פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

המשך לשאלת תלש שכר לא תקין

יוסף 10/03/25
אני כל חודש מציין ומעיר למעסיק על הטעות וכי התלוש לא שלי מסיבה פשוטה מספר הזהות שגוי,ול פעם הוא טוען שפטר את הבעיה ושוב חודש אחרי זה חוזר אותה טעות,קיבלתי מכתב גם מביטוח לאמי על חוב בחודשים שהייתי עובד סימן שלא מופיע שאני עובד עדיין מה אפשר לעשות האם יש עילה לתביעה ?

תלש שכר לא תקין

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 11/03/25

שלום,

מוצע לפנות למעסיק בכתב, להעמידו על כל הליקויים ולדרוש שיתקנם.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרה לתפקיד

עובד 10/03/25
שלום
אספר בקצרה .
עובד בחברה עשור.הייתי הרבה שנים בתפקיד אחראי,אך ההנהלה לא הגדירה אותי כך.
עובדים באו והלכו,ואני היית אמון על הקליטה וההכשרה שלהם.
פתאום לפני כשנתיים הגיע מנהל חדש שמוגדר כמנהל חדש לנהל אותי ישירות.לא הסתדרנו בכלל ובמקום לפטר העבירו אותי מחלקה.
לאותו מנהל יש בעיית יחסי אנוש חמורים עם כל העובדים בכל הסקטורים.
פיטר עובדים שהוא גייס. תוך זמן קצר.
רצה הגורל וההנהלה הבינה שהוא בעייתי וגייסו מישהו חדש במקומו.
יש דיבורים להחזיר אותי למחלקה תחת המנהל החדש
מה הדין כעת?
עכשיו הם מבינים שהם צריכים אותי וחייבים אותי במחלקה.
עכשיו זו הוכחה שהם חייבים לשפר לי את השכר והתנאים.
נניח והם רוצים להחזיר אותי בלי שום שיפור ,ואני מסרב לחזור.
מה הדין?
לא רשום לי בחוזה העברות תפקיד לפי ראות עיניהם
אם אני חוזר אני חייב שיפור משמעותי בשכר.
אחרי הכל 10 שנים אני מביא מקצועיות ידע ומוסר עבודה.

שיפור תנאי העסקה

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 11/03/25

שלום,

המעסיק רשאי לדרוש ממך לעבור לתפקיד אחר, בהתאם לדרישות מקום העבודה.

אתה כמובן יכול לנסות ולבקש את שיפור תנאיך. אך אין חובה חוקית על המעסיק להסכים לבקשתך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם כדאי לתבוע או לוותר

חגית 10/03/25
מ2005 אני חולה באופן שאיני יכולה לטפל בענייניי וזה טיעון כנגד טענת ההתיישנות.
 
בשנים 2002 ועד 2005 הופרשו עבורי מהמעביד לקרן פנסיה, לאחרונה גיליתי שלא מלוא ההפרשות הנ"ל מופיעות בדוחות הקרן. כבר הגשתי ללא עו"ד תביעה כנגד הקרן בעניינים נוספים ונטען כנגדי בגינם להתיישנות, שואלת האם כדאי במסגרת התביעה שכבר הגשתי לדרוש גם את ההפרשות החסרות הנל או שעדיף להימנע?
 
כי זה ייצור לגבי רושם הזוי של מי שתובעת לגבי מה שקרה 20 שנה לאחור ואז לא יתייחסו ליתר ענייני תביעתי ברצינות. יתר ענייני תביעתי זה כסף רב ההפרשות החסרות הנ"ל זה סדר גודל של 2000 שח פלוס תשואות והצמדה של 20 שנה
 
תודה רבה

התביעה שלי כנראה התיישנה - האם כדאי להמשיך לנהל אותה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 12/03/25

הגשת תביעה בחלוף 20 שנה עשויה להיתקל בקשיים מפאת התיישנותה. מחלה אינה בהכרח עוצרת את מירוץ ההתיישנות

גם לא ברור מה העילות הנוספות והאם בית הדין הורה על מחיקת התביעה ביתר העילות.

כך או כך לא ניתן לתת ייעוץ רציני ואחראי לגבי תביעה שמתנהלת ללא היכרות עם החומר

בריאות ובהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות

nissim 10/03/25
קבלן הציע עבודה ניקיון משרדים ציבורי קהלתי , העובד הגיע למקום עבודה שבו נפגש אם מנהל המקום ונתן לו את את האזור והתחום שצריך לנקות אותם . כעבור כ חודשיים הגיע עובד חדש בתחום האחזקה "עובד המקום" נוספו עוד 2 עובדים חדשים מלבד העובד האחזקה , העובד אחזקה חדש " עובד המקום " מהיום אני האחראי על עובדי הניקיון ועל כל אחזקה של המבנה לכאורה כל התנהלות צריכה לעבור דרכי אני נותן את הוראות .
השאלה האם זה לא נחשב התעמרות מאחר שעובד הניקיון אחראי על הניקיון כי ניתנה לו הסמכות לנקות ולדואג על ניקיון במתחם , במיוחד אם אין לעובד האחזקה אין עובדים נוספים ,יוצא שהוראות שלו היא באופן אישי כנגד עובד הניקיון ולא לטובת ניקיון המתחם ?

התעמרות

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 11/03/25

שלום.

המעסיק רשאי לנהל את העסק שלו ולהציב עובדים ומנהלים בהתאם לדרישות העסק.

ככל שיש מצד עובד או מנהל התנהלות פוגענית או מתעמרת, מומלץ לפנות לממונה או למשאבי אנוש בנושא.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש יוזמה בתשלום לעובדת שבהריון

שירי 10/03/25
שלום רב ,
האם מעסיק יכול לשלוח את עובדת שבהריון לחופש בתשלום עם שמירת כל זכויות?
האם צריך לפנות למשרד עבודה כדי לקבל אישור
.תודה

שמירת היריון יזומה על ידי המעסיק???

עו"ד רעות שגיב מנהלת 12/03/25

על פי דין לא ניתן לפגוע בתנאי העסקה של עובדת בהיריון ככל שהיא מועסקת לפחות חצי שנה אצל המעסיק או ככל שהסיבות נוגעות להיריונה ונדרש היתר לשינוי כזה.

הושבת עובדת בביתה גם אם תוך תשלום שכר עשויה להוות פגיעה במעמדה של העובדת. מובן שהדבר תלוי בנסיבות וברקע

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש שכר לא תקין

יוסף 09/03/25
אני עובד מזה כמה חודשים והתלוש שהמעסיק שולח לי יש בו שגיאה במספר זהות ושם משפחה,ואני עובד יומית כ סגרתי מול העמסיק נטו והוא משם לי ברוטו ומוריד לי ביטוח לאומי ומס הכנסה במספר זיהוי שלא שלי והיה חודש שהוריד לי יום וחודש אחר פדה לי ימי חושה בכדי שהשכר ימצא חן בעיניי כי הערתי לו על ההסכם שהיה בנטו..מה אפשר לעשות כל חודש אני פמעיר לו והוא טוען שפטרו את הבעיה!
תודה

המעסיק מפיק לי תלוש שכר עם פרטים אישיים שגויים - מה לעשות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 09/03/25

יש לפנות למעסיק בצורה מסודרת בכתב ולהתריע כי הדבר יתוקן כולל הדיווח רטרואקטיבית. מוצע במקביל לבדוק מה מדווח עבורך במוסד לביטוח לאומי כך שניתן יהיה לוודא האם ההעסקה מדווחת כדין, כך גם לגבי הפנסיה.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת שכר לעובדת זרה סיעוד

א.ע.כ 09/03/25
בוקר טוב
עובדת זרה בתחום הסיעודי רוצה תוספת שכר קבועה של 700 ש"ח בגלל שהיא מפעילה את המנוף להרמת המטופלת הסיעודית ולטענתה זה מה שנהוג להוסיף היום.
1. מתוך הבנה שהיא רק לוחצת על כפתור והמנוף עושה את כל הנשיאה -האם לבקשתה יש אסמכתא חוקית?
2. מה משמעות סירוב לבקשתה מבחינת ההסכם הסטנדרטי ביננו?
תודה

