פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הלנת שכר

ציון סירי 27/02/17
שלום. אני עצמאי , נתתי שרות יומי לחברה קבלנית בשכר יומי. ארבעה ימים ראשונים קיבלתי את השכר במלואו.
אחרי חמישה ימי עבודה נוספים הקבלן לא אישר את התשלום בטענה כי שלח אותי יומיים מוקדם לכן לא מגיע לי מחיר מלא.
סדר היום עבודה שלי היה , השכמה 05:00 בבוקר על מנת להתחיל יום עבודה משש וחצי בבוקר עד 15:00 .
האם יתכן כי ניתן להוריד משכרי על ששלח אותי מוקדם יותר?

דיני חוזים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
בוקר טוב, הואיל והינך קבלן עצמאי ואין יחסי עבודה שמתקיימים בינך לבין מזמין השירות אני מציעה לך לפנות לפורום דיני חוזים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבהרות לבקשה

מיכאל 27/02/17
שלום.
  תבעתי מעסיקה בבית דין לעבודה. במסגרת
התיק הגשתי בקשה בכתב. לפי הוראת ביה"ד הוגשה תגובת הנתבעת על הבקשה. לאור
התגובה ברצוני להבהיר את הבקשה המקורית. שאלותיי:

 1. האם הדבר
אפשרי? בזכות או ברשות?

 2. איזו כותרת
לתת לכתב ההבהרות? " הודעה על הבהרות לבקשה"? תשובה לתגובת הנתבעת
לבקשה"? כותרת אחרת ואיזו?

 

זכות תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

קיימת לך הזכות להגיש תשובה לתגובה. תוך 10 ימים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חילופי מעסיקים

אלמונית 27/02/17
שלום רב!אני מעוסקת בחברת סיעוד מעל שנתיים. במהלך חודש דצמבר 2015 המנכל הודיע כי מחר את החברה וציין כי בשנתיים הקרובות לא יהיו שינויים בחברה. בחודש מרץ 2016. התחלפו המעסיקים ונוכחנו לראות שחלו שינויים קטנים בניגוד למה שהובטח.(יש לציין שלא קיבלנו שום מיכתב על כך והתנאים שלהם הינו זכאים המשיכו כרגיל). בחודש ינואר 2017 הודיעו לנו שמתחילת פברואר 2017 שני החברות יתאחדו וניהיה חברה אחת. (יש לציין שהמטפלות המעוסקות בחברה קיבלו מיכתב מסודר על כך והבטחה שזכויותיהם לא יפגעו וימשיכו כפי שהיו בעבר. כאשר אני פניתי למנהלת הישירה בשאלה מדוע אני ושאר הצוות המשרדי לא מקבלים גם הודעה בכתב. הנ"ל השיבה שאנחנו נקבל בהמשך. יש לציין שעד להיום לא קיבלנו שום מיסמך כזה. שאלתי האם יש לי אפשרות להחליט להיתפטר כדין מפוטר? והאם אני חייבת בהודעה מראש? והאם יהיה זכאית לפיצועי פיטורין ולאבטלה?

חילופי מעסיקים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
בוקר טוב, עקרונית וע"פ החוק חילופי מעסיקים מאפשרים לעובד להתפטר בדין מפוטר. עם זאת, הפסיקה הרחיבה את הענין וקבעה כי לא כל חילופי מעסיקים באופן אוטומטי יגרור אחריו הזכאות להתפטר בדין מפוטר. לכך ישנם כמה קרטריונים למשל, מקום העבודה, שינוי בתנאי העסקה, שינוי בשכר , המשך צבירת זכויות סוציאליות ועוד... וכמובן שכל מקרה נבחן לגופו. ולכן במקרה שלך אני מבינה כי כבר התחלפו מעסיקים בחודש 3/2016 ולכן טענה של חילופי מעסקים כבר אינה רלוונטית לך כשנה לאחר החילוף עצמו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת נשק בתחום האבטחה

רן 27/02/17
שלום ב2012 התחלתי לעבוד בחברת אבטחה ובאותו זמן הייתי צריך לקבל נשק לצורך האבטחה אך באותו זמן היה לי תקל עם הרופא ורשם לי סעיף לבדיקה מעמיקה אצל פסיכיאטר רק לשם בדיקה שגרתית לגמרי לבדוק שהכל תקין כמו כן קיבלתי אישור ממנו שהכל תקין למרות שכיום אני מאבטח ללא נשק(כי אין צורך לאותו זמן שמירה) אבל השאלה האם סעיף כזה בתיק הרפואי יכול להשפיע לעתיד שרשום בתיעוד בנתונים במרפאה או שיש אפשרות לבקש למחוק סעיף זה שהיה לפני מספר רב של שנים שלא באמת הייתה בעיה אשמח לתשובה בעניין תודה .

חומר רפואי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

רן לשום רב, על שאלה כזו אין לי כלמענה הואיל ואין היא מתחום יחסי העבודה. אני מבינה כי הבדיקה עשתה עקב בדיקות בזמן העבודה והקשורות לה אך החומר הרפואי אינו בעבודה אלא בתיק קופ"ח. - כך אני מניחה. ולכן אני מציעה לך לפנות לפורום המתאים . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטרדה מינית בעבודה

יוספה 27/02/17
שלום רב ,רציתי לבדוק אני והמזכירה בחברה הוטרדנו מינית מול מנכ"ל החברה . המזכירה עובדת כבר שנתיים ואילו אני רק שלושה חודשים . בהתחלה הוא היה זורק לי משפטים כמו "את יפה " "את רוצה את זה יותר ממני " ששאלתי אותו בשיא התמימות למה כוונה הוא ענה "את יודעת בדיוק על מה מדובר " . כמובן שלא הגבתי וסיבבתי לו את הגב והראש ומאותו רגע קיבלתי התנקלויות . רק מה שגרם לי להמשיך שם זה הצורך שלי בעבודה ולכן המשכתי לעבוד שם ולקבל רוע צעקות זילזול ! לאחרונה התחלתי לענות לו ולהעמיד אותו במקום וכמובן שהוא מנסה להשתיק אותי ובעקבות המקרים שלי איתו המזכירה נפתחה בפני וסיפרה לי שזה מה שקרה לה איתו ועדיין ממשיך הודעות בפלאפון מגע ידיים . והיא כמובן חד הורית זרמה איתו (לא סקס) אבל המילים והמגע נמשכו עד היום . לטענתה הארתי את עיניה ! רציתי רק להגיד שההודעות שהוא שלח אלי וגם אליה נמחקו מחוסר נוחות מול הבן זוג .  כמובן שכרגע אני כנראה מול פיטורים בגלל המצב אבל חשבתי לעצמי אם אני לא יתלונן הוא ימשיך זאת עם אחרים ואולי כבר יש נפגעות מהעבר . אשמח לשמוע מה עליי לעשות אם יש כאן מה לעשות ? והאם ההודעות ניתן לשחזר אותם ? 

הטרדה מינית במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
יוספה שלום רב,
יש לך כמה אופציות שלעתי את חייבת לממש: ראשית דבר ראשון ולפני הכל - הגשת תלונה במשטרה. למרות המיסרונים המחוקים. זו התנהגות שחוזרת על עצמה ולכן יהיו עוד כאלה, עוד הודעות, עוד הצקות ויש למגר תופעות כאלה. את יכולה גם להתלונן על כך בפני הממונה על הטרדות מניות בעבודה - אם יש כזה - למשל למנהלת אגף משאבי אנוש. וכמובן האופציה הכספית  תביעה כספית. זה ממש על קצה המזלג . אבל עשי זאת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצור חופשה על ידי המעביד

נעה רח 27/02/17
היי, האם מעביד יכול לחייב אותי לקצר חופשה ?
אציין כי אני לקראת סיום ההעסקה שלי וטרם ניצלתי את כל ימי החופשה שלי. המעביד אישר לי לצאת לחופשה וכעת במהלך החופש דורש ממני לחזור או לכל הפחות להגיע למספר שעות ביום לעבודה.  האם אין חוק המחייב את המעביד לתת לי לנצל את החופש שמגיע לי על פי חוק בתוך שנת העבודה? והאם כפי ששאלתי מעלה,יכול המעסיק לחיייב אותי לקצר חופשה (בהתחשב שלא ניצלתי את נמכסה השנתית כשברצוני לעשות כן)??

תודה לעונים.

קיצור חופשה ע"י המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

במידה והחופשה אליה יצאת הייתה חופשה מאושרת ע"י המעסיק - אין למעסיק כל זכות לקצר לך את חופשתך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שליחת מכתב התראה לתשלום לקבלן שמתחמק מתשלום

הוכדורף 26/02/17
שלום רב,
לפני כמה שבועות העסיק אותי קבלן כמה ימים .
אחר כך התחמק מתשלום עד היום.

אני מעוניין לשלוח לו מכתב התראה לפני תביעה, בכרטיס בית העסק שלו מופיעה כתובת שהוא טוען שהיא של הוריו.

שלשלתי מכתב ההתראה לתיבת הדואר שבכניסה לבית הוריו כיוון שזו הרי הכתובת שמופיעה בדף הפייסבוק של העסק שלו.

כמו כן שלחתי לו המכתב התראה בפייסבוק וליתר בטחון גם לחברתו. 
האם פעלתי נכון? האם אני יכול להיות סמוך ובטוח שהכתובת שמופיעה זו הכתובת שלו?

אם לא, איך אני מברר מה הכתובת שלו? פנייה לשי"ל בעירי ,במהלכה חיפש הנציג את מספר התאגיד של העסק, העלתה תוצאות לא ברורות.

אציין שאני יודע כתובות של לקוחות שלו (הוא קבלן שיפוצים). האם לגשת אליהם ולשאול אותם?

שליחת מכתב התראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

מסירת כתב התביעה או מכתב התראה חייב להיות כדין - דהיינו לכתובתו של המעסיק. ולכן אתה יכול לחפש באמצעות אתר של רשות המיסים אם הוא עוסק מורשה או באתר של רשם החברות באם הוא חברה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה גובר חוק או חוזה?

תמר 26/02/17
שלום,
אני עובדת 4 חודשים כעובדת קבלן וחתומה על חוזה המחייב אותי במידה וארצה להתפטר ל"מתן הודעה מוקדמת עפ חוק, אך לא פחותמ30 יום". מנגד חשוב לציין שהמעסיק התחייב מצידו על אותה תקופת התראה במידה וירצה לפטר אותי. כעת ביקשתי להתפטר והודעתי על כך בכתב בהתראה של 8 ימים מיום הפיטורים המבוקש. המעסיק הודיע לי שאני מחוייבת לחוזה ובמידה ולא אשלים את כל 30 ימי העבודה אליהם התחייבתי יהיו לכך תוצאות. לאחר ניסיון למשא ומתן שיסתיים לא נעים, הודעתי שלמרות הכל אעזוב את עבודתי עם תום 8 הימים. כעת ברצוני לדעת אם פעלתי עפ חוק? ומה יהיו ההשלכות לצעד שנקטתי? בתודה גדולה מראש. 

הודעה מוקדמת ארוכה מהחוק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

במקרה שלך הואיל והתניה אינה חד צדדית ושני הצדדים הסכימו על כך אני סבורה כי החוזה מחיייב ולא החוק. ולכן במידה ותעזבי את בהחלט חשופה לתביעה ו/או קיזוז השכר שלך כנגד אי תמורת הודעה מוקדמת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

3 חודשים מראש

itz 26/02/17
שלום רב,
אני חתום על חוזה הכולל 3 חודשים הודעה מראש
הודיעו לי על פיטורין - עבור כמה  ימים , טרם נעשה שימוע או התקבל מכתב

1. אני מבין ש 3 החודשים מתחילים להיספר מרגע קבלת המכתב - האם כך ? האם זה דורש עבודה בפועל או שניתן לא להיות נוכח ועדיין לקבל תשלום ושכר מלאים כולל תנאים קיימים ?

2. האם אוכל לפדות את 3 חודשים המגיעים לי בכסף ולא בעבודה ? כלומר המעסיק מבין שלא אוכל לתרום או להיות בעבודה - כי התפקיד בוטל, אבל השאלה שלי היא האם נניח אוכל להתחיל מקום עבודה חדש תוך חודש או פחות ועדיין לקבל חודשיים שמגיעים לי מתוך ה 3 חודשים בתמורה של כסף ?
תודה רבה לעונים




הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
בוקר טוב, לא הבנתי כמה זמן אתה עובד במקום העבודה . וזה בהחלט משפיע על תשובתי. אבל אתה לא מחויב להודעה מוקדמת של 3 חודשים הואיל והתקופת ההודעה המוקדמת מנוגדת לחוק. לכך ישנם מס' חריגים - הראשון הוא כי תקופת ההודעה המוקדמת הארוכה ממה שהחוק מחייב היא הדדית. שגם המעסיק מחויב לתת לך את אותה תקופת הודעה מוקדמת שנית, משך תקופת ההודעה. 
לבי העבודה בפועל - רק המעסי קיכול לוותר על עבודתך בפועל ואז לשלם לך חלף הודעה מוקדמת. ועל כן באם המעסיק לא מוותר על עבודתך בפועל אתה בהחלט חייב לעבוד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היי ותודה

אני 28/02/17
היי ותודה

עברו כ 4 חודשים מתחילת ההעסקה

חוק פנסיה חובה – הרעת תנאים

ישראל 26/02/17
לאור חוק פנסיית חובה שחובה על המעסיק להפריש מידי חודש לחשבון ע"ש העובד בקרן הפנסיה,  עבור פנסיה ופיצויים, האם כאשר עובד מתפטר מעצמו, הוא מקבל את כל כספי הפיצויים שכבר הופרשו עבורו? 
וכן אם אכן הוא מקבל את כספי הפיצויים, באיזה מקרה חל החוק של הרעת תנאים, הלא בכ"מ העובד מקבל את הפיצויים?

שחרור כספים מקרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17

כספים המופרשים לפנסיה הם של העובד. עם זאת אין זה אומר כי העובד זכאי למשוך אותם לפני גיל פרישה. אלא באם המעסיק אפשר זאת - באמצעות מכתב המורה לקרן לשחרר את הפיצויים וטופס 161. ז"א הלכה למעשה הכספים ישארו בקרן. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום יחסי עובד מעביד – אי תחרות

רן הסקרן 26/02/17
שלום,
 
אני עובד בחברה משנת 2015, בחוזה העסקה שלי נמצא הסעיף הבא:
" אני מתחייב כי במשך תקופה של 12 חודשים מיום ניתוק יחסי עובד מעביד, לא אתחרה במחלקת X ואופי פעילותה, ו/או לא אעבוד ו/או אהיה קשור, בתמורה ו/או שלא בתמורה, בין שכיר ובין עצמאי, בין שותף ובין בעל מניות, בין יועץ ובין בכל דרך אחרת, בגוף ישראלי או זר, הפועל בתחום בו מחלקת X, אשר מתחרים בחברה ואשר ההתקשרות עמם מעלה חשש, ברמת סבירות גבוהה, לחשיפת מידע סודי של החברה, העלולה לגרום לנזקים לחברה. הגבלה זו תחול בארץ ומחוצה לה. "
 
שאלה: האם מותר לחברה בה אני עובד למנוע ממני לעבוד באותו תפקיד בחברות אחרות למשך שנה מיום עזיבתי?
 
מודה מראש על העזרה.

תנית אי תחרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
מותר בהתקיים מספר תנאים. ראשית יש לתחום סעיף אי התחרות מבחינה גאוגרפית, שנית על המעסיקה לדאוג לפצות אותך מבחינה כספית כך שבאם לא תעבוד שנה לא תיהיה גם בחיסרון כיס שנה. ז"א כי תניית אי תחרות הינה תניה לגיטימית אבל במגבלות מסוימות שכל מגבלה וכל תניה נבדקת לגופה.  
במקרה שלך ועל פי איך שהסכם והתניה מנוסחת - התניה מגבילה אותך כמעט לכל חברה בישראל שעובדת עם החברה שלך וללא קיימוץ חברות שלא עובדות עם החברה שבה אתה עובד כרגע ו/או קיים איזה פיצויי כספי בגינו - התניה לא יכולה לעמוד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלה וחופש

נעמה 25/02/17
שלום, אני עובדת במשכורת חודשית.
רציתי לשאול שאלה עקרונית לגבי מימוש ימי מחלה וחופש.
נניח כי צבורים לי בסוף חודש פברואר 2 ימי מחלה ובמהלך חודש מרץ אני חולה 3 ימים. האם הימים אשר אמורים להיצבר לי בחודש מרץ יכולים כבר לבוא בחשבון?

מחלה וחופש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב
כן.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי מחלה

עידן 25/02/17
שלום
הנני עובד במשכורת גלובלית בימים א עד ה.
נעדרתי מהעבודה בימים חמישי עד ראשון כולל, והבאתי אישור מחלה על כל התקופה 
בפועל הורידו לי 4 ימי מחלה ושילמו לי על 2 : יום שישי חצי יום יום שבת חצי ויום ראשון יום שלם
בתלוש זה הופיע לי כך :
ימי העדות 4-
מחלה 2
בפועל נעדרתי משני ימי עבודה בשל מחלה ולא קיבלתי תשלום בגין אף אחד מהם למרות שלפי החוק יום ראשון היה היום הרביעי למחלה
אשמח בבקשה לקבל הסבר מה התשלום שהיה מגיע לי

נ.ב להבנתיי קיימות שתי דרכי חישוב לפירוט של שתתיהן




תשלום דמי מחלה

עידן 25/02/17
אני רוצה להוסיף ולומר
שימי התשלום וההעדרות שניתנו/נוקו לי היה לפי ערך יום עבודה של השכר החודשי חלקי  22 ימי עבודה בחודש

תשלום דמי מחלה

עו"ד לילך אקרמן 27/02/17
שלום רב
על פניו החישוב תקין.
בגין יום המחלה הראשון לא משלמים בגין הימים השני והשלישי משלמים 50% ובגין היתרה תשלום מלא וזה מה שעשו לך.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

ימי עבודה

גני 25/02/17
שלום, בסיום חופשת לידה חתמתי על עבודה בימי שישי שבת בלבד. מהר מאוד חזרתי לעבוד גם במהלך השבוע מבלי לחתום על כך. בתקופה הקרובה אצטרך לחזור לעבוד ימי שישי ושבת בלבד. האם הם מחוייבים לתת לי את כל ימי השישי שבת או שהם יכולים לתת לי לפי הצורך שלהם? עד כה עבדתי את כל ימי שישי שבת אלא אם כן הייתי צריכה חופש. 

ימי עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב
ראשית לא ניתן לענות מבלי לבחון את המסמך עליו חתמת. שנית כל עוד מסמך זה שונה בהתנהגות על פניו הם יוכלו לטעון כי הוא שונה ואין התחייבות שכזו 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכרז פסול

רחל 25/02/17
שלום רב 
נגשתי למכרז פומבי דרך אתר מקוון של נציבות שירות המדינה וצרפתי בלשונית נספחים.  הפקידה שבדקה פספסה את המסמכים שצרפתי ופסלה אותי. הודעתי לה שהגשתי ערעור לנציבות על פסילה בטעות לאחר מכן היא התקשרה ואמרה שהיא לא יכולה לעשות שום דבר במכרז כל עוד יש ערעור. האם זה נכון שהמכרז פסול וצריך להוציא מכרז חדש אם פסלו אותי בטעות. 

מכרז פסול

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב
קשה לענות על השאלה בלי לבחון את החומר ואת שנעשה וכן למי יש לפנות לשם הכרה בביטול המכרז / פסילתו/ בחינה מחדש במידת הצורך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבוע עבודה

מיכא 25/02/17
שלום רב!
שאלה כזאת: האם אני מתחיל שבוע עבודה ביום שני ועבדתי גם שישי,שבת בסך 6 ימים. ובשבוע הבא גם הייתי ממשיך לעבוד מיום ראשון עד יום חמישי זה כאילו הייתי עובד יותר מ-7 ימים או שבוע נגמרה בשבת ויום ראשון זה כבר שבוע החדש?
תודה!

שבוע עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב 
שבוע עבודה הוא שבוע קלנדרי. משבת עד שבת
כאשר בכל מקרה בשבוע עבודה צריכה להיות הפסקה של לפחות 36 שעות ברצף שמהווה את המנוחה השבועית

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות מהעבודה עקב בעיה רפואית

אביב 25/02/17
שלום שמי אביב , עובד בתור שליח ברכב כשנה וארבעה חודשים. 

שבוע שעבר ביום שלישי הודעתי למנהל שלי שאני לא יכול להמשיך לעבוד עקב בעיה רפואית שמחמירה עם הזמן - כאב ברכיים שאותה העבודה ידע עוד מתחילת עבודתי בחברה. ושאני מבקש במיידי לעזוב עד שאני הביא להם מסמכים שאומרים שאיני כשיר לעבוד יותר במקצוע הנ״ל.  

המעסיק שלי אמר שבגלל הוותק שלי בחברה אני צריך לתת חודש מראש אבל בגלל הבעיה הרפואית שלי הוא יברר עם ההנהלה אם אפשר להתחשב בי ולשחרר אותי לפני הזמן שאני צריך לתת. 

ביום חמישי שאני ביום מחלה בבית , המנהל שלי מודיע לי בהודעה שיום ראשון אני יכול להחזיר את הציוד להנהלה ושאני יכול לעזוב. 

שאלתי אותו אם אני נחשב מפוטר והוא אמר לי שלא כל עוד אין לי מסמכים שמראים שאיני כשיר לעבוד במקצוע הזה. 

אמרתי לו שאם אני לא נחשב מפוטר אז אני רוצה עד יום שני שיש לי תור לאורטופד ושהוא יסביר לי מה לעשות. 

המנהל שלי אמר לי שאני יכול לעזוב ושזה בסדר אם אני אשלח מסמכים גם בהמשך ושאני אקבל את כל התנאים שמגיעים לי(פיצויים , מכתב פיטורים,..). 

השאלה שלי אם ללכת להנהלה מחר(יום א׳) ולהחזיר את הציוד או לחכות עד שיתנו לי מסמכים שמראים שאיני יכול לעבוד ולהיות בנתיים במחלה בבית?

הודעתי למנהל שהכאבים החמירו ואני לא יכול להמשיך לעבוד. האם אני נחשב מפוטר?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב

ראשית כדאי שתקליט את השיחה עם המעסיק או שתבקש ממנו אסמכתא בכתב לדברים

ברמת העיקרון לא כדאי שתעזוב את מקום העבודה כל עוד אין לך אישור רפואי כי אינך כשיר לביצוע העבודה כאשר הדרישה היא לאישור רןפא תעסוקתי על מנת להיות זכאי להכרה כמפוטר אלא אם המעסיק מסתפק באישור רופא אחר 



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה בהסכמה

אייל 24/02/17
שלום. עזבתי את מקום עבודתי סיום בהסכמה. תאריך העבודה האחרון היה ב-12.2.17. זה התאריך שרשום על מכתב סיום ההעסקה. במועד ההגעה חתמתי על מסמך שמתאר את הסיכום שבו נכתב סעיף שבין השאר אומר שאני מודע לכל הסכומים שמגיעים לי מתוקף עבודתי עד לרגע סיום העבודה. בנוסף ביקשו ממני שאחתום על כתב ויתור על זכות תביעה עתידית בתנאי שקיבלתי את כל הזכויות והסכומים שמגיעים לי. חתמתי על המסמך הראשון אבל לא על המסמך השני. עבודתי כללה משכורת בסיס, רכב, נייד ובנוסף עמלות ממכירות. עד היום לא קיבלתי את המידע לגבי הסכומים שמגיעים לי ולכן לא חתמתי על כל המסמכים. לא קיבלתי בנוסף טופס 161 ולא כל מסמך אחר.
השאלות שלי הן:
1. האם הסעיף במכתב שעליו כן חתמתי תקף ללא המסמך השני?
2. האם זה תקין שחברה לאחר כשבועיים עדיין לא מסרה לי את הנתונים שהיא מחוייבת להביא לי?
3. במקרה שאני חותם על המסמכים אבל מגלה שהם עדיין חייבים לי כספים על פי חוק וחוזה עבודה שהיה, האם עדיין נתונה לי הזכות לתבוע את הכספים?
4. האם כדאי לערב עורך דין במקרה כזה?

התשלום אמור להיות מועבר ב-1.3
בנוסף, הייתה עמלה נוספת שאמורה הייתה להיות משולמת, ואם לא הייתי מדבר עם איש מכירות אחר לא הייתי מגלה עליה, והם כמובן לא ציינו אותה בפניי.

עזיבת עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/02/17
שלום רב,

לא ניתן לענות בלי לבחון את המסמכים פעולה שלא נעשית בפורום אבל לא ניתן להתנות שום תשלום המגיע לך עפי חוק בחתימה שלך על ויתור כלשהו.
לחברה יש 15 יום ממועד סיום יחסי עובד מעביד לערוך לך גמר חשבון לתת לך טופס 161 ומכתב לקופת הפנסיה בדבר העברת הכספים על שמך כאשר מכיוון שמדובר באמצע החודש זה יכול להיעשות גם במסגרת תשלום המשכורת 
3. לא ניתן לענות בלי לבחון את המסמך
4. זה לשיקולך 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון

נטע לוין 24/02/17
שלום
אני בחודש שני להריון והודיעו לי על פיטורי.
במעמד השימוע טענתי לגופו של ענין לטענות נגדי והפרחתם. כמו כן עדכנתי כי אני בהריון.
המעסיק הודיע כי הם מעונינם לפטר אותי ויבקשו אישור מהתמת.
ברצוני לדעת האם יש טענה/ נסיבה שאוכל להעלות בתמת בכדי למנוע פיטורי? 
האם מחלה כרונית שנובעת מלחץ בה חליתי בזמן העסקתי אצל מעביד זה רלונטית?
אני מאוד אוהבת מקום עבודתי והודעה זו הפתיעה אותי ביום בהיר.

תודה

פיטורים בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב
במסגרת הדיון למול התמת את תוכלי להעלות את כל הטענות שיש לך כנגד הפיטורים.
מעבר לכך יש לבחון לעומק את הטענות שהועלו בשימוע ותשובותייך על מנת לדעת מה ניתן לעשות.
לגבי המחלה הכרונית על פניו אין קשר אך יש לבחון לעומק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

מאיר חיוט 23/02/17
שלום, לאחר 10 חודשי עבודה שאני עובד בתור נהג משאית חלוקה פנה אליי מנהל העבודה בדרישה לחתום על חוזה עבודה, בחוזה העבודה יש סעיף שמתייחס לדוחות חניה, הסעיף מורה על כך שכל דוח חניה שאני אקבל אני אמור לשלם אותו, בשיחה עם מנהל העבודה הוא אמר לי שדוחות חניה אני לא אשלם הסעיף הזה אך ורק בשביל להרתיע נהגים, יש לציין שרוב העבודה היא במרכז הארץ ובכך אין מצב לברוח מדוחות במיוחד שאני נהג משאית. מנהל העבודה אמר לי במידה ולא אחתום על הטופס אני לא יעלה על ההגה, איך אני אמור לפעול מכאן? תודה

חיוב נהג בדוח חניה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב
על פניו הדרישה היא לגיטימית שכן האחריות מוטלת עליך לחנות איפה שמותר ולא לקבל דוח חניה אלא אם המעסיק הורה לך לחנות במקום שאסור ( וגם אז נשאלת השאלה האם זו דרישה לגיטימית) 
מכל מקום ככל ומדובר מבחינתך בסעיף שאינו מקובל אתה יכול שלא לחתום על החוזה אבל זכותו של המעסיק מנגד לאחר שימוע גם להודיע שזה תנאי העסקה שבלעדיו הוא מפטר אותך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות מול עובד בחצי משרה

מור 23/02/17


עובד במשרה מלאה, קיבל אישור מרופא תעסוקתי ליום עבודה מקוצר ע"ר בעיה רפואית, לתקופה ממושכת.
האם ניתן להורידו באופן רשמי לחצי משרה בתקופה זו?
האם ניתן לסיים העסקתו שכן התפקיד אותו מבצע דורש משרה מלאה?




 

אישור מרופא תעסוקתי לשינוי במשרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב, 
ראשית יש לראות במה כוונתך לתקופה ממושכת וכן האם יש לזכות העובד ימי מחלה.
ככל והעובד לא מצוי בזכות של ימי מחלה ולמעסיק אין משרה המתאימה לשינוי שנקבע על ידי הרופא התעסוקתי אז אכן ניתן לפטר ( לאחר שימוע כדין) 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס בל 250

פלוני 23/02/17
אבקש לדעת האם מילוי טופס בל 250 מהווה הודאה
של המעסיק בכך שהתרחשה אצלו תאונת עבודה ? האם המעסיק חייב למלא טופס לפי דרישת
העובד במקרה שאין לעובד כל הוכחה לכך שהייתה תאונה ?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי הסכם עבודה אישי

טלי 23/02/17
שלום רב,

שמי טלי ואני עובדת במקום העבודה הנוכחי מזה כשנתיים וחצי, ולאחר דיון שכר מחודש המעסיק הכין חוזה אישי חדש ובו סעיף מפתיע שאומר:
"עם העלאת המשכורת שתינתן לעובדת בחודש פברואר-2017, העובדת מתחייבת בזאת לא לעזוב את מקום העבודה במשך 3 שנים".
אציין כי כבר עברתי את תקופת ההכשרה עם תחילת עבודתי (לפני 3 שנים) באוגוסט-2014 במשך 3 חודשים, ומאז אני עובדת מן המניין והמעסיק מאוד מרוצה מעבודתי.
מיד אמרתי למעסיק שאני לא מוכנה לחתום על סעיף שכזה והוא ציין שיחשוב על ניסוח חדש ויחזור אליי.

עד שזה יקרה, יש לי מספר שאלות:
1. האם זה בכלל חוקי שהמעסיק יכול לדרוש שאתחייב כעת על אי עזיבת מקום העבודה במשך 3 שנים, כאשר אין שום הכשרה חדשה או תפקיד חדש בזמן הזה? (אדגיש כי אין ולא יהיה שום שינוי בהגדרת/אופי התפקיד או שעות העבודה).

2. האם מעסיק יכול להחתים אותי על סעיף שאני לא אדרוש העלאת שכר ב-3 השנים מיום חתימת ההסכם החדש?

אשמח לתשובה מהירה.

תודה וסופ"ש נעים,
טלי   

שינוי הסכם עבודה אישי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב
על פניו התנאי של תקופת ההכשרה נראה לא לגיטימי בעליל לגבי החתמה שלא לדרוש העלאת שכר זה אפשרי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור מחלה

אבישי 23/02/17
עברתי השתלת שיניים במרפאת שיניים פרטית,וקיבלתי אישור מחלה. האם אני צריך להחליף את אישור המחלה באישור של קופת חולים?

אישור מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב
ברמת העיקרון כל עוד מדובר באישור מרופא אין בעיה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טיוטת הסכם בין נותן שרות(מנקה)למקבל(דיירי בנין)

אלון 23/02/17
שלום רב.
בהמשך לשאלתי מאתמול-אני מנסח טיוטת הסכם בין מקבלי בשרות(דיירי הבנין כאשר אני הנציג שלהם)ובין נותן השרות(מנקה שהוא עוסק פטור שיש לו פנקס קבלות)ושלא יהיו בינינו יחסי עובד-מעסיק:
מציין את התאריך בראש העמוד ואז רושם:
הסכם שנערך בין_(ורושם את שם המנקה ות.ז.)ובין נציג הדיירים (שמי ות.ז.)ואז מציין את כתובת הבנין.
המנקה יגיע לביקור שבועי בן 3 וחצי שעות תמורת 195 ש"ח לביקור ויתן שרותי ניקיון וכנגד התשלום יוציא קבלה.
לכל אחד מהצדדים תהיה אפשרות להודיע לצד השני על סיום ההתקשרות כחודש מראש(ואז כדאי לכתוב שצריכה להיות הודעה בכתב או שאין צורך בזה?)
חודש העבודה הראשון הוא חודש נסיון ובסיומו כל צד יהיה רשאי להודיע לצד השני על סוין ההתקשרות.
למען הסר ספק-מובהר בזאת שלא יתקיימו כל יחסי עובד-מעסיק בין המנקה ובין דיירי הבנין.
ולראיה באו על החתום-ואז אני כנצידג הדיירים והוא כנותן השרות חותמים.
האם הנ"ל נראה סביר ותקין?



טיוטת הסכם

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/02/17
שלום רב, 

ראשית איננו בודקים נסחים בפורום שנית חשוב שתדע שלא בטוח כלל שהסכם שכזה יגן עליך באם תעלה טענה על ידו של יחסי עובד מעביד וייתכן מאוד ותחויב בכל מקרה בנשיאת תשלומים סוציאליים . עצם העובדה שמביאים קבלה לא אומרת שאין יחסי עובד מעסיק יש לבחון את יתר המבחנים וכן את נושא הביטוח 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן