פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מס רכישה

מלי 24/07/14
לקוחה אשר מעוניינת לרכוש דירה שנייה ,והיא מוצהרת כנכה מטעם הביטוח הלאומי, האם היא צריכה לשלם מס רכישה? אם כן , האם בעקבות נכותה מגיעה לה הטבה/הנחה בתשלום מס הרכישה?

הטבה לנכה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
אני מציעה שתבדקי האם היא זכאית להטבה בהתאם לתנאים שנקבעו. אם כן היא תשלם מס רכישה בגובה 0.5% ממס הרכישה הרגיל שהיה משתלם.



בהצלחה 

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת יפוי כוח בלתי חוזר מעורך דין לעורך דין

הדר 24/07/14
שלום,

במקרה שעו"ד פלוני ייצג מוכרים בעסקת מקרקעין וכעת הם מעוניינים בהחלפת ייצוג, אך השגת הסכמתם בלתי אפשרית, אך השגת הסכמת העו"ד אפשרית.

האם ניסוח יפוי הכוח מעורך הדין לעורך הדין יעשה באותו אופן שנעשה יפוי כוח בלתי חוזר מהמוכרים לעורך הדין?

החלפת יצוג

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
לא הבנתי עד הסוף את השאלה. יש לפעמים ביפוי הכח אפשרות להעביר יפוי כח זה לעו"ד אחרים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות

ליאת 23/07/14
אני שוכרת דירה שלאחרונה הודיע לי המשכיר כי הוא מעוניין למכור אותה. על פי חוזה השכירות אין כל סעיף המתייחס להצת הדירה לקונים פוטנציאלים, אך יש התייחסות להצגת הדירה לשוכרים פוטנציאליים כשלושה חודשים לפני סיום החוזה (נשארה לי עוד שנה לסיום החוזה).

בעל הבית מתעקש להציג את הדירה לקונים לפחות פעם בשבוע,  האם על פי החוזה זכותי לסרב לכך עד שלושה חודשים לפני?

תודה.

הצגת הדירה במהלך תקופת השכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
שלום רב

בשביל תקינות היחסים וככל והתדירות סבירה ונעשית בתיאום מראש, חבל שתתעקשי לא להראות את הדירה.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לתיקון בבית משותף

אולגה 23/07/14
שלום,

אני שוכרת דירה בבית משותף ומשלמת דמי ועד בית מדי חודש.

השבוע היה פיצוץ בצנרת שהציף את הבניין והביאו משאית לשאיבת המים.

כעת הועד גובה מכל דייר 150 ש"ח - האם אני בתור שוכרת צריכה לשאת בתשלום שנועד לתקן בעיה בבית המשותף? האין זו אחריותו של בעל הבית, בדיוק כפי שזו אחריותו לתקן פיצוץ בצינור בדירה שלו?

מה עלי להגיד לגובה??

תשלום ועד בית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
כשוכרת בדרך כלל מוטלים עליך חיובים שוטפים המוטלים על מחזיק בדירה. יש לבדוק מה מהות התיקון.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימות הנדרשות על בקשה לקבלת היתר בניה

אלון 23/07/14
רכשתי מגרש (הזכויות רשומות במנהל מקרקעי ישראל) בישוב בצפון הארץ (אגודה שיתופית) ואני צריך להגיש בקשה לקבלת היתר בניה.  האדריכלית אמרה שאני נדרש להחתים את מזכיר הישוב וכן את מהנדס המועצה וגזברות המועצה וכל זאת רק בכדי להגיש את הבקשה להיתר.

יש בסיס חוקי לדרישות הללו? אם כן- מהו?

חתימה על בקשה להיתר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
יש להחתים את הבעלים הרשומים של המקרקעין



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קריטריונים לקבלת מפתח

יוסי 23/07/14
היכן ניתן למצוא קריטריונים ברורים לקבלת מפתח כשקיימים ליקויים בדירה. נניח הקבלן טרם הרכיב מטבח ושיש, או שמהנדס קבע כי יש להרים את כל המרצפות בדירה או חלקן (כלומר האם ניתן להגיד לקבלן כי אני לא מוכן שיתקנו ליקוי זה לאחר הכניסה כי הדבר יקשה או או לא אוכל להזיז חלק מהרהיטים). כמובן שהמשמעות של סירוב לקבלת מפתח הינה טענת הקבלן כי סירוב משמעותו שאין לי זכות לקבל פיצויים

התנאים לקבלת חזקה בדירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנאים לקבלת חזקה בדירה

עו"ד ציפי רוזנברג 25/07/14
יוסי שלום

יש לפנות להוראות הסכם המכר ולחוק המכר על תקנותיו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

סוגיה בעניין שכירות נכס

איציק 23/07/14
שלום רב,

לצד א' יש נכס שהוא משכיר לצד ב' בחוזה לשנה כאשר יש אפשרות לצאת מן החוזה בהתראה של חודש. 

