פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בקשר לנקודות
לפי מה שהבנתי הם אמורים היו להמחק השבוע ביום ג'.
השאלה שלי היא אם שבוע הבא אני מוציא גליון תעבורה לצורך עבודה חדשה, אז הוא יהיה נקי ללא שום אזכור לנקודות?
תודה ...
הכי פשוט - פנה למוקד הטלפוני של משרד התחבורה
מבחינה משפטית הנקודות אבדו את משמעותן
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
ערעור על החלטה שלא בפניו
קיבלתי גזר דין של 200 ש"ח קנס ופסילה של 21 ימים (שלא בצדק ולא אפרט כאן). גזר הדין ניתן שלא בפני. האם ניתן לבקש עיון חוזר בהחלטה או שצריך להגיש ערעור, ואם כן לאיזה בית משפט (תעבורה או מחוזי). בנוסף, האם עליי להפקיד מיד את הרישיון ולשלם הקנס או שניתן לחכות עד להחלטה בערעור או בעיון החוזר?
תודה!
ערעור
אי הפקדה = נהיגה בפסילה וגם הפסילה לא רצה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
דו"ח חניה עם טעות ברישום
האם כדאי לי לשחק ראש קטן ולהשפט על הדו"ח, ובמשפט לטעון שרכבי לא חנה ברחוב שנרשם וכהוכחה יש צילום?
או שבית המשפט לא מתייחס לטעות אבחנה של פקח?
לא יראו את הרחוב בצילום. הצילום מתמקד רק ברכב
דוח חניה מיוני 2008
שלמי אותו בודאי. למה לחכות. הוא צובר קנסות
לא.
250 ש"ח דוח
קיבלתי הודעת תשלום קנס בדואר רגיל על סך 250 ש"ח (דוח חניה)
העברה התבצעה בתאריך 03.10.2008 בקנס רשום שעלי לשם עד ה24.11.2009 אחרת יהיה עלי לשלם 375 ש"ח
שאלתי היא האם מומלץ לי להתעלם ולחכות שישלחו לי בדואר רשום? (הרכב הוא רכב ליסינג, שכבר לא ברשותי)
האם כאשר ישלחו לי בדואר רשום אני ישלם את הסכום המקורי או את הסכום עם התוספת?
תודה מראש על העזרה.
עלול מאוד להיות שחברת הליסינג תרדוף אותך.
פעם ראשונה עבירת תנועה
אני בעלת רישיון משנת 2000 ללא עבירות תנועה כלל. העבירה המיוחסת אלי(מצלמת מהירות ברכב חברה) הינה הראשונה. קבוע לי בימ"ש בספטמבר. האם לצפות לשלילה או שאולי יתחשבו? מה העונש הצפוי? למה לצפות? והאם ניתן לראות במצלמה את הנהג שהיה ברכב?
תשובה
לגבי העונש קשה לחזות. הרבה תלוי כמה נתפסת מעל המותר. עבר תעבורתי נקי יכול לעזור לעניין העונש.
שאלה חוקית 2 ……
ילד במושב קידמי.
דו"ח חניה- שאלה דחופה, מומלץ לכולם לקרוא
לפני 3 ימים קיבלתי דו"ח חניה תמוה מאוד בעיר קטנה סמוכה לת"א.
לשם השקיפות- מדובר בשכונת יוקרה של העיר, בה יש חניון תת קרקעי וחניית "קומבינה" של העיריה סמוך לשער החשמלי.
למרות שמדובר בעיר קטנה, שבדרך כלל לא ניתנים בה דו"חות חניה, ישנה מצוקת חניה בבניין היוקרתי.
בשעה 10 בלילה (!) חזרתי מהעבודה, וכשלא מצאתי חניה, חניתי סמוך לחניית הקומבינה שהמציאה העיריה עצמה.
בתור דייר המקום (האמת, גם אם הייתי אורח) עליתי לישון, ולתדהמתי בבוקר הבחנתי בדו"ח חניה על מדרכה של 500 ש"ח.
ברצוני לציין את הנתונים הבאים:
1. במקום שבו חניתי, שנחשב כביכול ל"מדרכה", יש סימון לבן ובו מקום בדיוק לחניה, כלומר נראה מקום מסומן לחניה למרות שהוא סמוך לשער החשמלי.
2. המקום נמוך מאוד, על גבול הס"מ, ואין ספק שאף אחד לא היה מבדיל אם זה מקום חניה או מדרכה אסורה.
כמובן שערערתי על הדו"ח ואני מחכה לתשובה מהעיריה, עם זאת רציתי לשאול האם יש לי אפשרות לתבוע את העיריה על סימון מטעה של ה"מדרכה", שכן היא נראית כמו חניה לכל דבר?
מיותר לציין שמדי יום חונים באותו מקום דיירים אשר לא מקבלים דו"חות, ונראה כאילו פקח משועמם, שכלל לא בתפקיד, ראה זאת ורצה לעשות השלמה על הדרך.
השאלה השניה- האם בשכונת מגורים ניתן לתת דו"חות חניה לאחר השעה 10 בלילה? כמובן שלא מדובר בעיירות גדולות כמו ת"א או ירושלים.
תודה מראש, ואם יהיה צורך אשלח תמונה של "המדרכה" ואולי אמצא אפילו פה את העו"ד שבאמצעותו אתבע את העיריה.
האם זה דו"ח של עיריה או משטרה???
מדובר בדו"ח של העיריה
אני שלחתי בקשה להישפט
ביהמ"ש שלח לי מכתב כי נשלח לי זימון לבימ"ש וצירפו מספר דואר רשום, 000717272 ועלי להוכיח שלא קיבלתי , אני ציפיתי לזימון הזה ולא קיבלתי אותו לביתי, ביררתי בדואר ושם אמרו לי שלפי הנתונים שלהם זה לא נדרש ע"י הנמען , אני שואל מה עלי לעשות כדי שאוכל להתייצב בביהמ"ש?.
תודה רבה
אם הזימון נשלח לכתובת הנכונה - בעייתי.
יש להגיש בקשה לביטול פסק הדין
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מנוות תחליף ליעוץ משפטי
יש לבקש את ביטול פסה"ד
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינם מהוות תחליף ליעוץ
ערעור על החלטה לסגירת תיק בתאונה קטלנית
אני איבדתי את אימי לפני כחצי שנה בתאונת דרכים.
בת 60 וחצי במותה.
היא חצתה את הכביש בסמוך לביתנו בחולון כהולכת רגל(לטענת החוקרים, סמוך למעבר החציה ולא במעבר עצמו)..
נהג שלא הבחין בה העיף אותה למרחק של כמה עשרות מטרים.
היא נפגעה הראשה ונפטרה כעבור מס' שעות בביח.
נותרנו המומים וכואבים ככ.
אתמול קיבלתי שיחת טלפון מן הפרקליטות כי הוחלט לגנוז את התיק!! לטענתם הננהג אינו אשם בתאונה, הוא נהג כמו כל נהג סביר במהירות המותרת, לא ניתן היה למנוע את התאונה ולמעשה האשמה מוטלת על אימי כביכול.
טרם אזרתי אומץ לספר לאבי כי זה מה שהוחלט.
כל מה שמחזיק אותו מאז זו הידיעה כי הנהג יקבל את עונשו.
אני רוצה לדעת מה עושים מכאן.
הבנתי שניתן לערער, והייתי רוצה לקבל פרטים מה עלינו לעשות כעת,
האם עלינו לשכור עוד פלילי?(שזה כשלעצמו ככ מרתיח אותי שכעת אנחנו אמורים לשלם גם לעוד מכספנו על עוול שנעשה לנו).
המון תודה,
מיטל.
סגירת תיק
מומלץ לפנות לעו"ד , אשר יבחן את ראיות המשטרה, וישקול את הפן המקצועי והן את הפן המשפטי.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום.
התשובות אינן נהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת המלווה
רק יום אחרי (בהתחלף התאריך)
קיבלתי דוח בשנת 94 ורק עכשיו קיבלתי התראה בשנית
דוח חניה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בבקשה דחוף, ערעור למחוזי
כיצד נערך ערעור
בנוסף תוכל להוסיף בע"פ בדיון.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה של חוק…..
חוקי לחלוטין אך לא מומלץ!!
אך לא מומלץ מבחינה בטחו ית במקרה תאונה חס וחלילה מה שקורה זה שזה מקשה על המחלצים לשבור את החלון בגלל שהזכוכיות נדבקות לנילון מגן השמש.
אין לראות בתגובה זאת הכונה או יעוץ הן מקצועי והן משפטי.
תאונה עקב הולך רגל פורע חוק
אם יש לך את פרטי הולכת הרגל תוכל תבוע אותה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופן הגשת דו"ח
כאשר הוא חזר מהניידת עם המסמכים, הוא הגיש לי את הדו"ח מתחת לכל המסמכים שמסר לי והתנהג כאילו ויתר על נתינת הדו"ח, כאשר הסתכלתי אתמול על המסמכים(והיו הרבה כי ניתן לרכב שבוע לנוע בדרכים עד להעברת טסט חוזר) גילתי לפתע את הדו"ח, שאפילו לא חתמתי עליו!!!
האם הדו"ח כביל? והאם יש אפשרות לערער??
תודה לעונים.
הדו"ח כביל. כן כן..
על מה בדיוק אתה רוצה לערער. העבירה נעשתה ועליה נרשם הדו"ח. כל השאר זה נוהל התייחסות וקשר שוטר/אזרח.
שיחה בטלפון סלולארי בזמן נהיגה
השוטר מצידו החליט על דעת עצמו שדיברתי בטלפון תוך כדי נסיעה, ולמרות שהסברתי לו מה הייתה מטרת הרמת המכשיר- הוא המשיך בשלו. הוא הגיש לי את הדו"ח ביחד עם המסמכים והתרה בי כאילו הוא ויתר על הגשת הדו"ח- הוא לא הגיש לי את הדו"ח כדי שאחתום עליו, ורק כשהגעתי הבייתה ראיתי שבין המסמכים צץ לו דו"ח. ברכב היה איתי אדם נוסף שישב ששכב מאחור בספסל האחורי, ודיברנו במהלך הנסיעה.
ברצוני להגיש בקשה להשפט- השוטר היה לבד, וזו מילתו אל מול מילתי.
מה סיכויי?
תודה מראש
סיון
אין לך שום סיבה לבקש להישפט
לפיכך התקיימו כל סעיפי העבירה - שימוש יכול להיות לצורך שמיעת מוזיקה או לגרד עם הטלפון את האף או להסתכל על השעה.
את בעצמך אומרת שהרמת את הטלפון והסתכלת על השעה.
כל בית משפט ירשיע אותך בעבירה על פי הודאתך..
בתי משפט לא רואים בעין יפה את בזבוז זמנם ואת עלולה לקבל עונש חמור יותר מהקנס המקורי לכן המלצתי לשלם ולהפנים שלא נוגעים בנייד כשנוהגים בכלל.
ראיתי שוטר שנתן לי דוח עושה עבירת תנועה…
והאם זה יעזור אם אני יצלמו בפעם הבאה בשביל להחזיר לו...
תודה לעונים
אין קשר בין השניים. מה הקשר לדו"ח שלך ולעבירה שלו
תיקון קטן להודעה
הדוח היה על זה שלא קשרתי את הקסדה (בקושי אני יכול להוציא אותה מהראש גם בלי לקשור)
הסברתי לו את זה והוא לא קיבל זה לא עניין אותו
בו בזמן שהוא רואה אופנוע עם פלאפון ביד ומדבר שזה באמת מסוכן
צריך להיות עם הגיון.. לא רק לחפש לתת דוח
צריך לציין שאין לי דוח כבר כמה שנים טובות וזה לכלך אותי וחבל...
אני רוצה להחזיר לשוטר הלא מתחשב הזה
אני מכיר אותו והוא עושה עברות תנועה
ולכן אני שואל מה לעשות אם אני רוצה לצלם אותו עושה עבירה ולהרשיע אותו...מידה כנגד מידה
למי אפשר לפנות אחרי שאני מצלם/מסריט אותו? לבית משפט? למח"ש?
ומה יעשו עם זה?
ושוב תודה לעונים
גידופים של שוטר
תוכל לפנות למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש)
במקביל תוכל לבקש להישפט.
על פניו הדוח אינו מוצדק כלל.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהן שימוש עושה זאת באחריותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הובלת מטען ע"ג קטנוע
לא
לא יוביל רוכב על אופנוע חבילה, צרור או חפץ המונעים ממנו, או העלולים למנוע ממנו, שליטה מלאה על רכבו או שהם —
(1) עולים בארכם על 70 ס"מ;
(2) חורגים מחוץ לחלק הקדמי ביותר או לחלק האחורי ביותר של האופנוע.
תאונה ונזק שנגרם לרכבי שלא באשמתי ללא נזק לנהג אשם
האם יש לי סיכוי בבית משפט לתביעות קטנות בתביעה לקבלת ההשתתפות העצמית בסך 1300 ש"ח ?
תוגלי לתבוע את "המעורב" גם אם לא פגע בך..
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהן שימוש עושה זאת באחריותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח מצלמה על חציית צומת באור אדום
אור אדום
עבירת קנס לחברה - גבוהה פי ארבעה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהן שימוש עושה זאת באחריותו.
רשיון צהוב
מה העונש של צפירה בעיר שלא לצורך ומתי זה נקרא שלא לצורך ?
מותר, 250, שלא למניעת סכנה.
שוטר יבקשך להציג רישיון בפורמט החדש. בלעדיו תיחשב כמי שנוהג ללא רישיון תקף!
הקנס על צפירה בשטח עירוני - 250 ש"ח.
לשון תקנה 63 סעיף ג':
בדרך עירונית לא ישמיע אדם אות אזהרה בצופר אלא למתן אות אזהרה למניעת סכנה קרובה שאין למנוע אותה באופן אחר.
עונש צפוי בחציית מעבר חציה
מעבר חציה
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהן שימוש עושה זאת באחריותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלט נהג חדש – מיקום
או האם ניתן להדביקו גם מאחור, דהיינו, על הבגאז למשל
(באיזור שבו כתוב שם הדגם בד"כ).
שהרי, שם הוא נראה לעין בצורה הרבה יותר טובה לרכב שנוסע אחריו.
באירופה ראיתי שרכבים רבים נוסעים עם ה-rookie driver במקום הזה,
ולא בשמשה האחורית כמו בארץ.
אשמח לתשובה בעניין, תודה

