פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

כוננות בעת הריון

אנה 29/06/12
שלום
אני נמצאת כרגע בשמירת הריון-ומסיימת אותו בימים הקרובים
רופא הנשים שלי ממליץ לי לא לבצע כוננויות עד לאחר הלידה.
אני עובדת במגזר הציבורי. בו יש לי כוננות מספר ימים בחודש.
המשכורת שלי הינה על שכר בסיס +כוננות .
האם ביטוח לאומי או המעסיק או אף אחד מהם. צריך לשפות אותי על הכוננות שנמנעת ממני (בהמלצת רופא )עקב ההריון בסיכון

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
המעסיק לא צריך לשלם לך בגין שעות כוננות אלא אם זה חלק בלתי נפרד משכרך

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כשהמאמן מסרב להפריש לפנסיה עבור המתמחה שלו (במשפטי

hoky 29/06/12
אחרי שבע שנות עבודה בתחום אחר (שבמהלכן גם למדתי עריכת דין), התפטרתי והתחלתי סטאז'.
להלן השאלה שהפניתי לפורום מתמחים במשפטים ובהמשך התשובה שקיבלתי (שמפנה אותי אליכם).
"בתשובה לשואלת אחרת באותו נושא (ראה להלן) עניתם ש"ההתמחות היא ככל עבודה אחרת".
לי ידוע שעורכי הדין המאמנים משלמים הרבה פחות מאשר בעבודת הקודמות בהן עסקנו ובמקרים רבים - כמו אצלי - המאמנים מסרבים להפריש לפנסיה חובה.

שאלתי: האם ההתמחות במשפטים נחשבת כ"התחלת עבודה חדשה" כמשמעותה בפרק "תנאי הזכאות לפנסיה תחת חוק הפנסיה"?
שאלה נוספת:
מאחר ועורך הדין כאמור מסרב להפריש עבורי, האם עליי להפריש בעצמי כדי ליצור רצף?
וזו התשובה שקיבלתי בפורום "מתמחים":

תשמע, זה לא סוד שדין מתמחה עובדו של המאמן כדין עובד לכל דבר ועניין ואתה זכאי לכל הזכויות הסוציאליות, למעט אלו המופיעות במפורש בתוספת לחוק לשכת עורכי הדין.

בתוספת לחוק כאמור לעיל, לא נכלל חוק פנסיה חובה - לכן אתה בהחלט זכאי לו.

זה שידוע שהרבה מאמנים פשוט מעדיפים לעבור על החוק, לא אומר בהכרח שהדבר צודק ונכון.

בגדול, אתה שואל שאלות שיותר קשורות ליחסי עובד-מעביד מאשר ליחסי מאמן-מתמחה.

אנא, הפנה שאלתך לפורום דיני עבודה, אין לי ספק ששם יוכלו לתת לך תשובות הרבה יותר מדויקות.


בברכה,

אורן טסלר, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוסף תגובהייעוץ אישיהדפססגור


הפרשה לפנסיה בהתמחות
עו"ד אורן טסלר28/06/2012 19:29


תשמע, זה לא סוד שדין מתמחה עובדו של המאמן כדין עובד לכל דבר ועניין ואתה זכאי לכל הזכויות הסוציאליות, למעט אלו המופיעות במפורש בתוספת לחוק לשכת עורכי הדין.

בתוספת לחוק כאמור לעיל, לא נכלל חוק פנסיה חובה - לכן אתה בהחלט זכאי לו.

זה שידוע שהרבה מאמנים פשוט מעדיפים לעבור על החוק, לא אומר בהכרח שהדבר צודק ונכון.

בגדול, אתה שואל שאלות שיותר קשורות ליחסי עובד-מעביד מאשר ליחסי מאמן-מתמחה.

אנא, הפנה שאלתך לפורום דיני עבודה, אין לי ספק ששם יוכלו לתת לך תשובות הרבה יותר מדויקות.


בברכה,

אורן טסלר, עו"ד
מנהל הפורום

הפרשות לפנסיה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
אכן אתה זכאי להפרשות פנסיוניות כחוק וככל והיתה לך הפרשה קודמת אז לשמירת הרצף

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב וותק, ממתי?

צביקי 29/06/12
עובד שעובד דרך כוח אדם 9 חודשים ולאחר מכן נקלט לחברה ועובד שם כשנה וחצי,
ממתי נחשב לו הוותק בעבודה ע"פ חוק ?
וממתי מחשבים לו את התשלום של ההבראה ?
תודה.

ותק לעובד קבלן- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
הותק הוא מהיום הראשון בו עבד במקום העבודה גם אם זה כעובד קבלן

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת התפטרות-התראה

קארי (שם בדוי) 29/06/12
בנוסף אני עובדת שנתיים ו-7 חודשים בעבושה הנוכחית. כמה זמן אני צריכה להודיע על התפטרות מראש? זה לפי חודשים?

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
חודש

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צמצום משרה עקב קיצוץ רוחבי

קארי (שם בדוי) 29/06/12
אתמול הודיעו לי שהמשרה והמשכורת שלי יקוצצו בחצי. הציעו לי למצוא עבודה במקביל אבליה לי מאוד קשה לתחזק 2 עבודות. השאלה שלי זה האם זה יכול להיחשב רעת תנאי אם הקיצוץ הוא רוחבי לכל החברה? אני נמצאת במלכודת ולא יכולה להרשות לעצמי לעבוד חצי משרה. מצד שני אם אני אתפטר אז לא אהיה זכאית לפיצויים וגם מרוצים ממני אז א יפטרו אותי. גם לא נראה לי שישמחו לשלם לי פיצויים ובגלל זה לא יפטרו אותי. אשמח לקבל עצות איך אני יוצאת מזה כי אני חייבת למצוא משרה מלאה ואני קצת מבולבלת.

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
בוודאי שמדובר בהרעת תנאים. עליך להודיע למעסיק בכתב כי את לא מסכימה לכך וכי במידה ולא ישנה זאת תתפטרי בדין מפוטר

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פטורין לפחות משנת ותק אחת

עתליה 29/06/12
שלום, התחלתי לעבוד במשרה חלקית (עבודה במשמרות) באוגוסט אשתקד. השבוע נודע לי שהעסק נמכר וכנראה שעבודתי תופסק בחודש הקרוב. השאלה שלי היא האם מספיק שאעבוד כמה ימים בחודש יולי כדי שייחשב לי ותק של שנת עבודה או שבכדי להיות זכאית לפיצויי פיטוריi אני חייבת לעבוד שנה מלאה? לדוגמה אם התחלתי לעבוד ב-10/8/2010 אני צריכה לעבוד עד ה-9/8/2011.. תודה רבה.

ותק לפיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
ברמה העקרונית צריך שנה מלאה אבל אם תוכלי להראות כי הסיבה לאי המשך העסקתך הוא כי מגיעה שנה ( אם אחרים מעסיקים למשל) אז ייתכן ויש סיכוי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקת רקע על ידי מעסיק פוטנציאלי

דנה 29/06/12
שלום רב,
אני מועמדת למשרת נציגת הזמנות ושירות בחברת תרופות ידועה וחלק מהסינון לתפקיד כולל בדיקת רקע על ידי קצין הביטחון של החברה.
חשוב לי מה החברה רשאית לבדוק לגביי ומה לא , לפני שאני ממשיכה בתהליך. תודה מראש, דנה.

בדיקת רקע- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
לא ניתן לענות בלי לדעת בדיוק במה עוסקת החברה ברמההעקרונית כל דבר שיכול להיות רלוונטי לתפקיד ניתן לבדוק

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון

יעלי 29/06/12
האם למעסיק שמעסיק פחות מ6 עובדים עדיין מותר לפטר אישה בהריון ללא אישור של התמת?

לא זכור לי שזה היה מותר מתי שהוא

אחד שיודע 30/06/12
בכל מקרה היום פיטורי עובדת בהריון שעובדת מעל ששה חודשים אצל המעסיק (או באותו מקום עבודה) מחייבת אישור התמ"ת בלי כל תלות במספר העובדים

התפטרות

margo 29/06/12
שלום, אני מעוניית להתפטר ממקום העבודה לאחר שלוש שנים, בשל סיום לימודי תואר ולנסות לעבוד בתחום (העבודה הנוכחית היא אבטחה), עם זאת אני לא הייתי רוצה להפסיד דמי פיצויים, אף אם חלקיים, לאחר שלוש שנים, ואם יש אפשרות חוקית שאני יכולה לקבל פיצויים בהתפטרותי (מלבד העתקת מקום מגורים), אני אשמח לדעת.תודה מראש!

התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
ככל ואת לא חתומה בחוזה על סעיף 14 לחוק אינך זכאית לפיצוים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה מטיפים

מלצרית 29/06/12
שלום לילך,

אני עובדת כמלצרית במסעדה, ויש לי מספר שאלות בנוגע לאופן התנהלות המעסיק עם הטיפים.

שאלתי הראשונה- האם המעסיק יכול להפריש מהטיפים שקיבלו המלצרים בזמן משמרת גם תשלום לברמן (כלומר, חלוקה שווה בין כל עובדי המשמרת - ברמנים ומלצרים)? חשוב לציין כי אין אפשרות לישיבה של לקוחות על הבר (לכן הברמן לא מקבל טיפ באופן ישיר מלקוח), ועבודת הברמן מסתכמת בהכנה והוצאה של קינוחים ומשקאות.

שאלה נוספת: האם בהסכם העבודה יכול המעסיק לקבוע כי כל תשלום שמתקבל מלקוח במסעדה (כולל טיפ) שייך לו? הטיפים במקום עבודתי נרשמים בספר של המעסיק, ואכן תמיד נבדק כי משולם לנו מעל שכר המינימום - השאלה האם בעקבות הקביעה הנ"ל המעסיק יכול לנכות מהטיפים סכומים על מנת לכסות חסרים שיש בקופה בסוף משמרת (המלצרים עושים שימוש בקופה); וכן, כמו בשאלה הראשונה, האם הדבר מאפשר לו להפריש מהטיפים תשלום גם לעובדים שאינם מלצרים?

הפרשים מטיפים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/06/12
ככל והטיפ נרשם בקופה אז אכן הוא יכול להפריש כפי שתיארת באשר לקיזוז ככל ולא רשום בפירוש בהסכם ההעסקה כי אתם מאםשרים לו לקזז אז אסור לו

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיחת 'טרום שימוע'

ג. 29/06/12
שלום,בשיחה ארוכה אצל המנהל הוצגו בפניי מחדלים שביצעתי כביכול.השיחה נסתיימה בקביעת המנהל, שנאלצים לסיים את תקופת העסקתי ביום מסוים (ננקב תאריך).עוד צוין כי אני זכאי לשימוע. הוסבר לי שהשימוע יהיה חסר משמעות כי ממילא יוצגו אותם העניינים אשר נידונו בשיחה הנוכחית.למחרת קיבלתי מכתב זימון לשימוע..האם ההתנהלות תקינה?  הרי למעשה כבר הוחלט על פיטורין אז השימוע נראה סתם לפרוטוקול..מהן האפשרויות העומדות בפניי, אם בכלל (השיחה תועדה על ידי על גבי מדיה מגנטית)?תודה

לטעון שהשימוע אינו כדין

אחד שיודע 30/06/12
שימוע צריך להיעשות בלב פתוח ובנפש חפצה.

אם ההחלטה היא סופית הרי שאין כל ערך לשימוע.

פיצויים למטפלת

שרה 29/06/12
לבני הצעיר היתה מטפלת שלקחה אותו מידי יום מבית הספר לביתו ושהתה איתו. בשנה שעברה עבדה 11 חודשים וקבלה תשלום של 1900 לחודש.
השנה, הודיעה לי בתחילת השנה שאין ביכולתה לקחת אותו 5 ימים אלא רק 4 ימים, למרות ההרעה מבחינתי והקושי שזה יצר לי, לא הורדתי לה ממשכורתה. על יום בשבוע בו לא עבדה למעשה.
בתום 10 חודשי עבודה, עם סיום בית הספר היסודי ועליתו של בני לחטיבה, הודעתי לה על סיום תפקידה.
היא מבקשת פיצויים.
שאלתי? 1. האם מגיע לה?
2. האם ניתן להחשיב את התשלום עבור היום שהחסירה כתשלום פיצויים?
3.עלי לצין, שבל החופשות מבית הספר היא קבלה חופש.
בברכה שרה

מאוד פשוט

אחד שיודע 30/06/12
1. מגיע.
2. לא.
3. זה אולי יוביל למסקנה שלא מגיע לה פדיון חופשה (עניין זה צריך להיבדק במובן זה - האם היא קיבלה תשלום עבור החופשה) אבל לא קשור לפיצויי פיטורין.

עיגול סכום הנטו

שחף 29/06/12
שלום ותודה מראש.המעסיק שלי נוהג "לעגל" את השכר נטו שלי לשקלים שלמים, כלומר אם לדוגמא יוצא שהשכר נטו הוא 560.38 ש"ח, הוא מעגל כלפי מטה, ומשלם לי 560.00 ש"ח. כמו"כ אם זה מעל 50 אג' הוא מעגל כלפי מעלה. כששאלתי אותו למה הוא עושה זאת, הוא ענה לי "ככה זה יותר נוח". האם פרקטיקה זו היא חוקית ומקובלת? והאם הוא רשאי לעשות זאת ללא הסכמתי?תודה.

עיגול סכום הנטו- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
כל עוד הוא מעגל גם למעלה וגם למטה אני לא רואה עם זה כל בעיה..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת הודעה מוקדמת פיטורין לצורך גידול ילד

כנרת 29/06/12
האם קיימת חובת ודעה מוקדמת של עובדת שהתפטרה לשם גידול ילדה במסגרת 9 החודשים שהחוק מאפשר לה זאת והאם במידה והתפטרה ללא הודעה מוקדמת לאחר שמונה חודשים הדבר שולל את הפיטורין נוכח העובדה שהילד הגיע לגיל 9 חודשים אם מוסיפים חודש הודעה מוקדמת , ומה ההשלכות אם העובדת חזרה לעבודה באותו מקום לאחר חודשיים האם הפיטורים מזכים בפיצויים כעבור ארבעה חודשים נוספים בהם עבדה ופוטרה עקב התנהגות מחפירה? אודה על תשובתך תודה , ראוי לציין כי חזרה לעבודה בגן בו עבדה יחד עם בנה ששהה עימה בעבודה כחלק מילדי הגן .

הודעה מוקדמת לצורך פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
אכן עובדת חייבת במתן הודעה מוקדמת ככל והיתה צריכהב לעבוד והודיעה ברגע האחרון כי לא חוזרת אז המעסיק יכול לנכות ממה שמגיע לה את תמורת ההודעה המוקדמת. במידה והעובדת חזרה אחרי חודשיים סביר להניח כי ממילא לא יגיעו לה פיצוים שכן ההתפטרות היא לא לשלם טיפול בילד, אלא אם המעסיק סרב לאפשר לה להאריך את החופשה או להיות בחלת בכל מקרה אם העובדת פוטרה ממילא מגיעים לה פיצוים .

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח לאומי / דמי אבטלה

יבגני 1984 28/06/12
ערב טוב לכם
לפני כמה שבועות הגשת בקשה לדמי אבטלה לביטוח לאומי היום הגיעה מיכתב מהם:
מבקשים לדעת האם אני היתפטרתי או פיטרו אותי! מכיבן המיכתב שלהם מנוסח בצורה כיאלו שאני היתפטרתי ולא פיטרו אותי
כמו אני לא יכול להביא להם מיכתב חדש שאני פוטרתי / היתפטרתי עקב בעיה משפטית של פיצויים
אבל מה אני יכול לעשות במצב כזה כי לא אוכל לקבל דמי אבטלה בלי מיכתב פיטורים או היתפטרות
תודה ושבת שלום

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מעביד שלא שילם שכר מינימום

יהודה 28/06/12
כשתובעים אותו, אפשר לבקש גם גילום מס. הווה אומר הפרש המס שצריך לשלם עם קבלת הסכום שבית המשפט יקבע לבין המס שהיה משולם בקבלת משכורת המינימום

שכר מינימום- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
אם יש בך פגיעה מבחינת המס אז כן ניתן לתבוע.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום נסיעות

שארין 28/06/12
עבדתי במקום מסוים שבו כאשר עובדים בזמן שאין אוטובוסים לוקחים קבלה ממונית שירות. את הכסף הזה הבנתי בדיעבד שהם לא מביאים בתלוש המשכורת. כבר עבר חודש מאז שהתפטרתי ועדיין אין להם מאיפה להחזיר את הכסף הזה. הסכום לא כל כך גדול, אבל בכל זאת שילמתי מכספי.

אי תשלום נסיעות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
ברמה העקרונית החובה היא תשלום בגין אוטובוס אלא אם יש חובה אחרת מכוח חוזה ככל ולא שילמו לך כלל בגין ימים אלה עליהם לשלם במידה ולא ישלמו ניתן לתבוע אותם עצתי היא להוציא להם מכתב דרישה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב טיפולי פוריות

שירה 28/06/12
היי.אני עובדת שנתיים וחצי , אני עושה טיפולי פוריות וזה דורש המון חופשים, רציתי לדעת אם אני רוצה להתפטר אני מקבלת את הפיצויים שמגיעים לי.

התפטרות עקב טיפולי פוריות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
לא. החוק מגן עלייך לצאת לטיפולים ואסור לפטר אותך במהלך הטיפולים אבל אם את רוצה להתפטר את לא זכאית לפיצוים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות האם מגיע לי פצויים

אסאלה 28/06/12
שלום
אני מועסקת במשרה מלאה ולאחרונה מנהל הסניף לא נותנת לי משמרות חוץ משמרת אחת ביום חול ומשמרת אחת ביום שבת ואני במשך שנתיים עבדתי כי 4 משמרות בשבוע האם כדאי להתפטר ואם מגיע לי פצויים על השנתיים שעבדתי אודה לכם אם תעזרו לי תודה

התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/06/12
על פניו נראה כי מדובר בהרעת תנאים עליך להוציא למעסיק התראה בכתב כי אם לא ישבצך להיקף משמרות כפי שהיה עד היום לא תשאר לך ברירה ותתפטרי בדין מפוטר ואז לתת הודעה מוקדמת ולהתפטר ותהיי זכאית לפיצוים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה במשרה חלקית

יפעת 28/06/12
אני עובדת כיום במשרה חלקית 5 שעות ביום המעסיק שלי הודיע לי שכל יום הוא מוריד לי 15 דקות הפסקה מהשכר והוא מחייב זאת למרות שאני לא מעוניינת בהפסקה האם חוקי?

הפסקה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ברמה העקרונית בעבודה של עד 6 שעות אין חובה לתת הפסקה אך אם זה חלק מתנאי ההעסקה ואת יכולה לצאת ממקום העובדה בזמן ההפסקה אז זכותו של המעסיק לעשות זאת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אודה לתשובתכם הדחופה

עובדת מיואשת 28/06/12
הנני עובדת במשרד פרטי במשרה מלאה ( 11 שעות ביום). אני מקבלת שכר גלובאלי הגובל לשכר מינימום. הנני עובדת במשרד זה כשנה. לאחרונה סיימתי שנה - עד היום טרם קיבלתי דמי הבראה. בנוסף אני לא מקבלת שעות נוספות והשכר הוא גלובאלי כאמור הגובל לשכר מינימום.

האם זה חוקי? מתי אני אמורה לפנות למעסיק לצורך קבלת דמי הבראה כאמור טרם קיבלתי.

בנוסף - אשמח לייעוץ אישי ע"י עורך דין המתמחה בתחום אשמח ליצור קשר דחוף.

דמי הבראה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
דמי הבראה משולמים לאחר שנה כאשר הם משולמים בין החודשים יולי- ספטמבר ואם טרם יש לך שנה במועד שהם משולמים אז המעסיק יכול לצרף את התקופה לתשלום של שנה הבאה.

באשר לשכר ולאי תשלום נוספות על פניו זה לא תקין אך יש לבחון את החוזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר -עיכול

נירו 28/06/12
אני עובד במקום כ7 שנים -לא פעם היו הלנות שכר של גג חודש-עכשיו לפתע בחודשיים האחרונים הלנות השכר עברו לטווח חודשיים...אני עובד על בסיס שעתי כי 130 שעות בחודש...ההלנות האוחרונות על בסיס דו חודשי -הם בטענה שיש עיכול על החשבונות הבנק (כנראה מתביעות)..שאלותיי1 האם בתביעה אקבל מה שמגיע לי למרות העיכולים

הלנת שכר- דינ יעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ראשית באם יש עיקול שפוגע בשכר ניתן להגיש בקשה להוצאה לפועל להסיר את חלק שכר העובד. שנית לא ניתן לדעת מה זה אומר אך במקרה של פשיטת רגל ביטוח לאומי משלם את שכר העבודה לאחר קבלת אישור מהכונס ובאשר לתביעה ניתן להגיש תביעה אין קשר בין הדברים באשר לשכ"ט עו"ד כל עו"ד גובה שכר שונה וזה גם תלוי בגובה וסוג התביעה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה בזמן חל"ת

חי 28/06/12
שלום רב, עבדתי אצל מעסיק x 6 שנים, כך שצברתי את הוותק לדמי הבראה. ב- 01.04.2012 יצאתי לחל"ת מטעם מעסיק x והיום אני עובד אצל מעסיק y. שאלתי, האם אני אמור לקבל דמי הבראה ממעסיק x, על התקופה שבין 01.07.2011-31.03.2012.
תודה מראש,
חי

דמי הבראה בזמן חלת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
שאלתך לא ברורה אם יש תקופה שעבדת בפועל אצל מעסיק כלשהו ועליה לא קיבלת דמי הבראה גם אם היא תקופה של חלק מהשנה עליו לשלם לך בגינם

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה בחופשת לידה

אמא 28/06/12
שלום , ברצוני לדעת האם מקבלים דמי הבראה בזמן חופשת לידה .תודה . 

דמי הבראה בחופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
לא מקבלים תשלום בפועל אבל תקופת החופשה נחשבת לשם הוותק

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפניה "לתקנון החברה"

אבי יערי 28/06/12
המעביד הפוטנציאלי מציע חוזה המפנה ל"תקנון החברה". שאלותי: 1. האם הוא חייב להציג בפני  את התקנון ו/או לצרפו להסכם 2. האם ההפניה תקפה במקרים הבאים: אי הצגה/צרוף, שינוי התקנון לרעה,תקנון מחמיר בהשוואה לחוקי עבודה -לדוגמה הארכת הזמן להודעת עזיבה

תקנון חברה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אם ניתן לראות את התקנו ןבמקום כללי אז אין בעיה אם יש בעיה לאתרו אז אכן יש לצרפו או להציגו. באשר לשינוי יש לראות מה אומר התקנון בכל מקרה חוקי העבודה הם לא ניתנים להתנייה אלא אם הם מיטיבים עם העובד באשר להודעה מוקדמת אם זה הדדי אז כבר נפסק שניתן להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן