פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אובדן כושר עבודה- פיצויי פיטורין
lital shoshan
11/07/12
אמי חלתה במחלת הסרטן לפני שנתיים, כיום היא חולה בלימפדאמה- דבר שמבטל את הכשירות שלה לעבוד במקצועה כמטפלת בילדים (ע"פ קביעת רופא תעסוקתי). אמי עובדת כמטפלת כ-25 שנה, מקום העבודה שלה לא מצא עבורה תפקיד אחר ולכן הציע לשלם לה פיצויים. אמי מקבלת בינתיים הכנסה מחברת הפנסיה. נשאלת השאלה, נשאלות הרבה שאלות למעשה... המרכזית היא- האם מדובר בפנסיה מוקדמת? האם פיצויים אלו יהוו תחליף להכנסה מחברת הביטוח? האם כדאי להתייעץ עם עורך דין על זכויותיה?
אשמח לתשובה שתאיר קצת את הבורות שלי ותעזור לנו להתחיל לפעול, או להבין בדיוק במה מדובר, כי ממנהלת החשבונות בעבודה של אמי אנחנו לא מקבלים תשובות. תודה, ליטל
כל עזרה תתקבל בברכה
אשמח לתשובה שתאיר קצת את הבורות שלי ותעזור לנו להתחיל לפעול, או להבין בדיוק במה מדובר, כי ממנהלת החשבונות בעבודה של אמי אנחנו לא מקבלים תשובות. תודה, ליטל
כל עזרה תתקבל בברכה
פיטורים בשל מחלה מתמשכת
עו"ד אחז אגם
11/07/12
ליטל שלום,הסוגיה שלך היא אכן סבוכה יותר, והייתי ממליץ להתיעץ עם עו"ד. בשל מיעוט הנתונים, אינני יודע על בסיס מה מקבלת כרגע אימך את התשלומים מחברת הביטוח (אובדן כושר עבודה וכד') והאם היא זכאית לפנסיה מוקדמת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
האם ידוע תקדים של תביעה להפרשה לפנסיה?
hoky
11/07/12
כשבע שנים עבדתי (בתחום אחר) והופרשו עבורי סכומים לביטוח מנהלים. במקביל למדתי משפטים, התפטרתי, ובמועד מרס התחלתי את הסטאז'.
המאמן שלי מסרב להפריש עבורי לפנסיה בטענה שהוא לא חייב, ואני חוששת לסכן את ההתמחות ולתבוע עכשיו.
שאלותיי:
1.
האם להפריש בעצמי סכום מינימלי רק כדי לשמור על הרצף?
2.
האם אוכל לתבוע אותו אחרי סיום ההתמחות, או שעדיין זה יכול להתנקם בי? (במכללה הזהירו אותנו מפני תביעות כאלה).
3.
האם ידוע לכם על תקדימים של תביעות כאלה ומה היו התוצאות?
המאמן שלי מסרב להפריש עבורי לפנסיה בטענה שהוא לא חייב, ואני חוששת לסכן את ההתמחות ולתבוע עכשיו.
שאלותיי:
1.
האם להפריש בעצמי סכום מינימלי רק כדי לשמור על הרצף?
2.
האם אוכל לתבוע אותו אחרי סיום ההתמחות, או שעדיין זה יכול להתנקם בי? (במכללה הזהירו אותנו מפני תביעות כאלה).
3.
האם ידוע לכם על תקדימים של תביעות כאלה ומה היו התוצאות?
אי תשלום פנסיה
עו"ד אחז אגם
11/07/12
שלום רב, המעביד שלך חייב להפריש לך כסף לקופה קיימת, החל מלאחר שלושה חודשים רטרואקטיבית. דעי שככל ויקרה מקרה ביטוח, והמעביד לא הפריש לך כספים, המעביד יחוייב לשלם לך את הפיצוי בגין מקרה הביטוח (אולי כדאי להסביר לו את זה). את יכולה להפריש בעצמך כדי לשמור על רצף ביטוחי, ותוכלי לתבוע. אין תקדים לגבי האם זה יתנקם אולם תביעה על אי הפרשה תתקבל, ככל הנראה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שלום יש לי שאלה לגבי שכר
יהונתן
11/07/12
הלן אני עבדתי בקונדטוריה 4.5 חודשים בחודש הראשון עבדתי לפי 23 ש"ח לשעה חודשאחרי עלה ל 24 ש"ח וחודשיים לאחר מכן ל6000 ש"ח לחודש גלובלי...
עבדתי חודש אחד גלובלי ובחודש לאחר מכן החלטתי לעזוב את העבודה הודעתי לו מראש ועבדתי 13 ימים מתוך 25 ימי עבודה באותו חודש
שקיבלתי את המשכורת ראיתי שהיא מחושבת לפי שכר מינימום במקום גלובלית יחסית לימים.. מה עליי לעשות..?
עבדתי חודש אחד גלובלי ובחודש לאחר מכן החלטתי לעזוב את העבודה הודעתי לו מראש ועבדתי 13 ימים מתוך 25 ימי עבודה באותו חודש
שקיבלתי את המשכורת ראיתי שהיא מחושבת לפי שכר מינימום במקום גלובלית יחסית לימים.. מה עליי לעשות..?
מה תשלום המשכורת האחרונה
עו"ד אחז אגם
11/07/12
שלום רב,שווי המשכורת האחרונה צריך להיות בהתאם למשכורות האחרונות ששולמו, קרי במקרה שלך, גלובלי חלקי הימים שעבדת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
מה עושים?
שירן
11/07/12
עבדתי בחנות לאביזרים (תכשיטים תיקים וכו'..)
שעתיים נסיון ,המנהלת אמרה שהיא משלמת על השתעתיים נסיון גם אם התקבלתי או לא היא אמרה שתקרא לי עוד יומיים, לא קבלתי תשובה כלל ואז אני הרמתי לה טלפון פעמיים ובקשתי את הכסף שעבדתי היא אמרה היא צריכה את צלום תעודת זהות וצילום כרטיס האשראי שלי , עבדתי כל כך הרבה עבודות וזה א ניראה לי אמרתי לה זאת והיא אמרה שלא יהיה טעות חייבים להביא לה.
ולי זה נשמה מוזר, זה כבר להכנס לחשבון שלי :(
מה עושים?
שעתיים נסיון ,המנהלת אמרה שהיא משלמת על השתעתיים נסיון גם אם התקבלתי או לא היא אמרה שתקרא לי עוד יומיים, לא קבלתי תשובה כלל ואז אני הרמתי לה טלפון פעמיים ובקשתי את הכסף שעבדתי היא אמרה היא צריכה את צלום תעודת זהות וצילום כרטיס האשראי שלי , עבדתי כל כך הרבה עבודות וזה א ניראה לי אמרתי לה זאת והיא אמרה שלא יהיה טעות חייבים להביא לה.
ולי זה נשמה מוזר, זה כבר להכנס לחשבון שלי :(
מה עושים?
היא לוחצץ עליי לתת לה.
שירן
11/07/12
בלי שאביא לה היא לא רוצה לתת לי כסף על העבודה שלי.
רישום בתלוש משכורת
גילה
11/07/12
הייאני עובד בבית קפה, מקבל שכר נטו, סכום שעתי, תלוש המשכורת בנוי בצורה כזו :יש בו שורות פרוט: נסיעות/חופשה/דמי הבראה, אך איני מקבל את הסכומים האלה בפועל כיוון שהשכר הוא נטו( כנהוג בבתי קפה), קיימים ניכויים(ביטוח לאומי, בריאות וכו) , ואז יש נטו לתשלום שזה אכן הסכום שאני אמור לקבל(כמות שעות שעבדתי כפול שכר לשעה). אמנם רשום בתלוש שאני מקבל נסיעות/הבראה/חופשה, אך בפועל זה רק רישום. מה ניתן לעשות?
אילו רכיבים מצויים בשכר גלובלי
עו"ד אחז אגם
11/07/12
גילה שלום,בכל הנוגע לנסיעות, הן יכולות להיות חלק מהשכר הגלובלי ולהיות מחושבת יחדיו, ככל שהדבר מופיע בהסכם העבודה.לגבי המרכיבים האחרים, הם צריכים להיות משולמים בנפרד, בנוסף לסכום הבסיס של השכר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
התפטרות וחישוב פיצויים דחוף ביותר
עובדת מנוצלת
11/07/12
שלום רב,
אני מעוניינת להתפטר מעבודתי לאחר שנה וחודשיים רצופים משרה מלאה במשרד פרטי ( 11 שעות עבודה ביום וללא חוזה) אבקש לשאול השאלות כדלקמן:
א. לעניין דמי הבראה - כאמור אני עובדת כשנה וחודשיים אך טרם קיבלתי דמי הבראה .. האם זה משנה כי אני מתכוונת להתפטר? האם העובד שאני מתפטרת שולל הדבר ממני את דמי הבראה? באם לא מתי אני אמורה לקבל דמי הבראה במשכורת האחרונה שלי ?
ב. הודעה למעסיק : מתי אני אמורה להודיע למעסיק שלי מראש על ההתפטרות? האם אני יכולה לעזוב מיידית? האם יש צורך להודיע בכתב או מספיק בע"פ - נא הנחיותכם לעניין זה.
ג. הפרשי פנסיה - אני מקבלת פנסיה כבר חצי שנה ... אני מעוניינת לקבלת את הכסף שנצבר - נא הנחיותכם לעניין זה.
בנוסף, אודה להערותיכם לעניין התפטרות האם יש דבר שאני אמורה לדעת או לעשות..
נא תשובתכם הבהולה ביותר ...
אני מעוניינת להתפטר מעבודתי לאחר שנה וחודשיים רצופים משרה מלאה במשרד פרטי ( 11 שעות עבודה ביום וללא חוזה) אבקש לשאול השאלות כדלקמן:
א. לעניין דמי הבראה - כאמור אני עובדת כשנה וחודשיים אך טרם קיבלתי דמי הבראה .. האם זה משנה כי אני מתכוונת להתפטר? האם העובד שאני מתפטרת שולל הדבר ממני את דמי הבראה? באם לא מתי אני אמורה לקבל דמי הבראה במשכורת האחרונה שלי ?
ב. הודעה למעסיק : מתי אני אמורה להודיע למעסיק שלי מראש על ההתפטרות? האם אני יכולה לעזוב מיידית? האם יש צורך להודיע בכתב או מספיק בע"פ - נא הנחיותכם לעניין זה.
ג. הפרשי פנסיה - אני מקבלת פנסיה כבר חצי שנה ... אני מעוניינת לקבלת את הכסף שנצבר - נא הנחיותכם לעניין זה.
בנוסף, אודה להערותיכם לעניין התפטרות האם יש דבר שאני אמורה לדעת או לעשות..
נא תשובתכם הבהולה ביותר ...
רכיבי שכר בהתפטרות
עו"ד אחז אגם
11/07/12
שלום רב, אענה לשאלותייך בהתאם למספרים:א. את צריכה לקבל דמי הבראה גם אם את מתפטרת. מקבלים אחרי שנה אולם אם לא קיבלת אז במשכורת האחרונה.ב. הודעה מוקדמת של 30 יום. עדיף בכתב שלא תהיה מחלוקת מתי הייתה.ג. המעביד אמור להעביר לך טופס 161 על מנת לקבל את חלק הפיצויים המצוי בקרן. דאגי לקבל אותו.נראה גם שעבדת שעות נוספות רבות, האם קיבלת אותן? כמו כן, נראה כי לא ניתן הודעה על תנאי העבודה בהתאם לחוק. הייתי ממליץ על יעוץ אישי באתר זה על מנת לקבל פרטים נוספים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
התפטרות
margo
11/07/12
שלום, אני מתכוונת להתפטר מעבודתי לאחר שנתיים ותשעה חודשים,בשל סיום לימודי תואר. אני חתומה על ביטוח שממנו מופרשים כספי ביטוח כמו כן חתומה גם על סעיף 14. אני מעוניינת לקבל את דמי הפיצויים המגיעים לי והשאלות שלי הן: אני מתפטרת בעשירי לחודש, כלומר חצי חודש, לפי כך איך יחושבו דמי הפיצויים שלי? ושאלה נוספת היא איך אני תובעת פיצויים אלו, האם עלי לציין במכתב פיטורין משהו לגבי פיצויים, או שזה יבוצע באחריות החברה מתוך ידיעתם כפי שזה ידוע לי?מודה מראש על ההתייחסות.
איך מקבלים פיצויים מקרן הפנסיה
עו"ד אחז אגם
11/07/12
מרגו שלום,על חצי חודש עבודה מקבלים חצי חודש, גם לעניין הפיצויים.אם את חתוה על סעיף 14 המעביד צריך להעניק לך טופס 161 לקרן הפנסיה ותוכלי לקבל את הכספים מהם. הוא אמור לעשות זאת תוך 15 ממועד ביום העסקתך. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שעות נוספות
סיון
11/07/12
שלום,אני עובדת במשמרות ורציתי לשאול האם אני אמורה לקבל תשלום בגין שעות נוספות אם עבדתי יותר מ8 שעות במשמרת ביום מסוים? או שאני צריכה להגיע למספר מסוים של שעות סה"כ בחודש כדי לקבל שעות נוספות?
מהו חישוב שעות נוספות
עו"ד אחז אגם
11/07/12
סיון שלום,שעות נוספות מקבלים על בסיס יומי או שבועי ובכל מקרה לא חודשי, זאת אומרת, אם עבדת ביום מסוים יותר מ-9 שעות (אם את עובדת 5 ימים בשבוע) או 8 שעות (אם את עובדת 6 ימים בשבוע) את זכאית לשעות נוספות על כל שעה מעבר לכך. אם עבדת בשבוע עבודה יותר מ-43 שעות, את זכאית לשעות נוספות מעבר לכך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
חישוב דמי הבראה
אילי
11/07/12
שלום, האם דמי ההבראה מחושבים ביחס למשכורת או שזה קבוע 371שח עבור כל יום?תודה
מהו חישוב דמי הבראה
עו"ד אחז אגם
11/07/12
אילי שלום,החישוב קבוע, 371 ש"ח ליום.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
דמי אבטלה
שמחה
11/07/12
בת 32 .רציתי לדעת אם אני מתפטרת מעבודתי לאחר 6 שנים וחתומה על סעיף 14 האם אני זכאית לדמי אבטלה ואם כן לכמה זמן?
דמי אבטלה במקרה של סעיף 14
עו"ד אחז אגם
11/07/12
שמחה שלום,אין קשר בין דמי אבטלה ובין סעיף 14 ותוכלי לפנות לביטוח הלאומי עם מכתב פיטורים ולקבל דמי אבטלה למשך כ-180 יום.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
תקופת צינון
אנה
11/07/12
לאחר כ 8 שנים החליט המעביד על שינוי בהיקף משרה.החלטתי בשלב ראשון לסיים את העבודה ולקבל פיצויים.המעביד הציעה לעבוד חצי משרה לפי שעות. האם חייב תקופת צינון .
עד מתי אפשר לטעון להרעה בתנאים
עו"ד אחז אגם
11/07/12
אנה שלום,לא ברור איזו תקופת צינון את מתכוונת, אבל מעביד יכול להתחיל להעסיקך מחדש בחצי משרה (אם תסכימי לכך). בכל מקרה, יחשב הדבר ככל הנראה לרצף תעסוקתי אלא אם תפסיקי לעבוד לתקופה של מעל חצי שנה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שעות מעל המותר בחודש
חזי
10/07/12
*נ.ב. להלן נוסח הפנייה המקורי שלך: אני עובד 6 ימים בשבוע א עד ה מי 8 בבוקר עד חמש בערב ויום שישי מי 8 עד אחד העם אני מריך לקבל שעות נוספות על זה כי זה יוצא מעל השעות בחוק כמו שאני מבין זה 186 שעות חודשיות יש לציין שאני עובד אצל מעסיק פרטי
אין חישוב שעות נוספות על בסיס חודשי
עו"ד אחז אגם
11/07/12
חזי שלום,אין חישוב שעות נוספות על בסיס חודשי אלא על בסיס שבועי או יומי בלבד. שים לב כי שבוע עבודה מוגדר 43 שעות, ויום עבודה למי שעובד 6 ימים הוא 8 שעות, כאשר בשני המקרים אתה חורג מהשעות המותרות ועל כן אתה זכאי לשעות נוספות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
סיום עבודה – ביום שישי שבת
ציפי מ.
10/07/12
שלום רבב-5 השנים האחרונות עבדתי במשרה מלאה, 5 ימים בשבוע.בחודש יוני האחרון הסתיימה העסקתי, לאחר שהודעתי על התפטרות.המעביד שלי ניכה ממשכורתי שני ימים (מתוך 30), כיון שלטענתו, סיום עבודתי היה ב-28 לחודש (ה-29-30 לחודש חלים בימי ו' ושבת). האם מותר לו לעשות זאת? תודה רבה מראש
האם מותר לנכות ימים שממילא לא היו משולמים
עו"ד אחז אגם
11/07/12
ציפי שלום,מדובר בהתחכמות של המעביד וסיום העסקה צריך להיות בהתאם לסיום תקופת ההודעה המוקדמת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
קבלת חוזה עבודה
דניאל
10/07/12
אני עובד בחברת אבטחה וחתמתי על חוזה.חתמתי לבדי על החוזה והחוזה נלקח לחתימת המנכלומאז לא ראיתי אותו.אינני יודע אם הוא באמת חתם עליו ומעולם לא קיבלתי העתק שלו.כשביקשתי העתק של החוזה המנכל סירבהאם מותר לו לעשות כזה דבר?אני רוצה שיהיה לי העתק חתום של החוזה למקרה שאצטרך אותו משפטית.האם זה חוקי לא לתת לי העתק של החוזה או לפחות לראותו חתום על ידי שני הצדדים?האם זו עברה?תודה מראשדניאל
חוק הודעה לעובד
עו"ד אחז אגם
11/07/12
דניאל שלום,בהתאם לחוק הודעה לעובד, על המעביד לתת לך מסמך ובו מצוינים תנאי עבודתך. הסכם עבודה בדרך כלל מקיים את החוק. כמו כל הסכם, שני הצדדים זכאים לעותק ממנו וככל שלא תקבל יש הפרה של הדין לעניין הודעה.
נופש חברה
מ
10/07/12
שלום רב,
שאלתי היא כזאת:
בחברה בה אני עובדת יוצאים בעוד מספר שבועות כל עובדי החברה לנופש בחו"ל.
בחברה החתימו אותנו על מעין הסכם שלפיו במקרה של סיום עבודה (אם העובד עוזב או מועזב) עד לתאריך מסוים שנקבע, העובד יצטרך לשאת בעלות החופשה כולה.
האם זה חוקי שגם עובד שפוטר צריך לשאת בעלות החופשה??
תודה מראש.
שאלתי היא כזאת:
בחברה בה אני עובדת יוצאים בעוד מספר שבועות כל עובדי החברה לנופש בחו"ל.
בחברה החתימו אותנו על מעין הסכם שלפיו במקרה של סיום עבודה (אם העובד עוזב או מועזב) עד לתאריך מסוים שנקבע, העובד יצטרך לשאת בעלות החופשה כולה.
האם זה חוקי שגם עובד שפוטר צריך לשאת בעלות החופשה??
תודה מראש.
האם מותר לחייב עובד שפוטר בעלות חופשה מרוכזת
עו"ד אחז אגם
11/07/12
שלום רב,ראשית מדובר בתניה בעייתית ביותר, שכן, הפיטורים לא נובעים ממך. אני אופתע אם החברה תממש אותם.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הודעה מוקדמת – התפטרות
איירין
10/07/12
שאלה מאוד דחופה אודה להתייחסות מהירה. התחלתי לעבוד ב 12.2 כעובדת על בסיס שעתי עד סוף אפריל (קצת פחות מ3 חודשים) מחודש מאי הגדירו אותי על בסיס גלובלי (אני עובדת בסה"כ 66% משרה)אני מתחילה ללמוד ב18/10 , מתי עלי להודיע על התפטרות עם הודעה מוקדמת בהתאם לנהוג ומוגדר על פי החוק?
מהי תקופת ההודעה המוקדמת
עו"ד אחז אגם
10/07/12
איירין שלום,לפי מה שתיארת, במועד פיטורייך, תשלימי 6 חודשי עבודה ומכאן שעלייך להעניק 6 ימי הודעה מוקדמת.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שאלה בקשר להריון בקביעת תנאי עבודה
אילנה
10/07/12
שלום,עברתי ראיון עבודהלאחר מספר ימים דיברתי עם המעסיקה כדי לענות להצעת העבודהוהמעסיקה שאלה אותי האם אני בהריון?האם מותר לה לשאול?
האם מותר לשאול על הריון בראיון עבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אילנה שלום,התשובה היא חד משמעית לא! מדובר בהפרה של חוק שוויון הזמנויות בעבודה ואת רשאית שלא להשיב על שאלה זו.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ערעור לבית הדין הארצי לעבודה
מיכה
10/07/12
שלום שכרתי עו"ד בתחום דיני עבודה לצורך ביטול הסכם פרישה כפוי. במקום להגיש צו מניע הוא הגיש כתב תביעה נגד ביטול הסכם זה. משפט נמשך 4 שנים, עו"ד למרות שהגשתי את כל המסמכים התומכים לחיזקת טענתי הוא לא הגיש את מסמכים וניסה להגיש בדיון הוכחות והם לא התקבלו לו. לטענה בפני דיון הוכחות לשאלה למה מגיש כעת ולא הגיש לפני מסר שהוא קיבל אותם רק לפני יומיים ויש לו לקוח עם בעיות תקשורת קשות (לא יכולתי לצאת נגדו בדיון - למרות שלא דיבר אמת), לעניין הפסדתי הליך זה וכוונתי להגיש ערעור לבית הדין ארצי אם יש לי אפשרות מסמכים תומכים לטענתי ויש בהם סיכוי רב עוצמה לשינוי פסק דין באזורי? בכוונתי לפנות בערעור לבד ללא ליווי עו"ד
אודה מראש למענה
אודה מראש למענה
אילו מסמכים ניתן להגיש בערעור
עו"ד אחז אגם
10/07/12
מיכה שלום,ראשית, צר לי על דרך תחושותיך בדבר ההתנהלות בבית הדין האזורי. הבעיה היא שהליך הערעור איננו נועד לשמיעת עדויות מחדש אלא לדון בסוגיות משפטיות בלבד. במצב דברים זה, ככל שההחלטה בערכאה הראשונה מבוססת על עובדות ולא על פירושן, אתה בבעיה. המלצתי היא בכל זאת לשכור עו"ד (לא כולם אותו דבר), לבחון את הסיכויים להגיש ערעור ואז לפעול. אני מניח שממילא הנושא הוא אקוטי ביותר ועל כן תרצה להגיש ערעור, אבל הייתי ממליץ שתעשה את זה בצורה טובה ומושכלת. מדובר בהליך לא פשוט ומצריך לא מעט. אשמח להיות לעזר בכל מקרה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה.
קבלה לעבודה
אלי
10/07/12
שלום רב,לפני שלוש חודשים עברתי מיוני קבלה לעבודה בהדרכת נוער. לאחר כשבוע נשלח לי מכתב בו נאמר כי התרשמו ממני ומיכולתי לעבוד עם נוער, אך עדיין צרכי הארגון אינם ברורים להם, והם יחזרו לי תשובה. העניין הוא שחוץ מזה שלא החזירו לי תשובה (והסתמכתי שאני יעבוד שם פשוט חיכיתי וחיכיתי לתשובה..) המיון עצמו היה ממש לא מיקצועי - יותר מ30 אנשים ואפילו היכרות אישית הם לא עשו..יש עילה לתביעה?בתודה מראש,אלי
הסתמכות על ראיון עבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אלי שלום,לצערי אין עילה כאשר מקום עבודה עורך ראיונות ובוחר בסופו של דבר לא להעסיק.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
יש עילה לתביעה?
ליאת
10/07/12
האם יש צורך לתבוע אם חזרתי מחופשת לידה, המעסיק שלי אמר לי מילים מאוד קשות על הבן שלי, שאני אמא מפקירה, שהתינוק שלי לא רצוי בעיניי ולכן החלטתי להתפטר מהעבודה..? יש פה עילה לתביעה?
לשום הרע בדיני עבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
ליאת שלום,לפני שנים בודדות, הוחלט שניתן להגיש תביעות בגין לשון הרע בין עובד ומעביד לבית הדין לעבודה. אם הדברים אכן חוסים תחת לשון החוק יתכן שיש עילה, אולם על פניו נראה שלא כך הדבר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הרעת תנאים?ֱ
שרונה
10/07/12
שלום, אני עובדת בסניף בנק מעל 5 שנים. שעות העבודה של הסניף כוללות 2 פיצולים בשבוע בהם עובדים עד שעות הערב המאוחרות. מאז לידתו של בני לפני כ-4 שנים אושר לי לעבוד פיצול אחד בלבד בשבוע. ומאז אני עובדת רק פיצול אחד למעט מקרה אחד או שניים חריגים בכל ה-4 שנים האחרונות.
מנהל הסניף החליט לבטל את האישור הזה ולחייב אותי וכמה מחברי לעבודה לעבוד את שני הפיצולים. האם זו הרעת תנאים?
מנהל הסניף החליט לבטל את האישור הזה ולחייב אותי וכמה מחברי לעבודה לעבוד את שני הפיצולים. האם זו הרעת תנאים?
האם הוספת שעות עבודה היא הרעה בתנאים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
שרונה שלום,ראשית אני מסיק כי תוספת העבודה איננה כוללת תוספת בשכר. בכל מקרה שינוי שכזה אכן יכול להחשב כהרעת תנאים, אולם עליך לזכור כי הסעד בגין הרעת תנאים הוא התפטרות בדין מפוטר ותו לא, והנטל להראות כי אכן מדובר בהרעה, מוטל עלייך בלבד.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הלנת שכר
מיק
10/07/12
המעסיק שלי ניכה משכרי דמי התפטרות ללא הודעה מוקדמת אך בכלל לא צירף לי צ'ק ע"ס השכר שמגיע לי.לאן עלי לפנות? חובה ללכת לבי"ד לענייני עבודה או אפשר לפנות לתביעות קטנות?
תביעות קטנות בדיני עבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
מיק שלום,בכל סוגיה בין עובד ומעביד, בית הדין לעבודה הוא בעל הסמכות העניינית ולא בית משפט אזרחי אחר. יחד עם זאת, ישנו הליך שנקרה דיון מהיר, שנועד בגין תביעות עבור שכר עבודה / פיצויי פיטורים וכד'. הליך זה דומה להליך של תביעות קטנות ומתנהל בבית הדין לעבודה. תוכל להגיש את תביעתך שם.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שינוי הסכם תגמול מהנהלה הראשית ע"י ממונה ישיר
אור
10/07/12
אני עובדת בארגון גדול, לפני כחדש קיבלנו מההנהלה הראשית הסכם לתשלום עבור עבודה נוספת: התשלום בחלקו נכנס לפנסיה וחלקו לא ( עד היום לא נכנס התשלום עבור עבודה נוספת זו לפנסיה).
האחראי המקצועי הישיר שלי מתוגמל כבר תחת אותו שם של תגמול שמוצע בהסכם החדש ,ולכן פנה לכוח אדם במוסד להמיר את התשלום לתשלום רגיל .כך שהסכום כולו לא יכנס לפנסיה.
ביקשתי לא לעשות את השינוי אך הוא בשלו .
אני מעונינת לקבל את ההסכם שקבעה ההנהלה הראשית, במוסדות האחרים שכפופים לאותה הנהלה יקבלו את ההסכם כלשונו.
כיצד עלי לפעול?
תודה
האחראי המקצועי הישיר שלי מתוגמל כבר תחת אותו שם של תגמול שמוצע בהסכם החדש ,ולכן פנה לכוח אדם במוסד להמיר את התשלום לתשלום רגיל .כך שהסכום כולו לא יכנס לפנסיה.
ביקשתי לא לעשות את השינוי אך הוא בשלו .
אני מעונינת לקבל את ההסכם שקבעה ההנהלה הראשית, במוסדות האחרים שכפופים לאותה הנהלה יקבלו את ההסכם כלשונו.
כיצד עלי לפעול?
תודה
שינוי בהסכם
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אור שלום,לצערי לא הבנתי מה כוונתך. תכולי לעשות שימוש בכלי ה"יעוץ אישי" ולפרט יותר ויתכן שתוכלי לקבל עזרה טובה יותר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
דמי הבראה, שעות נוספות, פנסיה, ימי חופשה
ג׳סיקה
10/07/12
אני עובדת בבית קפה ( עבודה במשמרות) כ-3 וחצי שנים. הבוס שלי מעולם לא שילם לי דמי הבראה. ימי חופשה, קרן פנסיה, ושעות נוספות. לפני כמה ימים באתי אליו בדרישה שישלם לי והוא אמר שזה לא עובד ככה בחוק. נוסף לכך שמעתי שיש זמן התיישנות לדמי הבראה- שנתיים אחרוה ולימי חופשה- שלוש שנים. האם אני יכולה לטעון שהוא סירב לי או לא אמר לי מעולם שמגיע לי ולדרוש על כל זמן. עבודתי דמי הבראה וימי חופשה?
מתי מתיישנים חופשה שנתית ודמי הבראה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
ג'סיקה שלום,את אכן זכאית לכל אחד מהתגמולים בגין חופשה שנתית, קרן פנסיה ושעות נוספות. ככל שאינך מקבלת את התגמולים הללו, הייתי ממליץ לפנות למעביד בצורה מסודרת על ידי עו"ד על מנת לקבל את מלוא הסכומים. לגבי התיישנות, ככל שהדבר נוגע לחופשה שנתית, אכן תקופת ההתיישנות היא שלוש שנים. לגבי דמי הבראה, ככל שאת עדיין מועסקת, את רשאית לדרוש בגין 7 שנים אחורה. לאחר סיום ההעסקה תהיי זכאית להבראה בגין שנתיים בלבד. אני ממליץ לעשות שימוש ב"יעוץ האישי" באתר זה על מנת לבחון את האפשרות לפעול מול המעביד. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
משיכת כספים מקרן הפנסייה
דודו
10/07/12
אני בן 28 עבדתי 3 שנים וחציאני התפטרתי מהעבודה עקב הרעת תנאים. דבר אשר אני מתכוון להגיש תביעה בחודש הבא.כרגע אני מבקש מחברת הביטוח למשוך את כספי הפנסיה של קרן התגמולים אך הם אומרים שהמעביד כתב להם שבמידה ואני מושך את קרן הפנסיה אז החלק של הפיצויים חוזר אליהםובנוסף כתנאי למשיכת קרן פנסיה אני צריך לשלוח להם מכתב שיפוי שבו אני מוותר על כספי הפיצויים ושהם יחזרו למעסיק ורק בתנאי שאני חותם על כך הם משחררים לי הכספי פנסייה?האם זה חוקי?הם מתנים לי את האפשרות למשוך את כספי הקרן פנסיה שזה שלי בכך שאני חותם להם שאני מוותר על כספי הפיצויים שהופרשו!!
התנית פנסיה בויתור על פיצויים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
דודו שלום,לפי מה שתיארת קיימת מחלוקת בינך ובין המעביד על זכאותך לפיצויי פיטורים. במצב דברים זה, קרן הפנסיה אינה יכולה להעניק לך את חלק הפיצויים של הקרן, אלא אם יוחלט אחרת על ידי בית הדין, ועל כן הם מבקשים שתחתום על סעיף שיפוי. הרי בהחלט יתכן שתפסיד במשפט ואז אינך זכאי לכספים אלו. הדבר חוקי לחלוטין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה



