פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דחוף!!!!!!!!!!האם הדבר אפשרי?
האם מבחינה חוקית הוא יכול להוריד לי?
תודה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
נותן שירות עצמאי
אם יש כוונה לטעון לקיומם של יחסי עובד מעסיק, מומלץ לפנות לייעוץ משפט פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת הסיעוד שמשלמת לעובד זר משכורת
תשלום למטפלת זרה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר כספי מההסתדרות החדשה
לא אמורה לגבות דמי חבר מעובדים בחוזה אישי, הגבייה בוצעה על בסיס חודשי מתלוש
המשכורת, בסכום כולל של מעל 8000 ש"ח
ושאלתך מהי?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה לחול בחופש מחלה אחרי ניתוח
מחלה וחופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה והודעת פיטורים
אני מועסק בחברת הייטק כבר קרוב לשנה וחצי.
לפני מספר חודשים קבעתי מועד לחופשה משפחתית שנתית לתקופה של שבועיים ויידעתי את המערכת.
כמו כן לפני מספר ימים שלחתי הודעה למעסיקי להזכיר להם לגבי התאריכים וקיבלתי תשובה חיובית ותודה על התזכורת.
לאחר ההודעה הזאת החברה החליטה לפטר אותי בכפוף לשימוע.
קיבלתי מכתב פיטורים בו קיבלתי חודש הודעה מוקדמת.
ראוי לציין כי חודש ההודעה המוקדמת כוללים את שבועיים החופש בהם לא אוכל לחפש עבודה.
השאלה שלי היא האם הדבר חוקי? למיטב הבנתי תקופת ההודעה המוקדמת מטרתה לאפשר לך לחפש עבודה. ומאחר שהחברה ידעה שאני יוצא לשבועיים חופש הם למעשה מנעו ממני שבועיים של חיפוש עבודה.
חופשה והודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובד לאחר סיום ימי מחלה
לא כשיר לחזור לעבודה. הוא לפני ניתוח והעניין יכול לקחת כמה חודשים. הוא לקראת
פניה לרופא תעסוקתי לקבוע לו א.כ.ע. מתי אני יכול להודיע לו על סיום עבודה/התקשרות.
תודה.
עובד חולה שמיצה את ימי המחלה
האיסור לפטר עובד המצוי בחופשת מחלה מתייחס לעובד שיש לו יתרת מחלה. לאחר מיצויה ניתן לפטרו, בכפוף לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
לחוות דעת והמלצה לפעולה מומלץ לפנות לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא שימוע – בעל מוגבלויות
1. לפני כ-15 שנה הוגדרתי ע"י הביטוח הלאומי כנכה על רקע נפשי (דרגת אי כושר עבודה של 75% לצמיתות).
2. לפני כ-4.5 שנים התקבלתי לעבוד כאיש אחזקה במכללה. הקבלה לעבודה נעשתה באמצעות השמה מטעם הביטוח הלאומי.
3. העסקתי במכללה לאורך השנים התבצעה באמצעות חברות קבלן אשר זכו במכרז לצורך מתן שרותי אחזקה :
א. חברת קבלן א' – הקבלה לעבודה במתחם המכללה נעשתה באמצעות חברת קבלן א'. משך העבודה באמצעות חברה זו נמשך כשנה וחצי.
ב. חברת קבלן ב' – המשך העבודה במכללה התבצע באמצעות חברה ב'. משך העבודה בחברה זו נמשך כשלוש שנים.
ג. חברת קבלן ג' – חברת קבלן ג' ערכה לי ראיון עבודה ולאחריו סירבה לקלוט אותי לעבודה באמצעותה.
4. עבודתי באמצעות חברה ב' בוצעה יחד עם עובד נוסף אשר ביצע תפקיד זהה לעבודתי (איש אחזקה – שינוע). משכורתו של העובד הנוסף הייתה גבוהה ב-600 ₪ לחודש מאשר משכורתי החודשית. כאשר פניתי למנהל העבודה שלי נמסר לי כי הסיבה להפרשי השכר היא זכאותי לקצבת נכות ולכן שכרי יהיה נמוך יותר בהשוואה לעובד השני שאינו זכאי לקצבת נכות.
5. במהלך חודש 12.2016 זומנתי לשימוע בפניי מנהל העבודה בחברה ב'. במהלך השימוע עלו טענות מטעם המנהל בנוגע לתפקודי בעבודה, ובסיום השימוע התקבלה החלטה להמשיך את עבודתי בחברה.
6. במהלך חודש 02.2017 הודיעו לכל עובדי חברה ב' כי חברה ג' זכתה במכרז המכללה והם מוזמנים לראיונות עבודה לצורך בחינת אפשרות המשך עבודתם. במהלך הריאיון נערכו לי מבחני אישיות באמצעות תכונת מחשב בעוד שלשאר המועמדים לא נערך מבחן מסוג זה.
7. לאחר הריאיון נמסר לי ע"י מנהל העבודה בחברה ב' (מנהל העבודה מטעם חברה ב' אשר המשיך בתפקידו לאחר מכן כמנהל העבודה מטעם חברה ג') כי עבודתי במכללה תסתיים בתאריך 31.03.2017 (עם סיום פעילותה של חברה ב'). בהתאם לדבריו של מנהל העבודה, סיום העבודה נובע מהסיבות הבאות :
א. ההחלטה על הפסקת עבודתו היא החלטה משותפת למכללה ולחברה ג'.
ב. חברה ג' מעוניינת לחדש את צוות העובדים במתחם.
8. לפי מיטב ידיעתי כמעט כל העובדים הקבועים שהועסקו במשך השנה האחרונה באמצעות חברה ב' המשיכו לעבוד במתחם המכללה באמצעות חברה ג'.
9. לאחר שנמסרה לי ההודעה בדבר הכוונה לסיים את העסקתי פניתי בנושא למנכ"ל המכללה ולמנכ"ל חברה ג'. במכתב הפנייה ציינתי כי אני מעוניין להמשיך את עבודתי במכללה ואני זכאי להגנות בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח – 1998 :
א. תשובתו של מנכ"ל המכללה הייתה כי הוא אינו יכול להתערב בשיקולים של חברה ג' בדבר קבלתי לעבודה והדבר אינו באחריות המכללה.
ב. מנכ"ל חברה ג' לא ענה למכתב.
10. בתאריך 01.04.2017 החליפה חברה ג' את חברה ב' ופוטרתי מעבודתי ללא שימוע.
11. להלן מספר שאלות :
א. האם קיימת לי עילת תביעה כנגד אחת או יותר מהחברות (המכללה, חברה ב', חברה ג') ?
ב. במידה וכן את מי עליי לתבוע ובאיזו עילה ?
תודה על העזרה
לא מתאים
הפורום מיועד לשאלות ממוקדות וברורות. אתה מציג מקרה ומבקש ייעוץ משפטי. הפורום אינו המקום לכך. מומלץ לפנות לייעוץ משפטי פרטני, או לאחד הגופים העוסקים בכך: ההסתדרות, שי"ל, קו לעובד וכיו"ב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין מעבר לעיר אחרת
פיצויי פיטורים במעבר לשדרות
מעבר לשדרות אכן מזכה בפיצוים נוכח היותה חלק מרשימת ערי הפיתוח שמעבר אליהם מזכה בפיצוים . תשלום הפיצוים הוא רק לאחר הוכחה שחיית במקום חצי שנה ( חוזה שכירות, תשלומים שוטפים וכיו"ב)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14
עובד בעבודה מספר שנים.בחוזה שחתמתי רשום שחל עלי סעיף 14.אין לי העתק מהחוזה ביד.
אני מתכנן לעזוב בקרוב.האם הם יכולים להתכחש לעניין פיצויי פיטורין?
סעיף 14
יהיה עליך להוכיח שאכן אתה חתום על סעיף שכזה, יש לבחון למול הקופה האם בטפסים עליהם אתה והמעסיק חתמתם זה מופיע וכן האם מופרשים בכל חודש 8 ושליש אחוז מהשכר לפיצויי פיטורים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחילת עבודה ללא הודעה למעסיק שאני בהריון
התחלתי את העבודה שלי השבוע במוקד טלפוני דרך חברת כוח אדם ואני עדיין בשלב ההכשרה אך לא הודעתי לא לחברת כוח האדם ולא למעסיק במוקד שאני בהריון חודש שישי, מהם ההשלכות לכך? האם זכותי להמשיך בעבודה גם אם אני בהריון בחודש יחסית מתקדם כזה? עוד שאלה אם ארצה להפסיק את העבודה אני חייבת למסור הודעה מוקדמת?? כמה זמן צריך?
תודה
תחילת עבודה ללא הודעה על הריון
ככל ואינך עובדת בעבודה שדורשת שעות נוספות או שיש בה בכדי להשפיע ל ההריון אז על פניו אין חובה להודיע למעסיק. מנגד קחי בחשבון שלא תוכלי לעשות שימוש בשעות היעדרות שמותר בשל הריון וכיוב.
לגבי הפסקת עבודה אם את עובדת שבוע ברמת העיקרון את לא חייבת בהודעה מוקדמת אך כדאי לבחון שאין בחוזה התחייבות כלשהי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
1אני עובדת בשתי עבודות , במידה ויפטרו אותי מאחת משתי העבודות האם אוכל לקבל דמי אבטלה?
2, שאלה נוספת אם גדל היקף העבודה, בתוספת שכר שאינה משמעותית, במידה ואסרב לקבל את ההצעה , האם זה יפטור את המנהל משלשם לי פיצויים, במידה ולא אקבל את השכר שאני דורשת ?
דמי אבטלה ופיצוים
לגבי דמי אבטלה פני לפורום ביטוח לאומי
לגבי סירוב לקבלת הצעה- יש לבחון את כל הנתונים אבל ככל ואת לא מסכימה לשינוי בהיקף משרתך או תנאיה יש לבחון האם מדובר בהרעת תנאים וככל וכן במידה והמעסיק מחייב אותך לשינוי זה אז לאחר התראה בכתב תוכלי להתפטר בדין מפוטר. ככל ואת מסרבת לשינוי והמעסיק מפטר אותך בגין זה הוא עדין יהיה חייב בתשלום פיצוים מלאים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר לעובד שעתי בחודש שלא עבד?
אדם שעובד במספר משרות חלקיות, לא עבד בחודש נתון כלל אצל אחד המעסיקים.
האם המעסיק אמור להוציא תלוש המעיד על 0 שעות עבודה, או שלא חייב להנפיק תלוש?
תודה.
תלוש שכר בחודש שלא עבד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עקיפת סמכויות
קיבלתי מכתב נזיפה בעקבות פניה לקצין ביטחון עקב חשש ביטחוני.
לטענת המעסיק הייתי צריך לפנות קודם אליו או לממונה עליי לפני פנייתי לגורם הביטחון של המשרד. אציין כי פניתי למנהל משאבי אנוש קודם לכן אשר מסר שנושא זה אינו באחריותו.
האם אכן פנייה לקבט היא חריגה מסמכות? האם מדובר בעקיפת סמכויות?
בנוסף, באותו מכתב נרשמו שקרים מוחלטים שכביכול נאמרו על ידי לקצין הביטחון. אף על פי שמעולם לא נאמרו על ידי..
השיחות איתו מוקלטות ויש לי הוכחות. האם יש לי אפשרות להשמיע את השיחות לגורם שלישי כדי להוכיח את חפותי?
עקיפת סמכויות
יש לבחון את כל הנסיבות על מנת לענות וכן בכל מקום יש נהלים משלו.
על פניו פניה לקבט לא צריכה להיות חריגה מסמכות אלא באם יש נהלים ברורים של טיפול ולגבי הדברים שנרשמו במכתב לטעמי הכי נכון להשיב על המכתב בכתב ובמידה ואתה מעוניין לציין כי השיחות מוקלטות וכי במידה ויבקשו תשמח להשמיע לו אותן. ככל ואתה צד לשיחה אז אין שום בעיה עם ההקלטה והיא יכולה לשמש כראיה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות לנהג
קרן השתלמות לנהג
על מנת לענות יש לדעת איזה הסכם קיבוצי או צו הרחבה חל במקום העבודה של הנהג. עפי הדין הכללי אין חובה שכזו אבל ככל ויש הסכם החל על מקום העבודה אז יש לפעול בהתאם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מרופא תעסוקתי
אישור מרופא תעסוקתי לשינוי במשרה
יש לבחון לעומק את הנתונים אך ברמה העקרונית אכן מורידים חצי יום מחלה לכל יום כאשר בגין היום הראשון לא משלמים ובגין הימים השני והשלישי משלמים 50% כך שהשכר לא משולם במלואו ובאשר לימי המנוחה יש לבחון באיזה אופן מבוצע התשלום כדי לדעת לענות ולחשב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום הפסקה
אני עובדת מזה מספר חודשים במקום העבודה הנוכחי
במשרה של 5 ימים בשבוע 8 שעות כל יום. בפועל מורידים לי חצי שעה עבור הפסקה, בפועל עד היום מעולם לא יצאתי להפסקה.
האם לפי החוק מותר למעסיק להוריד חצי שעה על הפסקה במשרה של 8 שעות?
והאם אני יכולה לדרוש רטרואקטיבית תשלום על איי ניצול זמן הפסקה?
תשלום הפסקה
ככל ומותר בזמן ההפסקה לצאת ממקום העבודה גם אם לא עושים זאת בפועל אז אכן ההפסקה היא על חשבון העובד וזכותו של המעסיק לנכות אותה משעות העבודה. ככל והייתה לך אפשרות להפסקה גם אם לא ניצלת אותה בפועל אז אכן המעסיק פועל כשורה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
הנני אם חד הורית לילד בן 12 וחצי ותינוקת בת חודשים.
אני עובדת בחרת אגד תעבורה במשך 6 שנים במחלקת בקרה.
בתאריך 4/12/2016 יצאתי לשמירת הריון ובתאריך 25/6/2016 ילדתי כיום אני בחופשת לידה עד 8/10/2017
שאלה:
אני רוצה לסיים את עבודתי בחברה לצורך טיפול בתינוקת מעבר לזה שבמסגרת עבודתי עבדתי בעיר אשדוד במשך כול השנים ועכשוי העבירו אותי לעבוד בירושלים מה שמאוד מקשה אלי עם התינוקת.
שאלתי היא כזה
האם מותר לי להתפטר ועדיין לקבל את כול הזכויות שלי
מי שמתפטר מקזזים לו 30% מהפיצוים עם גם לי?
האם אני זכאית לחתום הבטלה למרות שהיתי בשמירת הריון
האם אני אמורה להודיע חודש מראש בעבודה ולהיות זכאית לתשלום בעבור הודעה מראש
תודה על עזרתכם
לבנה אדרי
סיום עבודה התפטרות לאחר לידה
כל עוד טרם חלפו 9 חודשים מהלידה את זכאית להתפטר בדין מפוטר ולקבל את כל התנאים כאילו פוטרת ופיצוים מלאים. ( מבחינת דמי אבטלה לא בטוח שיש זכאות מהיום הראשון יש לב חון את הנסיבות הספציפיות בדקי זאת בפורום ביטוח לאומי) . עליך לתת הודעה חודש מראש וככל ותעבדי בפועל תהיי זכאית לתשלום ככל ולא תעבדי אז לא תהיי זכאית לתשלום בגינם כאשר כדאי לעשות זאת בזמן שאת מצויה בחופשת הלידה על מנת שלא תידרשי לחזור לעבודה בפועל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה לחו״ל של עובד בזמן מחלה
האם מגיע תשלום לעובד לימי המחלה בזמן השהות בחו״ל ומה דינו העובד במקרה זה
יציאה לחול בזמן מחלה
ככל והעובד יוצא לחול ואינו חולה אז בעצם לא היה בימי מחלה ואין לשלם לו ימי מחלה ( אלא באם נסע לחול בגין מחלתו)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לעובד שעתי
עבדתי 3 וחצי שנים במפעל והשתכרתי לפי שעה. פיטרו אותי ואני רוצה לדעת אם קיבלתי פיצויים כפי שמגיע לי. איך אני מחשב את גובה הפיצויים? הבנתי ששינו את החוק מחישוב ממוצע של שנה אחרונה לכל תקופת ההעסקה? איך באמת עושים זאת?
תודה על העזרה
חישוב פיצויים לעובד שעתי
ככל ולא היה שינוי בהיקף המשרה או שינוי משמעותי בהיקף העבודה אז ניתן לעשות חישוב ממוצע של שנה אחרונה כפול התקופה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
העברת תשלום
מותר למעסיק לשלם בשיק במקום בהעברה בנקאית אבל התשלום היה צריך להיות מוכן עד ה9/8 עכשיו מדובר כבר בהלנת שכר.
דרוש ממנו להגיע ולקחת את השיק היום
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור הודעה מוקדמת
באופן קבוע אינני מקבלת שכר עבוד חודש אוגוסט שבו
הגן לא עובד כצהרון אלא יום מלא עד 15.8 ולכן אינני יכולה לעבוד שם.
קיבלתי בתחילת אוגוסט מכתב פיטורין שבו מודיעים לי
שאני מפוטרת מיידית.
האם אני זכאית לתשלום עבוד חודש עבודה בגין הפיטורין ?
או שבגלל שאינני זכאית לשכר בחודש אוגוסט אינני זכאית גם לתשלום בגין הודעה מוקדמת ?
תשלום עבור הודעה מוקדמת
את זכאית לתשלום של חודש עבודה כאשר גובה השכר הוא כאילו היית עובדת בחודש זה בפועל- לא ברור מדוע את לא מקבלת שכר עבור תקופה זו שכן ככל ואת לא בימי חופשה והמעסיק הוא זה שסוגר את הגן ברמת העיקרון המעסיק צריך לשלם על ימים אלה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בבקשה איך אני תוקף אותו ?
פנסיה רטרואקטיבית
איננו נותנים יעוץ מסוג שכזה בפורום- אין זה מקצועי שכן אנו לא מכירים את נסיבות המקרה ואת המסמכים הספציפיים ולא ניתן להסביר כיצד לתקוף בהליך משפטי מבלי להכיר את העובדות על בוריין.
באופן כללי אציין כי ככל ואין לעובד ביטוח פנסיוני פעיל אז אין צורך להפרשה רקרואקטיבית שכן מטרת ההפרשה הרטרואקטיבית היא לשמור על הוותק.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבטחה להעלאה בשכר בעל פה
בחודש יוני ביקשתי העלאה בשכר במייל למנהל הישיר שלי
באותו יום קיבלתי שיחה מסגן מנהל הרשת והמנהל הישיר שלי שאישר לי בעל פה את ההעלאה בשכר בסיס החל משכר יוני
בשכר יוני לא ראיתי את ההעלאה בתלוש פניתי למנהל שלי והוא אמר שהיתה טעות ויכניסו לי את ההפרש בחודש יולי
לאחר ארבעה ימים קיבלתי זיכוי משכורת לחשבון פניתי למחלקת שכר בשאלה מה זה הזיכוי משכורת וענו לי שזה בונוס שלא נכנס בחודש יוני וכמובן שזה לא בונוס זה ההעלאה שהובטחה
והיום שוב בשכר יולי קיבלתי תלוש ושוב לא העלו לי את השכר בסיס
יש עילה לתביעה של המעסיק?
יש לציין שיש לי הודעות כהוכחה מהמנהל הישיר שלי שמאשרות את ההעלאה בשכר
הבטחה להעלאה בשכר בעל פה
ככל ואת יכולה להוכיח את ההבטחה בדבר השינוי אז אכן מדובר בשינוי בשכרך ועל המעסיק לפעול בהתאם ולשלם לך את השכר וכן לבצע את ההפרשות והתשלומים הסוציאליים בהתאם.
אני מציעה בשלב ראשון לפנות למעסיק בכתב ולדרוש הסדרת הנושא וככל וזה לא מוסדר יש לשקול כיצד לפעול
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
פתחתי עסק עם עובדים שמקבלים משכורת, האם אני יכול לחתום אבטלה ולקבל דמי אבטלה?
פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






