פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
גובה פיצויי פיטורים
לכן: השכר האחרון לפני הקידום כפול 3 שנים + שכר אחרון אחרי הקידום כפול שנתיים. מבחינתם מה שמוכיח את שינוי מהותי בתפקיד זה העובדה שקיבלתי רכב.
האם החישוב של מקום העבודה הוא נכון?
חישוב פיצויי פיחטורים
מפוטרת
מפוטרת
הודעה מוקדמת לפיטורין- דחוף!!
הודעה מוקדמת
מפאת הגיל…
האם יש כאן אפלייה- על נושא גיל?
האם אפשר לתבוע?
זה גם מה שהצהרתי בלשכת העבודה והיא חתמה לי שכך נאמר- לפי דבריי.
האם יש עילה לתביעה ואיך עושעם זאת.
בברכה- אור
הפליה מחמת גיל
פוטרתי כי ני שעבדה לפני החליטה לחזור
במידה וכן, ואפסיד, האם אצטרך לשאת בעלויות המשפט של מקום העבודה?
עילת תפביעה
עובד כשכיר – לאחרונה בוצעו שינויים בשירות של החבר
אני עובד מזה כ3 שנים כשכיר בחברת מיזוג - שעות העבודה היו קבועות 08:00-17:00 והפרוייקטים היו איזוריים ובסביבה הקרובה למשרד ביבנה.
נכון להיום למסגרת העבודה נכנס פרוייקט חדש - באיזור חיפה (אני מאזור קרית גת).
ששעות העבודה בו הם 13:00 בצהריים ועד 04:00 לפנות בוקר.
מבקש להבין:
1. האם הנסיעות שלי לחיפה מחושבות כשעות עבודה או כנסיעות?
2.מהם השעות המקסימליות עפ"י החוק ששכיר יכול לעבוד בהם והאם הפורמט בו אני עובד כרגע הוא חוקי?
3.מהו התשלום עבור שעות נוספות (מבחינת האחוזים)?
4. האם יש הבדל בין עבודה ביום לעבודת לילה מבחינת שכר??
אשמח לשמוע תשובתכם המקצועית בעניין. תודה.
עבודה במיזוג
ראשית עליך לסכם עם מעסיקך על אפשרות לתשלום שעות הנסיעה הארוכות - מה שלא היה עד עכשיו אחרת בהחלט אלה יכולות להיות מחושבות בטעות כחלק מדמי הנסיעות בלבד. שנית, כל עבודה מ22:00 ועד 06:00 נחשבת לעבודת לילה כך שעבור עבודת לילה מקבלים שכר רגיל אבל אין לעבוד יותר משבע שעות ובעבור השעה השמינית ואילך יש לשלם שעות נוספות.
לגביך שעות נוספות צרכיות להמדד החל משעה משעה 20:00 בערב. בעבור שעתיים ראשונות יש לשלם 1255 ובעבורכל שעה מעבר לכך 150%.
חופשת לידה מוקדמת ודמי אבטלה
ברצוני לצאת לחופשת לידה מוקדמת (כחודש וחצי לפני התאריך המשוער)
לאחר החופשה אני מתכננת להתפטר לצורך טיפול בילד ולקבל דמי אבטלה
האם אוכל לקבל דמי אבטלה, מיד לאחר שאני גומרת לקבל את דמי הלידה, כלומר לאחר 8 שבועות מהלידה?
(כי ישולמו לי דמי לידה על 6 שבועות לפני יציאה לחופשת לידה, אם כן נשארו 8 שבועות לאחר הלידה בהם אני מקבלת דמי לידה)
תודה,
קלרה
אנא פני לפורום ביטוח לאומי . תודה
חופשת מחלה לעובד עקב אישפוז הבת
במשך 4 ימים אני ואשתי היינו בבית חולים במשמרות.
אחותה התאומה הייתה בבית.
בגלל מצב זה לא יכולתי ללכת לעבודה כי אשתי לא יכלה להיות ברציפות 24 שעות כפול 4 ימים.
אשתי לא עובדת.
האם אני זכאי לחופשת מחלה בגלל שהבת שלי הייתה מאושפזת ?
חופשת מחלה לילד
התפטרות בחופשת לידה
ההתלבטות שלי היא מתי להודיע ואם אני מודיעה כעת מה יהיו ההשלכות האם אהיה זכאית ל- 14 ימי החופשה שצברתי וכיצד? האם אהיה זכאית לקבלת ימי ההבראה באופן יחסי? והאם בשל כך כדאי לי לדחות אתההודעה הרשמית על ההתפטרות לרגע האחרון?
התפטרות בשל הצורך לגדל ילד
הפרשה לפנסיה באיחור
הפרשה לפנסיה באיחור
תשלום עבור ימי חופשה לאחר פיטורים
תשלום ימי חופשה
מיקור חוץ במכרזי חשב כללי
אני עובדת מיקור חוץ במשרד ממשלתי, תחת מכרז חשב כללי
שמעתי כמה פעמים שאסור לחברה שמעסיקה אותי להרויח עלי יותר מ12.5 אחוז.
האם זה נכון?
ניתן לתבוע אחורה? מתי חלה התישנות?
עבודה באמצעות מיקור חוץ
תשלום פיצויים
רציתי לדעת האם אופן בו מעסיק חישב לי את הפיצויים הוא חוקי:
עבדתי במשמרת של 12 שעות באופן קבוע כך שהשכר שלי היה בסביבות 11 – 12 אלף ₪
אך קיבלתי פיצויים לפי שכר בסיס שהוא 6000
האם מעסיק יכול לשלם לי פיצויים לפי שכר בסיס ולא לפי משכורת אחרונה שהיא 11,200?
תודה מראש על התשובה,
תשלום פיצויים
חג רמדאן
ב20.7 מתחיל חג הרמדאן אצל המוסלמים כאשר בחג זה צמים במשך היום ועד 8 בערב למשך חודש. אני עובדת מהבוקר עד 8 בערב. שאלתי בקרב חברים שלי אשר מעסקים משחרר אותם ב - 2 ברמדאן. האם המעסיק ולפי החוק חייב לשחרר אותי מוקדם? אני מדגישה כי זה חג של המוסלמים . האם היציאה המוקדמת שלי מהעבודה למשך חודש ייחושבו כימי חופש.. נא תשובתכם הבהולה
חג הרמאדן
הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת
זכות העובד להגן על כבודו
למי פונים? האם מעמדי בעבודה עלול להיפגע אם תובעת מתרפא ? אשמח על תשובה מפורטת. הגיע הזמן להוציא את המשפט המטופש "הלקוח תמיד צודק" מהלקסיקון! לפחות היכן שאני עובדת. עזרתכם בבקשה! תודה
זכויות עובד מול לקוח
האםמותר לכפות על עובד מפוטר לנצל יתרת חופשה שנתית?
חפיפה בין תקופת הודעה מוקדמת לחופשה שנתית
תשום על שעות נוספות שלא רשומות בחוזה
עבדתי בין 1.9.06-3.5.07 בכפר נוער.
בחוזה רשום משכורת חודשים 40 שעות בשבוע, ימים א-ה. בפועל עבדתי הרבה יותר במידה ועסדתי שבת קיבלתי יום חופשי אבל במקומו עבדמי מ-7 בבוקר עד 23 בלילה.
לא רשום כלום בנוגע לשעות שבת אבל על חלקם קיבלתי 175%.
העבודה דרשה מאיתנו להחתים כרטיס רק פעם ביום, במשך חודשים ערכתי רישום מדוייק לפי שעות (ואז יצא לי 200 /171 שעות לא כולל שבת).
בנוסף בתקופה של כמה שבועות עבדתי מ7-23 כי הייתי מדריכה לבד.
רציתי לשאול האם יש לי על מה לתבוע אותם
ראוי לציין שזו חברה גדולה
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לעוד
אשמח לדעת מאוד מענין אותי. תודה רבה ושבוע טוב.
שכ"ט עו"ד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הארכת ויזה לעובד זר
אין זה הפורום המתאים עליך לבדוק למול משרד הפנים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
סביר להניח שקיימת רציפות
מדובר בתיקון חדש יחסית לחוק (משנת 2009) אבל סביר להניח שארבעת החודשים של ההפסקה שלך היו לאחר התיקון ולכן הוא תופס עבורך.
התיעצות
לא ברור למה את מתכוונת שאת אומרת תעריף לילה
לעומת זאת ברור לחלוטין שבתך זכאית לקבלת שכר על ארבעת הימים.
שימוע כן או לא
עתה שוב אני מועמדת לפיטורין,האם עליהם לערוך לי שימוע שוב או שלא חובה והם יכולים לתת לי מכתב פיטורין עקב כך שנערך לי שימוע לפני כמה חודשים?
אשמח לתשובתכם,
תודה
אני
צריכים לערוך לך שימוע מחדש
עזרה לגבי שעות נוספות
5500 ברוטו.שעות העבודה שלי הם ראשון עד חמישי משעה 8:00 עד 17:00בנוסף
יוצא לי לעבוד 2 ימי שישי משעה 8:00 עד 12:00 בחודש.יש לציין ששעות העבודה
סוכמו כבר בראיון עבודה.בתלוש המשכורת מופיע - י"ע בחברה-24, ש"ע בחברה -
200.0.בתאור התשלום מופיע שורה - משכורת ושורה - נסיעות. אין שורה של שעות
נוספות על ה- ימי שישי שעבדתי.האם הסכם שכר זה נחשב לגלובלי כאשר לרום שבסיס
השכר חודשי ? האם מותר למעסיק שלי לא לשלם לי שעות נוספות ולטעון שכל השעות
כולל הנוספות גלום בתוך המשכורת 5500 ש"ח ?
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לעוד
הראשונה- האם בערעור לבית הדין הארצי בבקשת הרשות הפניה מועברת לשופט בערכאה באיזורי או מגיע ישירות לארצי ?
השניה - האם ארצי שומע את טענות הצדדים פיזית שוב או שמא מחליט כמו בעליון בצורה תיאורטית וקבלת העובדות של בית משפט קמא ?
תודה רבה על העזרה .
ערעור בבית הדין הארצי- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




