פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורים לאחר שבוע עבודה במכירות
פיטורים לאחר שבוע
גולדי לצערי הרב אין לי אף פעם תשובה חד משמעית במקרים כשאלה. וכל מקרה באמת נבחן לגופו. ומדוע? כי מחד קיים גורם ההסתמכות של העובד ומאידך - במציאות של היום אף אחד לא מבטיח עבודה לנצח וכן תמיד אבל תמיד תקופת העבודה הראשונה - היא נסיונית - לשני הצדדים. ובכל מקרה שכזה - העובד לוקח סיכון גדול ולא תמיד זה מוכיח את עצמו. אני מאחלת לך בהצלחה בכל מצב, במיוחד באם תחליט לתבוע...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה במשכורת חודשית
תודה
שעות הפסקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בזמן מחלה חלקית
יש לי שאישור מרופא תעסוקה לעבוד 3 חודשים 4 שעות ביום במקום 8 שעות.
המעסיק משלים לי השלמת שכר (מחלה) עבור החצי השני של היום.
האם המעסיק יכול לפטר אותי כשאני עובדת לפי אישור הרופא תעסוקה ומקבלת דמי מחלה?
תודה
פיטורין בזמן מחלה חלקית
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי ביטוח
ביטוח ומס בריאות אני צריך לשלם? תודה.
תשלום מיסים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
הגשתי פיטורין בעקבות מחלת בן משפחה, והפיטורין התקבלו בחברה. אני עובדת בחברה מעל ל-10 שנים
את כספי הפיצויים לא קיבלתי כאשר דרשתי לשאול מדוע טרם קיבלתי נשלח אליי מסמך שהפיצויים זה עם הפנסיה ביחד ועליי להמתין עד גיל הפרישה שמדובר בערך לעוד מעל 20 שנה .
בנוסף עם אני רוצה את חלק מהסכום עליי לשלם 35 % מהכספים למדינה.
האמת זה נראה לי לא כול כך אמין ידוע לי כאשר מפוטרים או לחלופין מתפטרים בצדק מקבלים את דמי הפיצויים בהתאם לשכר ולשנות העבודה. האם זה נכון?
פיצויי פיטורין
האחד- לערוך בדיקה מול קרן הפנסיה כי ההפרשות נועדו כדין הן מבחינת שיעורי ההפרשות ותקופת ההפרשות. שנית, לקבל טופס 161 וטופס העברת הקופה על שמך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
התפטרתי מגיע לי את הפנסיה?
דיני עבודה
כן בוודאי . אין שום קשר ליבת הפסקת או סיום העבודה. הפרשות לפנסיה ופ"פ - אינם מותנים באופן סיום יחסי העבודה. ולכם אם היה לך קופת פנסיה פעילה בזמן שהתחלת לעבוד - על המעסיק היה להפריש לך לפ"פ ולגמל החל מיום עבודתך הראשון.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות בעבודה ופיטורים
11/2016 פניתי למנהל שלי וביקשתי תשלום עבור חגים, הוא לא רצה לשלם והתעקש ואחרי
בקשות רבות הוא שילם לי בחודש 12/2016 אבל אחרי שנכנסתי אליו שלח לי מכתב
"משמעת"והמציא דברים שלא נכונים. פניתי אליו שוב על זה ולכן הוא כעס עלי בעקבות זה.
אחרי שבוע עשיתי תאונה אישית ויצאתי לחופש תאונה 3 חודשים. אחרי שחזרתי והביתי לא
אישורים רפואיים הוא התחיל להמציא סיבות כדי לא להחזיר אותי לעבודה והתחיל להתעלם
ממני כדי להתפטר, אבל אחרי שהתעקשתי על זה שרוצה לחזור לעבודה הוא אמר שהוא לא שיבץ
אותי בגלל בעיות שאני עושה בעבוד למרות שלא החזיר אותי וסתם המציא דברים לא נכונים.
הוא עשה בכוומה כדי לא לשלם לי חגים ונתן לי חופש כל החגים ואחרי זה הזמין אותי
לשימוע ונתן לי מכתב פיטורים. (עד חודש 12/2016 היה לי וותק 10 חודשים רק יום אחד
מחלה שלא שילם לי גם). האם אני יכול לטבוע על זה? מה מגיע לי ומה הוא צריך לשלם
לי?. תודה
פיטורים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיטת חישוב פיצויי פיטורין
במידה ועבדתי בחברה מסויימת 5 שנים כעובד שעתי ואחכ עברתי באותה חברה לתפקיד חודשי במשך 5 שנים נוספות בשכר כפול משכרי הקודמת ולאחר מכן חזרתי להיות עובד שעתי למשך שנתיים בשכר נמוך מאוד של 1500-2000 ש"ח בחודש. במידה ואפוטר, כיצד יחושבו פיצויי הפיטורין עבור כל שנות עבודתי הבחברה ? עפ"י משכורתי האחרונה? האם העובדתי שברתי לתפקיד שעתי עלולה לפגוע בגובה הפיצויים עבור השנים בהם עבדתי כחודשי בשכר גבוה?
תודה רבה.
יוסי.
חישוב פ"פ לפי תקופות
עובד שחל שינוי מהותי באופן תנאי העסקתו - החישוב יעשה באופן יחסי עבור כל תקופה ע"פ השכר האחרון ששולם עבור כל תקופה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז שעות בהסכם שעות עבודה גמישות
אני מועסק בהסכם של שעות עבודה גמישות (9 שעות, 5 ימים בשבוע).
מאחר ובכל חודש אני עובר בהרבה את מכסת השעות שנקבעה לי במסגרת ההסכם, רציתי לדעת האם אני רשאי לא להגיע ליום עבודה מסוים, אך לא לרשום את ההיעדרות כיום חופש?
תודה,
רוני
שעות עבודה גמישות - ההשלכות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקה בין משמרות ושעות נוספות
אני סיימתי לעבוד ב-2 בלילה וביקשו ממני להגיע לעבודה ב-7 בבוקר עד 12. רציתי לדעת האם אהיה זכאי לשעות נוספות בגין משמרת הבוקר מאחר ואין שמונה שעות הפרש בין שתי המשמרות.
בתודה
הפסקה בין משמרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושי שכר ותשלומים
פיטורין בזמן מחלה
באם המדובר בתאונת עבודה - כי אז עליך להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולקבל מהם דמי פגיעה - עבור הימים בהם שהית בבית .המעסיק אינו צריך לשלם שכר או דמי מחלה בזמן פגיעה/התאונת עבודה . אם המדובר במחלה- אז המעסיק צריך לשלם לך דמי מחלה וזאת אם היו צבורים לך במחלה. בשני המקרים - אם אין לך צבירת מחלה או בזמן תאונת עבודה - למעסיק במקרים כאלה - אי מניעה לפטר עובד אף שהתנהלות זו אינה תמת לב - אין אינה פסולה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף יש לי משפט מחר
אבל יש לי שיחות יוצאות שמראות שהתקשרתי אחרי שהם פיטרו אותי.. ,
זה מספיק כדי לסתור את הגרסה של הנתבעת , ושאקבל את פיצויי פיטורים הודעה מוקדמת וכו'? ,
כי הם פתאום יכולים להגיד שהם טעו במה שכתבו בכתב הגנה..
2. אוסיף שהנתבעת בתצהיר כתבה רק שנטשתי את מקום העבודה.. , השופטת תציע פשרה , ואני לא יודע אם זה מספיק או לא..
תודה רבה
דיון בבית הדין
לא ניתן לדעת ולענות האם מספיק או לא רק על סמך הדברים שכתבת מבלי לשמוע את ההקלטות ולקרוא את כתבי הטענות.
ככל ותוכל להוכיח שלא אתה התפטרת ושלא ניתקת קשר אלא שהם פיטרו אותך אז על פניו יש לך עילה טובה אך על מנת לדעת האם הראיות שבידך יכולות להוכיח זאת יש לראות אותם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום יום עבודה
עבדתי יום אחד דרך חב' כח אדם.
בגלל שגם העבודה לא התאימה לי וגם
בעיות עם ההסעות למקום העבודה המרוחק
החלטתי לא להמשיך והודעתי בסוף היום לאחראית.
ב- 10.5 לא ראיתי את התשלום בחן בנק.
האם הם מחוייבים לשלם עבור יום עבודה ?
תשלום עבור יום עבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום עבודה שביעי
עובדת ברשות מקומית, עבדתי במהלך כל השבוע(6 ימים), ביום שישי עד השעה 14:00. התבקשתי להגיע לעבודה גם במוצ"ש מצאת השבת, בשעה 20:15 למשך שעתיים וחצי בערך(חגיגות אליפות).
האם ניתן לבקש זאת ממני או שישנו זמן מנוחה שמקום העבודה צריך לתת לי לפני משמרת שביעית בשבוע?
יום עבודה שביעי
מנוחה שבועית צריכה להיות לפחות 36 שעות ברצף ובכל מקרה יש לשלם לך תשלום בגין שעות נוספות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי נסיעה מהבית
דמי נסיעה
ראשית יש לראות את הסכם העסקתך
שנית על המעסיק לשלם לך דמי נסיעה ממקום מגוריך למקום העבודה. ככל והנך גר אצל החברה אז אכן המעסיק צודק ככל ולא אז לא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
בתודה מראש
מתי צריך להודיע על התפטרות לאחר חופשת לידה?
אין קשר מתי מודיעים.
ככל והסיבה לאי החזרה היא על מנת לטפל בילד או לעבוד בשעות אחרות שיהיו נוחות יותר לטיפול בו ואכן כך יהיה לאחר הלידה אז אין סיבה שלא להיות זכאי לפיצויים אבל אני מציעה שטרם ביצוע פעולה שכזו כדאי לבחון עם פורום ביטוח לאומי על מנת שלא להפגע מבחינת זכאות לדמי לידה נוכח ההתפטרות טרם הלידה
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מנהל מהגיהנום
התעמרות בעובד
ראשית ככל ויש בעיה מבחינה רפואית או נפשית להמשיך ולעבוד במקום העבודה ניתן לפנות לרופא תעסוקתי ולקבל את אישורו כי נוכח תנאי העסקה ומצבך הרפואי/ נפשי אין להמשיך ולעבוד במקום זה ואז תהיה זכאי להתפטרות בדין מפוטר.
ככל ולא כך המצב אז ראשית יש לבצע תיעוד של כל מה שמבוצע וניתן לפנות למנהל או האחראי בדרישה לתיקון המצב על ידו או התערבותו ובמידה והמצב ממש חמור ולאחר התראה בכתב באם זה לא משתנה ניתן להתפטר בדין מפוטר נוכח סביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה אך הייתי מציעה טרם ביצוע פעולה כלשהי לפנות לבחינה משפטית מעמיקה האם אכן מדובר בסביבה שכזו.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום לפרילנס
אני עובדת באופן קבוע ככותבת תוכן פרילנס
בחברה המספקת שירותי תוכן. כל מה שאני כותבת מסוכם מראש מול מנהלת האגף. בזמן האחרון החברה לא משתמשת במה שאני
כותבת (בלי להודיע או לבקש תיקונים) ומתנערת מתשלום על תוכן שלא נעשה בו שימוש.
בהסכם ההתקשרות איתם נכתב:
X
יספק
שירותי תוכן בהתאם לתעריפים ולהזמנות כפי
שיסוכמו בכתב ובמפורש....
בנוסף יש לי סיכום ראשוני במייל עם מנהלת האגף בו
נכתב משהו בסגנון "חשוב לסכם איתנו מראש את התוכן, כדי שלא תכתבי לחינם".
האם אי התשלום הזה הוא חוקי והאם על בסיס הסכמים כתובים אלו אני יכולה לדרוש תשלום על תוכן שלא נעשה בו שימוש?
פני לפורום חוזים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שעות לילה
אני עובד בתחנת מוניות בתל אביב שעובדת 24 7
99 אחוז אני עובד משמרות לילה מ10 בערב עד 6-9 בבוקר
יש לי כמה שאלות
1 אמרו לי שתאריף לילה נחשב מ12 בלילה עד 6 בבוקר והתשלום הוא 125 אחוז ואז אחרי השעה 6 בבוקר זה יורד בחזרה ל100 אחוז
זה נכון?
2היה שבוע שעבדתי בו 7 יום בלי יום חופש מגיע לי פה תשלום שעות נוספות מסוים?
3 בתלוש מופיע 100 אחוז ואז 125 אחוז ואז 150 שעות נוספות ומספר שעות
אין 175 אחוז ו200 אחוז למרות שאני עבדתי בחודש גם משמרות של 12 שעות וחגים זה חוקי?
השמח לתשובה עם סעיף החוק הספציפי במידה ויש פה משהוא לא נכון
בתודה מראש דניאל
עבודת לילה
החוק לא קובע תעריף לילה אלא קובע שבעבודת לילה לאחר 7 שעות ישולמו שעות נוספות כך שיש לבחון את הסכם העסקתך על מנת לענות.
לגבי עבודה 7 ימים- זה לא חוקי ועל פניו בוודאי שמגיע לך שעות נוספות מעל 43 שעות שבועיות אך יש לבחון את שעות העבודה בשבוע זה בפועל על מנת לדעת כמה
3. יש לראות את התלוש אך על פניו נשמע תקין
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר מבולגן
אני עובדת במקום עבודה מסודר, זה כבר חודש רביעי שבעקבות עליה בדרגה נהיה בלגאן בשנות הוותק.
המשכורת שהמערכת נותנת היא גבוהה יותר ממה שאני אמורה לקבל בפועל, אז התלוש בחודש שלאחר מכן "מלוכלך" - ושוב החודש לא תקנו לי את הוותק, וחודש הבא שוב יצא תלוש תיקונים וכך קורה שכבר 4 חודשים סך המשכורת "האמיתית "שאני אמורה לקבל לא באמת משתקף.
האם זה בעייתי?
כל חודש מחדש אומרים שיש תלה במערכת והיא תתוקן, וכל חודש הכל חוזר חלילה...
תלוש שכר מבולגן
ככל ובסופו של דבר המשכורת המשולמת היא הנכונה והתלושים משקפים את הדברים על פניו אין בעיה עם זה אך ככל ויש לך חשש כי התלושים לא נכונים או שישנו חוסר כלשהי או שאינם משקפים נכונה את הנתונים יש לבחון אותם כדי לראות במה מדובר ואז ניתן יהיה לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה והבראה
דוד שלי עבד בחברה 24 שנה .... דוד שלי לא יודע קרוא וכתוב וחסר הבנה ... לאחרונה פוטר מעבודתו ומסתבר שאף פעם לא קיבל תלו שכר ( אמרו לו שהחברה לא מנפיקה תלושים) , לא קיבל הבראה ולא קיבל פנסיה ולא פיצוי פיטורין .. את המשכרות היה מקבל במזומן
הכנתי תביעה לדוד שלי להגיש אותה, אך לא הבנתי איך עושים את החישוב של הפנסיה ושל ההבראה בשים לב שדוד שלי עבד 24 שנה ( מעולם לא קיבל הבראה) כמה מגיע לו הבראה וכמה מגיע לו פנסיה ( תחילת עבודה שלו במפעל הוא בשנת בסביבות 1995)
תודה
פנסיה והבראה
ראשית דמי הבראה ניתן לתבוע רק שנתיים אחורנית
פנסיה ניתן לתבוע 7 שנים אחורה ולגבי הסכום יש לבחון האם ישנו הסכם קיבוצי או צו הרחבה החל על מקום העבודה וקובע הפרשה כלשהי ואז לתבוע בהתאם לאחוזים הקבועים בו או שבהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איומים מצד המנהלת בפגיעה בדרגה,בונוס,תפקיד,הנקה
בנוסף מאיימת שאם אמשיך להחזיר מסיבות רפאויות תעביר אותי תפקיד בתוך המדור שלה ותתן לי לעשות "עבודות זבל" להיות כלבויניקית של כולם כי אין לי מחויבות לעבודה בגלל שמחסירה הרבה מסיבה רפואית שלי או של ילדים.
בנוסף שאלה אותי עד מתי אני מתכוונת להניק?! הגיע זמן להפסיק( אצלנו בבנק זה עד 3 שנים אם מביאים אישור מרופא כל חודש).
דורשת ממני שאני אשאר יותר שעות לפעמים אם מישהו חסר או לא נמצא בצוות( וזה בעיתי כי משאבי אנוש לא מרשים לעשות שעות נוספות כי אני מניקה)
גם אמרה שלא תתחיל לבדוק מול הרופאים אם באמת הייתי חולה.זה לא חדירה לפרטיות?
אשמח לעצה,והאם היא עוברת על איזשהו חוקים.. תודה מראש
איומים מצד המנהלת
ראשית אני מציעה להתחיל לתעד ולהקליט או לרשום תיעוד פניה של תלונה וכיוב בגין כל אירוע שכזה
כל עוד יש לזכותך ימי מחלה לא ניתן לשנות לך תפקיד ו/או לפטר אותך ובכל מקרה יש לערוך לך שימוע כדין וכל עוד יש לך ימי מחלה לזכותך היעדרות בגינם אינה עילה לפיטורים / שינוי תפקיד.
