פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

האם חוזה הוא מסמך מקנה-זכויות

ארז 19/02/14
האם חוזה בעלות על נכס הוא  מסמך מקנה-זכויות בהוצ"לפ כנגד שוכר שלא משלם ?

(חוזה השכירות "הלך" לאיבוד..)

פתיחת תיק הוצאה לפועל

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
מה בדיוק כוונתך?

לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול משכורת + חשבון בנק

אחמד 19/02/14
האם מותר לתובע לעקל משכורת מצד ג , באחוז מסויים לפי חוק הגנת השכר, ובנוסף להטיל עוד עיכול על הכספים שנותרו ונכנסים לחשבון בנק, בכך שכל היתרה שנכנסת מעוקלת בעצם בחשבון בנק, מה שאומר שאני נותר עם 0 ש"ח ???

עיקול נכסים פטורים מעיקול

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום רב,



במקרה זה ניתן להעביר לבנק הודעה על כך שמדובר על נכס שהוא פטור מעיקול ולבקש לציין זאת במענה לצו העיקול (או המימוש). לחלופין ניתן להגיש בקשה מפורטת לרשם ההוצאה לפועל ולבקש לבטל העיקול בבנק (לפחות עד סכום השכר).



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיקים מלפני שנה שהוחזרו אלי ועכשיו אחרי שהחוזה הסתיים רוצים לפרועם

ש 19/02/14
שלום,

שכרתי דירה ונתתי לבעלת הדירה שיקים לטובת תשלום ועד בית. בעלת הדירה לא עשתה בשיקים הראשונים שימוש וכעת 4 חודשים אחרי שאני לא גר בדירה ושהחוזה הסתיים (ואני ביטלתי את השיקים) היא דורשת להפקיד את השיקים ולפתוח נגדי תיק בהוצל"פ. מה עלי לעשות? האם יש לה זכות אחרי שהשיקים היו במשמורתה יותר משנה והיא ראתה לנכון לא להפקידם בגלל סכסוך שהיה לה עם בעלת הדירה.

גביית חוב הוצאה לפועל באמצעות ביצוע המחאות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום רב,



ניתן להשתמש בהמחאות לצורך גביית החוב בהוצאה לפועל, אם קיים חוב כזה. אם ההמחאות נמסרו לעניין גביית חוב מסוים (כגון וועד בית) ויש על כך הוכחה (למשל בחוזה) ולא למטרה אחרת (למשל כיסוי חשבון חשמל) - אזי ייתכן ותהיה כאן בעיה לבעלת הדירה דבר אשר יצדיק הגשת התנגדות.



השאלה המרכזית היא האם יש חוב, כי אם יש כזה - העבודה כי עברו ארבעה חודשים לאחר עזיבת הנכס - אינה משנה דבר.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד מאתרים קופת גמל

יצחק 19/02/14
כיצד מאתרים קופת גמל של חייב ? 

עיקול כספים השייכים לחייב והנמצאים בידי צד שלישי

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום רב,



ניתן להטיל עיקולים "גורפים" אצל גופים שיש סיכוי שהחייב מנהל שם כספים. בלשכות ההוצאה לפועל ישנן רשימות של קודים של קופות גמל, ושליחת עיקול אליהם דורשת מילוי טופס, כאשר רובן ככולן - פטורות מאגרת עיקול.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איתור חשבון בנק ונכסים פיננסיים של חייב

יהודה 19/02/14
בה

האם ישנה דרך על ידי מספר מצומצם של צווים לקבלת מידע או בדרך פשוטה אחרת  לאתר חשבונות בנק, קופות גמל, פנסיה , ניירות ערך וכו' של חייב שמתחמק מזה מספר שנים?



בהוצאה לפועל נתנו לי רשימה ארוכה של מאות גופים פיננסיים ואמרו לי שעלי לפנות לכל אחד ואחד בתקווה לקלוע למטרה אך דרך זו מסורבלת ויקרה מידי.

מענה

עו"ד אייל בניסטי 19/02/14
יהודה שלום,



עו"ד אשר עוסק בהוצאה לפועל יעשה עבורך את שהנך מבקש בנקל.

מה שאתה מבקש מצריך ידע וניסיון.

בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

מזונות ילדים

שלום 19/02/14
שלום! הגשתי תגובה להוצל"פ בטענת פרעתי , אך הזוכה לא הגיבה לעצם העניין, לאחר שפניתי לרשם הוצל"פ למתן החלטה בהעדר תגובה הרשם טען שהזוכה הגיבה וכשקיבלתי את התגובה זה היה בעצם בקשה להגדלה נוספת,( הרשם כנראה לא קרה את הדף/ תגובה)   הגשתי שוב בקשה לקבל את טענת הפרעתי בצירוף קבלות ומסמכים אך לא קיבלתי שוב החלטה, לאחר 58 ימים מהבקשה קיבלתי את תגובת הזוכה לעניין הראשון בזמן שהיא קיבלה מהרשם 10 ימים לתגובה  ואם אני מוריד את זמן הדואר והזמן לתגובה הרי לך 40 יום איחור לתגובה מה עלי לעשות?  

מועדים בהגשת בקשות להוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום רב,



אף שקציבת מועדים מאוד מקובלת בהליכי הוצאה לפועל, למצער רשמי ההוצאה לפועל לא תמיד מקפידים שהצדדים יעמדו במועדים הקצובים הנ"ל. במקרה זה - יש לטעון לגופה של התגובה ואין טעם להתרכז באיחור הגשתה, הגם שמדובר על איחוד ניכר (אם זאת ניתן לציין זאת בתגובתך).



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היי

שירין 18/02/14
הי הבטחת הכנסה מוגנת  מכל עיקול.?1700 שקל

נכסים פטורים מעיקול בהליכי הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום שירין,



זכות לגמלה ע"פ סעיף 303 (א) לחוק הביטוח הלאומי, לרבות הבטחת הכנסה - פטורה מעיקול. עם זאת, הסעיף קובע תקופת זמן מוגבלת לעניין זה - 30 יום מיום הזכאות. מה שאומר, שאם במשך 30 יום לא נמשכו כספים בגין גמלה זו מחשבון הבנק (למשל) - אז הם הופכים להיות ככול הכספים ויהיו ניתנים לעיקול.



בברכה,

יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחה – הגשת התנגדות

מאיר 18/02/14
שלום רב, 

הוגשה כנגדי תביעה על סכום קצוב ע"י אחד הבנקים ע"ס 15 אלף ש"ח. 

מה שכר הטרחה המקובל בעד הגשת התנגדות להוצאה לפועל על סכום כזה. 

האם שכר הטרחה קשור לגובה הסכום הנתבע. 

אודה על תשובה. 

שכר טרחת עורך דין בהליכי הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
שלום רב מאיר,



נדמה כי השאלה שייכת לפורום אחר, אך בקצרה זה כמובן תלוי בסכום הנתבע, אך גם בעבודה הפוטנציאלית שיש להשקיע בתיק זה, בסבירות לפשרה ובסבירות שיש לנהל את התיק עד תומו.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיחרור חשבון בנק אחרי ביטול עיקול

סיגלית 18/02/14
במסגרת תיק הוצל"פ שמנוהל נגדי הוטל עיקול על חשבון בבנק הדואר. לאחר שעשיתי הסדר ואני עומדת בו קיבלתי אישור מהוצל"פ כי הוסרו כל המגבלות לרבות העיקול על חשבון הבנק. עם זאת, כחודש וחצי לאחר קבלת האישור פניתי אל סניף הדואר בו מנוהל חשבוני ונאמר לי שחשבוני עדיין מעוקל ואיני יכולה לעשות פעולות. פניתי אל ההוצל"פ ואמרו לי כי אין כל הגבלות.

מי אחראי להודיע לסניף הבנק על ביטול העיקול וכיצד ההליך מתנהל. מה עליי לעשות כדי לשחרר את החשבון לצורך שימוש.

 

אודה לתשובה

מענה

עו"ד אייל בניסטי 19/02/14
סיגלית שלום,



מומלץ כי תפני אל ההוצאה לפועל ותבקשי מהם את ביטול העיקול כך שיינתן לך מסמך חתום על ידיהם  כי העיקול הספציפי בוטל. את זה תעבירי לבנק הדואר.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

התראה לפני צו הבאה

רונן 18/02/14
שלום, קיבלתי הזמנה לחקירת יכולת, לא יכולתי להגיע אבל הגשתי מסמכים על מצבי הכלכלי והרפואי (אציין שאני משלם צו תשלומים ועומד בתשלומים) קיבלתי עכשיו בדואר התראה לפני צו הבאה שיבוטל אם אשלם את כל החוב (מה שאני לא יכול לעשות כמובן) או שתינתן החלטה אחרת של הרשם. מה אני צריך לעשות עם זה? תודה רונן.

ביטול צו הבאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
רונן שלום רב,



אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל ולבקש לקבוע מועד לחקירת יכולת תוך התחייבות שלך להתייצב למועד שייקבע, וביחד עם זאת לבקש לבטל את צו ההבאה (שמטרתו - לוודא את התייצבותך לחקירת היכולת אם נדרשים לכזו בבקשת הזוכה).



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול הליכים בטרם המצאת אזהרה

טל 18/02/14
שאלה,

1. איך אני יכולה לבטל עיקול שהוטל טרם המצאת האזהרה, אני עדיין בימים של הגשת התנגדות.

2. איך אני יכולה לבטל עיקול שהוטל לאחר המצאת אזהרה אולם הוגשה התנגדות בתיק באיחור, ולכן אין עיכוב הליכים

תודה רבה

ביטול הליכים בהוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 19/02/14
ערב טוב,



1. ניתן להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל תוך בסיס הסיבה מדוע יש לבטל את העיקולים טרם המצאת האזהרה. בנסיבות אילו אפשר להגיש התנגדות, וברגע שהתיק יועבר לדיון בבית המשפט להגיש בקשה לביטול בפני בית המשפט (שאז יתייחסו לזה כביטול עיקולים זמניים בבית המשפט).



2. ביטול הליך שבוצע לאחר שחלף המועד - נתון לסמכותו של רשם ההוצאה לפועל מחד (כמו כל ביטול הליך אחר, אם כי בנסיבות רגילות לא משתמשים בזה) ומצד שני שוב - ניתן להגיש התנגדות ובקשה להארכת מועד, ולאחר שהתיק יועבר לבית המשפט, לבקש לבטל את העיקול (סביר שהדבר יותנה בהפקדת ערובה משמעותית בקופת בית המשפט).



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב התראה במייל

עו"ד צעיר 18/02/14
שלום,



טרם נקיטת הליכי הוצל"פ נגד לקוח שלי שלחתי ללקוח מכתב התראה בדוא"ל וכן מכתב התראה בדואר וכמובן שציינתי מס' ימים לתגובתו טרם נקיטת הליכים..

המכתב לדואר וכן המכתב לדוא"ל נשלחו לפני שבועיים (המועד לתגובתו חלף עבר).



האם מכתב התראה שנשלח לדוא"ל הלקוח קביל בבית המשפט?

תודה רבה.

תשובה

עו"ד ורד חיים 18/02/14
אני מבינה שבמקרה זה אתה מבקש להגיש תביעה על סכום קצוב ישירות בלשכת ההוצל"פ, לפי סעיף 81 א 1 המחייב משלוח מכתב התראה. אם כן, אז יש לשלוח בדואר רשום (ראה סעיף 81 א 1 (ב) לחוק ההוצל"פ.

מענה

עו"ד אייל בניסטי 19/02/14
שלום,

למיטב זיכרוני לשון החוק נוקבת בדואר אולם יש לשים לב שהיא לא מציינת שיש להוכיח כי הדואר התקבל וזה יכול אולי לפתוח פתח לשלל אלטרנטיבות לרבות מייל.

איחוד תיקים

אתי 18/02/14
במסגרת תיק איחוד התנהלו נגד כ-10 תיקים שנבעו מהתסתבכות כלכלית של בן זוגי.  8 נושים מבינהם גם בנק עם חוב עצום הגיעו עמי להסדר, וברוך השם - התיקים נסגרו.  נושה אחד שהלך לעולמו - פתח נגדי ונגד בן זוגי עבור חוב בסך 15.000 שקלים 2 תיקים לבן זוגי ו2 תיקים לי.  סה"כ החוב היום כ-200.000 שקלים לשנינו.  ניסיתי להגיע לפשרה עם ילדיו.  ילדיו רעים וקשי עורף וממאנים להגיע עמי לפשרה סבירה.  התיק השני נפתח נגדי לפני כ-20 שנה בטענה של הפרת הסכם מכירת דירה - ומעולם לא הומצאה לי כל אזהרה.  היום מזה כ-4 חודשים החלטתי להפסיק לשלם תשלומים פסוקים.  אני מבקשת לדעת מה החוק אומר בנושא התיקים באיחוד - אם לא תהיה בהם פעילות כלשהיא או דרישה מהנושים - האם יובערו וכו'.  תודה.

התנהלות חייב בהוצאה לפועל

עו"ד דור אברהמי 18/02/14
אתי שלום,



ראשית אברך אותך על ההצלחה בהתמודדות עם התיקים שנסגרו - אני מקווה שההסדר היה טוב בשבילך.




כעת אציין כי ברוב המוחלט של המקרים הפסקת תשלומים יכולה להזיק, שכן עשויה לגרום לפירוק תיק האיחוד ולהטלת סנקציות.




קצת תמוהה כיצד חוב בקרן של 15 אלף הגיע ל-200 אלף, כך שגם את זה יש לבחון.




נקיטת פעולות נכונה מצד החייב בתיק הוצאה לפועל שאינו פעיל שנתיים ויותר יכולה להביא להקטנת החוב ואף לסיגרתו.




ישנן דרכים שניתן לפעול כדי להביא זוכים לפשרה - לדוגמא הפחתת החזר חודשי.




הייתי ממליץ לך לשקול פניה לעו"ד על מנת להגיע לתוצאות טובות - שגם כאשר זוכה נתקל בחייב מיוצג הוא מבין שיש מישהו ששומר על זכות החייב ולא מתפרע - או לקבל ייעוץ והכוונה כיצד לפעול.




בברכת הצלחה,

דור אברהמי, עו"ד

סגירת תיק כאשר זוכה נפטר

גאורג 24/02/14
הי אתי,

אם זוכה נפטר ואין צו ירושה והיורשים לא הודיעו להוצל"פ שהם היורשים - תיק צריך להיסגר כאין אישיות משפטית.

אני באיחוד תיקים משנת 2000 ומנסה להגיע להסדר אם נושים. לפי ניסיונך אפשר כמה טיפים, כמה להציע, האם יש נוסחה?

תודה,

גאורג 

עיקול קצבה בגין חוב להוצלפ

לארה 17/02/14
שלום, 

יש נגדי תיק בהוצלפ ועיקול על חשבון בנק ( החשבון הוא משותף על שמי ושם הגרוש שלי). אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי לחשבון זה. כמו כן, יש לי חוב לבנק בגין חלקי.

שאלתי:

האם הבנק יכול להשתמש בכסף הקצבה קודם לסגור את חובי לבנק? או שהחוב להוצלפ קודם?

כמו כן, האם הבנק יכול לתת לי למשוך כסף זה כיוון שזוהי קיצבה הכוללת קיצבת ילדים מביטוח לאומי? ולא העביר להוצלפ או לחוב? האם הבנק מחויב לשחרר את הכסף אלי? 

עיקול על קצבה

עו"ד תומר שזר מנהל 17/02/14
אם יש חוב - הבנק קודם

אם אין חוב - יש חוק שמגן את הקצבה (תלוי איזה אבל בדרך כלל היא מוגנת).



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פישטת רגל וירושה

עוד 17/02/14
בנאדם בפשיטת רגל וקיבל ירושה

האם הירושה נכנסת בהסדר?

האם יש חוק או פסיקה העונה על זה?

ירושה ופשיטת רגל

עו"ד תומר שזר מנהל 17/02/14
הנכסים שאדם קיבל בירושה ניתנים למימוש במסגרת הליך הפש"ר,

יש פסיקה ענפה בנושא.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור בתשלום אחרון להוצל"פ

בוריס 17/02/14
שלום רב,

במסגרת הסכם פשרה שחתמתי עליו היה עליי לשלם מספר תשלומים.

שילמתי את כל התשלומים מראש, אך מספר חודשיים אחרי שסיימתי לשלם,

נודע לי שפיספסתי תשלום.

הסיבה שהתשלום לא שולם היא כי קיבלתי את התשלומים בצורת שוברי תשלום,

ואחד מן השוברים היה ללא סכום לתשלום ולכן סברתי כי הוא לא לתשלום כלל.

לא קיבלתי שום הדרכה לגבי השובר הריק במעמד קבלתו ולא העלתי על דעתי כי הוא לתשלום.



בעקבות האיחור הופעלה עליי סנקציה בגובה שזהה לתשלום המקורי.



ארצה לציין כי אני מרגיש מרומה שלא הוסבר לי הנוהל ושכרגע דורשים ממני לשלם 12000 שאין ביכולתי לשלם בהיותי סטודנט בודד בארץ.



האם אני אהיה חייב לשלם ויהי מה, ואם כן אז את כל הסכום למרות שכלל לא ידעתי וכאמור את שאר התשלומים שילמתי הרבה מראש?

איחור בתשלום אחרון להוצאה לפועל

עו"ד תומר שזר מנהל 17/02/14
בוריס שלום רב,

המקרה שלך נשמע אכן מקומם מאוד ולדעתי יש כאן מה לעשות!

פנה ליעוץ משפטי פרטני.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת תיק בהוצאה לפועל בגין מזונות

שלי 17/02/14
פתחתי לפני חודשיים תיק בהוצאה לפועל בגין דמי מזונות . מאז בהוצאה לפועל לא יודעים להגיד לי מתי נשלחה האזהרה, מה מספר הדואר הרשום, או האם נאספה על ידי החייב.  אומרים לי לחכות. האם הגיוני?

גביית חוב מזונות

עו"ד תומר שזר מנהל 17/02/14
כן, כי... עדיף לשכור עו"ד שיעבוד על אחוזים והוא ינהל את זה כמו שצריך - מאשר שהלשכה תנהל לך את זה (כפי שאת רואה היא לא...).

בכל מקרה, אם אינך רוצה לשכור עו"ד (טעות), תצטרכי לעשות קורס מזורז בעריכת דין - להלן כמה טיפים:

תבקשי הפקה חוזרת של אזהרה במסירה אישית (טופס זוכה - לא זוכר אם זה טופס 1 או טופס 2  - את יכולה למצוא את הטפסים באתר רשות האכיפה והגביה - חפשי בגוגל "רשות האכיפה והגביה" - שם יש טפסים ובטפסים יש בקשות זוכה - זה אחד מהטפסים שציינתי מצד ימין באמצע).

1. לאחר כשבועיים את אמורה לקבל פיזית את האזהרה לידיך (ישלחו לך בדואר)- את לא מבצעת מסירה לבד! תעבירי את האזהרה לחוקר /מוסר שיבצע את המסירה.

3. לאחר ביצוע המסירה יש להמתין 30 ימים ואז יש לפעול.

או שתקחי עו"ד...

בהצלחה...



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כתובת נכונה והמצאת אזהרה בהמצאה מלאה

חיים 16/02/14
פנה אלי לקוח המבקש להגיש בקשה לביצוע פס"ד. כתובת החייב כפי המופיע במשרד הפנים היא ברח' A . כתובת החייב כפי שידועה לי היום [שם הוא עובד ומתגורר- בית מלון יחד עם אשתו] היא בכתובת B. אני מבקש לפתוח תיק הוצל"פ. איזו כתובת עלי להגיש להוצל"פ במסגרת בקשת הביצוע על מנת שזו תהיה המצאה מלאה. אדגיש כי הכתובת הרשומה בפס"ד היא כתובת C.

 


מסירה מלאה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
אין משמעות לכתובת הרשומה בפס"ד.

תפתח על כתובת בי ותבקש מסירה אישית ותבצע על ידי שליח .

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ריבית והצמדה

רימא 16/02/14
שלום,

שאלתי היא: אם אני מגישה בקשה לאיחוד תיקים (3 %) ובקשתי תתקבל ואני מתחילה לשלם, האם עדיין ממשכים להוסיף ריביות במהלך ההסדר הזה?

ריבית בתיק איחוד

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
כן בוודאי

הריביות בתיק איחוד לא נעצרות.

בפשיטת רגל, אגב, הם עומדת על סכום שווה לריבית במשק.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול משכורת של איש קבע

Noa 16/02/14
הגרוש של אחותי לא משלם מזונות בהתאם להסכם ביניהם. 

תחנו כנגדו תיק בהוצאה לפועל בעקבות זאת - תיק מזונות. 

מדובר באיש קבע. האם ניתן להטיל עיקול על המשכורת הצבאית שלו? אם כן - מה צריך למלא בטופס ביזור המיועד לפרטי הצד ג'?? 

עיקול משכורת

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
אפשר להטיל עיקול.

אני לא זוכר את הפרטים המדוייקים של הגורם המשלם - אולי משרד הבטחון? אפשר לבדוק באינטרנט.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה

אסתר 16/02/14
שלום רב

יש לי עיכול בחשבון הבנק  ולצערי איני   יכולה  להפקיד את המשכורת שלי שמשולמת בשי'ק  למוטב בלבד עם קרוס 

האם יש דרך  לבטל עיכול חשבון בנק 

ביטול עיקול על חשבון עו"ש

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
כן להגיש בקשה לתיק הספציפי בבקשה לצו תשלומים, ולעמוד בו ולבקש את ביטול השיק.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איום בהוצאה לפועל של שיק שלא נעשה בו שימוש

שלמה 16/02/14
שלום רב,

גרתי בדירה שכורה שאותה עזבתי לפני ארבעה חודשים.

כאשר חתמתי על חוזה השכירות עם בעלת הדירה נתתי לה לבקשתה שיק של 50 ש"ח לכל חודש למך שנה לטובת תשלום לועד בית.

בעלת הדירה אמרה לי שאין בכוונתה לעשות שימוש בשיקים מכיוון שועד הבית חייח לה כספים.

ארבעה לפני שעזבתי את הדירה בעלת הבית אמרה לי שהיא מתחילה להפקיד את השיקים לחודשים האחרונים. החוזה ביניינו הסתיים וביטלתי את השיקים מסימות שלא קשורות לחוזה השכירות ביודעי שנעשה שימוש בשיקים שננתתי לה למשמורת וכמו כן שיק הביטחון הוחזר לי על ידי בעת הדירה.

כעת ארבעה חודשים אחרי שהחוזה ביניינו נגמר היא טוענת שניסתה להפקיד את השיקים והם חזרו והיא מאיימת שתפמה להוצאה לפועל.

השיקים היו במשמרתה שנה שלמה והיא לא עשתה בהם שימוש מרצונה וכעת אחרי ארבעה חודשים ואחרי שהיא השיבה לי את שיק הביטחון היא דורשת ממני 250 שקלים על ועד בית  (שהיא יכלה לשלם כי השיקים היו ברשותה, אל לא רצתה).

האם אכן יש לה זכות לדרוש ממני כעת את הכסף?

תודה מראש,

חוב לועד הבית ?

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
לא הבנתי מכל הסיפור אם יש חוב לועד הבית או לא...

אם יש חוב - היא יכולה לפתוח את התיק (האמת שגם אם אין חוב היא יכולה ,אבל אז תוכל להתנגד בצדק).

בכל מקרה, שמורה לך הזכות להגיש התנגדות.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גביית חובות משוכר בעייתי

עמי 16/02/14
שלום, השוכר שלי לא עמד בשורה של סעיפים בחוזה, ולא שילם את השכד עבור החודשיים האחרונים.

הוצאתי לו מכתב התרעה מעו"ד שאומר שעליו לפנות את הדירה מיידית ולשלם את כל החובות .

הוא אכן פינה את הדירה אבל לא שילם שקל.

הצקים שנתן לי מראש עבור השכד התברר שמקורם בחשבון מוגבל (היה מוגבל עוד לפני שנתן לי אותם - עבירה בפני עצמה?).

כעת הוא חייב לי כ5500 שקל שכד + חובות של כמה אלפי שח לחברת חשמל ,ארנונה, מים וגז.

יש לי צקים שלו עבור חברת חשמל, העירייה וועד הבית.

וכמו כן יש שטר חוב +חתימת ערב - שהתברר שגם חשבונו לש הערב מוגבל והוא מצבו בכלכלי לא מזהיר....

שאלותיי הן - 1 - מהי הדרך הקצרה והבטוחה ביותר לפעול כדי לגבות ממנו את החובות?

2 - האם עלי קודם כל להפקיד את הצקים בבנק ולחכות שיחזרו ורק אחר כך לגשת להוצאה לפועל או שאין צורך בהפקדה אלא רק בהוכחה שהחשבון מוגבל (ניתן לוודא זאת באתר של בנק ישראל בקלות לפי מספר חשבון ותז)?

3 - האם להפקיד את הצקים הפתוחים שנתן לי לחברת חשמל והעירייה ובכך ההתעסקות עוברת לגופים אלה ישירות מולו ולא מולי?(כל החשבונות על שמו ולא על שמי)?

4 - האם בכל ששחבונות הארנונה,מים וחשמל על ששמו מסירות את האחריות ממני ואני יכול להיות רגוע?אני חושש שהחובות ירדפו אחרי ואחרי השוכרים החדשים שנכנסו לדירה(שמעתי שחברת חשמל נוקטת בשיטת מצליח ומנתקת את החשמל בדירה ,ובכך גורמת לדיירים החדשים או לבעל הנכס לשלם את החוב במקום בעל החוב המקורי - שהסיכוי שלהם לראות ממנו כסף קלוש...).

5 - אני יודע שמצבו הכלכלי ממש לא טוב והוא שקוע בחובות נוספים ולא עובד - מה הסיכוי לראות כסף בזמן הקרוב?

תודה מראש.

סיכוי גביה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
1. הדרך הטובה והמהירה ביותר היא להפעיל את שטר החוב כנגד החייב והערב (תבדוק שאין חובה לשלוח התראה גם לערב קודם לכן|).

2. אם הפעלת את שטר החוב, אין צורך להפקיד את השיקים.

3. לגבי החובות לרשויות - כל עוד זה רשום על שמו, אתה יכול להיות רגוע... אלא שכל שמעתי וראיתי מקרים שהעיריות לא מצליחות לגבות את החוב, ואז מנסות לגבות מבעל הנכס.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החייאת תיק שלא כדין???

עודד יערי 15/02/14
איך זה טענת מנהל הפורום וויצמן וגם אחרים שהרשם הוצל"פ יכול להחיות תיק וכל זה כאשר יש תקנה ברורה של תקנות ההוצל"פ משנת 2010 פרק 12 ז שמחייב את הזוכה בתגובת החייב ולפני החייאת התיק?

אתם וגם אחרים טענתם שלא בעיה להחיות את התיק והתעלמתם לחלוטין משאלות על עניין התגובה בה חייב הזוכה עד שנעלמה השאלה..

בנוסף התקנות משנת 2010 אותם התקין משרד המשפטים וחתום עליהם שר המשפטים מחייבות לא רק להתייחס לתיק בו לא נעשתה פעילות אחרי שנת 2005 כסגור ואלא לאחר פעולה של פרסום להשמיד לבער את התיק איך על תיק מבוער מושמד וללא תגובת החייב אתם כל כך מהר ממהרים להסכים שאין פה כשלים תקנוניים וטעניים של פתיחת התיק שלא כדין.דבר שלמעשה מחייב בבקשה מן הרשם לסגור את התיק עוד פעם.??...

החיאת תיק כנגד חייב

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
עודד יתכן כי השאלה שלך מעמיקה יותר, ויתכן כי הדבר דורש עיון מעמיק יותר - אולם לא במסגרת תשובה בפורום.

כלומר, מה הנפקות של תשובת החייב??? (אתה מכיר חייב שיסכים להחיאת תיק כנגדו).

אני חושב שזה יותר בגדר הודעה לחייב.

אבל יתכן כי הדבר מצריך בדיקה מעמיקה יותר לרבות פסיקה.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובות הוצלפ של נפטר

נגה 15/02/14
על פי חוק ההוצל"פ חובות בתיקי הוצל"פ עוברים ליורשים, ואם אין ירושה (עיזבון) ?

העניין הוא -לאחר שאבא נפטר, אמא פנתה להוצלפ ובקשה לבטל את הסכום החודשי שאבא היה משלם כל חודש בגין איחוד תיקים וזו היתה התשובה :

נכתב על ידי רשם לבקשה - נומרטור - 1- לעדכן שם חייב ל-המנוח ז"ל בתיק האיחוד ובתיקי הבנים 

2- לפזר תיק איחוד ולהעביר הכרזה והגבלות (למעט הגבלת רישיון נהיגה ,עיכוב יציאה מהארץ ודרכון ) לתיק בעל יתרת החוב הגבוה המתנהל נגד החייב

ואז על חשבון משותף שיש לנפטר ולאימי -הוטלו עיקולים (יש שם אפילו סכום כסף שסגרו בפקמ לטובת עיקול) -מלבד חשבון משותף אין ירושה

א- האם יש טעם להגיש שוב בקשה לביטול הליכים או עיכוב הליכים ( כדי שלא יתממשו בינתיים עיקולים )  

ב- האם יש צורך להוציא צו ירושה (למרות שיש תעודת פטירה ) ולמה ?

ג-האם בעת צו ירושה יכולים להוציא את שמו מהחשבון בנק המשותף (למרות שיש עיקולים ) או בכלל צו ירושה יכול להזיק (מהווה הסכמה שהיא מקבלת את החוב עליה ) 



תודה מראש 

מה קורה שחייב נפטר ? האם החוב עובר ליורשים?

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
מה שנרשם לא מדוייק!

החוב עובר לעזבון ולא ליורשים.

לא ניתן לחייב יורש בחוב.

אלא רק את העזבון

אם אין ירושה ואין עזבון - אז אין ממש משמעות לחובות, כי לא ניתן יהיה לממש אותם.



ולכן אם יש חשבון משותף שעוקל - תתעורר השאלה - יתכן שחלק מהפקדון כן ניתן למימוש.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן