פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תאונת עבודה נכות ואזרחות ישראלית?
חסוי
15/06/11
תאונת עבודה נכות 75% לצמיתות ורוצה לעזוב את אזרחות ישראלית מה יהיה עם קצבת נכות?
אתה בפורום שאינו מתאים לעניינך
דוד, מתנדב בתנועה
15/06/11
דו"ח חניה
לילך
15/06/11
שלום,לאחרונה קיבלתי דו"ח חניה בעקבות חניה בחניית נכים. יש לציין כי בכל הרחוב מוצבים שלטים ליד כל חנית נכים ו/או סימנים ברורים על הכביש - ליד כל חניה יש שלט וסימון. החניתי את האוטו שלי במקום שמאוחר יותר הסתבר כחנית נכים. בפועל היה שלט שאוסר לחנות בארבעת החניות הקרובות, והאוטו שלי היה בחניה הלפני אחרונה, אשר סימונה על הכביש כמעט ולא נראה (על אחת כמה וכמה בשעת הלילה שבה זה קרה) וכמו כן המדרכה הייתה צבועה באפור. לסיכום, לאור כל זאת ולאור מה שהיה לפני ברחוב, קל מאוד להתבלבל ולחשוב שהחניה שהחניתי בה הייתה מותרת. לבסוף קיבלתי דו"ח בגובה 1,000 ש"ח. האם ניתן לדעתך לעשות משהו בנידון? האם הסכום הזה לא מוגזם?!?
בפני עיוור לא תיתן מכשול
יעקבי
15/06/11
שלום לילך,
החוק אינו מחייב הצבת תמרור נכים (ג-43 כחול עם כסא גלגלים) ליד כל חניית נכים. מתגבשת חקיקה בנושא זה (הצעתו של ח"כ זבולון אורלב) אך יקח זמן עד שתיושם.
נכון לעכשיו יש לשים לב לתמרורים ולכל סימן על הכביש.
בחולפך ברחוב תוך חיפוש מקום חניה היית אמורה להבחין בתמרור עם השלט הצמוד אליו. בנוסף "כמעט סימון" מחייב תשומת לב נוספת. כל X (מעטפה = תמרור ד-16) אוסר חניה במקום.
אין קשר לצבע אבני השפה.
אשר לגובה הקנס: משהתרבו העברות של חניה במקומות המסומנים לנכים התערבה הכנסת והעלתה את הקנס מ- 500 ל-1,000 ש"ח למען יראו וייראו.
לעניינך: אם התמרור מוסתר יש לך עילה לביטול הדו"ח. אם אחרת - יקשה עליך להתגונן.
לא ניתן להמיר באזהרה דו"חות חניה.
החוק אינו מחייב הצבת תמרור נכים (ג-43 כחול עם כסא גלגלים) ליד כל חניית נכים. מתגבשת חקיקה בנושא זה (הצעתו של ח"כ זבולון אורלב) אך יקח זמן עד שתיושם.
נכון לעכשיו יש לשים לב לתמרורים ולכל סימן על הכביש.
בחולפך ברחוב תוך חיפוש מקום חניה היית אמורה להבחין בתמרור עם השלט הצמוד אליו. בנוסף "כמעט סימון" מחייב תשומת לב נוספת. כל X (מעטפה = תמרור ד-16) אוסר חניה במקום.
אין קשר לצבע אבני השפה.
אשר לגובה הקנס: משהתרבו העברות של חניה במקומות המסומנים לנכים התערבה הכנסת והעלתה את הקנס מ- 500 ל-1,000 ש"ח למען יראו וייראו.
לעניינך: אם התמרור מוסתר יש לך עילה לביטול הדו"ח. אם אחרת - יקשה עליך להתגונן.
לא ניתן להמיר באזהרה דו"חות חניה.
ארבעה במושב האחורי
מיקי
15/06/11
1. מהי התקנה האוסרת ישיבה של ארבעה מאחור בשעה שרק שלושה מהם חגורים?
2. אם אין תקנה כזו, מה יקבל הנהג על כך ?
בברכה.
2. אם אין תקנה כזו, מה יקבל הנהג על כך ?
בברכה.
תשובה חלקית
אורן המקורי
15/06/11
ראשית, יש לבדוק מה מצויין ברשיון הרכב לגבי הגבלת כמות הנוסעים. אם מצוין מספר ויהיו יותר נוסעים מהמצוין ניתן לתת דו"ח על נהיגה בניגוד להגבלות המצויות ברשיון הרכב. ממה שידוע לי היום כבר כמעט ולא מצויין כמות נוסעים ברשיון הרכב.
שנית, אם לא קיימות מספיק חגורות בטיחות (נניח יש 3 התקנים לחגורות ויש 4 נוסעים) לא ניתן לתת דו"ח על זה שנוסע לא היה חגור.
שנית, אם לא קיימות מספיק חגורות בטיחות (נניח יש 3 התקנים לחגורות ויש 4 נוסעים) לא ניתן לתת דו"ח על זה שנוסע לא היה חגור.
החל מאוגוסט 2011 ייתם הכאוס בנושא זה
יעקבי
15/06/11
בפגישה עם יועץ שר התחבורה לענייני חקיקה התבשרנו כי החל מאוגוסט 2011 נוסח התקנה יקבע:
מספר הנוסעים ברכב (פרטי) כמספר החגורות.
ובא לציון גואל.
מספר הנוסעים ברכב (פרטי) כמספר החגורות.
ובא לציון גואל.
חוק התיישנות הנוגע לרכב בבעלות ליסינג
ויקטוריה
15/06/11
שלום רב,
לחבר שלי יש רכב חברה.ב22.11.2008 הוא צולם ע"י מצלמה אלקטרונית עם כפל מהירות. ב1.12.2009 חברה שהוא עובד בה קיבלה הזמנה למשפט. ב27.12.2009 החברה הודיעה למשטרה על הסבת דו"ח על שם של חבר שלי. ב06.06.2010 חבר שלי קיבל זימון לבית משפט.
לפי דעתי, במקרה זה חבר שלי לא יכול להישפט לפי סעיף 225א לחוק סדר הדין הפלילי כי הוא בפועל קיבל הזמנה למשפט 1.5 אחרי ביצוע העבירה ולפי חוק "לא תוגש כתב האישום שנה מיום ביצוע עבירה".
בבקשה תעזרו לי להבין האם אני צודקת ואפשר לבטל את המשפט על סמך הוכחות שהצגתי.
תודה.
לחבר שלי יש רכב חברה.ב22.11.2008 הוא צולם ע"י מצלמה אלקטרונית עם כפל מהירות. ב1.12.2009 חברה שהוא עובד בה קיבלה הזמנה למשפט. ב27.12.2009 החברה הודיעה למשטרה על הסבת דו"ח על שם של חבר שלי. ב06.06.2010 חבר שלי קיבל זימון לבית משפט.
לפי דעתי, במקרה זה חבר שלי לא יכול להישפט לפי סעיף 225א לחוק סדר הדין הפלילי כי הוא בפועל קיבל הזמנה למשפט 1.5 אחרי ביצוע העבירה ולפי חוק "לא תוגש כתב האישום שנה מיום ביצוע עבירה".
בבקשה תעזרו לי להבין האם אני צודקת ואפשר לבטל את המשפט על סמך הוכחות שהצגתי.
תודה.
עבירת מצלמה
עו"ד שירלי לוז
19/06/11
ויקטוריה שלום,אכן, היה על המשטרה לשלוח לו הודעה בדבר ביצוע העבירה בתוך שנה, או בתוך שלושה חודשים ממועד ההסבה, על פי המאוחר.באם הזימון הגיע אליו כשנה וחצי לאחר מועד ביצוע העבירה וכחצי שנה לאחר הסבתה (ובהנחה שלא נחקר או קיבל הודעה בעניין טרם לכן), הרי שהעבירה התיישנה ויש לבקש מבית המשפט לבטל את כתב האישום.בהצלחה,שירלי לוז, עו"ד
סימון נת"צ
דנה
15/06/11
איזה סימון חייב להופיע בכניסה לנת"צ? האם היעדרו היא עילה לביטול אזהרה?
האם ביטול אזהרה בהכרח גורר הזמנה לדיון וסכנה בקבלת דו"ח מחדש?
תודה
האם ביטול אזהרה בהכרח גורר הזמנה לדיון וסכנה בקבלת דו"ח מחדש?
תודה
ביטול אזהרה משמעותו דוח ב.מ. רגיל
אבי
15/06/11
אני מניח שקבלת דוח אזהרה ואינך מרוצה מזה.דוח אזהרה הוא רישום תעבורתי לכל דבר ועניין, אבל ללא תשלום וללא נקודות.אני מבין מבקשתך כי אינך מסכימה שבצעת עבירה.מעניין איך קיבלת דוח כזה ללא הודאה באשמה (זהו תנאי הכרחי לדוח אזהרה). את יכולה לפנות בהליך הרגיל אל מפנ"א :טלפון: 9666*
כתובת: ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100ולבקש את ביטול הדוח.הדוח יומר לדוח ברירת משפט (ב.מ.) ואז תוכלי לבקש להישפט עליו, עם כל התוצאות הכרוכות בזה ששופט לא כבול לקנס המקורי.אם את נהגת נורמטיבית, הייתי ממליץ לך לשכוח, או יותר נכון לזכור את האירוע ולהמנע מעבירות
כתובת: ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100ולבקש את ביטול הדוח.הדוח יומר לדוח ברירת משפט (ב.מ.) ואז תוכלי לבקש להישפט עליו, עם כל התוצאות הכרוכות בזה ששופט לא כבול לקנס המקורי.אם את נהגת נורמטיבית, הייתי ממליץ לך לשכוח, או יותר נכון לזכור את האירוע ולהמנע מעבירות
אזור כחול לבן עם שלט המגביל לפריקה וטעינה בבוקר
אראל
14/06/11
חניתי את רכבי הבוקר לצד אבני שפה בצבע כחול לבן
שלמתי במדחן והצבתי פתק בחלון
קיבלתי דו"ח על 165 בשל חניה במקום אסור
מסתבר שמרחק מספר מטרים מהחניה יש שלט המגביל את העצירה לצורך פריקה וטעינה בלבד בשעות הבוקר.
האם זה חוקי בהנתן שצבע אבני השפה כחול לבן
מבחינתי זה בבחינת שימת מכשול בפני עיוור
תודה
שלמתי במדחן והצבתי פתק בחלון
קיבלתי דו"ח על 165 בשל חניה במקום אסור
מסתבר שמרחק מספר מטרים מהחניה יש שלט המגביל את העצירה לצורך פריקה וטעינה בלבד בשעות הבוקר.
האם זה חוקי בהנתן שצבע אבני השפה כחול לבן
מבחינתי זה בבחינת שימת מכשול בפני עיוור
תודה
הדוח תקין
עו"ד שירלי לוז
14/06/11
מבחינת החוק היבש חלה עליך חובה לציית לתמרור.
ואולם אין לך מה להפסיד מלהגיש בקשה לביטול הדוח בצירוף הקבלה, לנוכח טעותך הכנה.
ואולם אין לך מה להפסיד מלהגיש בקשה לביטול הדוח בצירוף הקבלה, לנוכח טעותך הכנה.
דוחות חניה מלפני שנתיים
מוטי
14/06/11
שלום, לפני שנתיים נכנסתי לדירה במרכז ירושלים ומכיוון שלקח לבעל הדירה זמן לארגן חוזה צברתי מספר רב של דוחות חניה (לא היה לי תו חניה). כאשר הנפקתי תו חניה הגשתי ערעור על כול הדוחות ומעולם לא קיבלתי מכתב שמציין מה עלה בגורלם.היום קיבלתי מכתב התראה לפני נקיטת צעדי הוצאה לפועל על 3 דוחות מתוך כל אותם הדוחות על סעיפים 5א, 251, 11א.איך אני יכול לדעת מה הסעיפים אומרים ומה עלי לעשות?בתודה מראש,מוטי.
אפשרות פעולה
אורן המקורי
14/06/11
אם את טוענת שמעולם לא קיבלת את הדוחות פני לעירייה ע"מ שיציגו לך הוכחה כי אכן שלחו (למשל הודעה על משלוח בדואר רשום) אחרת הדוחות התיישנו.
במידה ואכן שלחו ו/או את מעוניינת לשלם צרי קשר ע"מ לבקש להפחית את התוספות (ריבית והצמדה למשל) ותסבירי את הנסיבות.
במידה ואכן שלחו ו/או את מעוניינת לשלם צרי קשר ע"מ לבקש להפחית את התוספות (ריבית והצמדה למשל) ותסבירי את הנסיבות.
מתי אזהרה מתבטלת ?
דנה
14/06/11
1. מהן העילות לביטול דוח תנועה מהמשטרה- אילו פגמים בדוח עשויים לגרום לביטול אזהרה ?
2. מתי אזהרה מתבטלת ?
תודה רבה.
2. מתי אזהרה מתבטלת ?
תודה רבה.
יש להבדיל בין ביטול דו"ח לבין המרת דו"ח באזהרה
אורן המקורי
14/06/11
לביטול דו"ח אין קריטריונים קבועים. טענותייך יבדקו למול הנכתב בדו"ח ויוחלט אם לבטלו.
להמרת דו"ח באזהרה יש תנאים מינימליים כגון - וותק של 10 שנים ברשיון הנהיגה, 5 שנים אחרונות ללא דוחות ו/או אזהרות. בנוסף, יש להדגיש שיש עבירות שלא ניתן להמיר אותן לאזהרות.
כל זה לא מחייב ולמשטרה שיקול דעת האם להמיר באזהרה בין היתר ע"ס כמות דוחות שיש לנהג ביחס לוותק נהיגתו.
להמרת דו"ח באזהרה יש תנאים מינימליים כגון - וותק של 10 שנים ברשיון הנהיגה, 5 שנים אחרונות ללא דוחות ו/או אזהרות. בנוסף, יש להדגיש שיש עבירות שלא ניתן להמיר אותן לאזהרות.
כל זה לא מחייב ולמשטרה שיקול דעת האם להמיר באזהרה בין היתר ע"ס כמות דוחות שיש לנהג ביחס לוותק נהיגתו.
אזהרה אינה מתבטלת
יעקבי
14/06/11
היא נשארת לעד בגיליון רישום עברות הנהג.
תוקפה - חמש שנים. עד חמש לא ניתן לקבל אזהרה נוספת.
תוקפה - חמש שנים. עד חמש לא ניתן לקבל אזהרה נוספת.
דוחות ישנים
שירי
13/06/11
שלום רב,
לפני כ10 שנים קנו הורי רכב שיהיה לשימושי ולשימוש אחי האחרים והרכב נרשם על שמי. מאז כבר עזבתי את בית הורי, הרכב כבר מזמן לא בשימושי ואף רכשתי עם בעלי רכב אחר. אתמול ניסינו בעלי ואני להעביר בעלות על הרכב שלנו בעקבות מכירתו והתברר לנו כי יש 2 דוחות מהירות השייכים לרכב של הורי ובעקבותם יש גם עיקול על הרכב שלנו.
דוח אחד משנת 2002 ודוח שני משנת 2006.
הדוח משנת 2002 התקבל אצלנו לראשונה ב 2010 ומאז ניסינו להשיג את צילום העבירה אך ללא הצלחה. עבור הדוח השני מעולם לא קיבלנו הודעה.
ויש לי כמה שאלות:
1. האם הם יכולים לדרוש דוחות משנת 2002/2006 ואם כן, אין עליהם חובה גם להציג את העדויות לעבירה זו= צילום העבירה.
2.האם יש דרך לדרוש שהעיקול יועבר לרכב של הורי?
אני מודה מראש על התיחסותכם.
שירי
לפני כ10 שנים קנו הורי רכב שיהיה לשימושי ולשימוש אחי האחרים והרכב נרשם על שמי. מאז כבר עזבתי את בית הורי, הרכב כבר מזמן לא בשימושי ואף רכשתי עם בעלי רכב אחר. אתמול ניסינו בעלי ואני להעביר בעלות על הרכב שלנו בעקבות מכירתו והתברר לנו כי יש 2 דוחות מהירות השייכים לרכב של הורי ובעקבותם יש גם עיקול על הרכב שלנו.
דוח אחד משנת 2002 ודוח שני משנת 2006.
הדוח משנת 2002 התקבל אצלנו לראשונה ב 2010 ומאז ניסינו להשיג את צילום העבירה אך ללא הצלחה. עבור הדוח השני מעולם לא קיבלנו הודעה.
ויש לי כמה שאלות:
1. האם הם יכולים לדרוש דוחות משנת 2002/2006 ואם כן, אין עליהם חובה גם להציג את העדויות לעבירה זו= צילום העבירה.
2.האם יש דרך לדרוש שהעיקול יועבר לרכב של הורי?
אני מודה מראש על התיחסותכם.
שירי
דו"חות מבוססי צילום נשלחים תוך 4 חודשים.
יעקבי
14/06/11
שלום שירי,
אני מניח שהדו"חות נשלחו לכתובתך המקורית ומישהו "קבר" אותם, כלומר, לא התייחס והשליכם לפח.
זאת את צריכה לברר עם בני משפחתך. ודאי קשה לשחזר מי נהג ברכב באותה עת על כן כל אחד מהמשתמשים יתן את חלקו.
התיישנות חלה כעבור 10 שנים (כמדומני).
כבעלים החוקיים של הרכב את נושאת באחריות להתנהגות ברכב שלך ואין באפשרותך להטיל זאת על רכב אחר.
אני מניח שהדו"חות נשלחו לכתובתך המקורית ומישהו "קבר" אותם, כלומר, לא התייחס והשליכם לפח.
זאת את צריכה לברר עם בני משפחתך. ודאי קשה לשחזר מי נהג ברכב באותה עת על כן כל אחד מהמשתמשים יתן את חלקו.
התיישנות חלה כעבור 10 שנים (כמדומני).
כבעלים החוקיים של הרכב את נושאת באחריות להתנהגות ברכב שלך ואין באפשרותך להטיל זאת על רכב אחר.
דוח חנייה
תומי
13/06/11
קיבלתי דוח חנייה במקום שלא מצויין בו תמרור האוסר על זה, האם יש לי סיכוי לבטלו? ואם לא יבוטל שווה ללכת להשפט?
מהותו של דוח חניה הוא אי ציות לתמרור
יעקבי
13/06/11
שלום תומי,
בהעדרו של תמרור מתייתר הדו"ח כי אין לו על מה להסתמך, למעט הפרעה לתנועה.
נא לבדוק היטב נוכחות תמרור על עמוד ו/או תמרור מסומן על הכביש ו/או אבני שפה צבועות.
אם אלה נעדרים כי אז צריך לבדוק מה סעיף האשמה ועל מה נסמך.
בהעדרו של תמרור מתייתר הדו"ח כי אין לו על מה להסתמך, למעט הפרעה לתנועה.
נא לבדוק היטב נוכחות תמרור על עמוד ו/או תמרור מסומן על הכביש ו/או אבני שפה צבועות.
אם אלה נעדרים כי אז צריך לבדוק מה סעיף האשמה ועל מה נסמך.
שאלה על נהיגה בשכרות
רותם
12/06/11
תפסו אותי לפני שנה עקב נהיגה בשכרות,שתפסו אותי הייתי נהגת חדשה....העו"ד שלי דחה לי את המשפט ועדיין לא קבעו לי מה העונש....והמהלך השנה כבר עבר לי השנתייים לרישיון (אני כבר לא נהגת חדשה) השאלה היא במידה ויביאו לי עונש של כפחות משנה אני עדיין אצטרך לעשות טסט ותיאוריה מחדש? למרות שאיני כבר נהגת חדשה???
עונש המינימום, בעבירת שכרות שנתיים שלילה
מיקו
13/06/11
אז ,,,,,
לא.
עו"ד שירלי לוז
14/06/11
דו"ח מהירות באזור תעשייה בבאר שבע
עירית
12/06/11
נסעתי בכניסה לאזור תעשייה - עמק שרה, בבאר שבע, במהירות של 80 קמ"ש. שוטר תפס אותי עם מכשיר לייזר המודד מהירות, וקיבלתי דו"ח על סך 750 ש"ח + 8 נקודות. בטענה שעברתי את המהירות המותרת- שהיא 50 קמ"ש. אני חייבת לציין שאין בכניסה לאזור תעשייה תמרור המורה על המהירות המותרת. בנוסף הכביש שבו נסעתי הוא מרווח, ללא תנועת אנשים/תנועת רכבים רבה ויש בו 2 נתיבים לכל כיוון (עם הפרדה יש 4 נתיבים). כשהשוטר עצר אותי, ציינתי בפניו את העובדה שאני נהגת עם ותק של 11 שנה על הכביש, ושאין לי עבירות קודמות (אין לי אף עבירה על הכביש), השוטר לא התייחס כלל לנתון הזה, אמר לי "תגידי תודה שאני נותן לך קנס בלי נקודות", אך רק אחרי שכבר בחנתי את הדו"ח מאוחר יותר, גיליתי שהוא גם נתן לי 8 נקודות ובנוסף ציין בדו"ח שדברי הנהגת הם: "מיהרתי לעבודה" - למרות שלא ציינתי זאת בפניו.השאלה שלי, היא: האם יש עילה (לאור 11 שנות ותק ללא עבירות קודמות על הכביש)- לבקשה להמרת הדו"ח לאזהרה או ביטולו?תודה,עירית
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין בבאר שבע
תשובות
דוד, מתנדב בתנועה
12/06/11
השוטר לא קובע כמה נקודות. מספר הנקודות צמוד לעבירה ומופיע בחוברת נוסחי אישום שעל-פיה השוטר רושם את הדו"ח.היה ויש בכניסות לבאר-שבע תמרורי "שטח בנוי" אין צורך בתמרורי הגבלת מהירות נוספים.אין אפשרות להמיר דו"ח לאזהרה בעבירת מהירות.
ביטול הדו"ח - לאו. המרה לאזהרה - כן.
יעקבי
13/06/11
שלום עירית,
אין עילה לביטול הדו"ח מנגד את עומדת בקריטריונים להמרה באזהרה.
פני (תוך 30 יום) למפנ"א במכתב רשום.
אין עילה לביטול הדו"ח מנגד את עומדת בקריטריונים להמרה באזהרה.
פני (תוך 30 יום) למפנ"א במכתב רשום.
האם לשוטר תנועה מותר לעצור 3 מכוניות ברצף
אינה
12/06/11
שלום, היום עצר אותי שוטר תנועה, כשלפני הוא עצר עוד 2 מכוניות ולכן הייתי צריכה לחכות שיסיים לדבר איתם לפני שניגש אלי (סה"כ עמדתי שם יותר מ-20 דקות). האם מותר לו לעשות את זה? ואם לא, האם זו עילה מספיק טובה לבטל דו"ח בבית משפט? כמו כן, הוא טען שעליתי על אי תנועה ואני טענתי שלא עשיתי זאת. בדו"ח רשום שיש צילום של האירוע. האם יש איזשהי דרך שאני יכולה לוודא שאכן יש תמונה ולראות אותה לפני שאני מגישה בקשה להשפט? תודה.
תשובות
דוד, מתנדב בתנועה
12/06/11
לשוטר מותר לעכב נהג לפי הצורך. אם עיכב אותך מעל 20 דקות הוא צריך למלא דו"ח עיכוב.זו אינה עילה לבטל דו"ח, לא דרך התביעה ולא דרך מפנ"א. אין לי דרך לדעת מה יאמר בימ"ש.יש לך זכות לקבל את כל החומר שנמצא בתיק התביעה.
חוקיות התמרור
דוד נ
12/06/11
החנתי את הרכב בחניה טורית ,היה מוצב שלט בכיתוב שאין להחנות אלה רק לרכב מישטרתי , לשלט לא היה מצורף תמרור תיקני שמורה שאין עצירה ואין חניה..בדוח נירשם שהחנתי את הרכב בתחום תמרור האוסר עצירה/חניה/העמדה של רכב.בדוח נירשם לפי מס' סידורי 115 ב5 . שאלתי היא האם הדוח חוקי ?
אתה מיתמם
דוד, מתנדב בתנועה
13/06/11
היה במקום תמרור ברור שאסר את החניה פרט לרכב מסוג מסוים.רכב משטרתי הוא רכב מסוג מסוים, כלומר רכב בשרות המשטרה.אם הרכב שלך אינו עונה להגדרה הדו"ח מוצדק.
ואולי דווקא השוטר הוא שמיתמם??
עו"ד אליה שלמה
13/06/11
אם אין תמרור אז אין תמרור.במשפט פלילי זכותו של הנאשם להיתמם, והתביעה צריכה להוכיח שביצע עבירה.אבל:ייתכן והיה סימון על הכביש (תמונה מצורפת - זה תמרור 115 לפי הלוח החדש שייכנס לתוקף רק בעוד כשבועיים).לא ברור מהשאלה מהו בדיוק נכתב (תמרור ב-5 אוסר על פניית פרסה...).אם תרצה שלח לי צילום הדו"ח ואנסה לסייע, או פנה לעו"ד המתמחה בדיני תעבורה.
נהיגה בשכרות
אור
12/06/11
עצרו אותי לבדיקת שכרות שגרתית, לאחר בדיקת מאפיינים שהיתה תקינה לחלוטין נמצא בינשוף כי רמת האלכוהול היא 460 מק"ג. יש לציין כי במהלך הערב שתיתי שלוש כוסות בירה במהלך שלוש שעות, ואת האחרונה שבהן סיימתי מספר דקות ממש לפני הבדיקה. לא הייתי שיכור, שיתפתי פעולה, התנהגתי יפה ולא נדף ממני ריח אלכוהול או נראיתי בגילופין. יש לי רשיון כמעט 13 שנים, עם שתי עברות מהירות (ממש ישנות).כמובן שקיבלתי שלילה ל-30 יום וזימון למשפט.איך אני יכול לצמצם את הנזקים כמה שיותר?תודה
לגשת לייעוץ פרטני אצל עו"ד מהתחום
אורן המקורי
12/06/11
מדובר פה בפסילה ארוכה (שאם תוטל תצטרך לגשת לטסט ותיאוריה מחדש) מעבר לכל עונש אחר.
שימוש בנייד בעצירה ברמזור אדום
איתן
12/06/11
שלום רב.בעת עצירה מוחלטת, ברמזור אדום, החזקתי את הטלפון הנייד בידי והסתכלתי מה השעה. לא בוצעה שיחה ולא נקראה או נכתבה שום הודעה. שוטר שעמד לידי ברמזור ראה אותי ונתן 1000 שקל קנס.ביקשתי להישפט בטענה שלא בוצעה שום שיחה או הודעה ובכל מקרה הרכב עמד בעצירה מוחלטת.השוטר (מתנדב) ציין בדוח שהרכב היה בתנועה אף על פי שזה לא נכון, ויעידו על כך אלו שנסעו איתי באותו הזמן.האם יש סיכוי לצאת זכאי במשפט?
נפסק כבר בבית משפט שאסור להשתמש בנייד גם
אורן המקורי
12/06/11
בעת עמידה ברמזור אדום.
מעבר לכך, יש לבחון את הנסיבות הרשומות בדו"ח.
מעבר לכך, יש לבחון את הנסיבות הרשומות בדו"ח.
מתנדב בהיותו בתפקיד הוא שוטר לכל דבר
דוד, מתנדב בתנועה
13/06/11
האם קנס תעבורה מהמשטרה צובר ריבית והצמדה בערעור ?
דנה
12/06/11
האם קנס תעבורה מהמשטרה צובר ריבית והצמדה במקרה שמבקשים להישפט
בבימ"ש - מיום מתן הקנס ועד מתן גזר הדין ?
אם כן, האם יש דרך לבטלם ?
תודה.
בבימ"ש - מיום מתן הקנס ועד מתן גזר הדין ?
אם כן, האם יש דרך לבטלם ?
תודה.
בקשה להישפט או ערעור? קצת התבלבלת...
עו"ד אליה שלמה
13/06/11
ערעור יוכל להיות רק על הרשעה. במקרה של דו"ח תנועה ("ברירת משפט") התשלום מהווה הודאה בעובדות והרשעה, וערעור לא כל כך יעבוד במקרה זה...אם התכוונת לבקשה להישפט, הרי שאם תגישי את הבקשה בזמן, הקנס לא יצבור ריבית, משום שלמעשה הוא "נעלם" ובמקומו מתנהל הליך שבסופו יחליט ביהמ"ש על העונש במידה וירשיע אותך.קחי בחשבון כי לפי החוק ההקנס שיגזור ביהמ"ש (אם תורשעי) לא יפחת מהסכום של הקנס בדו"ח המקורי.
תאונה ביציאה מחניה
אלירן כהן
12/06/11
שלום,
ביום 12/6/11 יצאתי מחניה ברוורס ונכנסתי ברכב שניסה לעקוף אותי בעת היציאה מהחניה.אותו נהג ראה אותי יוצא מהחניה ונתן גז על מנת לעקוף אותי מאחור. אני לא הספקתי לראות אותו מרוב שהוא נסע מהר ונכנסתי בו.לי נפגע הטמבון והפנס האחורי בצד שמאל ולאוטו השני נפגע שתי הדלתות בצד ימין.
רציתי לדעת אם אני בתור זה שנסע רוורס אשם?
ביום 12/6/11 יצאתי מחניה ברוורס ונכנסתי ברכב שניסה לעקוף אותי בעת היציאה מהחניה.אותו נהג ראה אותי יוצא מהחניה ונתן גז על מנת לעקוף אותי מאחור. אני לא הספקתי לראות אותו מרוב שהוא נסע מהר ונכנסתי בו.לי נפגע הטמבון והפנס האחורי בצד שמאל ולאוטו השני נפגע שתי הדלתות בצד ימין.
רציתי לדעת אם אני בתור זה שנסע רוורס אשם?
נסיעה לאחור
עו"ד אברהם***צונזר ע"י המערכת***
12/06/11
בעת נסיעה לאחור חלה עליך חובת מתן זכות הקדימה לרכבים האחרים הנוסעים בדרך ולכן האחריות לתאונה חלה עליך.
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי
***צונזר ע"י המערכת***
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי
***צונזר ע"י המערכת***
נהיגה מופרזת
אורי.צ
11/06/11
נתפסתי נוהג במהירות 133 קמ"ש בכביש בין-עירוני באזור הצפון
קיבלתי מהשוטר שעצר אותי זימון לבית דין לתעבורה בצפת למרות שאני תושב המרכז.מה אני יכול לעשות בנושא?האם ניתן לבקש העברה לבית דין באיזור המרכז?
קיבלתי מהשוטר שעצר אותי זימון לבית דין לתעבורה בצפת למרות שאני תושב המרכז.מה אני יכול לעשות בנושא?האם ניתן לבקש העברה לבית דין באיזור המרכז?
שינוי מקום דיון
עו"ד אברהם***צונזר ע"י המערכת***
12/06/11
אתה יכול לפנות לבית הדין לתעבורה בצפת ולבקש העברה של התיק לבית משפט במקום מגוריך
***צונזר ע"י המערכת***
***צונזר ע"י המערכת***
שלילת רשיון
itay
11/06/11
שלום חברה שלי קבלה שלילה לצמיטות אחרי שהיא צברה 36 נקודות והיא היתה נהגת חדשה השאלה שלי מה הפרצדורה שלה לאחזיר את הרשיון הם היא צריכה עוד פעם 28 שעורים הוא מספיק רק טסט ותאוריה תודה ויום טוב
שלילה לצמיתות ,כנראה שאת-ה טועה
מיקו
11/06/11
בשלילה לצמיתות אי אפשר להוציא לעולם רשיון,,, בקיצור כנראה שהתכוונת שהרשיון נשלל לתקופה מסויימת שלאחר היא צריכה להוציא רשיון מחדש .כפי שאני יודע תאוריה בלבד ,או תאוריה וטסט ,הכל לפי החלטת משרד הרישוי אין צורך ב28 שיעורים, ( כי היא אמורה לדעת לנהוג,,,,,או שלא,,,, אם היא היגעה ל36 נקודות ,,, )
עזרה
אבי
11/06/11
ייצגתי את עצמי במשפט שכרות , השופט עדיין לא פסק מכיוון שהוא מאפשר לי לחקור אדם נוסף אם אני לא מעוניין השופט יכריע.השאלה שלי האם אפשר לבקש מבית המשפט שימנה לי סנגור ציבורי ושהמשפט יתנהל שוב. המצב הנתון הוא היו הוכחות היו סיכומים ואם אני מודיע שאינני מעוניין לחקור את העד הנוסף אז יש הכרעה. או האם ניתן להתייעץ עם השופטת ?
מינוי סניגור ציבורי
עו"ד אברהם***צונזר ע"י המערכת***
12/06/11
ניתן למנות סניגור ציבורי כאשר לדעת בית המשפטיש אפשרות סבירה כי העונש שיינתן הינו עונש של מאסר (לדוג' כשיש לנאשם מאסר על תנאי). בשלב זה של הדיוןף כלומר כשאתם כבר אחרי השלב של ההוכחות השופט ייתן את הכרעת הדין כלומר אשם או לא אשם. ולאחר מכן יגיע השלב של הטיעונים לעונש.
המצתי היא להגיע מיוצג על ידי עורך דין
***צונזר ע"י המערכת***
המצתי היא להגיע מיוצג על ידי עורך דין
***צונזר ע"י המערכת***
דו"ח על צמיג אחורי שחוק ועל ידית ברקס
אבנר
10/06/11
קיבלתי דו"ח היום על צמיג אחורי שחוק ועל ידית ברקס שהיא נלחצת עד הסוף. שהדבר אינו נכון בכלל. לפני שבוע העברתי את הקטנוע שלי טסט ולפני שבועיים עשיתי חריטה לברקס והחלפתי רפידות. ואם הצמיג היה שחוק או הברקס לא היה בסדר לא הייתי עובר טסט.
הלכתי גם למוסך מורשה הקבוע שלי לאחר שקיבלתי את הדו"ח והמוסכניק אמר שהברקס מצויין והגלגל בכלל לא שחוק.
מה אני יכול לעשות בכדי שיבטלו לי את הדו"ח.. ? אמרתי גם לשוטר שעכשיו עשיתי טסט ושהכל תקין.
ממש בושה ששוטרים נותנים דו"חות רק בשביל למלאות את המכסה היומית.
הלכתי גם למוסך מורשה הקבוע שלי לאחר שקיבלתי את הדו"ח והמוסכניק אמר שהברקס מצויין והגלגל בכלל לא שחוק.
מה אני יכול לעשות בכדי שיבטלו לי את הדו"ח.. ? אמרתי גם לשוטר שעכשיו עשיתי טסט ושהכל תקין.
ממש בושה ששוטרים נותנים דו"חות רק בשביל למלאות את המכסה היומית.
הדו"ח הוא 250 ש"ח (בלי נקודות)
אבנר
10/06/11
בקשה להישפט
עו"ד אברהם
12/06/11
ביכולתך להגיש בקשה להישפט אשר נמצאת בגב הדו"ח
תג נכה לשני מכוניות
דודו
10/06/11
אם לדוגמא אבא שלי נכה, האם הוא יכול להוציא תג נכה של אוטו לשני מכוניות?
האם חייב ששניהם יהיו רשומים על שמו?
האם חייב ששניהם יהיו רשומים על שמו?
כן וכן
דוד, מתנדב בתנועה
10/06/11
התו תקף רק כאשר הנכה ברכבכאשר הרכב חונה, שאני מניח שזה מה שמענין אותך, אם אתה מגיע לרכב ללא הנכה, תהיה לך בעיה להסביר את חוקיות השימוש בתו.לדוגמא: אם הנכה מאושפז בבי"ח ואתה בא לבקר אותו, אין לך זכות לחנות בחניית נכים.
הטעיית הציבור-בקשת הבהרה בנוגע לשלטי פריקה וטעינה
לירית
10/06/11
אשמח להבהרה בנושא הבא:
ברחובות ת"א קיימים מס' שלטי "פריקה וטעינה", כאשר השלט מורה בפירוש:
"לפריקה בימי חול- משעה 8:00 ועד שעה 17:00"- ונשאלת השאלה האם יום שישי נחשב "יום חול"? ובמיוחד נוכח העובדה כי שלט זה ספציפית מוצב במקום שאין בו כלל פעילות עסקית בימי שישי!
יתרה מזאת, עובדה היא שישנם שלטים אחרים האוסרים על חניה ובהם מצוייין במפורשות ימי א'-ה' וכן ימי ו', כלומר קיימת התייחסות ספציפית לאיסור חניה בימי שישי.
היום, יום שישי ה- 10.6.11, קבוצת רכבים נגררו לחניון עירוני בת"א וכן קבלו דוחות בשל תמרור זה ולאור העובדה שמדובר ביום שישי אשמח לקבל הבהרה בנוגע לחוקיות דוחות מסוג אלו.
ברחובות ת"א קיימים מס' שלטי "פריקה וטעינה", כאשר השלט מורה בפירוש:
"לפריקה בימי חול- משעה 8:00 ועד שעה 17:00"- ונשאלת השאלה האם יום שישי נחשב "יום חול"? ובמיוחד נוכח העובדה כי שלט זה ספציפית מוצב במקום שאין בו כלל פעילות עסקית בימי שישי!
יתרה מזאת, עובדה היא שישנם שלטים אחרים האוסרים על חניה ובהם מצוייין במפורשות ימי א'-ה' וכן ימי ו', כלומר קיימת התייחסות ספציפית לאיסור חניה בימי שישי.
היום, יום שישי ה- 10.6.11, קבוצת רכבים נגררו לחניון עירוני בת"א וכן קבלו דוחות בשל תמרור זה ולאור העובדה שמדובר ביום שישי אשמח לקבל הבהרה בנוגע לחוקיות דוחות מסוג אלו.
ברור שיום שישי הוא יום חול שהרי
מיקו
10/06/11
הוא לא שבת ( משהוא דתי הלכתי,,,, ) עכשיו אחרי שגררו תמיד יגידו שזה הפרשנות,,,,ולכי תשכנעי את העירייה (או בית המשפט ) שיום שישי הוא לא יום חול .
ברור שהשילוט מהסוג השני פוטר את הנהג מפרשנות .אבל תמיד העירייה יכולה להגיד שכל פעם שמישהוא פונה אליה היא "מחדדת" את התמרור ,,,
ברור שהשילוט מהסוג השני פוטר את הנהג מפרשנות .אבל תמיד העירייה יכולה להגיד שכל פעם שמישהוא פונה אליה היא "מחדדת" את התמרור ,,,
זימון לטיעונים בפני מנהל משרד הרישוי
talia
10/06/11
שלום רב , ברצוני לברר מספר דברים הנוגעים לאדם המוזמן לתת טיעונים בפני מנהל משרד הרישוי לצורך בחינת התליית רשיונו בעקבות חוות דעת שהתקבלה מהמכון הרפואי בדרכים. ראשית , האם רשאי אותו אדם להיות מיוצג בידי עו"ד בשלב הטיעונים ? האם יש תקנה או סעיף חוק המתייחסים לכך ? ככל שהוא מחזיק במסמך רפואי חתום על ידי פרופסור כי הוא כשיר לנהיגה לאחר שנבדק - עד כמה הדבר יסייע לו ? אם רשיון הנהיגה נחוץ לצורך עבודתו האם כדאי לטעון זאת גם כן ? ככל שמנהל משרד הרישוי החליט להתלות את רשיונו - האם תקיפת ההחלטה תיעשה בדרך של עתירה מנהלית ? האם יש דברים ספציפיים שכדאי לציין / לא לציין בשלב הטיעונים ? תודה
מרב"ד
עו"ד שירלי לוז
14/06/11
על החלטת משרד הרישוי להתלות רישיון נהיגה עקב המלצת המרב"ד ניתן לערר לוועדת ערר בתל השומר בתוך 30 ימים ממועד קבלת ההחלטה. על החלטת וועדת הערר ניתן לערר בתוך 10 ימים לבית משפט, מטעמים משפטיים בלבד.
זכותו של הנהג להיות מיוצג. יש לשכנע כי אין לנהג בעיות רפואיות/נפשיות/אישיותיות שיש בהן כדי לסכן את הציבור בעת נהיגה. מומלץ מאוד להצטייד במסמכים רפואיים רלוונטיים אם ישנם.
זכותו של הנהג להיות מיוצג. יש לשכנע כי אין לנהג בעיות רפואיות/נפשיות/אישיותיות שיש בהן כדי לסכן את הציבור בעת נהיגה. מומלץ מאוד להצטייד במסמכים רפואיים רלוונטיים אם ישנם.
