פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מה עושים? מקוווה שתוכלו לעזור

אסנת 19/03/14
אנו שוכרים בית הרבה שנים עם חוזה בעל בית שנפתר. בעודו בחיים בקש שחצי מדמי השכירות נשלם לאחיו בשנה הראשונה ששאל אותו בעלי למה? ענה בעל הדירה זל שאחיו עוזר לו עם אחזקת הבתים. השנה בעלת הבית אשתו של זל בקשה את כל התשלום אליה. עשינו כך והאח לא מקובל עליו אומר שיפנה לעוד מה עושים? תודה גדולה מראש

תשלום דמי שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/03/14
היצמדו להוראות הסכם השכירות. בקשו לערוך חוזה שכירות חדש עם יורשיו על הוראות ברורות למי להעביר התשלום.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסרת משכנתא

מורן 19/03/14
שלום רב,

רציתי לשאול מה קורה במצב בו אני רוכשת דירה שרובצת עליה משכנתא, ושהמוכר מעוניין לחסלה ולא למחזרה? באיזה שלב אוכל אני לקבל משכנתא? שכן אין ברשותי את כל הסכום על מנת לחסל את המשכנתא של המוכר, ואני מעוניינת להשתמש לצורך כך- בכספי הלוואת המשכנתא.

סילוק המשכנתא של המוכר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/03/14
שלום רב,
יש לסלק המשכנתא מהתשלומים הראשונים. קיימת טכניקה של העברת כספי המשכנתא שלך לכיסוי ההלוואה של המוכר לאחר ששילמת הון עצמי מספק. מציעה לפנות לבנק שממנו בכוונתך ליטול הלוואה כבר עכשיו.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חכירת חניה

קרן 19/03/14
הבנתי כי ניתן להחכיר לצד ג' חניה צמודה אך רציתי לשאול האם יש פסיקה או ספרות בעניין זה?

החכרת חניה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/03/14
ניתן לחפש בספרות הקלאסית של זכויות במקרקעין.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משח"ים

גיא 19/03/14
האם ניתן להגיש מש"ח שהורדתי מהאינטרנט (מנבו למשל) או שצריך את הטופס הצבעוני?

משח״ים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/03/14
שלום רב,
החל מ-1.1.14 ניתן לעשות שימוש בטפסים מהאתר של רשות המסים.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד ניתן להחזיר שטח שנקנה ע"י משפחתי?

יובל 19/03/14
לאחרונה שמעתי במפגש משפחתי על סיכוי לכך שבבעלות משפחתנו קרקע באזור נתניה. מסתבר כי אחד מאבות משפחתי קנה קרקע בארץ בשנות 20 של המאה הקודמת מסוחר קרקעות ערבי. הדבר התגלה רק כעת מאחר ורוב משפחתי נספתה בשואה. לאחר שביצענו מחקר מקיף במסמכים שברשותנו איתרנו את מיקום הקרקע. כיצד אנו יכולים להחזירה לבעלותנו?

הצגת אישורים בפני האפוטרופוס הכללי שמראה כי יש קשר משפחתי

אמיר 19/03/14
היורשים החוקיים של הקרקע צריכים להציג

בפני האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים אישורים ואסמכתאות כי אכן יש קשר משפחתי בינם

לבין בעל הקרקע. במקרים רבים מדובר בקרקע עזובה שהמדינה החליטה לעשות בה שימוש, לסלול עליה כבישים או להקים מבני ציבור. או אז יכולים היורשים לתבוע מהמדינה את

דמי השימוש בקרקע ושוויה. במקרה דומה שהיה לי, פניתי באמצעות עו"ד משה קמר לאפוטרופוס הכללי עם מסמכים עליהם מופיעים חתימות של סבו של אבי שהוכיחו כי קרקע עזובה שהייתה בניהולו אכן שייכת למשפחתנו. 

הוכחת בעלות

עו"ד ציפי רוזנברג 19/03/14
שלום רב,
הייתי מתחילה בהוצאת נסח רישום ובודקת כיצד רשומה הקרקע.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

זיכרון דברים

יפית 18/03/14
היי,לפני כשבוע חתמנו על זיכרון דברים בנוגע לרכישת דירה.(חוזה טרם נחתם)בזיכרון  הדברים נרשם שבמידה ואחד הצדדים יתחרט, ישלם פיצוי עד 50000 ש"ח.היום בשיחה עם המוכרים התגלתה התלבטות למכירה בסכום שנקבע מאחר והתברר להם שגובהה השבחת הנכס שעליהם לשלם על מכירת  הבית גבוהה בהרבה ממה שחשבו.במידה ואכן המוכרים יתחרטו-האם יש מקום לתבוע את מלוא סכום הפיצוי? לא שמנו לב שבנוסח נרשם שסכום הפיצוי הוא עד 50000 ש"ח.

פיצוי בגין הפרת חוזה

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/03/14
יפית שלום,



יש לבחון כמה פרמטרים: באיזה שלב נמצא המו"מ, כמה זמן עבר, האם הייתה הסתמכות של הרוכשים, האם הופר החוזה וכיו"ב.

למעשה אם סוכם ביניכם שהסכום יהיה "עד" 50,000 ש"ח, המוכרים יכולים לטעון לפיצוי בסך נמוך משמעותית מ- 50,000 ש"ח. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס ליניארי

שירה 18/03/14
יש לי 2 דירות שנרכשו לפני 1.1.2014, ואני רוצה לרכוש אחת חדשה. דירה אחת אני מעבירה לאמי ללא תמורה (ומתכוונת לממש את הפטור ממס שבח לפי ס' 62). ודירה שנייה אני מעוניינת למכור. האם על הדירה השנייה אשתמש בפטור 4 שנים למס שבח עם חישוב ליניארי - כלומר פטור כי לא מכרתי דירה ב-4 שנים אחרונות (למעט הדירה שאני מתכוונת להעביר לאמי ללא תמורה) + חישוב ליניארי של 25% מס שבח מ-1.1.2014?

תודה על המענה.

פטור ממס שבח כל 18 חודשים

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/03/14
שירה שלום,



הפטור ממס שבח אחד ל- 4 שנים התבטל לאחר השינוי בחוק ביום 1.1.14.

כדי לקבל פטור בדירה שאת מעוניינת למכור, עליך להחזיק את הדירה 18 חודשים כשהיא דירתך היחידה, וכן לא מכרת דירה אחרת ב- 18 חודשים אחרונים הקודמים למכירת דירה זו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

מתמחה 18/03/14
שלום,

האם התקנות החדשות שיחייבו פטור ממעמ כולל גם אישה גרושה עם ילד אחד וזו דירתה הראשונה בבעלותה שרכשה זה עתה?

הצעה לביטול מע"מ ברכישת דירה חדשה לזוגות צעירים

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/03/14
שלום, 



הפרסומים בכלי התקשורת הינם כרגע בגדר הצעה הנתונה לחקיקה בכנסת. עדיין לא ברור, כיצד אם בכלל, תטפל ההצעה הנ"ל באוכלוסיות מסוימות.



בברכה, 

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כח נוטריוני בלתי חוזר

שאדי בשיר 18/03/14
מדובר על יפוי כח נוטריוני בלתי חוזר שנחתם בשנת 1960

גם מיפה הכח (המעביר) וגם מיופה הכח (הנוטריון עצמו) נפטרו

הגשתי לביהמ"ש המחוזי בקשה למנות ב"כ חדש במקום הב"כ ששמו צוין ביפוי כח ושנפטר (בכדי שהב"כ החדש יוכל לחתום על שטרי המכר)

השופט מבקש ממני הבהרה ורוצה לדעת מה הוא מקור הסמכות שלפיו ביהמ"ש יכול להיעתר לבקשה 

האם אני יכול לטעון לסמכותו הכללית של ביהמ"ש ?

תודה מראש 

יפוי כח נוטריוני

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/03/14
שלום רב

הפורום הנ"ל אינו הפורום הנכון.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רוב תקין

אריאל 18/03/14
שלום,

למה הכוונה כשאומרים רוב תקין בישיבות וועד ? האם מדובר ב-50% מכלל הדיירים בבניין ? אם בבניין של 110 דירות , כמה דיירים צריכים להיות בישיבת ועד על מנת שהחלטה שהתקבלה תהיה תקינה ?

תודה

אריאל

רוב בישיבת וועד

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/03/14
שלום רב,

בהתאם לסוג ההחלטה נקבע הרוב.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ליקויי בנייה מדירת קבלן

הילה בר דוד 18/03/14
שלום רב, רכשנו דירה מקבלן בה גילינו ליקויים קוסמטים בפרוטוקול הראשוני כשהעיקרי ביניהם הוא נושא הריצוף.
הריצוף בבית בוצע באותו הגודל ומרקם אך הגוון אינו אחיד בין החדרים וכמו כן הפנאלים באיזורים רבים בבית אינם תואמים בגוון את הריצוף עצמו.
במעמד הפרוטוקול המשני התברר שהרבה מהליקויים שתועדו בפרוטוקול הראשוני לא תוקנו וכמו כן הריצוף לא הוחלף. נציג החברה הקבלנית הציע סכום של 10 אלף שקל כפיצוי על הריצוף והליקויים שלא תוקנו, דבר שלא הסכמנו לקחת מאחר והסכום מגוחך לנוכך הליקויים.
בנוסף לכך, אנו מקבלים פיצוי שכ״ד ובבירור אל מול החברה על צ׳ק חודש פברואר שלא התקבל, נענינו שהוחלט על ידי הנהלת החברה להחזיק בכספים עד שנקבל את הדירה ורק לאחר מכן ימסרו את הצ׳ק ואת היתרה של חודש מרץ היחסי.
שאלותיי הם- מה באפשרותינו לעשות לגבי עיניין הריצוף והליקויים. לקחת את הסכום שהוצע ולתבוע לאחר שנת הבדק או לסרב ולפנות לתביעה?
לגבי תשלום הפיצויים, האם מותר להם להחזיק בצ׳ק השכר דירה עד לאחר קבלת המפתח? אגב, אנו בטוחים שהמניע לכך הוא מאחר ולא שילמנו עדיין את הפרשי המדדים בגין חילוקי הדיעות בינינו.

אשמח לעזרה בנושא.
תודה
הילה בר דוד.

ליקויים מקבלן

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/03/14
שלום רב, 

אני ממליצה לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה שכירות בגין תנאים בלתי אפשריים למגורים

ספיר רוזן 17/03/14
אני משכירה את הדירה כבר כ10 חודשים.. לפני כמה חודשים הייתה לנו הצפה של הביוב בתוך הדירה ומחוצה לה מאז הבעיה חזרה על עצמה כמה פעמים למרות שבעלת הבית שלחה מישהו לתקן אך הבעיה לא נפתרה, כבר כמה חודשים שיש לי עובש מפחיד בקירות על הבגדים והנעליים.. קשה לי לנשום והריח בדירה בלתי נסבל אפילו הייתי אצל הרופא כמה פעמים בגלל קשיי נשימה והוא אמר שיכול להיות מאוד שזה בגלל זה , ולמרות שניקיתי כמה פעמים וזה הכל חוזר שוב . האם יש לי זכות להפר חוזה מבלי למצוא דייר אחר? מכיון שכל מי שראה את הדירה לא רצה אותה בגלל הריח של הרטיבות שיש בה ואני לא לא מסוגלת להשאר בה.

נא עזרו לי..

תודה

ספיר

הפרת חוזה שכירות בגין תנאים בלתי אפשריים למגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
ספיר  שלום,



על פי תיאורך יש לך הזכות לבטל את החוזה שכן אין מדובר בדירה הראויה למגורים.  בכל מקרה ש לעיין בחוזה השכירות, אמור  להיות בו סעיף המאפשר יציאה מהסכם זה במקרה המתואר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה בבעלותי

יאיר 17/03/14
מכרתי דירה בבעלותי שנרכשה לפני 31 שנים,

הוריי נפטרו,ירשתי את דירת הוריי ,הדירה נמצאת באזור מסחרי בקומה שניה,מתחתיה יש בחזית 2 חנויות ומאחור דירת סטודיו ,גם מושכרת.

הבית נרשם על שמי לפני כשנה,כעט מכרתי את דירתי

ובינתיים עברתי לגור בדירת הוריי.

האם אני נחשב כבעל 2 דירות?

האם עליי לשלם מס שבח?

האם ,אם אקנה דירה אחרת עכשיו ,היא תיחשב כדירה נוספת שניה? ואצטרך לשלם מס רכישה?

תודה.


פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
יאיר שלום,



אם הבנתי נכון את העובדות:



מס רכישה- תשלם עבור דירה שניה.



מס שבח- במכירת דירתך (לא דירת הירושה) קיים פטור  ממס שבח בהתמלא התנאים הבאים:

1) הדירה הנמכרת הייתה דירתך היחידה  

2) לא הייתה לך יותר מדירה אחת ב- 18 החודשים שקדמו למכירה.

3) לא מכרת דירה ב- 18 חודשים הקודמים למכירה בפטור ממס שבח 



על פי העובדות בשאלתך אינך עומד בתנאים אלו ולכן יחול עליך תשלום מס שבח במכירת דירתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור זכויות רמ"י

עו"ד צעיר 17/03/14
שלום רב

לקוח שלי מעוניין למכור את דירתו שרכש לפני שנים רבות ואין בידיו מסמכים אודותיה פרט למס גוש וחלקה. הדירה רשומה ברמ"י האם ישנה דרך לנפק לו אישור זכויות אינטרנטי (לא מאושר כמובן) מרמ"י ללא עלות על מנת להעבירו לב"כ הצד השני בטרם יגיע לידי האישור המקורי מרמ"י? האם עלי לברר על הנכס גם בטאבו (למרות שרשום בממ"י)? אשמח להערות והארות בעניין במידה וישנם עוד שלא הזכרתי

הלקוח הודיע לי שעל הנכס רובצת משכנתא, הבנתי שעליי להשתמש בכספים הראשונים המועברים בעסקה על מנת לכסותה - מה הוא ההליך למחיקת המשכנתא מאחר והנכס רשום ברמ"י, מחיקה המשכון ברשם המשכונות מספיקה או שעלי למחוקה גם ברמ"י?

אשמח ואודה מראש לתשובה ואי אילו הארות אם ישנן 

אישור זכות רשות מקרקעי ישראל

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
שלום רב,



אני לא מכירה אישור זכויות אינטרנטי. צריך לגשת לשם ולבקש אישור זכויות.

יכול מאוד להיות שהנכס רשום גם בטאבו, כדאי להוציא נסח.



לגבי המשכנתא, כספי התמורה אמורים להסירה, לגבי השלב שבו זה מתבצע, זה תלוי במתווה העסקה.

יש לבדוק האם רשום גם משכון ברשם המשכונות. כשתוציא את אישור הזכויות מרמ"י בדוק גם לגבי רישום המשכון שם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי ריהוט בדירה מושכרת

דנית 17/03/14
שלום, אני ובן זוגי משכירים דירה זו השנה השניה.

בחוזה השכירות רשומים הרהיטים שהושכרו מתחילת התקופה.

השבוע בעלת הדירה התקשרה ודרשה חלק מהריהוט, ושאלתי היא- האם זה חוקי?

דרישת משכיר לריהוט שהושכר לשוכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
דנית שלום,



אם הריהוט הוא חלק מהסכם השכירות ואף צוין שם במפורט, בעלת הבית לא יכולה לדרוש אותו כל עוד תקופת השכירות מתקיימת.



בברכה,

ענת קציר עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום 2 בניינים כבית משותף

אלי 17/03/14
שלום,

האם ניתן לרשום כבית משותף אחד: 2 בניינים, אשר כל אחד מהם ייבנה על חלקה נפרדת (החלקות גובלות אחת עם השניה), ולשני הבניינים חניון תת קרקעי משותף אחד?



האם יש לאחד בין החלקות או שניתן לעשות זאת אחרת?

תודה רבה

בית הראוי להרשם כבית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
אלי שלום,



בעיקרון, שני בתים או יותר שיש להם מתקנים משותפים למשל, חניון, יכולים להירשם כבית משותף. 

לכן, אין רלבנטיות לשאלתך השניה בעניין זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור שהצדדים חיים

מורן 17/03/14
שלום, נחתמה עסקה מעל שנה והטאבו מבקש אישור כי הצדדים בחיים, הכוונה לאישור ממשרד הפנים או אישור החתום ע"י הצדדים ומאומת בפני עו"ד.

תודה

אישור שהצדדים בחיים לטאבו

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
מורן שלום,



מניסיוני, מספיק אפילו אישור עו"ד המאשר כי הצדדים בחיים ללא צורך בחתימתם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח בדירה שנתקבלה במתנה

אביהו 17/03/14
שלום רב,

ביום ב 25 לאוגוסט 2013 קיבלתי מסבתי דירה במתנה. לסבתי יש 2 דירות ולאחר שאני קיבלתי אחת במתנה היא נשארה בעלים של דירה 1. אין בבעלותי דירות נוספת מלבד זאת שקיבלתי במתנה. אני לא גר בדירה שקיבלתי ואני מעוניין למכור אותה. שאלתי היא כזאת מהי תקופת הצינון אם יש כזאת כדי שאוכל למכור את הדירה ולנצל פטור של דירת מגורים יחידה ולא לשלם מס שבח? בהתייחס לחוק החדש. תודה רבה

תקופת צינון לאחר קבלת דירה במתנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
אביהו שלום,



לאחר קבלת דירה במתנה מקרוב קיימת תקופת צינון בה לא ניתן למכור את הדירה שנתקבלה במתנה בפטור ממס שבח.

על פי החוק, אם אתה מעוניין למכור את הדירה ואתה מתגורר בה דרך קבע, תקופת הצינון היא שלוש שנים.

אם אינך מתגורר בה, תקופת הצינון היא ארבע שנים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חידוש חוזה שכירות

יוסי 17/03/14
האם בעת חידוש חוזה שכירות על הערבים שנשארים אותם ערבים לחתום בפני בעל הדירה ולספק שוב תלושי משכורת וצילום תעודות זהות

חידוש שטר ערבות בהארכת חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/03/14
יוסי שלום,



לטעמי אין צורך.

רק בדוק שאין תוקף כלשהו שצוין בשטר הערבות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום





* למידע נוסף קראו על ערבות אוואל

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כן

אברהם 17/03/14
אין צורך בתלושי שכר נוספים, אך אחתם אותם שוב על שטר הערבות

חסימה חלקית של החנייה

שלום 16/03/14
שלום רב,

יש לי חנייה פרטית הרשומה בטאבו. 

הכניסה והיציאה מהחנייה נעשית בפנייה מהרחוב.

לעיתים השכנים שלי חוסמים חלקית את החנייה כך שאני יכול לצאת אבל נאלץ לבצע תמרונים לשם כך. פניתי לדיירים אך ללא תוצאה ממשית.

האם העירייה ו/או המשטרה יכולים לגרור רכב חוסם או לתת לו דוח על מנת שחסימה זו לא תקרה בשנית?

האם העירייה תוכל לתחום בצבע לבן את הכניסה לחנייה שלי אם אבקש?

תודה.

חסימה של חניה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/03/14
למיטב הבנתי - ניתן להזמין בגין חסימה - משטרה.

לא בטוח שהעירייה תתערב.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפוץ חיצוני של בניין משותף

שגיא 16/03/14
שלום , 



האם ועד בית יכול להחליט על שיפוץ/שיפור חיצוני של בניין משותף ללא הסכמת כל הדיירים ?



תודה 

שיפוץ חיצוני של הבניין

עו"ד תומר שזר מנהל 16/03/14
יש צורך לקיים אסיפה חוקית (להזמין את הדיירים בדרך מסויים), ואז ניתן להעביר את ההחלטה ברוב המתאים .



אין צורך בהסכמת כל הדיירים.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה והיטלי השבחה בהעברה בטאבו עקב ירושה

ג'ינג'י 16/03/14
האם יש חובה לשלם חובות ארנונה (במחלוקת) והיטלי השבחה בהעברה בטאבו עקב ירושה של מגרש עם בית?

ארנונה והיטל השבחה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/03/14
למיטב ידיעתי לא תבוצע העברה ללא אישור עירייה אודות העדר חובות ארנונה והיטל השבחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות

ציפי 16/03/14
שוכרים שסיימו את חוזה השכירות  פינו את המושכר בזמן אולם מסרבים להחזיר לי את מפתחות הדירה

האם אני יכולה לחייבם ?

 

בברכה

 

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 16/03/14
את יכולה לשלוח לך התראה שאם לא יעשו כן, הצילנדר יוחלף והם יחוייבו בהחלפה (יש לך שטר בטחון לא?).



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות וחובות קניין בהגרלה ומתנה

אבי 15/03/14
שלום, 

שאלה קצת מורכבת אני אשמח אם תוכלו לכוון אותי. 



בעיר הולדתי עורכים כמו בערים רבות אחרות הגרלה לזכייה בזכות לקנות דירה (ובתנאים משופרים). ההגרלה מתייחסת אליי ולבת זוגתי. בתקנון שהופץ יש שתי הגבלות: 

1.איסור מכירת הדירה במשך 10 שנים. 

2.התחייבות למגורים במשך 10 שנים של בני הזוג שזכו בהגרלה. 

בנוסף מצוין, כי :" זכאי אשר עלה בהגרלה, לא רשאי להסב ו/או להעביר את זכותו לחתום על בקשת ההתקשרות בקשר עם הדירה שבחר, לכל צד ג' כלשהו, לרבות מקרב בני משפחתו (למעט בן בת הזוג אליו נשואים). 



שאלתי היא, אם מעוניין (בהנחה שעולה בהגרלה) להעניק במתנה את זכייתי וזכויותי כמו גם חובתיי בדירה במתנה- נניח לבן משפחה, האם אפשרות זו מותרת וחוקית? כי, ממה שאני מבין, אין איסור על כך בחוזה. 

האם החיוב לגור במשך 10 שנים כמו גם להימנע ממכירת הדירה לתקופה זו יחול על מקבלי המתנה ולא על נותן המתנה? 

והאם המשכנתה ניתנת לרישום על מקבלי המתנה ולא על נותן המתנה? 



תודה רבה, אשמח לכל הכוונה. 

אבי

העברת זכות במתנה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/03/14
אבי שלום,

שאלתך מתאימה יותר ליעוץ פרטני, אבל אנסה לעזור,

לפי מה שאני הבנתי מהסעיף, לא תוכל להעביר במתנה את זכייתך לאחר במתנה.

ולכן השאלה השניה גם לא רלוונטית כי אתה מתחייב לגור בדירה 10 שנים...

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית קברות באמצע השכונה

אריאל 15/03/14
שלום,

אני מתגורר בישוב בצפון , בקרבת בית הקברות של הישוב.

בית הקברות נמצא כאן משנות ה50 , הישוב התרחב ואיתו גם השכונה שאני גר בה , עד כדי מצב שחלק מהשכנים גרים במרחק של כ 8 מטר ! מקירות הבית קברות.

מיותר לציין כמה מעיק הדבר , הריחות , המחשבות, שלא נדבר על המזיקים ותחושת הגועל שאנו חיים בה.

מה הסיכוי של תושבי השכונה , לגרום לכך שיפסיקו לקבור שם?

אשמח לקצה חוט , רעיונות , ובמיוחד למי אוכל לפנות במשרדי הממשלה בנושא זה.

תודה

בית קרבות קרוב לבית מגורים

עו"ד תומר שזר מנהל 15/03/14
אריאל שלום רב,

ראה מדובר בסוגייה מורכבת.

אני באופן אישי לא מכיר מקרה דומה,

אבל... אל נואש, לטעמי אם אתם מאוגדים או שלך זה מאוד מאוד מפריע, אני סבור ש"שווה" לך לשכור עו"ד על מנת שיבדוק לך אודות תקדימים בנושא.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן