פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

רכישת קרקעות

אלון 06/08/14
שלום,

אני מתעניין ברכישת קרקע באיזור השרון.

לצערי אינני מתמצא כ"כ בנושא ואשמח להכוונה מה עליי לעשות בכדי להבטיח את כדאיות העסקה.

אני מבין שברכישת קרקע המוגדרת כחלקאית יש סוג של "הימור", אך מה ניתן לעשות על-מנת למזער את רמת הסיכון? הבנתי שביקור בעירייה יכול לספק מידע רב על התוכניות העתידיות לפיתוח, מה עוד ניתן לעשות?



כמו כן, קיבלתי הצעה לקרקע שכבר לא מוגדרת כקרקע חקלאית כלומר הופשרה ויהיה ניתן לבנות עליה להערכתו ב3-7 השנים הבאות. אך המחיר הוא כשל קרקע חקלאית, האם יש פה קאטצ' והאם ביקור בעירייה יוכל לאשר שאכן הקרקע הופשרה?



בברכה,

אלון.

בדיקה תכנונית של הקרקע

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/08/14
ממליצה להיוועץ עם שמאי מקרקעין לצורך בדיקת העניינים הנ"ל. 

יש לבצע גם בדיקה משפטית, על ידי עורך דין מומחה בתחום.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

אריה 06/08/14
שלום,

ברשותי בית על שטח של חצי דונם שישרתי מאבי לפני כ15 שנה שוויו כיום כ2 מליון אני מעניין להעבירו לאחי תמורת כ1 מליון האם אצטרך לשלם מס שבח והאם ישנם מיסים נוספים (הבית ע"פ הטאבו בחכירה מקק"ל)

תודה מראש

העברה לקרוב

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/08/14
שלום רב ככל והבית מקורו בירושה מהורה, ניתן להעבירו ללא תמורה בפטור ממס שבח לאחיך. על אחיך יחול חיוב בשליש ממס הרכישה הרגיל שהיה אמור להשתלם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה חכירה במגרש ללא היתר בניה שניתן לו היתר בניה

נאוה 06/08/14
שלום רב

1. ברשותי חוזה עם המנהל משנת 91 שני מגרשים צמודים קרקע אחד עם זכויות בניה והשני ללא אישורי בניה.

2. המגרש  ללא הזכויות נרשם בחוזה כחצר ללא היתר בניה. 3. שילמתי דמי היוון לפי דרישתם על שני המגרשים.

4. ב- 2006 פניתי למנהל לקבל אישור לבנות על המגרש  שהוא חצר ללא זכויות בניה. קיבלתי אישור מהמנהל לבנות ואכן בניתי.

5. ב-2014. 4.4 פניתי למנהל וביקשתי לבנות קומה שניה על המבנה הנ"ל. עכשיו אמרו לי כי הם לא יחתמו לי על אישורי בניה לפני שיסדירו את עניין החצר ללא זכויות.

6. שאלתי היא האם זה חוקי מצדם לעקב חתימה לאישור בניה עד אשר הם יבדקו את הנושא?

התנהלות מול המינהל

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/08/14
אין לך ברירה אלא להמתין להחלטת המינהל. ניתן לפנות לעורך דין שיסייע בידך בקידום העניין מול המינהל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות טאבו ובנייה

איה 06/08/14
שלום, אשמח לקבל את תגובתכם למספר שאלות שיש לי. ברשותי דירה הרשומה על שמי בטאבו. הדירה היא דירה בקומה ראשונה בבניין המונה 4 דירות. שני דירות קרקע, ושני דירות בקומה הראשונה הממוקמות מעל דירות הקרקע. על פי מסמך הטאבו של חלקה זו לכל אחד מדיירי הבניין יש רבע ברכוש המשותף אולם בפועל שטח הגינה שאחד מדיירי קומת הקרקע מחזיק גדול יותר והוא אף בנה ברוב חלקו. ובכלל בפועל הגינות המחולקות בגדר בנהם אינה עולה בקנה אחד עם ההגדרת הטאבו שאומרת שלכל דייר יש רבע. מה נכון במקרה זה? האם מסמך הטאבו הינו מסמך חד חד ערכי המורה על תשריט שטח הגינה או שיש מסמך יותר מפורט ורישמי לגבי מה צריך להיות ? רצוי לציין שהשכן המחזיק בשטח גינה גדול יותר הוא השכן בקומת הקרקע שדירתי ממוקמת מעליו וכן שמדובר בבניין ישן מאוד.
בנוסף - ברשותי היתר בנייה להרחבת הדירה שברשותי וכמובן כל האישורים מבחינת העירייה להתחלת הבנייה. הבנייה אמורה להתרחש על הגג של דירת הקרקע שדירתי ממוקמת עליו. האם לצורך כך אני אמורה ״לקנות״ את הגג מידי הבעלים בקומת הקרקע ? איך זה עולה בקנה אחד אם העובדה שבטאבו רשום שלכל אחד מהדיירים יש רבע מהרכוש המשותף אולם בפועל שכן זה בקומת הקרקע מחזיק בשטח גדול יותר מרבע?.
במידה ואכן תשובתכם תהיה חיובית באשר לקניית הגג - מלבד קניית הגג הנ״ל מבקש דברים כמו: שאני אקנה את כל הגג למרות שאיני צריכה את כל הגג לבנייה וכן דרישות לגבי ריצוף הגג וכמובן ביטוח נזקים למבנה שלו וכו.. שאלתי - האם אני מחויבת בקניית כל הגג או רק חלקו?
במידה ולא נגיע להסדר לגבי קניית הגג - כיצד אתם ממליצים להמשיך בסאגה הזו?

אודה לכם על תשובתכם.

איה

טל 06/08/14
לא ברור מדוע הגעת למסקנה שהגינות הינן רכוש משותף. תוציאי מהטאבו את תשריט הבית המשותף ותראי בדיוק למי שייכות הגינות ומה גודלן.

לעניין קניית הגג, צריך לבדוק במסמכי הבית המשותף ובעיקר בתשריט למי שייך הגג המדובר. ככל הנראה מדובר בגג שהינו רכוש משותף ומשכך מותר לך לבנות על הגג בהתאם ליחסך ברכוש המשותף ובהתאם לזכויות הבנייה שיש לך. לצורך הבנייה עצמה תצטרכי לקבל אישור לעניין היכן לבנות מאת הדיירים שכן גם להם ייתכן ויש זכויות בגג כחלק מהרכוש המשותף.

רצוי שתפני לעורך דין שיבדוק את כל העניין עבורך באופן מקצועי.

הרחבת שטח דירה

עו"ד ציפי רוזנברג 07/08/14
יש לבחון את מסמכי רישום הבית המשותף ולבדוק את שטחי ההצמדה ולמי שייכות זכויות הבנייה.

לצורך רכישת הגג, ממליצה בכל מקרה להיות מיוצגים על ידי עורך דין מומחה בתחום שכן מעורבים היבטים רבים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

בעיה

חופית 05/08/14
שלום

שכרנו בית צמוד קרקע מאדם שחי בחו"ל

מי שמטפל בכל ענייניו בארץ- הוא בן דוד שלו אליו אנו פונים בכל בעיה.

לארונה- ראינו שגודל הבית קטן ממה שכתוב בארנונה.

ביקשנו לשלם פחות אך הבן דודו אמר שאין לו עניין בזה

מה עלינו לעשות?

 

בברכה

חופית יצחק

שלום

שקד 06/08/14
אז מה אם גודל הבית קטן יותר ממה שכתוב בארנונה? הרי עד שלא גיליתם לא היה לכם אכפת מהגודל...

בהסכם השכירות המשכיר התחייב לגודל מסוים?



העירייה מודדת את שטח הבית באופן אחר מגורמים אחרים וכמעט תמיד תקבע גודל בית גדול יותר לאור רצונה להגדיל ככל האפשר את תשלום הארנונה, שהינו תלוי גודל כמובן.



גודל הבית הינו לרוב זה שכתוב בנסח הטאבו ולרוב מסתמכים על נתון זה ולא על הגודל שרשום בארנונה.


שטח נכס לצורך ארנונה

עו"ד ציפי רוזנברג 07/08/14
שטח נכס לצורכי ארנונה נקבע על פי צו הארנונה באותה רשות מקומית. לעיתים אין זהות בין שטח הנכס כפי שמופיע בנסח הרישום לבין זה המופיע בטופס הארנונה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

בניית קומה נוספת

יעקב שמי 05/08/14
שלום אני גר בבניין שתי קומות שבל קומה 2 דירות כלומר 4 סך הכל החלקה שלנו משתרעת עם עוד בניין זהה על 1.5 דונם שמתחלק ל8 דיירים. אני גר בקומה שנייה ויש לי אישור בנייה של 60 מ״ר לקומה נוספת, רציתי לדעת מה הפרוצדורה שלי מול השכנים, האם אני צריך אישור מהם לבנות?ואם כן כמה אחוז מן השכנים צריכים להסכים? האם אני צריך לשלם להם סכום מסויים על זה שאני בונה עוד קומה?

הסכמת השכנים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 07/08/14
יש לבדוק כיצד רשומים הבניינים ראשית ואת מסמכי רישום הבית המשותף.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

גנית 05/08/14
בבעלותי דירת 3 חדרים יחידה בערך 15 שנה, ושוויה מליון מאתים.

האם אני צריכה לשלם מס שבח?

וכמה?




כמה מס שבח עלי לשלם במכירת דירה יחידה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
גנית שלום,



אם הדירה היא דירתך היחידה, ולא מכרת דירה אחרת ב- 18 החודשים הקודמים, ואת מחזיקה בדירה זו 18 חודשים לפחות, תהיי זכאית לפטור ממס שבח.

במקרה אחר, יש לבצע תחשיב מס לפי נתונים נוספים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירה

דני לוי 05/08/14
שלום רב. לפני כחודש קיבלתי את המפתח לדירה שרכשתי כאשר בפועל, אני בעל הדירה חודש (בחוזה סוכם שהמפתח מירס ברגע שכל הכסף ימסר למוכרים). אני רוצה למכור כעת את הדירה אך עדיין איני רשום כבעל הזכויות בנכס (למרות שבפועל הדירה שלי ואני גר בה בחודש האחרון כבר). האם אני יכול למכור כבר עכשיו או שעלי להמתין עד להעברת הזכויות? האם יש פתרון חלופי לכך?
בברכה ותודה מראש

האם ניתן למכור דירה שרכשתי אשר טרם נרשמה על שמי?

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
דני שלום,



אם החזקה בדירה עברה אליך וסיימת לשלם את כל התשלומים עבורה, אתה יכול למכור את הדירה, בכפוף למוסכם בחוזה המכר, אולם, מכירתה כעת לפני רישומה על שמך לא תחסוך את המצאת כל המסמכים הדרושים לרישום הדירה על שמך לפני שהדירה תוכל להירשם על שם הרוכש שלך.

כמו כן, כדי שהרוכש שלך יוכל לרשום הערת אזהרה לטובתו יהיה צורך לקבל גם את הסכמתו של המוכר שלך.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות

ענבר מנחם 05/08/14
שלום,
אני גרה בדירה שכורה כמעט 3 שנים.
תום חוזה ב 30.11.
לפני חודש יצרתי קשר עם בעל הדירה והודעתי לו שאנחנו עוזבים ב 12/8 ואני מפרסמת את הדירה מתחילה לחפש דיירים.
במהלך כל הזמן הזה הגיעו המון אנשים אך לא יצא לפועל עם אף אחד מהם בגלל כל מיני סיבות. אתמול בצהרים הגיעה דיירת לראות את הדירה מאוד התלהבה ויצרה קשר עם בעל הדירה לסגור .
הם קבעו בשעה 19:30 אצלי בדירה הוא הגיע עם חוזה והיא הגיע עם ערבה וצקים הכל מוכן כדי לסגור.
ואז הוא נזכר שערב תשעה באב והוא לא מעוניין לחתום חוזה בערב זה ועליהם לקבוע מועד אחר. הדיירת התאכזבה וגרם לה לחשוב שינית והיא החליטה שאיננה מעוניינת בדירה.
אני מרגישה שאני עשיתי הכל כדי למצוא לו דייר במקומי והוא הרס אתמול הכל.
האם יש משהו שיכול להגן עלי מהחוזה איתו? יש לציין שכל השנתיים ו 8 היו בסדר גמור.
תודה מראש

יציאה מחוזה שכירות לפני סופו

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
ענבר שלום,



בשביל לענות על שאלתך יש לעבור על חוזה השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון משכנתא

אורית 05/08/14
שלום רב
בהמשך לשאלתי, אני מעוניינת לבטל משכנתא שנתן לי אדם פרטי. כמה שטרי פדיון משכנתא יש להגיש, והאם יש צורך במסמכים נוספים או אגרה?

פדיון משכנתא

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
הי אורית,



ראי תשובה לשאלתך מאתמול.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת עסק בחצר הבית

אלכס 05/08/14
שלום רב. רציתי לבדוק האם ניתן לפתוח עסק - מכולת או מאפייה בחצר ביתי בשדרות. ניסיתי לבדוק עניין זה לפני מספר חודשים ונאמר לי שהעסק חייב להיות מחוץ לבית ולא בחצר. תשובה זו נשמעת לי לא כל כך הגיונית שכן אני מכירה אנשים רבים שפתחו עסק בחצר ביתם. תודה מראש. 

פתיחת עסק בחצר הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
אלכס שלום,



פנה לעיריית שדרות למחלקת רישוי עסקים וברר מהם התנאים לקבלת כל ההיתרים לפתיחת עסק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מס רכישה – דירה יחידה

05/08/14
איזה תקנה בתקנות מיסוי מקרקעין מעניקה פטור בגין דירה יחידה??? 

ס' 9 לחוק מיסוי מקרקעין מעניק פטור כאמור, אך בטפסי המש"ח מצוין כי על פי תקנה ___ לתקנות מיסוי מקרקעין, אולם מעיון בתקנות - לא ראיתי שמצוין הפטור.

פטור מס רכישה - דירה יחידה

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
שלום רב,



בגין דירה יחידה הפטור הוא מכוח החוק ולא התקנות. 

יש למלא במש"ח בחלק של הרוכש כי מס הרכישה הוא 0% ולענות בחיוב על הקריטריונים המופיעים שם שקשורים בדירה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מוזכר

דני 05/08/14
השכרתי מחסן, השוכר לא שילם תקופה ולכן הוצאתי בקשה לפינוי מושכר, ושוכר היה זכות לכתב הגנה, בכתב ההגנה טוען כי פרצתי לו למחסן ולקחתי דברים. האם אני אמור לומר את דברי בבית הדין, או אפשר לתת מכתב תשובה למכתב ההגנה, כמו כן האם מצאתי כי חומר נוסף כגון צק שחזר של השוכר האם ניתן לעלות זאת במשפט, לא רשמתי זאת בכתב תביעה.המשפט עוד חודש.

תביעה לפינוי מושכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/08/14
דני שלום,



אם הנתבע הגיש כתב הגנה הרי שיש דיון בבית משפט. שם תוכל להגיד את דבריך גם לגבי שיק נוסף של השוכר שחזר.

אני ממליצה לך לשכור עו"ד שייצג אותך בהליך וינחה אותך כיצד להתנהג בהליך הדיוני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטרי פדיון משכנתא

אורית 04/08/14
שלום רב
כמה שטרי פדיון משכנתא יש להגיש לטאבו, והאם יש צורך במסמכים נוספים?

שטרי פדיון משכנתא

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
שלום רב,



4-5 עותקים.

יש לצרף בקשה לרישום במקרקעין ואגרה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה בארץ לאזרח זר

אלכסנדרה 04/08/14
שלום. חברה שלי אזרחית רוסיה (אין לה דרכון ישראלי) וקרובי משפחה שלה בארץ רוצים לקנות לה דירה פה על שמה. השאלות:

מה וכמה היא צריכה לשלם מס למדינת ישראל בעת הקניה?

במידה והיא תרצה למכור את הדירה, מה יהיה המס אז?

תודה

קניית דירה בארץ לתושב זר

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
אלכסנדרה שלום,



יחולו עליה אותם מסים כמו שחלים על אזרח ישראלי שרוכש או מוכר דירה וייתכן שיחולו עליה מסים גם בארץ התושבות שלה. כדי למנוע כפל מס יש להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת דירה

אילנה 04/08/14
לפני כשנתיים קניתי דירה מקבלן והיום הבניה הסתיימה.

בהתאם להסכם עלי לשלם תשלום אחרון ביום רביעי ורק שבוע אח"כ אני מקבלת את הדירה (לצערי כך מוסדר בהסכם).

כמו כן, הקבלן דורש את הערבויות חזרה ביום התשלום ואת מכתב ההחרגה מוכן לתת לי רק אחרי מסירת החזקה.

אני מבינה ששבוע אני נשארת חשופה בלי ערבויות, אחרי תשלום ובלי דירה.

כיצד ניתן להתגבר על העניין?

מסירת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
אילנה שלום,



האם רשומה לטובתך הערת אזהרה על הדירה?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתלטות על חניה בביניין משותף

קרן 04/08/14
שלום,

בביניין בו אני גרה יש מספר חניות בטאבו ומספר חניות חופשיות לדיירי הביניין.

בביניין גר אדם מבוגר בעל חניה פרטית בטאבו שהוא סגר אותה עם שרשרת והפך אותה לעמדת האכלה לחתולים (למורת רוחם של רוב הדיירים).

דייר זה השתלט על חניה הפנויה לכל דיירי הביניין בטענה שיש לו צו בית משפט הנותן לו חניה זו (אני לא מאמינה לזה כי החניה שניתנה לו היא חניה השייכת לכל דיירי הביניין).

בנוסף, דייר זה קיבל חניה לנכה ברחוב, חניה הרשומה על 2 מספרי רכב.

לדייר זה יש מספר רכבים, אחד מחנה בחניית הנכה, רכב נוסף מחנה ברחוב, ורכב שלישי מחנה בחניה עליה השתלט, הוא שהוא תופס 4 חניות (כולל את החניה הפרטית שלו בטאבו המשמשת לחתולים).

מה אפשר לעשות על מנת לגרום לו לפנות את החניה עליה השתלט?

מיותר לציין שהוועד דיבר איתו כבר מספר פעמים אך ללא הועיל.

האם ניתן להתלונן ולבטל לו את חנית הנכה ברחוב?

תודה רבה.

השתלטות על חניה בבניין משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
קרן שלום,



ניתן לפנות נגדו בתביעה מול המפקח על המקרקעין בגין השתלטות על רכוש משותף.

מעבר לכך ניתן להגיש נגד הדייר תביעה בבית משפט בגין עילה של מטרד לציבור בקשר להאכלת החתולים בחניה. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

גל 04/08/14
שלום רב,

תוך כמה זמן מרגע הדיווח לרשויות המס, מקבלים אישור מס רכישה לטאבו?

תוך כמה זמן ניתן לקבל אישור מס רכישה לעסקה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
גל שלום,



משך הזמן לקבלת אישור מס רכישה תלוי בעומס במשרדי מיסוי מקרקעין בהם דווחה העסקה.

מניסיוני, בד"כ הזמן לקבלת אישור מס רכישה כאשר קיים פטור מתשלום מס רכישה קצר יותר מאשר במקרים בהם יש לשלם מס רכישה, וגם אז בסביבות החודש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי משלם על העברת זכויות?

שירית 04/08/14
מבקשת לדעת מי אמור לשלם את האגרה על העברת זכויות בחברה המשכנת. האם הקונים או המוכרים צריכים לשלם? בחברה ביקשו 650 שח פלוס מעמ. תודה

מי משלם על העברת זכויות בחברה המשכנת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
שירית שלום,



בד"כ הקונים משלמים אלא אם סוכם אחרת על ידי הצדדים.

אגב, הסכום שביקשה החברה המשכנת הוא מופרז ועל פי החוק החל משנת 2007 הוא לא אמור לעלות על 349.5 ש"ח + מע"מ. (ראי צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (קביעת מחיר מירבי לשירותי נותן שירות בהיעדר רישום זכויות בפנקסי המקרקעין) התש”ס 1999).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי מס על הכנסה מדירות להשקה

אייל זיו 04/08/14
שלום,

ברשותי שתי דירות שעליהן מקבל יחדיו 5700 שח

שתי הדירות עוד ממושכנות

על אחת אני משלם 1400 שח בחודש

ועל השניה 1900 שח בחודש

האם עליי לשלם בכל זאת מס הכנסה על הרווח?

תודה אייל

תשלום מס הכנסה על הכנסה משכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/08/14
אייל שלום,



בעיקרון על הכנסה משכר דירה שעולה על 5080 ש"ח לחודש יש לשלם מס הכנסה.



ישנם מסלולים שונים לתשלום מס ההכנסה המביאים בחשבון שיקולים שונים ביניהם גם הלוואות שקיימות בגין הדירות.

מומלץ להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון.

ניתן לנסות לשאול גם בפורום דיני מיסים.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתלטות על שטח ציבורי לצורך הקמת חניה

ניר 03/08/14
שלום רב,

בבעלותי בית קרקע אשר בסמוך לו מצוי שטח ציבורי (במקור היה אמור לשמש כמעבר להולכי רגל אך למעשה אינו משמש לכל מטרה) המפריד בין ביתי לבית הבא ברחוב. לאחרונה השתלט אחד השכנים על שטח זה והקים עליו חניה ואף מנע הגישה אליה בשער ברזל נעול. ברצוני לפנות לבית המשפט הרלוונטי על מנת שזה יורה לשכן (שאף אינו גר בסמיכות לשטח האמור) לפנות את השטח הציבורי ולאפשר גישה לשטח זה לכל דורש ועל בסיס מקום פנוי. אודה לעזרתכם במענה לשאלה מהו ההליך הפשוט והמהיר ביותר בו עליי לנקוט ואיזהו בית המשפט הרלוונטי.

תודה מראש.

תביעה לסילוק יד במקרקעין

עו"ד משה אלפסי 04/08/14
שלום רב
נמליץ לך לפנות בנושא לעורך דין
בהצלחה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

שביל לבניין

חננאל 03/08/14
שלום רב

 

אני גר בבית משותף

בשלב מסויים לקחתי יוזמה ושיפצתי ב-1,500 ₪ את השביל לבניין, שלא "נגעו" בו כבר 15 שנה.

לאחר מכן דרשתי השתתפות של שאר הדיירים בשיפוץ ויש לי קבלות שמוכיחות מה היה גובה ההוצאות  ....

אין לנו ועד אבל הם לטענתם אומרים שהם לא חייבים לי כלום כי הם לא הסכימו מראש

 

מה הדין ? האם יש למישהו מקור משפטי שאני יכול להסתמך עליו  ?

 

בתודה

דרישת החזר הוצאות בגין שיפוץ רכוש משותף

עו"ד משה אלפסי 04/08/14
לרוב בטרם תחילת ביצוע שיפוץ ברכוש משותף יש לקבל הסכמה מראש ובכתב של יתר בעלי הדירות
מבחינה משפטית כשאין הסכמה שכזו יהיה לך קשה לקבל את עלות ההשקעה חזרה כיון שוכנים יטענו שלא הסכימו מראש למחיר או לביצוע השיפוץ
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

התקנת פרקט ברצפה יבשה, נזקי רטיבות כניר מחול רטוב

זיו 03/08/14
שלום רב,
שכרתי דירה
מדובר על דירה שכורה בקומה
ראשונה מתאריך 22.5.14, התקנו פרקט ב- 21.5.14.
לפי בעל הדירה, היה
תלונות נזקי מים ב- 9/2013 (ב- 1/14 היה אנסטלטור והזמינו אנסטלטור אחר שהחליף כל
צינרת מים בכל הדירה 2/2014,
נאמר לנו שהיה נזקי מים בדירה,
הרצפה בדירה היה יבשה כמו כל הדירה, לפני התקנת הפרקט בדקו שאין לחות על המרצפות
וקבלנו אישור בחוזה להתקין רצפת פרקט. שבועיים מאוחר יותר היה ריחות ונזקים בפרקט,
הוזמן חברת בביטוח שבדק אם יש דליפת מי דלוחין  מהיציע של האמבטיה בלבד ושם החול היה יבש גם
מתחת לכיור במטבח היה יבש.
לפי בעל הדירה, אני יכול להזמין "מאתר" על חשבונה. הבעיה שלי, שיתכן
שבעל הדירה רוצה להתנער מאחריות שאנחנו התקנו פרקט בדירה מוקדם מדי כאילו שאנחנו
צריכים לדעת שהחול רטוב למרות שה הרצפה יבש (יש תמונות ווידיאו מלפני ההשכרה). מה
צריך לעשות?

חילוקי דעות בין שוכר ומשכיר

עו"ד משה אלפסי 04/08/14
שלום רב
שאלתך היה נקודתית וקשה להתרשם מהמקרה שהמשכיר מנסה להתנער מאחריות, אכן ישנה אפשרות להשתמש בחברה לאיתור מקור נזילה ולאחר מכן להתדיין עם המשכיר לגבי הפרקט
בהצלחה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

דירה שכורה לא ראויה למגורים

הילה 03/08/14
שלום,

האם ישנו חוק כלשהו שאוכל לצטט בכתב תביעה בבימ"ש לתביעות קטנות שמצדיק הפרת חוזה שכירות של דירה שלא ראויה למגורים 

(בעיית חולדות, עובד בתקרת גבס וכו'.. שלא טופלו ע"י בעל הבית)

אשמח לציטוט או הכוונה למקום בו אוכל למצוא חוקים וציטוטים שיתאימו למצב הנ"ל

תודה רבה

נימוק משפטי בתביעות קטנות

עו"ד משה אלפסי 04/08/14
שלום רב
בתביעות קטנות לרוב אין מקום לציטוטים משפטיים של החוק או פסיקה, רצוי לבאר היטב את העובדות ולהביא ראיות והוכחות
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום

ממ"ד על גג בניין משותף

יעל 03/08/14
שלום 

מבקשת לדעת בבנין בעל 6 דיירים שהוא מחולק לשני אגפים,  שכן קומת קרקע מעוניין בבניית ממ"ד שכן שמעליו אינו גר בדירה כך שאינו מעוניין בהשקעה ודירתנו מעל הדירה של השכן זהאנחנו קומה עליונה והגג חולש מעל כל דירתנו.

השאלה אם יש הסכמה בין כל הדיירים האם עיריית חיפה מאשרת תוכנית זו ?

אודה לתשובתכם.

בניית ממ"ד בחיפה

עו"ד משה אלפסי 04/08/14
שלום רב
יש פתרון טוב יותר לשאלתך ובלבד שהבניין שלכם נבנה לפני שנת 1980 ובמסגרתו ניתן לבצע תמ"א 38.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם עורך דין המתמחה במקרקעין
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל פורום נדל"ן

בגדול כן

א 05/08/14
ממד חייב לקום על "רגלי ממד". כלומר, מעין מסגרת יציבה וחזקה שתוכל להחזיק את המסה העצומה של הבטון המזוין. לא ניתן לבנות ממד סתם כך על גג בניין.



השכן שבקומה ראשונה יבנה את הממד + רגלי ממד. לשכן בקומה השניה יהיה "חור", אבל רגלי הממד ימשיכו בקומה שלו. אתם תוכלו לבנות מעל הפיר המתואר את הממד שלכם.



השכן בקומה השניה יוכל בעתיד להשלים את בניית הממד שלו בתוך רגלי הממד ("המסגרת") שתבנו בקומה שלו.

יתכן ותוכלו להתחשבן איתו בעתיד על השתתפותו בעלות הקמת רגלי הממד. אם תבחרו לעשות כן, לא תהיה התערבות של העירייה בעניין. זהו עניין אזרחי.
דילוג לתוכן