לאחר שבעה חודשים צד ב' רוצה לתת התראה שהוא עוזב ומביא דיירים במקומו.

הבעיה שהוא חתם על בלעדיות עם מתווכת שתביא שוכרים, כאשר השוכרים הגיעו דרך פרסום באינטרנט של צד א'!

כעת המתווכת דורשת את השכר שסוכם.

השאלות:

1. האם המתווכת יכולה לגבות תשלום על עיסקה שלא הייתה מעורבת בה למרות הבלעדיות?

2. האם לצד ב' השוכר, יש זכות לחתום בלעדיות עם מתווכת כאשר מדובר בנכס שבבעלות המשכיר צד א'?

3. האם המשכיר צד א' יכול להשכיר את הדירה לדיירים החדשים (צד ג') לאחר שהשוכר יפנה את הדירה?

תודה מראש.

שוכר חלופי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 25/07/14
איציק שלום

אינני מבינה את הסוגיה.

ככל ויש שוכר חלופי, אזי אף צד לא נפגע. על המתווכת להראות שהיתה הגורם היעיל וההתקשרות של המתווכת היתה לפי מה שאני מבינה מול הבעלים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה מחתימה על שטר ערבות

גל 22/07/14
שלום לכולן/ם, 

אשמח לדעת מה קורה בסיטואציה שבה חתמתי, יחד עם חבר, על ערבות ע"ס 15,000 ש"ח כ"א לחוזה שכירות של אחי. כעת, יש לי חששות שמא אחי יזיק לדירה באופן שבו שטר הערבות יכול וימומש. 

יצויין כי החוזה נחתם לפני שבוע ותאריך הכניסה לנכס הוא ב 1.8. 

האם אני והחבר יכולים להשתחרר מהערבות, ואם כן, באיזו דרך?

תודה רבה ושיהיה רק טוב ושקט. 

ביטול שטר ערבות

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/07/14
גל שלום,



יש לראות את תוכן הסכם השכירות והתנאים המופיעים בו להחזרת הביטחונות שניתנים על ידי השוכר.

אם ניתן לבטל את החוזה, לא יהיה תוקף גם לשטר הערבות.

כל עוד החוזה בתוקף, כך גם שטר הערבות, אלא אם המשכיר יסכים להחלפת שטר הערבות בבטוחה אחרת.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה

אוסנת 22/07/14
שלום, 



רכשנו דירה והלכתי להעביר את הדירה בטאבו. 



קיבלנו בדואר מרשמת המקרקעין 3 שטרי מכר (במקום 5) ואת החוזה. לא קיבלנו נסח טאבו. האם אנו עתידים לקבל, או שעצם העובדה שכתוב בשטרי המכר כי העסקה נרשמה - די בזה? 



תודה

רישום בטאבו

אסי 23/07/14
הטאבו שומר לעצמו העתק של שטר המכר ולכן קיבלת רק 3 העתקים.



על מנת לקבל נסח טאבו עלייך לשלם אגרת בסך 72 ש"ח ולהגישה לטאבו. במידה ולא עשית כן הטאבו לא יוציא לך נסח טאבו חתום בחותמתו.



למעשה שטר המכר חתום בחותמת לשכת רישום המקרקעין הינו מספיק אולם רצוי להוציא נסח טאבו מהאינטרנט ללא צורך לגשת לטאבו וזאת בעלות של 11 ש"ח ולראות אם הדירה נרשמה על שמך או לא.



פשוט תרשמי בגוגל: "הפקת נסח טאבו".

אישור על רישום זכויות בטאבו

עו"ד ענת קציר 23/07/14
אוסנת שלום,



אם שטרי המכר שהוחזרו חתומים על ידי הטאבו, משמע שהעסקה נרשמה. הטאבו לא שולח נסח טאבו מיוזמתו.

לנוחותך, את יכולה להוציא נסח טאבו עדכני דרך האינטרנט תמורת 11 ש"ח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

חובת רישום הסכם שכירות מעל 10 שנים

רועי 22/07/14
יש לי עסק שאני בו השוכר.

בעוד כחודש מסתיים הסכם משנת 2008.

שני הצדדים מסכימים לכתוב הסכם חדש לתקופה נוספת של 5 או 7 שנים.

כתוב שם את עניין הדיור הלא מוגן וכו'...

האם בגלל שנעבור את התקופה של ה 10 שנים , חובה עלינו גם לרשום את הסכם השכירות בטאבו ?  או שזה נתון לבחירתנו ?

חובת רישום הסכם שכירות מעל 10 שנים

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/07/14
רועי שלום,



אין חובה לרשום את השכירות בטאבו, אך ניתן לעשות זאת, וזה

נתון לשיקול דעת הצדדים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פארק ציבורי

גדעון 22/07/14
שלום



מול דירתי יש פארק אשר עפ"י התב"ע אמור להיות על חלקו מרכז מסחרי ,

העירייה החליוה משיקולים שונים להקים על כל השטח פארק ירוק

בעת קניית הדירה נודע לי שהמרכז מסחרי אמור לקום במיקום  בפארק שאינו נשקף מחלוני ולא פוגם באיכות חיי

לאחרונה נודע לי שיש תוכנית להסיט את מיקום המרכז המסחרי מחלקה לחלקה , כך שמול דירתי אמור לקום קניון ולא מרכז מסחרי !!

התוכנית עדיין לא הופקדה , המגרשים נמכרו



מה ניתן לעשות ? מה העירייה יכולה לעשות ?



האם התב"ע מחייב ? האם ניתן לתבוע את העירייה על ירידת נכס ולזכות ?






פיצוי בגין ירידת ערך לפי חוק התכנון והבניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
גדעון שלום,



שאלתך מורכבת ודרוש בירור מעמיק כדי לענות עליה.

בעיקרון על פי חוק התכנון והבניה ניתן לקבל פיצויים בגין ירידת ערך, אבל יש לבדוק בדקדוק האם המקרה שלך עומד בקריטריונים המופיעים בחוק. (סעיפים 197, 200 לחוק התכנון והבניה).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיפוח חלק מהרכוש המשותף לדירה

שירן 22/07/14
1. אני גרה בדירה בבניין במרכז תל אביב. 2. בקומה הרביעית קיימת מרפסת משותפתוסגורה לכל הדיירים בבניין הכניסה אליה היא באמצעות דלת. ע"פ תקנון בית משותף המרפסת מוצמדת לכל הדירות בבניין. 3. לאחרונה רכש אדם פרטי באמצעות חברה הרשומה בבעלותו  הבעלדית(חברה קטנה וזניחה)  דירה בקומה הרביעית שלה קיר משותף עם המרפסת. 4. אותו אדם פתח את קיר דירתו המפריד בין הדירה למרפסת באמצעות ויטרינה מזכוכית כך שמאפשר גישה ישירה מהדירה למרפסת ולמעשה סיפח חלק מהרכוש המשותף שהינו המרפסת את  אל דירתו.

5. הוברר לנו באמצעות מתווך כי אותו אדם מפרסם את הדירה למכירה.

6. האם ניתן לרשום בטאבו על הדירה סוג של הערת אזהרה המציינת כי המרפסת אינה חלק מהדירה ולמעשה סופחה שלא כדין?

סיפוח חלק מהרכוש המשותף לדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
שירן שלום,



לטעמי יש לפנות לבעל הדירה בצורה רשמית בדרישה להרוס את אשר בנה וככל שימאן לעשות זאת ניתן גם להגיש נגדו תביעה מול המפקח על המקרקעין ו/או לפנות לועדה המקומית.



יחד עם זאת, ככל שלא בוצע תיקון רישום של צו הבית המשותף באופן המצמיד את המרפסת לדירה הנמכרת, כל רוכש פוטנציאלי שיעשה בדיקה משפטית פשוטה בטרם הקניה יראה כי המרפסת לא שייכת לדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום זכויות המשתכן

פבלו יאן 22/07/14
שלום רב, בזמנו רכשתי דירה מקבלן.

כעת מצב הרישומי הוא כי בוצע פרצלציה ונרשם בית משותף. אני רוצה לרשום זכויות שלי בדירה בעצמי.

אילו מסמכים צריך להגיש לטעבו כדי להשלים רישום?

רישום זכויות בדירה לאחר רישום בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
פבלו שלום,



אם הבנתי נכון את דבריך, הרי שהדירות רשומות כעת על שם הקבלן. למעשה, בד"כ עוה"ד של הקבלן רושם ישירות את הדירות על שם הרוכשים של הקבלן על פי הערות האזהרה שנרשמו לטובת הרוכש לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים.

במידה ועוה"ד של הקבלן לא מבצע זאת, כדי להעביר את הדירה על שמך, יש צורך בשטרי מכר, בקשה לרישום מקרקעין, יפויי כוח, אישורי מיסים, אישור עיריה, ואגרה.

תזדקק לעו"ד על מנת לבצע את ההליך.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה בין הסכם הרשאה לחוזה שכירות?

מיקה 22/07/14
שלום,

לאחרונה נתקלנו בקשיים מול יזם פרטי שרכש את שטח המעונות של המכללה שלנו (הסטודנטים המתגוררים במתחם).

לאחר כמה מו"מ קצר התברר לנו שההסכמים שאנו חתומים עליהם אינם חוזי שכירות כי אם "הסכמי הרשאה" ונאמר לנו שלא הם אינם מזכים אותנו בזכויות דיירים. 

האם אכן כך הדבר? מה ההבדל מבחינה משפטית? ההסכם עצמו ערוך כחוזה שכירות לכל דבר להוציא הכותרת.

מה בין הסכם הרשאה לחוזה שכירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
מיקה שלום,



יש לבחון את תוכן ההסכם ולא את כותרתו כדי לענות על שאלתך.

הסכם הרשאה הוא לרוב הסכם אשר מייעד קרקע למטרה שאושרה על ידי רשות מקרקעי ישראל, והוא ניתן לביטול על פי צרכיה.  יש לבדוק מהי הקרקע עליה נבנו המעונות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סטייה במידות החדרים ביותר מ2%

חיים 21/07/14
רכשתי דירה מקבלן שהיתה כמעט מוכנה, בתרשימים שקיבלתי היו מידות מסויימות. לאחר החתימה על ההסכם ולאחר שהתחלתי למדוד את החדרים הסתבר לי שיש סטיות גדולות מ2% בהסכם כתוב: שמותר סטייה עד 2% ומותר סטיה של עד 5% בין מידות האביזרים במפרט ובמידות האבזרים למעשה.

האם זה אומר שאפשר סטייה של 5%?

למשל הממד לפי התרשים אמור להיות:  9.60 אך בפועל הוא 9.17 כלומר סטייה של 4.5%.

האם במסירה אני אמור לכתוב את זה בפרוטוקול המסירה? האם נהוד לפצות על סטייות במידות?









 






סטייה במידות החדרים ביותר מ2%

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
חיים שלום,



יש לראות בדיוק מה כתוב במפרט ובהסכם כדי לענות על שאלתך.



בעקרון אם נתגלתה סטיה, על פי החוק על הרוכש לפנות בכתב בדואר רשום לקבלן על מנת שיתקן את הליקויים ,מיד עם היווצרות הליקויים או מרגע שהבחין בהם הרוכש. זאת, על מנת שתוכל להוכיח בבית המשפט, ככל שתזדקק לתביעה כנגד הקבלן, כי נתת לקבלן הזדמנות סבירה לתיקון.

בד,כ בעיני בית משפט סטייה של למעלה מ- 2% תחשב כסטייה המצדיקה פיצו כספי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה שכירות

דפנה 21/07/14
שלום

השכרתי דירה לפני חודש וחצי הדיירת שילמה רק תשלום 1 ,

תשלום שני היתה אמורה לשלם ב 15 לחודש ולא שילמה ,גם לעונה לשיחות טלפון.

ה

שלחתי לה מכתב רשום שאני מבקשת ממנה לפנות את הדירה עד סוף החודש , האם אפשר לדרוש ממנה לפנות את הדירה תוך שבועיים וחצי?

בחוזה רשום -היה והשוכר הפר את ההסכם הפרות יסודיות כפי האמור בסעיף 10.2 ולא יתקן אותן תוך 3 ימים מיום שקיבל הודעה מהמשכיר יהיה זכאי המשכיר להביא הסכם זה לסיומו ,ואם בתוך 5 ימים נוספים לא יפנה השוכר את הדירה יהיה המשכיר זכאי להוציאו מן הדירה ולתפוס את החזקה בדירה. אין בפיוני השוכר על ידי המשכיר בכדי להוות ויתור על איזה לטענותיו ו/ או טביעותיו של המשכיר כלפי השוכר.

תודה 

הפרת חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
דפנה שלום,



לפי הציטוט מהסכם השכירות, נראה שאת יכולה לדרוש את הפינוי תוך שבועיים.

רק בדקי האם האיחור בתשלום השני נחשב להפרה יסודית על פי ההסכם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור עירייה בהגדלת משכנתא

ראובן 21/07/14
יש לי דירה בבעלותי  (מ -2007) למעשה ב -2010 הדירה נרשמה על שמי בתוספת רישום משכנתא על סכום של 96,000 ש"ח.

כעת בעקבות הלוואה נוספת שאני מעוניין לקחת, אני נדרש להעביר את המישכון על הדירה ל - 'ללא הגבלה'.

האם גם במקרה כזה אני נדרש להביא אישור עירייה לטאבו?

תודה רבה.

אישור עירייה בהגדלת משכנתא

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/07/14
ראובן שלום,



הדרישה בטאבו לקבלת אישור עירייה ברישום משכנתא אינה ותיקה כ"כ.

אני מציעה לך ליצור קשר טלפוני עם הטאבו ולשאול.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת דיווח מס על נכס תחת הסכם חלוקה במשפחה

21/07/14
שלום,

הורי קנו מכספם דירה על שם אחותי.

הדירה מושכרת ע"י המשפחה כבר כמה שנים.

אבי הבין שעשה מעשה לא צודק ולא הוגן כלפי וכלפי אחותי השנייה בכך שקנה רק לאחות ואחת ולכן:

יש לנו הסכם במשפחה (2 אחיותי ואני) שהדירה היא בשליטתנו המשותפת (שליש לכל אחד) ואנו חולקים בכל ההוצאות וההכנסות (דמי שכירות) ואכן כך קורה כבר שנים.

כמו כן, לפי ההסכם לאחותי אסור למכור את הדירה ללא הסכמתנו ומכירת הדירה מחייבת אותה לחלוק את התמורה איתנו. הסכם זה אינו ניתן לביטול ע"י אחותי. 

למעשה שלושתנו יחד בעלי הדירה בפועל וזה מעוגן בהסכם וראיות של חלוקה בהוצאות והכנסות על הדירה.

(למרות שרק אחותי רשומה בטאבו)



איך יראו רשויות המס את חבות הדיווח על הכנסה מדמי שכירות מהדירה במקרה זה? במלואה על אחותי או מתחלקת שליש לכל אחת מאחיות ואני?



תודה רבה

חובת דיווח למס הכנסה על השכרת נכס

עו"ד ענת קציר מנהלת 21/07/14
שלום רב,



זו שאלה ליועץ מס או רואה חשבון.

ניתן לפנות גם לפורום דיני מיסים.





בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהם הדגשים למכתב התראה לפני פינוי דירה/חנות

עופר 20/07/14
1.האם יש הבדל בין מכתב התראה של דירה לעומת חנות?

2.אילו דגשים יש לתת במכתב ההתראה לפני הגשת תביעה לפינוי מושכר? תוך כמה זמן צריך לדרוש פיוני? וכדומה

(האם יש לכך  תקנות ספציפיות כמו במכתב התראה לפני הגשת תביעה על סכום קצוב)

3. מהו החוק /התקנות הרלוונטיות לעניין?

תודה רבה

מכתב התראה

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


ממליץ לך לפנות לעו"ד שיכתוב את המכתב בצורה מקצועית.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון,


מנהל פורום נדל"ן

רישום דירת ירושה בטאבו

שלומי לוי 20/07/14
שלום,



האם קיים חוק שצריך לרשום דירת ירושה בטאבו על שם היורשים לאחר הפטירה? או שאפשר לחכות לזמן מכירה של הדירה?

והאם אחד היורשים יכול להעביר בטאבו באופן עצמאי ללא ידיעת שאר היורשים, כאשר קיים צו ירושה?

רישום דירת ירושה בטאבו

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


ממליץ לפנות לעו"ד לשם ייעוץ מקצועי.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון

היטל השבחה

מלי 20/07/14
שלום רב, בשנת 2000 רכשתי דירה בפתח תקווה אך מעולם לא התגוררתי בה.במשך 8 שנים היא הייתה מושכרת ולבסוף מכרתי אותה לדיירת, שוכרת הדירה. רק עכשיו (מכל מיני אילוצים,)מתבצעת העברת הדירה על שמה של הקונה, אך בעיריה דורשים ממני לשלם היטל השבחה, משום שהדירה הייתה מושכרת ומעולם לא גרתי בה.היתכן??

הדירה בקומה 3 מתוך 4 ובכניסה זו 8 דיירים.

היטל השבחה

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


 באופן עקרוני היטל השבחה הוא היטל עירוני המוטל על בעל הנכס, בין אם התגורר בו ובין אם לאו. 


מה שחשוב במקרה שלך ולגביו לא נתת פרטים הוא האם התוכנית בגינה ישנו היטל השבחה התקבלה בתקופה בו טרם נמכרה הדירה, או בתקופה לאחר חתימת חוזה המכירה, וכמובן - מה כתוב בחוזה עצמו. ללא פרטים אלו לא ניתן לתת לך תשובה.


בכל מקרה ממליץ מאוד להיוועץ בעו"ד.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון.

מרחב מוגן בבניין רב קומות

גיא 20/07/14
שלום

בימים טרופים אלו , ועד הבית משתמש במרחב המוגן של הבניין כמשרד שלו ולכן המשרד נעול בשעות שאב הבית אינו עובד.

האם הנ"ל חוקי ?

תודה

גיא

מרחב מוגן בבית משותף

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


חסרים פרטים על מנת לענות במדויק על השאלה, אולם בכל מקרה בהנחה  והשתלט על המרחב המוגן ללא הסכמת  שאר השכנים ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים או לבית המשפט.


מומלץ להיוועץ בעורך דין. גבי דרכי הפעולה המומלצות.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון


מנהל פורום נדל"ן


 

מס שבח במכירה

עידו 20/07/14
אני  ואחי  עומדים למכור  נכס שלנו.  לא יהיה לנו פטור ממס שבח .   _בית עם אחוזי בניה)

האם  מס  השבח שאשלם  הוא בהתאם לשיעורי מס שבח  שנקבעו בחוק או   שבהתאם למס  ההכנסה השולי שלי . האם כשאגיש דוח שנתי,  אצטרך לשלם עוד מס אם המס השולי שלי (המכסימלי) גבוה מאחוז מס השבח שאשלם.

שיעור מס שבח

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


מס השבח ישולם בהתאם לשיעורים שנקבעו בחוק, אלא אם כן הנכס מהווה מלאי עסקי עבורכם  ואז ישולם מס הכנסה ולא מס שבח.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון


מנהל פורום נדל"ן

החתמה על שינוי הגרמושקה בגניבה

שגיא 20/07/14
אני גר בדו משפחתי ביוקנעם, השכן החתים את אשתי בטענה שהוא עושה פרגולה והיא לא שמה לב שהוא הוסיף הרחבת המטבח עד לגדר ההפרדה דבר שידרוש מבחינתו גישה מהצד שלי על מנת לתחזק את הקיר שהוא בנה צמוד לגדר ההפרדה ,אני לא חתמתי והבית רשום על שמינו ,למי אני מגיש את ההתנגדות באופן דחוף ? לדבר עם השכן זה לא עוזר .

החתמה חלקית על הגרמושקה

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


פנה לעירייה /למועצה המקומית בעניין.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון


מנהל פורום נדל"ן


 

בנית ממ"ד בבנין משותף באשדוד

אטל שמש 20/07/14
שלום

אחותי גרה בבנין משותף באשדוד בעל 9 דירות.

הדיירים מעוניינים לבנות ממ"ד אולם בעל דירה אחת מסרב,

האם דיירי הבניין יכולים לבנות ממ"ד לכל דירה למרות התנגדותו של בעל הדירה? (אחת מתוך תשע דירות)

תודה

בניית ממ"ד בבית משותף

עו"ד משה אלפסי 22/07/14

שלום,


עקרונית מספיקה הסכמה של 2/3 מבעלי הדירות בבית משותף כדי לאשר תוספת ממ"ד.


בברכה,


משה אלפסי, עו"ד ונוטריון


מנהל פורום נדל"ן

דילוג לתוכן