פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיגןר סתשלום
יואב
07/01/10
שלום רב ... קבלתי עיקול על המשכורת בגלל חוב עבור קנסות , הסכום המבוקש הוא 3500 שח עבור 3 דוחות ,האם אני יכול לבקש להוריד לי את הפיגורים בתשלום ? ואם כן איך עושים זאת וכיצד מתבצע ולמי לשלוח
החוב רשום לפי שם "ברירת משפט" והשני כנס מה עליי לעשות תודה מראש
החוב רשום לפי שם "ברירת משפט" והשני כנס מה עליי לעשות תודה מראש
לפנות למרכז לגביית קנסות
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
חפש באינטרנט את המרכז לגביית קנסות. הם בירושלים - ליד התחנה המרכזית. שם ניתןלנסות לבטל קנסות ופיגורים ולהגיע להסדר תשלומים. בהצלחה
המרת קנס באזהרה
שי
07/01/10
הגשתי בקשה לחהמרת הקנס והנקודות באזהרה וכבר עברו כמעט 5 שבועות ועוד לא קיבלתי תשובה.
לא עונים ביחידת תנועה לא באף טלפון ואני מנסה כבר שבועיים
כמובן ששלחתי את ההודעה בדואר רשום כמו שצריך.
יכול להיות שאם יש סרוב אז לא משיבים לי בכלל ?
תודה מראש.
לא עונים ביחידת תנועה לא באף טלפון ואני מנסה כבר שבועיים
כמובן ששלחתי את ההודעה בדואר רשום כמו שצריך.
יכול להיות שאם יש סרוב אז לא משיבים לי בכלל ?
תודה מראש.
חייבים לענות
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
חייבים לענות לך. אבל אולי באמת איזו תקלה בדואר - תמשיך לנסות ולהתקשר - אולי ליתר בטחון תוציא מכתב תזכורת....
בהצלחה
בהצלחה
ביטוח במקרה של תאונה
שואלת - נהגת חדשה
07/01/10
שלום
רציתי לשאול האם במקרה ומתרחשת תאונה ואני הפוגעת [כמובן שלא בכוונה] האם גם אני זכאית לתבוע פיצויים מחברת הביטוח?
או שרק הנוסעים שנסעו עמי והנפגעים ברכב השני?
תודה רבה
רציתי לשאול האם במקרה ומתרחשת תאונה ואני הפוגעת [כמובן שלא בכוונה] האם גם אני זכאית לתבוע פיצויים מחברת הביטוח?
או שרק הנוסעים שנסעו עמי והנפגעים ברכב השני?
תודה רבה
תביעת ביטוח
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
נהגת יקרה.
אני חושבת שהפורום הנכון שאליו את אמורה להפנות את השאלה זה פורום דיני נזיקין או פורום דיני ביטוח. שכן השאלות שלך הן אלו זכויות יש לך מול הביטוח.
זה תחום שונה לגמרי מתחום התעבורה - שעניינו עבירות פליליות של נהגים - עבירות תנועה והענישה הפלילית בגינן.
החברה מהביטוח או מהנזיקין ידעו לענות לך טוב יותר.
בהצלחה
אני חושבת שהפורום הנכון שאליו את אמורה להפנות את השאלה זה פורום דיני נזיקין או פורום דיני ביטוח. שכן השאלות שלך הן אלו זכויות יש לך מול הביטוח.
זה תחום שונה לגמרי מתחום התעבורה - שעניינו עבירות פליליות של נהגים - עבירות תנועה והענישה הפלילית בגינן.
החברה מהביטוח או מהנזיקין ידעו לענות לך טוב יותר.
בהצלחה
תאונת דרכים-נהגת חדשה
עו"ד זמירו עזמ
08/01/10
נהגת חדשה, שלום וצהריים טובים.
אכן במקרה תאונת דרכים וכשאת הנהגת הפוגעת וולא קשר לשאלת האשם את יכולה לתבוע את חברת הביטוח שלך בביטוח חובה, כך גם הנוסעים איתך, הכל לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975 (הפלת"ד).
הוא הדין לגבי הרכב השני (הרכב הנפגע), כך שכל נהג עם נוסעיו יתבע את ביטוח החובה שלו.
בהצלחה ונסיעה ביטוחה, עו"ד זמירו עזמי, קלנסווה.
אכן במקרה תאונת דרכים וכשאת הנהגת הפוגעת וולא קשר לשאלת האשם את יכולה לתבוע את חברת הביטוח שלך בביטוח חובה, כך גם הנוסעים איתך, הכל לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975 (הפלת"ד).
הוא הדין לגבי הרכב השני (הרכב הנפגע), כך שכל נהג עם נוסעיו יתבע את ביטוח החובה שלו.
בהצלחה ונסיעה ביטוחה, עו"ד זמירו עזמי, קלנסווה.
זימון למשפט
שלומי
07/01/10
שלום רב,
עשתי ת.ד. באיזור ר"ג. לאחר ממצאי חקירת המשטרה נקבע כי בי האשם ועל כן זומנתי בסוף החודש לדיון בבית המשפט לתעבורה בת"א.
מה עושים? איך מתכוננים לדבר? האם צריך לשכור את שירותיו של עו"ד? אשמח לכל הכוונה בנושא.
תודה
עשתי ת.ד. באיזור ר"ג. לאחר ממצאי חקירת המשטרה נקבע כי בי האשם ועל כן זומנתי בסוף החודש לדיון בבית המשפט לתעבורה בת"א.
מה עושים? איך מתכוננים לדבר? האם צריך לשכור את שירותיו של עו"ד? אשמח לכל הכוונה בנושא.
תודה
תאונת דרכים
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
מאוד תלוי.
יש תאונות שהעונש בגינן מסתכם בפסילה מותנית וקנס ויש כאלו שמסתיימות במאסר בפועל ו10 שנות שלילה.
תלוי אילו עבירות מיוחסות לך, מה רמת הפגיעה, מה וותק הנהיגה שלך, איך עברך התעבורתי - מה רמת הרשלנות שלך ועוד .
בשביל לדעת בפני איזה סיכון אתה חשוף צריך פרטים - ואני מניחה שלפי זה תדע אם אתה מתמודד לבד או לוקח יצוג משפטי.
בהצלחה
יש תאונות שהעונש בגינן מסתכם בפסילה מותנית וקנס ויש כאלו שמסתיימות במאסר בפועל ו10 שנות שלילה.
תלוי אילו עבירות מיוחסות לך, מה רמת הפגיעה, מה וותק הנהיגה שלך, איך עברך התעבורתי - מה רמת הרשלנות שלך ועוד .
בשביל לדעת בפני איזה סיכון אתה חשוף צריך פרטים - ואני מניחה שלפי זה תדע אם אתה מתמודד לבד או לוקח יצוג משפטי.
בהצלחה
בהמשך לשאלתי
avic
07/01/10
עו"ד שור, ראשית ,תודה.
כמו כן רציתי לדעת, האם אני מערער על דחיית הבקשה לביטול פס"ד או שמה על גזר הדין?. תודה מראש.
כמו כן רציתי לדעת, האם אני מערער על דחיית הבקשה לביטול פס"ד או שמה על גזר הדין?. תודה מראש.
ערעור
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
המועד לערעור זה 45 יום מיום גזר הדין. אם עוד טרם חלפו 45 יום אתה יכול לערער גם על גזר הדין וגם על הבקשה לביטול.
אם חלפו 45 ימים כעיקרון אתה לא יכול לערער - אבל בתעבורה קורה המון שמערערים על הסירוב לביטול - ובימש מחוזי "מחליק" את זה....
כך שאם טרם חלפו 45 יום מדחיית הבקשה לביטול תערער עליה.
אגב - אני נוטה שלא להסכים עם עורך דין שור ש-58 קמ"ש מעל המותר זה עונש מכביד יחסית. זה בטח לא מכביד אם זה קרה בדרך עירונית.
אני מכירה פסקי דין הרבה הרבה הרבה יותר מחמירים!!!!
אם חלפו 45 ימים כעיקרון אתה לא יכול לערער - אבל בתעבורה קורה המון שמערערים על הסירוב לביטול - ובימש מחוזי "מחליק" את זה....
כך שאם טרם חלפו 45 יום מדחיית הבקשה לביטול תערער עליה.
אגב - אני נוטה שלא להסכים עם עורך דין שור ש-58 קמ"ש מעל המותר זה עונש מכביד יחסית. זה בטח לא מכביד אם זה קרה בדרך עירונית.
אני מכירה פסקי דין הרבה הרבה הרבה יותר מחמירים!!!!
מהירות מופרזת בכביש בין עירוני
אורי
07/01/10
שלום רב!
לפני כמה ימים חזרנו אני ואישתי מנופש באיזור כרמיאל. בדרכינו חזרה, לא רחוק מצומת עכו מזרח (כביש 85) סימן לי שוטר לעצור בשול הדרך. השוטר הראה לי את מהירות נסיעתי 113 קמ"ש, על צג אקדח הליזר.
חשוב לציין שבאותו הרגע שהשוטר לזר עלי, עקף אותי רכב במהירות מופרזת ממהירות נסיעתי.
תוואי הדרך היה עיקול שמאלה, ירדה של 25 מעלות (בערך).
יש טעם לגשת למשפט?
לפני כמה ימים חזרנו אני ואישתי מנופש באיזור כרמיאל. בדרכינו חזרה, לא רחוק מצומת עכו מזרח (כביש 85) סימן לי שוטר לעצור בשול הדרך. השוטר הראה לי את מהירות נסיעתי 113 קמ"ש, על צג אקדח הליזר.
חשוב לציין שבאותו הרגע שהשוטר לזר עלי, עקף אותי רכב במהירות מופרזת ממהירות נסיעתי.
תוואי הדרך היה עיקול שמאלה, ירדה של 25 מעלות (בערך).
יש טעם לגשת למשפט?
תלוי
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
מה המהירות המותרת במקום? אם 90 - אז קיבלת לשלם קנס של 250 ש"ח ללא נקודות. אם 80 אז קיבלת לשלם 750 ש"ח עם נקודות.
קודם כל נשאלת השאלה האם ביצעת את העבירה. אם נסעת במהירות הזו - אז למה לך להישפט? שלם את הקנס וחסוך את הטרחה.
אם תרצה להוכיח את חפותך - תצטרך לעלות בשלב מסויים על דוכן העדים ולהעיד. מן הסתם התביעה תחקור אותך - ואם נסעת מהר קשה לי להאמין שתעמוד שם ותשקר...
העובדה שאוטו אחר עקף אותך לאחר מכן - או אפילו בזמן ביצוע העבירה - ואפילו אם הוא נסע יותר מהר זה לא שולל את היכולת של השוטר לכוון עליך ולעצור דווקא אותך - גם אם יש עבריינים כבדים יותר על הדרך....
עצתי לך - אם נסעת מהר שלם את הקנס.
אם לא נסעת מהר ונגרם לך עוול - בקש להישפט. אם עברך נקי - הגש בקשה לביטול הדוח.
אם יש לך בעיה עם נקודות והדוח הזה הוא עם נקודות - יש סיכוי שאם תבקש להישפט תוכל להגיע להסדר עם התביעה - תלוי בראיות בתיק.....
בהצלחה
קודם כל נשאלת השאלה האם ביצעת את העבירה. אם נסעת במהירות הזו - אז למה לך להישפט? שלם את הקנס וחסוך את הטרחה.
אם תרצה להוכיח את חפותך - תצטרך לעלות בשלב מסויים על דוכן העדים ולהעיד. מן הסתם התביעה תחקור אותך - ואם נסעת מהר קשה לי להאמין שתעמוד שם ותשקר...
העובדה שאוטו אחר עקף אותך לאחר מכן - או אפילו בזמן ביצוע העבירה - ואפילו אם הוא נסע יותר מהר זה לא שולל את היכולת של השוטר לכוון עליך ולעצור דווקא אותך - גם אם יש עבריינים כבדים יותר על הדרך....
עצתי לך - אם נסעת מהר שלם את הקנס.
אם לא נסעת מהר ונגרם לך עוול - בקש להישפט. אם עברך נקי - הגש בקשה לביטול הדוח.
אם יש לך בעיה עם נקודות והדוח הזה הוא עם נקודות - יש סיכוי שאם תבקש להישפט תוכל להגיע להסדר עם התביעה - תלוי בראיות בתיק.....
בהצלחה
נקודות חובה
איתן
07/01/10
סיכום דוח נקודות החובה שנצברו לחובתי נכון להיום הינו 18 נק' (על פי משרד הרישוי).
ביצעתי קורס בסיסי ביולי 2009
בפירוט העבירות בדוח נמצאות גם עבירות בנות למעלה משנתיים, כלומר מאפריל 2007
האם נכון לספור אותן ?
בתודה מראש למגיבים.
ביצעתי קורס בסיסי ביולי 2009
בפירוט העבירות בדוח נמצאות גם עבירות בנות למעלה משנתיים, כלומר מאפריל 2007
האם נכון לספור אותן ?
בתודה מראש למגיבים.
נקודות
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
כעקרון אם לא הגעת ל- 22 נקודות אז כל דוח אמור להימחק אחרי שנתיים ובלבד שבצעת את אמצעי התיקון שנדרש - במקרה שלך - קורס בסיסי.
לפי דעתי אכן דוח מאפריל 2007 הנקודות שבצידו כבר לא נמנות בנסיבות שתיארת
לפי דעתי אכן דוח מאפריל 2007 הנקודות שבצידו כבר לא נמנות בנסיבות שתיארת
קורקינט חשמלי
שואלת
07/01/10
שלום!
רציתי בבקשה לקבל מידע -האם קורקינט חשמלי אשר מהירותו מגיעה עד כ35 קמ''ש(!) יחשב כרכב מנועי ? [בהתאם להגדרה של תאונת דרכים] כמו כן בשל מהירתו הגבוהה אסור לייבאו לארץ -על איזה חוק בעצם יש כאן עבירה?
אשמח מאוד לתשובה! תודה רבה!
רציתי בבקשה לקבל מידע -האם קורקינט חשמלי אשר מהירותו מגיעה עד כ35 קמ''ש(!) יחשב כרכב מנועי ? [בהתאם להגדרה של תאונת דרכים] כמו כן בשל מהירתו הגבוהה אסור לייבאו לארץ -על איזה חוק בעצם יש כאן עבירה?
אשמח מאוד לתשובה! תודה רבה!
אנחנו עדיין ממתינים להכרעה של העליון בנושא
זיו
07/01/10
הסוגיה הועלתה בעליון, נשמעו ראיות והוגשו סיכומים - וחלפו להם כבר שנתיים אך בית המשפט העליון במדינתנו ישן ועוד לא פסק.
העיקר שבינייש דאגה להוציא "חוזר" להפיל ולהשית קנסות על עורכי דין שדוחים דיונים.
פשוט ביזיון - שנתיים ואין עדיין פסק דין.
נכון להיום קוקינט לא דורש ביטוח חובה
העיקר שבינייש דאגה להוציא "חוזר" להפיל ולהשית קנסות על עורכי דין שדוחים דיונים.
פשוט ביזיון - שנתיים ואין עדיין פסק דין.
נכון להיום קוקינט לא דורש ביטוח חובה
עזרה דחופה
עומר
07/01/10
נסעתי ברכב של אח שלי והרכב שייך לחברה שהוא עובד בא והמהירות שצולמתי היתה 114 במקום 80 וקיבלתי זימון לבית משפט .
מה העונש בגין עבירה זו
ברצוני לציין שזו פעם הראשונה שצולמתי על עבירת מהירות .
נתפסתי לפני שנתיים מדבר בטלפון ולא היו לי כל עבירות אחרות אף פעם
אשמח לתשובה מהירה אני לחוץ בטירוף
מה העונש בגין עבירה זו
ברצוני לציין שזו פעם הראשונה שצולמתי על עבירת מהירות .
נתפסתי לפני שנתיים מדבר בטלפון ולא היו לי כל עבירות אחרות אף פעם
אשמח לתשובה מהירה אני לחוץ בטירוף
מהירות מופרזת
|עו"ד א.שור
07/01/10
ענישה בתיק תעבורה הנה משוואה המורכבת ממספר נעלמים כגון: מי השופט, היכן נעברה העבירה, עבר תעבורתי, מי התובע שמופיע ביום הדיון ועוד.
כדי לומר לך למה אתה צפוי צריך להשלים את המשוואה
אני מתאר לעצמי שמדובר בכביש בגין בירושלים אך זה ניחוש.
תשלים פרטים ונעזור
כדי לומר לך למה אתה צפוי צריך להשלים את המשוואה
אני מתאר לעצמי שמדובר בכביש בגין בירושלים אך זה ניחוש.
תשלים פרטים ונעזור
המשך עבירת מהירות
עומר
07/01/10
העבירה בדרך בגין בירושליים
58 קמ"ש מעל המותר
avic
07/01/10
האם שלושה חודשי פסילה ו 1500 ש"ח קנס, זה רף הענישה ל 58 קמ"ש מעל המותר, כאשר ב 6 שנים האחרונות אין עבירות תנועה . ביקשנו ביטול פס"ד שניתן בהעדר, אולם נדחנו. האם כדאי לערער או שמה נחטוף הוצאות?. אודה על עזרתכם.
ערעור
|עו"ד א.שור
07/01/10
זה קצת גבוה לא חריג, כעקרון נדיר לקבל הוצאות בערעורי תעבורה ולכן כדאי לשקול ערעור
מהירות מופרזת
דודי
07/01/10
נפסתי במהירות של 135 בכביש החוף,אחרי שהשוטר הוריד לי 5 קמ"ש,רשם לי זימון לבית משפט ושלל לי את הרשיון במקום,את הרשיון קיבלתי בחזרה יום למחרת בפגישה עם הקצין בתחנת המשטרה,מאחר ולא הייתה לי שום עבירה מזה המון שנים(יותר מ 5).
מה עושים?
האם כדאי לי ללכת לבית המשפט בעצמי,או שכדאי שאקח עו"ד?
מה צפוי לי בבית המשפט?
תודה מראש
מה עושים?
האם כדאי לי ללכת לבית המשפט בעצמי,או שכדאי שאקח עו"ד?
מה צפוי לי בבית המשפט?
תודה מראש
ראה את התשובה לעומר
|עו"ד א.שור
07/01/10
הזמנה למשפט בעקבות צילום – בעל הרכב ללא רישיון
Efi
07/01/10
שלום למשתתפי הפורום,
אימי שלה אין רישיון רשומה כבעלת הרכב בו נהגתי. היא קיבלה לפני מספר ימים בדואר רשום הזמנה לדין עקב צילום של הרכב במהירות 146 קמ"ש במקום 90. באופן רגיל אם ה"עבריין" לא מתייצב למשפט השופט ייתן קנס (נשלם...) ושלילה, ונקודות יירשמו (מו הסתם יחמיר כי לא היא ולא אני נתייצב, ויש בטח עוד עבירות מהגורן ומהיקב). השאלה היא: כיצד הנקודות והשלילה ייזקפו לאימי (למרות חוסר הרישיון?) ואם כן - כיצד נספרים ימי השלילה ללא הפקדת הרישיון שלא קיים? ומה יקרה, היפוטתית, אם בזמן ה"שלילה" של אימי הרכב יצולם בעבירה נוספת?
