פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

עיקול לאחר הוראת עיכוב הליכים

דור 03/03/14
שלום, מה תוקפו של עיקול ( נכס או כספים) שנרשמו לאחר מתן צו עיכוב הליכים.( בעקבות התנגדות לביצוע שטר).

לדוג' צו עיכוב ניתן ב 9/1 והעיקול נרשם ב 17/1.

תודה

עיקול לאחר צו עיכוב הליכים

עו"ד תומר שזר מנהל 03/03/14
עיקול לא תקף - אפשר לבטל את זה - צריך להגיש בקשה מתאימה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הפטר

מילי 02/03/14
שלום

אני הזוכה, השאלה שלי אם לחייב היה איחוד תיקים וכאשר קיבלתי צו הפטר אחד מהתיקים (שהיה באיחוד תיקים) לא התקבל עבורו הפטר, מה אוכל לעשות ואיך לפעול? האם זה על אחריותו לבדוק שכל התיקים נכללו בצו הפטר?

צו ההפטר

עו"ד תומר שזר מנהל 02/03/14
אם החייב הכניס את התיק לפשיטת הרגל - צו ההפטר לכאורה חל עליו (במידה והמציא לך ולא הגשת תביעת חוב).

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום

שימי 02/03/14
היי  האם ריבית 12.300000 זה ריבית גבוהה? כן למה עשיתי לפני שנה הסדר אחר

עם הלואה שיפרסו לי ליותר שנים כי המשכורת נמוכה הרווחתי 4500  החזרתי

2500  והיה לי עוד הלוואות מבנקים אחרים כדי לסגור הלוואה אחרת  בקיצר 

הסתבכות שאני על סף פשיטת רגל  קיצר פרסו לי 10 שנים  98 היתרה שנשארה 

והריבית 80 אלף שקל  לא היה לי ברירה תאמת אני לא מבין בזה כלום עברה שנה 

אחרי שכל חודש אני מחזיר 1500 שקל שנה עברהההההההההההההההה  וזה לא זז 

לשום דבר 18 אלף החזרים  בשנה  נשאר 93 אלף עד שכבר התייאשתי ולא היה לי

מאיפה להחזיר זה עבר לעורך דין חיצוני  ואני אמור לקבל כתב תביעה  והחוב

כרגע בדיחה 110 אלף שקל עם כל הסחבת  שנהייתה  ב4 חודשים שלא היה לי איך

להחזיר   אני חושב שנדפקתי   כסף אין לי לשלם להם הסברתי לעורכת דין  אין

לי כלום בחיים  מה ויש לי עוד חובות בבנקים אחרים  לקחתי לכסות כל פעם  מה

ההמלצה שלך לבעיה שלי?

איחוד תיקים או פשיטת רגל

עו"ד תומר שזר מנהל 02/03/14
צריך לבדוק כמה תיקים יש לך, אולי כבר שווה ללכת לאיחוד תיקים או פשיטת רגל.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מאגרי מידע בלשכת הוצל"פ

גילה 01/03/14
האם בלשכת ההוצל"פ קיימים מאגרי מידע (כמו למשל בעלות על רכב, כתובת ישנה או עדכנית) ? במידה וקיימים מאגרים: 1. האם רק רשם רואה זאת או גם אחרים בהוצל"פ ? 2. האם גם הזוכה רשאי לקבל מידע מהמאגרים ? 

מאגרי מידע

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
ישנם מאגרי מידע

טאבו

מינהל

חברת חשמל... (כתובת)

ביטוח לאומי (מקום עבודה(

לגבי משרד הרישוי אפילו קל יותר - מגישים בקשה לעיקול וכל רכב תחת ת.ז. של החייב מעוקל אוטומטית.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערב טוב

שי 01/03/14
שלום ברצוני לדעת בבקשה יש לי הרבה חובות בערך 270 אלף  עכשיו אני לא עובד מחפש עבודה כרגע בן 32  אני אחרי האבטלה  מקבל עכשיו הבטחת הכנסה    מה קורה  שאני מקבל את כל האזהרות לאן אני פונה   ומה   אני אשלם  מ1700 שקל שמתוכם אני משלם אינטרנט פלאפון וקצת חי   מזה   אני גר אצל ההורים אין לי כלום

איחוד תיקים או פשיטת רגל

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
אולי כדאי להוציא רשימת תיקים בהוצאה לפועל ולבקש איחוד תיקים ואף יש לשקול הליך פשיטת רגל.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלוםםם

רן 01/03/14
היי מה המקסימום שאפשר לדרוש ולשלם בחקירת יכולת שאין כלום   וחובות של 300.000 שקל?   מקבל הבטחת הכנסה בינתיים  אין נכסים רכוש חסכונות   או כל דבר אחר ששווה משהו אין כלום בעצם ..

חקירת יכולת

עו"ד תומר שזר מנהל 01/03/14
מה השאלה בעצם???



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ציק או כל שטר חוב.

ראובן 28/02/14
כידוע שלאחר חצי שנה מזמן התאריך הנקוב על גבי ציק הבנק אינו רשאי לכבדו. בעצם לציק אין שום משמעות ולא שווה אפילו פרוטה. שאלתי היא האם גם בהוצל"פ בפתיחת תיק עם ציק חייב להיות בתוך החצי שנה או שגם לאחר מיכן ואפילו שנים רבות זכותו של התובע לגשת עם ציק ישן. וכן שטר חוב האם יש לו איזה תוקף עד מתי אפשר לגשת להוצל"פ ואפילו כל חוב. בתודה מראש.

התיישנות - האם חצי שנה?

עו"ד משה שרגא מנהל 28/02/14
יש לאבחן בין חובת פרעון ע"י הבנק לבין זכות התביעה של המחזיק בשיק.



לבנק יש חובה הסכמית לפרוע שיק רק בתוך 6 חדשים.

למושך השטר יכולה לעמוד טענת התיישנות רק כעבור 7 שנים. למסב כעבור שנתיים.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיצוי הליכים

בני 27/02/14
האם לאחר שניתנה החלטה ע"י רשם ההוצל"פ על כך שמוצו ההליכים כנגד החייב, תוך כמה זמן ניתן לפתוח תיק הוצל"פ כנגד הערב?

האם יש חובה להמציא את ההחלטה לערב בטרם פתיחת תיק הוצל"פ?

האם יש צורך לשלוח התראה לפני פתיחת התיק לאחר ההחלטה על מיצוי (למרות שכבר הבקשה למיצוי הליכים שהוגשה ע"י הזוכה הומצאה במסירה אישית לחייב?)

תודה רבה

לאחר ההחלטה ניתן לפעול כנגד הערב

עו"ד משה שרגא מנהל 28/02/14

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדלת חוב

יחזקאל 27/02/14
שלום, מה נדרש לצורך הגשת בקשה להגדלת חוב?


תשובה

עו"ד יחיאל זהר 27/02/14
טופס 843 - בקשת זוכה לפעולות כספיות  - לסמן בהתאם ולצרף אסמכתא להגדלת החוב.

ביצוע פסיקתה שניתנה בהעדר הגנה

דן 27/02/14
שלום לכם,

הגשתי תביעה בסדר דין מהיר (חוב כספי) בבימ"ש השלום. בתיק ישנם אישורי מסירה כדין של כתב התביעה, הנתבעים לא הגישו כתב הגנה בחלוף 45 יום, והגשתי בקשה לפס"ד בהעדר הגנה. ביהמ"ש הורה להכין פסיקתא לחתימה, הכנתי, וביהמ"ש נעתר לבקשתי וחתם על הפסיקתה כמבוקש, על יסוד כתב התביעה. שאלות: 1. האם צריך להמציא את הפסיקתא לידי הנתבעים? (על אף שביהמ"ש לא הורה על כך) 2. תוך כמה ימים ניתן לפתוח תיק הוצל"פ לביצוע הפסיקתה? 3. לפי הפסיקתה - כ"א משני הנתבעים ישלם לתובע 30,000 ש"ח. האם ניתן לפתוח כעת שני תיקי הוצל"פ, בנפרד כנגד כ"א מהנתבעים?

