פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעת תשלום קנס בדו"ח משטרתי שגוי
בשיחה עם המשטרה אמרה כי היתה בעיה וגם אצלה במחשב מופיע שמס' הדו"ח לא עם הפרטים שלי
תשלום קנס
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היכן על הכביש מותר לשוטרים לבצע אכיפה בעזרת ממל"ז?
מה החוק אומר לגבי זה?
תודה רבה מראש
ברור שיש הוראות לשוטרים ,
מהירות
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התיישנות דוחות חנייה
כיצד ניתן לפנות לעירייה לגבי ביטול דוחות חנייה משנת 92?
קיים פס"ד בעניין?
תודה
התישנות דוחות חניה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רשלנות תורמת
לאחר שתיקנתי את המכונית במוסך מרכזי כמובן לאחר בדיקת שמאי רכב.
היגיע החשבון לתשלום מאת חברת הביטוח של נהג המונית בניכוי 20% ולטענתם היתה " רשלנות תורמת " שלי... דעתכם?
רשלנות תורמת - תאונה בצומת
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אין תמרור מפורש בכל הכניסות .האם דרך עירונית ?
תשובה מאחד מפסקי הדין
ע י ר ו נ י ת". בהעדר תמרורי ב-24, לכל הפחות ב א ח ת
ה כ נ י ס ו ת לתחום שטח שיפוט של
רשות מקומית, לא ניתן לקבוע כי הדרך שבה מדובר, באותו שטח שיפוט, היא "ד ר ך ע י ר ו נ י ת". בהעדר הוכחה פוזיטיבית, אם
בעדות ואם במסמך, לקיומם של תמרורי ב-24, לפחות
באחת הכניסות לדרך העירונית, לא
מתקיים היסוד הנסיבתי, הנדרש לקיום היסוד העובדתי של העבירה, כאמור לעיל.
תשובה מאחד מפסקי הדין
ע י ר ו נ י ת". בהעדר תמרורי ב-24, לכל הפחות ב א ח ת
ה כ נ י ס ו ת לתחום שטח שיפוט של
רשות מקומית, לא ניתן לקבוע כי הדרך שבה מדובר, באותו שטח שיפוט, היא "ד ר ך ע י ר ו נ י ת". בהעדר הוכחה פוזיטיבית, אם
בעדות ואם במסמך, לקיומם של תמרורי ב-24, לפחות
באחת הכניסות לדרך העירונית, לא
מתקיים היסוד הנסיבתי, הנדרש לקיום היסוד העובדתי של העבירה, כאמור לעיל.
102 במקום 70
נתפסתי נוהג במהירות של 107 קמ"ש בכביש שמותר לנסוע בו 70 ולאחר הפחתה של 5 קמ"ש הדוח נרשם על 102 קמ"ש.
לאחר שימוע אצל קצין משטרה בדרגת פקד, נשללתי מנהלית ל - 30 יום.
שאלתי היא למה אני צפוי, האם לפסילה נוספת, האם על תנאי - הרישיון מאוד חשוב לי, אני עובד עם הרכב וכל יום שאני לא עובד אני מפסיד כסף.
תודה מראש
אם הרשיון כ"כ חשוב גש לעו"ד
גם אני נתפסתי על אותה מהירות...
בעת הצפות בו מכוניות תקועות בכביש האם ניתן לעבור
אני שואל זאת בשל ההצפות שהיו ולא בגלל ששוטר או מישהו נתן לי קנס.
מה נראה לך?
לפעמים אני תופס את הראש מהשאלות שלך. מאיפה אתה מביא אותן?
בכל מקרה למקרה שעדיין לא הבנת את התשובה, אזור להיכנס באין כניסה בגלל הצפה כזו או אחרת אלא אם יש שם שוטר שמורה לך להיכנס.
דוח על מעבר באור אדום
אור אדום
עכשיו ההחלטה בידך.
רמזור אדום
רמזור מחליף צבעים ........
"אל הצומת נכנסתי באור ירוק ........"
אלו שני משפטים שיכשיל אותך בעדות מול השופט, ואני מניח שזה מובן.
אני מניח שהשוטר לא עצר אותך כשהיה כתום (ודאי שלא ירוק) כי הוא "מחפש" את אלה שעברו באדום. אין זה אומר שלעבור בכתום זה לא מסוכן , (הרי מישהו עלול להתחיל לנסוע לפני תחילת הירוק "שלו").
מה גם שגם על כך ניתן לתת דו"ח.
לגבי הערעור - אנא קרא היטב את "נסיבות המקרה" - אם השוטר פירט את האירוע אין לך כל סיכוי. אם הדברים רשומים כמו מברק יש לך סיכוי רב.
אם אתה רוצה סיוע נוסף אתה מוזמן לכתוב אלי :
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
תוספת חשובה
לגבי המילה מול מילה - אם תוכיח מעל לכל ספק שאתה צודק, ושהשוטר לא צודק, השופט יצדיק אותך ויזכה אותך.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
פסילה 60 יום עקב תאונה
לפני שבוע עברתי תאונת דרכים עצמית ולא פגעתי בשום רכב אחר , והקצין פסל לי את הרשיון ל60 יום , הרכב הלך טוטלוסט ...
רציתי לדעת האם יש אפשרות להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה ?
ומה השיקולים להחזיר לי ?
אגב אני נהג חדש כבר שנה וחצי ...
תודה מראש.
יש להגיש בקשה לביטול לביהמ"ש לתעבורה באזור
ניתן להגיש בקשה לביטול הפסילה המנהלית
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
חשד לנהיגה בשכרות
בני נחשד בסוף יוני 2008 כנוהג בשכרות פעמים יצא פתק עם תוצאה נשיפה פסולה .בפעם השלישית יצא תוצאה 465 בינשוף עם אותה פיה לא הוחלפה . בדיקת עמידה יצא מתנדנד. בהליכה על קו יצא יציב. בדיקת אצבע לאף בפעם השלישית החטיא את האף . התרשמות כללית של השוטר -השפעה קלה ריח אלכהול קל .הופעה מסודרת. התנהגות מגיב לעניין. סהכ שתה כוס יין התביעה רוצים שנתיים שלילה ומאסר מה עושים .
בברכה
משה
נהיגה בשכרות
האחת להתפלל..
השניה,לומר לשופט שבנך לא הבין את המלצת הרופה..בעניין כוס היין.
לפני הארוחה..
או לפני הנהיגה..
הסדר טיעון
נתפסתי נוהג עם רשיון נהיגה שפג תוקפו
רשיון לא תקף
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוסר יריבות בתביעה על נזקים לרכב
נזיקין
שאלתך מתאימה יותר לפורום נזיקין, אך אנסה לסייע לך.
הנתבעת נתבעה מכך זה שהיא בעלת הרכב הרשומה במחשבי משרד הרישוי, ככל הנראה את פרטי הנהג לא הצליחה חברת ההשכרה להשיג, אחרת היא הייתה מוסיפה גם אותו כנתבע נוסף.
קח בחשבון שעדות הנהג ומהימנותה היא קריטית בתביעות מעין אלה.
בהצלחה.
מתמחה בתביעות שיבוב
דוח חניה
דו"ח חניה,
דוח חנייה
חניתי במקום שמסומן כמקום (ע"י שלט) שמותר לחנות שם רק לבעלי תוויות (אנשים שגרים ברחוב), לא ראיתי את השלט וחניתי שם וכמובן שקיבלתי דוח.
בדוח מצוין שהעבירה שביצעתי היא: "העמדת/החניית רכב שאינו שייך לסוגי הרכב שהחנייתם אושרה ע"י ראש העיר".
האם הסעיף הזה קשור לעבירה שביצעתי? כיוון שעד כמה שידוע לי ההגדרה לסוגי רכב הוא ההבדל בין רכב פרטי/מסחרי/חירום/דו גלגלי/ממשלתי/משאית וכדומה...
בחוק העזר העירוני (החוק שלפיו קיבלתי את הדו"ח) יש סעיף נוסף שבו כתוב כך: "מקום חנייה פרטי, נוהל שלא לפי רישיון מאת ראש העיקר ולא בהתאם לתנאי הרישיון".
האם העובדה שבדו"ח רשומה עבירה מסוימת והיא לא העבירה שביצעתי, אלא עבירה אחרת היא טיעון מספק לביטול הדו"ח?
אחרי סיפור המעשה הזה השאלה שלי היא כמובן האם כדאי לשלם את הדו"ח? או לבקש להישפט או לשלוח בקשה לביטול הדו"ח ליועץ המשפטי של העיריה (שזה מה שאמרו לי לעשות במחלקת הפיקוח העירוני).
תודה רבה.
1
דוח חנייה כפול-שאלה
חניתי בחוף מכמורת וקיבלתי דוח על חנייה בחודש מאי ושולם,עד כאן הכל בסדר.
אתמול קיבלתי דואר רשום על דוח שכיביכול לא שולם באותו ארוע..
מבירור שערכתי מולם מתברר שנרשמו על אותו הרכב 2 דוחות בהפרש של שעתיים ועשרים דקות.
עכשיו מבקשים ממני לשלם את הדוח השני,השאלה היא האם חוקי מה שקרה פה?
ומה היית מציע לי לעשות?
תודה
דו"ח חניה
דוח חניה כפול
אם קבלת את הדוח ביד,אז כן אתה תקבל את השני והשלישי וכך הלאה כל 15 דקות.
אם הדוח היה על השימשה,אז אין החוק מאפשר דוח שני
אזהרה בתנאי של העדר רישום קודם וסוגיית "שטח מת"
קיבלתי אזהרה בגלל סטייה מנתיב הנסיעה תוך הפרעה לרכב אחר(תקנה 40א' לפי מה שרשום), אך קראתי שבכתב האזהרה צריך להיות סעיף ברור שרשום בו כי אם אני אבחר לערער את האזהרה אזי האזהרה תומר בקנס אוטומטי ואני אוכל לבחור אם להישפט על העברה או להיקנס, ואם הנ"ל לא רשום אז אפשר לעשות משהו בנוגע לאזהרה, האם יש מה לעשות בנושא ?
בנוסף סטיתי מהנתיב אך לא ראיתי את הרכב מימיני בגלל שהוא היה בטווח של "שטח מת" במראת הצד וראיתי אותו רק לאחר שהתחלתי לסטות ימינה והשטר לא התחשב בדבר, האם הטיעון שלי מוצדק ובית המשפט יקבל אותו ?
תודה מראש, ליאור.
האם מישהו יכול לעזור לי ?!
מצלמת מהירות
האם מישהו זוכר את סוג המצלמה ומתי זה היה?
תודה.
מכשיר הדבורה הוא מכשיר בעייתי
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסבת דו"ח
תיקון - התכוונתי שהעברה הייתה ביולי 2008
בקש מהמשטרה את מועד וכתובת משלוח
אם יסתבר כי נשלחה לכתובתך המעודכנת, סיכוייך לפתוח הדוח נמוכים.
תוכל לנסות מזלך ולהגיש בקשה להארכת מועד לבית המשפט לתעבורה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
דוח מהירות ע"י מצלמה אלקטרונית
המהירות שמיוחסת היא לאחר הפחתת 5 קמ"ש
לצורך בדיקת הנושא תצטרך לבקש להישפט, ולאחר מכן לצלם את תיק המשטרה.
במקרה כזה תסתכן , שכן יהיה לך משפט תעבורה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, מתי צריך לעשות קורס רענון? זה תלוי במס'
תלוי במס' נקודות (12 אם אני זוכר נכון)
קורס בסיסי לאחר הצטברות 12 נקודות
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
עברה של טלפון נייד | נשלח מאתר
מה עלי לטעון בבית המישפט?
הקריטריונים למתן אזהרה אינם מחייבים את המשטרה
טיעון אזהזרה לבית המשפט
הסיכוי שתצליח לשכנע השופט לזכות אותך בגין כך נמוך ביותר.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
טענות במשפט
אני מוכן לקבל כל עונש שתטיל עלי ומקווה שבכך הוא ירתיע נהגים אחרים מלבצע עבירות תנועה ולסכן את המשתמשים בדרך.
אני מבטיח להבא לנהוג באופן אחראי, אדיב ומתחשב ! בכבוד רב קובי."
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים
ראשית, אציין כי אתמול נוכחתי בהרצאה שלך, ביום העיון בלשכה וברצוני לציין שמאוד נהנתי.
שאלתי: אני מסייע לחבר טוב שלי, שקיבל כתב אישום בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ונהיגה בקלות ראש. השלב המשפטי: לקראת הוכחות. בתיק יש ממצאי דו"ח ינשוף (800 מיקרוגרם) אך התביעה החליטה שלא לעשות בו שימוש בגלל פגמים ולכן מאשימה אותו כאמור לעיל. התביעה מסתמכת על בדיקת המאפיינים שנערכה בענף התנועה, רק אחרי בדיקת הינשוף ושעה לאחר שעוכב לבדיקה ודוח הפעולה של השוטר (שראה את הנאשם "מזגזג" וציין בדוח כי הנאשם סירב לבצע מאפיינים ולכן לא ביצע מאפיינים במקום). ניסיתי להגיע עם התביעה להסדר אך הם מציעים 11 חודשי פסילה בפועל בניקוי פסילה מנהלית. יש לנאשם כ- 20 הרשעות ב- 10 שנות וותק חלקן הקטן חמורות ועבר פלילי זניח ביותר משירותו הצבאי. אין עבר בשכרות. השופט הוא ויטלסון. האם כדאי לנהל ההליך בהוכחות או לטעון חופשי? אם אטען חופשי - יש סיכוי שויטלסון יפסוק פחות מהצעת התביעה? האם לקבל את ההצעה של התביעה וזהו?
אשמח מאוד לסיוע מניסיונך העשיר בתחום.
נהיגה בשכרות
הסיכוי שבטיעון חופשי גזה"ד יהיה קל מהצעת התביעה, לא גבוה, ויתכן ויטיל שנתיים.
לגבי ניהול משפט - יש לבחון הראיות לגופן.
שמח שנהנית אתמול בהרצאה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה נוספת
תודה.
בני הצעיר נתפס בעת נהיגה ללא רשיון
לא עושה שטויות ??
חוקיות דו"ח חניה עקב תמרור לא ברור?
התמרור היה דהוי ולא ניתן היה לראות את את המסגרת האדומה, רק קו אלכסוני לבן ובסיס כחול.
האם הדו"ח חוקי ?
קשה להחליט מהתיאור שלך
בכל מקרה, התמרור תמיד צריך להיות מוצב בצורה תקינה ובברור.
תמרור דהוי
לכאורה יש הצדקה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
דוח ששולם באיחור
כשפניתי למשרד הרישוי אמרו לי שיש לי קנס שלא שולם,בירור קצר העלה שהיה לי משפט בשנת 2003 וחויבתי ב1500 שח
הדוח שולם אך באיחור של כמה ימים ,עכשיו הם טוענים שיש לי חוב של 1070 שקל בגלל האיחור או לא יודע מה...
האם יש סיכוי שיבטלו לי את זה או איך מבטלים את זה לעזאזל?
אשמח לקבל תשובות מניסיון או ממבין בתחום תודה!
נסה לפנות למרכז לגביית קנסות. הם אלו המטפלים בנושא
פיגורים מתיק בית משפט
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

