל סיבת הילד, ולא שמודיעים לפני לידה.



בתודה מראש

מתי צריך להודיע על התפטרות לאחר חופשת לידה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב

אין קשר מתי מודיעים.

ככל והסיבה לאי החזרה היא על מנת לטפל בילד או לעבוד בשעות אחרות שיהיו נוחות יותר לטיפול בו ואכן כך יהיה לאחר הלידה אז אין סיבה שלא להיות זכאי לפיצויים אבל אני מציעה שטרם ביצוע פעולה שכזו כדאי לבחון עם פורום ביטוח לאומי על מנת שלא להפגע מבחינת זכאות לדמי לידה נוכח ההתפטרות טרם הלידה



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנהל מהגיהנום

שלמה 12/05/17
עובד    29    שנה    לאחר   ניתוח  לב    פתוח     ריאות  פגועות    בן   62    מנהל   צעיר    מעביר   אותי   7    מדורי  גיהינום   צועק   מבזה   משפיל    מעליב   מתעמר  בי  ללא  הפסקה    מה  לעשות  ?

התעמרות בעובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
ראשית ככל ויש בעיה מבחינה רפואית או נפשית להמשיך ולעבוד במקום העבודה ניתן לפנות לרופא תעסוקתי ולקבל את אישורו כי נוכח תנאי העסקה ומצבך הרפואי/ נפשי אין להמשיך ולעבוד במקום זה ואז תהיה זכאי להתפטרות בדין מפוטר.
ככל ולא כך המצב אז ראשית יש לבצע תיעוד של כל מה שמבוצע וניתן לפנות למנהל או האחראי בדרישה לתיקון המצב על ידו או התערבותו ובמידה והמצב ממש חמור ולאחר התראה בכתב באם זה לא משתנה ניתן להתפטר בדין מפוטר נוכח סביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה אך הייתי מציעה טרם ביצוע פעולה כלשהי לפנות לבחינה משפטית מעמיקה האם אכן מדובר בסביבה שכזו. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום לפרילנס

אנה 11/05/17
שלום רב,


אני עובדת באופן קבוע ככותבת תוכן פרילנס
בחברה המספקת שירותי תוכן. כל מה שאני כותבת מסוכם מראש מול מנהלת האגף. בזמן האחרון החברה לא משתמשת במה שאני
כותבת (בלי להודיע או לבקש תיקונים) ומתנערת מתשלום על תוכן שלא נעשה בו שימוש.

 


 בהסכם ההתקשרות איתם נכתב:

X
 יספק
שירותי תוכן בהתאם לתעריפים ולהזמנות כפי
שיסוכמו בכתב ובמפורש....

 



בנוסף יש לי סיכום ראשוני במייל עם מנהלת האגף בו
נכתב משהו בסגנון "חשוב לסכם איתנו מראש את התוכן, כדי שלא תכתבי לחינם".

 



האם אי התשלום הזה הוא חוקי והאם על בסיס הסכמים כתובים אלו אני יכולה לדרוש תשלום על תוכן שלא נעשה בו שימוש?

פני לפורום חוזים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום שעות לילה

דניאל 11/05/17
שלום וברכה
אני עובד בתחנת מוניות בתל אביב שעובדת 24 7
99 אחוז אני עובד משמרות לילה מ10 בערב עד 6-9 בבוקר 
יש לי כמה שאלות
1 אמרו לי שתאריף לילה נחשב מ12 בלילה עד 6 בבוקר והתשלום הוא 125 אחוז ואז אחרי השעה 6 בבוקר זה יורד בחזרה ל100 אחוז
זה נכון?
2היה שבוע שעבדתי בו 7 יום בלי יום חופש מגיע לי פה תשלום שעות נוספות מסוים?
3 בתלוש מופיע 100 אחוז ואז 125 אחוז ואז 150 שעות נוספות ומספר שעות
אין 175 אחוז ו200 אחוז למרות שאני עבדתי בחודש גם משמרות של 12 שעות וחגים זה חוקי?
השמח לתשובה עם סעיף החוק הספציפי במידה ויש פה משהוא לא נכון
בתודה מראש דניאל

עבודת לילה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
החוק לא קובע תעריף לילה אלא קובע שבעבודת לילה לאחר 7 שעות ישולמו שעות נוספות כך שיש לבחון את הסכם העסקתך על מנת לענות.
לגבי עבודה 7 ימים- זה לא חוקי ועל פניו בוודאי שמגיע לך שעות נוספות מעל 43 שעות שבועיות אך יש לבחון את שעות העבודה בשבוע זה בפועל על מנת לדעת כמה 
3. יש לראות את התלוש אך על פניו נשמע תקין

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש שכר מבולגן

ורדה 11/05/17
שלום רב.
אני עובדת במקום עבודה מסודר, זה כבר חודש רביעי שבעקבות עליה בדרגה נהיה בלגאן בשנות הוותק.
המשכורת שהמערכת נותנת היא גבוהה יותר ממה שאני אמורה לקבל בפועל, אז התלוש בחודש שלאחר מכן "מלוכלך" - ושוב החודש לא תקנו לי את הוותק, וחודש הבא שוב יצא תלוש תיקונים וכך קורה שכבר  4 חודשים סך המשכורת "האמיתית "שאני אמורה לקבל לא באמת משתקף.
האם זה בעייתי?
כל חודש מחדש אומרים שיש תלה במערכת והיא תתוקן, וכל חודש הכל חוזר חלילה...

תלוש שכר מבולגן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
ככל ובסופו של דבר המשכורת המשולמת היא הנכונה והתלושים משקפים את הדברים על פניו אין בעיה עם זה אך ככל ויש לך חשש כי התלושים לא נכונים או שישנו חוסר כלשהי או שאינם משקפים נכונה את הנתונים יש לבחון אותם כדי לראות במה מדובר ואז ניתן יהיה לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה והבראה

פנסיה והבראה 11/05/17
שלום,

דוד שלי עבד בחברה 24 שנה .... דוד שלי לא יודע קרוא וכתוב וחסר הבנה ... לאחרונה פוטר מעבודתו ומסתבר שאף פעם לא קיבל תלו שכר ( אמרו לו שהחברה לא מנפיקה תלושים) , לא קיבל הבראה ולא קיבל פנסיה ולא פיצוי פיטורין .. את המשכרות היה מקבל במזומן 

הכנתי תביעה לדוד שלי להגיש אותה, אך לא הבנתי איך עושים את החישוב של הפנסיה ושל ההבראה בשים לב שדוד שלי עבד 24 שנה ( מעולם לא קיבל הבראה) כמה מגיע לו הבראה וכמה מגיע לו פנסיה ( תחילת עבודה שלו במפעל הוא בשנת בסביבות 1995) 
תודה 





פנסיה והבראה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב
ראשית דמי הבראה ניתן לתבוע רק שנתיים אחורנית 
פנסיה ניתן לתבוע 7 שנים אחורה ולגבי הסכום יש לבחון האם ישנו הסכם קיבוצי או צו הרחבה החל על מקום העבודה וקובע הפרשה כלשהי ואז לתבוע בהתאם לאחוזים הקבועים בו או שבהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איומים מצד המנהלת בפגיעה בדרגה,בונוס,תפקיד,הנקה

נטלי 11/05/17
שלום. אני עובדת בבנק ומנהלת שלי מאיימת עלי שלא תתן לי דרגה ותפגע לי הבונוס בגלל שאני הייתי חסרה הרבה בגלל ימי מחלה שלי או של ילדים(כמובן יש אישורי מחלה).
בנוסף מאיימת שאם אמשיך להחזיר מסיבות רפאויות תעביר אותי תפקיד בתוך המדור שלה ותתן לי לעשות "עבודות זבל" להיות כלבויניקית של כולם כי אין לי מחויבות לעבודה בגלל שמחסירה הרבה מסיבה רפואית שלי או של ילדים.
בנוסף שאלה אותי עד מתי אני מתכוונת להניק?! הגיע זמן להפסיק( אצלנו בבנק זה עד 3 שנים אם מביאים אישור מרופא כל חודש).
דורשת ממני שאני אשאר יותר שעות לפעמים אם מישהו חסר או לא נמצא בצוות( וזה בעיתי כי משאבי אנוש לא מרשים לעשות שעות נוספות כי אני מניקה)
גם אמרה שלא תתחיל לבדוק מול הרופאים אם באמת הייתי חולה.זה לא חדירה לפרטיות?
אשמח לעצה,והאם היא עוברת על איזשהו חוקים.. תודה מראש

איומים מצד המנהלת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב, 
ראשית אני מציעה להתחיל לתעד ולהקליט או לרשום תיעוד פניה של תלונה וכיוב בגין כל אירוע שכזה 
כל עוד יש לזכותך ימי מחלה לא ניתן לשנות לך תפקיד ו/או לפטר אותך ובכל מקרה יש לערוך לך שימוע כדין וכל עוד יש לך ימי מחלה לזכותך היעדרות בגינם אינה עילה לפיטורים / שינוי תפקיד.
לגבי שעות נוספות- ככל ואין אישור מטעם מקום העבודה לא ניתן להכריח אותך לעשות זאת.
אסור לה לשאול אותך עד מתי את מתכוונת להניק זו הפרה של חוק עבודת נשים ולגבי בדיקה למול הרופא שלך- זוהי זכותה לוודא שהאישורים שניתנים אמיתיים וזכותה לדרוש להעמיד אותך לבדיקה בפני רופא מטעמה.
מכל מקם כאמור מומלץ לתעד ובמידה ויש מישהו בכיר בנוסף לה לפנות אף אליו בדרישה לבדיקתו והתערבותו 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלת פיצוים בעקבות גיוס לצהל

מאי לוי 11/05/17
שלום רב 
עבדתי במקום מסויים מספר שנים ובשל גיוסי לצהל ב2011 נאלצתי לעזוב.
בזמנו לא ידעתי כי מגיע לי פיצויים בעקבות הגיוס ונודה לי על כך רק עכשיו האם אני עדיין יכולה לדרוש את הפיצוי?ואם כן מה התהליך
תודה רבה

פיצויים בעקבות גיוס לצהל

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/05/17
שלום רב, 
ישנה התיישנות של 7 שנים כך שברמת העיקרון את עדיין זכאית לפיצוים באם המקום פעיל אז אכן יש עילה לדרוש אותם.
פני למעסיק בכתב בדרישה לקבלתם ובמידה והמעסיק מסרב לשלמם ניתן לפנות באמצעות מכתב עו"ד ובמידת הצורך בהגשת תביעה.
קחי בחשבון כי המעסיק יכול לטעון לכך שנוכח הזמן שחלף והשיהוי בדרישה נגרם לו נזק שאינו יכול להוכיח את טענותיו או הסכומים הנדרשים על ידך אך ככל ויש בידך תלושי שכר/ אישורים על תקופת העסקה/ דרך להוכיח את משך והיקף עבודתך יהיה קשה למנוע ממך תשלום זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה ההגדרה של טיפולי פוריות

חני 10/05/17
מה ההגדרה של טיפולי פוריות האם רק הפרייה חוץ גופית או גם הזרעה או מספיק סתם כדורים המחזקים את הביוץ 
2. האם חוק זה חל גם הבעל או רק על האישה 
3. ואיך אני אמורה ליידע את המעסיק האם אני אני צריכה להעביר את כל התיק הרפואי או סתם אישור כללי ומה אמור להיות רשום

החוק מגדיר טיפולי פוריות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/05/17
חני שלום,
אין הגדרה בחוק מאיזה שלב בהליך טיפולי פוריות העובדת תהיה מוגנת מפיטורים. זה נתון לפרשנות בית הדין, שלרוב מפרש בהרחבה.

אם הבעל צריך לעבור גם הוא טיפולים, ההגנה מפיטורים חלה גם עליו.

אין צורך להעביר למעסיק את כל התיק הרפואי. מספיק אישור מהרופא המטפל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום 150% והפסקות במהלך משמרת

ראובן 10/05/17
שלום רב,

התחלתי לעבוד במסעדה ויש לי מספר שאלות לגבי תלוש השכר שלי:
1. המעביד ניכה מכל משמרת שלי של 8 ומעלה, 45 דקות של הפסקה למרות שלא זכיתי להפסקה רציפה בת 45 דקות אלא להפסקות סיגריה. כמו כן, ממשמרות בנות 5 שעות הוא ניכה 15 שעה. האם זה חוקי?
2. האם אני זכאי לתשלום של 150% בגין שעות עבודה במוצש ובמוצאי חג?
בתודה מראש

מתי מותר לנכות שכר בגין הפסקה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/05/17
ראובן שלום,
הפסקות סיגריה/שירותים הן הפסקות לצורך התרעננות והמעסיק לא אמור לנכות שכר בגינן.

לגבי הפסקות רגילות, ללא מטרה מוגדרת, אם אתה עובד 5 ימים בשבוע ואינך עובד בעבודת כפיים, המעסיק יכול להעסיק אותך 9 שעות בלי הפסקה. אם אתה עובד 6 ימים בשבוע, ניתן להעסיק אותך 8 שעות בלי הפסקה.
במידה ואתה עובד מספר גדול יותר של שעות מזה שציינתי, אתה זכאי להפסקה בת שלושת רבעי שעה, שלפחות חצי שעה ממנה היא רציפה. 
אם אתה רשאי לעשות בזמן ההפסקה כרצונך, כולל לצאת ממקום העבודה, זמן ההפסקה לא נחשב זמן עבודה ואתה לא זכאי לשכר עבור ההפסקה.

לשאלתך השניה, עבודה במוצ"ש/מוצאי חג תזכה בתעריף של 150% רק אם מדובר בשעות נוספות. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן