פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
צילום בפלאפון על ידי אזרחית תוך כדי שהיא נוהגת ליד
ניר
29/05/11
שלום,בעודי נוסע בקטנוע על שדרות האוניברסיטה העברית כדי להגיע לכביש 1 חתכה אותי נהגת, לפני שהיא הספיקה לחתוך צפרתי לה וסימנתי לה שתסתכל אבל בכל זאת נתתי לה לעבור. כשהגענו לרמזור עמדתי לפניה במטרה לפנות שמאלה ברמזור. כשהאור התחלף לירוק התחלתי בפנייה שמאלה שהייתה איטית מכיוון שהכביש היה מקורצף. לאחר מספר שניות אותה נהגת החלה לצפור בלי הפסקה כדי שאזוז, רציתי לפנות לנתיב הימני והיא זזה גם כן אז פניתי לשמאלי והיא זזה גם כן תוך כדי שהיא ממשיכה לצפור כמו משוגעת. עוד בטרם הגענו לרמזור היא הוציאה מצלמה והחלה לצלם אותי ואת הקטנוע, תוך שהיא צועקת לי שאני משוגע ומטורף. שאלתי היא האם יש לי סיבה לדאגה כלשהי בהנחה שאכן יגיע דו"ח או זימון כלשהו בדואר. אציין 3 נקודות שמשתי לב אליהן: ראשית, היא השתמשה בטלפון סלולארי תוך כדי נהיגה. שנית, היא צפרה בניגוד לחוק, ולא כדי למנוע תאונה. שלישית, בעצם נהיגתה היא הפריעה למהלך התקין של הנסיעה של שנינו. האם אני טועה?
תתרכז בהגנה על עצמך
דוד, מתנדב בתנועה
29/05/11
תרשום לעצמך את כל פרטי האירוע כפי שאתה זוכר אותם היום, כאשר הארוע טרי בראשך, כולל תרשים של המצבים השוניםאם וכאשר תוזמן להשיב לתלונתה תבוא מוכן.
באילו הליכים בפני ביהמ"ש לתעבורה נדרש להגיש תצהיר?
אזרחית
29/05/11
תצהיר- בית משפט לתעבורה
עו"ד גדרון רות
31/05/11
אזרחית יקרהאנא שאלי שאלה מדוייקת ואשמח להשיב.עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
בעקבות הודיה של מפכ"ל המשטרה על מכסת דוחות
מורן ארשקיבוניץ
28/05/11
התנכלות שטענתי שנעשתה לי לפני כשנה מקבלת משנה תוקף:
מפכ"ל המשטרה הנכנס רב ניצב יוחנן דנינו, בנאום פתיחתו של כבוד מפקד אגף התנועה החדש - ניצב ברונו שטיין, בטקס שנערך ביום 11 מאי 2011 (הערה: המפכ"ל הקריא הדברים מן הכתב):
" "לא עוד רישום דוחות במכסה אישית וביעדים כמותיים, אלא אכיפה איכותית במקומות ובאיסורים בהם נכון וחיוני לאכוף "
כאמור קרה דבריו אלו מן הכתב כך שידע היטב מראש מה הוא עומד לומר.
נודה את כל עורכי הדין המייצגים להשתמש במקרה זה ולהורות בכל מקרה שמלכתחילה הנהג טוען להתנכלות לא לפסול זאת. כל זאת עד לתאריך 11/05/2011 כולל.
ניתן בחיפוש קליל בגוגל למצוא את הקישורים לסרטונים אלו.
מפכ"ל המשטרה הנכנס רב ניצב יוחנן דנינו, בנאום פתיחתו של כבוד מפקד אגף התנועה החדש - ניצב ברונו שטיין, בטקס שנערך ביום 11 מאי 2011 (הערה: המפכ"ל הקריא הדברים מן הכתב):
" "לא עוד רישום דוחות במכסה אישית וביעדים כמותיים, אלא אכיפה איכותית במקומות ובאיסורים בהם נכון וחיוני לאכוף "
כאמור קרה דבריו אלו מן הכתב כך שידע היטב מראש מה הוא עומד לומר.
נודה את כל עורכי הדין המייצגים להשתמש במקרה זה ולהורות בכל מקרה שמלכתחילה הנהג טוען להתנכלות לא לפסול זאת. כל זאת עד לתאריך 11/05/2011 כולל.
ניתן בחיפוש קליל בגוגל למצוא את הקישורים לסרטונים אלו.
מה הטענה???
דוד, מתנדב בתנועה
29/05/11
כל נהג רואה כל יום עבירות תנועהכל שוטר רואה במהלך המשמרת עבירות תנועהלשוטר אין מכסה של דוחות, מצד שני לא יתכן שהוא עבד יום עבודה מלא ולא ראה אף עבירת תנועהולכן, מותר להפסיק עם ההרגשה הנוראית שהשוטר רשם לך דוח רק בכדי למלא מכסה. זה פשוט לא נכוןבודאי שלא נכון למתנדביםעוד נקודה: בזמן האחרון המון אזרחים מעבירים תלונות כנגד רכבי משטרה ולכן, שוטר שמבצע עבירה בתפקיד, כגון נסיעה בשוליים, חייב לקבל אישור מראש המשמרת. האישור מתקבל באלחוט ומוקלט. היה ותגיע תלונה כנגדו, רק אישור מוקלט "יציל" אותו מדוח.
מה עושים אם לא נשלחה הזמנה לדיון?
דוראל דרמנגולי
28/05/11
מנט המשפט אני רואה שיש לי דיון בשבוע הבא.
אף אחד לא הודיע לי במכתב רגיל/רשום על מועד הדיון.
לדיון הקודם לא הגעתי בשל מצב בריאותי לקוי. בו קיבלתי אישור מהשופט לא להופיע.
מבדיקת עמדת המידע נראה כי לא נשלח הזימון לדיון.
האם להגיע? לא להגיע? מה עושים במצב כזה?
כתוב בנט המשפט "סיכומים" (למרות שהיה אמור להיות שלב הוכחות).
תודה.
דוראל.
אף אחד לא הודיע לי במכתב רגיל/רשום על מועד הדיון.
לדיון הקודם לא הגעתי בשל מצב בריאותי לקוי. בו קיבלתי אישור מהשופט לא להופיע.
מבדיקת עמדת המידע נראה כי לא נשלח הזימון לדיון.
האם להגיע? לא להגיע? מה עושים במצב כזה?
כתוב בנט המשפט "סיכומים" (למרות שהיה אמור להיות שלב הוכחות).
תודה.
דוראל.
אם לא תופיע
דוד, מתנדב בתנועה
28/05/11
תידון בהעדרך ולא תשתמש בזכותך להגן על עצמך.אני מציע לך להופיע ולנסות לשכנע שהיית בסדר, או, אם עברת את העבירה, להגיע לעיסקת טיעון עם התובע/ת עוד לפני הדיון.בעיסקת טיעון אתה תמיד יוצא יותר בזול מאשר אצל השופט, כי אז התובע מבקש להחמיר.
האם להופיע לדיון או לא?
עו"ד גדרון רות
30/05/11
שלום דוראל אני ממליצה לך לטובת היצוג המשפטי שלך להופיע .ייתכן ולא תשפט בהעדרך, הרווח דחיה נוספת.ואם תשפט בהעדרך, המשמעות- כאב ראש רציני לבטל פס"ד.על כף המאזניים, דחייה נוספת(אם לא תשפט בהעדר) אל מול כאב ראש רציני (אם תשפט בהעדר)ההחלטה שלך אך דע שאתה עלול לסבך את הדברים.עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
אי מתן זכות קדימה- זימון למשפט
תומר
27/05/11
שלום רב, נסעתי בכביש ראשי ורציתי לפנות שמאלה לכיוון הישוב הסמוך. עצרתי עצירה מלאה. אין כל תמרורים בפנייה. לפתע הגיחו מכיוון דרום 2 ניידות משטרה והחלו להאט ולאחר מכן פנו ימינה לכיוון היישוב שאליו אני רציתי לפנות מהצד השני. עקב כך ראיתי שהכביש פנוי והחלתי להתקדם לקראת הפניה . לפתע הגיע אופנוע אשר עקף את הניידות ולא יכולתי לראות אותו לפני שהתחלתי לפנות עקב כך עצרתי עצירה קצת לפני תחילת הפנייה מעבר לקו. השוטר שהחל לנסוע לכיוון המקרה ראה את המקרה וסימן לי לעצור בצד. התעלם מכל מה שאמרתי לו מדוע לא יכולתי לראות את האופנוע. קיבלתי ממנו זימון לבית משפט ללא קנס. הוא ציין כי לא נתתי זכות קדימה על פי סעיף 64 ב'. בנוסף הוא לא רשם כי היה איתי עד במכונית, לא רשם את תגובת הנהג ורשם כי סירבתי לחתום על הדו"ח. הוא לא שלל לי את רישיון הנהיגה במקום. מה ההשלכות של זימון לבית משפט על עבירה זו? מה צפוי לי בבית המשפט? האם יש לי סיכוי לצאת זכאי? ראוי לציין כי יש לי עבר נקי ללא עבירות לאחר 7 שנות רישיון.
אי מתן זכות קדימה
עו"ד גדרון רות
30/05/11
שלום תומראתה מעלה בעיות / סוגיות נקודתיות הנוגועות לזימון לדין שלך, בעיות כאלה צריכות להבחן כאשר רואים את מכלול התיק ולא מרסיסי מידע.האם יש סיכוי לצאת זכאי ? הסטטיסטיקות מעידות שברוב בתי המשפט למעלה מ90% מהנאשמים מורשעים.אם אין לך עבירה אחת כפי שציינת ב7 שנים אז סיכוייך להענש בחומרה אכן יורדים . אני אזכיר כי ,הפורום נועד לתת מענה לשאלות ממוקדות ואין הוא מחליף יעוץ אישי כולל.בהצלחהעו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
מהירות מופרזת-נהג חדש
רז
26/05/11
נתפסתי נוהג במהירות של 103 קמ"ש (לאחר הפחתה) בכביש בו הנסיעה המותרת היא 80 קמ"ש.קיבלתי דו"ח של 250 ש"ח ללא נק'. השוטר אמר לי שזה לא מהירות שדורשת נק' או שלילה, אך, לפי מה שהבנתי משרד הרישוי רשאי להחליט על שלילה ומבחן עיוני או מבחן מעשי מחדש מכיוון שאני נהג חדש. רציתי לדעת מה צפי להיות העונש שלי נוסף על הקנס אם בכלל ומה עליי לעשות ע"מ להפחיתו.
בעיה בחקיקה
דוד, מתנדב בתנועה
26/05/11
עפ"י החוק אתה צריך לאבד את הרשיון ולהתחיל שוב מתיאוריה וטסט ונהג חדש כולל נהג מלווה.הבעיה היא שאם תשלם את הדו"ח קרוב לודאי שהמערכת לא תעלה עליך ותצא נקי מהענין הזה.אנא ממך, השתדל להימנע מעבירות תנועה.זכור שכל, אני מדגיש, כל תקנות התעבורה נכתבו בדם.תשתדל שלא ישפך דמך ושלא תשפוך דם של מישהו אחר, לטובת כולנו.
נהג חדש- עבירת מהירות
עו"ד גדרון רות
30/05/11
שלום רזהאמת היא שהדבר הכי מעניין בנהג חדש הוא שמשרד הרישוי קובע מי נהג חדש ע"פ יום גזר הדין ולא ע"פ יום ביצוע העבירה ולכן אם תבקש להישפט והתיק יסתיים אחרי מועד סיום הנהג חדש, משמע שהנהג חדש הסתיים על כך הנגזרות.בהצלחהעו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
תמרורי חניה
כהן ראובן חי
26/05/11
האם קיים הגבלה על מספר תמרורים על עמוד.
חניתי במקום שיש עליו תמרו אין חניה מתחתיו ריבוע צהוב פרט לרכב משטרה מתחתיו ריבוע נוסף חניה משעה 700 עד 1700 מתחתיו ריבוע נוסף חניה תו אזורי מתחתיו שעות 1700 עד 700 .
1)שאלה לגבי מספר תמרורים המותר על עמוד אחד שמעתי שעד 4 מותר
2)האם הופעת השעות בנפרד על שני תמרורים הינה עילה של חוסר קשרבין שניהם שהיה צריך ליצור תמרור שכל הנתונים עלוי ולא תלאי
3)אני נכה וחתיני במקום בתקוף אפשרי לחניה באזור תו אזורי ואכן מספר הרב של התמרורים בלבל אותי
בתודה
ראובן חי כהן
חניתי במקום שיש עליו תמרו אין חניה מתחתיו ריבוע צהוב פרט לרכב משטרה מתחתיו ריבוע נוסף חניה משעה 700 עד 1700 מתחתיו ריבוע נוסף חניה תו אזורי מתחתיו שעות 1700 עד 700 .
1)שאלה לגבי מספר תמרורים המותר על עמוד אחד שמעתי שעד 4 מותר
2)האם הופעת השעות בנפרד על שני תמרורים הינה עילה של חוסר קשרבין שניהם שהיה צריך ליצור תמרור שכל הנתונים עלוי ולא תלאי
3)אני נכה וחתיני במקום בתקוף אפשרי לחניה באזור תו אזורי ואכן מספר הרב של התמרורים בלבל אותי
בתודה
ראובן חי כהן
הצבת תמרורים על עמוד...
יעקבי
26/05/11
שלום כהן ראובן חי,
הנה לך נוסח ההנחייה:
הצבה של מספר תמרורים על עמוד אחד
א. ניתן להציב על עמוד אחד עד 3 תמרורים (לענין זה נספרים גם תמרורים 439 , או מן הסדרה 632-629).
ב. שלטי הסבר/הרחבה/צמצום/פירוט/אזהרה (תמרור 439 או מן הסדרה 629 עד 632 ), יש להציב מתחת לתמרור אליו הם מתיחסים. הצבה
אחידה – כנ"ל – תאפשר הבנה טובה של התמרור ומשמעותו המיוחדת במקום זה.
ג. במקרה כזה יש לוודא שהתמרור הנוסף כנ"ל יהיה ברוחב זהה לזה שמעליו. כלל זה ישים עד להפרש של 1.0 מ' ביניהם. בהפרשים גדולים יותר ניתן לוותר על המידה האחידה.
אם התמרור הנוסף אמור לחול על יותר מתמרור אחד שמעליו – יש לפרט לגבי כל תמרור לחוד.
ד. ככל שאין מניעה אחרת, יש להציב התמרורים מלמעלה למטה, ע"פ חשיבותם או הדחיפות היחסית של ביצוע המסר/ההוראה הכלול בהם.
הנה לך נוסח ההנחייה:
הצבה של מספר תמרורים על עמוד אחד
א. ניתן להציב על עמוד אחד עד 3 תמרורים (לענין זה נספרים גם תמרורים 439 , או מן הסדרה 632-629).
ב. שלטי הסבר/הרחבה/צמצום/פירוט/אזהרה (תמרור 439 או מן הסדרה 629 עד 632 ), יש להציב מתחת לתמרור אליו הם מתיחסים. הצבה
אחידה – כנ"ל – תאפשר הבנה טובה של התמרור ומשמעותו המיוחדת במקום זה.
ג. במקרה כזה יש לוודא שהתמרור הנוסף כנ"ל יהיה ברוחב זהה לזה שמעליו. כלל זה ישים עד להפרש של 1.0 מ' ביניהם. בהפרשים גדולים יותר ניתן לוותר על המידה האחידה.
אם התמרור הנוסף אמור לחול על יותר מתמרור אחד שמעליו – יש לפרט לגבי כל תמרור לחוד.
ד. ככל שאין מניעה אחרת, יש להציב התמרורים מלמעלה למטה, ע"פ חשיבותם או הדחיפות היחסית של ביצוע המסר/ההוראה הכלול בהם.
המרת שם בעל הדוח
גלית
26/05/11
כיצד ממירים את שם בעל הדוח? (אני בצעתי את העבירה ולא בעלי)
הסבת דו"ח
עו"ד תעבורה - חיפה
26/05/11
שלום לך...
הסבת דו"ח תעבורה נעשיית ע"י פנייה למרכז לפניות נהגים בפ"ת, את הבקשה להסבה עלייך לתמוך בתצהיר, בו הנך מצהירה , כי את היא זו הנהגה ביום מתן הדו"ח, במקום מתן הדו"ח, ובשעת מתן הדו"ח.
בהצלחה.
הסבת דו"ח תעבורה נעשיית ע"י פנייה למרכז לפניות נהגים בפ"ת, את הבקשה להסבה עלייך לתמוך בתצהיר, בו הנך מצהירה , כי את היא זו הנהגה ביום מתן הדו"ח, במקום מתן הדו"ח, ובשעת מתן הדו"ח.
בהצלחה.
סטיה מנתיב
חיים
26/05/11
שלום וברכה לפני כחודשיים קבלתי דו"ח ע"ס 250 ש"ח עבור עבירה שבצעתי, והיא: היה פקק בנתיב לכיוון ישר, אז נסעתי בנתיב שפונה ימינה כאשר יש חץ על הכביש לכיוון ימין, אך קו מקווקו מפריד בין 2 הנתיבים, וכאשר התקדמתי קורב לרמזור, סטיתי בחזרה לנתיב של הנסיעה ישר, כאשר חציתי קו מקווקו כנ"ל.ברצוני לדעת אם יש רלוונטיות בבקשה להשפט במקרה הנ"ל, אציין שבחמש שנים האחרונות לא קבלתי ולו דו"ח אחד.תודה רבה לכם!
חלילה להישפט.
יעקבי
26/05/11
שלום חיים,
ביצעת עברה מתוך "התחכמות" ולמזלך הרע נתפסת. זו עבירה המרגיזה נהגים אחרים הממתינים בתור בסבלנות (מה שלא היה לך!).
הקו המקוקו אינו רלוונטי במקרה שלך. נהגת במסלול המסומן בחיצים לפניה ימינה ולא צייתת להוראת החיצים האלה.
על פי בית שמאי אין לבצע סטיה מנתיב בקטעים המסומנים על ידי חיצים על הכביש, הווי אומר לקראת צומת.
עבר זמנך לנצל אפשרות של המרה באזהרה.
להבא חשוב! מה ששנוא עליך אל תעשה לעמיתיך בכביש.
ביצעת עברה מתוך "התחכמות" ולמזלך הרע נתפסת. זו עבירה המרגיזה נהגים אחרים הממתינים בתור בסבלנות (מה שלא היה לך!).
הקו המקוקו אינו רלוונטי במקרה שלך. נהגת במסלול המסומן בחיצים לפניה ימינה ולא צייתת להוראת החיצים האלה.
על פי בית שמאי אין לבצע סטיה מנתיב בקטעים המסומנים על ידי חיצים על הכביש, הווי אומר לקראת צומת.
עבר זמנך לנצל אפשרות של המרה באזהרה.
להבא חשוב! מה ששנוא עליך אל תעשה לעמיתיך בכביש.
שוטר ריחם עליך
doom
26/05/11
...חיית זכאי לדו"ח של 500 שח על קיפוח זכות שימוש בדרך (של אלה שעמדו בתור)לא ממליץ להשפט, אתה עלול לקבל קנס גבוה יותר לפי נסיבות
מה עושים לאחר פסילה מנהלית של 30 יום ?
אורנה
25/05/11
לקחו לי את הרכב + הרישיון ל 30 יום.
מה קורה בתום 30 יום איך אני לוקחת את הרישיון ואת הרכב מהמגרש ?
אמרו לי שאני צריכה לעבור דרך תחנת המשטרה.
האם זה נכון או שזה דרך משרד הרישוי ?
איך אני יודעת לאיזו תחנת משטרה עלי ללכת ?
מה קורה בתום 30 יום איך אני לוקחת את הרישיון ואת הרכב מהמגרש ?
אמרו לי שאני צריכה לעבור דרך תחנת המשטרה.
האם זה נכון או שזה דרך משרד הרישוי ?
איך אני יודעת לאיזו תחנת משטרה עלי ללכת ?
יש לגשת לתחנת המשטרה בה נערך השימוע
אורן המקורי
25/05/11
ולקבל שם את רשיון הנהיגה והרכב.
במידה והשימוע נערך במקום ביצוע העבירה ולא בתחנת משטרה ניתן להיעזר בשם התחנה / לשכת התנועה ששמה מופיע בראש טופס ההזמנה לדין.
במידה והשימוע נערך במקום ביצוע העבירה ולא בתחנת משטרה ניתן להיעזר בשם התחנה / לשכת התנועה ששמה מופיע בראש טופס ההזמנה לדין.
השבתה
עו"ד גדרון רות
25/05/11
שלום אורנהרק תיקון קטן לקודמי, את הרכב עצמו לוקחים מהמגרש.מצרפת ציטוט מתוך אתר משטרת ישראל שימו לב בסוף הקטע המצוטט כתוב שמי שמשחרר את הרכב לפני המועד נקנס, התנהלות לא ברורה של משטרת ישראל שמשמעותה שאם אדם מגיש בקשה לביטול ההשבתה וזוכה, הוא נקנס ונענש.שחרור הרכב - בתום תקופת ההשבתה,ביום 31 , או במידה והחליט בית המשפט על קיצור תקופת ההשבתה ייגש הנהג /בעל הרכב (יצטייד בהחלטת בית המשפט ) אל יחידת המשטרה בה ניתנה הודעת האיסור שימוש ובה הופקד רשיון הרכב, לצורך קבלת אישור שחרור מקורי וחתום בחותמת היחידה. ללא אישור מקורי (לא העתק) לא ישוחרר הרכב מהמגרש. מצויד באישור השחרור יגש הנהג/ בעל הרכב אל המגרש בו הועמד כלי הרכב לשחררו, לאחר הסדרת התשלום כלפי המגרש עבור האחסנה ושינועו. יש לשים לב, כי המחיר עבור האחסנה הינו שונה וגבוה יותר במקרה של שחרור כלי הרכב לפני תום תקופת ההשבתה.
נהיגה בתום פסילה
א
25/05/11
מחר נגמרת לי תקופת הפסילה (5 חודשים). האם מותר לי להתחיל לנהוג או שאני חייב קודם ללכת למשרד הרישוי להוציא רשיון?
נהיגה בסיום פסילה
עו"ד רות גידרון
מנהלת
25/05/11
שלום א
אני ממליצה בחום לגשת למשרד הרישוי בסיום הפסילה ולקבל רשיון נהיגה ולא בשל ביצוע עבירה של נהיגה ללא רשיון נהיגה( ללא מסמכים) - 0 נקודות , 100 ש"ח קנס אלא כי לפעמים יש טעיות או אי הבנות במועדים ואז זה כבר נהיגה בזמן פסילה .
גש למשרד הרישוי וקבל רשיון נהיגה וחסוך כאב ראש .
רות גדרון,עו"ד-מנהלת פורום תעבורה.
אני ממליצה בחום לגשת למשרד הרישוי בסיום הפסילה ולקבל רשיון נהיגה ולא בשל ביצוע עבירה של נהיגה ללא רשיון נהיגה( ללא מסמכים) - 0 נקודות , 100 ש"ח קנס אלא כי לפעמים יש טעיות או אי הבנות במועדים ואז זה כבר נהיגה בזמן פסילה .
גש למשרד הרישוי וקבל רשיון נהיגה וחסוך כאב ראש .
רות גדרון,עו"ד-מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעגל תנועה – מתי לאותת ?
דויד
24/05/11
מתי צריך לאותת במעגל תנועה : בכניסה למעגל התנועה ? לקראת היציאה ממנו ? בשני המקרים ?
היכן אפשר למצוא את כל חוקי התנועה , כולל החוק לגבי נהיגה מעגל תנועה ?
תודה מקרב לב
דודי
היכן אפשר למצוא את כל חוקי התנועה , כולל החוק לגבי נהיגה מעגל תנועה ?
תודה מקרב לב
דודי
סכמה והסבר למעגל תנועה
יעקבי
24/05/11
שלום דויד,
מצרף קישור להסבר ממצה בנושא עם ציורים.
לעיונך.
מצרף קישור להסבר ממצה בנושא עם ציורים.
לעיונך.
חניה פרטית
שולה
24/05/11
שלום
יש לי חניה פרטית כפולה צמודה לאחד השכנים , השכן החליט לשים מחסן בחניה ולחנות 2 רכבים אחד אחרי שני רכב אחד בולא החוצה מגבולות החניה כך שזה מקשה עלי יציאה וכניסה לחניה
השכן מסרב לפנות את המחסן או לחנות את אחד הרכבים בחניה חיצונית מה עלי לעשות
יש לי חניה פרטית כפולה צמודה לאחד השכנים , השכן החליט לשים מחסן בחניה ולחנות 2 רכבים אחד אחרי שני רכב אחד בולא החוצה מגבולות החניה כך שזה מקשה עלי יציאה וכניסה לחניה
השכן מסרב לפנות את המחסן או לחנות את אחד הרכבים בחניה חיצונית מה עלי לעשות
שכן אגואיסט
יעקבי
24/05/11
שלום שולה,
שכן כזה מלבין שערות.
הכי טוב לפנות אל השכל הישר בעזרת גורם שלישי (שכן, ועד בית, חבר משותף...).
כל דרך אחרת תגרום לסכסוך שעלול להחריף את המצב והרי אתם שכנים.
אם לא יצלח תפני שוב.
שכן כזה מלבין שערות.
הכי טוב לפנות אל השכל הישר בעזרת גורם שלישי (שכן, ועד בית, חבר משותף...).
כל דרך אחרת תגרום לסכסוך שעלול להחריף את המצב והרי אתם שכנים.
אם לא יצלח תפני שוב.
חניה פרטית
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום שולה
ראשית חשוב לי להדגיש כי הנושא אינו קשור לתעבורה כלל
המדובר בנושא הקשור במקרקעין.
אני ממליצה לך לבדוק האם ניתן להסב את מטרת הקרקע למחסן למשל, האם הקרקע היא לכל מטרה.
ולפני הכל ממליצה לך לפנות למומחה בתחום המקרקעין.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
ראשית חשוב לי להדגיש כי הנושא אינו קשור לתעבורה כלל
המדובר בנושא הקשור במקרקעין.
אני ממליצה לך לבדוק האם ניתן להסב את מטרת הקרקע למחסן למשל, האם הקרקע היא לכל מטרה.
ולפני הכל ממליצה לך לפנות למומחה בתחום המקרקעין.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
דו"ח של 1000 שקל עבור דיבור בנייד בזמן נסיעה
מילי
24/05/11
קיבלתי דו"ח על דיבור בנייד בזמן נסיעה. דיברתי בנייד דרך הדיבורית בזמן הנסיעה, השוטר שמע כשעצר אותי אך עם זאת אכן דיברתי בנייד אבל ברמקול ולא החזקתי אותו קרוב לאוזן. אין לי עברות. מעולם לא קיבלתי דו"ח בעבר ויש לי רשיון נהיגה קרוב ל-20 שנה
האם יש דרך לצאת מזה, יש טעם לערער?
אשמח לעזרה
האם יש דרך לצאת מזה, יש טעם לערער?
אשמח לעזרה
לא הסברתי את עצמי טוב
מילי
24/05/11
דיברתי בנהיגה בדיבורית והטלפון הנייד שהיה בתיק שלי צלצל ועניתי ברמקול, כלומר הנייד לא היה קרוב לאוזן שלי.
לפי מה שאני קוראת בפורום, אני די אשמה ועדיין הייתי רוצה לצמצם נזקים. האם יש תקדים להפיכת הקנס לאזהרה אם אודה באשמה במכתב? אין לי עברות קודמות ו/או נקודות.
שוב תודה.
לפי מה שאני קוראת בפורום, אני די אשמה ועדיין הייתי רוצה לצמצם נזקים. האם יש תקדים להפיכת הקנס לאזהרה אם אודה באשמה במכתב? אין לי עברות קודמות ו/או נקודות.
שוב תודה.
שיחה בנייד
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום מילי
אם הבנתי נכונה את הסיפור אכן עברת את העבירה ואכן סיכויים להמרה לאזהרה קלושים מאחר וע"פ נהלי המשטרה אין ממרים דו"ח כזה באזהרה.
יחד עם זאת אוכל לומר לך שלא פעם כאשרהגעתי לבית המשפט עם עבר תעבורתי מרשים כמו שלך של נאשם, המירו לי את הדו"ח לדו"ח מקל יותר שחסך בנקודות ואף הפחיתו לי את גובה הקנס.
אל תאבדי תקווה, הסבירי לתובע את מצבך הכלכלי והביאי עימך מסמכים המעידים על כך.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה.
אם הבנתי נכונה את הסיפור אכן עברת את העבירה ואכן סיכויים להמרה לאזהרה קלושים מאחר וע"פ נהלי המשטרה אין ממרים דו"ח כזה באזהרה.
יחד עם זאת אוכל לומר לך שלא פעם כאשרהגעתי לבית המשפט עם עבר תעבורתי מרשים כמו שלך של נאשם, המירו לי את הדו"ח לדו"ח מקל יותר שחסך בנקודות ואף הפחיתו לי את גובה הקנס.
אל תאבדי תקווה, הסבירי לתובע את מצבך הכלכלי והביאי עימך מסמכים המעידים על כך.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה.
פגיעה של רכב מאחור
ה
24/05/11
לפני כשלוש שנים פגע ברכבי רכב מאחור בכביש י-ם-ת"א. במהלך הנסיעה נאלצתי לעצור ולאותת למעבר לנתיב שמאלי מאחר ובנתיב שלי היה רכב תקוע שחסם אותו. בזמן שאותתי וניסיתי לעבור לנתיב השמאלי (שהיה עמוס ברכבים) פגע בי רכב מאחור. טיפלתי בנזק לרכב רק חודש לאחר מכן. לפני כשמונה חדשים הגשתי תביעה נגד נהג הרכב הפוגע לבית משפט לתביעות קטנות. בשבוע הבא יערך המשפט. האם יש סיכוי שהנהג הפוגע יטען כי מאחר ופניתי לטפל ברכב רק חודש אחרי הפגיעה לא ניתן להוכיח כי הוא הפוגע? כמו כן, הנהג טוען בכתב ההגנה כי לא היה שום רכב שחסם את הנתיב בו נהגתי והראייה לכך היא שלא צרפתי תיעוד של מס' זיהוי הרכב התקוע. לעניות דעתי נהג הרכב שפגע בי אשם מאחר ולא שמר מרחק. האם יוכל הנהג הפוגע לזכות בתביעה זו על סמך זה שטוען שלא היה שום רכב תקוע בנתיב?
תביעות קטנות
עו"ד רות גידרון
מנהלת
25/05/11
שלום ה
אתה שואל שאלות תעבורתיות אבל בעצם בבסיס עומדת תביעה קטנה ועל כן הייתי ממליצה להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום התביעות הקטנות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
אתה שואל שאלות תעבורתיות אבל בעצם בבסיס עומדת תביעה קטנה ועל כן הייתי ממליצה להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום התביעות הקטנות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעת פסילה בגין 36 נקודות הזמנה לשימוע
טובה
24/05/11
קיבלתי הודעה בשנה שעברה, שאני נדרש לעבור קורס נהיגה בסיסי בגין 30 נקודות.
במשך שנה שעברה, פניתי מספר פעמים לבצע הקורס, אך במשך שנה שלימה אין קורסים ע"י משרד הרישוי. אי לכך הצטברו הנקודות והגעתי ל36 נקודות. וקיבלתי הודעה על פסילה ל3 חודשים כולל מבחן עיוני.
הגשתי בקשה לשימוע, שנקבע לשבוע הבא, אילו טענות אוכל להעלות בשימוע, והאם יש לי סיכוי בשימוע לביטול העונש?
במשך שנה שעברה, פניתי מספר פעמים לבצע הקורס, אך במשך שנה שלימה אין קורסים ע"י משרד הרישוי. אי לכך הצטברו הנקודות והגעתי ל36 נקודות. וקיבלתי הודעה על פסילה ל3 חודשים כולל מבחן עיוני.
הגשתי בקשה לשימוע, שנקבע לשבוע הבא, אילו טענות אוכל להעלות בשימוע, והאם יש לי סיכוי בשימוע לביטול העונש?
שיטת ניקוד
doom
24/05/11
נקודות שצברת נמחקים תוך 4 שניםעצם עברת קורס לא עוזר מבחינה זו אלא מיועד לתרום למודעות שלך לחוקי תנועה. במילים אחרות אם היית עושה קורס זה לא היה מונע את הפסילה של היום בגין צבירת 36 נקודות
משרד רישוי שימוע
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום טובה
ראשית השימוע לא נועד להביע צער, בשימוע תוכלי לבקש זמן התארגנות ולקבל קרוב לחצי שנה התארגנות ( ברוב משרדי הרישוי )
לגבי הדחייה והקורסים יש צורך לבחון את המסמכים שלך באופן פרטני .
יש היום שלל פעולות שננקטות ואכן מבטלות הפסילה או מקצרות אותה, הדרך קשה אך זה אפשרי.
בהצלחה
רות גדרון- מנהלת פורום תעבורה.
ראשית השימוע לא נועד להביע צער, בשימוע תוכלי לבקש זמן התארגנות ולקבל קרוב לחצי שנה התארגנות ( ברוב משרדי הרישוי )
לגבי הדחייה והקורסים יש צורך לבחון את המסמכים שלך באופן פרטני .
יש היום שלל פעולות שננקטות ואכן מבטלות הפסילה או מקצרות אותה, הדרך קשה אך זה אפשרי.
בהצלחה
רות גדרון- מנהלת פורום תעבורה.
פגיעה ברכב
idm
24/05/11
שלום רב,
לפני כשבועיים פגע ברכבי אוטובוס של חברה ציבורית ידועה וגדולה.
הדבר קרה בצומת בה שני נתיבים לפנייה שמאלה - אני נסעתי בנתיב השמאלי ומימיני האוטובוס,
תוך כדי הפנייה נכנס בי האוטובוס(כנראה לקח זווית לא נכונה בפנייה)גרר אותי מספר מטרים עימו וכמעט והעלה אותי לאי תנועה שמשמאל.
לרכב פגיעה רצינית בדלתות צד שמאל ובחלק הקדמי השמאלי של הרכב.
שמאי מטעם חברת הביטוח העריך את הנזק לרכב 64% ואמר שמדובר בטוטאלוס.
מחברת הביטוח אמרו לי שאני צריכה למסור לשמאי את הרכב ולקבל עבור השרידים 10% מערך הרכב במחירון בלבד כלומר 1780 ש"ח ואת היתר (ההפרש מגובה המחירון)אקבל רק אם חברת האוטובוסים תסכים לשלם בגמר ההתנהלות של חברות הביטוח אחת מול השניה.
חשוב לי לציין שאני אם לתינוק קטן וגרה בישוב שאין ממנו כמעט דרכי יציאה כך שאם הם לוקחים לי את הרכב אין לי איך להתנייד(הם לא מוכנים לתת לי רכב חלופי כי אין לי ביטוח מקיף אלא רק חובה וצד ג')
האם זה תקין?יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון?
נראה לי מוזר מאוד שכך משביתים רכבו של אדם,נותנים לו סכום מצחיק ואומרים לו לחכות לגמר ההתנהלות - כמובן גם דאגו להבהיר לי שהם לא מתחייבים שההתנהלות תסתיים בקרוב והנושא יכול לקחת זמן רב.
תודה מראש
לפני כשבועיים פגע ברכבי אוטובוס של חברה ציבורית ידועה וגדולה.
הדבר קרה בצומת בה שני נתיבים לפנייה שמאלה - אני נסעתי בנתיב השמאלי ומימיני האוטובוס,
תוך כדי הפנייה נכנס בי האוטובוס(כנראה לקח זווית לא נכונה בפנייה)גרר אותי מספר מטרים עימו וכמעט והעלה אותי לאי תנועה שמשמאל.
לרכב פגיעה רצינית בדלתות צד שמאל ובחלק הקדמי השמאלי של הרכב.
שמאי מטעם חברת הביטוח העריך את הנזק לרכב 64% ואמר שמדובר בטוטאלוס.
מחברת הביטוח אמרו לי שאני צריכה למסור לשמאי את הרכב ולקבל עבור השרידים 10% מערך הרכב במחירון בלבד כלומר 1780 ש"ח ואת היתר (ההפרש מגובה המחירון)אקבל רק אם חברת האוטובוסים תסכים לשלם בגמר ההתנהלות של חברות הביטוח אחת מול השניה.
חשוב לי לציין שאני אם לתינוק קטן וגרה בישוב שאין ממנו כמעט דרכי יציאה כך שאם הם לוקחים לי את הרכב אין לי איך להתנייד(הם לא מוכנים לתת לי רכב חלופי כי אין לי ביטוח מקיף אלא רק חובה וצד ג')
האם זה תקין?יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון?
נראה לי מוזר מאוד שכך משביתים רכבו של אדם,נותנים לו סכום מצחיק ואומרים לו לחכות לגמר ההתנהלות - כמובן גם דאגו להבהיר לי שהם לא מתחייבים שההתנהלות תסתיים בקרוב והנושא יכול לקחת זמן רב.
תודה מראש
יש לפנות לפורום ביטוח
doom
24/05/11
נהיגה מופרזת בעל הרכב!
judithh
24/05/11
אמי בת כ-80 בעלת רכב אך לא בעלת רשיון, מצלמת מהירות צילמה הרכב במהירות של 143 במקום 100 קיבלנו הודעה שנוזמן לבימ"ש
בהודעה מצויין שמה של אמי בעלת הרכב ומס' הרשיון "שלה"(שאין לה)
בעבר היה מקרה דומה, עדיין לא התקבל זימון האם כדאי כאשר יתקבל זימון לא להגיע איתה לבימ"ש? לא ידוע לנו מי נהג ברכב באותו יום,האם זה נכון שאם לא נגיע היא תקבל שלילה וקנס או עדיף להגיע ולציין שאיננו יודעים מי נהג באותו יום במקרה זה?
בהודעה מצויין שמה של אמי בעלת הרכב ומס' הרשיון "שלה"(שאין לה)
בעבר היה מקרה דומה, עדיין לא התקבל זימון האם כדאי כאשר יתקבל זימון לא להגיע איתה לבימ"ש? לא ידוע לנו מי נהג ברכב באותו יום,האם זה נכון שאם לא נגיע היא תקבל שלילה וקנס או עדיף להגיע ולציין שאיננו יודעים מי נהג באותו יום במקרה זה?
חזקת הבעלות
אורן המקורי
24/05/11
כל עבירת תעבורה המבוצעת ברכב תיוחס לבעלים הרשומים של הרכב כל עוד לא הוכחתם אחרת.
אם היא לא נוהגת מה אכפת לכם שתקבל שלילה?
בכל מקרה, אם תבחרו להגיע לבית משפט הטענה הזו "שלא יודעים מי נהג ברכב" לא תתקבל. אתם צריכים להוכיח! ולכן כל עונש שיוטל (כולל קנס) יהיה על בעל הרכב הרשום.
אם היא לא נוהגת מה אכפת לכם שתקבל שלילה?
בכל מקרה, אם תבחרו להגיע לבית משפט הטענה הזו "שלא יודעים מי נהג ברכב" לא תתקבל. אתם צריכים להוכיח! ולכן כל עונש שיוטל (כולל קנס) יהיה על בעל הרכב הרשום.
נהיגה מופרזת
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום יהודית
במקרים כאלה קשה לדעת איך בית המשפט יבחר לפעול.
פעם היו מטילים עונש באין התיצבות.
לצערי, הייתי בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה לפני חודש והביאו בצו הבאה( ע"י שוטר !!!) אישה כבת 80 שלא התייצבה לדיון בשל דו"ח מצלמה ( מהירות ) כאשר אין רשיון בידה.
התובע כעס שלא התייצבה ואמר שאין לנאשמת רשיון נהיגה ולכן דורש שיוציאו צו הבאה( ששוטר יביא אותה לבית משפט) ובית המשפט נעתר.
אם תטענו כי אין לכם ידיעה מי נהג ייתכן והטענה כן תתקבל אבל יחמירו בקנס.
הצטיידו מבעוד מועד במסמכים המעידים על מצבה הכלכלי של האם וכמו כן דעו כי יש שופטים שלא יאהבו את המצב שאין לדעת מי נהג וייתכן ויקשו בנושא.
בהצלחה
רות גדרון- עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
במקרים כאלה קשה לדעת איך בית המשפט יבחר לפעול.
פעם היו מטילים עונש באין התיצבות.
לצערי, הייתי בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה לפני חודש והביאו בצו הבאה( ע"י שוטר !!!) אישה כבת 80 שלא התייצבה לדיון בשל דו"ח מצלמה ( מהירות ) כאשר אין רשיון בידה.
התובע כעס שלא התייצבה ואמר שאין לנאשמת רשיון נהיגה ולכן דורש שיוציאו צו הבאה( ששוטר יביא אותה לבית משפט) ובית המשפט נעתר.
אם תטענו כי אין לכם ידיעה מי נהג ייתכן והטענה כן תתקבל אבל יחמירו בקנס.
הצטיידו מבעוד מועד במסמכים המעידים על מצבה הכלכלי של האם וכמו כן דעו כי יש שופטים שלא יאהבו את המצב שאין לדעת מי נהג וייתכן ויקשו בנושא.
בהצלחה
רות גדרון- עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
מעגל תנועה – מתי צריך לאותת ?
דויד
23/05/11
מה אומר החוק - מתי צריך לאותת , כשנכנסים למעגל התנועה , כשיוצאים ממנו או גם וגם ? איך אוכל למצוא איפה זה כתוב ?
תודה
תודה
מה אומר ההגיון
דוד, מתנדב בתנועה
24/05/11
במעגל תנועה או בכל מקום אחר בכביש, אתה רוצה לדעת מה עושה או מתכוון לעשות הנהג האחר וכנ"ל גם שידע הנהג שמאחוריך מה אתה מתכוון לעשותכאשר אתה יוצא ממעגל תנועה לימין, אם לא אכפת לך ואם חשבון החשמל שלך לא יסבול מזה יותר מדי, תאותת ימינה.הדבר חיוני במיוחד במעגלי תנועה שיש בהם שני נתיבים, שיש לנו כמותם יותר ויותר. או אז אתה עשוי לצאת ימינה מהנתיב הפנימי וזה כבר ממש מסוכן אם הנהג שמאחוריך ייכנס מימינך וימשיך עם המעגל.
דו"ח על שימוש בטלפון סלולרי
גריגורי
23/05/11
היום עקב אותי שוטר על קטנוע והראה לעצור. כאשר עצרתי שאל האם ידוע למה? אמרתי שלא והשוטר אמר שעל שיחה בטלפון. הטלפון היה במקום רגיל שלו מתחת לבלם יד. לא נגעתי בו מתחילת הנסיעה. שיחה אחרונה נעשה יום לפי והודעה אחרונה התקבלה שעתיים לפני הנסיעה. מאז לא נעשה שום שימוש בטלפון. השטר הסביר שראה אותי חוצה רמזור ממול (נסעתי ברח, בן גוריון בר"ג לכיוון צפון ושוטר עמד ברמזור על רח' ז'אבוטינסקי לכיוון פ"ת). עצר אותי רק בצומת בן גוריון- אבא הילל (אחרי 2 צמתים). השוטר כתב זאת בדו"ח וציין שראה בבירור יד שמאל שלי ליד האוזן השמאלית. הצעתי לשוטר להראות לא במקום שלא בוצע כל ניסיון חיוג, קבלת שיחה, דחיית שיחה, שליחה/קבלה הודעות SMS, שמירת SMS בטיוטא. השוטר סירב לכך. כל זה רשום בדו"ח וחתמתי על דבריי. אח"כ אמרתי לשוטר לכבר 8 שנים נוהג, מקפיד על חוק ולא היה לי שום עבירה ואף אזהרה, הגיב שתמיד יש פעם הראשונה ואם לא היום אז בטוח הייתי עושה עבירה עוד 3, 10, 20 שנה.
אני יכול להוציא פירוט שיחות והודעות בטלפון, אך מה הסיכוי שלי לפסק דין זכאי באם מחליט להישפט. השוטר רשם לי דו"ח על סך 1000 ש"ח ואמר שזה עוד 4 נקודות. הייתי מוכן לכל ענישה אם באמת הייתי נתפס על עבירה, אך אני נהג זהיר וממושמע ופשוט מתסכל להיענש על מה שלא עשיתי.
אשמח אם תמליצו כיצד לפעול בסיטואציה הנוכחית.
תודה מראש
אני יכול להוציא פירוט שיחות והודעות בטלפון, אך מה הסיכוי שלי לפסק דין זכאי באם מחליט להישפט. השוטר רשם לי דו"ח על סך 1000 ש"ח ואמר שזה עוד 4 נקודות. הייתי מוכן לכל ענישה אם באמת הייתי נתפס על עבירה, אך אני נהג זהיר וממושמע ופשוט מתסכל להיענש על מה שלא עשיתי.
אשמח אם תמליצו כיצד לפעול בסיטואציה הנוכחית.
תודה מראש
אם לא אחזת הטלפון (אפילו סתם כך) בידך אתה חף
יעקבי
23/05/11
שלום גרגורי,
אתה משדר כנות ואני נוטה להאמין לך. יתכן שהשוטר טעה וראה אותך עושה תנועה ביד והוא תרגם זאת לשימוש בנייד.
לדעתי כתוב מכתב כן למפנ"א והסבר את גרסתך אולי תזכה לפנים משורת הדין בביטול הדו"ח. לא מדובר על בקשה להמיר באזהרה אחרת תצטרך להודות באשמה.
אתה משדר כנות ואני נוטה להאמין לך. יתכן שהשוטר טעה וראה אותך עושה תנועה ביד והוא תרגם זאת לשימוש בנייד.
לדעתי כתוב מכתב כן למפנ"א והסבר את גרסתך אולי תזכה לפנים משורת הדין בביטול הדו"ח. לא מדובר על בקשה להמיר באזהרה אחרת תצטרך להודות באשמה.
שיחה בנייד במהלך נהיגה
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום גריגורי
הנחיות המשטרה קובעות שאין להמיר באזהרה דו"ח נייד וכמו כן אינך מודה שזה הוא גם בסיס להמרה.
הסיכויים כי הדו"ח יבוטל בשל מכתב שתשקיע בו רבות שואפים לאפס.
לשמחתי כבר נתקלתי במקרים רבים בהם שופטים זיכו במצבים כמו שלך, אך אין הדבר מובטח וניהול התיק לוקח זמן ואנרגיה רבה.
פירוט השיחות אינו מעיד על דבר מכיוון שע"פ חוק כל שימוש אסור ולכן גם אם כתבת סמס ( וטרם שלחת ) או שיחקת במשחק המדובר על עבירה.
יחד עם זאת, הוצאת הפירוט שיחות מחברת הסלולריכול להרשים את השופט בכנותך ויש לכך חשיבות.
אני ממליצה להגיע לדיון ולנסות לקבל הקלה בסעיף העבירה מול התובע ו/או השופט בשל טעונותיך ואחרת לנהל התיק, יחד עם זאת דע כי אם תורשע ייתכן כי יטילו עליך עונש מחמיר יותר.
דע לך אם תנהל התיק, אם אחזת בטלפון אפילו לרגע קט אתה אשם בביצוע העבירה.
ולפני הכל, אם ברצונך להישפט עליך להגיש בקשה תוך 90 יום ממועד ביצוע העבירה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
הנחיות המשטרה קובעות שאין להמיר באזהרה דו"ח נייד וכמו כן אינך מודה שזה הוא גם בסיס להמרה.
הסיכויים כי הדו"ח יבוטל בשל מכתב שתשקיע בו רבות שואפים לאפס.
לשמחתי כבר נתקלתי במקרים רבים בהם שופטים זיכו במצבים כמו שלך, אך אין הדבר מובטח וניהול התיק לוקח זמן ואנרגיה רבה.
פירוט השיחות אינו מעיד על דבר מכיוון שע"פ חוק כל שימוש אסור ולכן גם אם כתבת סמס ( וטרם שלחת ) או שיחקת במשחק המדובר על עבירה.
יחד עם זאת, הוצאת הפירוט שיחות מחברת הסלולריכול להרשים את השופט בכנותך ויש לכך חשיבות.
אני ממליצה להגיע לדיון ולנסות לקבל הקלה בסעיף העבירה מול התובע ו/או השופט בשל טעונותיך ואחרת לנהל התיק, יחד עם זאת דע כי אם תורשע ייתכן כי יטילו עליך עונש מחמיר יותר.
דע לך אם תנהל התיק, אם אחזת בטלפון אפילו לרגע קט אתה אשם בביצוע העבירה.
ולפני הכל, אם ברצונך להישפט עליך להגיש בקשה תוך 90 יום ממועד ביצוע העבירה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות, מנהלת פורום תעבורה.
עקב יציאת בית המשפט לשבתון
אבי
23/05/11
היה לי שלב ההוכחות על נהיגה בשכרות, למשטרה לא היו את כל הפלטים, והשופטת אמרה שגזר הדין ישלח בדואר. בפרוטוקול כתוב עקב יציאת בית המשפט לשבתון ישלח גזר הדין בדואר....מה אני צריך לחכות שנה עכשיו? איך זה יכול להיות שלא מכריעים באותוו רגע, וגם איזה חוסר התחשבות זה שאם אני יקבל שלילה זה יהיה בעוד שנה, בגלל שהשופטת יוצאת לשבתון? היא לא יכלה להכריע באותו רגע...זה לא משפט רצח...
תיק שכרות- גזר דין
עו"ד רות גידרון
מנהלת
25/05/11
שלום אבי
ניהלת התיק?
היה הוכחות?
היתה הכרעת דין ?
למתי התיק היה קבוע ?
איפה ומי השופט ?
כשתענה על השאלות הללו אשמח להשיב .
רות גדרון - עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
ניהלת התיק?
היה הוכחות?
היתה הכרעת דין ?
למתי התיק היה קבוע ?
איפה ומי השופט ?
כשתענה על השאלות הללו אשמח להשיב .
רות גדרון - עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תייר כנהג מלווה
מושיקו
23/05/11
בס"דשלום, אני נהג חדש פחות מ-21, ולפני שבוע הסעתי 3 אנשים, שהשלישי הוא תייר ויש לו רישון בינלאומי בתוקף כבר 20 שנה, ועצר אותי שוטר, ונתן לי זימון לבית משפט, וזימון לשימוע,שאלתי, איפה כתוב בחוקי התעבורה שתייר לא יכול להיות נהג מלווה?מה אני יכול לעשות בנידון?תודה
ביררתי את הנושה פעם....
doom
23/05/11
...וכעקרון אין מניעה, כמובן שלתייר יש רשיון לאותו סוג רכב בה נהגת וכמובן הוא ישב לצדך ולא סתם באותו. מומלץ לפנות לעו"ד כל עוד תייר בארץ להגנה מתאימה
הגדרת מלווה בפקודת התעבורה
יעקבי
24/05/11
12א1 (א) בסעיף זה, "מלווה" – מי שמלאו לו 24 שנים או מי שבידו רישיון להוראת נהיגה לפי סעיף 16 אף אם טרם מלאו לו 24 שנים, אשר בידו רישיון נהיגה בר-תוקף לאותו סוג רכב חמש שנים לפחות, וכן מי שמלאו לו שלושים שנים אשר בידו רישיון נהיגה כאמור שלוש שנים לפחות,
נהג חדש- מלווה
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום מושיקו
אני מציעה לך לגשת עם המסמכים אל התובע לפני המשפט( בפגישה בתביעות ולא ביום הדיון) ולהראות לו אישור על כך שהמלווה שלך אחז ברשיון נהיגה לא ישראלי.
אני מקווה שהשכלת לומר זאת לשוטר ושהטענה אכן תועדה אחרת תהיה לך בעיה לטעמי.
בהצלחה, עדכן אותנו במה קרה.
רות גדרון- עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
אני מציעה לך לגשת עם המסמכים אל התובע לפני המשפט( בפגישה בתביעות ולא ביום הדיון) ולהראות לו אישור על כך שהמלווה שלך אחז ברשיון נהיגה לא ישראלי.
אני מקווה שהשכלת לומר זאת לשוטר ושהטענה אכן תועדה אחרת תהיה לך בעיה לטעמי.
בהצלחה, עדכן אותנו במה קרה.
רות גדרון- עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
נהג חדש-מהירות מופרזת ולקחיה של יותר מ2 נוסעים
אביב
23/05/11
שלום לכולם,אני נסעת בכביש 1 במהירות מופרזת כאשר לקחתי יותר מ2 נוסעים איתי באוטו (אם לדייק 3 לא כולל אותי)שוטר תפס אותי ולבנתיים הוא נתן לי 30 יום שלילה+30 יום החרמת רכב+ זימון למשפט.האם צפוי לי עוד דברים לעתיד במשפט?אנא עיזרו לי תודה
את בצרות
אורן המקורי
23/05/11
מדובר ביותר מעבירה אחת. ועבירות חמורות.
צפוי שבית המשפט יחמיר איתך.
קחי בחשבון פסילה נוספת וארוכה בנוסף לכל עונש אחר (פסילה ע"ת, קנס וכו').
גשי לקבלת ייעוץ פרטי אצל עו"ד.
צפוי שבית המשפט יחמיר איתך.
קחי בחשבון פסילה נוספת וארוכה בנוסף לכל עונש אחר (פסילה ע"ת, קנס וכו').
גשי לקבלת ייעוץ פרטי אצל עו"ד.
מהירות מופרזת, נהג חדש
עו"ד רות גדרון
25/05/11
שלום אביב
אכן אתה במצב בעייתי אבל אם תפנה לייעוץ יוכלו להטיב את מצבך.
חשוב מאוד!!! לסיים ההליך לאחר הנהג החדש כי נהג חדש מוכרע ע"פ יום הפס"ד ולא ע"פ יום העבירה כמו בנקודות למשל.
כמו כן, לא ציינת בכמה הפרזת ויש לזה חשיבות מכרעת.
המון בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
אכן אתה במצב בעייתי אבל אם תפנה לייעוץ יוכלו להטיב את מצבך.
חשוב מאוד!!! לסיים ההליך לאחר הנהג החדש כי נהג חדש מוכרע ע"פ יום הפס"ד ולא ע"פ יום העבירה כמו בנקודות למשל.
כמו כן, לא ציינת בכמה הפרזת ויש לזה חשיבות מכרעת.
המון בהצלחה
עו"ד גדרון רות-מנהלת פורום תעבורה.
ערעור פלילי 70890/01 בענין שימוש בטלפון נייד תוך כ
דוד, מתנדב בתנועה
23/05/11
אני מביא בזה את תמצית הערעור כפי שנפרסמה באינטרנט.בכל מקרה שתעלה שאלה בענין שימוש בטלפון ניתן להפנות לערעור הזהע"פ 70890/01 אלייקים הררי נ' מ"יזה ערעור על הרשעתו בדין של המערער, בכך שהשתמש בטלפון הנייד שבמכוניתו שלא באמצעות הדיבורית, בעת עומדו ברמזור אדום. הערעור נסב על פרשנות תקנה 28 לתקנות התעבורה. האם יש להרשיע את נהג שהשתמש בטלפון הנייד שלא באמצעות הדיבורית בעת שעמד ברמזור אדום?1. נראה כי ההגדרות מדברות באופן רחב על שטף התנועה. שטף התנועה הקיים או ציר תנועה. אלה כוללים כניסה ויציאה מחניה, פניות למיניהן, ביצוע חניה, עמידה ברמזורים, תחילת נסיעה וסיומה.2. תקנה 28 לתקנות התעבורה באה כדי להבטיח הן את בטחון הנוהג בכביש, והן את בטחון הציבור לגבי הנהיגה.ב על הנוהג בכביש להתרכז בכל מאודו במה שנמצא בפניו, עד כדי כך שמותר לו להסיר את ידיו, רק כדי לעשות דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה3. עצירה באור אדום או בפקק תנועה הינה שלב רגעי בתנועה. בד"כ היא אינה מתוכננת מראש, כשם שגם "סיומה" אינו מתוכנן. רוב האנשים אינם יכולים לצפות בדיוק מתי יתחלף האור האדום ברמזור, ובדיוק באותה שניה לסיים את עיסוקיהם שהיו "בעמידה". לכן גם אין להתיר עיסוקים לבר עיסוקי נהיגה במובן הרחב, כלומר על ציר תנועה שוטף שמכיל בתוכו עצירות פתע, רמזורים, פניות וחניות.לסיכום, עמידה ברמזור אדום מהווה שלב רגעי בתנועה ולכן התקנה האוסרת שימוש בטלפון נייד שלא באמצעות הדיבורית בעת תנועה, חלה גם במקרה כזה.
דוד החביב
אקירוב
23/05/11
את מי בדיוק אתה מפנה לפס"ד המצורף ?
את שופטי ישראל ?
את התובע המשטרתי ?
הרי ברור מהסיפא של פס"ד , שאין הוא מיטיב
עם הנהג הממוצע שעלול להיקלע לסיטואציה זהה.
תמהני...
את שופטי ישראל ?
את התובע המשטרתי ?
הרי ברור מהסיפא של פס"ד , שאין הוא מיטיב
עם הנהג הממוצע שעלול להיקלע לסיטואציה זהה.
תמהני...
מגבלות נהיגה לתייר שהנו נהג חדש
צבי נצר
23/05/11
יש לי שאלה לגבי תייר שהנו נהג חדש.
תייר בן 27 שיש לו רשיון נהיגה 3 חודשים בלבד - האם מגבלות הנהיגה לגביו הנן כמו לגבי נהג ישראלי או שונות?
תודה
תייר בן 27 שיש לו רשיון נהיגה 3 חודשים בלבד - האם מגבלות הנהיגה לגביו הנן כמו לגבי נהג ישראלי או שונות?
תודה
מה בדיוק אתה רוצה לדעת?
doom
23/05/11
אם אתה שאול האם יפסלו לו רשיון אוטומטי על עבירות מתוספת שלישית -לא. עם יגיעה למשפט - הכל בידי שופטבכל מקרה יש להמיר רשיון לישראלי תוך שנה ממועד כניסה לא"י
סליחה על אי דיוק....
doom
23/05/11
אין אפשרות להמיר רשיון זר לישראלי אם לא היה בתוקף לפחות חצי שנה ליפני כניסה לארץ

