פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
התיישנות
שירי
12/01/11
לפני שנתיים בערך, הייתי נוהגת ברכב הרשום ע"ש אבא, הייתי נוהגת במהירות של 130 ק"ש.
אבא ידע על הדוח רק לאחרונה בעת שנדרש ע"י המרכז לגביית קנסות לתשלום סך של 1400 ש"ח.
מייד אבא הגיש בקשה לביטול גזר הדין לבית המשפט וציין בבקשתו שאני הייתי נוהגת ברכב בעת האירוע.
ביהמ"ש קיבל את טענותיו בתנאי שאני אופיע לדיון ואקבל הדוח במקומו.
אני הופעתי לדיון עם אבא שלי והודיתי בביצוע העבירה מלפני שנתיים.
שאלתי הנה האם הדוח כבר התיישן, מה עליי לעשות ע"מ שלא לשלם את הדוח.
והסב את הדוח על שמי נשלח דוח על נהיגה במהירות וחייבו אותו בתשלום סך של 750 ש"ח,
אבא ידע על הדוח רק לאחרונה בעת שנדרש ע"י המרכז לגביית קנסות לתשלום סך של 1400 ש"ח.
מייד אבא הגיש בקשה לביטול גזר הדין לבית המשפט וציין בבקשתו שאני הייתי נוהגת ברכב בעת האירוע.
ביהמ"ש קיבל את טענותיו בתנאי שאני אופיע לדיון ואקבל הדוח במקומו.
אני הופעתי לדיון עם אבא שלי והודיתי בביצוע העבירה מלפני שנתיים.
שאלתי הנה האם הדוח כבר התיישן, מה עליי לעשות ע"מ שלא לשלם את הדוח.
והסב את הדוח על שמי נשלח דוח על נהיגה במהירות וחייבו אותו בתשלום סך של 750 ש"ח,
במקום לשלם קנס...
יעקבי
12/01/11
שלום שירי,
כשכתבת "הייתי נוהגת במהירות של 130" האם התכוונת למעידה חד פעמית או שכך נהגת כל הזמן?
לידיעתך הדו"ח לא התיישן.
ובאשר לשאלתך מה לעשות כדי לא לשלם את הדו"ח:
במקורותינו כתוב "ולצת לבדת תישא". ביצעת עברה - שאי עונשך באחריות. אפשר להמיר הקנס בימי מאסר בכלא. האם זה עדיף?
כשכתבת "הייתי נוהגת במהירות של 130" האם התכוונת למעידה חד פעמית או שכך נהגת כל הזמן?
לידיעתך הדו"ח לא התיישן.
ובאשר לשאלתך מה לעשות כדי לא לשלם את הדו"ח:
במקורותינו כתוב "ולצת לבדת תישא". ביצעת עברה - שאי עונשך באחריות. אפשר להמיר הקנס בימי מאסר בכלא. האם זה עדיף?
התיישנות
עו"ד חקלאי נועה
12/01/11
שירי - חסרים קצת פרטים כדי לענות בצורת משפטית מדוייקת על שאלתך.
אני נוטה להניח שבית המשפט המשפט נאות לוותר לאביך על הדוח ולהעבירו על שמך - למרות האיחור הרב בפנייתו - רק משום שאת לקחת על עצמך את האחריות. שאחרת בית המשפט והתביעה בוודאי לא היו מאפשרים לתופעה הזו להתרחש - שאדם לא יטפל בענייניו בזמן - יזכה לפנים משורת הדין לחסדי בית המשפט יעביר הדוח לבן משפחה ויטען התיישנות.
עקרונית - אם להתעלם מההליך שנעשה למענכם - אם עסקינן בדוח מצלמה - ניתן להאשים את הבעלים הרשום בתוך 4 חודשים ממועד העבירה וניתן להאשים את הנהג אם הודע לו תוך שנה על העבירה.
אם היתה טענת התיישנות - מן הראוי היה שהייתם טוענים אותה כשזה עוד היה על השם של אביך.
בכל מקרה - אם את רוצה לטעון טענה זו - פני ליחידה שהנפיקה הדוח על שמך ותטעני להתיישנות. אם יסרבו - את יכולה להגיש בקשה לבית המשפט.
רק דעי לך שכל החומר סרוק במחשבי המשטרה - וכשהתביעה תתן את תגובתה לבית המשפט היא בהחלט תציין שהדוח הוסב אלייך בשלב מאוחר - על פי בקשתך.
אני די משוכעת שלא תצאי פורה בלא כלום - ואולי אף תחטפי הוצאות....
מאידך אולי זה יצליח לך.
לשיקולך.
אני נוטה להניח שבית המשפט המשפט נאות לוותר לאביך על הדוח ולהעבירו על שמך - למרות האיחור הרב בפנייתו - רק משום שאת לקחת על עצמך את האחריות. שאחרת בית המשפט והתביעה בוודאי לא היו מאפשרים לתופעה הזו להתרחש - שאדם לא יטפל בענייניו בזמן - יזכה לפנים משורת הדין לחסדי בית המשפט יעביר הדוח לבן משפחה ויטען התיישנות.
עקרונית - אם להתעלם מההליך שנעשה למענכם - אם עסקינן בדוח מצלמה - ניתן להאשים את הבעלים הרשום בתוך 4 חודשים ממועד העבירה וניתן להאשים את הנהג אם הודע לו תוך שנה על העבירה.
אם היתה טענת התיישנות - מן הראוי היה שהייתם טוענים אותה כשזה עוד היה על השם של אביך.
בכל מקרה - אם את רוצה לטעון טענה זו - פני ליחידה שהנפיקה הדוח על שמך ותטעני להתיישנות. אם יסרבו - את יכולה להגיש בקשה לבית המשפט.
