האם עולה חדש יכול לרכוש שליש דירה מבלי לאבד את מדרגות מס הרכישה הנמוכות?
מדרגות מס רכישה נמוכות
האם עולה חדש יכול לרכוש שליש דירה מבלי לאבד את מדרגות מס הרכישה הנמוכות?
מרדכי שלום רב,
על פניו, הניתוח המשפטי המקובל בנושא זה נוטה לומר שהתשובה היא חיובית, אך הדבר תלוי בנסיבות ודורש בדיקה פרטנית.
ככלל, תקנה 12א החדשה מותנית בכך שהנכס הנרכש ייחשב כ"דירה יחידה". מכיוון שהתקנה מפנה להגדרות חוק מיסוי מקרקעין, החזקה של עד שליש בדירה לרוב מוחרגת ממניין הנכסים, וזה עשוי לחול גם אם השליש נרכש בתקופה שלאחר העלייה.
כדי שזכאות העולה לא "תתבזבז" ותישמר לדירה המלאה בעתיד, הפרקטיקה המקובלת היא לשלם מס רכישה רגיל על עסקאות השליש (מבלי לבקש להחיל עליהן את תקנה 12א), ובכך לשמור את הזכות החד פעמית לדירה השלמה.
בכל מקרה, מומלץ מאוד לבדוק את הנושא וכן את המקרה הפרטני מראש מול עורך דין או יועץ מס הבקיאים במיסוי מקרקעין.
נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה נוספת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
