פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מכירת דירה ומס שבח
נכנסה לחשבון נאמנות של העו"ד .
העו"ד טוען שהוא לא יכול להעביר לנו סכום כלשהו מהחשבון עד שמס השבח לא ישולם. למרות שמס השבח
הוא חלק קטן מאוד מהתמורה (כעשירית) והוא יכול להשאיר
בחשבון סכום מספיק ואפילו כפול מהמשוער.
האם הוא נוהג נכון וכחוק?
הותרת סכום כסף בנאמנות במסגרת הסכם מכר
במסגרת הסכם המכר, אמור להיוותר סכום כסף שיבטיח את תשלום המס המשוער וכן חובות אחרים אם קיימים.
יש לבדוק את הוראות הסכם המכר ולראות מהו הסכום שאמור להיוותר.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית דו משפחתי עם הסכם שיתוף
הוא טוען שבגלל שהגר מושקה הישנה יש את הבעלים הקודמים וצריך לעדכן עם פרטים חדשים . אין בכך משום הסכמה לשינוי מצידנו נכון
בית דו משפחתי עם הסכם שיתוף
יש לבדוק מהם המסמכים האלו, אולם, בד"כ מילוי פרטים ללא חתימה לא מהווה הסכמה כלשהי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
רציתי לדעת אני יכול לפתוח חנות בחניה שלי? אני גר בבנין מגורים רגיל , אנחנו ארבעה דיירים בבניין ויש לי חניה גדולה שלא תפריע לשאר המכוניות וגם זה לא יגזול שטח מהרחוב אם תרצו אני יוסיף גם תמונה להמחשה..אבל זה אפשרי?
תודה רבה!
פתיחת חנות בחניה בבניין משותף
חוששתני שלא תוכל להקים חנות בחניה שלך ללא קבלת כל האישורים וההיתרים המתאימים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ו ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיקום תחנת אוטובוס
לפני כחצי שנה רכשתי דירת גן בפרויקט חדש בשכונה חדשה.
ביום שבת האחרון עשיתי סיבוב ושמתי לב שסימנו מפרץ אוטובוס ממש בחזית הדירה שלי.הבעיה היא :המרחק בין ווטרינת הסלון לחומת החצר הוא כ 3 וחצי מטרים והתחנה ממש מאחוריה, מרחק זעום ביותר.(עיקר הגינה בצד הבית)
לאחר סבב שיחות ומיילים בעירייה ומשרד התחבורה הובהר לי שאין ביכולתם לשנות את מיקום התחנה ודבר זה נקבע ונחתם כבר לפני כמה שנים. (תוכנית תב"ע כבישים)
האם יש לי דרך לפתור את העניין מול הייזם שלא יידע אותי בעניין?
בדיקת תב"ע לפני רכישת דירה מקבלן
אני לא בטוחה שיש עילה כנגד היזם. מהיכרותי עם חוזי מכר של דירות קבלן, אני מניחה שאחד הסעיפים שמופיעים בהסכם עליו חתמת הוא שאתה רוכש את הדירה לאחר שביצעת את כל הבדיקות המשפטיות ונוכחת כי הדירה מתאימה עבורך. בד"כ עורך דין שמייצג רוכש מול קבלן אמור לבדוק את התב"ע ולהתריע על כך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחייבות להימנע מתביעות
מה אפשר לעשות?
לא ניתן להגביל את זכות הפנייה לערכאות
על פניו נראה שאתה יכול לחתום ללא חשש אולם, ייתכן וכתב הוויתור מתייחס לכך שאין לך כל תביעות לעניין מצב הדירה. כתב ויתור שכזה אמנם אינו יכול למנוע ממך לתבוע בבית המשפט אולם ייתכן ויהווה ראייה כנגדך כי בדקת את הדירה ומצבה ומצאת אותה כמתאימה לצרכיך ותואמת את הקבוע בהסכם עם הקבלן.
רצוי שעו"ד יבדוק את הנושא שכן דירות חדשות לרוב כוללות ליקויים למיניהם כגון טיח מתקלף, מרפסות שנופלות וכו' וחבל שתחתום על מסמך שאומר שמבחינתך הדירה מאה אחוז.
חתימה על התחייבות להמנע מתביעה כנגד קבלן
הדרישה של הקבלן נשמעת לא הגיונית,
מה גם שבהרבה מקרים דיירים נאלצים כן להגיש תביעה כנגד קבלן בגין ליקויים כאלו או אחרים.
ממליצה לך לפנות לעו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
הגשת בקשה לדמי איזון
האם יכולים השכנים היום לתבוע את את דמי האיזון כפי שנאמר להם שמגיע להם? האם יש הגבלת זמן ? והאם הזכות לדמי איזון היא לדירה או לדייר ? ללא קשר לחתימה?
התיישנות תביעה לדמי איזון
מי קבע כי מגיעים דמי איזון?
האם ניתן פסק דין בהקשר?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה מתחדש אוטומאטי
חוזה מתחדש אוטומאטי
אני מניחה שצריך לבדוק את החוזה, מהותו ותוכנו.
הפני את שאלתך לפורום דיני חוזים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזק מדירה בדמי מפתח
ברשותנו דירה בבעלותנו ובה גר דייר בדמי מפתח
כלומר אנחנו הבעלים בטאבו
היתה בדירה נזילה אשר גרמה לנזק בתקרה של הדירה תחת הדירה שלנו
השאלה שלי היא מי אחראי לתקן הנזק בדירה למטה?
אנחנו בעלי הדירה בה מתגורר הדייר בדמי מפתח, או הדייר בדמי מפתח עצמו?
אני יודע כי דייר בדמי מפתח אחראי לתיקון כל דבר שנמצא בתוך הדירה (אלא אם כן זה משהו שקשור למיבנה הדירה)
האם הצנרת הפנימית של הדירה היא באחריותו או שבאחריות בעל הדירה (אנחנו) ?
מדובר בצנרת מהמטבח, ולא בצנרת המשותפת לכל הבניין,
אני מבין כי אם זו היתה צנרת משותפת לכל הבניין אז זה היה באחריות ועד הבית
אך הנזילה הזו נגרמה מהצנרת הפנימית בדירה
אודה למשיבים
טל
תיקון ליקוי בדירת דמי מפתח
על פי החוק, תיקון ליקויים שקשורים לציוד פנימי של הדירה בלבד חל על השוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על הסכם שכירות ללא קבלת שיקים
1. האם אני יכולה לבטל את החוזה עימו, היות והוא לא הביא את השיקים במעמד החוזה וגם לא ביום שהוא הבטיח, מבלי שיתבע אותי??
2. האם אני יכולה לתבוע אותו על עוגמת נפש והפסד שוכרים פוטנציאליים, במידה והוא לא יביא את השיקים עד יום כניסתו לבית (תאריך כניסה 1.3.14)?
אשמח לתשובה מוסמכת בנושא.
תביעה בגין עוגמת נפש בשל אי תשלום דמי שכירות
1. אם הוא לא ימסור את השיקים הרי שהוא לא שילם בעד השכירות. אני מניחה שבהסכם השכירות מצוין כי אם השוכר לא משלם תוך פרק זמן מסוים הרי שניתן לבטל את ההסכם. יש לבדוק את התנאים לביטול ההסכם בהסכם עצמו.
2. אם תאלץ להפר את ההסכם ביניכם בשל התנהגותו של השוכר ואכן נגרם לך נזק ממשי שתוכל להוכיח, ייתכן שיהיה ניתן לתבוע אותו בגין נזק כספי. צריך לבחון את המקרה יותר לעומק. כדי להוכיח עוגמת נפש של ממש צריך יותר מכמה ימים של איחור בתשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירה בתקופת בלעדיות לקונה שהיה במו"מ לפני הבלעדיות
חתמתי על הסכם בלעדיות עם מתווך, שבדיעבד הסתבר כדרקוני: לפי החוזה כל מכירה בתקופת הבלעדיות ואחריה, גוררת תשלום עמלת תיווך.
זמן קצר לאחר החתימה חזר לקוח שעימו היה בעבר (לפני ההתקשרות עם המתווך) מו"מ רציני בכתב. המו"מ לא צלח אז. כעת הוא מעוניין לקנות.
ביקשתי מהמתווך לסיים את ההתקשרות והוא מסרב ודאומר שידרוש דמי תיווך בכל מקרה.
האם אני מחוייב לשלם דמי תיווך?
האם חוזה שלפיו דמי תיווך ישולמו בלי קשר למעורבות המתווך, הוא חוקי?
תשלום דמי תיווך בגין עסקה
עקרונית אם הקונה לא הגיע דרך המתווך הרי שהוא אינו זכאי לקבלת דמי תיווך שכן לא ביצע את הפעולה בגינה הוא אמור לקבל עמלה.
אולם, התשובה תלויה במה שהוסכם בהסכם הבלעדיות ואם חתמת כי ישולמו דמי תיווך בכל מקרה.
ייתכן כי ההסכם חוקי, אם כי הוגן איני בטוחה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי דירה
האם חלה חובה על דיירים בשכירות להודיע מראש לבעל הבית על עזיבתם? ואם כן מהו המועד הקבוע לכך?
אציין, כי בין הדייירים לבעלי הבית לא נכרת הסכם כתוב כי אם הסכמה בעלפ.
מועד להודעה על פינוי מושכר כאשר לא נכרת חוזה
אם לא נכרת חוזה ולא נקבע מועד להודעה על עזיבת הדיירים, ניתן להניח כי יש להודיע זמן סביר מראש, בד"כ מדובר על חודש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה לעשות?
תשובה
בשלב ראשון לפנות שוב לעיריה לוודא מתי יוחלף הצינור.
למעשה זו אינו שאלה משפטית מתחום הנדל"ן.
בברכה,
ענת קציר,עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישת שכן להשתתפות בעלות גדר משותפת
על מי חלה החבות לשלם את עלות הגדר?
דרישת שכן להשתתפות בעלות גדר משותפת
האם היה הסכם כלשהו לתשלום בעד הגדר בין השכר לבעלי הקרקע הקודמים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הערכת חוזה שכירות
האם כאשר רוצים לבטל חוזה שכירות מספיק לתת הודעה מוקדמת בע"פ או שצריך בנוסף לשלוח הודעה בדואר רשום כדי שהמשכיר לא יגיד לאחר מכן שלא ניתנה הודעה מוקדמת לביטול החוזה?
בברכה
הודעה על סיום חוזה שכירות
התשובה תלויה בתנאים שסוכמו בהסכם השכירות באשר לאופן סיום ההסכם בין השוכר למשכיר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היתר בניה
1.מבקשי ההיתר.
2.הקבלן
3.הייזם
4. מחלקת ההנדסה בעיריה.
5.האדריכל שהגיש את הבקשה להיתר.
6.כולם ביחד
נ.ב.
כל מבעלי העניין מ-1 עד ל-5 המופיעים ברשימה, הם אנשים
אחרים.
אחריות למילוי תנאים לקבלת היתר הבניה
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם מכר
אני מבקשת לדווח לרשות המיסים על העסקה, האם ניתן לבצע את הדיווח למיסוי מקרקעין ללא ייפוי כוח מטעם המבקשת...איזה מסמכים אני צריכה להגיש למיסוי מקרקעין לצורכי דיווח
המסמכים הדרושים לדיווח על עסקה במקרקעין
טופס מש"ח והעתק מההסכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על דירה שניה
מס שבח על דירה שניה
על פי השינוי בחוק מס שבח שנכנס לתוקפו החל מיום 1.1.14, על מנת למכור דירה בפטור ממס שבח יש לענות על מספר תנאים כשאחד מהם הוא שהדירה הנמכרת היא דירתך היחידה, ועל תנאי זה אינך עומדת.
אני ממליצה לך לפנות לעו"ד מתחום המקרקעין כדי שיכין עבורך את תכנון המס האופטימלי בשבילך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בעלות בעת תהליכי רישום
1). איך אפשר בכל זאת לעיין בנסח?
2). האם תהליכי הרישום יפריעו לרישום זכות בעלות בנכס?
תודה!
רישום בעלות בעת תהליכי רישום
1. ניתן לגשת לטאבו ולבקש נסח מקורי.
2. תלוי אילו הליכי רישום מתבצעים בנכס. ייתכן שההליכים ימנעו את רישום הזכויות. למשל, רישום עיקול על הנכס יפריע לרישום הבעלות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוקף יפוי כח בלתי חוזר
האם אני יכול לחתום בשם מרשתי על שטרות מכר לפי יפוי כח מלפני 20 שנה?
אקדים תודה לתשובה.
תוקף יפוי כח בלתי חוזר
בעיקרון אם יפוי הכח הינו "בלתי חוזר" – הרי מעצם הגדרתו תוקפו אינו מוגבל, אלא אם נאמר בו אחרת, שכן מייפה הכח אינו רשאי לחזור בו. יש לבדוק שיפוי הכוח כולל את הפעולה שאתה מבקש לעשות בשם מרשך.
יחד עם זאת, יכול להיות שהטאבו יקשה. צריך לנסות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריבית חריגה לקבלן
שלום קניתי דירה מקבלן,
בחוזה כתוב שהריבית היא ריבית חריגה של בנק דיסקונט,
איחרתי בתשלום של 189,744ש"ח
מ 22/07/2013 עד 30/01/2014
ביקשתי מהקבלן פירוט התשלומים שלנו,
בפירוט כתוב ריבית חריגה פר+1.000%
אני רואה בפירוט שהם כתבו ריבית של 12284.01
השאלות שלי כדלקמן,
1. אני לא מוצאת בשום מקום כמה זו ריבית חריגה של בנק דיסקונט, איך אני יכולה למצא את זה?
2. אם כתוב פר+1.000% זה אומר ריבית פריים 2.50 + 1
זה אומר % 3.5 איך הם הגיעו לזה????
תודה!
רחל.
ריבית חריגה לקבלן
פני לפורום דיני מיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמא 38
רכישת דירה שנבנתה מכוח תמ"א 38
התשובה תלויה במספר גורמים.
באיזה מצב התמ"א? האם ניתן כבר טופס 4? תעודת גמר?
האם תרשם לטובתך הערת אזהרה? באיזה שלב? האם הכסף יוחזק בנאמנות?
צריך לבדוק היטב את החוזה כדי לענות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עסקת מכר מלפני 20 שנה והמסמכים שצריך להגיש לטאבו לרישום
היום אני רוצה לרשום את הבעלות בטאבו-
1). האם צריך אישור עירייה חדש שתקף להיום או שמספיק להגיש אישור עירייה שיש בידי שהיה בתוקף עד 1998?
2). יש בידי אישור מס שבח אישור מס רכישה משנת 1998. האם זה בסדר לצורך רישום הבעלות היום או שצריך להנפיק חדש?
אודה לעזרתך!
צריך אישור עירייה בתוקף. אישורי המיסים תקינים.
מסמכים לרישום בעלות בנכס שנרכש לפני 20 שנה
אישור מס שבח ורכישה- אין צורך בחדשים.
אישור עירייה- צריך להיות תקף ליום הגשתו לרישום הזכויות בטאבו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
פנקס הזכויות ומס רכוש
2). האם על עסקת מכר דירת מגורים משנת 1993 בדירה שאינה רשומה בפנקס הבתים המשותפים אלא בפנקס הזכויות - צריך היה לשלם מס רכוש או לפחות צריך להציג פטור ממס רכוש לצורך רישום הבעלות היום?
תודה
פנקס הזכויות ומס רכוש
1. ניתן להוציא נסח גם עבור מקרקעין שלא נרשמו כבית משותף.
2. ייתכן מאוד שכן. ממליצה לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין הממונים על האזור בו נמצאים המקרקעין על מנת לברר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור זכויות על מגרש
אנחנו עומדים בפני רכישה של מגרש לבנייה. קיבלנו היום מסמך אישור זכויות של המגרש שמנוסח בצורה שקצת מעלה חשד:
בשם חברת ____ - בהסדר נושים (להלן החברה) הננו מאשרים כי הזכויות במגרש _____ תהיינה רשומות במסמכי החברה באמצעות הנאמנים על שם: מר____ וגב'____ וכל זאת אך ורק בכפוף לפרעון מלוא תשלומי ההשלמה החלים עליהם מכח הוראות הסדר הנושים אשר אושר כדין ע"י בימ"ש מחוזי ירושלים בתיק פש"ר /97__
מה זה אומר? ומה המשמעות לגבינו, הקונים?
האם זה אומר שהמגרש "נקי"? האם אפשר לרכוש אותו בלב שלם?
נשמח ונודה לכל תגובה שתאיר את עינינו בנושא....
שבוע מקסים!
אישור זכויות
בהחלט יתכן כי העסקה תתקיים, אבל נדרשת כאן בדיקה מעמיקה ומקיפה.
פנו דחוף לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לנהל מו"מ עם הפרקליטות לאחר שנפסק גזר דין של 9 חודשי מאסר בפועל בבית משפט השלום
האם ניתן לנהל מו"מ עם הפרקליטות לאחר שנפסקו 9 חודשי מאסר בפועל בבית משפט השלום בגין השכרת מבנים ללא רשיון במשק חקלאי ?
במו"מ האם ניתן להמיר חלק מהעונש בעבודות שרות ?
בברכה
פורום פלילי
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