רק דעי לך שכל החומר סרוק במחשבי המשטרה - וכשהתביעה תתן את תגובתה לבית המשפט היא בהחלט תציין שהדוח הוסב אלייך בשלב מאוחר - על פי בקשתך.
אני די משוכעת שלא תצאי פורה בלא כלום - ואולי אף תחטפי הוצאות....
מאידך אולי זה יצליח לך.
לשיקולך.
מצלמת רמזור אדום
חיים
11/01/11
שלום עברתי בטעות ברמזור אדום בלילה בלי לשים לב כי דיברו איתי באוטו, קלטתי את זה לפני ודפקתי ברקס ועצרתי באמצע הצומת (לא היו מכוניות בצומת) וחזרתי אחורה עד שהוא השתנה לירוק.
האם אכלתי אות ואני אקבל 1000 שקל קנס? לא יודע אם יש מצלמות או אין זה היה באזור עכו
והאם אפשר לחמול לי על זה ששמתי לב וחזרתי
אשמח לתגובה
האם אכלתי אות ואני אקבל 1000 שקל קנס? לא יודע אם יש מצלמות או אין זה היה באזור עכו
והאם אפשר לחמול לי על זה ששמתי לב וחזרתי
אשמח לתגובה
הסחת דעת מתכון לתאונה...
יעקבי
11/01/11
שלום חיים,
אם אין מצלמה בצומת - תברך 'הגומל' על שניצלת מתאונה. למזלך הטוב לא היו רכבים אחרים בצומת.
אם לא ידוע לך על נוכחות מצלמה - באפשרותך לשוב לצומת ולבדוק. ולא תמתין 4 חודשים לקבלת דו"ח בדואר. בודאי תהיה במתח ובציפיה מורטת עצבים.
אם צולמת - תוודא שרשומות שתי תמונות ברצף. הקנס אמנם 1,000 ש"ח אך יש גם חיוב ב- 10 נקודות.
לא ניתן להמיר דו"ח כזה לאזהרה גם אם עברך נקי. בית המשפט לא נוטה להקל בעברות של אי ציות לרמזור אדום.
אם אין מצלמה בצומת - תברך 'הגומל' על שניצלת מתאונה. למזלך הטוב לא היו רכבים אחרים בצומת.
אם לא ידוע לך על נוכחות מצלמה - באפשרותך לשוב לצומת ולבדוק. ולא תמתין 4 חודשים לקבלת דו"ח בדואר. בודאי תהיה במתח ובציפיה מורטת עצבים.
אם צולמת - תוודא שרשומות שתי תמונות ברצף. הקנס אמנם 1,000 ש"ח אך יש גם חיוב ב- 10 נקודות.
לא ניתן להמיר דו"ח כזה לאזהרה גם אם עברך נקי. בית המשפט לא נוטה להקל בעברות של אי ציות לרמזור אדום.
חדש
שרית
11/01/11
יש לי רשיון משנת 2005
מתי אנ צרכה לחדשש אותו פעם ראושנה וכמה זה עולה
מתי אנ צרכה לחדשש אותו פעם ראושנה וכמה זה עולה
את צריכה לחדש אותו ,מתי שתוקפו פג
מיקו
11/01/11
ואת זה את יכולה לראות ברשיון הנהיגה ,באחריותך לבדוק שמשרד הרישוי שלח לך חידוש, (לפעמים הרשיון החדש לא מגיע ,,, ) עד גיל 50 החידוש הוא ל10 שנים אם אנני טועה כ400 ש"ח .
למה מחקו את הודעתי? אפשר לקבל הסבר בבקשה
ליאנה
10/01/11
ההודעה היתה בנושא גרירת מכוניות ממדרכה אפורה, וניסיון לגיבוש קבוצה לתביעה יצוגית. האם עברתי לתומי על איזה חוק בפורום?אשמח לקבל הסבר.תודה
אופססס מצטערת על ההצפה משהו השתבש בדפדפן
ליאנה
10/01/11
רשיון אמריקאי
רשיון
10/01/11
לפני כשנה וחצי חזרתי לארץ לאחר שהות ארוכה בארה"בלפני כשנה נהגתי ברכב ועצר אותי שוטר לבדיקה וטענתי שאני נוסע ברשיון נהיגה אמרקאי (לפי חוק תושב חוזר מותר לי לנהוג ברשיון זר שנה לאחר החזרה)נשפטתי שלא בפני וקיבלתי שלילה . הגשתי בקשה לביטול פסק דין והשופט ביטל את הפסק דיןוקבע דיון חדשהבעיה היא שמאז חדשתי את הרשיון נהיגה של והאמרקאי היה פג תוקף ואין לי שום אפשרות להוציא הוכחה שבזמנו היה קיים ברשותי רשיון אמריקאי(למעט תעודת תושב חוזר שמראה שבאמת לא הייתי בארץ הרבה שנים)מה עושים????תודה מראש
המרת רישיון
יעקבי
10/01/11
האם חידשת את רישיון הנהיגה הישראלי או עשית המרה על פי הרישיון האמריקאי?
אם עשית המרה על פי הרישיון האמריקאי, מן הסתם תוקפו נבדק במשרד הרישיון במועד ההמרה.
אם עשית המרה על פי הרישיון האמריקאי, מן הסתם תוקפו נבדק במשרד הרישיון במועד ההמרה.
תקנה 21 (ב) (3)
רון
10/01/11
שלום לבאי האתר; אשמח לקבל קישורית או מלל המציין את תוכן התקנה הנ"ל
תקנה 21 (ב)
יעקבי
10/01/11
21. (א) כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות.
(ב) כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא –
(1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;
(2) יגרום נזק לאדם או לרכוש ולא יתן מקום לגרום נזק כאמור;
(3) יפריע את התנועה ולא יעכבנה;
(4) יסכן חיי אדם.
(ב) כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא –
(1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך;
(2) יגרום נזק לאדם או לרכוש ולא יתן מקום לגרום נזק כאמור;
(3) יפריע את התנועה ולא יעכבנה;
(4) יסכן חיי אדם.
העמדת רכב בניגוד לתמרור 818 סעיף 2,4א
מוריס
25/02/21
ביטול כתב אישום
איתן ברצלונה
10/01/11
האם ניתן לבטל כתב אישום שנמצא בשלב ההוכחות מהסיבה שעדי התביעה (המשטרה) לא טרחו כלל להתייצב לדיון?
(הרי במידה והנאשם לא מגיע...רואים בו כאחד שהודה בעבירה)
(הרי במידה והנאשם לא מגיע...רואים בו כאחד שהודה בעבירה)
תלוי בשופט
ג'ימי מינאוי
10/01/11
השופט יכול לזכות או לחילופין לדחות לדיון נוסף.
נהיגה בשכרות
נ
09/01/11
נתפסתי על נהיגה בשכרות עם 300 מיקרוגרם..
מה העונש הצפוי לי ללא עורך דין?
מה העונש הצפוי לי ללא עורך דין?
תלוי בהרבה דברים
ג'ימי מינאוי
10/01/11
תלוי בשופט, וותק נהיגה ובגיליון ההרשעות הקודמות. מומלץ לצלם את התיק לעיין בו ולהסיק את הנדרש. בתיקים כאלה העונשים לא מתוקים. בחוק כתוב מינימום שנתיים פסילה בפועל שלא נדבר על פסילה על תנאי וקנס.
לפי תשובתכם מאתמול – תקפות התיישנות דו"ח מצלמה
שלום
09/01/11
ברכב ליסינג/שכור היא שנה?תודה!
התיישנות
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
אם הבעלים הרשום הוא הליסינג והוא מסר שם של נהג אחר - אז כלפי הנהג זה אכן שנה
איך מבררים סטטוס חקירה נגד נהג פוגע?
א
09/01/11
לפני כמה שבועות פגע בי רכב בעת שעשה פניית פרסה בקו הפרדה רצוף בזמן שנסעתי על האופנוע.רציתי לברר איך ניתן לברר או לדעת את סטטוס החקירה או באם הוגשה תביעה, שלילה וכו'...תודה.
תיגש לענף תנועה ותברר
ג'ימי מינאוי
09/01/11
תשלום קנס בעיקבות עיקול
אילן
09/01/11
שלום
היה לי קנס על רמזור אדום (שוטר תפס אותי) ביקשתי להישפט אבל בגלל שלא קיבלתי הזמנה לא ידעתי על דיון שהתקיים אחרי
שהערערתי
ושופטת דחתה אותי ובנתיים עיקלו את חשבון ורכב (הרכב עוקל רק על נייר ולא פיזי) אז ערערתי למחוזי בפ"ת וכאשר הבנתי שזה
יוכל לקחת זמן רב (לפי פקידה בקבלה של מחוזי) והתחילו לחזור לי חשבונות ולא יכלתי להוציא כסף אז שילמתי את חוב (גם לא
האמנתי ששופטת תתקבל את זה) בנתיים יגיע אלי לפני זימון למשפט חוזר
השאלה שלי היא האם עצם העובדה ששלמתי זה אומר שאני אשם?
במידה ותשובה חיובית האם אין התחשבות בנסיבות לתשלום הקנס?
אבקש תשובה רק מאחד מעו"ד שבאתר
בתודה מראש
אילן
היה לי קנס על רמזור אדום (שוטר תפס אותי) ביקשתי להישפט אבל בגלל שלא קיבלתי הזמנה לא ידעתי על דיון שהתקיים אחרי
שהערערתי
ושופטת דחתה אותי ובנתיים עיקלו את חשבון ורכב (הרכב עוקל רק על נייר ולא פיזי) אז ערערתי למחוזי בפ"ת וכאשר הבנתי שזה
יוכל לקחת זמן רב (לפי פקידה בקבלה של מחוזי) והתחילו לחזור לי חשבונות ולא יכלתי להוציא כסף אז שילמתי את חוב (גם לא
האמנתי ששופטת תתקבל את זה) בנתיים יגיע אלי לפני זימון למשפט חוזר
השאלה שלי היא האם עצם העובדה ששלמתי זה אומר שאני אשם?
במידה ותשובה חיובית האם אין התחשבות בנסיבות לתשלום הקנס?
אבקש תשובה רק מאחד מעו"ד שבאתר
בתודה מראש
אילן
אור אדום
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
אילן שלום.
פנייתך לא לגמרי ברורה - מה היתה תוצאת הדיון במחוזי - האם הוחלט לבטל את פסק הדין שניתן נגדך - ולזמן אותך להקראה בבית משפט לתעבורה?
אם זה המצב - אל למעשה אתה במצב שעוד לא הורשעת בגין העבירה.
יש 2 אפשרויות:
האחת: תכתוב פניה למשטרה ו/או למרכז לגביית קנסות - תציין שקיבלת החלטה שמאפשרת לך להישפט ולכן אתה מבקש שיחזירו לך את הסכום ששילמת.
אם זה לא יוביל לתוצאה הרצויה - אז בתום משפטך - אם תורשע - תבקש מהשופטת שתציין בגזר הדין - שיש להפחית מסכום הקנס שיפסק נגדך את הסכום שכבר שילמת.
אם תזוכה - תבקש מהשופטת שתרשום בהחלטתה דרישה מהמשטרה להחזיר את כספך.
לא נראה לי כי במצב בו היית נתון עצם העובדה ששילמת כדי להסיר את העיקולים - צריך לשמש נגדך.
בהצלחה
פנייתך לא לגמרי ברורה - מה היתה תוצאת הדיון במחוזי - האם הוחלט לבטל את פסק הדין שניתן נגדך - ולזמן אותך להקראה בבית משפט לתעבורה?
אם זה המצב - אל למעשה אתה במצב שעוד לא הורשעת בגין העבירה.
יש 2 אפשרויות:
האחת: תכתוב פניה למשטרה ו/או למרכז לגביית קנסות - תציין שקיבלת החלטה שמאפשרת לך להישפט ולכן אתה מבקש שיחזירו לך את הסכום ששילמת.
אם זה לא יוביל לתוצאה הרצויה - אז בתום משפטך - אם תורשע - תבקש מהשופטת שתציין בגזר הדין - שיש להפחית מסכום הקנס שיפסק נגדך את הסכום שכבר שילמת.
אם תזוכה - תבקש מהשופטת שתרשום בהחלטתה דרישה מהמשטרה להחזיר את כספך.
לא נראה לי כי במצב בו היית נתון עצם העובדה ששילמת כדי להסיר את העיקולים - צריך לשמש נגדך.
בהצלחה
מהירות מופרזת – מצלמת מהירות
גלינה
09/01/11
שלום רב!
קיבלתי דו"ח על נסיעה במהירות מופרזת - 116 בכביש בו מותר 90 (ממצלמה אלקטרונית, 750 ש"ח ו-8 נקודות). לצערי, בגלל התמהמהותי פספסתי את המועד להגשת בקשה לביטול (עברו יותר מ-5 שנים מאז עבירתי האחרונה והיחידה), ואני מתלבטת בשאלה האם כדאי לי ללכת להשפט ולבקש שימתיקו לי את העונש בקמ"ש אחד (להסתמך על אי דיוק של מכשירים שונים). האם יש לי סיכוי? והאם כדאי במקרה כזה לחפש עו"ד או להתמודד לבד?
תודה
גלינה
קיבלתי דו"ח על נסיעה במהירות מופרזת - 116 בכביש בו מותר 90 (ממצלמה אלקטרונית, 750 ש"ח ו-8 נקודות). לצערי, בגלל התמהמהותי פספסתי את המועד להגשת בקשה לביטול (עברו יותר מ-5 שנים מאז עבירתי האחרונה והיחידה), ואני מתלבטת בשאלה האם כדאי לי ללכת להשפט ולבקש שימתיקו לי את העונש בקמ"ש אחד (להסתמך על אי דיוק של מכשירים שונים). האם יש לי סיכוי? והאם כדאי במקרה כזה לחפש עו"ד או להתמודד לבד?
תודה
גלינה
יש סיכוי
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
אמנם יש הצעת חוק שכל מי שמבקש להישפט בית המשפט יהיה חייב לפסוק לו לפחות כפול מהקנס המקורי - אבל ההצעה הזו עוד לא נכנסה לתוקף. תנסי. אולי תצליחי.
אם בדעתך לנהל משפט
מיקו
09/01/11
ולהסתמך על " אי הדייוק של המכשירים שונים " ( לדברייך -לא מובן אין הגעת לזה -אבל זה לא העניין,,, ) אז רק עם עורך דין,שבודאי יעלה יותר מסכום הקנס ,ולא בטוח שיוכל לעזור,בשום פנים לא לגשת לנהל משפט על עניין כזה ללא עו"ד.
אם את סתם רוצה ללכת למשפט ,ולצפות "שאני כבר אסתדר"קחי בחשבון שהשופט לא כבול לקנס המקורי,,,,,,,,
אם את סתם רוצה ללכת למשפט ,ולצפות "שאני כבר אסתדר"קחי בחשבון שהשופט לא כבול לקנס המקורי,,,,,,,,
מהי תקופת ההתישנות על דו"ח מצלמה ברכב שכור/ליסינג?
שלום
09/01/11
תודה רבה מראש!
התיישנות בדוחות מצלמה
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
אם העבירה צולמה במצלמה - המשטרה מחוייבת להודיע לבעלים הרשום של הרכב על העבירה תוך 4 חודשים מביצועה. אם הבעלים הרשום מודיע כי לא הוא נהג ברכב אלא פלוני - המשטרה מחוייבת להודיע לפלוני על העבירה תוך שנה מיום ביצועה.
שלילת רישיון לשנתיים
אראל
07/01/11
קיבלתי שלילה מבית המשפט הצבאי לשנתיים שנאמר בהם שלאחר יציאתי מהכלא הצבאי השלילה מתחילה.ברצוני לדעת: איך אני אמור להחזיר את רישיוני?לבוא עם הפרוטוקול של המשפט ועם תאריך השחרור שלי מהכלא?או שיש להם את כל הפרטים כבר? (חסר לי התאריך של השחרור מהכלא)
ממש, לא נעים להגיד לך,
מיקו
08/01/11
אבל כנראה שלא הבנת ,אתה לא מקבל את הרשיון שלך בחזרה,הכוונה שאחרי שנתיים אתה יכול להתחיל ללמוד נהיגה מחדש כאילו מעולם לא היה לך רשיון נהיגה.
נהיגה ללא רישון בתוקף עקב אי חידוש – סעיף 10(א)
אש
07/01/11
שלום רב,
הייתי רוצה לדעת על העונש שצפוי בבית המשפט על עבירת של נהיגה ללא רישון בתוקף עקב אי חידוש הרשיון ,סעיף 10(א). תוקף הרישיון פקע ועברו יותר מ- 6 חודשים ובגלל כך נמסר הזמנה לדי בבית המשפט על עבירה זו.
השאלה היא: האם אכן סעיף 10(א) לפקודת התעבורה הוא הסעיף הנכון לאישום בגין עבירה של נהיגה עם רישון ללא תוקף עקב אי חידוש הרישיון? ומה העונש הצפוי במקרה זה? והאם יש צורך להוציא אישור ממשרד רישוי כי אכן הסיבה שהרישיון לא היה בתוקף היא אי חידוש ולא עקב שלילה? או פשוט להופיע במשפט עם הרישיון הזמני החדש שבתוקף?
אשמח לקבל עצות ותודה מראש.
הייתי רוצה לדעת על העונש שצפוי בבית המשפט על עבירת של נהיגה ללא רישון בתוקף עקב אי חידוש הרשיון ,סעיף 10(א). תוקף הרישיון פקע ועברו יותר מ- 6 חודשים ובגלל כך נמסר הזמנה לדי בבית המשפט על עבירה זו.
השאלה היא: האם אכן סעיף 10(א) לפקודת התעבורה הוא הסעיף הנכון לאישום בגין עבירה של נהיגה עם רישון ללא תוקף עקב אי חידוש הרישיון? ומה העונש הצפוי במקרה זה? והאם יש צורך להוציא אישור ממשרד רישוי כי אכן הסיבה שהרישיון לא היה בתוקף היא אי חידוש ולא עקב שלילה? או פשוט להופיע במשפט עם הרישיון הזמני החדש שבתוקף?
אשמח לקבל עצות ותודה מראש.
העונש
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
העונש תלוי בהרבה דברים - אם זו פקיעה של 7-9 חודשים או פקיעה של 15 שנה... אם זו עבירה ראשונה מסוג זה - או שיש לך כבר עבירות קודמות זהות ואתה ממשיך לזלזל... אם חידשת רשיון או לא.
המקרה הקל - של עבירה ראשונה מאותו סוג - פקיעה של עד כשנה - ורשיון נהיגה שכבר חודש - העונש הצפוי הוא פסילה על תנאי וקנס - כ- 800 ש"ח. אם זו עבירה חוזרת או פקיעה ממושכת - אז אתה צפוי גם לשלילה. אם הפקיעה מאוד מאוד מאוד ארוכה והעבר מכביד מאוד - אז גם מאסר
המקרה הקל - של עבירה ראשונה מאותו סוג - פקיעה של עד כשנה - ורשיון נהיגה שכבר חודש - העונש הצפוי הוא פסילה על תנאי וקנס - כ- 800 ש"ח. אם זו עבירה חוזרת או פקיעה ממושכת - אז אתה צפוי גם לשלילה. אם הפקיעה מאוד מאוד מאוד ארוכה והעבר מכביד מאוד - אז גם מאסר
זימון לבית המשפט על מהירות מופרזת
לאוניד
06/01/11
שלום רב,
הייתי רוצה לדעת על העונש שצפוי בבית המשפט על עבירת מהירות בדרך בינעירונית במקום 80 קמ"ש נסיעה של 139 קמ"ש. לא הייתה פסילה מנהלית של חודש והרשיון הוחזר. עבירה קודמת היתה בשנת 2002 על רמזור אדום. כמו כן הנהג בן 71. כמו כן ישנן נסיבות שבמקרה והרשיון ישלל ילקח ממנו האוטו והוא יפוטר מעבודתו כיוון שמשמש אותו בעבודתו. האם יש חשיבות לגיל?
תודה רבה מראש על העונים
הייתי רוצה לדעת על העונש שצפוי בבית המשפט על עבירת מהירות בדרך בינעירונית במקום 80 קמ"ש נסיעה של 139 קמ"ש. לא הייתה פסילה מנהלית של חודש והרשיון הוחזר. עבירה קודמת היתה בשנת 2002 על רמזור אדום. כמו כן הנהג בן 71. כמו כן ישנן נסיבות שבמקרה והרשיון ישלל ילקח ממנו האוטו והוא יפוטר מעבודתו כיוון שמשמש אותו בעבודתו. האם יש חשיבות לגיל?
תודה רבה מראש על העונים
העונש הצפוי
עו"ד חקלאי נועה
07/01/11
להערכתי הוא צפוי לשלילה של בין 1-3 חודשים. תלוי בשופט. אם עברו נקי כמו שאת מתארת זה יותר לכיוון 1-2 חודשים.
אם יש בעיות בראיות - השמיים הם הגבול - לפעמים אפילו דוחות מבוטלים או מגיעים להסדרים קלים מאוד שלא כוללים שלילה - אבל בשביל זה צריך לבדוק ראיות.
אם יש בעיות בראיות - השמיים הם הגבול - לפעמים אפילו דוחות מבוטלים או מגיעים להסדרים קלים מאוד שלא כוללים שלילה - אבל בשביל זה צריך לבדוק ראיות.
נהיגה בשכרות
סתיו
06/01/11
מה העונש על:
1. נהיגה תחת השפעת אלכוהול - עבירה על תקנה 26 (2) לתקנות תעבורה.
2. קלות ראש - עבירה על סעיף 62 (2) לפקודה + סעיף 38 (2) לפקודה.
3. גרימת תאונה - עבירה על תקנה 21 (ב) ( 2) לתקנות תעבורה.
**אין עבר פלילי, הרשיון לא נשלל לאלתר, פגיעה ברכוש (ברכב הנוהג ובמכולת אשפה) לא בנפש. רמת האלכוהול לא מצויינת**
*למידע נוסף: נהיגה בשכרות
1. נהיגה תחת השפעת אלכוהול - עבירה על תקנה 26 (2) לתקנות תעבורה.
2. קלות ראש - עבירה על סעיף 62 (2) לפקודה + סעיף 38 (2) לפקודה.
3. גרימת תאונה - עבירה על תקנה 21 (ב) ( 2) לתקנות תעבורה.
**אין עבר פלילי, הרשיון לא נשלל לאלתר, פגיעה ברכוש (ברכב הנוהג ובמכולת אשפה) לא בנפש. רמת האלכוהול לא מצויינת**
*למידע נוסף: נהיגה בשכרות
תגובה
סתיו
09/01/11
אשמח לקבל תגובה מעורכי הדין.
העונש
עו"ד חקלאי נועה
09/01/11
בעבירות שציינת יש חובת פסילת מינימום של 3 חודשים .
אבל בדרך כלל כשתאונת הדרכים נעשית תחת השפעת אלכוהול - זה כמעט לעולם לא יסתיים במינימום - אלא הפסילה תהיה בדרך כלל יותר ארוכה.סביב שנה...
בנוסף לעונש הפסילה מקבלים גם פסילה מותנית וקנס ובדרך כלל גם מאסר מותנה ולפעמים גם השבתה של הרכב לתקופה מסויימת.
עצתי לך: אם היה ראיות טובות לעניין השכרות - היו מאשימים אותך בנהיגה בשכרות - ולא בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.
עצם העובדה שהואשמת בעבירה הקלה יותר - יכולה להצביע על חולשת הראיות של התביעה בעניין הזה. הייתי במקומך שוקלת ברצינות להעזר בעורך דין שמתמחה בתעבורה.
אבל בדרך כלל כשתאונת הדרכים נעשית תחת השפעת אלכוהול - זה כמעט לעולם לא יסתיים במינימום - אלא הפסילה תהיה בדרך כלל יותר ארוכה.סביב שנה...
בנוסף לעונש הפסילה מקבלים גם פסילה מותנית וקנס ובדרך כלל גם מאסר מותנה ולפעמים גם השבתה של הרכב לתקופה מסויימת.
עצתי לך: אם היה ראיות טובות לעניין השכרות - היו מאשימים אותך בנהיגה בשכרות - ולא בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.
עצם העובדה שהואשמת בעבירה הקלה יותר - יכולה להצביע על חולשת הראיות של התביעה בעניין הזה. הייתי במקומך שוקלת ברצינות להעזר בעורך דין שמתמחה בתעבורה.
נהג מונית מעשן
שושה100
05/01/11
ערב טוב,למי מגישים תלונה על נהג מונית שמעשן בתוך המונית?האם ניתן בעילום שם? בברכה שושה
למשרד התחבורה,ולא,לא ניתן בעילום שם.
מיקו
05/01/11
תשלום קנס בעיקבות קנס
אילן
05/01/11
שלום
היה לי קנס על רמזור אדום (שוטר תפס אותי) ביקשתי להישפט אבל בגלל שלא קיבלתי הזמנה לא ידעתי על דיון שהתקיים אחרי שהערערתי
ושופטת דחתה אותי ובנתיים עיקלו את חשבון ורכב (הרכב עוקל רק על נייר ולא פיזי) אז ערערתי למחוזי בפ"ת וכאשר הבנתי שזה יוכל לקחת זמן רב (לפי פקידה בקבלה של מחוזי) והתחילו לחזור לי חשבונות ולא יכלתי להוציא כסף אז שילמתי את חוב (גם לא האמנתי ששופטת תתקבל את זה) בנתיים יגיע אלי לפני זימון למשפט חוזר
השאלה שלי היא האם עצם העובדה ששלמתי זה אומר שאני אשם?
היה לי קנס על רמזור אדום (שוטר תפס אותי) ביקשתי להישפט אבל בגלל שלא קיבלתי הזמנה לא ידעתי על דיון שהתקיים אחרי שהערערתי
ושופטת דחתה אותי ובנתיים עיקלו את חשבון ורכב (הרכב עוקל רק על נייר ולא פיזי) אז ערערתי למחוזי בפ"ת וכאשר הבנתי שזה יוכל לקחת זמן רב (לפי פקידה בקבלה של מחוזי) והתחילו לחזור לי חשבונות ולא יכלתי להוציא כסף אז שילמתי את חוב (גם לא האמנתי ששופטת תתקבל את זה) בנתיים יגיע אלי לפני זימון למשפט חוזר
השאלה שלי היא האם עצם העובדה ששלמתי זה אומר שאני אשם?
תשלום הדו"ח מהווה הודאה באשמה
מר X
05/01/11
עדות עד לתאונת דרכים
סיון
05/01/11
הייתי עדה לתאונה. השארתי לנפגעת מספר טלפון שלי וכעת זימנו אותי להעיד במשטרה.
האם אני מחוייבת ללכת? בהנחה שכן האם ניתן שהעדות תהיה אנונימית??
האם אני מחוייבת ללכת? בהנחה שכן האם ניתן שהעדות תהיה אנונימית??
בשביל מה השארת מס טלפון,אם לא בשביל להעיד ?
מיקו
05/01/11
בשביל הנחמדות,,,, את מחוייבת ללכת למשטרה,ומה זאת אומרת עדות אנונימית ? שיעמידו אדם לדין ,בלי עדים ?
חניה בצומת
תל אביבי
05/01/11
הי,
קיבלתי דו"ח בתל אביב, על כך ש: "החנית רכבך בתוך צומת".
כ- 20 מטר לפני הצומת מוצב תמרור "אין עצירה" המוגבל בזמנים (בין השעות שמונה בבוקר לשמונה בערב - מצ"ב צילום).
כל המדרכה מהתמרור ועד הצומת מסומנת ב"אדום-לבן".
אני קיבלתי דו"ח ב- 7:38 מכיוון שהייתי ראשון בטור.. רכבים שחנו אחרי לא קיבלו דו"ח.
בשל מצוקת החניה בת"א, יש הסכמה שבשתיקה שדיירי האיזור חונים בלילה ב"אדום לבן" ללא קנסות בד"כ.
בקשתי לביטול הדו"ח לא נענתה ולכן ביקשתי להישפט.
שלחתי מזמן בקשה לקבל אישור על הצבת התמרור מהעירייה, ובינתיים ללא תגובה.
האם אפשר לבקש לקבל גם את הצילום שהפקח צילם (אם צילם..)?
יש המלצות להמשך?
קיבלתי דו"ח בתל אביב, על כך ש: "החנית רכבך בתוך צומת".
כ- 20 מטר לפני הצומת מוצב תמרור "אין עצירה" המוגבל בזמנים (בין השעות שמונה בבוקר לשמונה בערב - מצ"ב צילום).
כל המדרכה מהתמרור ועד הצומת מסומנת ב"אדום-לבן".
אני קיבלתי דו"ח ב- 7:38 מכיוון שהייתי ראשון בטור.. רכבים שחנו אחרי לא קיבלו דו"ח.
בשל מצוקת החניה בת"א, יש הסכמה שבשתיקה שדיירי האיזור חונים בלילה ב"אדום לבן" ללא קנסות בד"כ.
בקשתי לביטול הדו"ח לא נענתה ולכן ביקשתי להישפט.
שלחתי מזמן בקשה לקבל אישור על הצבת התמרור מהעירייה, ובינתיים ללא תגובה.
האם אפשר לבקש לקבל גם את הצילום שהפקח צילם (אם צילם..)?
יש המלצות להמשך?
ככל הנראה....
דן
05/01/11
....קבלתה קנס על החניתה את רכבך בתחום של 12 מצומת בניגוד לתקנה 72-א-3 סעיף 5950 ודבר אינו קשור לזמנים בתמרור כי הוא כנראה מוצב לגבי שאר שטח - אין סיבה לביטול דו"ח לדעתי
הסכמה שבשתיקה אינה מחייבת...
יעקבי
05/01/11
שלום תל אביבי,
עסקינן בשני תמרורים שונים.
תמרור ב-29 (על עמוד) אוסר עצירה וחניה בצד הדרך בו הוצב התמרור. אם יש מתחתיו תמרור/שלט המורה על הגבלת זמן - תחול לגביו הגבלת הזמן.
תמרור ד- 15 (אבני שפה צבועות אדום לבן) אוסר כל חניה ועצירה כל הזמן.
יש כאן פרדוקס. מה גובר על מה? איזה תמרור מכריע?
ההסכמה שבשתיקה (בין מי למי?) אין לה על מה שתסמוך ושווה כקליפת השום.
לפי תיאורך לא החנית רכבך בתוך צומת אלא בתחום 12 מטר מהצומת.
לצערך אין לך טיעון מוצק לביטול הדו"ח אך יש עניין מבחינת הבלבול בהוראת התמרורים וזאת יש לברר מול הרשות. אם כבר ביקשת להישפט תוכל לטעון "בפני עיוור לא תיתן מכשול".
זכותך לראות הצילום של הפקח.
עסקינן בשני תמרורים שונים.
תמרור ב-29 (על עמוד) אוסר עצירה וחניה בצד הדרך בו הוצב התמרור. אם יש מתחתיו תמרור/שלט המורה על הגבלת זמן - תחול לגביו הגבלת הזמן.
תמרור ד- 15 (אבני שפה צבועות אדום לבן) אוסר כל חניה ועצירה כל הזמן.
יש כאן פרדוקס. מה גובר על מה? איזה תמרור מכריע?
ההסכמה שבשתיקה (בין מי למי?) אין לה על מה שתסמוך ושווה כקליפת השום.
לפי תיאורך לא החנית רכבך בתוך צומת אלא בתחום 12 מטר מהצומת.
לצערך אין לך טיעון מוצק לביטול הדו"ח אך יש עניין מבחינת הבלבול בהוראת התמרורים וזאת יש לברר מול הרשות. אם כבר ביקשת להישפט תוכל לטעון "בפני עיוור לא תיתן מכשול".
זכותך לראות הצילום של הפקח.
שימוש באזניות, להשכלה כללית
דוד, מתנדב בתנועה
04/01/11
אתמול, במסגרת תפקידי בתנועה, עצרתי נהג ששמע משהו בשתי אזניות.
פעולה זו הינה עבירה
כוונת המחוקק להשאיר אוזן אחת "פנויה" לקבלת מסרים מהחוץ, כגון סירנה של אמבולנס וכיו"ב
נראה לי חשוב להרחיב את הידע הכללי בנקודה הזו, שכן, הנהג המסוים הזה היה מופתע מעצם ההערה שלי.
פעולה זו הינה עבירה
כוונת המחוקק להשאיר אוזן אחת "פנויה" לקבלת מסרים מהחוץ, כגון סירנה של אמבולנס וכיו"ב
נראה לי חשוב להרחיב את הידע הכללי בנקודה הזו, שכן, הנהג המסוים הזה היה מופתע מעצם ההערה שלי.
אם אנני טועה,לא רק לנהג אסור
מיקו
05/01/11
אלא גם להולך רגל.
קנס של 1000 ש"ח על קריאת טקסט בטלפון- חוקי?
דודי
04/01/11
אם לקרוא טקסט בטלפון זאת עבירה שדינה 1000 ש"ח קנס, האם זהו החוק גם לגבי קריאת עיתון?מה עלי לעשות? לא היה וויכוח עם השוטר שהחזקתי את הטלפון ביד אבל גם לא היה וויכוח שלא דיברתי בו. על העובדה שקראתי טקסט- נקנסתי ב 1000 ש"ח. האם זה מה שהחוק קובע?
אם תקרה את סעיף...
דן
04/01/11
אם תקרה את סעיף...תמצא שקנס הוא על השימוש וקריאת SMS זה הוא בהחלת שימוש . גם כן תסכים שצלצול של הודעה נכנסת מעורר רצון להתעניין בה הרבה יותר מעתון
כל שימוש בטלפון בעת נהיגה
מיקו
04/01/11
נושאת קנס של 1000 ש"ח ,זה לא משנה אם דיברת,היסתכלת מה השעה,או קראת הודעה ,או כתבת ,או,,,,,
בקשר לקריאת עיתון ,בגלל שאין סעיף ספציפי לזה אי אפשר "להנות " מברירת קנס,ומקבלים הזמנה לבית משפט.
בקשר לקריאת עיתון ,בגלל שאין סעיף ספציפי לזה אי אפשר "להנות " מברירת קנס,ומקבלים הזמנה לבית משפט.
שליחת או קריאת מסרון
עו"ד חקלאי נועה
04/01/11
השוטר שנתן לך דוח על שימוש בטלפון - הקל איתך -
התקנה תוקנה לפני מספר שנים באופן ששליחת וקריאת מסרון הוספו במפורש בחוק - תקנה 28א - ואם השוטר היה מדייק - הוא היה אמור לתת לך הזמנה לבית משפט ולא להסתפק בקנס בלבד - ואז היית מקבל גם פסילה מותנית ואולי גם שלילה - תלוי בעבר התעבורתי שלך...
התקנה תוקנה לפני מספר שנים באופן ששליחת וקריאת מסרון הוספו במפורש בחוק - תקנה 28א - ואם השוטר היה מדייק - הוא היה אמור לתת לך הזמנה לבית משפט ולא להסתפק בקנס בלבד - ואז היית מקבל גם פסילה מותנית ואולי גם שלילה - תלוי בעבר התעבורתי שלך...
התיישנות דוח תעבורה
אהוד
04/01/11
שלום רב.קיבלתי תזכורת על דוח חניה שלא שולם עם התראה לפני ביצוע הליכים,, לפי בדיקה העירייה לא שלחה את התזכורות לכתובת הנכונה. (נבדק מול רישום במשרד הפנים ובמשרד הרישוי, עם תדפיס שנמצא אצלי)כאשר דיברתי עם מי שאחראי על הנושא , אמרו לי להוריד טופס מהאתר של עיריית ירושלים ולשלוח להם כאשר הוא חתום באישור עו"ד או רשם בית המשפט.מכיוון שכל עלות הקנס 180 ש"ח ישנם מספר נושאים שהייתי מעוניין לברר1. מה העלות של חתימה של עו"ד?2. כיצד מגיעים לרשם בית המשפט?3. אם הערייה לא מוכנה לקבל שום פניה ישירה ממני ומחייבת אותי לשלם לעו"ד, האם אני יכול לתבוע את הכסף הזה חזרה?בברכה
בהחלט תמוה
עו"ד חקלאי נועה
04/01/11
לא ברור מדוע צריך חתימה ל עורך דין?
אולי רוצים שתגיש תצהיר...
בכל אופן אם כל טענותיך ניתנות להוכחה על ידי פלט רישום הכתובות שלך כפי שמעודכן במשרד הפנים - לדעתי ממש מיותר תצהיר...
בכל אופן רשם יש בכל בית משפט וזה עולה כמה עשרות בודדות של שקלים.
עורך דין - שוק חופשי ...
אולי רוצים שתגיש תצהיר...
בכל אופן אם כל טענותיך ניתנות להוכחה על ידי פלט רישום הכתובות שלך כפי שמעודכן במשרד הפנים - לדעתי ממש מיותר תצהיר...
בכל אופן רשם יש בכל בית משפט וזה עולה כמה עשרות בודדות של שקלים.
עורך דין - שוק חופשי ...
גובה הצבת תמרור א"ין עצירה"
גלית
04/01/11
חניתי ברחוב קטן ללא מוצא, ומסתבר שבכניסה לרחוב, על קצה של גדר של בניין, מוצב תמרור אין עצירה. התמרור מוצב בגובה רב וכשפניתי ימינה כדי להיכנס לרחוב בו חניתי, לא הבחנתי בו כלל.
האם התקנות מגדירות גובה מינימום ומקסימום להצבת תמרור?
אגב, חניתי בצד ימין, לצד הדרך, כשמימיני גדר של בניין ולא מדרכה ואין שום סימון על הכביש על כך שהחניה אסורה. האם הצבת תמרור מספיקה?
תודה
האם התקנות מגדירות גובה מינימום ומקסימום להצבת תמרור?
אגב, חניתי בצד ימין, לצד הדרך, כשמימיני גדר של בניין ולא מדרכה ואין שום סימון על הכביש על כך שהחניה אסורה. האם הצבת תמרור מספיקה?
תודה
אין חובת כפל תמרורים...
יעקבי
04/01/11
שלום גלית,
אני מניח שמדובר בתמרור ב-29 האוסר עצירה וחניה במקום.
תמרור זה מוצב על עמוד.
היכן שאין תנועת הולכי רגל - 1.80 מ'.
היכן שיש תנועת הולכי רגל - 2.20 מ'.
הצבת תמרור זה (בד"כ) לא מלווה בסימון על הכביש.
אני מניח שמדובר בתמרור ב-29 האוסר עצירה וחניה במקום.
תמרור זה מוצב על עמוד.
היכן שאין תנועת הולכי רגל - 1.80 מ'.
היכן שיש תנועת הולכי רגל - 2.20 מ'.
הצבת תמרור זה (בד"כ) לא מלווה בסימון על הכביש.
