פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פתרון חוקי לתת קנסות לעובד על עבירות משמעת ועבירה על נהלי עבודה
האם ניתן להגדיר מרכיב בשכר שהוא בונוס על התנהלות לפי כללי משמעת ונהלי עבודה מקצועיים ולקנוס ולהוריד מהמרכיב בשכר שהוא בונוס?
האם ניתן לקנוס עובד על בונוס בעקבות הפרת כללי משמעת?
רועי שלום רב,
הכלי שיש למעסיק במידה ואינו מרוצה מעובדיו הוא פיטוריו (לאחר שימוע כמובן) , כל כלי עונשי אחר , ייתקל בבעייתיות משפטית ואינו מומלץ.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה נפוץ מעסיקים נצלנים וכופיי טובה שלא משלמים את כל הזכויות לעובדים
מעסיקים נצלנים
האם ניתן להבין מהי מטרת השאלה?
שואל בכנות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי בגין הודעה מוקדמת
לאחרונה סיימתי עבודתי במקום העבודה
עבדתי בו חודשיים
על פי חוק הם מחוייבים לתת לי יום הודעה מוקדמת ואכן היה כך
עם זאת במסגרת גמר חשבון הם ניכו את עלות יום העדרות לפי 22 ימי עבודה בחודש וזיכו אותי על יום הודעה מוקדמת לפי 30 ימים קלנדריים
קרי בנטו יצא שכר מופחת עבור אותו יום
המעסיק ויתר על עבודתי ביום ההודעה המוקדמת
שאלתי לגבי חוקיות הניכוי והזיכוי בשיטה זו
תודה רבה
כיצד ניתן לבדוק את חוקיות הניכוי והזיכוי בשכר ביום הודעה מוקדמת?
ממליצה לפנות להנהלת חשבונות של המעסיק שיסבירו לך את אופן החישוב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר למעסיק להפחית רטרואקטיבית ימי חופשה לאחר סיום עבודה?
בחוזה העבודה שלי מצוין שניתן לצבור עד 24 ימי חופשה לכל היותר.
לאחרונה פוטרתי בעקבות קיצוצים. בתלוש השכר האחרון הופיעו לי 15 ימי חופשה צבורים, אך שולם לי בפועל רק עבור 12 ימים.
המעסיק טוען שרואת החשבון עברה על התלושים הקודמים ומצאה שבמהלך השנה היה חודש שבו נרשמו לי 27 ימי חופשה (מעל המקסימום), ימי חופשה שלטענתה היו אמורים להתקזז בזמנו. לכן, כעת בבדיקת הסיום, בוצע “תיקון” רטרואקטיבי והופחת ההפרש.
האם מותר למעסיק להפחית רטרואקטיבית ימי חופשה בתלוש האחרון בטענה לטעות מהעבר — במיוחד כאשר מדובר בפיטורים עקב קיצוצים?
האם המעסיק יכול להפחית רטרואקטיבית ימי חופשה בתלוש האחרון לאחר פיטורים?
כעקרון מחיקה של ימי חופש צריך שתעשה תוך מתן התראה מראש ומתן אפשרות לעובד לממש את הימים טרם המחיקה.
זה לא נעשה בעניינך ונראה על פניו שפעלו באופן לא תקין.
על מנת להבין לעומק יש צורך בבדיקה של מסמכים כגון הסכם ההעסקה והבנה יותר לעומק של ההתנהלות בעסק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדה בשכר כדי לאכוף משמעת – כחלק מחוזה עבודה
האם ניתן להגיד בחוזה עבודה שאם עובר עושה עבירת משמעתי או עבירה מקצעית ניתן להוריד לו הגבלת פעמים באופן חד פעמי נניח 3 אחוז או 10 אחוז או 30 אחוז מהשכר החודשי?
כיצד ניתן לאכוף משמעת בעבודה מבלי להוריד שכר לעובד?
אריאל שלום רב,
למעסיק אין זכות "לקנוס" את העובד בגין עבירת משמעת. הכלי שיש למעסיק הוא כלי הפיטורין (לאחר שימוע כמובן).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קורה הרבה שמנהל מתעמר מפוטר?
האם יש סטטיסטיקה לגבי תופעות אלו או שהן תלויות במקרה?
אייל שלום רב,
אין ברשותי סטטיסטיקה מסודרת, אולם ניסיוני רב השנים הראה לי שהדבר תלוי בכל מקרה לגופו, אין כאן נוסחה בדוקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא עניתם לי על השאלה – האם ארגונים מאפשרים התעמרות
האם ארגונים מודעים להתעמרות בעבודה ומאפשרים אותה?
אורי שלום רב,
אין ברשותי סטטיסטיקה מסודרת בעניין זה , ניסיוני רב השנים לימד אותי שמדובר בכל מקרה לגופו. אין כאן נוסחה מוסכמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
מועדים לשמחה
רציתי לשאול שאלה על ימי מחלה, בתאריך ה18/9 (יום חמישי) לקחתי את הבת שלי לבדיקה, הגשתי אישור מחלה על 18/9-22/9 שבאמצע זה שישי שבת, (ביום ראשון ושני זה אזכרה לבו)
מקום העבודה הוריד לי יומיים, לא החשיב את שישי שבת באמצע.
מה החוק אומר בענין?
תודה רבה לכם
מה החוק לגבי חישוב ימי מחלה כשיש ימי שישי ושבת באמצע?
עבור עובדים במשכורת חודשית, ימי שישי ושבת נספרים בתוך תקופת המחלה, אך משולמים רק בגין ימי העבודה שבהם העובד היה חולה בפועל. עבור עובדים בשכר שעתי או יומי, ימי שישי ושבת אינם מנוכים ממכסת ימי המחלה הצבורים, אלא אם כן הם נחשבים ימי עבודה רגילים של העובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא טופס 161 חדש
אני מסיימת לעבוד במקום ב30.10.25 ועוברת למקום חדש ישר. מי צריך לדווח לפקיד שומה על הפסקה שלי מעסיק הנוכחי או אני בעצמי,לאחר מילוי טופס שיתן לי מעביד. שאלתי מנהלת חשבונות היא אמרה שהיא לא מדווחת..קצת מוזר לי,כי בכל מקום דיווחו עבורי.חשוב ל לדעת ,כי אני רוצה רצף ביטוחי.
מי צריך לדווח לפקיד שומה על הפסקת עבודה - המעסיק או אני?
מי שצריך להוציא לך טופס 161 ולדווח לחברת הפנסיה שסיימת זה המעסיק.
המעסיק צריך גם לתת לך מכתב לשחרור הקופות על מנת שהמעסיק החדש יוכל להתחיל להפקיד לך לקופה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ארגונים מאפשרים התעמרות?
התעמרות מצד מנהל
במידה ועובד מתלונן על התעמרות על המעסיק לקיים בירור בעניין.
במידה ואכן אתה עובר התעמרות ויש לך ראיות לכך הייתי מציעה שתכתוב להם מכתב רשמי מעורך דין.
בכל מקרה במקרים של התעמרות מומלץ להתייעץ עם עורך דין בכדי לפעול בדרך המיטבית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גניבה ממעביד
איך כדאי לפעול כשיש חשד לעובד שפוגע בעסק?
אם יש לך חשש לכך שעובד שלך מנסה לפגוע בעסק מומלץ לאסוף ראיות ולזמנו לשיחה בעניין.
בכל מקרה אם העניין לא נפתר מומלץ לפנות ליעוץ של עורך דין בכדי למזער נזקים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חווה התעמרות אבל ההנהלה מתעלמת
אני חווה התעמרות אבל ההנהלה מתעלמת, התייעצתי עם עורך דין הוא אמר שרוב הארגונים מאפשרים התעמרות
איך זה יתכן? למה זה? אם אני הייתי מעסיק בחיים לא הייתי מאפשר כז התנהגות
מה השאלה?
לא הבנתי מה השאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי הןא הלקוח?
לועד הבית יש שאלה בעניין הנכונות להגיש תביעה קטנה לנותן שירות – מאתר נזילות.
תיאור המקרה:
- התגלתה נזילה בתקרה של דירה שדווחה לדירה בקומה מעל.
- הדירה שמעל, עם הדיווח (ואישור ועד הבית) הזמינה מאתר נזילות.
- המאתר לא גילה את מקור הנזילה. הוא דיווח שמקור הנזילה בדירה שמעל הקומה שהזמינה אותו.
- הדירה שהזמינה את המאתר שילמה לו עבור הביקור.
- מאחר ומקור הנזילה לא היה בדירה שהזמינה, ועד הבית שילם לה את מלוא הסכום ששילמה למאתר.
ועד הבית פנה למאתר הנזילות עם דרישה להחזיר את הסכום ששולם – על ביקור שלא איתר מקור הנזילה.
המאתר סירב ובתגובה הדגיש כמה פעמים את מונח "לקוח" – שמבחינתו הלקוח הוא הדירה שהזמינה אותו ואשר שילמה לו ישירות ולא ועד הבית. הוסיף גם שאם וכאשר ה"לקוח" לא שבע רצון מעבודתו, הוא לא מחייב.
כפ"י תיאור המקרה – מי הוא הלקוח – הדירה שהזמינה או ועד הבית ששילם את מלוא סכום הביקור בסוף?
האם ועד הבית יש עילה לתבוע את ההחזר?
תודה רבה לכם מראש.
הפורום הלא נכון
מדובר בפורום של דיני עבודה השאלה אינה רלבנטית לפורום זה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית דין קצבה נכות
אני אזרח יליד ישראל. הייתי הרבה שנים מחוץ לישראל. עליתי לארץ והגשתי בקשה לנכות. קיבלתי 100% אי הכושר לסכיזופרניה אבל במכתב היה כתוב "הקצבה אינה משולמת הסיבה: אי הכושר נוצר בזמן שלא היית תושב ישראל". אבל אני חושב שלפי סעיף 196 אני אמור לקבל את קצבת הנכות כי זה גנטי.
גם לפי סעיף 197 אני אמור לקבל את קצבת הנכות כי אני קטין חוזר בתעודת הזהות של משרד העלייה וקיבלתי סל קליטה (אני כותב את זה כי החוק מזכיר את זה בנוגע למצב הזה).
מה אני יכול לעשות?
יש לפנות לפורום נזיקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בגלל מחלת הורה
תודה על הסיוע
איך ניתן להתפטר ממקום עבודה בדין מפוטר עקב טיפול באמא סיעודית?
אם אתה מבקש "להתפטר בדין מפוטר" עקב בריאות לקויה של אמך אתה צריך להוכיח באמצעות תעודות רפואיות, כי מצב הבריאות שלה הוא המניע להתפטרות שלך וכי קיים קשר סיבתי בין מצב הבריאות וההתפטרות.
בריאות לאמא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז שכר ועיקול
הוטל על השכר שלי עיקול ומצד שני המעסיק החליט לקזז תשלום ששלם לי עבור דמי פגיעה כאשר הביטוח לאומי דרש ממני בינתיים השלמת מסמכים ועד אז נאלץ לדחות את התביעה.
מזה 3 חודשים המעסיק מקזז את מלוא השכר שלי 0 ש"ח בבנק ולפעמים אני מקבל תלוש עם מינוס לטובת העיקול וקיזוז תשלום דמי הפגיעה.
יוער כי לא הסכמתי לקיזוז הנ"ל בכלל וכמו כן המעסיק מסרב לבקשתי כי לא יבוצע קיזוז מתחת לסכום המוגן של חוק הגנת השכר אולם המעסיק טוען שהסכום המינימלי שיש להשאיר בידי עובד אינו חל על קיזוז חוב קצוב.
האם מותר לקזז את מלוא השכר שלי בעיקול, למרות חוק הגנת השכר?
אסור לעקל את מלוא השכר שלך וחובה להשאיר בידיך סכום מסוים הקבוע בחוק
(אלא אם מדובר בתיק מזונות) ואז ניתן לעקל את מלוא השכר או הקצבה לצורך תשלום חוב המזונות
גובה הסכום שיש להשאיר בידי החייב משתנה בהתאם לגובה השכר ולמצבו המשפחתי
תקרא את סעיף 8 לחוק הגנת השכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגנה מפני פיטוריםץ
בהמשך לשאלתי הקודמת,באלו מקרים הממונה על חוק עבודת נשים מאשר פיטורים?,האם ברוב המקרים הוא אכן מאשר?,יש שיקולים מסויימים שהוא לוקח בחשבון?האם הוא לוקח בחשבון טענות המעסיק וגם הטענות שלי?,המעסיק מעוניין לסיים עבודה בגלל חוסר שביעות רצון,אני חייב את הפרנסה כי הליך הפונדקאות הינו יקר מאוד.
מה השיקולים של הממונה על חוק עבודת נשים בהחלטת פיטורים?
הממונה על עבודת נשים בוחן כל מקרה לגופו ומחליט בהתאם למידע שלפניו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגנה מפני פיטורים
כידוע לי זוגות חג מיניים הנמצאים בהליך פונדקאות זכאים להכנה מפני פיטורים בזמן ההריון וטיפולי הפוריות(כמו שאישה זכאית)
באיזה מקרים מוגנים מפני פיטורים?,האם בכל המקרים?, זמנו אותי לשיחת אזהרה על אי שביעות רצון מתיפקודי בעבודה והתנהלות לא תקינה מבחינת נהלי עבודה לדבריהם,ככל הנראה זה לפני שיחת שימוע,האם אני מוגן גם במקרה זה?,או רק במקרים מסויימים כדוגמת צמצומי כח אדם וכו.
הגנה מפני פיטורים במסגרת הליך פונדקאות של זוגות חד מיניים
ההגנה מפני פיטורים של עובדים בהליך פונדקאות (כולל זוגות חד־מיניים) נובעת מפרשנות שניתנה בפסיקה להוראות חוק עבודת נשים. הדין אוסר על פיטורי עובד/ת בתקופת טיפולי פוריות או במהלך ההיריון – בלי לקבל היתר מיוחד מהממונה במשרד העבודה.
אם זומנת לשיחת אזהרה בגלל טענות לתפקוד לא תקין, לא בהכרח מדובר בשימוע לפני פיטורים. כך או כך, המעסיק חייב להגיש בקשה לממונה במשרד העבודה לפני כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול הסכם עבודה ע"י מעסיק
חיפשתי משרה חדשה בתחומי (ממונה בטיחות בעבודה), לאחר מספר ריאיונות התקבלתי למשרה החדשה. נכרת חוזה העסקה בתאריך 11.05.2025, חתמתי על החוזה, החברה החדשה חתמה ונקבע מועד תחילת עבודה.
בתאריך 12.05.2025 הגשתי מכתב התפטרות מהעבודה הנוכחית ונתתי חודשיים הודעה מראש ככתוב בחוזה.
בתאריך 15.05.2025 התנהלה שיחה טלפונית עם המגייסת ומנהלת מש"א, בה נאמר לי כי אין הם מתכוונים לכבד את ההסכם, מכיוון שחסר לי הניסיון החקלאי הנדרש (ניסיתי להסביר להם שזה לא נכון, מכיוון שאני בן מושב, למדתי 6 שנים בבית ספר חקלאי).
הן רצו אסמכתאות למפקח עבודה (עוד לפני שבכלל היה מינוי), לי היה קשה לאתר מסמכים כל כך ישנים למרות שניסיתי (בסוף הצלחתי לאתר אותם לאחר זמן רב). אם היה להם מספיק סבלנות לחכות לתאריך תחילת העבודה, ושליחת כתב המינוי למפקח עבודה אז היו לי המסמכים ביד.
זומנתי לשימוע אחד לשני כבר לא הלכתי, הבנתי את רוח הדברים.
בסופו של דבר, נאלצתי להישאר במקום עבודתי בשכר נמוך יותר.
שאלתי, האם ניתן לתבוע את המעסיק החדש על עוגמת הנפש, החרדות וההפסד הכספי של פערי השכר כ- 1000 ש"ח לחודש לשנה קדימה.
בברכה,
שגיב
הפרת הסכם העסקה
באופן עקרוני, חוזה העסקה שנחתם ונקבע בו מועד תחילת עבודה מחייב את שני הצדדים. אם המעסיק החדש החליט לבטל את ההסכם רגע לפני תחילת העבודה – ייתכן ואף סביר שיש לך עילת תביעה נגדו, בין אם בגין הפרת חוזה ובין אם בגין הפרת חובת תום הלב במשא ומתן וחובת תום הלב בביצוע חוזה.
לגבי סכום התביעה, כל מקרה לגופו. ניתן לכאורה לתבוע בגין הפסדי שכר לתקופה מוגבלת ובגין נזקים נוספים. עגמת נפש היא בד"כ עילה שלא מתקבלת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש הרבה מנהלים כאלו
האם זה מספיק בשביל התעמרות?
האם יש הרבה מנהלים שמתנכלים לכפופים אליהם בכלל ענין אישי? האם זה המניע העיקרי להתעמרות
האם מדובר בהתעמרות במקום העבודה?
במענה לשאלה הראשונה - לא נשמע שזה מספיק לביסוס עילת התעמרות.
במענה לשאלה השנייה - איננו בוחנים לב וכליות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נפצעתי תוך כדי אבטלה
בתחילת ספטמבר התחלתי לחתום אבטלה (עברתי דירה והתפטרתי ממקום העבודה לאחר מספר שנות עבודה).
רצה הגורל ולצערי לפני 3 ימים נפלתי בבית של חברים, נחבלתי חזק בירך. עליתי למיון ומצאו שבר. כרגע מושבת לחלוטין ומתנייד עם קביים בתוך הבית
הרופא במיון שחרר אותי עם חודש מחלה.
השאלה איך המחלה מתכתבת עם דמי האבטלה?
האם ביטוח לאומי מכיר בזה בזמן אבטלה ככה שהתקופה שאני זכאי לאבטלה תתארך בהתאם לתקופת המחלה?
או שהפוך, יגידו לי שאני לא יכול להיחשב דורש עבודה כאשר אני עם שבר ברגל?
אגב, יכול מאוד שההחלמה תימשך יותר מחודש, ככה כבר נאמר לי ע"י הצוות הרפואי.
אשמח להבהרת הסוגיה
תודה וחתימה טובה
נא לפנות לביטוח לאומי
תפנה לביטוח לאומי זה לא הפורום המתאים לשאלה הזו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
זכאות עובדי משק בית לימי חופשה
היי גל,
מאחר שהיא עובדת בהיקף מאוד חלקי, היא זכאית לימי חופשה שנתית, אבל באופן יחסי. בפועל זה יוצא בערך שליש יום חופשה לכל שנת עבודה – כלומר סביב 80 ש"ח לשנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מענק יובל במגזר הציבורי
האם במקרה של התפטרות או פיטורים עדיין עובד לשעבר זכאי לקבל אותו לאחר שעמד בתנאי של 25 שנות עבודה טרם פיטורים/ התפטרות?
זכאות למענק יובל של עובד מדינה
היי אנטון,
במענה לשאלתך, אכן במגזר הציבורי נוצרת הזכאות למענק יובל במועד שבו העובד השלים 25 שנות ותק "מזכות" לפי ההסדר החל עליו (תקשי״ר/הסכמים קיבוציים).
לכאורה, פיטורים או התפטרות עובד לאחר שהשלים 25 שנים, אינה מביאה לשלילת הזכות וניתן לקבל את המענק רטרואקטיבית. חריגים נקודתיים עשויים לחול בפיטורים משמעתיים או לפי הוראה מפורשת בהסכם.
בנוסף, מומלץ לבדוק את הדירוג/המסגרת (מדינה/רשויות/חינוך/בריאות), את חישוב הסכום, ואת ההתיישנות האזרחית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בהתפטרות או פיטורים
1) מה זכויות של עבוד המתפטר ( פיצויי פיטורים-שכר חודשי קובע לגמל כפול שנות עבודה מתוך צבירה בקרן - אם מגיע למתפטר או רק למפוטר, אם חתום על סעיף 14 ואך לדעת ??
2) מענק הסתגלות ( לפחות זה מופיע בתקשי״ר - האם רלוונטי עבור מתפטר או או מפוטר ואם זה כתנאי להתפטרות אז אין זכאות לפיצויים פטורים ממס?
3) פידיון ימי מחלה - ידוע שבמגזר ציבורי זה נהוג בפרישה האם זה מוכר בפראקטיקה גם בהתפטרות?
4) דברים נוספים שלא לא ידועים לי וחשוב לדעת ולמצות
זכאות של עובד מדינה בהתפטרות
היי אנטון,
שאלתך מאוד ספציפית מצד אחד וחסרה פרטים מצד שאני ולכן לא פשוט להשיב עליה בצורה רצינית.
ככלל, יש הבדל משמעותי בין פרישה מרצון (התפטרות) לבין פיטורים, גם בבית חולים ממשלתי. ככלל, פיצויי פיטורים, מענק הסתגלות ופדיון ימי מחלה לא ניתנים אוטומטית במצב של התפטרות, אלא תלויים בהסדרים ספציפיים.
בנוסף, ישנם מסלולים מיוחדים לפרישה מרצון שמקנים הטבות.
בשורה התחתונה, על-מנת לעשות אופטימיזציה, מוטב לבחון את הנסיבות האישיות ואת ההסכמים החלים – זה יכול לשנות מאוד את התוצאה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
אני עובד חודשי יש לי 100% משרה ורשום 40 שעות בשבוע 5 ימים אני עובד במחלקת חינוך בעקרון אני עובד 6 ימים בשבוע אבל בגלל שמגיע יופ חופש בשבוע לא ניתו כי צריכים אותי ביום שישי לכן רשום שבת יום מנוחה, השאלה שלי האם ישלמו לי בעד זה שעות נוספות לפי חוק? גם לגבי יום שישי וגם לגבי היום יום שאני עובר את ה8 שעות בשעה שעתיים, אני מחתים בבוקר כניסה ובערב יציאה ? אשמח לתשובה
תודה
כללים לחישוב שעות נוספות יומית ושבועית
היי אוראל,
ככלל, עובד זכאי לגמול שעות נוספות רק אם בפועל עבד מעבר למספר השעות הקבוע בחוק, לפי חישוב יומי וחישוב שבועי. יומית - עבודה מעבר ל-8 שעות ביום (או 9 במתכונת של 5 ימי עבודה); ושבועית - עבודה מעבר ל-42 שעות שבועיות (במנותק ממספר ימי העבודה השבועיים).
חריג מסוים בחישוב יומי הוא בנוגע לעבודה בימי שישי - עבודה ביום שישי מזכה בגמול שעות נוספות לאחר 7 שעות, ולא 8.
כדאי לשמור את דוחות הנוכחות – הם הבסיס לחישוב הזכויות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




