פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

רכשתי דירה ונרשמה הערת אזהרה כיום תובע שותפי לשעבר למחצית הזכויות כשאיו לו כל אסמכתא או מסמך

zeevegold 25/12/13

תביעת בעלות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
שלום רב,

חסרים נתונים כדי להבין על בסיס מה תובע. לצורך כך יש לראות מסמכים ולקבל ייעוץ פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה שלא מופיעה ברישום בטאבו למרות שנעשתה הערת אזהרה

נעמה 25/12/13
אנו יורשים של דירת ההורים בבית משותף שנרכשה לפני כ-50 שנה. ע"פ המידע שבדקנו באינטרנט זכויות המשתכנים של בעלי הדירות בבניין הנ"ל רשומים. ידוע לנו שהדירה היתה רשומה ע"ש ההורים ואנו רשמנו הערת אזהרה בטאבו לפני כ-6 שנים. למרות זאת בברור בטאבו הדירה אינה רשומה על שם ההורים או על שמנו. כיצד ניתן לפעול לפתרון הבעיה.

בתודה, נילי

נסח היסטורי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
נעמה שלום,

ניתן לנסות להוציא נסח היסטורי של הגוש והחלקה, שמתאר את הבעלויות המקוריות בחלקה ולהתחיל משם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו בית אחד מתוך בניין

אמיר 25/12/13
אנחנו גרים בקוטג' שהוא חלק מקומפלקס / מגרש ובו 14 קוטג'ים. 

האם ניתן לבצע רישום בטאבו רק לחלק מהקוטג'ים או שהרישום חייב להיות לכולם יחדיו ?

רישום בטאבו בית אחד מתוך קבוצת קוטג'ים

עו"ד קרן בן לולו סמדרי 25/12/13
כעיקרון, יש לבדוק האם נעשתה פרצלציה (איחוד וחלוקה- או חלוקה  מחדש) של המגרש עליו נבנה הקוטג', והמגרש חולק למגרשי דו (כל מגרש לשתי יחידות ) ו/או ליותר.ככל שלא,  האם המגרש עתיד לעבור פרצלציה?  בכל מקרה ניתן לרשום זכויות כחלק יחסי במושע , רישום חלק יחסי  זהו רישום שהוא בשיתוף, דהיינו לכל אחד יש חלק יחסי מהחלקה ואז  בין הייתר נדרשת הסכמת יתר בעלי הערות האזהרה הרשומים (לרבות בנקים) בחלקה וחתימת הבעלים על שטר מכר המעביר באופן יחסי.

ככל שהחלקה עתידה לעבור פרצלציה  שאמורה לחלק את המגרש / החלקה למספר חלקות לאחר החלוקה יידרשו הסכמות של בעלי הערת האזהרה המופיעים בנסח בחלקה החדשה בלבד. במצב זה יש צורך גם ברישום הסכם שיתוף. 

תשובתי זאת הינה חלקית בלבד מאחר ואין לי את כל הנתונים הדרושים. ואין להסתמך עליה בלבד. 

רישום של שורת קוטג'ים

עו"ד ציפי רוזנברג 25/12/13
אמיר שלום,

כדי לענות תשובה יש לבחון את נסח הרישום / אישור הזכויות המתייחס לחלקה.

בהתאם ניתן יהיה לענות.



בהצלחה,

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

דירת עמידר לאחר פטירת הדייר.

דורי 25/12/13
שלום רב,לאבא שלי ז"ל חיי בדירת עמידר כבר קרוב ל35 שנה ,איתו  גר גם אחי  שטיפל בו  עד לפטירתו ,

רציתי לדעת מה הולך לקרות עכשיו לדירה האם הוא נחשב לדייר ממשיך ?.ובמידה ולא   מה צריך לעשות  לגבי חשבונות הדירה  כגון חשמל מים ארנוננה שרשומים על שם אבי ז"ל  .

 

בן ממשיך בדירת עמידר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/12/13
דורי שלום,

אני מציעה לפנות לנציגת עמידר. היא תסביר לכם בדבר התנאים שיש למלא בכדי להיחשב "בן ממשיך" והפרוצדורה שכרוכה בכך.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת דייר בעת תקופת שכירות.

אריאל 24/12/13
הודעתי למשכיר הדירה חודשיים לפני צאתי מהדירה כי עלי לעזוב ובמקביל חיפשתי דייר .

הדייר הראשון שהיה מעונין בדירה נדחה ע"י בעלת הדירה מנימוק  ש"הוא לא  סימפטי"     . הפניתי לבעלת הדירה דייר נוסף שהבטיחה לו  שתחזור אליו   ולא חזרה כפי שהבטיחה. הדייר פנה לדירה אחרת. פניתי אליה טלפונית והשארתי מספר הודעות שתחזור אלי ולא נעניתי כלל.

החוזה מסתיים בחודש מאי 2014 , אינני מתגורר בדירה וממשיך לשלם את דמי השכירות.

לא ברור לי כיצד עלי לנהוג עם בעלת הדירה שאיננה משתפת איתי פעולה בענין החלפת דייר.

בחוזה השכירות מצויין שבמידה וארצה לעזוב, עלי לדאוג לדייר במקומי.

בתודה מראש

סירוב משכיר למציאת דייר חלופי

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/12/13
אריאל שלום,



בהנחה שנכתב בהסכם השכירות כי תתאפשר יציאה מוקדמת מהמושכר אם תמצא דייר חלופי, וככל שמילאת את חובתך על פי ההסכם וניסית למצוא דייר חלופי ואילו המשכיר הוא שמתנגד או לא נענה לניסיון לשינוי השוכר, הרי שלדעתי המשכיר אינו  זכאי לקבל את יתר דמי השכירות בגין החודשים שאינך מתגורר בדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו, כשהאישור במינהל הוא מס' גוש חלקה אחר

ישראל 24/12/13
שלום רב

רציתי לשאול כשמדובר בנכס שרשום גם במינהל וגם בטאבו ובמינהל הוא רשום בגוש חלקה שונה מאשר שהוא רשום בטאבו, איך מבצעים את העברת הזכויות במינהל? 

ושאלה נוספת האם כשהחברה המשכנת כבר לא קיימת האם אפשר לבצע את העברת הזכויות?

שינוי גוש וחלקה לאחר רישום בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/12/13
ישראל שלום,



מדוע יש הבדל בגוש ובחלקה? האם בשל רישום בית משותף?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה שקשורה דווקא ללימודים- דיני קניין

דורית 24/12/13
היי חברים,

במסגרת קורס דיני קניין עליי לכתוב עבודת מחקר ביחס לחידוש קנייניחידוד קנייני (פסיקה, מאמרים, חוקים וכו'..) החל מאפריל 2013! אני ממש אבודה ואודה לכל הבקיאים בתחום לעזרה :)

חידושי פסיקה תמ"א 38

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
דורית שלום,



יש לי הצעה בשבילך:

חפשי פסק דין מיטב אשכנזי שניתן לפני כחודש.

יש שם חידוש בנוגע לדייר סרבן בקשר לתמ"א 38.



בהצלחה!

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת חנות לא משתלמת

יוסי 24/12/13
שלום

קיבלנו בירושה 6 אחים/ות חנות קטנה.

החנות מושכרת וחלקי כ-3000 ש"ח לשנה.

מע"מ משולם ע"י השוכר.

נאמר לי שעלי לפתוח תיק במס הכנסה.

אני שכיר ואני לא מעוניין לפתוח תיק

גם תמורת ויתור על השכירות.

האם ישנה אפשרות אחרת?

האם קיימת אפשרות שאחד האחים יקח על עצמו עבור כולם

פתיחת תיק במס הכנסה.

פתיחת תיק במס הכנסה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
יוסי שלום,



אני ממליצה להתייעץ בשאלתך עם רו"ח או יועץ מס, אך ממה שידוע לי, כל עוד חלקך רשום הנך נדרש לדווח לרשויות על הכנסה ממקור זה.



בהצלחה!

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקת מכירה

ניקי 24/12/13
האם ניתן לבטל חוזה מכירת נכס מקרקעין לאחר שנחתם ולחתום במקום על עסקת העברה ללא תמורה כעסקה חדשה? תודה.

ביטול עסקת מכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
ניקי שלום,



האם העסקה דווחה למיסוי מקרקעין? מתי היא נחתמה?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב ארנונה

רם 24/12/13
האם  מחסן , בחדר  מדרגות  ,שצמוד  למעלית,   בבית  משותף מחוייב  בארנונה?

פשוט בכל קומה  יש  מחסן  בחדר  המדרגות  שצמוד  למעלית.

אודה  לתשובה

חיוב ארנונה בגין מחסן בחדר מדרגות

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
רם שלום,



למי שייך המחסן? האם הוא מוצמד בטאבו לאחת הדירות או שהוא חלק מהרכוש המשותף בבנין?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כניסה לשטח בבעלותי שבנה הקבלן

ליאור 24/12/13
אני גר בבניין שבטו שטח מסויים לא נמסר רשמית על ידי הקבלן עקב חילוקי דעות כספיים. כבר מספר שנים. השטח עזוב ומעולם לא נעשה בו שימוש. הקרקע ברשותי והחוזה עם הקבלן היה על שירותי בנייה בלבד, כמו כן בחוזה בינינו הוא מצהיר שאין לא כל זכות בקרקע או מתקנים הנמצאים בו וגם שניתן לסלקו עם סיום העבודות או הוראות בעל הקרקע. 

השאלה היא האם האני פשוט יכול להכנס לשטח שלי ולהשתמש בוא (נשמע הכי הגיוני) או שהקבלן הינו פולש (למרות שלא שוהה או שהה במתקן רק לא מסר אותו) שלא ניתן לסלקו ללא משפט ? 

רישום שטח בטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
ליאור שלום,



האם השטח המסוים רשום בטאבו? על שם מי?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איפה אפשר לבדוק בתל אביב אם שטח עם מחסן מסויים קיבל טופס 4

דב 24/12/13

בדיקת תיק בניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/12/13
דב שלום,



פנה לעירייה לבדיקת תיק הבניין של המקרקעין (בדרך כלל בגנזך העירייה).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה עם חריגת בנייה

משה 23/12/13
שלום רב,



אני מתכנן לרכוש דירה, בה חלון  (50 על 200 ס"מ) נסתם ע"י הבעלים הנוכחיים במסגרת שיפוץ לפני כמה שנים. בעירייה אין שום תיק נגד בעלים על חריגות בניה, אבל אין גם אישור לבצע את השינוי (ז"א הוא לא ביקש אישור).

נניח שבמוקדם או במאוחר העירייה תשים לב ותדרוש ממני להחזיר את המצב לקדמותו, האם הם יכולים להטיל עליי קנס מיידי (למרות שלא אני ביצעתי את השינוי) או שהקנס יהיה רק במידה ולא אפעל עפ"י דרישתם?

במילים אחרות, מי אחראי למצב?



בברכה,

משה

רכישת דירה עם חריגת בנייה

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
משה שלום,



אם העירייה תגלה את השינוי היא תפנה לבעלי הנכס באותו מועד. אני מציעה להכניס להסכם המכר סעיף לפיו במידה ותידרש להחזיר את המצב לקדמותו ו/או לשלם קנס, המוכר יתחייב לשאת בכך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח

יגאל 23/12/13
נשאתי בשנית לפני חצי שנה .לאשתי דירה בבעלות על שמה ולי דירה על שמי.אני מעוניין למכור את דירתי .האם אני זכאי לפטור ממס שבח ? ואם כן מה הדרך והסעיף בחוק המאפשר זאת

פטור ממס שבח

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
יגאל שלום,



חסרה לי אינפורמציה כדי לענות על שאלתך.

האם בבעלותך דירה נוספת? האם מכרת בשנים האחרונות דירה?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעורך הדין של הקבלן….

אבי 23/12/13
שלום...

רכשתי דירה מקבלן לפני כשנתיים.

כמקובל שילמתי לעורך הדין של הקבלן 1.5 אחוז פלוס

מע׳מ עבור פרסלציה ורישום הדירה עד כמה שאני מבין.

לפני זמן לא רב אחרי כניסתנו לדירה נדרשנו לשלם עוד 2,340 ש׳ לעורך הדין עבור רישום הדירה.

הגיוני? מקובל?

תודה

תשלום לעורך הדין של הקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
אבי שלום,



בעיקרון, אמור להיות סעיף בחוזה שמפרט מה התשלומים שיחולו על רוכש הדירה מלבד שכר טרחת עוה"ד של הקבלן. במקרים רבים, הרוכש מתחייב לשלם סכום בנפרד עבור הוצאות של רישום כמו אגרות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה של סמכות עניינית במקרקעין

ג 23/12/13
שלום 



שאלה לגבי סמכות עניינית לאור ביטולה של הלכת שמש .

באוגוסט השנה בוטלה הלכת שמש.

 בהלכה החדשה בפס"ד  סטר שניתן באוגוסט על ידי  העליון הוחלט להחיל הלכה חדשה כי מעתה כל סעד ההריסה  יהיה בסמכות בית משפט השלום ללא צורך לבחון האם מדובר בשמירה על גוף הנכס או לא .

אם הוגשה תביעה בשנת 2012 וטרם הגיעה לשלב של עיקר הדיון בה האם ניתן להחיל את ההלכה החדשה רטרואקטיבי ולטעון לחוסר סמכות עניינית של המחוזי? 

אני יודעת שישנן הלכות שניתן להחיל רטרוקטיבי השאלה אם זה תופס גם לעניין טענה של סמכות עניינית או בקשה של דחיה על הסף מחוסר סמכות ?

אשמח להבהרה


סמכות עניינית במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
שלום,



נא הפנה את שאלתך לפורום בתי משפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום מקרקעין

משה 23/12/13
שלום, 



חתמנו על חוזה לפני קצת יותר משנה. אני מטפל ברישום כעת, מטעמים שונים, והתברר שאין תחת ידי בקשה לרישום מקרקעין. עוה"ד של הצד השני שהוא מנוסה יותר ממני טוען שבזמנו (11/12) לא היה כזה דבר. האמנם כן? 



בכל מקרה, אם אכן לא היה צריך בזמנו את הטופס הזה, האם אוכל להעביר בטאבו בלעדיו, או שאצטרך לבקש מהמוכרים לחתום על הבקשה? 



תודה

בקשה לרישום מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
משה שלום,



אם זיכרוני אינו מטעה אותי, היה צורך בבקשה כבר אז.

בכל מקרה, לצורך רישום ההעברה יש צורך בבקשה לרישום מקרקעין עליה יחתמו המוכרים- ראה תקנה 9 לתקנות המקרקעין (ניהול ורישום) התשע"ב- 2011.

אולם, אם יש לך ייפוי כוח מהמוכרים המסמיך אותך לחתום בשמם תוכל לחתום אתה על הבקשה. (משאלתך הסקתי כי אתה עו"ד. אם לא, עוה"ד המייצג את הקונים יוכל לחתום במידה וקיים יפוי כוח זה).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייעוץ לגבי שכירות

רועי 23/12/13
שלום,

אני שוכר דירה עם חוזה עד ספטמבר. בחוזה רשום: "תום תקופת השכירות יכולה להשתנות ע"י הודעה מראש של חודשיים במידה והמשכיר מכר את הנכס " אכן המשכיר מכר את הנכס והודיע לי 3 חודשים מראש. אני מצאתי דירה אחרת וחתמתי חוזה שכירות לתחילת ינואר. המשכיר דורש את דמי השכירות של 3 חודשים כפי שהוא הודיע לי.

האם אני חייב לשלם לו?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סיום חוזה שכירות לפני סופו

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
רועי שלום,



תלוי מה כתוב בחוזה בקשר להמשך התשלומים במקרה של יציאה לפני תום ההסכם.

יש לחפש את הסעיפים הרלבנטיים בחוזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבקש לדעת מיהו קרוב משפחה לעניין מס רכישה?

פאני 23/12/13
האם חמה של כלה פטורה ממס רכישה (ותשלם רק 1/3) בהעברה בין קרובים ללא תמורה?

הגדרת "קרוב" בהעברה ללא תמורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
פאני שלום,



לעניין מס רכישה - 

קרוב  הוא בן זוג, לרבות מי שהיה בן זוג במשך ששה חודשים שקדמו למכירה, הורה, צאצא, בן-זוגו של צאצא, אח ואחות.



לכן, חם לא נחשב קרוב לכלה לפי הגדרה קרוב בתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לתבוע חלק בגג לאחר שחתמו על תוספ ת ואף כבר בנו

דובי 23/12/13
אני מתגורר בקומה עליונה ובניתי תוספת על הגג באישור כל השכנים והעיריה. כעת אחד השכנים מתעתד לתבוע את חלקו בגג שאשלם לו פיצויים. האם זה קביל וכמה הוא יכול לקבל על כך בבית משפט?

קבלת פיצויים בשל תוספת בניה על הגג

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/12/13
דובי שלום,



האם גם השכן שמתעתד לתבוע חתם על ההסכמה לבנייה?

האם הגג מוצמד לדירתך בטאבו או שהוא חלק מהרכוש המשותף?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוש נוסח טאבו

אבי 22/12/13
שלום רב,



מה ניתן ללמוד מנוסח הטאבו המצורף?

שם בעל הדירה הוחלף בפלוני אלמוני

מה פירוש הופעת שם הבנק ?

האם הנכס מעוקל? משועבד?

נסח טאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 23/12/13
לא נתקלתי בדבר כזה

יש הערת אזהרה לא עיקול

הייתי מוציא את ההערה ובודק יותר לעומק.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חסר דירה – לאחר הצטרפות לקבוצת רכישה

meital_k0 22/12/13
שלום וברכה,

לפני כשנה הצטרפנו לקבוצת רכישה, עד כה לא נעשתה כל התקדמות (מלבד זכיה בקרקע), לא נחתם חוזה עם קבלן ולא נסגר "בנק מלווה". לאחרונה הציעו לנו להירשם למכרז לדיור ציבורי כ"חסרי דירה", אנו מעוניינים לעזוב את קבוצת הרכישה ולהירשם. האם אנו נחשבים חסרי דירה לצורך העניין? בכל ההגדרות של חסרי דירה באתר משרד השיכון לא מופיעה התייחסות למקרה מורכב זה. נשמח לשמוע ייעוץ בעניין.

מחוסרי דיור משרד השכיון

עו"ד תומר שזר מנהל 23/12/13
לטעמי כל עוד אתר בקבוצת הרכישה אני לא חושב שאתם חסרי דירה...

אבל תבדקו מול משרד השיכון.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות ברכוש של בן זוג (מאותו מין)

ורדה 22/12/13
אני מעונינת לרכש דירה לבני הצעיר. הבן חי עם בן זוג (לא נשואי לו - האם רצוי לערוך הסכם ממון? האם הבן זוג יכול להיות מוכר כ-"ידוע בציבור"

תודה

הסכם יחסי ממון

עו"ד תומר שזר מנהל 23/12/13
כן הוא יכול להיות וכן רצוי מאוד להסכם הסכם יחסי ממון.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא ביטול חוזה שכירות

אילן 22/12/13
במהלך חודש אוקטובר שכרתי יחידת דיור שצמודה לביתה של בעלת הנכס, לאחר מספר ימים התגלו כשלים מבניים חמורים אשר פגעו קשות באורך חיים תקין, התחילו להופיע סדקים בקירות ובתקרה והקירות עצמם זזו ממקומם כל שלא אפשרו את סגירתה ונעילתה של דלת הכניסה במשך כעשרה ימים. איטום קלוקל שגרם לחדירת רוחות לא אפשר לחמם את היחידה כלל, כמו כן האיטום הרעוע הוביל לחדירת מי גשם מאסיבית, תשתיות רעועות גמרו להצפות בשטח הנכס ונזק ברכוש.



לאחר חודש של חיים בתת-תנאים החלטתי לצאת מהיחידה ונתקלתי בחומת התנגדות עזה מצד בעלת הדירה שמחזיקה בשקים שלי כבני ערובה ודורשת ממני נחרצות לשלם על חודש נוסף אף על פי שהתפנתי מהדירה וניקיתי אותה לבקשתה ושאשיג עבורה דייר חלופי שיכנס במקומי ליתר משך החוזה זאת למרות שהדירה עדיין במצב המתואר למעלה ולא נראה שיעשו אי אלו שינויים משמעותיים בכדי להפוך את היחידה לברת מחיה וברת השכרה.



ביטלתי את השיקים ואני מסרב לשלם עבור החודש הנוסף ואינני מעוניין לסדר לה דייר חלופי, למרות שפרסמתי מודעה, כיוון שהנכס במצב קטסטרופלי ואני לא רואה אפשרות שמישהו בכלל יסכים להשכיר את היחידה כמו שהיא.



אני חושש מאוד מהאפשרות שבעלת הבית תמכור את השיקים שלי שבוטלו לעולם התחתון ושיופיעו לי גובים מתחת לחלון (האם זה בכלל אפשרי כשמדובר בשקים מבוטלים?).



תודה מראש ואשמח לשמוע את עצותיכם.

מצורף חוזה השכירות בקובץ doc.

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
ראשית רק מאורך השאלה ולא מתוכנה ברור שאתה צריך יעוץ פרטני.

שנית - אם השיקים לא למוטב בלבד - ניתן לסחר את השיקים.

ממליץ לך לפנות ליעוץ עם עו"ד, וכן להוציא מכתב בדואר רשום המפרט את כל תיאור העובדות הנ"ל, על מנת שתהיה מגובה במקרה שיפתח כנגד תיק הוצאה לפועל .


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחייבות למשכנתא

אבי 22/12/13
בכתב התחייבות לרישום המשכנתא ישנו סעיף שאומר אם המוכר לא ימלא בדקדקנות תבוטל העסקה והוא ישיב לבנק את הקרן בצרוף ריבית וכל סכום.

מהו הנוסח שמוכר תריך לעמוד עליו לגבי הריבית (סוג הריבית) והצמדות.

כתב התחייבות לרישום משכנתא

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
לא ירדתי לסוף דעתך בשאלה.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן