פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דיבור בנייד, מהו גובה הקנס?
אפרת
22/12/09
דיברתי בנייד באמצעות הספיקר בזמן נסיעה.
סמויה ראתה אותי וקיבלתי קנס בגובה 1000 ש"ח.
האם ניתן לערער על הקנס?
זוהי הפעם הראשונה שנרשמה לי עבירת תנועה
סמויה ראתה אותי וקיבלתי קנס בגובה 1000 ש"ח.
האם ניתן לערער על הקנס?
זוהי הפעם הראשונה שנרשמה לי עבירת תנועה
דו"ח טלפון נייד
~עו"ד שור אלעד
23/12/09
נכון להיום גם החזקת טלפון נייד ביד תוך כדי נהיגה אף אם לא עשית בו שימוש נחשב לעבירה.
באפשרותך לפנות תוך 30 יום מיום ביצוע העבירה בבקשה להמרת הדו"ח באזהרה.
באפשרותך לפנות תוך 30 יום מיום ביצוע העבירה בבקשה להמרת הדו"ח באזהרה.
דיבור בנייד ונהיגה לא נוסעים ביחד !
גיא "אנשים באדום"
23/12/09
כל אחיזה של המכשיר הנייד מהווה סיכון לנהג לנוסעים ולאחרים ! ! !
מה ההבדל לדעתך בין דיבור בספיקר לבין מצב בו המכשיר צמוד לאוזן?
לדעתי דיבור בספיקר מסוכן יותר כי יש גם התרכזות במסך ......
כאשר המכשיר צמוד לאוזן ...... אין על מה להסתכל .......
יש לך אפשרות לבקש המרה לאזהרה אם את עומדת בקריטריונים שלעיל, זכרי שבעקרון העבירה נחשבת כחמורה.
לגבי העובדה שנהגים רבים מציינים "זו עבירה ראשונה שלי ....." :
א. גם לעבריין תנועה סדרתי (וסליחה, לא התכוונתי להשוות) היתה פעם "עבירה ראשונה" ..... וכרגע יש לו ....... הרבה יותר.
ב. "עבירה ראשונה" עלולה להיות אחת יותר מידי ....... לכל החיים.
ג. כל נהג יודע שאין לבצע עבירות תנועה ואם הוא זלזל בחוק ובחיים עדיף שילמד זאת בצורת קנס ולא בצורה אחרת, ולא מגיע לו פרס.
ד. סליחה על הציניות והאירוניה, אבל נמאס לי מהזלזול של הנהגים בחוק ובחיים של האחרים.
יחד עם זאת ולמרות הכל להלן נסיוני לסייע בידך :
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה חמש שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בשנתיים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת.
את הבקשה יש לשלוח לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע לפי הרשום בגב הדו"ח.
אם לא התקבלה תשובה תוך 90 יש לשלם את הדו"ח.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מה ההבדל לדעתך בין דיבור בספיקר לבין מצב בו המכשיר צמוד לאוזן?
לדעתי דיבור בספיקר מסוכן יותר כי יש גם התרכזות במסך ......
כאשר המכשיר צמוד לאוזן ...... אין על מה להסתכל .......
יש לך אפשרות לבקש המרה לאזהרה אם את עומדת בקריטריונים שלעיל, זכרי שבעקרון העבירה נחשבת כחמורה.
לגבי העובדה שנהגים רבים מציינים "זו עבירה ראשונה שלי ....." :
א. גם לעבריין תנועה סדרתי (וסליחה, לא התכוונתי להשוות) היתה פעם "עבירה ראשונה" ..... וכרגע יש לו ....... הרבה יותר.
ב. "עבירה ראשונה" עלולה להיות אחת יותר מידי ....... לכל החיים.
ג. כל נהג יודע שאין לבצע עבירות תנועה ואם הוא זלזל בחוק ובחיים עדיף שילמד זאת בצורת קנס ולא בצורה אחרת, ולא מגיע לו פרס.
ד. סליחה על הציניות והאירוניה, אבל נמאס לי מהזלזול של הנהגים בחוק ובחיים של האחרים.
יחד עם זאת ולמרות הכל להלן נסיוני לסייע בידך :
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה חמש שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בשנתיים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת.
את הבקשה יש לשלוח לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע לפי הרשום בגב הדו"ח.
אם לא התקבלה תשובה תוך 90 יש לשלם את הדו"ח.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
שאלה בעניין התיישנות דוח
ליאת
22/12/09
באפריל 2008 קיבלתי קנס על שימוש בטלפון נייד.
שלחתי במועד בקשה לביטול הדוח ומשקיבלתי תשובה שלילית ביולי 2008 ביקשתי להישפט בגין הדוח.
היום, עברה כבר למעלה משנה ועדיין לא קיבלתי זימון לדיון. האם אפשר לטעון להתיישנות?
תודה רבה
שלחתי במועד בקשה לביטול הדוח ומשקיבלתי תשובה שלילית ביולי 2008 ביקשתי להישפט בגין הדוח.
היום, עברה כבר למעלה משנה ועדיין לא קיבלתי זימון לדיון. האם אפשר לטעון להתיישנות?
תודה רבה
התיישנות דו"ח ברירת משפט
~עו"ד שור אלעד
23/12/09
אם חלפה שנה מהיום בו שלחת בקשה להישפט וטרם קיבלת הזמנה למשפט, הרי שהדו"ח התיישן.
עלייך לשלוח למטה הארצי מכתב אם צילום ההוכחות שאכן שלחת הבקשה ולדרוש שיורו על התיישנות הדו"ח.
עלייך לשלוח למטה הארצי מכתב אם צילום ההוכחות שאכן שלחת הבקשה ולדרוש שיורו על התיישנות הדו"ח.
הנהג ברח..האם זו עבירה פלילית?
ירוחמי
22/12/09
היום בבוקר,במהלך נסיעה,ניכנסה בי מאחור ווספה,הנהג בתחילה רצה לתת פרטים..אך רכבים אחרים ביקשו שנזוז הצידה.וכשרציתי לשים אות האוטו בצד.נהג הווספה ברח.ולא השאיר פרטים.רשמתי את מס הווספה. לאוטו שלי לא ניגרם נזק מי יודע מה..בסה"כ שריטה של הצבע בפגוש. אך עצם העובדה שהנהג ברח האם זו עבירה פלילית?
פגע וברח
~עו"ד שור אלעד
22/12/09
מדובר בעבירת תעבורה בגינה מוגש כתב אישום, עפ"י חוק חלה חובת מסירת פרטים במעורבות בתאונה גם אם מדובר בתאונה קלה וגם אם אין נזק כלל, עצם המעורבות בתאונה מטילה החובה.
עזרו לי בבקשה!
יואל
22/12/09
שלום,
שוטר על אופנוע נתן לי דו"ח על סך 250 ש"ח משום שחציתי כביש במקום שבו הותקנה גדר בשטח הפרדה (ברחוב ז'בוטינסקי בר"ג). השאלות שלי הן אלו:
1. איך המשטרה תדע אם שילמתי את הדו"ח? הרי לא נתנו אותו על סמך מספר אוטו אלא להולך רגל.
2. האם יש סיכוי לערער על הדו"ח ולהמיר אותו באזהרה - ולהצליח בכך?
תודה רבה
יואל
שוטר על אופנוע נתן לי דו"ח על סך 250 ש"ח משום שחציתי כביש במקום שבו הותקנה גדר בשטח הפרדה (ברחוב ז'בוטינסקי בר"ג). השאלות שלי הן אלו:
1. איך המשטרה תדע אם שילמתי את הדו"ח? הרי לא נתנו אותו על סמך מספר אוטו אלא להולך רגל.
2. האם יש סיכוי לערער על הדו"ח ולהמיר אותו באזהרה - ולהצליח בכך?
תודה רבה
יואל
הולך רגל
~עו"ד שור אלעד
22/12/09
ראשית אני משער שתעודת הזהות שלך רשומה ולכן לא תהיה בעיה לחבר אותך לדו"ח.
שנית, באפשרותך תוך 30 יום מיום ביצוע בעבירה להגיש בקשה להמרת הדו"ח באזהרה.
שנית, באפשרותך תוך 30 יום מיום ביצוע בעבירה להגיש בקשה להמרת הדו"ח באזהרה.
עזרה בבקשה
רינת
21/12/09
היום קיבלתי בדואר תזכורת על אי חידוש רישון נהיגה . זה הפליא אותי ששלחו תזכורת משום שלא קיבלתי בדואר שצריך בכלל לחדש את רישיון הנהיגה . בכל מקרה התקשרתי על מנת לשלם את התשלום בכ"א משום שאני מאוד פדנטית בדברים שקשורים לתשלומים אך לתדהמתי נמסר לי שלא ניתן לשלם משום שיש לי קנס והפנו אותי לטלפון שבו אני יוכל לברר לגבי הקנסות שיש לי ושם נאמר לי שיש לי קנס על עבירת מהירות משנת 2003 (נכון לכרגע אין לי פרטים לגבי איזה מספר רכב ביצע את העבירה , מיקום העבירה וכו -אנסה לברר מחר ...). חשוב לי לציין שיש לי רישיון מ 1993 ומעולם לא היו לי עבירות קודמות וגם לגבי הקנס הזה לא ידוע לי על מה מדובר מעולם לא תפס אותי שוטר והדבר היחיד שאולי יכול להיות זו מצלמה אבל מדוע רק עכשיו בדיעבד אני אמורה לגלות שיש לי קנס שכנראה גם צבר ריביות למינהן . מעולם לא קיבלתי בדואר שום עדכון על הקנס הזה ואני חושבת שהיה מספיק זמן משנת 2003 לשלוח... בברור עם מחלקת קנסות הכתובות מעודכנות כך שאם היו שולחים דואר רשום כן הייתי מקבלת ! מה עליי לעשות על מנת לזרז טיפול . חשוב לציין שיש לי 3 ילדים קטנים ולהיות ללא רישון נהיגה עד לברור שאני מעריכה שיכול לקחת זמן זה די בעייתי . זה ממש נפל עלי כמו רעם ביום בהיר ולשלם סכום כה גבוה די קשה לי כלכלית . אשמח לעצה ממכם
בברכה,
רינת
בברכה,
רינת
אם אנני טועה,
מיקו
22/12/09
ניתן לקבל רשיון זמני לתקופה קצרה ,עד לברור העניין ,אבל זאת ניתן נעשות בפניה אישית במשרד הרישוי.
מכסת דוחות?! ביום תאונת דרכים?! מה זה?!
ליאור
21/12/09
מצורף קישור - שוטרת מודה שיש מכסת דוחות - לשימוש עורכי דין, אין נוהל כתוב אך יש הוראה בעל פה לפני משמרת...נא לחשוף כיצד שוטרי התנועה נמדדים בבקשה - מה הנוהל:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3525228,00.html
מצורף קישור - ביום תאונת דרכים ע"י משטרת התנועה ללכידת אופנועים - אח"כ מתפלאים למה אזרחים לא עוצרים ברגעי האמת...
מבקש לא להסיר את הקישורים.
מבקש לקבל קישור לנוהל תנועה 02.241.10 "עצירת רכב ע"י סייר תנועה".
תודה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3525228,00.html
מצורף קישור - ביום תאונת דרכים ע"י משטרת התנועה ללכידת אופנועים - אח"כ מתפלאים למה אזרחים לא עוצרים ברגעי האמת...
מבקש לא להסיר את הקישורים.
מבקש לקבל קישור לנוהל תנועה 02.241.10 "עצירת רכב ע"י סייר תנועה".
תודה.
אין צורך במכסה, יש ללא הגבלה !
גיא "אנשים באדום"
22/12/09
שוטר שאומרים לו "מכסה של ..... דו"חות", כנראה שהוא או עיוור או בטלן.
יתכן שאתם רוצים ........ אותי, אבל חסרות עבירות תנועה ?
חסר נהגים ששמים ז בלי מרכאות, על החוק, על החיים, על חיי האחרים ועל כל העולם?
אני מניח שלכולם חשובים החיים, כולם רוצים להיות עם המשפחה והחברים אבל מה קורה כשאתם "עולים על ההגה" ?
אל תכעסו עלי בבקשה אם אני קצת ........ לפעמים אתם מטריפים אותי עם מה שנעשה כאן בכבישים ......... זה הרי טירוף מהסרטים !
תזכרו את התוצאה החמורה של עבירת תנועה >>> תאונה >>> אסון !
זה המוטו שרצוי שנזכור ! אל תזלזלו בחוק, אל תצפצפו על הנהג שמסביבכם, אל תשימו פס על הרמזור / התמרור ותהיו אדיבים !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
יתכן שאתם רוצים ........ אותי, אבל חסרות עבירות תנועה ?
חסר נהגים ששמים ז בלי מרכאות, על החוק, על החיים, על חיי האחרים ועל כל העולם?
אני מניח שלכולם חשובים החיים, כולם רוצים להיות עם המשפחה והחברים אבל מה קורה כשאתם "עולים על ההגה" ?
אל תכעסו עלי בבקשה אם אני קצת ........ לפעמים אתם מטריפים אותי עם מה שנעשה כאן בכבישים ......... זה הרי טירוף מהסרטים !
תזכרו את התוצאה החמורה של עבירת תנועה >>> תאונה >>> אסון !
זה המוטו שרצוי שנזכור ! אל תזלזלו בחוק, אל תצפצפו על הנהג שמסביבכם, אל תשימו פס על הרמזור / התמרור ותהיו אדיבים !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חידוש רישיון לאחר שלילה ל11 חודשים.
aztec
21/12/09
אני מבין כי רק מעל שנה צריך לעשות מבחנים וכי בפחות מזה אין צורך לא בטסט ולא בתאוריה. האם זה נכון?
פסילה פחות משנה
עו"ד אורון אילון
21/12/09
אכן זה נכון, עפ"י הוראות החוק.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
תמרור לפני מעבר חציה
haderet
21/12/09
האם קיימת חובה בחוק לתמרר מעבר חציה?
אם כן, מה המקור לכך?
ניסיתי לחפש אך מצאתי רק כי שיקולי תמרור נתונים לרשות תמרור נקומית.
אם כך- אז ייתכן מעבר חציה בלי תמרורים?
אין שום חובה חוקית לשים תמרור המזהיר על קיומו של מעבר חציה?
אם למשל, מעבר החציה ממקום אחרי פניה, או שהוא דהוי וכן הלאה?
אם כן, מה המקור לכך?
ניסיתי לחפש אך מצאתי רק כי שיקולי תמרור נתונים לרשות תמרור נקומית.
אם כך- אז ייתכן מעבר חציה בלי תמרורים?
אין שום חובה חוקית לשים תמרור המזהיר על קיומו של מעבר חציה?
אם למשל, מעבר החציה ממקום אחרי פניה, או שהוא דהוי וכן הלאה?
סימון מעבר החציה על הכביש הוא, הוא התמרור,
מיקו
21/12/09
בנוסף יש מקומות בהם מציבים תמרורי מודעין בדיוק ,במקום המעבר ,והוא בא בנוסף, או במקום, הסימון על פני הכביש ( תמרור מרובע כחול ובו דמות הולך רגל )
כמו כן יש מקומות בהם יש כמה עשרות מטרים לפני המעבר ( עד כ150 מ ) תמרור אזהרה המודיע , על מעבר החציה .( תמרור משולש אדום , עם דמות הולך רגל
היה יותר קל ,אם היית מספרת את המקרה, והיינו מנסים לעזור,,,,,,
כמו כן יש מקומות בהם יש כמה עשרות מטרים לפני המעבר ( עד כ150 מ ) תמרור אזהרה המודיע , על מעבר החציה .( תמרור משולש אדום , עם דמות הולך רגל
היה יותר קל ,אם היית מספרת את המקרה, והיינו מנסים לעזור,,,,,,
רמזור צהוב
868
21/12/09
שלום
אם שוטר נתן לי דוח על מעבר באדום, ממקום המצאות השוטר הוא לא יכל לראות באמת שעברתי עם האוטו באדום - עברתי בצהוב ואמרתי לו זאת והוא כתב את זה בדוח.
אני יכול לחזור בי מדבריי ולומר שעברתי בירוק? ( עקרונית ) או מה שכתוב אין מה לעשות וזאת הודאה.?
אם שוטר נתן לי דוח על מעבר באדום, ממקום המצאות השוטר הוא לא יכל לראות באמת שעברתי עם האוטו באדום - עברתי בצהוב ואמרתי לו זאת והוא כתב את זה בדוח.
אני יכול לחזור בי מדבריי ולומר שעברתי בירוק? ( עקרונית ) או מה שכתוב אין מה לעשות וזאת הודאה.?
אדום/צהוב/ירוק
~עו"ד שור אלעד
21/12/09
ראשית עליך להגיש בקשה להישפט.
בבית משפט תטען טת טענותך אך עליך להביא בחשבון ששינוי גרסה כפי שאתה טוען לה עלולה להצטייר לא טוב.
בבית משפט תטען טת טענותך אך עליך להביא בחשבון ששינוי גרסה כפי שאתה טוען לה עלולה להצטייר לא טוב.
שלילה עקב צבירת 36 נק' ….
אילן
21/12/09
לפני מס' שבועות עצרה אותי ניידת משטרה לבדיקת רשיונות, השוטר הודיע לי כי צברתי 36 נק' ועלי להפקיד את הרשיון שלי.
את מירב הנקודות צברה אשתי שתחיה - הגשתי בעצמי בקשה להארכת מועד להשפט + הסבת הנק' ע"ש אישתי.
השופט דחה את בקשתי - מהטענה שהעבירות בוצעו לפני יותר משנתיים וכבר שולמו - לכן אין נסיבות חריגות שמצדיקות את הנ"ל.
האם יש משהו שניתן לעשות במסגרת בית המשפט - או שהצעד הבא הוא רק ערעור למחוזי על ההחלטה.
מעבר לעיל, הבנתי שניתן לבקש ממשרד הרישוי להתחשב בתקופה של ה 90 יום, במידה ויש בן משפחה נכה אשר זקוק לשירותי ההסעה שלי - האם לפנות למשרד הרישוי או לבית המשפט ?
מודה מראש על העזרה ...
את מירב הנקודות צברה אשתי שתחיה - הגשתי בעצמי בקשה להארכת מועד להשפט + הסבת הנק' ע"ש אישתי.
השופט דחה את בקשתי - מהטענה שהעבירות בוצעו לפני יותר משנתיים וכבר שולמו - לכן אין נסיבות חריגות שמצדיקות את הנ"ל.
האם יש משהו שניתן לעשות במסגרת בית המשפט - או שהצעד הבא הוא רק ערעור למחוזי על ההחלטה.
מעבר לעיל, הבנתי שניתן לבקש ממשרד הרישוי להתחשב בתקופה של ה 90 יום, במידה ויש בן משפחה נכה אשר זקוק לשירותי ההסעה שלי - האם לפנות למשרד הרישוי או לבית המשפט ?
מודה מראש על העזרה ...
פסילת רישוי
~עו"ד שור אלעד
21/12/09
לעניין הבקשה להארכת מועד להשפט שנדחתה, עליך לערער על ההחלטה לביהמ"ש המחוזי.
בקשר להקלות בפסילה עליך לפנות למשרד הרישוי
באפשרותך לפעול במקביל, כן באפשרותך לבקש ממשרד הרישוי דחיה של הפסילה כיוון שהעניין בטיפול משפטי.
בהצלחה
בקשר להקלות בפסילה עליך לפנות למשרד הרישוי
באפשרותך לפעול במקביל, כן באפשרותך לבקש ממשרד הרישוי דחיה של הפסילה כיוון שהעניין בטיפול משפטי.
בהצלחה
סימון חניה באופן פרטי
סים
20/12/09
שלום,
מתחת לביתי בעל חנות סימן חניה ב-איקס קרי כחניה פרטית שלו
כשהחניתי שם קיבלתי דו"ח
כיצד ניתן לערער על זה ?
מתחת לביתי בעל חנות סימן חניה ב-איקס קרי כחניה פרטית שלו
כשהחניתי שם קיבלתי דו"ח
כיצד ניתן לערער על זה ?
סימון פרטי
~עו"ד שור אלעד
20/12/09
עליך לכתוב מכתב לעיריה ולשגר אותו בדואר רשום, להסביר כי מדובר בסימון פרטי ופירטי שאין לו כל נפקות משפטית ולכן יש לבטל את הדו"ח
בהצלחה
בהצלחה
נסיעה ברמזור אדום וברמזור צהוב מה ההבדל?
969
20/12/09
שלום
חציתי ברמזור צהוב את הצומת
קבלתי דוח משוטרת שלא יכלה לראות ממקום המצאה אם הרמזור אדום או צהוב
והיא נתנה לי דוח שחציתי באדום.
1. מה ההבדל בין מעבר באדום ובצהוב? האם מותר לעבור בצהוב?
2. באם מציגים לשופט את עברות קודמות שלי?
תודה
חציתי ברמזור צהוב את הצומת
קבלתי דוח משוטרת שלא יכלה לראות ממקום המצאה אם הרמזור אדום או צהוב
והיא נתנה לי דוח שחציתי באדום.
1. מה ההבדל בין מעבר באדום ובצהוב? האם מותר לעבור בצהוב?
2. באם מציגים לשופט את עברות קודמות שלי?
תודה
ההבדל בין אור צהוב לאדום
~עו"ד שור אלעד
20/12/09
בשני המקרים זה אסור, בשני המקרים מדובר בעבירת תעבורה, ההבדל העקרי הנו כי בגין הרשעה בעבירה של אי ציות לאור האדום בין הייתר תחוייב בעשר נקודות רישוי ואילו אי ציות לאור צהוב לא תחוייב בנקודות כלל.
בהצלחה
בהצלחה
חוקיות דוח משטרה
בועז
19/12/09
קיבלתי דוח בתחנת דלק בכביש הבקעה (90).
בדוח, ב"תיאור המקום" השוטר רשם: תחנת דלק מפגש הבקעה. וזהו.
האם רישום כזה, כאשר לא רשום יישוב - חוקי?
בדוח, ב"תיאור המקום" השוטר רשם: תחנת דלק מפגש הבקעה. וזהו.
האם רישום כזה, כאשר לא רשום יישוב - חוקי?
על מה קיבלת את הדו"ח .?
מיקו
19/12/09
כחול לבן
שושנה
19/12/09
אם אבני שפה בכחול לבן בת"א מהוות תמרור ובנוסף להן מוצב תמרור המגביל את שעות החניה, איזה תמרור גובר?
בתמרור מפורטות ההוראות
אורן המקורי
19/12/09
לגבי השעות בהן החנייה בתשלום או כל הוראה אחרת (יש שעות שהחנייה מיועדת לתושבי האזור בלבד).
כבודו יועיל להשיב כיצד הדבר הזה מותר- שערוריה!
ליאור
19/12/09
משטרת ישראל מביימת לא פחות מאשר תאונת דרכים על מנת לתפוס נהגים?!
ועוד כיצד יוכיחו בדיוק מי נסע באופנוע?!
שמעו גם בסוף שהאקדח תפס רק אחד מתוך השלושה.
מעניין איך יוכיחו בבית המשפט - או הוכיחו בבית המשפט? הרי הממל"ז לא מצלם על מי הוא כיוון את הקרן והרי לא ניתן לעקוב בקשר עין רצוף אחרי זה.
בושה וחרפה שכך המשטרה פועלת.
עכשיו באמת נהגים לא יעצרו לעזור לפצועים.
אין שכל אין דאגות...
ועוד כיצד יוכיחו בדיוק מי נסע באופנוע?!
שמעו גם בסוף שהאקדח תפס רק אחד מתוך השלושה.
מעניין איך יוכיחו בבית המשפט - או הוכיחו בבית המשפט? הרי הממל"ז לא מצלם על מי הוא כיוון את הקרן והרי לא ניתן לעקוב בקשר עין רצוף אחרי זה.
בושה וחרפה שכך המשטרה פועלת.
עכשיו באמת נהגים לא יעצרו לעזור לפצועים.
אין שכל אין דאגות...
אני מאמין שיש אסירים חפים מפשע...
ג'ימי מינאוי, עו"ד
19/12/09
אתה מדבר על ממל"ז. זה חמור אם מעמידים לדין אדם שחף מפשע והיו כבר דברים מעולם. החמור עוד יותר כשמדובר באדם נורמטיבי שנמצא בבית מעצר על לא עוול בכפו. כיצד להוכיח לא תמיד הכוח והידע עוזרים. כי מי שמחליט אם אתה זכאי או אשם הוא שופט (בן אדם ממש) שגם הוא לא חסין מטעויות. ג'ימי מינאוי.
שאלות טכניות לגבי כל משפט שמעובר בו ממל"ז
ליאור
18/12/09
שלום רב,
1. עם כמה העתקים יש להגיע לבית המשפט והאם חובר שניתן לי לצלם בבית דגן הוא גם חומר שאני צריך לצלם עבור התביעה? יש כבר איזה 1000 דפים.
2. צילמתי שיש תמרור מחזיר אור ליד המקום בו המכשיר מסר את המהירות, והפרעות נוספות כמו גדר הפרדה מבטון, מחזירי אור של עמודי תאורה, וכאמור ציינתי רכב שהיה ממש בסמוך אלי אך כאמור אין לי את הפרטים והמדינה מסרבת למסור לידי את הפרטים של הדוחות שנעשו לפני ואחרי.... האם אני יכול לבקש מהשופט להורות לתביעה להעביר זאת אלי?
3. המשטרה נראת שלא עומדת להזמין את השוטר שפתח את דלתי והיה מלווה לשוטר שרשם את הדו"ח - ואני כאמור ביקשתי זאת מהם... האם זאת עילה לביטול הקנס או לכל הפחות להוציא אותי זכאי בשל הספק הסביר? בלעדיו בכלל השוטר לא יכל לטעון שהייתי לבד במכונית כי הוא לא זה שפתח, מה גם שאני דורש לתחקר גם את השוטר המלווה שנתן לי לשחק בממל"ז. ומי יודע מי מבין שניהם באמת החזיק את המכשיר ותפעל אותו? הרי מי שהראה לי כיצד יש למדוד היה דווקא השוטר הצעיר שדווקא אותו לא הזמינה התביעה למשפט.
רציתי לחסוך זמן לי ולבתי המשפט ולמשטרה אך נראה שלהם אין כל בעיה..
4. כיצד אני יכול לגבות את התשלום בחזרה על כל הדלק לצלם את המקום מספר פעמים... וכל הטלפונים וכל הזמן שהשקעתי - מדובר על יותר מ- 1200 שח כל הנסיעות, כל הזמן שלי וכל הצילומים. על צילומים לא נותנים קבלות, על דלק השתמשתי במכונית לא שלי אך כן שילמתי במזומן ולעיתים הורי שילמו בכרטיס אשראי ואני שילמתי להם במזומן.
ומה לגבי שיחות הטלפון וכל שעה שהיא 21.7 ש"ח/25 ש"ח לשעת עבודה מבחינתי בנושא הזה.
אודה על מענה הולם לכל שאלותי.
תודה.
1. עם כמה העתקים יש להגיע לבית המשפט והאם חובר שניתן לי לצלם בבית דגן הוא גם חומר שאני צריך לצלם עבור התביעה? יש כבר איזה 1000 דפים.
2. צילמתי שיש תמרור מחזיר אור ליד המקום בו המכשיר מסר את המהירות, והפרעות נוספות כמו גדר הפרדה מבטון, מחזירי אור של עמודי תאורה, וכאמור ציינתי רכב שהיה ממש בסמוך אלי אך כאמור אין לי את הפרטים והמדינה מסרבת למסור לידי את הפרטים של הדוחות שנעשו לפני ואחרי.... האם אני יכול לבקש מהשופט להורות לתביעה להעביר זאת אלי?
3. המשטרה נראת שלא עומדת להזמין את השוטר שפתח את דלתי והיה מלווה לשוטר שרשם את הדו"ח - ואני כאמור ביקשתי זאת מהם... האם זאת עילה לביטול הקנס או לכל הפחות להוציא אותי זכאי בשל הספק הסביר? בלעדיו בכלל השוטר לא יכל לטעון שהייתי לבד במכונית כי הוא לא זה שפתח, מה גם שאני דורש לתחקר גם את השוטר המלווה שנתן לי לשחק בממל"ז. ומי יודע מי מבין שניהם באמת החזיק את המכשיר ותפעל אותו? הרי מי שהראה לי כיצד יש למדוד היה דווקא השוטר הצעיר שדווקא אותו לא הזמינה התביעה למשפט.
רציתי לחסוך זמן לי ולבתי המשפט ולמשטרה אך נראה שלהם אין כל בעיה..
4. כיצד אני יכול לגבות את התשלום בחזרה על כל הדלק לצלם את המקום מספר פעמים... וכל הטלפונים וכל הזמן שהשקעתי - מדובר על יותר מ- 1200 שח כל הנסיעות, כל הזמן שלי וכל הצילומים. על צילומים לא נותנים קבלות, על דלק השתמשתי במכונית לא שלי אך כן שילמתי במזומן ולעיתים הורי שילמו בכרטיס אשראי ואני שילמתי להם במזומן.
ומה לגבי שיחות הטלפון וכל שעה שהיא 21.7 ש"ח/25 ש"ח לשעת עבודה מבחינתי בנושא הזה.
אודה על מענה הולם לכל שאלותי.
תודה.
תשובה
אורן המקורי
18/12/09
אם השוטר הנסוף רשום כעד בדו"ח הרי שאין כל בעייה והוא יזומן.
אם הוא לא רשום עליך לשכנע את בית המשפט שהיה אחד שכזה והוא מהותי לעניינך.
החזר הוצאות שאתה מדבר עליו יפסק רק עם מדובר בעיוות דין ממשי כלפיך (כמובן לפי שק"ד של השופט).
אם הוא לא רשום עליך לשכנע את בית המשפט שהיה אחד שכזה והוא מהותי לעניינך.
החזר הוצאות שאתה מדבר עליו יפסק רק עם מדובר בעיוות דין ממשי כלפיך (כמובן לפי שק"ד של השופט).
מצלמה שקלטה עבירת תנועה
שחר
18/12/09
צולמתי עובר ברמזור אדום וקיבלתי הודעה על קנס בסך 1,000 ש"ח + 12 נקודות. אני כלל לא זוכר את האירוע. הייתי במשטרה וביקשתי שישלחו לי את הצילום.
השאלה שלי היא כזו:
במידה ואני מחליט להישפט (יש לי 90 יום) האם מדובר בעבירה שהיא אחריות קפידה, דהיינו אין קשר לתום לב/הסתנוורתי מהשמש וכו'?
האם בכלל אפשר לטעון משהו נגד צילום כזה? נגד הקבילות שלו ?
תודה רבה רבה !!!
השאלה שלי היא כזו:
במידה ואני מחליט להישפט (יש לי 90 יום) האם מדובר בעבירה שהיא אחריות קפידה, דהיינו אין קשר לתום לב/הסתנוורתי מהשמש וכו'?
האם בכלל אפשר לטעון משהו נגד צילום כזה? נגד הקבילות שלו ?
תודה רבה רבה !!!
תשובה
אורן המקורי
18/12/09
ראשית, מדובר בעבירה שבגינה 10 נקודות.
שנית, סיכוייך אפסיים כאשר מדובר בצילום של עבירה שכזו.
שנית, סיכוייך אפסיים כאשר מדובר בצילום של עבירה שכזו.
לעניין דוח תנועה.
אמיר;
17/12/09
האם שוטר שלא חובש כובע בזמן מתן דוח תנועה לא פועל כדין אם הוא עושה כן? האם ניתן להתקומם באמצעות טענה זו בהליכים משפטיים או מעין משפטיים?
על הקשר בין הכובע לעבירת תנועה
גיא "אנשים באדום"
17/12/09
אני מבין שלא מפריע לך שביצעת עבירת תנועה, ואולי אף סיכנת את עצמך ואחרים, והיית עלול לגרום לאסון נוראי.
תרשה לי להביע את צערי על הסיכון שנגרם עקב עבירת התנועה שביצעת. הגיע הזמן שנהיה מודעים לנושא ושנפסיק לזלזל בחוק ולסכן את החיים.
לעצם שאלתך - אי חבישת הכובע אינה מפחיתה מערך הדוח וזה לא עשוי לסייע לך במשפט (אם תבקש להישפט) ואולי אף עלול "להרגיז" את השופט. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לכתוב על כך למפקד של השוטר והוא יקבל על כך הערה. לפני שאתה עושה כך (אם בכלל) הפנם את חשיבות החיים הבריאים והשלמים והסיכון שבביצוע עבירות תנועה.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
תרשה לי להביע את צערי על הסיכון שנגרם עקב עבירת התנועה שביצעת. הגיע הזמן שנהיה מודעים לנושא ושנפסיק לזלזל בחוק ולסכן את החיים.
לעצם שאלתך - אי חבישת הכובע אינה מפחיתה מערך הדוח וזה לא עשוי לסייע לך במשפט (אם תבקש להישפט) ואולי אף עלול "להרגיז" את השופט. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לכתוב על כך למפקד של השוטר והוא יקבל על כך הערה. לפני שאתה עושה כך (אם בכלל) הפנם את חשיבות החיים הבריאים והשלמים והסיכון שבביצוע עבירות תנועה.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מבקש עצה לאור התגובה שקיבלתי
ארנון
17/12/09
אני בפסילה של 60 יום מנהלתית - עקב תאונה שבה נפגע הולך רגל קלות במעבר חציה - סיטואציה שהעלית בדף הקודם - דף 2 בפורום.
נכון להיום עבור 30 יום
אתמול דיברתי עם הבוחן וזה אמר שהתיק הועבר לתביעה להכנת כתב אשום וכנראה זה מה שיקרה .
האם יש טעם לנסות ולקצר את הפסילה או לסירוגין להגיע לעסקת טעון
עם התובע בהנחה שה 60 יום יקוזזו מהגזר דין
נכון להיום עבור 30 יום
אתמול דיברתי עם הבוחן וזה אמר שהתיק הועבר לתביעה להכנת כתב אשום וכנראה זה מה שיקרה .
האם יש טעם לנסות ולקצר את הפסילה או לסירוגין להגיע לעסקת טעון
עם התובע בהנחה שה 60 יום יקוזזו מהגזר דין
תאונת דרכים מעבר חציה
~עו"ד שור אלעד
17/12/09
ראשית כדאי להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית לאו דווקא כדי להחזיר את הרשיון, אלא כדי לקבל חשיפה ראשונית לחומר החקירה כדי שאם יש דבר כזה או אחר שלא ברור עדיף להבהירו בתחילת ההליך ולא בסוף.
שנית, לעניין עסקת טיעון, מוקדם מידי לדבר על זה כרגע
עד שאין כתב אישום בעניינך אין על מה לדבר, יצויין כי לא נהוג לעשות שימוע בטרם הגשת כתב אישום בתעבורה.
שנית, לעניין עסקת טיעון, מוקדם מידי לדבר על זה כרגע
עד שאין כתב אישום בעניינך אין על מה לדבר, יצויין כי לא נהוג לעשות שימוע בטרם הגשת כתב אישום בתעבורה.
דוח חניה
אבי
16/12/09
קיבלתי דוח חניה בת"א , הדוח הושאר על שמשת הרכב. מדובר ברכב חברה. האם העירייה מחוייבת לשלוח את הדוח גם בדואר לבעל הרכב?
כן
מיקו
17/12/09
האם יש מצלמות בכביש 6
גיא
16/12/09
שלום רב , האם יש נם מצלמות בכביש 6 ???? ללא ידיעת הציבור וללא שילוט שהאיזור באכיפה מוגברת?
"אכלת אותה" נסעת מהר והצטלמת ?
גיא "אנשים באדום"
17/12/09
תגיד אתה רציני? מה צריך להודיע לך היכן יש ניידת ומתי אוכפים ת'חוק?
למה אתה חושב שידיעו על כך? אתה לא חושב שהשמירה על החוק היא דבר מובן מאליו, ואם החוק לא מעניין אותך, אתה לא חושב על החיים שלך ואחרים? באיזה מהירות אתה מתכנן לנסוע, או שאתה מתכוון לטוס?
אני מודיע לך שיש כמה אנשים (משפחה, חברים וכד') שאני מניח שאתה חשוב להם אז אל תעשה להם "חוכמות".
במקביל אני פונה אליך בשם כוחות ההצלה השונים - יש להם מספיק עבודה אל תכביד עליהם בעבודה נוספת.
שים לב להערתי הבאה ותהיה בריא !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
למה אתה חושב שידיעו על כך? אתה לא חושב שהשמירה על החוק היא דבר מובן מאליו, ואם החוק לא מעניין אותך, אתה לא חושב על החיים שלך ואחרים? באיזה מהירות אתה מתכנן לנסוע, או שאתה מתכוון לטוס?
אני מודיע לך שיש כמה אנשים (משפחה, חברים וכד') שאני מניח שאתה חשוב להם אז אל תעשה להם "חוכמות".
במקביל אני פונה אליך בשם כוחות ההצלה השונים - יש להם מספיק עבודה אל תכביד עליהם בעבודה נוספת.
שים לב להערתי הבאה ותהיה בריא !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מצלמות בכביש 6
עו"ד אורון אילון
17/12/09
אין שום סיבה שהחוק לא יאכף גם שם...
צולמת?
באיזו מהירות?
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
צולמת?
באיזו מהירות?
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
חובת תימרור
haderet
16/12/09
האם קיימת חובה בחוק לתמרר מעבר חציה?
אם כן, מה המקור לכך?
ניסיתי לחפש אך מצאתי רק כי שיקולי תמרור נתונים לרשות תמרור נקומית.
אם כך- אז ייתכן מעבר חציה בלי תמרורים?
אם כן, מה המקור לכך?
ניסיתי לחפש אך מצאתי רק כי שיקולי תמרור נתונים לרשות תמרור נקומית.
אם כך- אז ייתכן מעבר חציה בלי תמרורים?
מעבר החציה הוא ,הוא התמרור,
מיקו
17/12/09
( הסימון על הכביש ) כל תמרור נוסף הוא בונוס,,,,
דחוף
רודי
16/12/09
ברצוני לברר מה הסיכוי שלי כנגד כתב אישום על עבירה של אי חגורת חגורת בטיחות לילד במושב האחורי.
המקרה כזה לפני כחודשיים במחסום סמוך לשטחים בחזרה מהגדה לכיוון שטח ישראל עצרתי במחסום לבדיקה כידוע לכם הייתי אני ועוד שני ילדים חגורים מאחור שנעצרתי על מנת שחיילי משמר הגבול יבצעו את הבדיקה ירדתי מהאוטו לפתוח את הבגאג האחורי על מנת שהחייל יבדוק את תכולת הבגאג ,חייל נוסף פתח את הדלת האחורית איפה שהילדים וביצע בדיקה של תכולת השקיות (קניות שעשינו)בזמן הזה כנראה אחד הילדים הוריד את החגורה תוך כדי הבדיקה עמד במחסום שוטר שניגש אלי בדיוק שעשיתי את דרכי להיכנס לאוטו שהאוטו בעצירה מלאה ,האוטו היה דלוק כמובן ואז פונה אלי ושואל מדוע הילד מאחור לא חגור ואני עניתי שהחגורה לא מסודרת בגלל הבדיקה הוא ביקש רשיונות והורה לי ללהתקם ולעצור בצד בקיצור הוא נתן לי דווח על סך של 250 ש"ח ושתי נקודות ושאל אותי מה אתה אומר עניתי שהחגורה לא היתה חגורה בגלל הבדיקה ואז ענה תגיד את זה בבימ"ש אם אתה רוצה
יש לציין שכאשר הורה לי השוטר להתקדם ולעצור בצד הילד כבר היה חגור בשנית.
אני ביקשתי להישפט והטענה שלי שהילד הוריד את החגורה בגלל הבדיקה והאוטו היה בעצירה מלאה לא נסע שאלתי מה הסיכוי שלי האם להודות ולבקש הקלה בעונש או שיש לי סיכוי והקנס יבוטל.
אני אציין עוד שאני עצמי לא הייתי חגור בגלל שירדתי לפתוח את הבגאג
מה דעתכם אבקש תשובה מקיפה לנושא אם אפשר ותודתי לכל מי שעוזר מראש.
המקרה כזה לפני כחודשיים במחסום סמוך לשטחים בחזרה מהגדה לכיוון שטח ישראל עצרתי במחסום לבדיקה כידוע לכם הייתי אני ועוד שני ילדים חגורים מאחור שנעצרתי על מנת שחיילי משמר הגבול יבצעו את הבדיקה ירדתי מהאוטו לפתוח את הבגאג האחורי על מנת שהחייל יבדוק את תכולת הבגאג ,חייל נוסף פתח את הדלת האחורית איפה שהילדים וביצע בדיקה של תכולת השקיות (קניות שעשינו)בזמן הזה כנראה אחד הילדים הוריד את החגורה תוך כדי הבדיקה עמד במחסום שוטר שניגש אלי בדיוק שעשיתי את דרכי להיכנס לאוטו שהאוטו בעצירה מלאה ,האוטו היה דלוק כמובן ואז פונה אלי ושואל מדוע הילד מאחור לא חגור ואני עניתי שהחגורה לא מסודרת בגלל הבדיקה הוא ביקש רשיונות והורה לי ללהתקם ולעצור בצד בקיצור הוא נתן לי דווח על סך של 250 ש"ח ושתי נקודות ושאל אותי מה אתה אומר עניתי שהחגורה לא היתה חגורה בגלל הבדיקה ואז ענה תגיד את זה בבימ"ש אם אתה רוצה
יש לציין שכאשר הורה לי השוטר להתקדם ולעצור בצד הילד כבר היה חגור בשנית.
אני ביקשתי להישפט והטענה שלי שהילד הוריד את החגורה בגלל הבדיקה והאוטו היה בעצירה מלאה לא נסע שאלתי מה הסיכוי שלי האם להודות ולבקש הקלה בעונש או שיש לי סיכוי והקנס יבוטל.
אני אציין עוד שאני עצמי לא הייתי חגור בגלל שירדתי לפתוח את הבגאג
מה דעתכם אבקש תשובה מקיפה לנושא אם אפשר ותודתי לכל מי שעוזר מראש.
בעצירה ,כמו נסיעה לאחור
מיקו
17/12/09
אין חובת חגירה ,כך שאם השוטר יספר את הסיפור שהיית בעצירה ,בבדיקה שהוא הגיע ,ויספר בדיוק את הסיפור שסיפרת ( כמובן ,בלי הקטע של החגורה ) יש לך סיכוי ,אבל יש "סיכוי " שהשוטר לא יזכור את הסיפור כמו שאתה מספר,,,,,,,
האם נהג שיש לו ביטוח צד ג בלבד לא יכול לתבוע את חב
רון
15/12/09
חברת הביטוח של הנהג הפוגע במידה ולנהג הפוגע יש מקיף אבל אינו מודה בפגיעה
וודאי שהוא יכול ,גם אם לנהג הפוגע יש צד ג, אבל,
מיקו
15/12/09
אם הוא לא מודה ,אזי, הוא לא יערב את הביטוח שלו ,אז צריך לתבוע אותו אישית ,ואם הוא יחוייב ,הוא כבר יבחר האם לערב את הביטוח שלו או לשלם מיכסו.
דו"ח מהירות בכביש 6
אלון
15/12/09
קיבלתי דו"ח מהירות בכביש 6 (124 קמ"ש), בדוח מצויין שהיה תמרור זמני (ב 20) שהגביל את המהירות ל 90. בשיחה עם כביש 6 נאמר לי כי הם מציבים את התמרורים לבד - האם התמרור חוקי? איפה אפשר לקבל מידע אם כן או לא?
מתי צילמו אותך?
רוני
15/12/09
מתי צילמו אותך?
תמרור זמני
~עו"ד שור אלעד
16/12/09
כדי להציב תמרור זמני על הרשות לקבל אישור קצין משטרה והתמרור מוגבל למשך ארבעה חודשים.
זכותך לבקש ולקבל את האישורים הרלוונטים שכן אם חסרים אישורים הרי שאז התמרור אינו חוקי ודין העבירה להתבטל
זכותך לבקש ולקבל את האישורים הרלוונטים שכן אם חסרים אישורים הרי שאז התמרור אינו חוקי ודין העבירה להתבטל
