פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תלושי שכר לא תקינים

אלי 19/05/17
שלום , אני עובד5 שנים במקום עבודה במשכורת חודשית..תלושי השכר מגיעים לעובדים  כמעט כל הזמן באיחור גדול מאוד..ובשנה הראשונה לא שולם לי שעות נוספות כשבתלוש השכר לא מופיע כלל סעיף שעות הנוספות..
1. מה העונשין לגבי שני העניינים האלה?
2. העונשין מתיחס לכל תלוש בנפרד או שהעונש יהיה כללי לגבי כל עניין?

תלושי שכר לא תקינים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב, 

ישנם שני מישורים המישור הפלילי והמישור האזרחי.
במישור הפלילי- משרד התמת הוא זה שמטיל את הקנס הוא קובע את גובהו והתשלום הוא למדינה
במישור האזרחי- בעצם מדובר בהפרת דיני העבודה למול העובד והעובד תובע את הפיצוי / התשלום שמגיע לו.

בכל מקרה מתייחסים לכל תלוש בנפרד  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצב רפואי

מיה 19/05/17
שלום,
אני עובדת כ13 שנים במקום עבודתי(רשות מקומית), עבודה במשמרות של בוקר וערב. לפני כ10 לערך חליתי במחלת עור, ב4 חודשים האחרונים היתה החמרה במצבי הרפואי שהצריכו אותי להגיע לבית חולים לטיפול ועקב כך להיות בחופשת מחלה לתקופת של 3 ימים עד שבוע לסרוגין. באותה מידה מצבי הרפואי יכול לקבל הפוגה לתקופה ממושכת.
ברצוני לדעת האם מנהלי האישי יכול לבקש שיחה(לא שיחת בירור) אצל מנהל האגף עקב החמרה במצבי הרפואי, בטענה שהמצב פוגע בסידור העבודה?
אציין שבמידה ואני במחלה אני משלימה לאחר מכן את המשמרות שהייתי צריכה לתת בשבוע בו החסרתי(במידה ואני צריכה לעבוד משמרת ערב ואני לא מגיעה, אחת העובדות עימי צריכה לעבוד את המשמרת הזו, אך שבוע לאחר מכן אני מחזירה לה את המשמרת). 
בנוסף ברצוני מה ההבדל בין שיחת בירור לשיחת הבהרה.

מצב רפואי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב, 
ראשית כל עוד יש לזכותך ימי מחלה לא ניתן לפטר אותך כאשר את נעדרת מהעבודה בגין ימים אלה.
לגבי היעדרות בגין המצב הרפואי- ברמת העיקרון המעסיק יכול לזמן אותך לשימוע וככל ויש במצבך בכדי לפגוע בעבודה לפטר אותך בכפוף כמובן לשימוע וכל התנאים כדין. ככל ותוכלי להוכיח שמחלתך לא פוגעת בעבודתך וכי את כשירה לעבוד קשה לי להאמין שזו תהיה סיבה לפיטורים.
ואין כל הבדל בין שיחת בירור להבהרה וכיו"ב. רק זימון מסודר לשימוע עם כל הסיבות המפורטות לפיטורים תקף.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי טופס 161 ע"י המעביד

מיקי 19/05/17
האם המעביד שממלא את טופס 161 צריך לרשום רק את הפיצויים או גם את התגמולים המגיעים לי כשהתפטרתי.

פנה לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי חוזה עבודה מצד העובד

עדי כמון 18/05/17
שלום, האם אפשר לשנות חוזה עבודה שנרשם בו עבודה במשמרות לבוקר בלבד?

יש בנות אצלי בעבודה שעובדות רק בוקר. כשאני יצאתי לחופשת לידה הכניסו מחליפה לתפקיד שלי וכרגע היא נשארה בעבודה במשמרת בוקר בלבד בעוד אני עושה ערבים.

לדעתי יש הפליה במקום העבודה שלי על רקע דת/ עדתי איך אפשר להוכיח? והכי חשוב לשנות את החוזה ללא אופציה של התפטרות מצידי ונסיון קבלה מחדש.

בברכה,
עדי. 

שינוי חוזה עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
ניתן לשנות כל הסכם בהסכמת הצדדים. 
לגבי המשמרות- ככל וטרם יציאתך לחופשת לידה עבדת במשמרות ולא רק ערבים לא ניתן לפגוע בך נוכח חופשת הלידה ויש להשיבך לעבודה כפי שהיתה טרם היציאה לחופשת לידה.
לגבי הפליה- יש לבחון את הטענות לעומק כדי לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

ח 18/05/17
שלום. הגדרת תפקידי הינה נציג שירות. במהלך 8 החודשים האחרונים לא עסקתי בכך. שלושה
חודשים הייתי במטה החברה במחלקה אחרת כחלק מפרוייקט גדול. בתום שלושת החושים שבתי
למוקד ומאז במהלך 5 החודשים האחרונים הייתי אחראי על הטמעת הפרוייקט ואיש קשר אל
מול מטה החברה בד בבד נעשו ממאמצים למציאת תפקיד אחר למעני. כעת נתבשרתי כי עליי
לשוב לתפקידי כנציג שרות האם יש בזה כהרעת תנאים ? והאם באפשרותי לסרב לחזור לתפקיד
זה ?

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב
על פניו לא נראה שמדובר בהרעת תנאים ונראה שהשינוי היה זמני - באם תוכל להוכיח כי הובטח לך כי מדובר בשינוי קבוע אז ייתכן והתשובה תהיה שונה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שווי נקודות זיכוי

מיקי 18/05/17
בני בן 31, תושב ישראל ומוגבל. כמה נקודות זיכוי מגיע לו.

פנה לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משהו שממש חשוב לי הסתבכתי ממש

יוסי 18/05/17
אם הגשתי הקלטות בגילוי מסמכים , לא הייתה שום החלטה איך להגיש את ההקלטות , אני לא הייתי מיוצג

שהיה דיון הוכחות ב"כ הנתבעת התנגד להקלטות , וההקלטות בוטלו.. , נגמר ההוכחות , 

שאלה - 

האם אני יכול למצוא דרך בה אוכל להשמיע את ההקלטות שמוכיחות סעיפים כאלו ואחרים?

הגשת ראיות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב
יש לבחון את פרוטוקול הדיון ולהגיש בקשה להוספת ראיה אבל על פניו הסיכוי של בקשתך הוא לא גבוה באם הסתיים שלב ההוכחות למעט הטענה שלא היית מיוצג אך גם טענה זו סיכוייה לא גבוהים וגם באם הבקשה תתקבל ייתכן ותחויב בהוצאות דיון נוסף וכיוב כך שיש לשקול היטב את הצוחרך בהדשת בקשה זו ומה חשיבות הקלטות אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות לפני פרישה לגימלאות

ע 17/05/17
שלום, מדובר באישה ללא בעל וילדים, בת כ 66 שנה, שחלתה במחלה קשה ומאז חודש 09/2016
הפכה לנכה המרותקת למיטה ותלויית חמצן. הנכות מתבטאית בנכות רפואית מטעם הביטוח
לאומי בשיעור 92% + תו נכה. מקום עבודתה ב 16 השנים האחרונות,במשך חצי שנה אחרונה
מעט להיות בקשר איתה ועדיין קיימים יחסי עובד מעביד וטרם נערך לה שימוע כחוק. החולה
מציינת שלאורך השנים קופחו תנאי עבודתה כגון: אי תשלום שעות נוספות, עבודה בשבת וחג
ועוד ועוד. היא רוצה לתבוע על העבר+ פיצוי על העתיד בצורת מענק פרישה. בידיה תלושי
שכר מ 2000 ועד 2016. האם יש מקום להתחיל בהליך משפטי מול המעסיק האדיש? בברכה,
האחיין

יש טעם לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
שלום,
נראה שנעשו הפרות רבות מצד המעסיק לאורך שנות עבודתה, המקימות עילת תביעה, בשים לב לתקופת התיישנות.
לגבי כדאיות התביעה, כרגע רק היא יודעת אם הדבר כדאי או לא.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על העדרות

א 17/05/17
שלום, אם נעדרתי באופן חלקי עקב מחלה ובחוזה האישי שלי מצוין שתשלום המחלה יבצע החל
מהיום הראשון - האם זה אומר שגם עבור העדרות חלקית לכמה שעות עקב טיפול או בדיקה
רפואית אני זכאית להשלמת השעות או רק אם נעדרתי יום שלם?

היעדרות בחלק מהיום מזכה בתשלום יום מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
שלום,
חוק ימי מחלה מתייחס לימים ולא לשעות. לכן, על פי החוק לא תהיי זכאית לתשלום עבור היעדרות של מספר שעות.
יחד עם זאת, ייתכן שבמקום עבודתך כן משלמים גם עבור מספר שעות. בדקי את זה מול מדור השכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמת פיצויי פיטורין

קובי 17/05/17
שלום רב..
בדצמבר 2016 סיימתי לעבוד בשב״ס ובנוסף לפיצויים אשר הופרשו לי לקופת הפנסיה , קיבלתי גם השלמת פיצויים. 

כחצי שנה לאחר מכן , מאי 2017 , קיבלתי מכתב מהשב״ס שלאחרונה נעשה חישוב מחודש ומסתבר שאצטרך להחזיר 2,000 ₪. 

האם זה אפשרי לחשב בדיעבד (בגלל איזה הסכם שנכנס לתוקף במרץ 2017 אחרי שכבר עזבתי) ? 

האם אני יכול לדחות את הבקשה שלהם או שהחוק לטובתם ? 

* בעיקרון הם אומרים שיש איזה הסכם נגדים חדש שנכנס לתוקף במרץ 2016 ובמרץ 2017 , לאחר חישוב מחודש, יש צורך להחזיר 2,000 ש״ח. 

אני צריך להחזיר חלק מהפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
קובי שלום,
אני לא מכירה את ההסכם הספציפי עליו אתה מדבר.
במידה והוא חל על התקופה בה עבדת, ייתכן שניתן לערוך חישוב מחדש. 
יש לבדוק את העניין באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על שעות שבת

יפתח 16/05/17
שלום אם עבדתי בשבת מ 14-22:30 והמעסיק לא שילם לי 150% על כל המשמרת אלא רק על השעות שבת בפועל.כלומר עד צאת השבת וממוצ"ש השכר הוא רגיל בטענה כי לא עבדתי בשישי (ואכן לא עבדתי בשישי) אז המעסיק צודק?? תודה רבה מראש..

מתי משלמים 150% במשמרת שבת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
יפתח שלום,
אכן, המעסיק צודק.
גמול שעות שבת, פשוטו כמשמעו, משולם עבור שעות עבודה במהלך השבת (מכניסת השבת ועד צאתה). במוצ"ש התעריף חוזר להיות רגיל, אלא אם העובד עבד ביום שישי ואז מוצ"ש ייחשב כשעות נוספות, לא כשעות שבת.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צבירת ימי חופשה בזמן חופשת לידה

מיכל כץ 16/05/17
שלום
המעסיק טוען שימי חופשה לא נצברים בזמן 3 חודשים של חופשת לידה.

האם הוא צודק? 
אם לא, איך אני יכולה להוכיח לו שהוא טועה. 
תודה.

במהלך חופשת לידה צוברים ימי חופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
מיכל שלום,
זכויות שתלויות בוותק לא נעצרות במהלך חופשת הלידה וממשיכות להצטבר, כך גם הזכאות לחופשה.
יחד עם זאת, מספר ימי החופשה להם זכאי העובד תלוי במספר הימים שעבד בפועל במהלך השנה הקלנדרית. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה מחלד

מיטל 16/05/17
וותק שש שנים סוכנת מכירות שטח , בניתי קו לקוחות בעמל ויזע, בחברה מיד כשחזרתי מהחלד הודיעו לי שכל קו הלקוחות נמסר לאחר ולי אמרו שאוציא לקוחות פוטנציאלים ואתחיל בבניה של לקוחות חדשים, שכרי נגזר מבסיס ועמלות, גם שכרי משולם רק בסיס, ביקשתי לקבל דוח של מכירות של השש שנים אחורה כי לטענתי לא קיבלתי כבר אז את האחוזים: שכרי נפגע אז וכיום. אך המעביד מסרב לתת לי כיצד אוכל לקבל ולבדוק האם המשכורות ששולמו בעבר אכן נכונות?

חוששת ששכרי נפגע, מה באפשרותי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
מיטל שלום,
אם ערכת בעצמך רישום של המכירות שעשית ואחוז העמלה שהיית צריכה לקבל עבור כל מכירה, את יכולה לבדוק בעצמך את המשכורות.
אם לא ערכת רישום כזה, אין חוק שמטיל חובה על המעסיק למסור דו"ח מכירות.
מה בכל זאת באפשרותך לעשות? ייתכן שמכתב דרישה מעו"ד, בו מבקשים לקבל את דו"ח המכירות יעשה את העבודה. אם גם זה לא עוזר, ככל הנראה תצטרכי לפנות לבית הדין בבקשה לקבל את הדו"חות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור ימי טיסה

אמיר 16/05/17
אני עובדת בבטחון אל-על דרך חברה קבלנית. לפי החוזה שלנו, על כל יום עבודה מעל 5 שעות אנחנו מקבלים 342 שח, ועבור כל יום שפחות מ5 שעות, אנחנו מקבלים 171 שח.
כמו כן בחוזה מצוין שעבור ימי טיסות לא נקבל תשלום. יש לציין שימי הטיסות הן לצרכי עבודה, ולא לצרכי בילויים. הטסה לתגבור, עבודה וחזרה ליעד הבית שלנו.

האם סעיף כזה חוקי?

כמו כן, הוחלט שבתחנות מסוימות על ימי טיסות של למעלה מ6 שעות נקבל רק כחצי יום עבודה (מדובר לפעמים גם ב12 שעות טיסה), האם זה חוקי? על ימי טיסה של 12 שעות בתשלום של 171 שח יוצא שאנחנו מקבלים פחות מ12 שח לשעה!

אשמח לדעת האם מותר להטיס אותנו במסגרת העבודה מבלי תשלום כלל על ימי טיסות (ברוב התחנות לא אישרו לנו קבלת כסף בכלל), והאם על טיסה של למעלה מ6 חוקי לשלם לנו רק כ171 שח?


תודה רבה לעונים!

ימי טיסה

אמיר 16/05/17
חשוב לציין דבר נוסף! החוזה אמור להיות כפוף לחוקי התמ"ת, ולכן מחויבים לתת לנו יום חופש בשבוע (36 שעות בהם לא נוגעים בנו), אבל על ימי הטיסה הם לא משלמים, אך גם לא מחשיבים אותם כימי חופש, אלא כימי עבודה מכיוון ואנחנו טסים מטעם העבודה. איך זה הגיוני?!

שעות טיסה מהוות שעות זמן עבודה?

עו"ד צילה ניהוז 17/05/17
אמיר שלום,
שעות עבודה מוגדרות כזמן שבו נמצא העובד לרשות המעסיק, ועל שעות אלה על המעסיק לשלם.
לכן, עבור שעות הטיסה (בהן אתה עובד) אתה זכאי לתשלום שלא יפחת משכר מינימום לשעה.
ציינת שיום עבודה עשוי להיות 12 שעות. אם מדובר בטיסה בת 12 שעות, תהיה זכאי לשכר (וייתכן שאף לגמול שעות נוספות) עבורן.
אם מדובר בטיסה בת כמה שעות בודדות, הפסקה ביעד, במהלכה אתה יכול לעשות כרצונך, וחזרה לארץ המוצא, על זמן ההפסקה ככל הנראה לא תהיה זכאי לתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

שעות טיסה מהוות שעות זמן עבודה?

עו"ד צילה ניהוז 17/05/17
וכמובן, ככל שקיים הסכם קיבוצי שחל, יש לבחון אותו בעניין הזה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

תשלום עבור הודעה מוקדמת שחלה בחופשת הפסח

כרמית 16/05/17
שלום רב,
עבדתי בחברה עירונית כעובדת שעתית במשך שלוש שנים.
פוטרתי ב13.6.2017 וניתנה לי הודעה מוקדמת של חודש ( עד 16.4.2017)
ב1.4.2017 המרכז יצא לחופשת הפסח.
בשנים קודמות אני הייתי ממשיכה לעבוד עד החג למרות שכל הצוות יצא לחופש אך השנה חשבתי שאקבל תשלום עבור ימים אלו כחלק מהודעה מוקדמת ולכן לא עבדתי בהם ( מדובר בתאריכים: 1.4.2017 -11.4.2017)  שאלתי היא: האם אני אמורה לקבל תשלום עבור הימים שלא עבדתי? ובכלל האם ימי הודעה מוקדמת משולמים אפילו אם זה נופל על חופשת פסח?

נ.ב  כשפוטרתי , שאלתי את המנהלת אם אני חייבת לעבוד את כל החודש והיא אמרה: אנחנו במילא יוצאים לחופש עוד מעט"

מודה לך על התייחסותך

ימי הודעה מוקדמת שלא עבדתי בהם מזכים בתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 17/05/17
כרמית שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין, ולכן עלייך להגיע לעבודה בהם.
רק המעסיק הוא זה שרשאי לוותר על עבודתך בפועל. 
לעניות דעתי, המנהלת בתשובה וויתרה על עבודתך בפועל למרות שלא אמרה זאת בצורה מפורשת וחד משמעית.
לכן, כל ימי ההודעה המוקדמת אמורים להיות משולמים לך. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השוואת תנאים של עובדי מיקור חוץ בתחום המחשוב?

מקס 16/05/17
היי, אני עובדת בחברת מיקור חוץ בתחום המחשוב (בדיקות תוכנה).
לאחרונה גילתי כי ישנם הבדלי שכר עצומים ביני לבין עובדי החברה שבה הציבו אותי. בנוסף נודע לי כי גם אם החברה רוצה לקלוט אותי כעובדת בעסקה ישירה היא לא יכולה לעשות כך בגלל הסכם בינה לבין חברת מיקור החוץ וקנס גבוהה שיוצא מכך.
ממש בתקופה האחרונה הגיעה עובד חדש גם הוא מתאם אותה חברת מיקור חוץ שאני עובדת דרכה, אך מקבלת ב כ 20% יותר שכר ברוטו.
שתי שאלות:
1. האם מנגנון שבעזרתו מונעת חברת מיקור החוץ את העסקתי הישירה הינו מנגנון חוקי ומחייב או שמה יש מקום לטעון להגבלה על חופש העיסוק?
2. האם יש מקום לדרוש השוות תנאי שכר בין העובד החדש לביני שכן אנחנו עובדים של אותו חברת מיקור חוץ, באותו מקום עבודה (פיזי), באותו תפקיד ומבצעים את אותה העבודה?

אני זכאית להשוואת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/05/17
מקס שלום,
מבלי לראות את ההסכם עליו חתמה החברה עם חברת מיקור החוץ לא ניתן לומר בוודאות אם מדובר בהגבלה על חופש העיסוק או לא. 

ככלל, מעסיק רשאי לקבוע את השכר לו הוא נותן לעובדיו וייתכן שעובד אחד יקבל שכר גבוה יותר מעובד אחר.
גם כאן, יש לבחון באופן פרטני אם הפער בשכר הוא פער שנובע מאפלייה כלשהי ואז תוכלי לבקש השוואת תנאים, או לא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה על ביטול יום חופשה ברגע האחרון

פרידי 16/05/17
קיבלתי אישור בכתב ממנהל אגף גני ילדים לקחת חופשה ללא הורדת שכר. ערב קודם לחופשה עדכנתי את האחראי על מילוי מקום שאני לא מגיע לעבודה בהסכמת המנהל.
לא הסכימה לשלוח עובדת חלופית ובמקביל לא התיצבתי לעבודה
כרגע מורידים משכרי והמנהל טוען שאמרו לי שהמנגנון לא מאשר החופשה. ובאותו ערב ניסו כמה פעמים לעדכן אותי אך לא עניתי.
לטענתי לא נאמר לי דבר כזאת ואף לא היתה לי כל שיחה נכנסת מהאחראים.
ובכלל האם ניתן לבטל את החופש מרגע לרגע - בלילה לפני החופש לאחר כל התוכניות שנעשו במשך שבוע מאז ניתן האישור?
ב' מי האחראי למתן אישורי חופש המנגנון או מנהל למי אני אמורה לציית?
 

ניתן לבטל לי חופש ברגע האחרון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/05/17
פרידי שלום,
מניחה שכשאת אומרת "מנגון" כוונתך לאיזשהו נוהל שחל במקום העבודה.
כל עובד זכאי לחופשה בהתאם לוותק ולאחוז משרתו.
המעסיק הוא זה שרשאי לקבוע את מועד החופשה ואורכה, תוך התחשבות בבקשות העובד.
אם המעסיק מסרב למתן חופשה במועד מסויים, עליו לנמק את הסירוב.
אם אושרה לך החופשה מבעוד מועד, נראה שביטולה סמוך כל כך למועד יציאתך לחופשה, הוא לא תקין.

אם חל נוהל מסויים במקום העבודה, ייתכן שהוא חל גם עלייך ותהיי כפופה גם למנהל גם לנוהל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה גלובאלית ושעתית

נטע גלוברמן-ורש 15/05/17
שלום רב, אשמח לעזרה בפענוח מושגים וזכויות.
לאחרונה סוכם עם המעסיק הנוכחי שלי על הגדלה בהיקף המשרה ומעבר משכר שעתי לשכר גלובאלי. בחוזה אף מצוין במפורש שכר בסיס ומרכיב נוסף, גלובאלי, בעבור שעות נוספות. המשרה "המלאה" מוגדרת 140 שעות חודשיות וזאת במקום 186. שאלתי היא האם סעיף בו נכתב שבמידה והעובד לא יגיע למכסת השעות החודשיות, אזי יופחת שכרו באופן יחסי? (שכר עבודה שעתי כפול מס' השעות ו/או ימי החוסר). אשמח להסבר, כולל גובה זכויות סוציאליות בחוזה מסוג זה. תודה רבה! נטע

הסבר לגבי תשלום עבור שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17

להבנתי, מדובר בתשלום שכר קובע עבור 140 שעות וכן תשלום עבור ש"נ גלובליות בסכום קבוע שנקבע מראש. במידה ולא תבצע 140 שעות עבודה - ישולם לך שכר יחסי עליך לחלק את גובה השכר ב-140 וזה יתן לך את השכר השעתי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לאחר חופשת לידה

נ 15/05/17
שלום רב, רציתי לשאול האם יש עילה לתביעה. בדצמבר
2015 התחלתי לעבוד כרכזת גיוס בחברת כוח אדם. עבדתי ב-80% משרה, ובמשמרות. 3 בקרים
(8:00-15:00) 2 ערבים (11:00-18:00) ויום שישי לפי סבב (8:00-12:00) חשוב לציין כי
במקום העבודה יש מגוון אחוזי משרה. 50% לאמהות (08:00-13:00), 100% וגם 80% לאמהות
(8-15) נכנסתי להריון וילדתי בדצמבר 2016. כמה ימים אחרי שמלאה לי שנה במקום
העבודה. יצאתי לחופשת הלידה ובחודש אפריל יצרתי קשר עם המנהלת שלי בשביל לדבר על
החזרה לעבודה. ביקשתי לחזור ל-80% אך ללא משמרות ערב כי אין לי סידור לילד. לאחר
מספר שיחות ונסיונות נענתי כי הם מוכנים לאפשר לי את אחת משתי האופציות: 1. חזרה
למשרה בה הייתי - בה עליי לעבוד פעמיים במשמרת ערב (11:00-18:00) 2. חזרה למשרת
בוקר עם משמרת ערב אחת בשבוע (11:00-18:00) כמובן ששתי האופציות שקיבלתי אינן
אפשריות מבחינתי משום שאין לי סידור לתינוק בשעות הערב. שלחתי להם מייל בו הודעתי
שטרם מצאתי סידור לילד שלי ושאני מעוניינת בינתיים להאריך את חופשת הלידה עפ"י חוק
לחצי שנה. עד לחודש יוני. לאחר שלא ראיתי אפשרות לעבוד במשמרת ערב כפי שדרשו הגשתי
מכתב התפטרות ובו ציינתי כי הסיבה להתפטרות היא לצורך טיפול בילד. כמו כן, ציינתי
במכתב כי אני נאלצת להתפטר מתפקידי לאחר שביקשתי מהמעסיק לעבוד במשמרות המתאימות
להורה עובד ונענתי בשלילה. לאחר יום קיבלתי מייל חוזר. להלן: " הי ****, רשמנו
בפנינו את התפטרותך. נבהיר, כי העבודה הנ"ל מתאימה למשרת הורה. ולראיה – רכזות רבות
הינן אימהות. יתרה מכך, הצענו לשבצך ערב בודד בשבוע וגם הצעה זו נדחתה על ידך,
משיקוליך. אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך, סמנכ"ל בנוסף, החברה מפרסמת
מודעות דרושים בה כתוב במפורש כי מחפשים עובדים למשרות הורה (8-15) ובנוסף ידוע לי
ממקור פנימי שאיפשרו לאחת העובדות שעבדה במשמרות לעבור למשרת בוקר בלבד. התחושה היא
שמחפשים דרך חוקית להיפטר ממני ולא לשלם לי פיצויים עפ"י חוק. השאלה שלי - האם זה
חוקי לא לאפשר לי לעבור למשרת אם? למרות שמגייסים למשרה הזו ונותנים לעובדות לעבור
למשרה הזו? האם זה חוקי לא לשלם לי פיצויי פיטורין? אני מודה לך מאוד על זמנך. שבוע
טוב

אנא נסחי שאלתך בשנית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17
אבקש לנסח את שאלתך באופן ממצה יותר בבקשה. הפורום נותן מענה לשאלות כלליות וקונקרטיות, אך בצורה מוגבלת, מהבחינה שאינו מחליף ייעוץ אישי, ולכן על התשובה להיות ממצה ועניינית. ולכן אודה לך על ניסוח השאלה מחדש.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לו״ז שבועי לא מדויק- האם התשלום מחייב?

מ 15/05/17
אני עובדת שכירה, על חוזה שנתי בלהקת מחול בארץ. רציתי לשאול האם לו״ז העבודה אשר
ניתן לנו מספר ימים לפני תחילת השבוע הינו מחייב מבחינת תשלום הלהקה. כלומר, האם
המעסיק יכול לשנות את השעות לפי עניות דעתו אפילו באותו היום ולשלם
לרקדנים,המועסקים את השעות אשר ביצעו בפועל? מצב זה כמובן מתנגש עם האפשרות של
הרקדנים לקבל עבודות נוספות וכדומה משום שזמנם ״נשמר״ לצרכי העבודה

שינוי בלו"ז שבועי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17

בוקר טוב, ראשית כן . המעסיק יכול לשנות שעות וימים ואף לבטלם ולצערנו - אין אפשרות לחייב את המעסיק על כך. אלא באם המשמרת בוטלה או במקרה שלך לו"ז העבודה לאותו היום בוטל שכבר הגעת למקום . זה באופן כללי. עכשיו לגבייך - זה תלוי ויש לבחון כל מקרה לגופו. האם בהסכם אתם מנועים מלעבור או לרקוד במקום אחר? כי אז קיים גורם ההסתמכות וכן יש לבדוק מה ההסכם אומר לגבי תשלום יום שהתבטל - אף לגבי תשלום מופחת. אין תשובה חד משמעית במקרה דנן. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צבירת ימי חופשה בזמן חופשה או מחלה

סיגל 15/05/17
שלום רב,אשמח לעזרתכם..
אני עובדת שעתית, 75% משרה, 5 ימים בשבוע, במהלך 5 השנים האחרונות. הצטברו לי הרבה ימי חופש אז יצאתי לחופשה של שבועיים, ונשארו לי עוד ימים ביתרה.
נאמר לי כעת ממשאבי אנוש שאני זכאית לצבור ימי חופש רק על הימים בהם עבדתי בפועל. זאת אומרת באותו חודש שבו עבדתי בפועל שבועיים והייתי בחופשה למשך שבועיים  אני זכאית לצבירה של מחצית מימי החופש באותו החודש.
האם זה נכון? ובכלל, האם בזמן חופשה/ מחלה נצברת חופשה/מחלה על ימים אלו?תודה מראש

צבירת חופשה לעובד שעתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17

אכן. עובש עתי זכאי לצבירה רק ע"פ ימי עבודה בפועל 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לפנסיה על שעות שבת

סמדר 15/05/17
שלום,

אני עובדת כאחות במוסד סיעודי במשמרות בימי חול ולפעמים בימי שבת. שמתי לב שבתלוש המשכורת ההפרשה לקרן הפנסיה היא רק על חלק השכר של ימי החול(כלומר על השעות של ימי חול ולא על השעות שנספרות כ150 אחוז). לצורך הדוגמא נניח שעבדתי 40 שעות בימי חול ועליהם קיבלתי 1600 שקל ועוד 20 שעות בימי שבת שעליהם קיבלתי 1200 שקל, השכר הקובע לפנסיה וההפרשות יתבצעו אך ורק מ1600. האם העניין חוקי?

הפרשה לפנסיה משכר רגיל/שכר קובע בלבד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17
סמדר בוקר טוב, הפרשות לפנסיה ולפ"פ מופרשים רק מהשכר הרגיל. השכר הקובע ולא מתוך השעות הנוספות. אלא באם ענין זה מוסדר ע"י הסכם אישי או קיבוצי או בצו הרחבה שחל עליך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בזמן חופשת מחלה

אלכס 15/05/17
שלום,
אני מועסק בעבודה משרדית ולפני כשבוע וחצי שברתי יד שמאל (אני כותב ביד ימין).
היום חזרתי לעבודה גם מרצוני וגם מנסיבות "לחץ במחלקה".
שאלה: האם ברגע שחזרתי לעבוד חופש מחלה הסתיים והאם הייתי אמור לקבל אישור על כך מרופא המטפל?
תודה  

עבודה בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17
אלכס בוקר טוב, עקרונית הרופא לא חייב לתת אישור חזרה לעבודה וזאת במקרה שבו נסתיימו ימי המחלה. במידה והחלטת לחזור לעבודה טרם סיום יחסי העבודה  - תקבל שכר ולא ניצול של ימי מחלה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול

יאיר 15/05/17
האם חברת כוח אדם יכולה להודיע לי על ביטול עבודה זמנית ( השגחת בחינות) יום לפני מועד העבודה?
כמה זמן קודם מותר להודיע על ביטול?
ברור שאני מסתמך על המועדים ששובצתי וביטלתי דברים אחרים

ביטול משמרת בהתראה קצרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17
מעסיק מחוייב לשלם לעובד שכר עבור משמרת שקוצרה או בוטלה לאחר שהעובד כבר הגיע לעבודה. החוק אינו קובע מפורשות מהו השכר שיש לשלם לעובד שמשמרתו בוטלה או קוצרה בהתראה קצרה. ולכן באם ענין זה אינו מוסדר בינך לבין חברת כח האדם בהסכם - אין כח מחייב או המעסיק לשלם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי חובת ההוכחה בנסיעות

יוסי 15/05/17
יש לי שאלה - 

א. אם הייתה לי הסעה לעבודה שהתחנה שלה הייתה 600 מטר מהבית 

ב. המעסיק יטען בבית המשפט , שהתחנה הייתה 200 מטר מהבית שלי

השאלה -  האם עליי להוכיח שההסעה עצרה 600 מטר מהבית שלי? , או שעל המעסיק להוכיח שההסעה הייתה 200 מטר מהבית שלי?   ,,,,,,,,,,  כל אחד טוען שההסעה עצרה במקום אחר.

תודה..

חובת הוכחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/05/17
המוציא מחברו עליו ההוכחה- ולכן עליך להוכיח כי התחנה היא 600 מטר מהבית. או כי מקום העבודה הוא מעל חצי קלומטר מהבית.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן