פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שינוי בתשלום דמי ההבראה

סיגל 26/01/17
עובד שהיקף משרתו השתנה לאורך שנות עבודתו הרבות אצל המעסיק ואעפי"כ קיבל תמיד דמי הבראה בתעריף מלא וללא יחס להיקף משרתו החלקית, האם ניתן לפתע להתחיל לשלם לו הבראה באופן מופחת יחסית להיקף משרתו החלקית?
ובנוסף האם ניתן לקזז ממשכורתו בגין חיובי עבר שנטען כי שולמו לו ביתר בגין דמי ההבראה?

תשלום דמי הבראה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
לגבי תשלום דמי הבראה אין בעיה לשלם כעת לפי החלק היחסי אלא אם החוזה קובע מפורשות כי יהיה תשלום גבוה יותר.
לגבי קיזוז עבר- בעיקרון קיזוז שכזה הוא אפשרי אך יש לבחון בגין איזה תקופה  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה עותקים של כתב תביעה?

מיכאל 26/01/17
שלום.
ברצוני להגיש תביעה (בגין הפרשי פדיון חופשה, דמי חגים וכו') נגד מעסיק לשעבר. בכמה עותקים יש להגיש כתב תביעה במזכירות של בית הדין?

עותקים של כתב תביעה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
יש להגיש ב2 עותקים לבית הדין ועותק נוסף בעבור המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

דוד 26/01/17
עבדתי במקום עבןדה 7 חודשים ופוטרתי עקב תאונת עבודה אשר אני שוהה בבית בחופשת מחלה עקב תאונת העבודה האים זה חוקי

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/01/17
שלום רב
כל עוד אין לזכותך ימי מחלה אין מניעה לפיטורים במהלך ימי מחלה אך יש לבחון את אופן הליך הפיטורים וכי הוא נעשה כדין

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי חוזה באמצע העסקה

גלית אורבך 25/01/17
שלום רב,אני עובדת משרה חלקית א'-ה' 5 ימים בשבוע 8-14. לפני כ3 חודשים קבלתי העלאת שכר וחתמתי על חוזה קבוע. כעת הגיע בוס חדש והוא אומר שהוא רוצה שהחוזה שלי יהיה כמו של כל שאר העובדים, חוזה גלובאלי שיכלול בנפרד רכיב ורכיב תשלום עבור 25 שעות נוספות, ושבעצם זה מה שסכמו איתי בזמנו רק שכנראה לא הבנתי וכנראה טעו בחוזה. אמרתי לו שזה לדעתי לא חוזה חוקי כי זה מגדיל לי את אחוז המשרה בפועל (שזה בניגוד להסכמה בינינו) ושיבדוק מול העו"ד של החברה אבל היום הוא שלח לי חוזה חדש כפי שהוא רצה: מצד אחד רשום בחוזה שאני עובדת 67% משרה ומ8-14 ומצד שני בנספח רשום חלוקה לשכר בסיס ועוד 25 שעות נוספות. להבנתי אם אעבוד כל חודש (ויש דרישה) עוד 25 שעות אז אני לא עובדת 67% משרה אלא בערך 81% משרה ומגיע לי לקבל תשלום עבור כל השעות שעבדתי! אומנם יש לי אחריות אבל לא מדובר במשרת אמון - אני מדווחת שעות וניתן לפקח עליהן. האם בתור עובדת במשרה חלקית ניתן לתת לי חוזה גלובאלי שכולל הפרדה לשכר בסיס ושעות נוספות ואז לשלם לי פחות אם לא אעשה כל חודש עוד 25 שעות מעבר ל8-14 שהן 67% משרה?תודה,גלית

שעות נוספות במשרה חלקית

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
גלית שלום,
ראשית בואי נעשה סדר בדברים.
המשג שעות נוספות מתייחס לשעות שעובד עובד מעבר לשעות המשרה המלאה.
מאחר ואת אינך עובדת משרה מלאה, לא מדובר בשעות נוספות אלא בשעות עודפות שיזכו אותך בשכר רגיל של 100% ולא בגמול שעות נוספות.
רק אם תעבדי יותר מ-8/9 שעות ביום (בהתאם למספר ימי העבודה שלך) תהיי זכאית לגמול שעות נוספות.

שנית, בוודאי שמגיע לך שכר עבור כל שעה שאת עובדת. הדגש הוא שאת זכאית לשכר עבור כל שעה שאת עובדת. עבור שעות שאינך עובדת - למה שתהיי זכאית לשכר?
המשמעות של שכר גלובלי הוא שלפחות את שכר הבסיס את צריכה לקבל מדי חודש בחודשו.
לעניין מה שקראת לו שעות נוספות, תקבלי אותן אם תעבדי אותן.

שלישית, כן, כאשר מדובר בשכר גלובלי חייבת להיות הפרדה בין שכר הבסיס לשכר השעות הנוספות.

מציעה שלפני שאת חותמת על החוזה תפני למנהל ותבדקי בדיוק מה יהיו שעות העבודה שלך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ללא חוזה

יצחק גור 25/01/17
אם אתה עובד בחברה במשך יותר מ20 שנה ללא חוזה, מקבל משכורת קבועה וכל התנאים הסוציאליים , רכב וכד,, אחרי כ20 שנה התחילו בעיות שונות.הוכחת בבית משפט שאתה עובד ללא חוזה, מה החוק קובע כפיצוי ומה ניתן לקבל כפיצוי עבור זה?

החוק קובע פיצוי על עבודה ללא חוזה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
יצחק שלום,
אין חובה על פי חוק לערוך חוזה עבודה.
החוק כן מטיל חובה על המעסיק להעביר לעובד הודעה על תנאי העסקתו תוך 30 יום מיום תחילת עבודתו. החוק שמטיל את החובה הזאת נכנס לתוקף בשנת 2002, לכן אם העובד החל עבודתו לפני, החוק לא רלוונטי לגביו אלא במקרה שהוא ביקש מהמעסיק לתת לו הודעה כזאת.
בכל מקרה, ניתן לתבוע עד 15,000 ש"ח בגין אי מתן הודעה על תנאי העסקה. בתי הדין לרוב לא פוסקים את הסכום הזה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה ופיצויי פיטורין

חסה 25/01/17
שלום,

אני עובדת שעתי. בזמן היותי בחופשת לידה ראיתי שהפרישו עבורי תגמולים
ופיצויים לביטוח הפנסיוני.
עבור חודשים מסוימים הפרישו ועבור אחרים לא.

בהנחה שאני זכאית לתשלומי פיצויים לאחר פיטורים, האם בחישוב התשלומים על
המעסיק להשלים עבורי את מלוא הפיצויים (8.33%) גם עבור חודשים שבהם לא הופרשו
פיצויים כלל (חודשים בחופשת לידה)?

בחופשת לידה המעסיק מפריש לפנסיה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
שלום,
המעסיק צריך היה להמשיך להפריש לך לפנסיה בתקופת חופשת הלידה בתשלום (14 השבועות בהם מקבלים דמי לידה מהביטוח הלאומי).
אם היית בחופשת לידה יותר מ-14 שבועות, המעסיק לא מחוייב להמשיך להפריש לפנסיה והחודשים האלה (של החופשה ללא תשלום לאחר חופשת הלידה) לא נלקחים בחשבון לצורך חישוב פיצויי הפיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בשכר והרעת תנאים

שלומי 25/01/17
שלום,
אני מנהל צוות מכירות מזה 7 חודשים בחברה מסויימת.
מידי חודש הייתי מקבל, בנוסף לשכר הבסיס, 2000 ש"ח עמלות, ללא קשר לכמות המכירה של הצוות.
החודש החליט המנהל הישיר שלא לתת לי את העמלות,הודיע לי על כך מילולית,שבוע לפני סגירת השכר. בנוסף, בחודש האחרון הוא משפיל אותי מול הנציגים, מקלל אותי וקורא לי בשמות גנאי. מבקש לשאול:
1. האם יש כאן הלנת שכר? ברשותי תלושי שכר ודוחות מכירות המעידות כי כל חודש הייתי מקבל את העמלה המדוברת.
2. לחוזה העבודה שלי צורף נספח שבו מפורט שכר הבסיס וכן העמלות. לצערי אין בידי את הנספח. כאשר ביקשתי אותו ממחלקת משאבי אנוש נאמר לי ש"הם לא מוצאים אותו,אך זוכרים שחתמתי עליו בעבר".
3. בעקבות סגנון הדיבור של המנהל הישיר שלי וכן ההחלטה התמוהה שלא לשלם לי עמלות, האם אני רשאי לקום וללכת ללא התראה מראש ולבקש פיצויי פיטורין?
4. בחוזה העבודה כתוב שגם אם אני מתפטר וגם אם אני מפוטר, כך או כך, מגיע לי תשלום 30 יום מראש. אינני מבין אם כך מדוע המנהל הישיר שלי לא מפטר אותי פשוט? כך או כך יצטרך לשלם לי הרי. איזה אינטרסים סמויים עומדים מאחורי זה לדעתכם?
אודה על תשובתכם.

המעסיק הרע את תנאי, אפשר לעזוב בלי הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
שלומי שלום,
לפני שמדובר בהלנת שכר, נראה שמדובר בהרעת תנאים.
הסעד היחיד שניתן במקרה של הרעת תנאים הוא התפטרות בדין מפוטר, כלומר, הזכאות לקבל פיצויי פיטורים על אף שאתה זה שמתפטר.
הזכאות לפיצויי פיטורים קמה רק לאחר שהעובד השלים לפחות שנת עבודה אחת. מאחר ואתה עובד רק 7 חודשים, אינך זכאי לפיצויים בכל מקרה.
לגבי ההודעה המוקדמת, על אף שכתוב בחוזה שבמקרה של התפטרות אתה מחוייב במתן הודעה מוקדמת בת 30 יום, למעשה אתה מחוייב במתן הודעה מוקדמת על פי חוק, שהיא פחותה. 7 ימים אם אתה עובד שעתי ו-8.5 ימים אם אתה עובד חודשי.
המעסיק מצידו, אם יפטר אותך, יהיה מחוייב במתן הודעה מוקדמת בת 30 יום, כמו שכתוב בחוזה.
אם אתה לא מבין למה המעסיק לא מפטר אותך - מי אני שאבין?

לרשותך בכל שאלה נוספת,
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי הבראה יחסיים

סיגל 25/01/17
שלום, כיצד מחושבים דמי הבראה כשלא מדובר במשרה מלאה? המשכורת משולמת בשכר חודשי (לא לפי שעות) במשרה חלקית- 70% משרה.
האם על המעסיק לשלם את מלוא דמי ההבראה או שיכול לקזז באופן יחסי לפי היקף המשרה?
תודה

כיצד יחושבו דמי הבראה לעובד במשרה חלקית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
סיגל שלום,
דמי הבראה משולמים בהתאם להיקף המשרה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה 7 ימים ברצף

עבודה רצופה 25/01/17
האם ניתן עפ"י חוק במסעדה להעסיק עובד 7 ימים ברצף? גם אם לא יעבור את ה-3 שבתות ברצף?

מותר להעסיק 7 ימים ברצף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
שלום,
לא! בתי הדין לעבודה קבעו חד משמעית שהעסקה במשך 7 ימים ברצף מהווה עבירה על החוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי חוזה בדקה ה-99

אורן 25/01/17
שלום

הייתי זכאי לקבל דרגה בעבודה, במסגרת חוזה
שנחתם.

ביום האחרון של הזכאות הוציאו חוזה חדש
ודחו את מועד קבלת הדרגה במספר חודשים.

מיותר לציין שבמצטבר מדובר בסכום לא קטן.

בחוזה החדש שפירסמו כחודש אחרי לא רשמו
תאריך בכלל.

האם המהלך שדחו את הזכאות ביום האחרון הינו
תקין במחינת החוק ? האם החוזה בסדר ללא תאריך?

בפניה שנעשתה לממונה נאמר לי שיש 2 חוזים,
אחד בלי תאריך שאותו פירסמו ואחד עם תאריך 
ששמור במערכת..

מותר למעסיק לשנות לי חוזה דקה לפני שהוא בתוקף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 26/01/17
אורן שלום,
ככל ששינוי החוזה נעשה בלי הסכמתך, זה לא חוקי וזה לא משנה אם כתוב תאריך או לא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות וותק לעובד שפוטר והוחזר

יעל 25/01/17
שלום.

פוטרתי ממקום עבודתי לאחר שנה. בעת גמר חשבון קיבלתי פיצויים.דמי הבראה.וחופשה שנתית.לאחר 4 חודשים הוחזרתי לעבודה ושוב פוטרתי לאחר שנה.מה הנני אמורה לקבל כעת???.

בתודה מראש

פוטרתי, הוחזרתי ושוב פוטרתי. מה זכויותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17
יעל שלום,
את אמורה לקבל גם עכשיו דמי הבראה, חופשה שנתית ופיצויים.
הוותק לצורך דמי ההבראה והחופשה הם מיום חזרתך לעבודה ולא מיום העבודה הראשון.
הוותק לצורך הפיצויים הוא מיום עבודתך הראשון בניכוי החודשים שלא עבדת ובניכוי הסכום שקיבלת כשפוטרת לראשונה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי מס הכנסה למטפלת

שירה 24/01/17
האם יש לנכות מס הכנסה ממטפלת שעובדת במשרה מלאה בבית התינוק עליו היא משגיחה (בהנחה שהיא מרויחה משכורת שחייבת במס, כלומר מעל המדרגה הנמוכה ביותר)? אם כן- כיצד מעבירים את הכסף לרשות המס וכיצד מחשבים את סכום המס שיש לנכות? תודה 

פני לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחת עורך דין בייצוג עובד בשימוע

24/01/17
שלום חברים, 
אשמח לדעת מה מקובל לגבות כשכ"ט בייצוג עובד בשימוע אצל מעסיקו? 




תודה לעונים:)

שכ"ט עו"ד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17
מירי שלום,
שכ"ט משתנה מעו"ד לעו"ד וממקרה למקרה, לכן אין "מקובל".

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זקיפה של חופשה

אנה 24/01/17
שלום רב
אמא שלי הייתה חופשת מחלה 3 חודשים.
המעביד שילם לה עבור המחלה . אבל בסוף שנה עשה ניכוי ימי חופשה בטענה שבחדש שהיא היתה במחלה לא זוקפים חופשה. כמו כן במתשלום דמי הבראה - אמר שעבור חודשי מחלה - לא מגיע לה תשלום דמי הבראה.
יש לציין שהיא עובדת 24 שנה באתו מקום.
האם זה תקין?

צוברים ימי חופשה והבראה בתקופת מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17
אנה שלום,
עובד שנעדר מעבודתו, גם אם הסיבה היא מחלה, צובר ימי חופשה בהתאם לסעיף 3(ב) לחוק חופשה שנתית.
ולמה הכוונה? בתקופת מחלה אמנם מתקיים קשר משפטי בין העובד למעסיק, אך העובד אינו עובד בפועל ולכן יש לבחון האם במהלך השנה הקלנדרית (ינואר-דצמבר) עבד בפועל 200 ימים או פחות מכך.
אם העובד עבד 200 ימים או יותר, הוא יהיה זכאי לצבירת חופשה מלאה.
אם עבד פחות מכך, יהיה זכאי לחלק יחסי בהתאם לנוסחה הבאה: מספר ימי העבודה בפועל כפול מספר ימי הזכאות המלאה לחלק ל-200.

באשר לתשלום דמי ההבראה, הדעות חלוקות. יש הטוענים שמאחר שמדובר בתקופה בה העובד נעדר מעבודתו הוא לא זכאי לדמי ההבראה. לעומת זאת יש הטוענים שמאחר שמדובר בתקופה שהמעסיק משלם בגינה, העובד כן זכאי לתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור ארוחות במקום העבודה

נופר 24/01/17
יש לי שאלה בנושא חתימה על ויתור ארוחות במקום העבודה.
אני עובדת על פי ההסכם הקיבוצי.
אני מקבלת ארוחות ממקום העבודה וכמובן בתמורה לכך מורידים לי תשלום בגין הארוחות.
רציתי לחתום ויתור ארוחות ולא להיכנס לחדר האוכל של העובדים ובכך גם למנוע את ההורדה הכספית מהשכר החודשי. (ביצעתי זאת בעבר במקום אחר).
המעסיק ביקש ממני אישור רפואי (לא קיים אישור שכזה) ורק לאחר האישור, תינתן לי האפשרות לחתום על ויתור ארוחות.
האם זה חוקי לבקש מעובד מסמך שכזה?

נדרשתי להציג אישור כדי לא לאכול בעבודה, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17
נופר שלום,
לעניות דעתי הדבר לא חוקי, אך יש לבחון אם ההסכם הקיבוצי מתייחס לעניין.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון בסיכון זכויות בעל

מאור 24/01/17
שלום
לאשתי יש מעקב כל שבוע במרפאה להריון בסיכון, האם כל פעם שאני מלווה אותה אני צריך לחתום חופש?

אשתי בהריון בסיכון, אוכל ללוות אותה לבדיקות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 25/01/17
מאור שלום,
אתה זכאי לזקוף עד 7 ימי מחלה בשנה על חשבון ימי המחלה הצבורים שלך עקב ההיריון והלידה של אשתך בנסיבות האלה (יש עוד נסיבות שלא קשורות לשאלתך):
1.ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר.
2. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, גם
אם לא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן בת הזוג תלויה
בעזרת הזולת בביצוע בדיקות או טיפולים אלו.

אם אין לך ימי מחלה צבורים או שאתה נעדר יותר מ-7 ימים, אכן, אתה יכול לזקוף את ההיעדרות כנגד ימי החופשה או כחופשה ללא תשלום.

בשעה טובה, לידה קלה וידיים מלאות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

אורה 24/01/17
שלום,
מתייעצת בשביל אמא שלי, היא עובדת כמות שעות מסויימת ולאחרונה התברר לה שבמהלך כמה שנים היא עבדה יותר ממה שהיא הייתה אמורה לעבוד במסגרת המשרה שלה, המידע הובאה לידיעת המעסיקים ועכשיו היא לא עובדת יותר למעבר לשעות שלה אבל הם לא מוכנים לשלם לה עבור מה שהיא כבר עבדה, שאלה , תוך כמה שנים יש לה זכות לתבוע אותם על הלנת שכר ופיצויי הלנת שכר? היא אמורה לצאת לפנסיה בעוד כמה שנים ומעדיפה לתבוע אותם אחר כך ולא תוך כדי שהיא ממשיכה לעבוד
תודה

כמה זמן אפשר לתבוע על הלנת שכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/01/17
אורה שלום,
ניתן להגיש תביעה לתשלום שכר עבודה 7 שנים מהמועד בו השכר לא שולם.
לגבי פיצויי הלנת שכר, יש להבחין בין שכר ששולם (לא במועדו) לבין שכר שלא שולם כלל.
אם הבנתי נכון את שאלתך, השעות אותן עבדה מעבר לשעות משרתה לא שולמו כלל.
במקרה כזה, תביעה לפיצויי הלנת שכר ניתן להגיש לבית הדין בתוך שנה מהיום שבו רואים את השכר כמולן.
חשוב לציין שבתי הדין לא ממהרים לפסוק פיצויי הלנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

עו"ד רענן קריב 24/01/17
את השכר עצמו יש לתבוע בתוך 7 שנים, ולאחר מכן הוא מתיישן. פיצויי הלנה בגין שכר שלא שולם מתיישנים לאחר שנה, ואם השכר הולן כמה פעמים בתוך שנה ההתיישנות היא שלוש שנים. 
יש לבדוק אם הרכיבים שלא שולמו אכן נחשבים כשכר מולן.
ובתי הדין לא נוטים לפסוק פיצויי הלנת שכר מלאים 

שינוי תנאים לרעה בעקבות הסכם קיבוצי

קרן 24/01/17
שלום רב, אשמח לעזרתכן.
התחלתי את עבודתי בחברה גדולה לפני פחות משנה (20.3.16) במסגרת ההסכם סוכם על תשלום יום מחלה מהיום הראשון באופן מלא וכך היה. (לא מופיע בחוזה אבל יש לי את זה כתוב מהמגייסת בהתכתבות בסמס בנינו).

באוגוסט האחרון נחתם הסכם קיבוצי ובו החברה שוללת את ההטבה הזו ומשלמת מאה אחוז רק מיום מחלה שני לכל עובד חדש שנכנס כולל אלו שנכנסו מתחילת השנה, ואני ביניהם.


האם לחברה מותר לעשות דבר כזה? הרי שסוכם איתי דבר אחר, בנוסף, כמות ימי המחלה פחתו מ 18 ל 22 יום בשנה.

בבירור מול הועד, היו״ר טוענת שלא יכולה לאיים בשביתה כי היא חתומה על ההסכם הזה.
היא טוענת שההסכם נכתב עוד בראשית השנה (עוד לפני שגויסתי) ורק החתימה עליו היתה בקיץ ושהיא לא ידעה שהחברה מחתימה עובדים ומקנה להם את ההטבה הזו.

אני יוצאת מאוד מופסדת מהסיפור הזה, ברור לי שאני יכולה לתבוע את החברה אבל אני תחת חטיבת מש״א וברור שזה יבוא לרעתי.  

האם יש משהו שאני יכולה לעשות? תודה רבה

הסכם קיבוצי יכול להרע את תנאי העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/01/17
קרן שלום,
אני לא יודעת מהו אותו הסכם קיבוצי עליו את מדברת, ולכן אתייחס לשאלתך בכלליות.

ראשית, ככל הנראה, ההסכם הקיבוצי לא היה תקף עד למועד חתימתו ולכן אין כל רלוונטיות למועד בו הוא נכתב.

שנית, הסכם קיבוצי יכול רק להוסיף על תנאי העבודה ולא לגרוע מהם. לכן, אם סוכם בתחילת עבודתך כי דמי המחלה ישולמו במלואם מהיום הראשון, ההסכם הקיבוצי לא יכול לגרוע מההסכם הזה.

שלישית, על פי חוק, עובד זכאי ל-1.5 ימי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא ובסה"כ 18 ימי מחלה בשנה. אם ההסכם הקיבוצי מעלה את כמות ימי המחלה מ-18 ל-22, היכן הבעיה?

רביעית, נסי לפנות למנהל ולהסביר שההסכם הקיבוצי יכול רק להיטיב ולא להרע, ולכן את עומדת על כך שימי המחלה ישולמו במלואם החל מהיום הראשון.
אם הם מסרבים, את יכולה לתבוע אך ענית על שאלתך בעצמך - ייתכן שאם את רוצה להמשיך לעבוד שם, תביעה תבוא לרעתך (על אף שאסור להרע לעובד משום שתבע את זכויותיו).

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיפולי פוריות לקראת ילד שלישי מאותו בן הזוג

יפית 24/01/17
שלום,
ממה שקראתי לפי החוק עובדת שלא נעדרת מהעבודה בגין טיפולי פוריות אסור לפטרה במידה ונמצאת מעל חצי שנה במקום העבודה ומדובר בטיפולים לקראת שתי לידות.מה קורה במידה ומדובר בטיפולי פוריות לקראת לידה שלישית כלומר ילד שלישי מבן זוג אחד? האם אז החוק לא מגן על האישה מפני פיטורין במהלך טיפולי הפוריות? (בהנחה ונעדרת/לא נעדרת).תודה.יפית.

החוק מגן עליי בטיפולי פוריות לקראת ילד שלישי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 24/01/17
יפית שלום,
הגנת החוק היא על עובדת שנעדרה/לא נעדרה מעבודתה כאשר מדובר בטיפולי פוריות לקראת שתי לידות לכל היותר בתקופת העסקתה אצל אותו מעסיק (או באותו מקום עבודה) או שמדובר בטיפולים לקראת שתי לידות מבן/בת הזוג הנוכחי.

לכן, אם מדובר בטיפולים לקראת ילד שלישי מאותו בן זוג, לא תחול הגנת החוק.

ככל שמדובר בלידה ראשונה/שניה בתקופת העסקתך אצל המעסיק הנוכחי, תחולת הגנת החוק נתונה לפרשנות.
אם אכן זה המקרה, בסופו של דבר בית הדין הוא שיצטרך להכריע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בתשלומים

חני 23/01/17
שלום

האם מעביד יכול לשלם את את סה"כ התלוש האחרון: משכורת, פדיון חופשה, חלף הודעה מוקדמת. ב-3 תשלומים. מה עלי לעשות?

מענה

מתמחה 24/01/17
שלום,
על המעסיק לשלם את הכל בתשלום אחד. לא ציינת כלל מדוע משלם המעסיק ב3 תשלומים.
בכל מקרה, ניתן לדרוש מהמעסיק ריבית והצמדה על הסכום הכולל.
בהצלחה

לא

עו"ד רענן קריב 24/01/17
לדרוש שישולם בתשלום אחד. 

סעיף 25 לחוק פיצויי פיטורים

מוטי 23/01/17
שלום.
הועסקתי כשנה במקום עבודה ואז פוטרתי תוך כדי קבלת פיצויי פיטורים.לאחר 4 חודשים הוחזרתי לעבודה ופוטרתי שוב לאחר שנה.למיטב ידיעתי בהתאם לתיקון סעיף 25 לחוק פיצויי פיטורים הנני אמור לקבל פיצויי פיטורים.שאלתי??האם הנני אמור לקבל פיצויים על שנתיים או על שנה???

בכבוד רב

חזרה לעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/01/17

אם ההפסקה לא עלתה על ששה חודשים נשמר הרצף וכל הוותק נחשב. אתה זכאי על כל התקופה בהפחתת תקופות אי העבודה והחזר מה שקיבלת עם סיום העסקתך בכל פעם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמת משרה לאחר ת.עבודה

איילת לוי 23/01/17
ב010עברתי תאונת עבודה והופחתה משרתי באישור רופא תעסוקה..
ב011 חזרתי לעבודה בקשתי את משרתי 100% נעניתי חלקית.
בהתערבות הסתדרות המורים 2014הושלמה משרתי ל93%. ב2015 הושלמה ל97%.
ב2016 טענה המנהלת שתשתדל להשלים אם יכנסו שעות-שלילי
ונכון לעכשיו עדיין לא הושלמה משרתי.מה עלי לעשות פניתי להסתדרות מספר פעמים נעניתי בשלילה.?בתקופה זו נכנסו מורים חדשים טרם הושלמה משרתי.
למי לפנות ?
תודה 



לא שאלה

עו"ד רענן קריב מנהל 24/01/17
אנו משיבים כאן על שאלות. משפטיות, עקרוניות. אנו לא לשכה לפניות הציבור ומתן ייעוץ. 
תוכלי לפנות להסתדרות, לשי"ל, לקו לעובד ולגופים אחרים שעוסקים בכך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בדין מפוטר

ליאור 23/01/17
היי, אני עובד כסוקר טלפוני כשנה וחצי. בתקופה האחרונה המקום התחיל לבטל משמרות עקב זה שאין עבודה ( בוטלו 4 משמרות בשבוע וחצי). האם אני יכול להתפטר בדין מפוטר לטעון להרעת תנאים ולדרוש פיצויי פיטורין? תודה

מענה

מתמחה 24/01/17
שלום,
עליך לפנות בכתב למעסיק ולתת לו חודש הודעה מוקדמת לטובת שינוי המצב הרע שתיארת. חובה לעשות זאת טרם התפטרות.
בהצלחה

חוזה עבודה לא חתום

אורחת 23/01/17
שלום וברכה
אני מועסקת באחת הרשויות באמצעות אגודה. כל שנה קיבלתי חוזה העסקה למשך שנה עליו חתמתי. כך , במשך 15 שנים. לפני כשלוש שנים בערך לא הסכמתי עם הכתוב בחוזה, לא חתמתי עליו. נשאר במגירה.. המעסיק לא פנה אלי בנוגע לכך, ואיכשהו אני כך ממשיכה לעבוד כרגיל, ללא חתימה על החוזים השנתיים מזה 3 שנים.
רציתי לשאול האם הדבר יכול לפגוע בי לרעה באיזה שהוא אופן? תודה רבה. 

רציתי להוסיף גם

אורחת 23/01/17
רציתי בבקשה להוסיף כי אני יושבת במשרדי הרשות עצמם, מחתימה כרטיס בכניסה וביציאה . מקבלת שכר חודשי. 

תודה רבה 

הפרשה לקרן השתלמות לעובד ניקיון

דנה 23/01/17
בוקר טוב, האם מעסיק פרטי מחוייב בהפרשה לקרן השתלמות לעובד ניקיון שמעסיק בעסקו-ללא העסקה של חברה חיצונית?

מענה

מתמחה 24/01/17
חיובי.
דילוג לתוכן