פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה
קרן
09/07/12
שלום, אני לפני חופשת הלידה עבדתי במשמרות ערב, כיום אני עם תינוק וחוזרת לעבודה בקרוב, כיוון שאני לא אוכל לעבוד משמרת ערב ביקשתי לשנות את המשמרות לשעות הבוקר. המעביד יכול לסרב? לכמה זמן אני יכולה לדרוש לעבוד בוקר?
חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה
עו"ד עדי פריאנטי
10/07/12
המעביד יכול לסרב. המעביד חיי בלקבל עאותךלעבודה במידה ואת בוחרת לשוב לעבודה, אבלאינו חייב לקבל בקשתך שינוי בתנאי העסקה.
הבאת ילד למקום העבודה
רעות
09/07/12
האם ישנה מניעה חוקית לעובד להביא את הילד שלו למקום העבודה?
הבאת ילד למקום העבודה
עו"ד עדי פריאנטי
10/07/12
עקרונית מקום העבודה אינו מקום לילדים. במקרים חריגים וחד פעמיים הדבר יכול להיות מובן. יש גם מעסיקים שבתקופות של חופשות מארגנים קייטנה מסובסדת לילדי העובדים. אבל עקרונית ילד לא אמור להגיע למקום עבודת העובד באופן קבוע. ולא אין חוק שמבר על כך באופן ספציפי.
התפטרות כתוצאה ממעבר מקום העבודה
שאול
09/07/12
אני גר בפתח תקווה ומקום עבודתי הוא בפתח תקווה. אני עובד בו כ-5 שנים. החברה רוצה להעביר את מקום העבודה לנתניה. אני מתכוון אז להתפטר. האם אני זכאי לפיצויים?
התפטרות עקב העברת מקום עבודה
עו"ד עדי פריאנטי
10/07/12
מאוד מאוד תלוי. לא כל שינוי מביא לכך כי שתהא זכאי להתפטר בדין מפטור. אתה יכול לחדד ולאמר מה המרחק בין שני מקומות העבודה. כיום והחדש? מי ידאג להסעות או לנסיעות בתחבורה הציבורית?
הפרשה לפנסיה במהלך היעדרות מהעבודה
טל אשר
09/07/12
שלום, רציתי לדעת אם ונפצעתי במסגרת תאונה בעבודה והגשתי תביעה לביטוח לאומי בגין אותם ימים שנעדרתי מהעבודה וביטוח לאומי העביר לי את הכספים, על מי החובה להפריש לקופת הפנסיה שלי / לקרן ההשתלמות/ דמי הבראה/ דמי חופשה בגין אותה תקופה? למעביד או לביטוח לאומי?
הפרשות בזמן תאונת עבודה
עו"ד עדי פריאנטי
10/07/12
מאוד תלוי, האם את שהית בבית בתקופת נכות, או רק בתקופה שלא יותר מ- 90 ימים?
הודעה מוקדמת בזמן חופשת לידה
הילה
09/07/12
שלום אני בחופשת לידה שמסתיימת עוד 45 ימים.
האם אני יכולה להודיע על התפטרות לצורך טיפול בילד כבר עתה כך שתקופת חופשת הלידה תיחשב גם כתקופת ההודעה המוקדמת או שאני חייבת להתפטר בסיום החופשה ולשוב לעבודה לאחר החופשה למשך תקופת הודעה מוקדמת .
תודה.
האם אני יכולה להודיע על התפטרות לצורך טיפול בילד כבר עתה כך שתקופת חופשת הלידה תיחשב גם כתקופת ההודעה המוקדמת או שאני חייבת להתפטר בסיום החופשה ולשוב לעבודה לאחר החופשה למשך תקופת הודעה מוקדמת .
תודה.
הודעה על התפטרות
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
אני מציעה לך להודיע על פיטורייך טרם סיום חופשת הלידה. דהיינו במידה ואת עובדת שנה הודיעי על פיטורייך 30 ימים טרם סיום חופשת הלידה.
עבודה בחוזה אישי
איתי מלכה
09/07/12
שלום אני עובד בעבודה חדשה שעות העבודה הם מ-08:30 עד 17:30 או מ-10:00 עד 19:00 ועובדים ימי שישי לסירוגים.יוצא שבשבוע אנחנו עובדים 45 שעות שבועיות בלי ימי שישי.ואם כן עובדים יום שישי אז אנחנו מגיעים ל54 שעות שבועיות.אני מנסה להבין אם מגיע לנו תשלום על שעות נוספות בכל יום.כי יוצא שאנחנו עובדים 9 שעות ביום עבודה רגיל.תודה על העזרה
שעות נוספות
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
שעות נוספות נמדדות או ברמה היומית או ברמה השבועית . ולכן באם ברמה הייומית אינך עובר את מכסת השעות היומיות הרגילות אזי כל שעה שהיא מעבר ל43 שעות שבועיות הינה שעה נוספת.
האם מגיע לי פיצויי פיטורין
חיה
09/07/12
אני פנסיונרית שעובדת במשרה חלקית בחנות זה שנתיים וחצי.המעביד מאחר באופן קבוע בתשלום המשכורת, אינו מעביר לי תלושי משכורת, ולאחרונה גם מתייחס אלי בצורה פוגעת. לאחר שאלה ״איפה״הוא ענה לי ״בתחת שלי״. וזאת בנוכחות לקוחות.הרגשתי מושפלת לקחתי את התיק והודעתי לו שאני הולכת הביתה. ברור שבמקרה זה לא היתה לי אפשרות להודיע מראש על עזיבתי
פיצויי פיטורין
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
אין תשובה חד משמעית לשאלתך אבל באם הינך שואלת את דעתי אזי בהחלט שכן וזו עקב נסיבות שבעבודה שאין לדרוש כי העובד ימשיך לעבוד בעקבותם.
מעסיק גובה פנסיה אבל לא מעביר למבטחים
אלי ישראלי
09/07/12
שלום רב,
לאחרונה התבשרתי על ידי חברת מבטחים שכבר חדשים רבים לא מועברים כספים לקרן הפנסיה שלי.
בכל תלושי השכר רשום וגבו ממני את החלק היחסי שלי אבל לחברת מבטחים לא הועברו כספים כלל.
שאלותיי:
האם זו עבירה פלילית הרי לקחו ממני כסף ולא העבירו הלאה ?
מה עלי לעשות ? האם לפנות לעורך דין , הרי סביר להניח שיהיו השלכות לתביעתי . אם אשלח מכתב למעסיק סביר שבזאת אסיים את עבודתי בחברה ,
לאחרונה התבשרתי על ידי חברת מבטחים שכבר חדשים רבים לא מועברים כספים לקרן הפנסיה שלי.
בכל תלושי השכר רשום וגבו ממני את החלק היחסי שלי אבל לחברת מבטחים לא הועברו כספים כלל.
שאלותיי:
האם זו עבירה פלילית הרי לקחו ממני כסף ולא העבירו הלאה ?
מה עלי לעשות ? האם לפנות לעורך דין , הרי סביר להניח שיהיו השלכות לתביעתי . אם אשלח מכתב למעסיק סביר שבזאת אסיים את עבודתי בחברה ,
אי העברת כספים לפנסיה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
ראשית אכן מדובר במעשה או במחדל חמור מאוד. שנית, אני מציעה לך קודם כל לפנות אליו אישית על מנת להסדיר את איהעברת הכספים. באם ינך מתכוונת לשוחח עימו באופן אישי הקליטי את השיחה. המחדל מבחינתו צריך מיידית להפתר. בכל אופן באם הוא לא עושה כן, אנימציעה לך להיוועץ עם עוה"ד מהתחום של דיני עבודה לענין התפטרות בדין מפטורת.
האם מגיע לי פיצויי פיטורין?
חיה
09/07/12
אני פנסיונרית ועובדת במשרה חלקית בחנות זה שנתיים וחצי. המעבידמאחר תמיד בתשלום המשכורת, לא נתן לי מעולם תלושי;- משכורת, ולאחרונה גם מתייחס אלי בצורה מבזה. בשבוע החולף, לפני לקוחות לאחר שאלה שלי איפה, הוא ענה לי ״ בתחת שלי״. הרגשתי מושפלתלקחתי את החפצים שלי ואמרתי לו שאני הולכת הביתה.ברור שבמקרה זה לא היתה האפשרות להודיע מראש על התפטרותי.שאלתי היא,
ראי תשובתי לעיל
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
שכר עבור ימי מיונים
שלמה
09/07/12
האם מי שבא למספר ימי ראיונות ומיונים לקראת עבודה זכאי לתשלום עבור ימים אלו?
אם כן- היכן זה מופיע בחוק?
תודה
אם כן- היכן זה מופיע בחוק?
תודה
ימי מיונים
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
לא על ימים אלו אין משלמים. אין כאן יחסיעובד ומעביד בשלב טרומי זה.
דמי לידה לעובדת שפוטרה עקב צמצומים
dudut
09/07/12
בשל ירידה חדה בפעילות העסקית אני נאלץ לפטר עובדים בינהם עובדת בהריון.
העובדת מועסקת אצלי כ-10 חודשים (להשערתי היא בחודש החמישי) וברור לי כי יש צורך באישור מיוחד של משרד העבודה לפיטורי העובדת גם אם זה לא נובע מעצם היותה בהריון.
רציתי לדעת אם תהייה פגיעה בדמי הלידה שתקבל במידה ותפוטר ותחתום אבטלה עד ללידה?
העובדת מועסקת אצלי כ-10 חודשים (להשערתי היא בחודש החמישי) וברור לי כי יש צורך באישור מיוחד של משרד העבודה לפיטורי העובדת גם אם זה לא נובע מעצם היותה בהריון.
רציתי לדעת אם תהייה פגיעה בדמי הלידה שתקבל במידה ותפוטר ותחתום אבטלה עד ללידה?
פגיעה בדמי הלידה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
לענין הפגיעה בדי הלידה אני מציעהלך לפנות לפורום ביטוח לאומי.
התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת
סבטה
09/07/12
שלום רב ותודה מראש על כל תשובה.
אני עובדת במקום עבודתי כבר כמעט 5 שנים, אני לא יודעת אם זה משנה אבל יש לי תפקיד בכיר של מנהלת צוות במוקד טלפוני,אין לי הסכם קיבוצי בעבודה או משהו דומה לכך, אך בעלי מצא עבודה אחרת יותר משתלמת לכלכלת משפחתינו ועבודה זאת בעיר אחרת שהיא מעל 60 ק"מ מעיר מגורינו כעת, כמובן שנצטרך לעבור לעיר אחרת ואצטרך להתפטר מעבודתי, שאלתי היא האם אני זכאית לפיצוי התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת בעקבות בן זוגי? (בדקתי באינטרנט העיר שנעבור אליה אינה נחשבת כעיר פיתוח עיר פיתוח. או שנהריה כבר נכנסה לרשימת ערי פיתוח?). תודה מראש.
אני עובדת במקום עבודתי כבר כמעט 5 שנים, אני לא יודעת אם זה משנה אבל יש לי תפקיד בכיר של מנהלת צוות במוקד טלפוני,אין לי הסכם קיבוצי בעבודה או משהו דומה לכך, אך בעלי מצא עבודה אחרת יותר משתלמת לכלכלת משפחתינו ועבודה זאת בעיר אחרת שהיא מעל 60 ק"מ מעיר מגורינו כעת, כמובן שנצטרך לעבור לעיר אחרת ואצטרך להתפטר מעבודתי, שאלתי היא האם אני זכאית לפיצוי התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת בעקבות בן זוגי? (בדקתי באינטרנט העיר שנעבור אליה אינה נחשבת כעיר פיתוח עיר פיתוח. או שנהריה כבר נכנסה לרשימת ערי פיתוח?). תודה מראש.
התפטרות עקב מעבר לעיר אחרת
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
התפטרות זו, לפי דברייך אינה מקנה לך הזכאות לקבלת פיצויי פיטורים.
משרת סטודנט- פיטורין בעקבות הריון
ה.א
09/07/12
שלום,
הנני סטודנטית שנה ג' מסיימת את לימודי בשנה זו עד סוף חודש ספטמבר. בעז"ה אני צריכה ללדת בנובמבר.
אני עובדת במשרת סטודנט במשרד ממשלתי אם הם יכולים לפטר אותי?
בעיקרון סיום העבודה הוא בסוף ספטמבר. לפי מה שהבנתי הם לא יכולים לפטר אותי. האם אני צודקת?
הנני סטודנטית שנה ג' מסיימת את לימודי בשנה זו עד סוף חודש ספטמבר. בעז"ה אני צריכה ללדת בנובמבר.
אני עובדת במשרת סטודנט במשרד ממשלתי אם הם יכולים לפטר אותי?
בעיקרון סיום העבודה הוא בסוף ספטמבר. לפי מה שהבנתי הם לא יכולים לפטר אותי. האם אני צודקת?
פיטורים בעקבות הריון
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
במידה ואת עובדת מעל חצי שנה אין הם יכולים לפטרך ללא אישור ממשרד התמ"ת. אין זה משנה מה היו אחוזי מרשך או מה הוא תפקידך, או מיהו מעסיקך.
ימי מחלה
שרה ליבוביץ
09/07/12
שלום
נעדרתי מעבודתי יום אחד ,הודעתי שאיני מרגישה טוב -נדיר . למחרת הגעתי לעבודה והמנהלת שלי מנעה ממני להכנס לעבוד עד שאביא אישור מחלה . תקין? חוקי ?
נעדרתי מעבודתי יום אחד ,הודעתי שאיני מרגישה טוב -נדיר . למחרת הגעתי לעבודה והמנהלת שלי מנעה ממני להכנס לעבוד עד שאביא אישור מחלה . תקין? חוקי ?
אי מתן כניסה לעבודה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
ממש לא תקין. את אינך חייבת להמציא אישוא מחל בעבור יום עבודה אחד. יש הרבה שאינם הולכים לרופא בגין יום מחלה אחד. בכל אופן באם לא הבאת אישור מחלה, היא פשוט צירכה לקזז לך יום זה מהחופש שלך.
הפרשות לפנסיה
ערן
08/07/12
שלום,אימי עובדת כמטפלת בילדים מזה כ-10 חודשים.לאחרונה פנה המעסיק לאימי ואמר לה כי הוא נדרש להפריש לה את תשלומי הפנסיה (גם רטרואקטיבית מיום תחילת העסקתה).אימי עוד כ-3 חודשים תהיה בת 62 וללא שום מסגרת פנסיונית עד היום. מכיוון שכך ומכיוון שקשה לאימי היום להפריש גם את חלקה רטרואקטיבית 10 חודשים אחורה מה ניתן לעשות?האם היא מחוייבת להיכנס להסדר פנסיה? האם היא יכולה לוותר על העניין?האם אפשרי שהוא יפריש את חלקו והיא לא?במידה ואין אפשרות לוויתור או להפרשה שלו בלבד, מה צריך להיות כמה היא צריכה להפריש וכמה הוא? היא צריכה להפריש לעצמה גם לפיצויים? כמה הוא צריך?אשמח לכל מידע שיוכל לעזור!תודה.
חוק פניה חובה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
חוק פנסיה חובה כשמו כן הוא. חובה. ולכן גם על אימך להפריש לפי האחוזים הנדרשים בחוק. צירפתי לך קישור ש טבלה עם האחוזים המתאימים.
http://www.meyda.org.il/%D7%A7%D7%A8%D7%9F_%D7%A4%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%94/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%A4%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%94_%D7%97%D7%95%D7%91%D7%94/
http://www.meyda.org.il/%D7%A7%D7%A8%D7%9F_%D7%A4%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%94/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%A4%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%94_%D7%97%D7%95%D7%91%D7%94/
פיצויי פיטורין בהתפטרות
איתי
08/07/12
שלום וברכה!רציתי לבדוק משהו,אני עובד מזה כ 6 שנים בשני מוסדות במקביל אשר מתנהלים תחת קורת גג אחת.לאחר ארבעה שנות לימוד לתואר ראשון במשפטים, בשנה הבאה אתחיל את התמחותי. כתוצאה מכך אאלץ לעזוב את עבודתי.האם מגיעים לי תנאים כל שהם כגון פיצויי פיטורין או משהו אחר?אשמח לתשובה.תודה רבה!
פיצויי פיטורים
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
עקורנית לאו. אלא באם חל עליך הסכם קיבוצי מיוחד או ענפי או צו הרחבה או הסכם אישי האומר אחרת.
פיצויי פיטורים
דני
08/07/12
שלום,הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין פיצויים שמתקבלים עפ"י חוק פיצויי פיטורים לבין פיצויים שמתקבלים עפ"י צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק?
הבדלים בין חוק פיצויי פיטורים לבין ביטוח פנסיוני
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
פיצויי פיטורים הם פיצויי פיטורים. מעסיקים אשר מפרישים לביטוח פנסיוי או לקרן פנסיה או לביטוח למנהלים - פשוט מבטיחים בדר"כ אתהפיצויים לעובד - גם במידה והוא מתפטר.
תאונת עבודה – עזרה
יניב
08/07/12
שלום רב
אני עובד בשני מקומות עבודה ומדי יום הולך מעבודה אחת לשניה. לפני מספר ימים ארעה לי תאונה בדרך ממקום עבודה אחד למקום עבודה השני. השאלה בטופס התביעה לדמי פגיעה איזה מהמעבידים צריך למלא את הטופס? זה שיצאתי ממנו או זה שהייתי בדרך אליו.? או שאני יכול לבחור? תודה
אני עובד בשני מקומות עבודה ומדי יום הולך מעבודה אחת לשניה. לפני מספר ימים ארעה לי תאונה בדרך ממקום עבודה אחד למקום עבודה השני. השאלה בטופס התביעה לדמי פגיעה איזה מהמעבידים צריך למלא את הטופס? זה שיצאתי ממנו או זה שהייתי בדרך אליו.? או שאני יכול לבחור? תודה
אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי.
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
אי- מתן טופס 161 תקין
מינה
08/07/12
שלום רב, לפני כחצי שנה התפטרתי מעבודתי לאחר 8 שנים . עד עצם יום זה לא הועברה פוליסת ביטוח מנהלים על שמי. הביטוח טוען כי טופס 161 שהעברתי להם אינו תקין. כשפניתי למנהל לשעבר שלי הוא סירב להוציא לי טופס 161 חדש וסירב לטפל בי. למי אני פונה? חבל לי לאבד את הצבירה של ביטוח מנהלים שלי.
טופס 161
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
ראשית כדאי שתבדוק עם החברה או הקרן מה בדיוק א בסדר בטופס 161 - לעיתים גם החברות הללו נוטות למשוך את הזמן ולהזיק למבוטחים. שנית, באם המעסיק לא משתף עימך פעולה אני בטוחה שמכתב התראה מעוה"ד יוכל לעזור - למעסיקך לשעבר כמובן.
אי רישום ימי מחלה בתלוש שכר
ענת
08/07/12
שלום,אני מועסקת במקום העבודה שלי למעלה מארבע וחצי שנים (חברה פרטית קטנה).עד לתלוש השכר של יולי 2011 מעולם לא צויינו ימי המחלה והחופשה (תמיד נרשם 0- ביתרה ההתחלתית, בניצול, וביתרה החדשה). החל מתלוש יולי 2011 ומכניסתה לעבודה של חשבת שכר בחברה, הדבר תוקן ונרשמו לזכותי 9 ימי מחלה.שאלתי היא- האם אני זכאית לאותם ימי מחלה בשנים הקודמות בהן הם לא הופיעו בתלוש?(בפועל לא לקחתי בשנים הללו כמעט ימי מחלה).תודה רבהענת
אי רישום ימי מחלה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
במידה ואת עובדת משרה מלאה את זכאית לצבירה של יום וחצי מחלה לכל חודש עבודה. ולכן את בהחלט צריכה לעדכן את רישום ימי המחלה המגיעים לך בתלוש השכר. יכולהיות שעד עכשיו עקב אי ידיעה או חוסר תשומת לב לא נרשם הפרמטר הנ"ל והציקון מבורך - אבך יש לבקש את עדכונו.
דמי מחלה לעובד הנפגע בתאונת עבודה
עינבל
08/07/12
עובד אשר עבד מעל 10 שנים ונפגע בתאונת עבודה.העובד פנה לביטוח לאומי,אושר לו לתקופה מסויימת תשלום,כעת הוא לא מקבל תגמול מביטוח לאומי ותבע את ביטוח לאומי תביעת נכות.
שאלתינו:
1. מהי זכאותו של העובד להמשך דמי המחלה וכל דבר אחר מה זכאותו מאיתנו.(שילמנו דמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי).
2.האם ניתן לפטר את העובד לאחר שהוא מקבל את כל המ שמגיע לו?
אשמח לתשובה
שאלתינו:
1. מהי זכאותו של העובד להמשך דמי המחלה וכל דבר אחר מה זכאותו מאיתנו.(שילמנו דמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי).
2.האם ניתן לפטר את העובד לאחר שהוא מקבל את כל המ שמגיע לו?
אשמח לתשובה
תשלום דמי פגיעה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
עליכם כמעסיק לשלם רק את ימי המחלה ע"פ אישורי המחלה במכגיעים לעובד. לגבי פיטוריו- חל איסור על מעסיק לפטר עובד בזמן שהייתו במחלה, אבל לאחר מכן אין כל מניעה. כמובן שהפיטורים צריכים להעשות כדין תוך מתן הודעה מוקדמת ועריכת שימוע.
פיטורים וסגירת חשבון מול מעסיק
אנטון
08/07/12
שלום רב.
בתאריך 3.07.12 הייתי בשימוע במשרדי המעסיק שלי. לאחר השימוע נאמר לי כי אני לאחר 72 שעות אני אקבל את סיכום השימוע. היום בתאריך 08.07.12 קיבלתי מכתב ובו רשום כי המעסיק מפסיק את עת עבודתי בחברה לאלתר בהתאם לסעיף 16 לחוק פיצויי פיטורין, התשכ"ג 1963.
שאלות:
1: מחוק פיצויי פיטורים סעיף 16 אני מבין שהיני לא זקאי לפיצויים, העם זה חוקי למעסיק לעסות כך? מה אני יכול לדרוש במצב זה?
2: אני פוטרתי מעבודה מבלי הודעה על פטורים על פי החוק תוך 14 יום. האם למעסיק מותר לעסות כך?
3: תוך כמה זמן מעסיק חייב לעשות לי סירת חשבון לשלם לי את כל מה מגיע לי על פי החוק?
4: העם מכתב סיכום שימוע שקיבלתי יכול לשמש לי כמכתב פיטורים?
אני מצרף תמונות של סיקום שימוע.
תודה מראש אנטון.
בתאריך 3.07.12 הייתי בשימוע במשרדי המעסיק שלי. לאחר השימוע נאמר לי כי אני לאחר 72 שעות אני אקבל את סיכום השימוע. היום בתאריך 08.07.12 קיבלתי מכתב ובו רשום כי המעסיק מפסיק את עת עבודתי בחברה לאלתר בהתאם לסעיף 16 לחוק פיצויי פיטורין, התשכ"ג 1963.
שאלות:
1: מחוק פיצויי פיטורים סעיף 16 אני מבין שהיני לא זקאי לפיצויים, העם זה חוקי למעסיק לעסות כך? מה אני יכול לדרוש במצב זה?
2: אני פוטרתי מעבודה מבלי הודעה על פטורים על פי החוק תוך 14 יום. האם למעסיק מותר לעסות כך?
3: תוך כמה זמן מעסיק חייב לעשות לי סירת חשבון לשלם לי את כל מה מגיע לי על פי החוק?
4: העם מכתב סיכום שימוע שקיבלתי יכול לשמש לי כמכתב פיטורים?
אני מצרף תמונות של סיקום שימוע.
תודה מראש אנטון.
סעיף 16 לחוק פיצויי פיטורים
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
נכון סעיף 16 אכן מדובר על שלילית פיצויים במקרה שלעובד - על פי הסכם קיבוצי לא מגיע - או לחלופין מגיע שלילתם. בכל אופן . האם אתה יכול לכוון היכן עבדת ומה הרקע לפיטורים?
חייבים מעל 12 שעות עבודה ביום
נמרוד
08/07/12
שלום,במקרה חד פעמי (בגלל קריסת תוכנה) עובד נאלץ להישאר לעבוד מעל 12 שעות. אם הוא לא היה נשאר ומתקן את התקלה העלויות למקום העבודה היו גבוהות מאוד מאוד. האם ישנה החרגה למקרי בלת"ם במקומות עבודה?
עבודה של 12 שעות
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
לא. יש לשלם לעובד את מלוא שכרו ע"פ החוק כולל שעות נוספות כמובן.
ימי מחלה
ראובן
08/07/12
א. חולה אשר התחיל לחלות בימי המנוחה, ולדוגמא חולה חלה החל משבת האם היום הראשון למחלתו -שעליו אינו מקבל דמי מחלה- נקרא שבת, ואילו על יום ראשון הוא יקבל כפי שמקבלים על יום שני (50%/37.5%), או שהיום הראשון למחלתו נחשב רק יום ראשון בשבוע ועליו בעצם לא יקבל כלום?
ב. עובד שחלה במשך שבעה ימים כאשר מתוכם חלו 2 ימים בימי המנוחה השבועית האם הוא זכאי לקבל ימי מחלה בסך 7 ימים או בסך 5 ימים?
ב. עובד שחלה במשך שבעה ימים כאשר מתוכם חלו 2 ימים בימי המנוחה השבועית האם הוא זכאי לקבל ימי מחלה בסך 7 ימים או בסך 5 ימים?
תשלום ימי מחלה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
הואיל ולא רשמת איזה סוג עובד הינך אזי אני מצטטת מהחוק:
(1) לגבי עובד במשכורת - תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, לרבות ימי מנוחה שבועית וחגים;
(2) לגבי עובד בשכר שעבד עבודה מלאה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה - תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים;
(1) לגבי עובד במשכורת - תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, לרבות ימי מנוחה שבועית וחגים;
(2) לגבי עובד בשכר שעבד עבודה מלאה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה - תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים;
פיטורין בזמן היריון (סיום חוזה)
שגב
08/07/12
שלום,
אישתי מועסקת בישובנו כמפעילה של בית התלמיד. המשרה היא משרה חלקית- 3 ימים בשבוע.
בתחילת השנה ניתן לה חוזה (שלא נחתם ע"י אף אחד מהצדדים) שבו סוכמו חודשי העבודה- מספטמבר עד סוף יוני (שזו שנת הלימודים בבתי הספר) וסוכמו החופשות בתשלום וללא תשלום במהלך השנה. החופש הגדול נחשב ללא תשלום.
אישתי פנתה למעביד והודיעה לו שהיא בהריון בחודש השלישי להריונה (היום היא בחודש השביעי) והיא רוצה לדעת מה יהיה מעמדה בסיום שנת הלימודים מחודש יוני, מכיוון והיא בהריון ואסור לפטרה. היא אמרה למעביד שהיא רוצה להמשיך ולעבוד ומציעה שיעסיקו אותה במוסד חלופי בישוב בזמן החופש הגדול, אך היא נדחתה.
נמסר לה על ידם שאין להם חובה להעסיקה מכיוון שחוזה העבודה היה עד סוף חודש יוני ולפי זה הם לא מפטרים אותה, אלא פשוט החוזה שלה ממילא פג ולכן זה לא נחשב לפיטורין!
אנו ניסינו לפנות אל המעסיק שוב ושוב אך לא קיבלנו תשובה.
בשבוע שעבר היא הוזמנה אל המעסיק ונאמר לה על ידו שמותר להם לפטרה והוא מציע לתת לה תלושים פיקטיביים ע"מ שהיא תוכל לקבל את חופשת הלידה (בפועל לא תשולם לה משכורת)
לא סוכם איתה דבר על חידוש החוזה בשנה הבאה ולא הובטחה לה תעסוקה חלופית.
שאלתנו היא האם סיום החוזה נחשב כפיטורים והאם ניתן לפטרה במצב זה?
האם היא זכאית לפיצויים? וכמה?
(יש לציין שבנוסף לכך, המעסיק לא עשה לה בשנה זו קרן פנסיה)
בתודה,
שגב
אישתי מועסקת בישובנו כמפעילה של בית התלמיד. המשרה היא משרה חלקית- 3 ימים בשבוע.
בתחילת השנה ניתן לה חוזה (שלא נחתם ע"י אף אחד מהצדדים) שבו סוכמו חודשי העבודה- מספטמבר עד סוף יוני (שזו שנת הלימודים בבתי הספר) וסוכמו החופשות בתשלום וללא תשלום במהלך השנה. החופש הגדול נחשב ללא תשלום.
אישתי פנתה למעביד והודיעה לו שהיא בהריון בחודש השלישי להריונה (היום היא בחודש השביעי) והיא רוצה לדעת מה יהיה מעמדה בסיום שנת הלימודים מחודש יוני, מכיוון והיא בהריון ואסור לפטרה. היא אמרה למעביד שהיא רוצה להמשיך ולעבוד ומציעה שיעסיקו אותה במוסד חלופי בישוב בזמן החופש הגדול, אך היא נדחתה.
נמסר לה על ידם שאין להם חובה להעסיקה מכיוון שחוזה העבודה היה עד סוף חודש יוני ולפי זה הם לא מפטרים אותה, אלא פשוט החוזה שלה ממילא פג ולכן זה לא נחשב לפיטורין!
אנו ניסינו לפנות אל המעסיק שוב ושוב אך לא קיבלנו תשובה.
בשבוע שעבר היא הוזמנה אל המעסיק ונאמר לה על ידו שמותר להם לפטרה והוא מציע לתת לה תלושים פיקטיביים ע"מ שהיא תוכל לקבל את חופשת הלידה (בפועל לא תשולם לה משכורת)
לא סוכם איתה דבר על חידוש החוזה בשנה הבאה ולא הובטחה לה תעסוקה חלופית.
שאלתנו היא האם סיום החוזה נחשב כפיטורים והאם ניתן לפטרה במצב זה?
האם היא זכאית לפיצויים? וכמה?
(יש לציין שבנוסף לכך, המעסיק לא עשה לה בשנה זו קרן פנסיה)
בתודה,
שגב
חוזה עבודה לתקופה קצובה
עו"ד עדי פריאנטי
09/07/12
גם באם מערך חוזה עבודה לתקופה קצובה - אבל אשתך עבדה במקום העבודה חצי שנה - אסור למעיסק להסיים את עבודתה, אלא באישור התמ"ת. ולשם אתם חייבים לפנות בבקשה לביטול הפסקת העבודה.