לגבי שעות נוספות- ככל ואין אישור מטעם מקום העבודה לא ניתן להכריח אותך לעשות זאת.
אסור לה לשאול אותך עד מתי את מתכוונת להניק זו הפרה של חוק עבודת נשים ולגבי בדיקה למול הרופא שלך- זוהי זכותה לוודא שהאישורים שניתנים אמיתיים וזכותה לדרוש להעמיד אותך לבדיקה בפני רופא מטעמה.
מכל מקם כאמור מומלץ לתעד ובמידה ויש מישהו בכיר בנוסף לה לפנות אף אליו בדרישה לבדיקתו והתערבותו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קבלת פיצוים בעקבות גיוס לצהל
עבדתי במקום מסויים מספר שנים ובשל גיוסי לצהל ב2011 נאלצתי לעזוב.
בזמנו לא ידעתי כי מגיע לי פיצויים בעקבות הגיוס ונודה לי על כך רק עכשיו האם אני עדיין יכולה לדרוש את הפיצוי?ואם כן מה התהליך
תודה רבה
פיצויים בעקבות גיוס לצהל
ישנה התיישנות של 7 שנים כך שברמת העיקרון את עדיין זכאית לפיצוים באם המקום פעיל אז אכן יש עילה לדרוש אותם.
פני למעסיק בכתב בדרישה לקבלתם ובמידה והמעסיק מסרב לשלמם ניתן לפנות באמצעות מכתב עו"ד ובמידת הצורך בהגשת תביעה.
קחי בחשבון כי המעסיק יכול לטעון לכך שנוכח הזמן שחלף והשיהוי בדרישה נגרם לו נזק שאינו יכול להוכיח את טענותיו או הסכומים הנדרשים על ידך אך ככל ויש בידך תלושי שכר/ אישורים על תקופת העסקה/ דרך להוכיח את משך והיקף עבודתך יהיה קשה למנוע ממך תשלום זה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה ההגדרה של טיפולי פוריות
2. האם חוק זה חל גם הבעל או רק על האישה
3. ואיך אני אמורה ליידע את המעסיק האם אני אני צריכה להעביר את כל התיק הרפואי או סתם אישור כללי ומה אמור להיות רשום
החוק מגדיר טיפולי פוריות?
אין הגדרה בחוק מאיזה שלב בהליך טיפולי פוריות העובדת תהיה מוגנת מפיטורים. זה נתון לפרשנות בית הדין, שלרוב מפרש בהרחבה.
אם הבעל צריך לעבור גם הוא טיפולים, ההגנה מפיטורים חלה גם עליו.
אין צורך להעביר למעסיק את כל התיק הרפואי. מספיק אישור מהרופא המטפל.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום 150% והפסקות במהלך משמרת
התחלתי לעבוד במסעדה ויש לי מספר שאלות לגבי תלוש השכר שלי:
1. המעביד ניכה מכל משמרת שלי של 8 ומעלה, 45 דקות של הפסקה למרות שלא זכיתי להפסקה רציפה בת 45 דקות אלא להפסקות סיגריה. כמו כן, ממשמרות בנות 5 שעות הוא ניכה 15 שעה. האם זה חוקי?
2. האם אני זכאי לתשלום של 150% בגין שעות עבודה במוצש ובמוצאי חג?
בתודה מראש
מתי מותר לנכות שכר בגין הפסקה?
הפסקות סיגריה/שירותים הן הפסקות לצורך התרעננות והמעסיק לא אמור לנכות שכר בגינן.
לגבי הפסקות רגילות, ללא מטרה מוגדרת, אם אתה עובד 5 ימים בשבוע ואינך עובד בעבודת כפיים, המעסיק יכול להעסיק אותך 9 שעות בלי הפסקה. אם אתה עובד 6 ימים בשבוע, ניתן להעסיק אותך 8 שעות בלי הפסקה.
במידה ואתה עובד מספר גדול יותר של שעות מזה שציינתי, אתה זכאי להפסקה בת שלושת רבעי שעה, שלפחות חצי שעה ממנה היא רציפה.
אם אתה רשאי לעשות בזמן ההפסקה כרצונך, כולל לצאת ממקום העבודה, זמן ההפסקה לא נחשב זמן עבודה ואתה לא זכאי לשכר עבור ההפסקה.
לשאלתך השניה, עבודה במוצ"ש/מוצאי חג תזכה בתעריף של 150% רק אם מדובר בשעות נוספות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