תשובה

עו"ד יחיאל זהר 27/02/14
1. יש להמציא את הפסיקתא לכל אחד מהנתבעים בדואר רשום עם אישור מסירה.

2. ככל שלא נקבע אחרת בפסיקתא, ניתן לפתוח תיק הוצל"פ 30 יום לאחר המסירה לנכל נתבע.

3. ניתן לפתוח 2 תיקי הוצל"פ נפרדים.



נ.ב.



לצורך פתיחת תיק ההוצל"פ רצוי להיוועץ עם עו"ד, שיהיה בהצלחה.

צו כינוס לגבי קנסות

אלי 26/02/14
אם אני בפש"ר וניתן צו כינוס.. האם הדבר חל גם על קנסות עירייה לא יכולים לגבות או להטיל עיקול וכו'?

עיכוב הליכים מפאת הוצאת צו כינוס

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



פשיטת רגל מעכב הליכים אזרחיים כנגד החייב. קנסות עירייה הם קנסות פליליים (למרות שאוכפים אותם בכלים אזרחיים), ועל כן עיכוב הליכים בפשיטת רגל (שהינו אזרחי כאמור) אינו חל על קנסות אילו.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אבי 26/02/14
שלום,



האם רשם הוצאה לפועל מוסמך לחייב את הזוכה להמציא את החלטותיו במסירה אישית לצדדי ג' או לחייב?



מדוע חובה זו מוטלת על הזוכה?



תודה

המצאת החלטות רשם ההוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



אכן רשם ההוצאה לפועל מוסמך להורות על המצאת החלטותיו לצד שלישי או חייב. בדרך כלל החובה היא להמציא בעצמך (בניגוד להמצאה שמבוצעת בדואר רגיל בידי ההוצאה לפועל) ודיי בשליחת ההחלטה (או הבקשה או שתיהן) בדואר רשום עם אישור מסירה.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שי

שי 26/02/14
איך אני רוצה להדעת אם יש לי בעיות בוהצל הפועל

מידע ארצי על תיקים הפתוחים נגדך בהוצל''פ

עו''ד שלאבנה 26/02/14
במידה והכוונה היא איך לדעת באם פתוחים נגדך תיקים בהוצל''פ, ביכולתך לגשת לכל לשכת הוצל''פ בארץ ולבקש לפי מס' ת''ז מידע ארצי על תיקים הפתוחים נגדך בהוצל''פ, וכך תדע מה מצבך. 



כולי תקווה שהצלחת לעזור.



בהצלחה 



בכבוד רב

עו''ד, שלאבנה 

שרית

שלום 26/02/14
הי אני אמורה לקבל כתב תביעה  שתבעו אותי בסדר דין מקוצר על חוב שהריביות שם וכל העיניין מוגזם ולא יכולתי יותר להחזיר  השאלה  שאני אקבל תכתב תביעה יש טעם להתגונן או שלא יצא מזה כלום הרי זה חוב שלי   או לחכות אחרי 30  ולקבל תהזהרה מהוצאה לפועל ולבקש חקירת יכולת תודה

תשלום חוב שנפסק בפסק דין

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
שלום רב,



אין טעם להגיש כתב הגנה (או בקשת רשות להתגונן במקרה שלך) - אם אין דרך להתגונן, ומדובר על דחיית זמן בלבד שבסופה תחובי בהוצאות נוספות.



ביחד עם זאת, אין גם טעם ענייני להמתין להוצאה לפועל, שכן פתיחת התיק בהוצאה לפועל תעמיס על החוב הוצאות רבות נוספות (אגרות, שכ"ט ועוד).



תנסי להגיע להסדר עם הבנק לפני נקיטת הליכי הוצאה לפועל.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיצוי הליכים

ד. רונה 25/02/14
שלום, אני ובעלי חתומים על ערבות להלוואה של הבת והיא לא עומדת בתשלום הרבה זמן הגיע מכתב לדיון למיצוי הליכים, האם ברגע שהרשם פוסק על מיצוי ההליכים ישר אפשר לפעול נגדנו בעיקולים או שיש לנו זמן כלשהו להגיב לערער או לבקש צו תשלומים ?