אימי שלה אין רישיון רשומה כבעלת הרכב בו נהגתי. היא קיבלה לפני מספר ימים בדואר רשום הזמנה לדין עקב צילום של הרכב במהירות 146 קמ"ש במקום 90. באופן רגיל אם ה"עבריין" לא מתייצב למשפט השופט ייתן קנס (נשלם...) ושלילה, ונקודות יירשמו (מו הסתם יחמיר כי לא היא ולא אני נתייצב, ויש בטח עוד עבירות מהגורן ומהיקב). השאלה היא: כיצד הנקודות והשלילה ייזקפו לאימי (למרות חוסר הרישיון?) ואם כן - כיצד נספרים ימי השלילה ללא הפקדת הרישיון שלא קיים? ומה יקרה, היפוטתית, אם בזמן ה"שלילה" של אימי הרכב יצולם בעבירה נוספת?
שלילה לבלתי מורשה
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
במשרד הרישוי נזקפות נקודות בין אם היא מורשית לנהיגה ובין אם לאו.
כעקרון פסילה של אדם בלתי מורשה מתחילה מיום גזר הדין - אין צורך על פי חוק ועל פי פסיקה להפקיד את הרשיון אם האדם בלתי מורשה לנהיגה - כי אין לו מה להפקיד. (אבל אם היהלה פעם רשיון - ואפילו אם הוא פקע לפני 50 שנה - עליה להפקיד את הרשיון.התקף או הפקוע..)
אם הרכב יצולם שוב - היא תקבל שוב דוח הביתה.
כדי לייחס לה עבירות חמורות של נהיגה בפסילה - שבגינה היא עלולה ללכת לבית סוהר - צריך לתפוס אותה נוהגת - לא את הרכב - אלא אותה!
נראה לי שאם פעם היא תרצה להוציא רשיון - היא תגלה קן צרעות.....
כעקרון פסילה של אדם בלתי מורשה מתחילה מיום גזר הדין - אין צורך על פי חוק ועל פי פסיקה להפקיד את הרשיון אם האדם בלתי מורשה לנהיגה - כי אין לו מה להפקיד. (אבל אם היהלה פעם רשיון - ואפילו אם הוא פקע לפני 50 שנה - עליה להפקיד את הרשיון.התקף או הפקוע..)
אם הרכב יצולם שוב - היא תקבל שוב דוח הביתה.
כדי לייחס לה עבירות חמורות של נהיגה בפסילה - שבגינה היא עלולה ללכת לבית סוהר - צריך לתפוס אותה נוהגת - לא את הרכב - אלא אותה!
נראה לי שאם פעם היא תרצה להוציא רשיון - היא תגלה קן צרעות.....
תקנה 45 -נסיעה לאחור
אבי
07/01/10
אימי כתובעת בתיק 2674/09 הפסידה במשפט , למרות שהנהג הפוגע נסע לאחור ת לא הועילו כל הסברי על תקנה מס 45
אשמח לקבל חוו"ד
אשמח לקבל חוו"ד
חסרים נתונים
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
קשה לתת חווד ללא נתונים.
מה השופט קבע? האם במשפט פלילי או אזרחי? האם בצומת או ביציאה מחנייה? יותר מדי נתונים חסרים
מה השופט קבע? האם במשפט פלילי או אזרחי? האם בצומת או ביציאה מחנייה? יותר מדי נתונים חסרים
האם ביטול נתיב מבטל את התמרור האמור לגביו
שלום
06/01/10
שלום, אתמול נסעתי בכביש אשר לו שלשה נתיבים, שניים ישר ואחד שמאלה. המשטרה סגרה שני נתיבים בעקבות עבודות בכביש, אחד מן הנתיבים המורה על נסיעה ישר, ואת הנתיב המורה על נסיעה שמאלה. נכנסתי אל הצומת כאשר הרמזור היה ירוק, אלא שהייתי צריך לפנות שמאלה. הרמזור המורה על נסיעה שמאלה היה אדום. השוטר עצר אותי על נסיעה באור אדום. שאלתי היא: האם בגלל שנכנסתי לצומת כאשר הרמזור המורה על נסיעה ישר היה ירוק ופניתי שמאלה כאשר הרמזור המורה על נסיעה שמאלה אדום עברתי על נסיעה באור אדום או שעברתי היא שנסעתי בכיוון אסור. האם זה שהנתיב היה סגור בעקבות העבודות מבטל את התמרור ולפיכך איני יכול לעבור עבירת נסיעה באור אדום שכן ברמזור מבוטל? אם כן , האם כדי לי לבקש להישפט בטענה שהדוח אינו נכון? אשמח לתשובה יום טוב.
נתיב חסום
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
כעקרון מאוד מסוכן לפנות שמאלה באור אדום - כי אתה עלול להתנגש ברכבים ממולך שלהם אור ירוק ונוסעים ישר.
מאידך אם הבנתי אותך - נאלצת לפנות את הנתיב שלך כי מכוניות שלפניך ואחריך רצו לנסוע ישר בירוק - נכון? והפניה שמאלה לא נחסמה? זו קצת רשלנות מצד מי שחסם את הנתיבים.
אני הייתי פונה למשטרה בבקשה לבטל הדוח - תוך 30 יום מיום שקיבלת אותו - ולהסביר שבנסיבות שנוצרו לא ידעת מה אתה אמור לעשות.....
מזל שלא קרתה תאונה
מאידך אם הבנתי אותך - נאלצת לפנות את הנתיב שלך כי מכוניות שלפניך ואחריך רצו לנסוע ישר בירוק - נכון? והפניה שמאלה לא נחסמה? זו קצת רשלנות מצד מי שחסם את הנתיבים.
אני הייתי פונה למשטרה בבקשה לבטל הדוח - תוך 30 יום מיום שקיבלת אותו - ולהסביר שבנסיבות שנוצרו לא ידעת מה אתה אמור לעשות.....
מזל שלא קרתה תאונה
חניה בצהוב אדום
אבי
06/01/10
האם ניתן לערער על חניה באדום צהוב, (250 ש"ח), שאינו משמש תחנת אוטובוס פעיל, במודיעין. העיריה צבעה אך חברת אוטובוסים העירונית אינה משתשת כתחנה.
תחנת אוטובוס
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
אם התמרור - קרי הצבע צהוב אדום - סומן במקום כדין - קרי קיבל את כל האישורים הנדרשים - אז חובה לציית לתמרור.
מאידך - אם באמת ובתמים זה לא משמש כתחנת אוטובוס אני הייתי מציעה לך לפנות למי שרשם לך את הדוח (משטרה או עירייה?) בבקשה לביטולו תוך 30 יום מיום שקיבלת הדוח.
בנוסף תפנה לעיריים שישקלו לבטל שם את התמרור אם הוא אינו רלוונטי.
בהצלחה
מאידך - אם באמת ובתמים זה לא משמש כתחנת אוטובוס אני הייתי מציעה לך לפנות למי שרשם לך את הדוח (משטרה או עירייה?) בבקשה לביטולו תוך 30 יום מיום שקיבלת הדוח.
בנוסף תפנה לעיריים שישקלו לבטל שם את התמרור אם הוא אינו רלוונטי.
בהצלחה
דוח על דיבור בטלפון נייד
דניאל
05/01/10
לפני כ4שנים קיבלתי דוח על דיבור בטלפון נייד,
א.בדוח צבע הרכב היה שגוי,
ב.השוטר רשם בדוח אור יום בשעה 17:00 (חודש פברואר).
האם יכול להיות שהדוח פסול?
א.בדוח צבע הרכב היה שגוי,
ב.השוטר רשם בדוח אור יום בשעה 17:00 (חודש פברואר).
האם יכול להיות שהדוח פסול?
לא .
מיקו
05/01/10
כן אבל מאוחר מידי
|עו"ד א.שור
05/01/10
ניתן היה לטעון בזמנו כי ייתכן והשוטר טעה בזיהוי ולמעשה עצר את הרכב הלא נכון.
מכל מקום מקום עם דו"ח מלפני 4 שנים אין יותר מידי מה לעשות
מכל מקום מקום עם דו"ח מלפני 4 שנים אין יותר מידי מה לעשות
השלכות עבירת מהירות לנהג חדש
מתן
05/01/10
שלום רב,נתחיל בהתחלה: אני בעל רישיון כבר למעלה מ-3 שנים. בעבר הייתה לי עבירת מהירות (120 בכביש של 90), נאלצתי לשלם קנס בגובה 750 ש"ח וגם לעשות תיאוריה מחדש בעת חידוש הרישיון לאחר שעברו השנתיים הראשונות. בעת החידוש, הוארכה לי תקופת ה"נהג חדש" לשנתיים נוספות.לא מזמן קיבלנו בדואר הודעה על מצלמה שתפסה אותי על מהירות פעם נוספת (אותן מהירויות). יש לציין שמדובר ברכב חברה, של אבא שלי.השאלות שלי הן:- מה ההשלכות מבחינת נקודות על נהג חדש? לפי מה שאני זוכר, על העבירה הקודמת קיבלתי 8 נקודות, ועל זאת אני חושב שאקבל 8 נקודות נוספות. האם יש השלכות בגין צבירה של 16 נקודות?- האם יש סיכוי שאצטרך לעבור מבחן תיאוריה נוסף בחידוש הרישיון הבא, כמו שקרה בפעם הקודמת (מאחר ואני נחשב עכשיו לנהג חדש שוב)?- מהי תקופת הקירור ללא עבירות שצריך לעבור עד שנמחקות נקודות שנצברו?- בהתחשב בכל הנתונים הנ"ל, מה הייתם ממליצים לעשות: לקחת את הנקודות על עצמי, או שאבא שלי ייקח את הנקודות עליו (כרגע אין לו נקודות צבורות)? מבחינת ההשלכות נטו כמובן...תודה רבה מראש!
נהג חדש ומחודש
|עו"ד א.שור
05/01/10
המשמעות של הרשעתך בעבירת רמזור בזמן היותך נהג חדש הנה ששוב תדרש למבחן עיוני ושוב תהיה נהג חדש שנתיים נוספות.
לדעתי אם קיימת אפשרות שהדו"ח לא יוסב על שמך זה עדיף ואם לא כדאי שתעזר בעורך דין שייחלץ אותך מלהתחדש בנהג חדש מחדש
בצלחה
לדעתי אם קיימת אפשרות שהדו"ח לא יוסב על שמך זה עדיף ואם לא כדאי שתעזר בעורך דין שייחלץ אותך מלהתחדש בנהג חדש מחדש
בצלחה
חנייה בבית חולים לשם הורדת חולה
avic
05/01/10
שלום רב
קיבלתי דו"ח ליד בית חולים, בשעה שהורדתי חולה. האם דו"ח זה קביל או שמה יש סייג במצב זה?
קיבלתי דו"ח ליד בית חולים, בשעה שהורדתי חולה. האם דו"ח זה קביל או שמה יש סייג במצב זה?
דוח ליד בית חולים
|עו"ד נ.חקלאי
07/01/10
אם החנית במקום אסור - אז בוודאי שהדוח קביל.
ליד כל בית חולים יש חניה בתשלום או שלא בתשלום בה אמורים להחנות. אם כל אחד יעמוד במקום אסור אז זה עלול לפגוע בזרימת התנועה.
אם אתה חושב שהנסיבות שלך היו מוצדקות (למשל שהחולה נכה רגליים, במצב קשה, החנייה רחוקה וכו'....) - תנסה לפנות תוך 30 יום בכתב בבקשה שיבטלו לך את הדוח.
בהצלחה
ליד כל בית חולים יש חניה בתשלום או שלא בתשלום בה אמורים להחנות. אם כל אחד יעמוד במקום אסור אז זה עלול לפגוע בזרימת התנועה.
אם אתה חושב שהנסיבות שלך היו מוצדקות (למשל שהחולה נכה רגליים, במצב קשה, החנייה רחוקה וכו'....) - תנסה לפנות תוך 30 יום בכתב בבקשה שיבטלו לך את הדוח.
בהצלחה
התיישנות? בשל תאונת דרכים שלא באשמתי נדחה הדיון
ל.ר.
05/01/10
נתפסתי בתחילת מאי 2009 במהירות של 49 קמש מעל המותר (לדעת השוטר המהירות המרבית המותרת היא 90 קמש, השלטים בפועל למעשה מציגים תמונה של 110 קמש).
דיון ההקראה היה ביולי 2009 בו כפרתי בעובדות (השופט רק התחיל את דבריו וישר אמרתי כופר).
דיון ההוכחות היה אמור להיות בשבוע הבא ונדחה לסוף יוני 2010.
עוברת שנה מיום קרות האירוע וטרם דיון ההוכחות הראשון. האם יש עילה לביטול התביעה?
תודה.
דיון ההקראה היה ביולי 2009 בו כפרתי בעובדות (השופט רק התחיל את דבריו וישר אמרתי כופר).
דיון ההוכחות היה אמור להיות בשבוע הבא ונדחה לסוף יוני 2010.
עוברת שנה מיום קרות האירוע וטרם דיון ההוכחות הראשון. האם יש עילה לביטול התביעה?
תודה.
לא. ההליך כבר החל וטענה זו לא תעמוד לך.
אורן המקורי
05/01/10
פסילה חלקית ומשרד הרישוי
נדב
05/01/10
האם נהג שרשיונו נפסל למעל שנה אך קיבל היתר לנהוג כל יום בשעות העבודה יאלץ בתום הפסילה לעבור טסט ותאוריה?
רצוי מול מצוי
|עו"ד א.שור
05/01/10
התשובה היא שמבחינה מהותית אין הצדקה לביצוע מבחני רישוי מחודשים.
מסיבה לא ברורה נתקלתי לאחרונה בדרישה של משרד הרישוי במקרים דומים כן לבצע מבחני רישוי.
לא ברורה לי הגישה ואם תתקל במצב כזה, הייתי ממליץ לפנות ליועצת המשפטית של משרד הרישוי.
בהצלחה
מסיבה לא ברורה נתקלתי לאחרונה בדרישה של משרד הרישוי במקרים דומים כן לבצע מבחני רישוי.
לא ברורה לי הגישה ואם תתקל במצב כזה, הייתי ממליץ לפנות ליועצת המשפטית של משרד הרישוי.
בהצלחה
בקשה לערעור דוח
nofarice7
05/01/10
קיבלתי דוח על היותי לא חגורה מאחור -- למרות טענותיי שכן.
רציתי לברר כיצד אני מגישה דוח על ערעור [ אין לי עבר פלילי של דוחות או עבירות כלל ] והאם אני שולחת בדואר רשום ולאן ? או שאני צריכה לגשת ליחידה שבה בוצעה העבירה. העבירה בוצעה באזור ב"ש ואני גרה בחולון.
רציתי לברר כיצד אני מגישה דוח על ערעור [ אין לי עבר פלילי של דוחות או עבירות כלל ] והאם אני שולחת בדואר רשום ולאן ? או שאני צריכה לגשת ליחידה שבה בוצעה העבירה. העבירה בוצעה באזור ב"ש ואני גרה בחולון.
תשובה
אורן המקורי
05/01/10
כל פנייה לביטול הדו"ח או בקשה להמרתו באזהרה צריה להיות בכתב בצירוף צילום הדו"ח ליחידה ששמה מופיע בראש הדו"ח משמאלו ומענה מופיע בגב הדו"ח.
בהצלחה.
בהצלחה.
דוחות
nofarice7
05/01/10
בעלי לפני כשבועיים עבר קורס נהיגה מונעת בסיסי לאחר שצבר 14 נקודות.
עכשיו צבר עוד 2 בעקבות היותו לא חגור מאחורה. האם זה נצבר עוד או שעכשו יש לו רק 2 כי עבר את הקורס בהצלחה. האם מודיעים לו שהוא עבר את הקורס והכל בסדר?
עכשיו צבר עוד 2 בעקבות היותו לא חגור מאחורה. האם זה נצבר עוד או שעכשו יש לו רק 2 כי עבר את הקורס בהצלחה. האם מודיעים לו שהוא עבר את הקורס והכל בסדר?
נצבר בנוסף
|עו"ד נ.חקלאי
05/01/10
הנקודות נמחקות אחרי שנתיים. ז"א אם חלפו כבר שנתיים מאז שעבר את העבירות בגינן כבר קיבל את הנקודות הן ימחקו. אם לא אז עוד לא ימחקו. אם במועד שיגיעו שנתיים הוא כבר יגיע ל22 נקודות - אז זמן הצבירה יוכפל ל- 4 שנים. התנאי למחיקה זה ביצוע הקורס. אם יגיע ל-24 יצטרך עוד קורס אם יגיע ל- 36 הוא ישלל על ידי משרד הרישוי ל- 3 חודשים ויצטרך לעבור מחדש תאוריה.שמרו על הרשיון!!!
נהיגה בשיכרות – לא לוותר
ירון
05/01/10
שלום רב.כאשר נתפסים בחשד לנהיגה בשיכרות זיכרו כמה דברים:1. אם נושפים לינשוף באופן לא סדיר הבדיקה נכשלת2. חובה לקחת אותך לבדיקת דם כאשר מישהו מלווה אותך (בזמן הזה ניתן לשתות ולאכול)3. הפרמדיק חייב להצטייד בתעודה מזהה4. בדיקה באמבולנס היא בעייתית ויכולה לגרום להפלת התיק5. השתדלו לבקש במשפט כי כל העדים יגיעו להעיד (יכול לגרוםפ להפלת התיק)6. אל תפחדו מהשוטרים כאשר מאיימים עליכם בזמן הבדיקה7. על השוטרים לרשום כל מה שאתם מבקשים שהם יירשמו (תהיו אובייקטיביים ואל תרשמו שטויות)8. אם לא רשמו משהו נכון אתם יכולים לסרב לחתום9. על כל מקרה ייילקח מכם הרישיון לחודש כאשר תהיו במעמד שלילה מנהלתית.
ואם כל זה לא עוזר ,לקנות כרטיסיה לאוטובוס,,,,
מיקו
05/01/10
נהג חדש שנתפס ללא מלווה
ארז הרשקוביץ
04/01/10
מה עונשו של נהג חדש (כחודש על הכביש ) שנתפס בנהיגה ללא מלווה ? לא ביצע שום עבירה שבגינה נעצר .. נעצר רק לביקורת ניירות וביטוח ואז הוברר כי הנל נוהג ללא מלווה .
עונש קשה
|עו"ד נ.חקלאי
04/01/10
צר לי להיות זו שמבשרת לך - אבל על פי חוק יש חובת פסילת מינמום של 3 חודשים. ובנוסף הוא יקבל גם פסילה על תנאי וקנס.
אבל החלק הכואב יגיע אחר כך - כשיסיים את הפסילה ויגיע למשרד הרישוי הוא יגלה שהוא לא מקבל את הרשיון בחזרה אלא יצטרך לעבור מחדש טסט ותאוריה.
אבל החלק הכואב יגיע אחר כך - כשיסיים את הפסילה ויגיע למשרד הרישוי הוא יגלה שהוא לא מקבל את הרשיון בחזרה אלא יצטרך לעבור מחדש טסט ותאוריה.
קנס תאגיד
לוטם
04/01/10
תאגיד קיבל הזמנה למשפט, לא התייצב וניתן גזר דין לשלם 4,000 ש"ח בגין עבירה שבצע עובד, כיצד יש לפעול כעת?להגיש בקשה לביטול ולהסב לעובד?
כן
|עו"ד נ.חקלאי
04/01/10
יש לכתוב בקשה מנומקת. להסביר מדוע התאגיד לא התייצב. ולצרף הצהרת העובד שהחזיק ברכב ואם יש אז גם חוזה שכירות עימו או מסמך אחר לפיו הוחלט שהרכב בחזקתו. בקשה לביטול פסק דין יש להגיש תוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין. הזדרזו.
