האם גבר מעל גיל 60 מחויב בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות כעקר בית?
עקר בית
חי
15/06/26
אני מעל גיל 60 (אבל לא גיל פרישה) - לפני כשנה פוטרתי ממקום עבודתי. לאחר סיום דמי ההבטלה החלטתי להישאר בבית ולהיות "עקר בית" בת זוגי היא המפרנסת העיקרית. האם אני מחויב בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות או פתור בדומה ל "עקרת בית" - רק לציין שבגילי הסיכוי למצא עבודה התחום שואף ל-0
לתשובתכם אודה
לתשובתכם אודה
האם גבר מעל גיל 60 מחויב בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות כעקר בית?
עו"ד אורלי פנסו
מנהלת
24/06/26
חי שלום.
חוק הביטוח הלאומי מתייחס רק לאישה עקרת בית. לפיכך, הנך מחויב בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות.
קיימת פסיקה של בית הדין לעבודה לפיה הכללים הרלוונטיים לעקרת בית חלים על גבר שנמצא בזוגיות חד מינית ועומד בתנאי החוק ולכן גם מקרה זה אינו רלוונטי לגבייך שכן ציינת שאתה עם בת זוג.
עו"ד אורלי פנסו
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי
