פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם אפשר לטעון למרמה והפרת טמונים מצד כונס נכסים ?
התנהלות כונס נכסים בעסקת מכר
תפקידו של כונס הכנסים למכור את הנכס לכל המרבה במחיר, כידו הארוכה של הבעלים.
יש לבחון את הוראות ההסכם, וככל שקיימות הוראות אשר פוגעות באינטרסים של המוכר והן אינן סבירות ומקובלות, ניתן להגיש בקשה לביטול הסכם המכר ולביטול מינויו של כונס הנכסים.
אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ פרטני.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת בעל הבית בזמן שיפוץ הדירה
הדירה שלי בשיפוץ כבר מעל לשבוע. הוחלפה הצנרת בגלל נזילה שהייתה שם. השיפוץ נערך בעצלתיים (האינסטלטור נעלם לכמה ימים), ובינתיים הדירה מטונפת, ומספר ימים מתוך השבוע לא היה ניתן להשתמש בשירותים ובמקלחת.
האם אני זכאית להורדה בשכר הדירה על תקופת השיפוץ?
והאם בעל הבית חייב לנקות את הדירה בגמר העבודות? הדירה מלוכלכת ביותר.
תודה!
חובות בעל הדירה בזמן שיפוץ הדירה
אם לא התאפשר לך לעשות שמוש סביר בדירה - הרי שאת זכאית לפנות למשכיר ולדרוש שיפצה אותך בגין התקופה בה השימוש הסביר בה לא הסתייע. כמובן שעל בעל הדירה החובה להשיב את מצב הדירה לקדמותה לאחר
האמור כפוף כמובן אם ישנן הוראות סותרות בחוזה
בברכה עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי בעלות
האם ישנה אפשרות שלגבי חלקת קרקע שיש עליה מבנים, תהיה חלוקה בין הבעלים של הקרקע לעומת הבעלים של המבנים.
כגון: אב מאפשר לאחד מילדיו לבנות בית על חלקת קרקע שלו והבן בונה עליו בית במימון מלא שלו.
מה הדין במצב זה?
מי הבעלים של מה?
תודה
האם ניתן להפריד בין הבעלות על הקרקע לבעלות במבנה
הבעלות על המקרקעין משתרעת גם על כל הבנוי והנטוע
עליה, ולכן לא ניתן לבצע הפרדה כזו בין הבעלים של הקרקע לבין הבעלים של המבנה
עם זאת, ניתן לבצע הסדרים מסויימים כגון רישום חכירה לדורות על חלק מהמקרקעין רישום הסכם שיתוף הערות אזהרה וכו
למותר לציין כי עליך לקבל ייעוץ פרטני לפני כל פעולה כזו
בברכה עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כח קונה להעברת זכויות
רציתי לשאול בתור עו"ד מתחילה, האם יש שוני בין ייפוי כח של המוכר לעורך דינו, לבין ייפוי כח של המוכר לעו"ד הקונה להעברת זכויות? האם זה אותו נוסח רק בשינוי שם עו"ד?
תודה.
יפוי כח בלתי חוזר של המוכר
לא אמור להיות הבדל - ככלל מדובר באותו נוסח
שיהיה בהצלחה !!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטרדה
באופן קבוע שליחים עם אוכל המגיעים לבית השכן- דופקים ומצלצלים בדלת אצלי.
לאחר בקשות רבות, השכן התקין שלט עם שמו- אך השלט בצבע כהה ולא ניתן כמעט לקרוא את שמו.
כמו כן- לא מצוין מספר הדירה שלו.
בכל שעות היממה- כולל בלילה- שליחים המגיעים לביתו- מתדפקים על דלתי.
זה מבהיל וזה מטריד. בקשותיי- לא מועילות.
מה ביכולתי לעשות, מבחינה אזרחית ומשפטית?
תודה
השכן הרעב שלא ישן
יש באפשרותך לחייב את השכן לשים שלט ברור על הדלת שכן הדבר מהווה עוולה אזרחית של מטרד ליחיד
באופן פרקטי יותר - כדאי לנסות ולשכנע אותו לקנות שלט חדש ואפילו להשתתף ברכישתו של שלט שעולה עשרות שקלים מאשר לפנות לאפיק משפטי יקר
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה הצפי שוק הנדל"ן
מה הצפי שלכם כמומחים בתחום הנדל"ן לגבי שוק הדיור? האם כדאי להמתין או לרכוש דירה בתקופה הקרובה?
תודה שירה
שוק הנדל"ן יעלה או ירד ? זו השאלה
את יודעת למי ניתנה הנבואה, נכון ?
קטונתי מלהתנבא ...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס על דירה
יש בדעתי למכור את הבית בו אני מתגוררת וברשותי דירת השקעה נוספת שנרכשה בשנת 2010. באלו מסים כרוכה מכירת דירת המגורים שלי ורכישת דירה אחרת במקומה למגורים?
תודה, שירה
מס שבח על דירת מגורים שניה
בהנחה ששתי הדירות נרכשו על ידך לפני 1.1.14 תיאלצי לשלם על דירת המגורים שלך מס שבח אולם על פי חישוב ליניארי מוטב כך שהמס ישולם רק עבור חלק יחסי של התקופה שמ 1.1.14 ועד המכירה לעומת כל תקופת ההחזקה
מס רכישה - ישולם על ידך כבעלת דירה שאינה דירה יחידה
יש בפנייך גם אפשרות למכור את שתי הדירות שברשותך לפי סעיף 49ה לחוק לצורך רכישת דירה אחת גדולה יותר, ולקבל פטור ממס שבח עד תקרת הסכומים המפורטים בחוק
כדי לבדוק את ת המשמעות הכספית של החיובים הללו עלייך לפנות לעורך הדין המבצע את העסקה מטעמך ולבקש ממנו שיבהיר לך מראש מה יהיו התשלומים הצפויים
בברכה עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובותיה של חברה בנכס בבנין משותף כשאין דייר משנה
חובות הבעלים לתשלומי ועד בית
לא הצלחתי להבין משאלתך מי הבעלים של הדירה - החברה ? בני המשפחה ? הגברת שנשמתה עוד באפה נקווה ?
ככלל חובת תשלום דמי ועד הבית מוטלת על בעל הדירה, ואם המחזיק השוכר אינו משלם את ועד הבית אין הוא יכול להשתחרר מחובו זה אלא לשלמו לועד הבית ולגבותו מהשוכר
בברכה עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה בה החניה המוצמדת מוחכרת לשכן בבנין
רכישת דירה בה החניה מוצמדת לשכן בבנין
לא אמורה להיות מגבלה מהותית - אולם יש לבחון את הסכם החניה , וכן לקבל את אישור הבנק למתן משכנתא מראש ככל שאתה מתכוון לקחת משכנתא ולראות מה התנאים הנדרשים על ידו\
בברכה עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור זכויות חברה משכנת
לפני כחמישה חודשים ביצעתי עיסקת רכישת דירה יד שניה אשר רשומה אצל חברה משכנת עדיין. לאחר הרישום הערת אזהרה במינהל התברר כי בהצערה לטאבו הדירה רשומה כמספר אחר פניית עורך דיני לחברה לא הועיל והיא מסרבת לשנות את המספר באישור זכויות דבר זה מהווה בעיה בקבלת המשכנתא שהבנק דורש הסכמה של שני הגורמים כרגע אני נמצא בשלב שההון התחלתי שלי הועבר למוכר שלטענתו כבר בזבז זאת ואין באפשרותי להעביר את ההיתרה בגלל סירוב החברה. מה עלי לעשות בשלב זה הרי חובת המוכר לספק לי את האישור והוא טוען שחובת העורך דין שלי היה לבדוק זאת מראש . אשמח לתשובתך בנושא.
בתודה מראש, שי
טעות באישור זכויות החברה המשכנת
אם מדובר בטעות באישור הזכויות - ויש להניח כי האישור צורף לחוזה כנספח הרי שהמוכר שלך הציג בפניך מצג מוטעה לגבי הדירה, ועליו לתקנו שאם לא כן לא רק שמדובר במצג מוטעה אלא שהוא מסכל את האפשרות שתקבל משכנתא. יש להניח גם כי קיים סעיף בחוזה לפיו על המוכר יש חובה לחתום על כל מסמך ולהמציא כל מסמך הנדרש לצורך רישום המשנכתא וכעת המסמך הנדרש הינו - אישור זכויות עדכני ונכון
לפיכך אפשר לדרוש מהמוכר למלא חובתו לפי החוזה ולראות בו מפר חוזה - כמובן בהתקיים ההנחות שמניתי
במקביל חלה חובה על החברה המשכנת להמציא אישור חדש ואם היא מסרבת ניתן לאכוף עליה זאת באמצעים משפטיים ולראות בה אחראית לכל נזק שייגרם לך כתוצאה מאי הנפקת האישור הנכון
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרוק שיתוף בנכס ירושה
ושניים הגישו בקשה לצו ירושה , לקבלת חלקם בנכס המהווה 2.5 מר׳ , לכל אחד מהיורשים .סה״כ ארבעה יורשים על פי דין .
הבקשה לצו ירושה הוגשה בימים אלו . עי׳ השניים שאינם רשומים בנכס .
מתיי מגישים בקשה לפרוק שיתוף
והאים ישנו מס רכישה על החלק שנרכוש מהם , מאחר והנכס כולו היתקבל בצוואה , והחלק העזוב , בצו ירושה שהוגש כעת .
אודה על תשובתך .
פרוק שיתוף בנכס ירושה
צר לי לא הבנתי את תיאור המקרה שבשאלתך.
נא הבהרתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס מהעיריה – מי משלם דייר/משכיר?
העיריה הטילה קנס על כל דיירי הבניין בגין חצר מלוכלכלת. הקנס נשלח פרטנית לכולם בדואר רשום.
אין בבניין ועד בית מתפקד, מי אחראי לתשלום הקנס, הדייר או בעל הדירה?
יודגש כי לדיררה אין שוםם גישה לגינה, והגינה הייתה מוזנחת עוד טרם השכירות.
קנס מהעיריה - מי משלם דייר/משכיר?
יש לבדוק את חוזה השכירות על מנת לענות על שאלתך.
לעיתים בחוזה השכירות קיימים סעיפים המפרטים אלו תשלומים יחולו על שוכר ואלו על משכיר, כולל תשלומים שונים ככל שאלו יחולו על הנכס.
לטעמי, הקנס חל על השוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת מרפסות לבניין קיים
תיקון צו רישום הבית המשותף
בעיקרון ניתן לתקן את תשריט הבית המשותף באופן שישקף את הבית לאחר הוספת המרפסות.
הליך זה נקרא תיקון צו רישום הבית המשותף.
באתר של משרד המשפטים קיימת הדרכה מפורטת לביצוע ההליך.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלאת תשלומי ועד בית בהחלטת הועד בלבד
ועד הבית על דעת עצמו ללא זימון אסיפה וללא שום עדכון העלה את מיסי הועד ב25 אחוז ופשוט דורש לקבל שיקים על הסכום החדש כיון שהועד אינו חוקי כיון שמינה את עצמו לפני שנים ולא עורך אסיפות דמוקרטיות וגם ההעלאה איננה חוקית איך עלינו כדיירים לנהוג האם אפשר לשלם את הסכום הקודם ולדרוש מהועד לקיים אסיפת דיירים ולהעלות את המיסים באופן חוקי ? חלק שילמו את הסכום החדש בלי לשאול שאלות האם יש לכך משמעויות ?
העלאת תשלומי ועד בית בהחלטת הועד בלבד
ראשית, ועד הבית צריך להיבחר לאחר אסיפה חוקית של דיירי הבניין.
שנית, לדיירי הבית קיימת הזכות לדרוש פירוט הוצאת והכנסות של הכספים המשולמים לועד הבית. כך יוכלו דיירי הבית לדעת האם אכן דמי הועד החודשיים המשולמים על ידם מספיקים לכל הוצאות הבית, או שאכן יש צורך בהעלאת דמי הועד החודשיים.
בכל אופן, העלאה של דמי הועד החודשיים יש להביא לידי דיון באסיפה חוקית של דיירי הבניין ולא באופן שרירותי ועל דעת חברי ועד הבית בלבד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מע"מ על מכירת איגוד מקרקעין?
פנה לפורום דיני מיסים בבקשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש מקום לתבוע את העורך דין והשמאי?
המפגע הזה גרם לירידת ערך של הבית באופן משמעותי.
האם יש מקום לתבוע את העורך דין שייצג אותנו בעת רכישת הדירה (האם הוא היה צריך לבדוק את תוכנית בית משותף)
האם יש מקום לתבוע את השמאי מטעם הבנק שגם הוא לא עדכן אותנו לפני רכישת הדירה!
תודה
האם על עוה"ד לעדכן את לקוחו בדבר חדר טרסנפורמציה?
תפקידו של עו"ד המלווה רכישה של דירה הנו לקיים בדיקות משפטיות בטרם הרכישה. אם כך, לטעמי אין מקום לתבוע את עוה"ד.
לשאלה האם היה על שמאי המקרקעין לעדכן בעניין חדר הטרנספורמציה יש להפנות את שאלתך לשמאי מקרקעין מוסמך לבדיקת חובתו של שמאי מקרקעין בהערכת נכס לרכישה. לפי מיטב ידיעתי, אין זה מתפקידו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עניין מקצועי
אילו מיסים יש לשלם ברכישת דירת יד שניה?
אדם פרטי ישלם מס רכישה אלא אם כן שווי הדירה אינו מגיע למדרגת המס הראשונה הקיימת בחוק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב להשתתף בהוצאות שיפוץ חדר מדרגות
בכל קומה) מסרבים להשתתף בהוצאות שיפוץ חדר המדרגות. טענתם היא, שהם אינם
משתמשים בכלל בחדר המדרגות, משום שכל אחד אטם את הכניסה המקורית מחדר
המדרגות לדירתו ופתח לעצמו כניסה מצד אחר של הבניין.
מדובר בארבע
משפחות, ואין ועד בית. יצויין עוד, שחדר המדרגות היה מוזנח במשך שנים,
ודיירי הקומה התחתונה התעלמו, מה גם שהם עצמם החריפו את הנזקים בזמן ששיפצו
והרחיבו את דירותיהם שלהם.
בסופו של דבר אחד מבעלי הדירות שבקומה העליונה
תפס יוזמה, הזמין פועלים, שיפץ על חשבונו, בלי קבלות ובלי לתאם עם בעלי
הדירות האחרים, וכעת הוא תובע בדיעבד השתתפות מבעלי הדירות האחרים.
בעל
הדירה הנוסף שבקומה העליונה שילם את חלקו, רבע מהסכום הכולל. בעלי הדירות
התחתונות מסרבים כאמור, ובעל הדירה ששיפץ דורש משכנו שבקומה העליונה לשלם
עוד רבע, כך שהסכום יתחלק לפחות בין שניהם.
מה הדין? מה אתם מציעים לעשות?
תודה לעונים.
סירוב להשתתף בהוצאות שיפוץ חדר מדרגות
בעיקרון, חדר מדרגות נחשב כרכוש משותף ושיפוצו אמור להתחלק בין כל דיירי הבניין.
הסיטואציה אינה חד משמעית וזאת מאחר שהדייר ששיפץ עשה זאת ללא כל התייעצות עם יתר דיירי הבניין וללא קבלת החלטה חוקית של דיירי הבניין.
הייתי מציעה לו לפנות בתביעה כלפי יתר הדיירים שלא שילמו מול המפקח על המקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ועד בית שלא משלם דמי ועד
בבית המשותף שלנו ישנו ועד שבחר את עצמו ולא עושה אף פעם ישיבות מפרסם דוחות מאזן באיחור רב ופותר עצמו מתשלום דמי הועד. האם זה חוקי שהועד ומדובר ב2 חברי ועד שאינם משלמים דמי ועד מזה שנים בטענה שככה מקובל האם אפשר לדרוש מהם לשלשם ועד רטרואקטיבית לכל התקופה שלא שילמו?
האם ועד הבית רשאי שלא לשלם דמי ועד הבית?
בעיקרון ניתן לשלוח מכתב דרישה לתשלום חובות עבר כמו כל דייר אחר שחייב דמי ועד בית, וככל שהחוב לא ישולם, ניתן להגיש תביעה כנגד ועד הבית מול המפקח על המקרקעין.
כמו כן, יש לקחת בחשבון מהי התקופה עבורה לא שולמו דמי הועד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקת ירושה
אנו 3 אחים שירשנו 2 בתים. החלטנו לחלק כך שאחד יקבל דירה אחת ו2 האחרים יחלקו את הדירה האחרת. כלם מסכימים לזאת.
והשאלה-
1- איך מעבירים בתים על שמינו?
2- האם אפשר ללא עו''ד?
3-לאן לגשת ?
4- בנוסף אנו מעונינים שדירה אחת תעבור על שם אחד האחים ואת השניה נשאיר על שם האמא ז''ל שהורישה. ...האם אפשרי? כי ל2 באחרים יש דירות ורוצים לחסוך מיסים..
בברכה
אור
חלוקת ירושה
יש לערוך הסכם אשר מבטא את חלוקת הנכסים ביניכם. חלוקה שאינה שוויונית ושאינה על פי מצוות המוריש, עשויה להוות אירוע מס. יש לבדוק נושא זה בטרם ביצוע החלוקה.
לאחר מכן יש לבצע את הרישום בטאבו.
לא ניתן לבצע הליך זה ללא עו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
האם ישנם חוקים המתייחסים למצב בו רשות מקומית מקצה שטח שבתחומה לצורך הקמת מבני ציבור, כגון: בית ספר, מכללה, פנימיה וכיו"ב.
השאלות הן:
1. מהן הזכויות של הרשות המקומית במבנים שנבנו שלא מכספה?
2. האם היא רשאית להעביר את הזכויות במבנים (להחזיק ולהשתמש) בחלוף עשרות רבות של שנים לגורם אחר?
תודתי מראש על תשובתכם.
תשובה
שאלתך אינה מתאימה לפורום זה
אני מציעה לך להפנות את שאלתך לפורום העוסק בתחום המוניציפלי / רשויות מקומיות.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי מקבלן עבור איחור במסירת דירה
חתמתי על חוזה לרכישת דירה ב 01/03/12 וכתוב בחוזה שהמסירה היא 27 חודש אחרי קבלת היתר בניה . היתר בניה ניתן ב 01/05/12, זאת אומרת שהמסירה צריכה להיות ב01/08/14. בחוזה כתוב שהקבלן גם יכול לאחר 60 יום ללא פיצוי ואח"כ פיצוי על פי החוק. הדירה עדיין לא נמסרה והשאלה היא האם על פי החוק שתוקן ב 2011, ברגע שהקבלן מאחר מעבר ל 60 יום הוא צריך לשלם גם עבור 60 הימים הראשונים ?
תודה מראש
פיצוי עבור איחור במסירת דירה מקבלן
סעיף 5א (א) לחוק המכר קובע כי אם לא העמיד המוכר את הדירה לרשות הקונה לאחר שחלפו שישים ימים מתום המועד הקבוע לכך בחוזה המכר (בסעיף זה – המועד החוזי), זכאי הקונה לפיצויים, בלא הוכחת נזק, בעבור כל חודש או חלק ממנו מהמועד החוזי ועד להעמדת הדירה לרשותו.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערב בעימגור
בקשת רשות להתגונן בהוצאה לפועל
אני מבינה שנפתח נגדך תיק הוצאה לפועל.
יש לבחון את כתב הערבות עליו חתמת ולהגיש בקשת רשות להתגונן ובקשה להקפאת הליכים עד למתן החלטה בבקשת רשות להתגונן.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול הערת אזהרה
קיבלתי ממנו הלוואה והוא רשם לטובתו הערת אזהרה
באמצעות עורך דינו,אני רוצה להחזיר לו את הכסף ולהבטיח
שיבטל את הערת האזהרה
איך אני יכול לבטל את הערת האזהרה ?
מחיקת הערת אזהרה
בד בבד עם תשלום מלוא ההלוואה, תדאג לקבל ממנו בקשה למחיקת הערת האזהרה הרשומה לטובתו, ייפוי כוח לצורך ביצוע הפעולה בלשכת רישום המקרקעין, וכן צילום ת.ז.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הערת אזהרה לטובתי תשמר אם הנכס יעבור בירושה?
לפני עשרים שנה סבי נתן לגרושתו במתנה דירה, וחתם איתה על חוזה שאוסר עליה לעשות כל פעולה בדירה מלבד מגורים (כולל השכרה). בהמשך הוא רשם הערת אזהרה תואמת בטאבו. הגרושה נמצאת היום במצב רפואי לא טוב וככל הנראה תוריש את הדירה לילדיה. האם הערת האזהרה לטובת סבי תשאר בתוקף אם הדירה תעבור בירושה?
תודה רבה
הערת אזהרה על הימנעות מעשיית עסקה
סעיף 127 לחוק המקרקעין, דן בתוצאות רישום הערת אזהרה וקובע כדלקמן:
"(א) נרשמה הערת אזהרה וכל עוד לא נמחקה, לא תירשם עסקה הסותרת את תוכן ההערה, אלא בהסכמת הזכאי או לפי צו בית המשפט".
הערת האזהרה לא תמחק באופן אוטומטי. על מנת למחוק את הערת האזהרה, נדרשת הסכמת הזכאי/ היורשים, או צו בית משפט.
בכל מקרה יידון העניין לגופו ולשכת רישום המקרקעין תבקש את התיק מהארכיון על מנת לבדוק את כתב ההתחייבות מכוחו נרשמה ההערה.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