העובדת הסיעודית רוצה תוספת שכר - האם אני חייב לתת?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 09/03/25

איני מכירה מקור חוקי המחייב תשלום תוספת כזו לעובד זר. במקרה כזה וככל שמדובר בתוספת נהוגה שאינה מחוייבת על פי דין, הרי אי הסכמה עשוי להביא לכך שהעובדת תסיים העסקתה ולא תסכים להסכים בתנאים הקיימים. כל עובד, גם עובד זר, יכול לנהל משא ומתן על תנאי העסקתו והשאלה אינה רק האם מדובר ברכיב שיש חובה לשלמו אלא האם יש הסכמות לגבי התנאים בין הצדדים.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

חגית 09/03/25
תבעתי ללא עו"ד בבית דין אזורי לעבודה קרן פנסיה , בגין הפרשי ריבית והצמדה בגין הפרשי קצבת נכות כנובע מכך שמחשבת לפי תקנון לא נכון וכדומה, בכתב התביעה רשמתי את הסעדים המבוקשים ותבעתי סכום כסף משוער ובנוסף תבעתי שאני מבקשת שבית הדין ייתן כל סעד אחר.
 
השאלה:
ככל שלא אצליח להמציא חווד מומחה שתחשב מה שצריך ותוכיח את הסכומים שעל הנתבעת לשלם לי, האם בגלל שבקשתי גם כל סעד אחר ניתן יהיה לבקש מבית הדין לתת הכרעה שחייבים לי ריבית והצמדה ושעל הנתבעת לחשב מחדש את קצבת הנכות לפי התקנון הנכון, קרי לבקש שביהד ייתן הכרעה שאינה בסכום כסף אלא מה על הנתבעת לעשות ואיך עליה לחשב?

חוות דעת

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 09/03/25

שלום.

בתביעת מהסוג האמור מומלץ להגיש לבית הדין חוות דעת מומחה על מנת שיערוך חישוב מדוייק ומפורט.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה- חסרים מסמכים רלוונטיים

לי 07/03/25
עברו כבר חודשיים מאז שעזבתי עבודה אחרי חצי שנה ולא קיבלתי שום מסמך חוץ מטופס 161, אילו עוד טפסים אני אמורה לקבל והאם מוקצב בזמן?

איזה טפסים מחויב המעסיק למסור לי בסיום העסקה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/03/25

פרט לתלושי שכר וטופס 161 יש לבקש מהמעסיק מכתבי שחרור לקופות וכן אישור על תקופת העסקה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עותק נייר כרוך במקרה הבא

חגית 06/03/25
שיגרתי לבית הדין אזורי לעבודה תל אביב קובץ דיגיטלי של תצהיר עדות ראשית ונספחים בן 661 עמ, אני התובעת.
 
בית הדין מבקש שאעביר לו את הנ"ל בעותק נייר כרוך, בית הדפוס אומר שאי אפשר לכרוך כמות כזו של עמודים, האם אני יכולה במקרה כזה להגיש את זה בקלסר וכל נספח (ואני מבהירה שכל נספח מכיל מספר עמודים) אכניס לניילונית נפרדת?
אני לא מיוצגת לא יודעת איך ומה לעשות אודה לעצתכם

איך להגיש מסמכים לבית הדין לעבודה בתל אביב??

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/03/25

אין מניעה לכרוך בכמה חוברות

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה לעובד שעתי

גדי 04/03/25
שלום רב
אני עובד בעבודה בימים קבועים שישי ושבת בלבד.לא עובד בשאר ימות השבוע.
קבלתי 12 ימי מחלה מיום ראשון ועד יום חמישי שבוע לאחר מכן
במקרה שלי האם חישוב ימי המחלה כוללים את יום שישי ושבת כלומר:
יום א:0
יום ב:50 אחוז
יום ג 50 אחוז
ושאר הימים כולל ימי שישי והשבת 100 אחוז
כלומר אמור לקבל תשלום על 11 ימי מחלה מתוך ה 12
תודה

ימי העבודה שלי הם בשישי ושבת האם אקבל דמי מחלה גם על יתר ימי השבוע?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/03/25

לצורך השאלה האם יום ההיעדרות הוא יום ראשון למחלה או יום שני וכיוב ייספרו מלוא הימים לפי האישור.

התשלום בפועל יהיה רק בימים בהם אמור היית לעבוד בפועל כלומר רק על שישי ושבת

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומים למנקה בבית

אברהם 04/03/25
הייתה לי מנקה שהייתה מנקה בבית במזומן ללא חשבוניות פעם בשבועיים לא באופן קבוע
היא הפסיקה לעבוד לפני שנה ועכשיו היא פנתה לקבל תנאי סוצאלי על כל התקופה שהיא ניקתה אצלי
למה בכלל היא פונה אלי ועל סמך מה ?

העסקתי עוזרת בית ושילמתי לה במזומן- למה היא חושבת שמגיעות לה זכויות סוציאליות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/03/25

בהתאם לדין ולפסיקה עובדת משק בית נחשבת עובדת שכירה וזכאית לכל הזכויות הנלוות.

בין אם השכר שולם במזומן או אחרת - היא זכאית למלוא הזכויות כעובדת ובכלל זה- תשלומי ביטוח לאומי, ביטוח פנסיוני, חופשה, הבראה, פיצויים וכיו״ב.

 

מוצע להגיע איתה להסדר מוסכם.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון ופרילנס

סיון 04/03/25
היי, אני עובדת פרילנסרית בעבודה כנגד חשבונית, ואני בתחילת ההריון. השאלה האם אני מחוייבת גם במקרה הזה להודיע על הריון בחודש חמישי למעסיק, או שאין חובה כזאת כשאין באמת יחסי עובד מעביד .. ואני לא שכירה אצלם בעצם ?

חובת הודעה על הריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 06/03/25

קודם כל בשעה טובה.

אם אין יחסי עובד מעסיק אין חובה להודיע.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מבחן אמינות

נאור 03/03/25
נבחנתי במבחן אמינות במקום בו היו עובדים שהפריעו למהלך המבחן.
באותו יום ביקשתי במיסרון את תוצאות המבחן לאחר שהתקשרתי ולא נענתי.
למחרת קיבלתי תשובה בוואטאפ שלא ממשיכים להעסיק אותי וכתבתי שזכותי לקבל את תוצאת המבחן ולערער עליו,לא קיבלתי תשובה.
התקשרתי למשרדי החברה ובאף שלוחה לא היה מענה.גם אימייל להקשרות לא היה בנמצא.
האם התנהגותה של החברה כדין ואם לא, האם ניתן להתלונן על כך אצל רשם החברות או כל מקום אחר ?
אשמח על תשובה בהקדם.
בברכה

פיטורים ללא שימוע

עו"ד נטלי אבני מנהלת 06/03/25

שלום רב,

ממה שרשמת מדובר בהתנהלות לא תקינה.

לא ברור מהכתוב כמה זמן עבדת בחברה אבל האופן בו פוטרת אינו תקין.

ממליצה לפנות ליעוץ משפטי.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש העסקה

חיה 03/03/25
עבדתי בחברת לחומרי בניין שנה וחודשיים בערך בתחום מכירות בחוזה העסקה כתוב שאסור לי לעבוד חצי שנה
שלחו לי מכתב לפני נקיטת הלכים שאני יתפטר מהחברה המתחרה שכרגע אני עובדת ודורשים ממני 250 אלף עבור לשון הרע ופיצוי על גרימת נזקים ללא הוכחות האם זה נכון?

סעיף אי תחרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 06/03/25

חיה שלום,

קשה לי לענות לך מבלי לראות את ההסכם עליו חתמת עם החברה הקודמת.

ממליצה לפנות ליעוץ משפטי בנושא בו תוכלי להציג לעורך הדין את המסמכים הרלבנטיים.

לא הייתי מקלה ראש בעניין.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרטי מעסיק כדי להגיש תביעה

איגור 02/03/25
שלום רב,
איזה פרטי מעסיק אני צריך לדעת שאותם חייבים לציין במילוי כתב תביעה ?
תיק בביטוח לאומי?
ח.פ. ?
גם וגם ?
או משהו אחר/נוסף ?
בתודה
איגור

פרטי מעסיק כדי להגיש תביעה

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 02/03/25

שלום

מספר ח.פ של החברה או מספר עוסק מורשה, נתון זה מספיק כדי לאתר את המעסיק לצורך פתיחת הליך משפטי.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי עבור התפטרות עצמית

אנונימי 02/03/25
היי
במידה וצברתי ותק במקום העבודה אבל החלטתי לסיים מרצוני מסיבותי שלי, כמובן כולל מתן הודעה מוקדמת באופן מסודר ומוסכם על 2 הצדדים ,האם אני זכאי לקבל פיצוי או חלק מהפיצוים שנצברו לזכותי בקופה?)ומה החלק שאני זכאי לו,אחוזים במקאה זה.

התפטרתי. האם אני זכאי לפיצויי פיטורים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 03/03/25

הזכות לפיצויי פיטורים קמה ר רק לעובד שפוטר. עם זאת. במסגרת ההסדר הפנסיוני לפי צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק וכן בהסדרים נוספים ההפרשה לפנסיה לרכיב הפיצויים בשיעור 6% או 8.33% הינה במקום פיצויי פיטורים והעובד יהיה זכאי לסכומים הצבורים בקופת הפיצויים גם במקרה של התפטרות.

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה דיגיטלי

דן 27/02/25
היי, התחלתי עבודה חדשה, המנהל החתים אותי על חוזה דיגיטלי בטלפון ולא ממש נתן לי לקרוא ,אמר שישלחו לי עותק....חבר אחר שלי עובד שם אז המשכתי...האם זה תקין, חוקי?? בחוזה להבנתי לא רשום שכר לשעה רק מס שעות למשמרת...ששאלתי את הבחור שהחתים לגבי זה, רשם לי בוואצפ שזה כמו במודעה שפרסם, יש לי גם צילום של המודעה אבל בחוזה לא מצויין...

חתמתי דיגיטלית על הסכם העבודה. האם אני זכאי לקבל העתק?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 03/03/25

תכלית חתימה על הסכם עבודה הינה מתן ביטוי בכתב להסכמות הצדדים. לכן רצוי לעמוד על הזכות לקבל עותק מההסכם. עוד תשומת הלב כי על פי הדין חייב מעסיק במסירת הודעה בכתב לעובד על תנאי העסקתו כך שלכל הפחות חייב המעסיק במסירת הודעה כזו

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביגוד

דינה 27/02/25
אני עובדת בבית אבות במגזר הפרטי.
במקום העבודה שלי נהוג לתת תוספת ביגוד בתלוש של חודש פברואר.
הפעם הם אמרו שבגלל המצב הכלכלי הקשה של המקום, ייתנו את התוספת בחודש מאוחר יותר השנה.
יש לציין כי גיליתי את זה במקרה, ולא יצאה הודעה רשמית לכלל העובדים.
 
האם זה חוקי?

המעסיק הודיע לי חד צדדית שמועד תשלום הביגוד יידחה. האם זה חוקי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 03/03/25

יש לבדוק מה המקור לזכות לתשלום ביגוד - הסכם עבודה, הסכם קיבוצי או נוהג. ככל שהזכאות הוסדרה בהסכם יש לבדוק אם ההסכם קובע מועד לתשלום.

ככלל ככל שהמעסיק מבקש לשנות את תנאי העבודה הרי במקרים מסוימים הוא יידרש לבצע שימוע אלא שלגבי ביגוד צריך לבחון האם זו זכות הסכמית לא מותנית שקבוע מועד לתשלומה ועשוי להיות מצב בו לא יראו ברכיב זה חלק מתנאי ההעסקה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת תחום

נ 26/02/25
שלום,
אני עובדת כשנה וחצי כנציגת שירות בחברת ביטוח ופיננסים, העוסקת גם בתחום הפנסיה והגמל. בראיון העבודה כשהתקבלתי, נאמר לי שאני נציגת שירות בתחום הפנסיה. היום הגיעה אלי המנהלת קו ואמרה לי שאני צריכה לתת מענה ם בתחום הגמל, וזאת ללא תוספת בשכר.
האם החברה יכולה לדרוש זאת?

המעסיק שלי הוסיף לי תחומי אחריות - האם מגיעה לי תוספת?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/03/25

לא ציינת מה ההסדר הכספי וככל ששכר העבודה מחושב על פי שעות וכל אלה משולמות לא בהכרח תקום זכאות לתוספת כלשהי.

עובד שאינו מבצע את המטלות המוטלות עליו עשוי להיות חשוף להליכי הפסקת עבודה אם כי חשוב לבחון האם מדובר בנטל נוסף המוטל או בדרישה שאינה תואמת את הסכם העבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מגורים ללא תמורה

נתן 26/02/25
מהם ההשלכות המשפטיות , מיסוי, ביטוח לאומי , הפרשה פנסיונית במקרה שמשכנים בחורה בדירת קשישה תמורת השגחה ועבודות קלות , האם התשובה משתנה במידה והבחורה פטורה מכל עבודה ומקבלת חדר ללא תמורה .

העסקה בעבודות קלות תמורת מגורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 26/02/25

שלום רב

כל העסקה צריכה להיות מוסדרת כדין לרבות דיווח למוסד לביטוח לאומי וביטוח פנסיוני כדין.

תשומת הלב כי בהתאם לסע' 3 לחוק הגנת השכר "מותר בהסכמת העובד לשלם חלק משכר עבודה באוכל ובמשקאות המיועדים לצריכה במקום העבודה, להוציא משקאות משכרים, או בדיור, אם דרך תשלום זאת נקבעה בהסכם קיבוצי או בחוזה עבודה או שהיא נוהג מקובל בתנאי עבודה, ובלבד שהשווי המיוחס לכל אלה לא יעלה על המקובל בשוק.

לאור האמור יש לבצע הסדרה בהסכם עבודה וכן יש לוודא בכל מקרה שערך הדיור אינו פחות מתשלום שכר מינימום בגין העבודה הניתנת.

תשומת הלב כי ככל שמדובר בעובדת זרה ישנם כללים בחוק המתייחסים לגובה הניכוי המותר מהשכר בגין הוצאות דיור.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגמול בגין עבודה בתהליך הראיונות

הייטק 25/02/25
אני עובד כמהנדס תוכנה. ישנן חברות שכחלק מתהליך הקבלה מבקשות שאעשה תרגיל בבית. בד"כ התרגילים הללו לוקחים שעות רבות ואני מוצא את עצמי עובד ימים שלמים רק על תרגיל כזה או אחר. האם מגיע לי תשלום על הזמן הזה? במיוחד במידה ולא התקבלתי.אין לי שום דרך לדעת האם נעשה שימוש במה שכתבתי.

תגמול בגין תהליך הראיונות

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 26/02/25

שלום.

ככלל ככל שטרם התחלת לעבוד אצל אותו מעסיק וטרם החלו יחסי העבודה אין חובה לשלם, אלא אם ישנה הסכמה מפורשת בנושא.

בהצלחה.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

מרקוס 25/02/25
שלום
אני רוצה לשאול מה בערך ההפרש של סכום הפיצויים בין עובד שפוטר מעבודתו לבין עובד שהתפטר מרצונו?
 
אם נניח אני עובד בחברה מסוימת 10 שנים ואני מרוויח בחודש 10 אלף שקל. הבנתי שאם מפטרים אותי אני מקבל פיצויים של 100 אלף שקל בערך. אבל כמה פיצויים אני אקבל אם אני מחליט להתפטר מרצוני? זה נכון שאני אקבל 70% מהסכום שהייתי אמור לקבל אם היו מפטרים אותי או שלא הייתי מקבל כלום?
 
אני שואל כי יש אנשים שאמרו לי שאם אני מתפטר אני לא מקבל פיצויים בכלל וחלק אמרו לי שגם אם אני מתפטר אני מקבל 70% או חלק מסוים מהפיצויים במידה והמנהל מחליט לפטר אותי, והייתי רוצה לדעת מה נכון לפי החוק.
 
תודה רבה

ההבדל בין התפטרות לפיטורים לעניין פיצויים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 25/02/25

ככלל, במרבית המקרים ההבדל בין אדם שזכאי לפיצויים מלאים (לרבות מי שפוטר) לבין מי שלא (לרבות מי שהתפטר בנסיבות שאינן מקימות זכות לפיצויים), הוא ההבדל בין 8.33% לבין 6%. כלומר במקרה של היעדר זכאות מקבלים בערך 70% מהפיצוי המלא.

הנתון הזה משתנה ככל שתקופת ההעסקה ארוכה ומגיעים לשנים שבהם חובת ההפרשה הייתה נמוכה מ-6%. בעניינם של אנשים אלו יהיה הפרש גדול יותר בין הפיצויים המלאים לפיצויים שהופרשו בקופה.

ישנן עוד וריאציות ודיוקים, אבל זה עונה על מרבית המקרים.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבטחה חברת שמירה

רן 24/02/25
אם אני שומר לילה מתחיל ב23 עד 7 אבל המפקח לא מעט פעמים מתקשר ב3 בצוהריים ונניח ישנתי ועניתי לו ב18 בערב זה עילה לשימוע או שאסור לו ?

עבודה לילה וזמינות ביום - עילה לפיטורים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 25/02/25

מעט קשה לענות על שאלות מסוג "האם זו עילה לשימוע", מאחר שהדבר תלוי בהרבה מאוד גורמים שקשורים למקום העבודה ולציפיות בין הצדדים.

עקרונית, יצירת קשר בשלוש בצהריים לאחר משמרת שהסתיימה בשלוש נראית בעייתית, בייחוד אם העובדה שאין תשובה בשעה זו משמשת כעילה לפיטורים. על פניו, הסיטואציה נשמעת כמו פיטורים שלא כדין, אבל קשה לחרוץ דין עם מעט מידע ובלי להכיר מקרוב את המצב.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש

Mse270 24/02/25
שלום,
בתלוש המשכורת שלי משנת 2020 ועד להיום ימי החופש שנצברים לי הם פחות ממה שמגיע לי.
לדוגמא אם בשנה מסויימת היה מגיע לי 14 ימים לשנה. קיבלתי רק 12 ימים. וכן הלאה.
עובדת כבר 10 שנים ויעבוד עד לחודש 11/25 ואז אצא לפנסיה.
המעסיר מסר לי כי מגיע לי עבור 3 שנים ולא כפי שטענתי בפניו שמגיע לי עבור 7 שנים אחורה.
אשמח לקבל מענה
תודה

ימי חופש

עו"ד לוטם מסיקה מנהלת 24/02/25

שלום.

בהתאם לחוק חופשה שנתית ניתן לצבור חופשה לכל היותר בגין 3 שנים.

על כן, בעת סיום יחסי עובד מעביד, הזכאות לפדיון ימי החופשה הינה בגין הימים להם היית זכאית ב- 3 השנים האחרונות להעסקתך בצירוף הימים להם היית זכאית בשנת העבודה השוטפת.

ככל שיש שגיאה ברישום צבירת ימי החופש בתלושי השכר, הינך זכאית לתשלום פדיון בהתאם לזכאותך החוקית בניכוי הימים שניצלת בפועל.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

בן גוריון 1, כפר יונה

054-9575708

lotem@lmlaws.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן