פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם חוזה הוא מסמך מקנה-זכויות
(חוזה השכירות "הלך" לאיבוד..)
פתיחת תיק הוצאה לפועל
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול משכורת + חשבון בנק
עיקול נכסים פטורים מעיקול
במקרה זה ניתן להעביר לבנק הודעה על כך שמדובר על נכס שהוא פטור מעיקול ולבקש לציין זאת במענה לצו העיקול (או המימוש). לחלופין ניתן להגיש בקשה מפורטת לרשם ההוצאה לפועל ולבקש לבטל העיקול בבנק (לפחות עד סכום השכר).
בברכה,
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיקים מלפני שנה שהוחזרו אלי ועכשיו אחרי שהחוזה הסתיים רוצים לפרועם
שכרתי דירה ונתתי לבעלת הדירה שיקים לטובת תשלום ועד בית. בעלת הדירה לא עשתה בשיקים הראשונים שימוש וכעת 4 חודשים אחרי שאני לא גר בדירה ושהחוזה הסתיים (ואני ביטלתי את השיקים) היא דורשת להפקיד את השיקים ולפתוח נגדי תיק בהוצל"פ. מה עלי לעשות? האם יש לה זכות אחרי שהשיקים היו במשמורתה יותר משנה והיא ראתה לנכון לא להפקידם בגלל סכסוך שהיה לה עם בעלת הדירה.
גביית חוב הוצאה לפועל באמצעות ביצוע המחאות
ניתן להשתמש בהמחאות לצורך גביית החוב בהוצאה לפועל, אם קיים חוב כזה. אם ההמחאות נמסרו לעניין גביית חוב מסוים (כגון וועד בית) ויש על כך הוכחה (למשל בחוזה) ולא למטרה אחרת (למשל כיסוי חשבון חשמל) - אזי ייתכן ותהיה כאן בעיה לבעלת הדירה דבר אשר יצדיק הגשת התנגדות.
השאלה המרכזית היא האם יש חוב, כי אם יש כזה - העבודה כי עברו ארבעה חודשים לאחר עזיבת הנכס - אינה משנה דבר.
בברכה,
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מאתרים קופת גמל
עיקול כספים השייכים לחייב והנמצאים בידי צד שלישי
ניתן להטיל עיקולים "גורפים" אצל גופים שיש סיכוי שהחייב מנהל שם כספים. בלשכות ההוצאה לפועל ישנן רשימות של קודים של קופות גמל, ושליחת עיקול אליהם דורשת מילוי טופס, כאשר רובן ככולן - פטורות מאגרת עיקול.
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איתור חשבון בנק ונכסים פיננסיים של חייב
האם ישנה דרך על ידי מספר מצומצם של צווים לקבלת מידע או בדרך פשוטה אחרת לאתר חשבונות בנק, קופות גמל, פנסיה , ניירות ערך וכו' של חייב שמתחמק מזה מספר שנים?
בהוצאה לפועל נתנו לי רשימה ארוכה של מאות גופים פיננסיים ואמרו לי שעלי לפנות לכל אחד ואחד בתקווה לקלוע למטרה אך דרך זו מסורבלת ויקרה מידי.
מענה
עו"ד אשר עוסק בהוצאה לפועל יעשה עבורך את שהנך מבקש בנקל.
מה שאתה מבקש מצריך ידע וניסיון.
בברכה,
עו"ד אייל בניסטי
מזונות ילדים
מועדים בהגשת בקשות להוצאה לפועל
אף שקציבת מועדים מאוד מקובלת בהליכי הוצאה לפועל, למצער רשמי ההוצאה לפועל לא תמיד מקפידים שהצדדים יעמדו במועדים הקצובים הנ"ל. במקרה זה - יש לטעון לגופה של התגובה ואין טעם להתרכז באיחור הגשתה, הגם שמדובר על איחוד ניכר (אם זאת ניתן לציין זאת בתגובתך).
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי
נכסים פטורים מעיקול בהליכי הוצאה לפועל
זכות לגמלה ע"פ סעיף 303 (א) לחוק הביטוח הלאומי, לרבות הבטחת הכנסה - פטורה מעיקול. עם זאת, הסעיף קובע תקופת זמן מוגבלת לעניין זה - 30 יום מיום הזכאות. מה שאומר, שאם במשך 30 יום לא נמשכו כספים בגין גמלה זו מחשבון הבנק (למשל) - אז הם הופכים להיות ככול הכספים ויהיו ניתנים לעיקול.
בברכה,
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טרחה – הגשת התנגדות
הוגשה כנגדי תביעה על סכום קצוב ע"י אחד הבנקים ע"ס 15 אלף ש"ח.
מה שכר הטרחה המקובל בעד הגשת התנגדות להוצאה לפועל על סכום כזה.
האם שכר הטרחה קשור לגובה הסכום הנתבע.
אודה על תשובה.
שכר טרחת עורך דין בהליכי הוצאה לפועל
נדמה כי השאלה שייכת לפורום אחר, אך בקצרה זה כמובן תלוי בסכום הנתבע, אך גם בעבודה הפוטנציאלית שיש להשקיע בתיק זה, בסבירות לפשרה ובסבירות שיש לנהל את התיק עד תומו.
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיחרור חשבון בנק אחרי ביטול עיקול
מי אחראי להודיע לסניף הבנק על ביטול העיקול וכיצד ההליך מתנהל. מה עליי לעשות כדי לשחרר את החשבון לצורך שימוש.
אודה לתשובה
מענה
מומלץ כי תפני אל ההוצאה לפועל ותבקשי מהם את ביטול העיקול כך שיינתן לך מסמך חתום על ידיהם כי העיקול הספציפי בוטל. את זה תעבירי לבנק הדואר.
בברכה,
עו"ד אייל בניסטי
התראה לפני צו הבאה
ביטול צו הבאה
אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל ולבקש לקבוע מועד לחקירת יכולת תוך התחייבות שלך להתייצב למועד שייקבע, וביחד עם זאת לבקש לבטל את צו ההבאה (שמטרתו - לוודא את התייצבותך לחקירת היכולת אם נדרשים לכזו בבקשת הזוכה).
בברכה,
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול הליכים בטרם המצאת אזהרה
1. איך אני יכולה לבטל עיקול שהוטל טרם המצאת האזהרה, אני עדיין בימים של הגשת התנגדות.
2. איך אני יכולה לבטל עיקול שהוטל לאחר המצאת אזהרה אולם הוגשה התנגדות בתיק באיחור, ולכן אין עיכוב הליכים
תודה רבה
ביטול הליכים בהוצאה לפועל
1. ניתן להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל תוך בסיס הסיבה מדוע יש לבטל את העיקולים טרם המצאת האזהרה. בנסיבות אילו אפשר להגיש התנגדות, וברגע שהתיק יועבר לדיון בבית המשפט להגיש בקשה לביטול בפני בית המשפט (שאז יתייחסו לזה כביטול עיקולים זמניים בבית המשפט).
2. ביטול הליך שבוצע לאחר שחלף המועד - נתון לסמכותו של רשם ההוצאה לפועל מחד (כמו כל ביטול הליך אחר, אם כי בנסיבות רגילות לא משתמשים בזה) ומצד שני שוב - ניתן להגיש התנגדות ובקשה להארכת מועד, ולאחר שהתיק יועבר לבית המשפט, לבקש לבטל את העיקול (סביר שהדבר יותנה בהפקדת ערובה משמעותית בקופת בית המשפט).
בברכה,
יוסף ויצמן, עו"ד
משרד עורכי דין יוסף ויצמן
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התראה במייל
טרם נקיטת הליכי הוצל"פ נגד לקוח שלי שלחתי ללקוח מכתב התראה בדוא"ל וכן מכתב התראה בדואר וכמובן שציינתי מס' ימים לתגובתו טרם נקיטת הליכים..
המכתב לדואר וכן המכתב לדוא"ל נשלחו לפני שבועיים (המועד לתגובתו חלף עבר).
האם מכתב התראה שנשלח לדוא"ל הלקוח קביל בבית המשפט?
תודה רבה.
תשובה
מענה
למיטב זיכרוני לשון החוק נוקבת בדואר אולם יש לשים לב שהיא לא מציינת שיש להוכיח כי הדואר התקבל וזה יכול אולי לפתוח פתח לשלל אלטרנטיבות לרבות מייל.
איחוד תיקים
התנהלות חייב בהוצאה לפועל
סגירת תיק כאשר זוכה נפטר
אם זוכה נפטר ואין צו ירושה והיורשים לא הודיעו להוצל"פ שהם היורשים - תיק צריך להיסגר כאין אישיות משפטית.
אני באיחוד תיקים משנת 2000 ומנסה להגיע להסדר אם נושים. לפי ניסיונך אפשר כמה טיפים, כמה להציע, האם יש נוסחה?
תודה,
גאורג
עיקול קצבה בגין חוב להוצלפ
יש נגדי תיק בהוצלפ ועיקול על חשבון בנק ( החשבון הוא משותף על שמי ושם הגרוש שלי). אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי לחשבון זה. כמו כן, יש לי חוב לבנק בגין חלקי.
שאלתי:
האם הבנק יכול להשתמש בכסף הקצבה קודם לסגור את חובי לבנק? או שהחוב להוצלפ קודם?
כמו כן, האם הבנק יכול לתת לי למשוך כסף זה כיוון שזוהי קיצבה הכוללת קיצבת ילדים מביטוח לאומי? ולא העביר להוצלפ או לחוב? האם הבנק מחויב לשחרר את הכסף אלי?
עיקול על קצבה
אם אין חוב - יש חוק שמגן את הקצבה (תלוי איזה אבל בדרך כלל היא מוגנת).
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פישטת רגל וירושה
האם הירושה נכנסת בהסדר?
האם יש חוק או פסיקה העונה על זה?
ירושה ופשיטת רגל
יש פסיקה ענפה בנושא.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור בתשלום אחרון להוצל"פ
במסגרת הסכם פשרה שחתמתי עליו היה עליי לשלם מספר תשלומים.
שילמתי את כל התשלומים מראש, אך מספר חודשיים אחרי שסיימתי לשלם,
נודע לי שפיספסתי תשלום.
הסיבה שהתשלום לא שולם היא כי קיבלתי את התשלומים בצורת שוברי תשלום,
ואחד מן השוברים היה ללא סכום לתשלום ולכן סברתי כי הוא לא לתשלום כלל.
לא קיבלתי שום הדרכה לגבי השובר הריק במעמד קבלתו ולא העלתי על דעתי כי הוא לתשלום.
בעקבות האיחור הופעלה עליי סנקציה בגובה שזהה לתשלום המקורי.
ארצה לציין כי אני מרגיש מרומה שלא הוסבר לי הנוהל ושכרגע דורשים ממני לשלם 12000 שאין ביכולתי לשלם בהיותי סטודנט בודד בארץ.
האם אני אהיה חייב לשלם ויהי מה, ואם כן אז את כל הסכום למרות שכלל לא ידעתי וכאמור את שאר התשלומים שילמתי הרבה מראש?
איחור בתשלום אחרון להוצאה לפועל
המקרה שלך נשמע אכן מקומם מאוד ולדעתי יש כאן מה לעשות!
פנה ליעוץ משפטי פרטני.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת תיק בהוצאה לפועל בגין מזונות
גביית חוב מזונות
בכל מקרה, אם אינך רוצה לשכור עו"ד (טעות), תצטרכי לעשות קורס מזורז בעריכת דין - להלן כמה טיפים:
תבקשי הפקה חוזרת של אזהרה במסירה אישית (טופס זוכה - לא זוכר אם זה טופס 1 או טופס 2 - את יכולה למצוא את הטפסים באתר רשות האכיפה והגביה - חפשי בגוגל "רשות האכיפה והגביה" - שם יש טפסים ובטפסים יש בקשות זוכה - זה אחד מהטפסים שציינתי מצד ימין באמצע).
1. לאחר כשבועיים את אמורה לקבל פיזית את האזהרה לידיך (ישלחו לך בדואר)- את לא מבצעת מסירה לבד! תעבירי את האזהרה לחוקר /מוסר שיבצע את המסירה.
3. לאחר ביצוע המסירה יש להמתין 30 ימים ואז יש לפעול.
או שתקחי עו"ד...
בהצלחה...
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כתובת נכונה והמצאת אזהרה בהמצאה מלאה
מסירה מלאה
תפתח על כתובת בי ותבקש מסירה אישית ותבצע על ידי שליח .
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריבית והצמדה
שאלתי היא: אם אני מגישה בקשה לאיחוד תיקים (3 %) ובקשתי תתקבל ואני מתחילה לשלם, האם עדיין ממשכים להוסיף ריביות במהלך ההסדר הזה?
ריבית בתיק איחוד
הריביות בתיק איחוד לא נעצרות.
בפשיטת רגל, אגב, הם עומדת על סכום שווה לריבית במשק.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול משכורת של איש קבע
תחנו כנגדו תיק בהוצאה לפועל בעקבות זאת - תיק מזונות.
מדובר באיש קבע. האם ניתן להטיל עיקול על המשכורת הצבאית שלו? אם כן - מה צריך למלא בטופס ביזור המיועד לפרטי הצד ג'??
עיקול משכורת
אני לא זוכר את הפרטים המדוייקים של הגורם המשלם - אולי משרד הבטחון? אפשר לבדוק באינטרנט.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה
יש לי עיכול בחשבון הבנק ולצערי איני יכולה להפקיד את המשכורת שלי שמשולמת בשי'ק למוטב בלבד עם קרוס
האם יש דרך לבטל עיכול חשבון בנק
ביטול עיקול על חשבון עו"ש
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איום בהוצאה לפועל של שיק שלא נעשה בו שימוש
גרתי בדירה שכורה שאותה עזבתי לפני ארבעה חודשים.
כאשר חתמתי על חוזה השכירות עם בעלת הדירה נתתי לה לבקשתה שיק של 50 ש"ח לכל חודש למך שנה לטובת תשלום לועד בית.
בעלת הדירה אמרה לי שאין בכוונתה לעשות שימוש בשיקים מכיוון שועד הבית חייח לה כספים.
ארבעה לפני שעזבתי את הדירה בעלת הבית אמרה לי שהיא מתחילה להפקיד את השיקים לחודשים האחרונים. החוזה ביניינו הסתיים וביטלתי את השיקים מסימות שלא קשורות לחוזה השכירות ביודעי שנעשה שימוש בשיקים שננתתי לה למשמורת וכמו כן שיק הביטחון הוחזר לי על ידי בעת הדירה.
כעת ארבעה חודשים אחרי שהחוזה ביניינו נגמר היא טוענת שניסתה להפקיד את השיקים והם חזרו והיא מאיימת שתפמה להוצאה לפועל.
השיקים היו במשמרתה שנה שלמה והיא לא עשתה בהם שימוש מרצונה וכעת אחרי ארבעה חודשים ואחרי שהיא השיבה לי את שיק הביטחון היא דורשת ממני 250 שקלים על ועד בית (שהיא יכלה לשלם כי השיקים היו ברשותה, אל לא רצתה).
האם אכן יש לה זכות לדרוש ממני כעת את הכסף?
תודה מראש,
חוב לועד הבית ?
אם יש חוב - היא יכולה לפתוח את התיק (האמת שגם אם אין חוב היא יכולה ,אבל אז תוכל להתנגד בצדק).
בכל מקרה, שמורה לך הזכות להגיש התנגדות.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גביית חובות משוכר בעייתי
הוצאתי לו מכתב התרעה מעו"ד שאומר שעליו לפנות את הדירה מיידית ולשלם את כל החובות .
הוא אכן פינה את הדירה אבל לא שילם שקל.
הצקים שנתן לי מראש עבור השכד התברר שמקורם בחשבון מוגבל (היה מוגבל עוד לפני שנתן לי אותם - עבירה בפני עצמה?).
כעת הוא חייב לי כ5500 שקל שכד + חובות של כמה אלפי שח לחברת חשמל ,ארנונה, מים וגז.
יש לי צקים שלו עבור חברת חשמל, העירייה וועד הבית.
וכמו כן יש שטר חוב +חתימת ערב - שהתברר שגם חשבונו לש הערב מוגבל והוא מצבו בכלכלי לא מזהיר....
שאלותיי הן - 1 - מהי הדרך הקצרה והבטוחה ביותר לפעול כדי לגבות ממנו את החובות?
2 - האם עלי קודם כל להפקיד את הצקים בבנק ולחכות שיחזרו ורק אחר כך לגשת להוצאה לפועל או שאין צורך בהפקדה אלא רק בהוכחה שהחשבון מוגבל (ניתן לוודא זאת באתר של בנק ישראל בקלות לפי מספר חשבון ותז)?
3 - האם להפקיד את הצקים הפתוחים שנתן לי לחברת חשמל והעירייה ובכך ההתעסקות עוברת לגופים אלה ישירות מולו ולא מולי?(כל החשבונות על שמו ולא על שמי)?
4 - האם בכל ששחבונות הארנונה,מים וחשמל על ששמו מסירות את האחריות ממני ואני יכול להיות רגוע?אני חושש שהחובות ירדפו אחרי ואחרי השוכרים החדשים שנכנסו לדירה(שמעתי שחברת חשמל נוקטת בשיטת מצליח ומנתקת את החשמל בדירה ,ובכך גורמת לדיירים החדשים או לבעל הנכס לשלם את החוב במקום בעל החוב המקורי - שהסיכוי שלהם לראות ממנו כסף קלוש...).
5 - אני יודע שמצבו הכלכלי ממש לא טוב והוא שקוע בחובות נוספים ולא עובד - מה הסיכוי לראות כסף בזמן הקרוב?
תודה מראש.
סיכוי גביה
2. אם הפעלת את שטר החוב, אין צורך להפקיד את השיקים.
3. לגבי החובות לרשויות - כל עוד זה רשום על שמו, אתה יכול להיות רגוע... אלא שכל שמעתי וראיתי מקרים שהעיריות לא מצליחות לגבות את החוב, ואז מנסות לגבות מבעל הנכס.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החייאת תיק שלא כדין???
אתם וגם אחרים טענתם שלא בעיה להחיות את התיק והתעלמתם לחלוטין משאלות על עניין התגובה בה חייב הזוכה עד שנעלמה השאלה..
בנוסף התקנות משנת 2010 אותם התקין משרד המשפטים וחתום עליהם שר המשפטים מחייבות לא רק להתייחס לתיק בו לא נעשתה פעילות אחרי שנת 2005 כסגור ואלא לאחר פעולה של פרסום להשמיד לבער את התיק איך על תיק מבוער מושמד וללא תגובת החייב אתם כל כך מהר ממהרים להסכים שאין פה כשלים תקנוניים וטעניים של פתיחת התיק שלא כדין.דבר שלמעשה מחייב בבקשה מן הרשם לסגור את התיק עוד פעם.??...
החיאת תיק כנגד חייב
כלומר, מה הנפקות של תשובת החייב??? (אתה מכיר חייב שיסכים להחיאת תיק כנגדו).
אני חושב שזה יותר בגדר הודעה לחייב.
אבל יתכן כי הדבר מצריך בדיקה מעמיקה יותר לרבות פסיקה.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובות הוצלפ של נפטר
העניין הוא -לאחר שאבא נפטר, אמא פנתה להוצלפ ובקשה לבטל את הסכום החודשי שאבא היה משלם כל חודש בגין איחוד תיקים וזו היתה התשובה :
נכתב על ידי רשם לבקשה - נומרטור - 1- לעדכן שם חייב ל-המנוח ז"ל בתיק האיחוד ובתיקי הבנים
2- לפזר תיק איחוד ולהעביר הכרזה והגבלות (למעט הגבלת רישיון נהיגה ,עיכוב יציאה מהארץ ודרכון ) לתיק בעל יתרת החוב הגבוה המתנהל נגד החייב
ואז על חשבון משותף שיש לנפטר ולאימי -הוטלו עיקולים (יש שם אפילו סכום כסף שסגרו בפקמ לטובת עיקול) -מלבד חשבון משותף אין ירושה
א- האם יש טעם להגיש שוב בקשה לביטול הליכים או עיכוב הליכים ( כדי שלא יתממשו בינתיים עיקולים )
ב- האם יש צורך להוציא צו ירושה (למרות שיש תעודת פטירה ) ולמה ?
ג-האם בעת צו ירושה יכולים להוציא את שמו מהחשבון בנק המשותף (למרות שיש עיקולים ) או בכלל צו ירושה יכול להזיק (מהווה הסכמה שהיא מקבלת את החוב עליה )
תודה מראש
מה קורה שחייב נפטר ? האם החוב עובר ליורשים?
החוב עובר לעזבון ולא ליורשים.
לא ניתן לחייב יורש בחוב.
אלא רק את העזבון
אם אין ירושה ואין עזבון - אז אין ממש משמעות לחובות, כי לא ניתן יהיה לממש אותם.
ולכן אם יש חשבון משותף שעוקל - תתעורר השאלה - יתכן שחלק מהפקדון כן ניתן למימוש.
תומר שזר ,עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