ערבות

עו"ד דור אברהמי 26/02/14
שלום,



כול עוד לא נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל, כמעט ולא אפשרי לבצע עיקולים וכדומה.



כפי הנראה לפי כתב הערבות שחתמתם, המלווה צריך לנסות לגבות קודם כל את הכספים דרך הלווה (הבת שלכם), ורק אם לא מצליח (מצוי הליכים) יכול לגשת לערבים (אליכם).



במצב כזה המלווה יכול להגיש תביעה על סכום קצוב או תביעה בסדר דין מקוצר (תלוי בסכום), שאז תיתן לכם האפשרות לבקש להתגונן ולהרוויח זמן.



במידה והבקשה שלכם תדחה, יינתן פסק דין כנגדכם, שאם לא תשלמו אותו תוך 30 ימים הזוכה יוכל לפתוח נגדכם תיק הוצאה לפועל.



לאחר פתיחת תיק הוצאה לפועל נגדכם תומצא לכם אזהרה מההוצאה לפועל שאז תעמוד לרשותם עוד תקופת מניין ימים בטרם יפעלו בעיקולים וכדומה.



במידה ומדובר בסכום גדול או משמעותי עבורכם, הייתי ממליץ לפנות לקבלת שירות או לפחות ייעוץ מעורך דין.



בברכה,

דור אברהמי, עו"ד

הרמת מסך- סמכות הוצל"פ

רביד 25/02/14
ביקשתי הרמת מסך בהוצל"פ. ניתנה החלטה שעלי לפנות לסמכות מתאימה. אני יודעת שיש להוצל"פ סמכות להרמת מסך בתנאים מסוימים. מה ניתן לעשות? לאיזה בית משפט יש לפנות לשם קבלת סעד הצהרתי?

הרמת מסך בהליכי הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



הפסיקה הכירה באפשרות רשם ההוצאה לפועל "להרים מסך" בתנאים קיצוניים בעיקר, כאשר יש הרבה הוכחות לעילות המקימות את התנאים להרמת המסך.



במקרה זה אם סבר הרשם שאין לו סמכות לעשות כאמור - אזי יש לערער על ההחלטה (לא מומלץ) או לפנות לבית המשפט ולבקש להפעיל את סמכותו בעניין זה.



הסמכות (שלום או מחוזי) נקבעת בהתאם לגובה הסעד.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים

אבי 25/02/14
שלום, אני בעל עסק כאשר יש לי ספק שסיימתי לעבוד איתו בגלל חילוקי דיעות לגבי טיב השירות איתו ויש לי חוב אליו אני משלם לספקים שוטף +30 , עכשיו אותו ספק רוצה אתה הכסף במיידי , אמרתי לו שהוא יקבל את כספו כפי סוכם שעבדנו ברגיל (שוטף+30) אתמול שלח לי מכתב בדוא"ל מעורך דינו "התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים" שאם לא אשלם את החוב תוך 30 יום יפתח לי תיק בהוצ"לפ במכתב העו"ד הוסיף 500 שח שכר טירחה , האם יש לו עילה? תאריך התשלום הוא לפני תום הזמן הקצוב במכתב ואני כמובן מתכוון לשלם לו כמו שהתכוונתי גם לפני המכתב (בלי שכר הטירחה שהוא הוסיף) לעצתכם אודה

אבי

התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



שכר טרחת עו"ד משולם בידי הלקוח של עוה"ד ולא גורם אחר שלא הסכים לשירותו של עוה"ד. על כן אין עליך חובה לשלם את השכ"ט.  אם את התשלום אתה מתכוון להעביר לספק לפני המועד שנקצב במכתב, אזי גם לא תהיה לו יותר עילת תביעה.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיים בתיק עיכוב כספים

אורן 25/02/14
שלום, 



מה הכוונה אם בתדפיס של תיק הוצל"פ כתוב "בתיק קיים עיכוב כספים עד ..."? מה זה עיכוב כספים? מה המשמעות מבחינת החייב?



תודה. 

עיכוב כספים בלשכת ההוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
שלום,



עיכוב כספים משמעותו שאם מתקבלים כספים לתיק ההוצאה לפועל הם לא מועברים לזוכה אלא נמצאים בלשכה עד אשר יורה אחרת רשם ההוצאה לפועל.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חקירת צד ג' של בעל מניות בנאמנות

רוני 25/02/14
לעו"ד יש/ מניות בנאמנות בחברה. במסגרת תיק הוצל"פ לצד ג' אשר עובד כשכיר בחברה זומן העו"ד לחקירה לגבי מניותיו בנאמנות בחברה. המידע לא אמור להיות חסוי? אשמח לאיזכור חקיקה/ פסיקה לדחיית הבקשה לחקירה. תודה

חיסיון עורך דין לקוח

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



אם החזקותיו של עורך הדין ופעילותו בנאמנות הם במסגרת יחסי לקוח-עו"ד אזי המידע הוא אכן חסוי בהתאם להוראות פקודת הראיות.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי זימון

חנה 25/02/14
שלום,



חייב מבריח נכסים (כספי שכירות), בכך שהוא החל לערוך חוזים על שם משכיר אחר. בדרך זו כספי השכירות כביכול משולמים למשכיר החדש ולא לחייב.



כיצד ניתן לזמן את אותו גורם המקבל את דמי השכירות כדי שיסביר מה הבסיס החוקי במסגרתו הוא זכאי לקבל את דמי השכירות?



תודה

זימון צד שלישי לחקירה בהוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



יש לשלוח לגורם החדש - עיקול צד שלישי (כי הוא מחזיק כספים השייכים בפועל לחייב) ואם הוא לא משיב לצו (יש למסור אותו כדין) - ניתן לזמנו לחקירה כדי לברר מדוע הוא לא עיקל כספים השייכים לכאורה לחייב.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

במקרה של חוב לווד בניין האם ההוצאת לפועל ניתנת לכל הדירים או לנציג

דגנית 25/02/14
שלום אני וועד בבניין ובו דייר שבונה בצורה לא חוקית

קיבלנו לשלם לעורך הדין שלו הוצאות שקשורת במסמך שלא היינו מוכנים לחתום בצו עצירת הבניה שגם בה לא עמדנו כי היינו צריכים להפקיד סכום גבוהה שלא היה לנו

במידה ולא נשלם את הסכום לעורך הדין של הדייר

האם הוא יכול לפנות להוצאה לפועל ונגד מי נגד הוועד שמייצג את הבניין או לכל הדירים

תודה רבה

פתיחת תיק הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
שלום רב,



וועד בית - היא אינה אישיות משפטית. וועד הבית הוא בעצם כל הדיירים יחד. על כן חוב של וועד בית - כמוהו כחוב של כל הדיירים.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אפשר להגיש בקשה להוצאה לפועל

רן 25/02/14
בית המשפט המחוזי פסק לזכותי בתהליך פשרה סכום של 300000 שח שישולם תוך 90 יום מיום הפסיקה .
החייב העביר את הסכום ב30שקים בניגוד לפסיקה . המשפט היה על ביטול הסכם בתשלומים והשופטים פסקו תשלום אחד עם היוון .
האם אני צריך לפנות להוצאה לפועל על מנת לקבל את הסכום בתשלום אחד ?

מועד לתשלום פסק דין

עו"ד דור אברהמי 26/02/14
רן שלום,



לפי מה שאתה מתאר ניתן פסק דין לפיו החייב יעביר לך תוך 90 ימים את סכום מהוון בסך 300 אלף ₪.



כיוון וזה לא עושה כן, ניתן לפתוח כנגדו תיק הוצאה לפועל על ערך הסכום שטרם נפרע.



בברכה,

דור אברהמי, עו"ד

הוצל"פ

דפנה קרמר 25/02/14
שלום רב,

מה דינם של כספים שעוקלו בהוצל"פ ואמורים להשתחרר בעקבות זכיית החייב במשפט. האם כספים אלה נושאים ריבית והצמדה בהוצל"פ עבורו? האם הם נושאים ריבית עבור המעקל אילו היה זכאי במשפט?

 הכסף מעוקל 6 שנים. המעקל סרב להכניסם לקרן נאמנות למרות פניותי ופניות ההוצל"פ עצמו.

תודה

שמירת ערך נכסים מעוקלים

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



אם הייתה הוראה של רשם ההוצאה לפועל - יש חובה על המעקל לנהוג כפי שהרשם מורה. במקרה אחר - ניתן לבקש לחייב את המעקל בנזק שנגרם.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצעה לפועל

אנה 25/02/14
לפני כשנה הייתי חברה בחברת הוט מובייל, השירות היה גרוע והקווים כל הזמן התנתקו כך שמהר מאוד הפסקתי להשתמש, אפילו התקשרתי לבטל אחרי זמן מה אבל בטלפון אמרו לי שהחשבון מוקפא, אז הם לא יכולים לבטל, יש חוב של מאתיים שקל אבל מעבר לזה לא הסכימו לנדב שום פרטים.

כיום קיבלתי הודעה על חוב ואיום  תביעה על סך 1600+ שח, החשבוניות הגיעו לכתובת שלא פעילה מזמן גם לא בתעודת זהות, וסכומי הגביה הם על סך 90 שח למרות שאני נכנסתי לתוכנית של 50.

זה בכלל הגיוני דבר כזה??

תלונות צרכניות על ספקי שירות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 27/02/14
בוקר טוב,



נדמה לי כל הבעיה המרכזית בהודעתך - היא בעיה צרכנית והייתי ממליץ לפנות לארגונים צרכניים כדי להבין איך להתמודד נכון עם בעיות אילו (ארגון אמון לציבור/ המועצה הישראלית לצרכנות וכדומה).



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצילוווווווו

ורד 25/02/14
שלום, יש לי חוב בבנק של 100,000 ש"ח ואני מחזירה 2000 ש"ח כל חודש. אני כרגע בלי עבודה ורק בעלי עובד כי לבת שלנו יש בעיות בריאותיות וגם לי ואני בשלב של השגת מסמכים בכדי לקבל אחוזי נכות. הבעיה היא שבינתיים אין לי את האפשרות להחזיר סכומים כאלו לבנק והם לא מוכנים (הפקידה) לפרוס לי את החוב ליותר מ 6 שנים שכרגע יש לי וגם לא הסכימו להקפיא לכמה חודשים את התשלומים כדי שאני אוכל לעמוד שוב על הרגליים (בעצם הדבר היחיד שהפקידה אמרה לי כששאלתי מה עושה בנאדם במצבי עם ילדים קטנים ובעיות בריאותיות הוא שבמצב כזה יקחו אותי למשפט). אין לי שום עזרה כלכלית ואני במצוקה כרגע. מה לעשות?

רועי

רועי 25/02/14
קחי עורך דין שלא יפחידו  אותך עם משפטים בסוף הם אילו שמפסידים מניסיון

הסדר חוב מחוץ לבית המשפט / הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן 27/02/14
שלום ורד,



אם החוב עדיין לא מטופל בצורה משפטית - אז ההסדר היחיד שאפשר להגיע אליו הוא באמצעות הסכמה כזו או אחרת עם הבנק. אין הרבה ברירות למצער. אפשר לפנות לפניות הציבור של הבנק, או אפילו לכתוב מכתבים לדרגים גבוהים יותר, אבל בסופו של יום - זה נתון לשיקול דעתו של הבנק.



חייבים לציין, כי טיפול משפטי בתיק יגדיל את החוב בצורה ניכרת, על כן תשתדלי למצות את כל האפשרויות שהבנק מעמיד תוך ניסיונות בלתי פוסקים לדבר איתם.



בברכה,



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום
דילוג לתוכן