פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

אופציות

חי 05/05/25
פוטרתי מעבודתי יש לי וסטד אופציות "בתוך הכסף", האם אני נדרש ממש אותם מידית או שיש לי זמן לעשות זאת כשרצה? מה החוק / דני העבודה אומרים בנושא?

מועד למימוש אופציות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/05/25

יש לבחון פרטנית את הסכם העבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחר שימוע בעבודה

איתי 05/05/25
זו הפנייה שלך:
 

אני עובד בחברת שמירה כשנה וחודש וחצי כל השבוע בוקר מלבד משמרת אחת אוו שניים צהריים
עכשיו המעסיק רוצה להעביר אותי רק למשמרות צהריים
האם זה הרעת תנאי עבודה?
והאם אני הולך לכיון סיום עבודה האם צרכים לתת לי הודעה מוקדמת וכמה זמן?
תודה רבה

שינוי שיבוץ למשמרות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/05/25

יש לבדוק מה היו ההסכמות בהסכם העבודה והאם ישנה התחייבות להשתבץ ככל שניתן מאחר ולא בהכרח מדובר בהרעת תנאים.

ככל שמסיימים העסקתך יש לתת הודעה מוקדמת על פי דין כאשר ככל שאתה עובד בשכר תהיה זכאי לתקופת הודעה מוקדמת של 14 יום בתוספת יום נוסף בגין כל שני חודשי עבודה בשנת העבודה השניה.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות/ הריון ושמירה

ליקוש 05/05/25
שלום.
המעסיק שלי יודע שאני בטיפולי פוריות. אך למען האמת נכנסתי להריון ואני בשבוע יחסית צעיר🙏🏻🧿.
עלי לעבור ניתוח מסויים לשמירה על ההריון וממנו אצא לשמירת הריון שתאושר באופן וודאי במקרה שלי (הריון בסיכון וגורמי סיכון נוספים).
 
אני בחופשת מחלה כרגע והניתוח בקרוב מאוד וממנו לא אחזור לעבודה (שמירה).
 
הגיעה לאוזניי שמועה מאחד העובדים שיש כוונה לפטרי כמובן דרך פניה לממונה (כאמור המעסיק חושב שאני בטיפולי פוריות).
 
היה ניסיון לגרום לי להתפטר בעצמי בכך שהתעמרו בי מאוד, ברמה הלא חוקית, כולל הרעה בתנאי עבודה, בידוד חברתי, איום חוזר לפיטורים בכל שיחה כמעט (הכל מוקלט וממוסמך).
 
האם המעסיק יכול לפנות לממונה לבקש את אישורו בעודי בחופשת מחלה?
אם המעסיק יפנה לממונה, ואני אשיב לממונה שאני בהריון, זה יכול לבוא לרעתי שלא הודעתי קודם? כאמור אני בשבוע צעיר.
 
אם הספקתי לצאת לשמירה, ובמקביל היתה פניה לממונה, מה יהיה דיני? (כמובן שאודיע למעסיק מיד עם הגשת המסמכים לביטוח לאומי).
 
ואם היתה פניה לממונה, וטרם הספקתי להשיב לו בחזרה, הגשתי את המסמכים לשמירה?
 
 
תודה רבה מראש

מה עלי לעשות אם יש כוונה לפטרי בעודי בהיריון?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/05/25

פיטורי עובדת בהיריון טעונים אף הם היתר לפיטורים כפוף לכך שאת מועסקת בחברה פרק זמן המקנה לך הגנה מכח החוק.

מועד הפניה לממונה על חוק עבודת נשים אינו קובע את זכויותייך והשאלה היא האם יינתן היתר ואם כן ממתי.

יש לשים לב שהפניה לממונה אינה מייתרת את הצורך בהליכי שימוע.

באשר למועד ההודעה על ההיריון יש לציין במעמד השימוע או כאשר תתבקשי לתת עמדתך לממונה.

היריון קל ובהצלחה

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניטור מחשב בעבודה

אלי 04/05/25
שלום רב,
אני עובד בבנק ולאחרונה מתגבר החשש שלי שהעמדה הקבועה שלי מנוטרת כך שכל פעילותי בה מתועדת.
מעולם לא חתמתי על אישורי לדבר כזה וכמובן שהדבר, ככל שמבוצע, מתקיים ללא ידיעתי וללא יידועי וגם ללא קבלת הסכמתי.
האם מותר למעסיק לעשות דבר כזה? זו לא פגיעה בפרטיות?
תודה

האם מותר למעסיק לעיין בדוא"ל שלי ללא הסכמה מפורשת שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/05/25

בהתאם לכללים נדרשת הסכמת העובד לעיון בדוא"ל ואולם הדבר תלוי גם באופן בו הוגדרה התיבה והאם הובהר כי התיבה הינה לצרכי עבודה בלבד וניתנה הודעה מתאימה.

בשים לב לעבודתך בבנק, ניתן לבדוק אם הדבר הוסדר במקרה בהסכם קיבוצי ככל שחל עליך או באופן אחר.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר למעסיק לעיין בדוא"ל שלי ללא הסכמה מפורשת שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/05/25

בהתאם לכללים נדרשת הסכמת העובד לעיון בדוא"ל ואולם הדבר תלוי גם באופן בו הוגדרה התיבה והאם הובהר כי התיבה הינה לצרכי עבודה בלבד וניתנה הודעה מתאימה.

בשים לב לעבודתך בבנק, ניתן לבדוק אם הדבר הוסדר במקרה בהסכם קיבוצי ככל שחל עליך או באופן אחר.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

רוני 01/05/25
עובד במהלך העבודה הגיש תביעה נגד המעסיק על כל הזכויות שלא שולמו ובהסכם פשרה נרשם לסילוק סופי ומוחלט למעט רכיב הפצויים , אחרי 3 שנים הפסיק עבודה , האם יכול לתבוע רכיב פיצויי פיטורין והאם יש צורך לצרך לכתב תביעה בקשה כלשהיא למשל פיצול סעדים ??

ייעוץ לגבי תביעה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

שלום רב

לא ניתן לייעץ בלי לראות את הסכם הפשרה, ודאי לא לגבי הצורך בפיצול סעדים.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב צמוד – החזר חניות

יוסי 01/05/25
שלום רב. אני נציג מכירות שטח, עם רכב צמוד, בחברה מגישים את כל קבלות החניות אחת לתקופה, ומקבלים החזר בשכר.
לאורך שנים רבות נהגתי להגיש במרוכז אחת לשנה- שנה וחצי, כי אין הרבה חניות בחודש, לכן לא היה טעם להגיש כל חודש.
הפעם האחרונה שהגשתי כשנה וחצי אחורה, החליט במעסיק שלא לשלם את הכל כי זה רחוק מדי, וטען שחודש לפני שהגשתי עברנו למערכת שמחייבת להגיש לכל היותר 3 חודשים אחורה וכעת הוא מאשר רק חצי שנה אחורה. כלומר פשוט החליט שלא אקבל שנה שלמה.
האם מותר לו? למי עלי לפנות במידה ואצטרך לדרוש את זכותי לקבל את ההחזר?
תודה רבה

החזר רטרואקטיבי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

על פניו אם המעסיק שינה את הנהוג ולא עדכן - עליו לשאת בתשלומים. כמובן יש לוודא האם לא נתן הנחיה מתקנת בנושא או האם לא היתה הנחיה קודמת גם אם לא יושמה כמו שצריך.

עם זאת יש לקחת בחשבון לעתיד - שיש לבקש את ההחזרים במועד. לאמור השלכות גם מבחינת נושא הדיווח על הוצאות המעסיק.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כניסת עיקול לתוקף

מורן 29/04/25
שלום רב,
 
קבלתי היום שיחת טלפון מהמעסיק לפיה קיים עיקול שכר ועלי לפעול תוך 4 ימים אחרת המעסיק יפעל למימוש העיקל לטובת הזוכה. האם התקופה של 4 ימים היא הגיונית ? האם אין בחוק תקופה של כ 30 יום או קרוב לכך.
 
תודה מראש,
מורן

עיקול על שכר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

הודעת העיקול קובעת הנחיות ליישום ועל המעסיק ככלל ליישמן במועד תשלום השכר. לכן, השאלה נוגעת לרוב גם לשאלה מתי התקבל העיקול ביחס למועד תשלום השכר שכן המעסיק אינו יכול להימצא בהפרה של צו העיקול

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

אבי 29/04/25
בגלל מצב בריאותי אני לא יכול להמשיך בתביעה משפטית שתבעתי.
 
תבעתי קרן פנסיה-
שואל האם כדאי לפנות לעו"ד שמטפל בתביעה בקרן הפנסיה טלפונית ולומר לו שירדתי מהתביעה ושיעביר לי טופס לחתום עליו, או שכדאי יותר לפנות אליו בכתב במייל ולבקש הסכמתו למחיקה ללא הוצאות ולצרף אישור רפואי שמסביר את אי יכולתי להמשיך בתביעה.
 
איך עדיף לפעול?
 
תודה רבה

ויתור על תביעה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

שלום רב

הואיל ולא ברור מה טיב התביעה נגד קרן הפנסיה קשה לייעץ ואלם אין משמעות לשאלה אם הפניה היא טלפונית או בכתב. יש להגיע לסיכום איתו ולהבין האם מדובר במחיקת התביעה באופן המאפשר לך להגיש התביעה בעתיד, וכמו כן בתלות בשלב התקדמות התיק יכולה להתעורר שאלת החיוב בהוצאות

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בערב יום העצמאות

שרון 29/04/25
עבודה בערב יום העצמאות
שלום, אני מועסק במשרד פרטי קטן הפועל 5 ימים בשבוע, במשרה מלאה (8.5 שעות). קראתי שבמצב המתואר, יום העבודה בערב יום העצמאות יהיה 8 שעות (בתשלום 9 שעות) או 7 שעות (בתשלום 8 שעות). מה קורה באם אעבוד פחות מ7 שעות?
תודה.

עבודה בערב יום העצמאות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

שלום רב

חסרים נתונים כגון האם ההעסקה היא בשכר שעתי או חודשי.

בכל מקרה ככל שאינך ממלא את מכסת השעות המעסיק רשאי לקזז את התשלום בגין ההיעדרות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קופאי בסופר- האם מדובר ב"עבודה בישיבה"?

אבנר 27/04/25
אני מקבל הבטחת הכנסה. נשלחתי לועדה רפואית של לשכת התעסוקה, והועדה קבעה לי מגבלה רפואית כזאת: עבודה בישיבה בלבד, וכן נכתב במגבלה שרירים ועצמות- 9. עכשיו רוצים לשלוח אותי לעבודה כקופאי בסופר.
 
האם לדעתכם עבודה כקופאי בסופר עומדת במגבלות הועדה הרפואית? הרי מצד אחד אכן מדובר בעבודה בישיבה, אולם מצד שני לא מדובר בעבודה ''קלאסית'' בישיבה כמו במשרד וכו'. הרי הכיסא של הקופאים הוא גבוה ולא נוח, לא תמיד יש משענת, לפעמים עקב אופי העבודה וכו' כשיש לחץ וכו' צריך לעמוד...
 
דעתכם??

הזכות לעבודה בישיבה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

בהתאם לדין על המעסיק לספק לעובד כיסא מתאים לביצוע עבודתו ולא למנוע ישיבה בעבודה אלא אם כן הדבר נדרש מאופי העבודה. בהליך משפטי שבוצע בשעתו הגיעו להסכמות לגבי סוג הכסאות שיסופקו ואלו אמורים להיות באיכות מספקת ולכלול משענת גב.

כאשר יש מחלוקת אם העבודה מתאימה למגבלות או לא, המעסיק יכול לשלוח תיאור תפקיד לרופא תעסוקתי שיכריע האם אתה כשיר לעבודה

 

הרבה בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בקבלה

יפעת פייל 27/04/25
שלום, אני עובדת במשך כמעט עשרים שנה בקבלה של מלון נחשב. בעקבות תאונת דרכים נהיו לי כמה פגמים אסתטיים בפנים (חסרה שן וצלקת גדולה). המעסיק שלי 'הציע' לי בחום לעבור לתפקיד אחר במלון, כזה שלא בא במגע עם אנשים. די הבנתי ממנו שאם אני לא אסכים לזה אז כנראה שהוא יפטר אותי, אני ממש לא מעוניינת בתפקיד החדש ואני חושבת שזה נעשה רק בגלל התאונה וזה שאני כבר לא נראית מספיק 'שירותית' לטענתו. הוא יכול לחייב אותי בדבר כזה? אשמח לעזרה ממש!

ניוד לתפקיד על רקע פגיעה בתאונה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

שלום רב

ניוד לתפקיד חלופי אפשרי רק ככל שאין כשירות לביצוע התפקיד הנוכחי.

מוצע לתעד את השיחות עם המעסיק כדי שניתן יהיה לבסס את הרקע להצעת הניוד ויש לבחון מה הסיבות הפורמאליות שהוא מציג להצעה זו ואם ניתן לבסס טענה לשיקולים לא ענייניים.

 

במידה ויהיו התפתחויות מוצע לקבל ייעוץ משפטי פרטני.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יצאה לחל"ת

אליאס 24/04/25
נקבעה לי ע"י ביטוח לאומי נכות זמנית 55% למשך שנה . המעסיק מנסה לכפות עלי לחתום על חל"ת .
 
האם מותר לו ? מה עלי לעשות ?

האם ניתן לחייב אותי לצאת לחל״ת עקב אי כושר זמני?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

ככל שאי הכושר או הנכות הזמנית מונעים ביצוע העבודה ולמעסיק אין עבודה מתאימה אחרת הרי יציאה לחל״ת היא חלופה עדיפה על סיום העסקה במובן זה שהיא מאפשרת שמירה על מקום העבודה ככל שיחול שיפור במצב הרפואי.

חלופה נוספת היא סיום העסקה הכל כמוכן ככל שאין כשירות לעבודה ואין תפקיד חלופי מתאים

 

הרבה בריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום העבודה

נעומי 15 22/04/25
שלום רב,
התחלתי לעבוד ביוני שנה שעבר ונתתי את מכתב ההתפטרות שלי ביום ראשון לפני חג פסח.
הייתה לי התראה של שבועיים וסיימתי ביום ראשון שעבר.
המעסיקה שלי דורשת ממני לחזור שעתיים ביום למשך
שבועיים לפחות כדי לחפיפה עם משהו שיחליף
אותי. האם אפשר לסרב? איך?
אני חוששת שהיא לא תיתן לי את המשכורת האחרונה וימי החופשה שלי אם אסרב. מה התנאים לזה? מקסימום חודש אחרי היום האחרון, נכון?
תודה על התשובה

עבודה לאחר תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

ככל שהמעסיקה מנסה לחייב עבודתך מעבר להודעה המוקדמת על פי דין היא אינה רשאית לחייבך לעבוד.

חשוב לוודא האם בהסכם העבודה לא היו הסכמות לגבי הודעה מוקדמת מעבר לחוק.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר דירה

אנונימית 21/04/25
שלום לכם,
 
אני עובדת שטח באזור המרכז.
עברתי לאחרונה לגור ביישוב אחר בדרום במרחק 50 ק"מ מת"א (לא אזור פיתוח).
החברה בה אני עובדת מעסיקה עובדים בכל רחבי הארץ אך באזור הדרום אין תקן ולכן נתנו לי את האפשרות להמשיך לעבוד במרכז.
יום העבודה שלי מסתיים בשעות הלילה המאוחרות ומאלצים אותי לסיים את יום העבודה בשעה שאני כבר צריכה להיות בדרך הביתה בתח"צ אחרת אין לי דרך לחזור הביתה.
בימים האחרונים יש תלונות מצידם על כך שאני לא מספיקה לסיים את המשימות שלי בשטח והם מאיימים שהם פשוט יפסיקו לשבץ אותי למשמרות כבר החל משבוע הבא !
האם מותר להם פשוט להפסיק את השיבוצים למשמרות מהיום למחר ?? האם ייחשב כפיטורים ??
למעשה הם מצפים ממני להתפטר אך לא מפטרים בעצמם.
 
מה עושים במצב כזה ?
(לציין שעובדת שם כבר מעל שנתיים).
 
תודה מראש.

קושי בביצוע העבודה עקב מעבר מקום מגורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

מעבר מגורים שאינו באחד המקרים הקבועים בחוק ובתקנות אינו מזכה בהתפטרות בדין מפוטר. גם אין למעסיק חובה להסכים לשינוי חד צדדי שלך בשעות העבודה ובפרט אם מדובר בעבודת משמרות. בסיטואציה כזו ובנסיבות מסוימות תעלה השאלה האם ניתן לראות בך כמי שבהתנהלותה למעשה נטשה את עבודתה או לא מתייצבת למשמרות כנדרש. מעסיק זהיר היה מזמן אותך לשימוע אבל ככל ששינית חד צדדית את שעות העבודה זה ניתן גם לפרשנות אחרת

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צריך פסק זמן מהעבודה, אבל לא מעוניין שהוותק והפנסיה ייפגעו בשל כך.

לירון 20/04/25
שלום רב: אני אצטרך בעוד חצי שנה באוקטובר פסק זמן מהעבודה לצורך מעבר דירה, אני לא רוצה להודיע על התפטרות כי לא יודע אם אמצא עבודה אחרת אבל אני גם לא רוצה שהוותק שלי בעבודה ייפגע בשל כך ולא רוצה גם שהצבירה הפנסיונית שלי תיפגע.
איזה מכתב עליי להגיש לממונה עליי שהוא לא מכתב התפטרות לפיו אני אצטרך עם עצמי פסק זמן לפרק זמן לא ידוע של שבועיים שלושה לצורך מעבר דירה בלי שהוותק שלי בעבודה ייפגע ובלי שהדין שלי יהיה דין מתפטר?

פסק זמן או חופשה ??

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

החלופה העומדת בפניך היא יציאה לחופשה בתשלום ככל שהמעסיק מאשר ועומדים לרשותך ימי חופשה צבורים. בהעדר חופשה צבורה אפשר לבקש מהמעסיק אישור לחופשה ללא תשלום או חופשה על חשבון ימי חופשה עתידים. חופשה ללא תשלום אינה מזכה בצבירת זכויות לותק או לפנסיה מאחר ואין תשלום שכר.

חופשה על חשבון חופשה עתידית היא פתרון אפשרי אך המעסיק אינו מחויב להסכים למנגנון בו הוא למעשה נותן לך הלוואה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לבקש לקצר מועד

אבי 20/04/25
השופטת בבית דין לעבודה נתנה לנתבעת 60 יום להגשת תצהיר.
 
1. האם פגרת פסח שנפלה באמצע מתווספת ל 60 הימים הללו? ומאריכה לנתבעת את הזמן?
 
2. אני רוצה שישאר לי זמן ארוך יותר להתכונן לדיון הוכחות מאשר מה שישאר לי אם הנתבעת תגיש תצהיר אחרי 60 יום, האם אני יכול לבקש מהשופטת לקצר את 60 הימים? למרות שלי גם היו 60 יום? אני סובל ממחלת נפש וזקוק ליותר זמן האם זו עילה טובה לבקש התחשבות השופטת?
 
תודה רבה

האם אפשר להגיש בקשות ??

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

ראשית אפשר להגיש כל בקשה ובית הדין יחליט בהתאם לשיקול דעתו.

ככל שאתה ניצלת את מלוא הימים שהוקצו לא סביר שיקוצרו לוחות הזמנים רק לצד השני.

 

לגבי הפגרה הדבר תלוי בנוסח בו ניתנה ההחלטה על המועדים .

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלת ילד

מירב 20/04/25
שלום רב
אני אם חד הורית ולמעשה הורה יחיד עקב פטירת האב.
לאחרונה החלו בעיות רגשיות אצל הבן המצריכות טיפול רגשי עי פסיכולוג.
המפגשים נדרשים להיות קבועים .
נוכח האמור נאלצת לצאת כשעתיים לפני סיום העהודה מידי שבוע לטיפול הרגשי.
האם שעות חוסר זאלוה יכולות להיות מוכרות כמחלת
ילד (כמובן חוסר שעות בודדות ולא יום שלם)?
אודה לתשובתכח בבקשה ואם ניתן להפנות לחוק כדי שאציג בפני המעסיק בבקשה

היעדרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

היעדרות על חשבון שעות מחלת ילד טעונה אישור רפואי ולא בטוח שיינתן כזה. ישנה גם חלופת היעדרות לצורך טיפול בילד עם מוגבלות, גם זו טעונה אישור רופא בהתאם לדין. במידה ולא יינתן אישור כזה המעסיק אינו מחויב לאשר היעדרות בשכר ואז מוצע להציע לו כי השעות החסרות יושלמו במהלך השבוע כדי למנוע פגיעה בהשתכרות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתי לדעת משמרות

נועם איתן 20/04/25
שלום, אני עובד בתור כונן בשירותי רפואה כבר 3 שנים. בחודשיים האחרונים המנהלת החדשה התחילה לשנות לי משמרות ברגע האחרון, לפעמים אפילו מודיעה לי בלילה על שינוי למחרת. כשהתלוננתי היא אמרה שזה חלק מהגמישות שנדרשת בעבודה. נשמע לי הזוי שזה יכול להתנהל ככה, זה נחשב בגדר הרעת תנאים? מתי אני אמור לדעת על משמרות?

שינויים בשיבוץ למשמרות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

עבודה במשמרות עשויה להיות כפופה לשינוים וצרכים משתנים ויש לבדוק כיצד הוגדרה המשרה והגמישות גם בהסכם העבודה.

יש גם משמעות מה הסיבה לשינויים ואיך בפועל מבוצע השינוי במשמרות.

בנסיבות מסוימות עשוי הדבר להיחשב הרעת תנאים ואולם יש לבחון האם בפועל חל שינוי וזאת גם ביחס להגדרת התפקיד והמשמרות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המלצת רופא תעסוקתי

ניסו 20/04/25
לאחר ייעוץ עם רופא תעסוקתי אני כרגע עובד ארבע שעות בלבד וכל פעם מאריך לי בשלושה חודשים האם המעסיק יכול לשנות לי את היקף המשרה לתמיד לארבע שעות?
חשוב לי להבהיר שאני מקבל קצבה מביטוח הפנסיה להשלמת ההכנסה אך זה לא משהו שיהיה לתמיד לכן מבחינה רפואית זה מצב זמני

אי כושר זמני

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

לא צוינו בפנייתך פרטים מהותיים כגון מי המעסיק האח פרטי או ציבורי.

בנסיבות מסוימות גם אי כושר זמני וחלקי יכול להוות עילה להפסקת עבודה או להקטנת המשרה והדבר תלוי בשורה של משתנים

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות כוננות

אסף 20/04/25
אני מעוניין לדעת אם חוקי להעסיק אותי בתור כונן 24/7 ללא חופשות בכלל… או לחלופין מה המכסת שעות כוננות מקסימלית בחודש(אחראי תפעול רכבים) רוב העבודה בנהיגה..

כוננות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/04/25

כוננות אינה עבודה בפועל והדבר תלוי במקור למנגנון הכוננות - האם הסכם קיבוצי או הסכם אישי? האם מדובר במעסיק ציבורי או פרטי וכו וכיצד הוגדרו שעות הכוננות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם להגיש לביהד חווד במצב הבא

אבי 18/04/25
פניתי למומחה שיכין לי חווד אקטוארית בתחום פנסיה, הכין חווד עם טעויות וסכומים הזויים, הסכים לתקן ואז הגיש חווד עם סכום המהווה רבע מסכום חווד קודמת, אלא שבחווד המתוקנת חלק שלם חסר ולא חישב אותו, חלק שני סכומיו אומנם הגיוניים אבל אין לי דרך לבדוק אם מה שעשה שם תקין כי אין לי ידע מספיק, וחלק אחר בו עשה טעות בסיסית המלמדת שאינו מבין את עולם הפנסיה.
לאחר שראיתי את הטעות הבסיסית (הוא חייב את קרן הפנסיה בדמי גמולים על הפרשי פנסיה שמגיעים לי במקום על המשכורת המבוטחת) אין לי אמון מקצועי במומחה ואני חוששת להגיש את חווד גם אם יתקן אותה שוב. האם עדיף לא להגיש אותה, ולהישאר ללא חווד כשאני תלויה בביהד לעבודה שיסכים למנות מומחה מטעמו? נראה לי שלהגיש חווד שאין לי דרך לבדוק את נכונותה שנעשתה עי אדם שהוכיח שאינו שולט בתחום יהיה טעות מה דעתכם להגיש חווד של אותו מומחה או לא?
תודה

הגשת חוות דעת שגויה ??

עו"ד רעות שגיב מנהלת 18/04/25

הנטל עליך כתובע להוכיח תביעתך וככל שנדרש לתמוך בחוות דעת אקטוארית.

לא בכל מקרה מחויב להגיש חוות דעת מומחה ולעיתים ניתן להסתפק בתחשיב כל עוד הוא ברור ותקין. השאלה היא האם מדובר בתחשיב פנסיוני מורה. או בהפרשי הפקדות. עם זאת גם אין לצפות בהכרח שבית הדין ימנה מונחה מטעמו.

כך שהברירה אינה בין הגשת חוות דעת שלהערכתך אינה מבססת את תביעתך לבין המתנה למומחה מטעם בית הדין וישנן חלופות נוספות כגון חוות דעת מתוקנת.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי/דמי מחלה

אלי 18/04/25
בוקר טוב.
אחת מעובדות החברה הציפה בפניי סוגיית יום מחלה ראשון.
לדבריה, נכון שאין משלמים אולם אין לקזז מהצבירה.
הנאמר נוגד את הרשום בחוק.
אשמח למשוב.
תודה.

קיזוז ימי מחלה בגין יום היעדרות ראשון

עו"ד רעות שגיב מנהלת 18/04/25

הנושא לא הוכרע משפטית. ברמה הפרקטית יש שמקזזים יום מחלה מהצבירה ויש שאינם

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלף הודעה מוקדמת

יוסי 17/04/25
אני מנהל חנות משקאות. לאחר הפרות שכר והתראות של למעלה מחודש. הודעתי על התפטרות. לא ניתן לי ההזדמנות לעבוד חודש הודעה מוקדמת, שכן הביאו מנהל אחר במקומי והוציאו אותי מקבוצת המנהלים. יום לאחר שהודעתי על התפטרות.
האם מגיע לי חלף הודעה מוקדמת?

חלף הודעה מוקדמת בהתפטרות

עו"ד רעות שגיב מנהלת 18/04/25

ככל שהמעסיק הוא שויתר על עבודתך בהודעה המוקדמת עומדת לך הזכאות לתשלום חלף הודעה מוקדמת

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המלצת רופא תעסוקתי

Pz 16/04/25
האם מעסיק רשאי לפטר עובד בעקבות המלצת רופא תעסוקתי לעבודה מרחוק?

פיטורים לאור מגבלות רופא תעסוקתי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 18/04/25

ככל שרופא תעסוקתי הטיל מגבלות שאינן מתיישבות עם אופי העבודה או צרכי המעסיק ואין למעסיק אפשרות לשלבך בעבודה מתאימה אחרת ניתן לסיים העסקה כפוף למתן זכות טיעון

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפעלת מוזיקה במקום העבודה

מתייעץ 16/04/25
שלום רב,
רציתי להתייעץ לגבי הפעלת מוזיקה על רמקול במקום עבודה משרדי. אני מכיר עובד שכל הזמן מפעיל מוזיקה בעוצמה גבוהה, והיא מוציאה אותי מריכוז במהלך העבודה. הסיטואציה יוצרת אצלי מתחים נפשיים, ופוגעת לי ממש בבריאות. מה החוק לגבי הפעלת מוזיקה במקומות עבודה? האם זה תקין שעובד יחליט על דעת עצמו לשמוע מוזיקה ללא התחשבות בעמיתיו לעבודה? מה הפתרון במקרים כאלה? אני מרגיש שהזכות הבסיסית שלי נפגעת. אודה לעזרה בנושא.

מוזיקה במקום העבודה שמפריעה לריכוז

עו"ד רעות שגיב מנהלת 04/05/25

חסרים נתונים לגבי אופי מקום העבודה מעבר להיותו משרדי. אין חקיקה בנושא הפעלת מוסיקה אך יש סבירות בהתנהלות.

מוצע לפנות למעסיק ולהבהיר את הקושי שהשמעת המוזיקה יוצרת והפגיעה בעבודה השוטפת.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן